adi251 Postat Septembrie 30, 2007 Share Postat Septembrie 30, 2007 ... vreau sa-mi completez lichidul de frana .. am un lichid de frana de DACIA ... tot DOT 4 ... merge sa completez cu acesta ? salut intai verifica ce scrie pe capacul unde vrei sa completezi dot 4 se poate amesteca cu dot 3 dar in nici un caz cu dot 5 sau dot 5.1 daca e ok poti folosi si romanesc dar din sticla sigilata sa nu fie amestecat cu altceva numai bine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dannutz Postat Februarie 18, 2008 Share Postat Februarie 18, 2008 Salut, Am ajuns la concluzia ca e cazul sa schimb lichidul de frana la mobra mea. Ceva recomandari? Ce natii de lichide folositi? Pe unde gasesc de cumparat? -- D. Vand geaca de piele Alpinestars TX-1 neagra!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buster Postat Februarie 18, 2008 Share Postat Februarie 18, 2008 DOT 4 pentru Moto. Ca producatori, gama este larga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dannutz Postat Februarie 18, 2008 Share Postat Februarie 18, 2008 (editat) DOT 4 pentru Moto. Ca producatori, gama este larga Banuiam ca e larga... de aia am cerut si ceva pareri. Iar in ceea ce priveste tipul... mie imi trebuie DOT4, dupa cum bine spusesi. Exista insa diferente intre DOT4 pentru Moto si DOT4 pt. automobile? Editat Februarie 18, 2008 de dannutz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mertan Postat Februarie 18, 2008 Share Postat Februarie 18, 2008 mai sunt unii care nu stiu ce fel de lichid de frana sa foloseasca. in general scrie pe capacul de la vasul de lichid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dannutz Postat Februarie 18, 2008 Share Postat Februarie 18, 2008 mai sunt unii care nu stiu ce fel de lichid de frana sa foloseasca. in general scrie pe capacul de la vasul de lichid. mai sunt unii (ca tine, de exemplu) care nu se oboseasca sa citeasca topicul inainte sa dea reply. dupa cum bine a spus buster, sunt nshpe mii de tipuri de lichid dot 4, care imi trebuie mie. poate n-am vorbit eu romaneste cum trebuie, si sper ca am facut-o acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dannutz Postat Februarie 19, 2008 Share Postat Februarie 19, 2008 exista 3 tipuri de lichid de frana (mai uzuale) . dot 3 , d0t 4 si dot 5.5 . e bine sa folosesti ce este recomandat de producator dar daca nu stii ce recomanda producatorul , nu trebuie decat sa spui ce motor ai si vei primi raspunsul imediat. <small>--- Mesaj completat în 19 Feb 2008 02:33 -------------</small><br/> oameni buni... eu am o honda cbr 600 f. stiu deja ca imi trebuie DOT4. vreau sa stiu daca ati avut experiente cu un fel sau altul de lichid DOT4. va rog frumos, nu mai postati aiurea sa-mi spuneti ca-mi trebuie dot4, mai bine va abtineti. daca aveti ceva de spus in legatura cu o marca sau alta de lichid, va rog frumos sa o faceti. in rest, cica vine caldura!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mertan Postat Februarie 19, 2008 Share Postat Februarie 19, 2008 lichid de frana motul.e foarte bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Februarie 20, 2008 Share Postat Februarie 20, 2008 TEXACO in selgros am vazut eu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Februarie 20, 2008 Share Postat Februarie 20, 2008 YACCO DOT 5.1 -lichid de frana racing, are punctul de fierbere peste DOT 4 sau DOT 5. este un lichid de frana sintetic, si se comporta excelent in sistemele de franare moto, in special in etrierele cu cate 6 pistonase. recomand cu incredere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mac Postat Februarie 21, 2008 Share Postat Februarie 21, 2008 Iti recomand cu incredere orice DOT 5.1 care nu este siliconic. Ultimul produs de la MOTUL, este un DOT4 cu proprietati superioare celui mai bun dot5,1. produsul cu pricina este MOTUL RBF600 Factory Line si se vinde la 500ml daca nu ma insel. Am sa parasesc si eu dot5.1 in favoare motului --- Mesaj completat în 21 Feb 2008 09:52 -------------Iti recomand cu incredere orice DOT 5.1 care nu este siliconic. Ultimul produs de la MOTUL, este un DOT4 cu proprietati superioare celui mai bun dot5,1. produsul cu pricina este MOTUL RBF600 Factory Line si se vinde la 500ml daca nu ma insel. Am sa parasesc si eu dot5.1 in favoare motului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat Aprilie 7, 2008 Share Postat Aprilie 7, 2008 Titlul topicului este foarte sugestiv. Exact asta ma intereseaza: cum se schimba lichidul de frana la un ambreiaj hidraulic ? Ce alte operatii anexe sunt indicate ? Lichidul de frana l-am schimbat. Diferenta este ca maneta de ambreiaj nu se intareste/opune rezistenta ca maneta de frana, si nu imi dau seama daca se face presiune suficienta incat sa iasa lichidul prin aerisire, asa ca nu m-am bagat. Care sunt diferentele intre schimbul lichidului hidraulic la frana si ambreiaj ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guzz Postat Aprilie 8, 2008 Share Postat Aprilie 8, 2008 Nu este nicio diferenta , faci aceleasi operatiuni ca si la lichidul de frana si cand nu mai iese aer pe la aerisitor inseamna ca sa aerisit . Totusi trebuie sa simti o mica rezistenta si la actionarea ambreajului . Mai mentionez ca verificarea cuplarii/decuplarii ambreajului nu se face cand uleiul este rece la moto care au aceeasi baie de ulei si ptr cutie si motor . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 De la aerisitor - vii cu un furtunas intr-un recipient de colectare, apoi deschizi aerisitorul si incepi sa dai la maneta, pe masura ce completezi cu lichid proaspat pe sus. Urmaresti culoarea lichidului pe furtunas. Ideea este ca aerisitorul trebuie sa fie suficient de deschis incat presiunea din sistem sa impinga afara lichidul, nu sa actioneze pistonasul "slave" de pe ambreiaj. Sistemul nu va avea pe unde sa traga aer, in momentul eliberari manetei - va apare depresiune, insa mult mai probabil ea va fi compensata din rezervorul de lichid de sus, eventualul "recul" de jos va trage inapoi doar o fractiune de lichid din debitul pompei, din vasul de colectare, deci o anumita cantitate se va mai plimba putin inainte si inapoi, dar per ansamblu, lichidul nou il va dezlocui pe cel vechi. O singura neclaritate am si eu - daca nu cumva sistemul poate sa traga aer pe la aerisitor - daca e deschis prea mult, poate trage printre spirele fileului, dar in orice caz la final faci si tehnica clasica de aerisire - maneta libera - deschis aerisitorul - actionat maneta, inchis aerisitorul, eliberat maneta, reluat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zoso Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 Incearca sa te inspiri de aici. Asta e procedura la Intruder, dar cred ca nu sint mari diferente. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 De la aerisitor - vii cu un furtunas intr-un recipient de colectare, apoi deschizi aerisitorul si incepi sa dai la maneta, pe masura ce completezi cu lichid proaspat pe sus. Urmaresti culoarea lichidului pe furtunas. Ideea este ca aerisitorul trebuie sa fie suficient de deschis incat presiunea din sistem sa impinga afara lichidul, nu sa actioneze pistonasul "slave" de pe ambreiaj. Sistemul nu va avea pe unde sa traga aer, in momentul eliberari manetei - va apare depresiune, insa mult mai probabil ea va fi compensata din rezervorul de lichid de sus, eventualul "recul" de jos va trage inapoi doar o fractiune de lichid din debitul pompei, din vasul de colectare, deci o anumita cantitate se va mai plimba putin inainte si inapoi, dar per ansamblu, lichidul nou il va dezlocui pe cel vechi. O singura neclaritate am si eu - daca nu cumva sistemul poate sa traga aer pe la aerisitor - daca e deschis prea mult, poate trage printre spirele fileului, dar in orice caz la final faci si tehnica clasica de aerisire - maneta libera - deschis aerisitorul - actionat maneta, inchis aerisitorul, eliberat maneta, reluat. Asa se schimba,ai dreptate !!Aer nu prea trage pe langa filet,poti pune un pic de vaselina si bineinteles faci o aerisire de final da tot cu furtunasu pe aeresitor sa nu te umpli de lichid de frana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bill Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 ca in titlu, am o intrebare: se deosebeste, tehnic vb,schimbul lichidului de frana de la o instalatie simpla fara abs la una cu abs?are lichidul cumva traseu prin instalatia de abs? ca nu cunosc principiul.la vechea mea moto(transalp) am schimbat chiar toate consumabilele insa la actuala as vrea sa ma documentez mai intai(bmw r 12gs) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Iulie 28, 2008 Admin Share Postat Iulie 28, 2008 Trece prin modulatorul de abs,sigur ca da. Tu ai frane combinate +servo(ABS de generatia a treia),ai aerisitoarele de la roata si sub rezervor,pe modulatorul ABS aerisitoare pt.fata /spate.La modelul de generatia a doua erau doua aerisitoare fata/spate,tu s-ar putea sa ai trei. Procedura este mai complicata la tine,dar o poti face babeste..desfaci vasul de lichid,apoi aerisitorul din dreapta fata si dai la maneta(la rece,fara motor pornit)pina se duce lichidul din pahar,apoi umpli.Te uiti jos,dupa ce ai pus in prealabil un furtunas transparent(de ala de perfuzii)si cind lichidul are aceeasi culoare ca cel de sus strangi aerisitorul,apoi treci la celalalt aerisitor si repeti procedura. Pe spate la fel,doar ca aici ai rezervorul in spate(stii asta) si doar un aerisitor. Trebuie sa ai grije sa nu ramai fara lichid in paharel si sa nu traga aer,de aceea este bine sa fiti doi,unu cu geana pe pahar,tu la munca de jos. Cam asta este,asa am facut la a mea si nu am avut probleme. Bafta.. Luigi Vicol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata Dan Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 Trece prin modulatorul de abs,sigur ca da.Tu ai frane combinate +servo(ABS de generatia a treia),ai aerisitoarele de la roata si sub rezervor,pe modulatorul ABS aerisitoare pt.fata /spate.La modelul de generatia a doua erau doua aerisitoare fata/spate,tu s-ar putea sa ai trei. Procedura este mai complicata la tine,dar o poti face babeste..desfaci vasul de lichid,apoi aerisitorul din dreapta fata si dai la maneta(la rece,fara motor pornit)pina se duce lichidul din pahar,apoi umpli.Te uiti jos,dupa ce ai pus in prealabil un furtunas transparent(de ala de perfuzii)si cind lichidul are aceeasi culoare ca cel de sus strangi aerisitorul,apoi treci la celalalt aerisitor si repeti procedura. Pe spate la fel,doar ca aici ai rezervorul in spate(stii asta) si doar un aerisitor. Trebuie sa ai grije sa nu ramai fara lichid in paharel si sa nu traga aer,de aceea este bine sa fiti doi,unu cu geana pe pahar,tu la munca de jos. Cam asta este,asa am facut la a mea si nu am avut probleme. Bafta.. Luigi Vicol da tu cand bagi lichidul nou peste cel vechi, nu se amesteca intre ele? sa aiba aceeasi culoare? cum iti dai seama cand ai terminat? ca asa, poti sa bagi 4 litrii pana ajungi la sfarsitul de care pomenesti tu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 Asa se face in general schimbul de lichid de frana, nu numai la motociclete, si tocmai pentru a preveni intrarea aerului in sistem. Si chiar nu conteaza daca se amesteca putin cel vechi cu cel nou. Si iti dai seama imediat cand incepe sa curga cel nou pe la aerisitor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Iulie 29, 2008 Admin Share Postat Iulie 29, 2008 da tu cand bagi lichidul nou peste cel vechi, nu se amesteca intre ele? sa aiba aceeasi culoare? cum iti dai seama cand ai terminat? ca asa, poti sa bagi 4 litrii pana ajungi la sfarsitul de care pomenesti tu. Lichidul vechi este tulbure la culoare,cel nou este ca mierea,cine a mai facut schimbul stie asta.Nu se amesteca intre ele deoarece este ulei,este vascos,nu este asa fluid ca alte lichide+ca diametrul conductelor este foarte mic.. Luigi Vicol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bill Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 danke baetzi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata Dan Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 Lichidul vechi este tulbure la culoare,cel nou este ca mierea,cine a mai facut schimbul stie asta.Nu se amesteca intre ele deoarece este ulei,este vascos,nu este asa fluid ca alte lichide+ca diametrul conductelor este foarte mic..Luigi Vicol adica trebuie sa desfaci vasul, sa dai la pompa pana scade nivelul pana aproape de fundul vasului, apoi sa incepi sa torni din cel nou peste, si toate astea cu grija sa nu scada de tot, sa nu bagi aer in instalatie?? cele bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Iulie 30, 2008 Admin Share Postat Iulie 30, 2008 Exact..ce este asa amuzant? Luigi Vicol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
2 fast Postat Noiembrie 28, 2008 Share Postat Noiembrie 28, 2008 (editat) Salut!nu stiu daca s-a mai scris sau nu,dar mar interesa sa stiu exact cum se realizeaza schimbul lichidului de frana!am citit si am vazut ca atunci cand se face schimbul trebuie sa curatam etrierele,pistonasele...etc.!vreau sa stiu se curata dupa ce am scos vechiul lichid cu ceva instalatia....se curata pistonasele,ce anume!si mai ales procesul....cum se aeriseste....stiu ca sunt 2 feluri ...de sus in jos....turnand lichid prin borcanasul de langa maneta de frana,si de jos in sus....dar nu stiu cum!cum se procedeaza ptr primul fel?trebuie sa fie inchis aerisitorul cand incepem sa turnam lichid,inchis?cum scoatem aerul?si vreau sa stiu ce ulei trebuie sa folosesc ptr modelul meu...zx9r!explicati-mi va rog pas cu pas....cum ati mai facut si voi!vreau sa fac si eu,nu am mai facut niciodata si stiu ca nu e de glumit cu frana asa ca vreau sa fie perfecta!astept explicatiile voastre! asfalt uscat si o iarna cat mai blanda ptr frumusetile noastre! Editat Noiembrie 28, 2008 de 2 fast Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.