Sari la conținut

Nu vad Hoinar la " Motociclete Noi"


Aleko
 Share

Postări Recomandate

Nu vad de ce nu apare Fabrica Tohan si motocicleta Hoinar in rubrica Motociclete Noi. Poate ca ei (din prostie) nu au solicitat, dar faceti-le voi propunerea.

Avand in vedere ca inca se fabrica si se vinde la 17 000 000 lei pretz total mi se pare o dovada de usoara indiferenta din partea redactiei. :makeout:

Apreciez pozitiv felul in care intelegeti fenomenul moto romanesc prin articolele despre socialiste si motociclete de epoca. Pentru multi comunistele sunt inca motocicletele cu care invata ABC-ul moto. De altfel este unul din motivele pentru care nu ratez nici un numar.

Nu cred ca pierdeti nimic prin prezentarea si ,de ce nu, sustinerea unui produs romanesc cu traditie si cu un raport calitate/pret imbatabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DESTINAŢIE :

Mijloc de transport pentru două persoane, atăt pentru oraş căt şi pentru drumuri mai lungi.

 

CARACTERISTICI TEHNICE :

- motor : cilindree 49,6 cmc.

- cutie de viteze în 5 trepte comandate, cu - selector la picior

 

PERFORMANŢE :

- puterea : 5 CP/8200 rot/min.

- viteza : 70 km/h.

- autonomie în jur de 450 km.

 

unde-s aia 90 km/h promishi de @ZIDU' :makeout: :ok: :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

putina pila pe la porturi, 2 segmenti pe piston, nitica lucratura la toba, pinionul de atac..

cineva zicea de 100 cu 2 persoane, dar cu 6,5-7 l/100km la drum intins

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil nu au trecut Hoinar-ul pt ca (am inteles din discutiile anterioare) nu se mai fabrica...Ca mai e unul la vanzare la pretul respectiv...

Cu motoarele si piese, iar e problema...eu am un cart cu motor de hoinar si nu mi-a fost deloc usor sa gsaesc segmenti....mai aveau la magazinashul respectiv si pistoane, cilindrii..si ....cam atat...

 

Dar sunt intru totul de acord ca, desi industria romaneasca nu mai e in stare de nimic (no offense, dar in MOTO asa e...) , macar sa fie prezentate cu cat mai multe atuuri,din care cel dintai banui ca e pretul..sper sa nu fie singurul..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, m-am trezit tarziu sa zic,dar revista apare de 3 ani. Puteau si ei sa puna Hoinarul, ca poate mai cumpara lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda, mai bine mai tarziu decat niciodata....Si in toti acesti 3 ani sa nu fi fost nici un articol detaliat despre ce inseamna productia moto in romania ?

eu unul nu ma pot lauda cu o asa colectie sa verific, dar cei care pot sunt bineveniti.

Nu ma aflu printre cei care au avut drept prima iubita o mobra sau un hoinar, dar tot as fi incantat sa citesc despre ele..am facut-o de cate ori am avut ocazia, dar e din ce in ce mai rar....

A fost acel articol in Jurnalul National despre prima moto romaneasca...nu ar putea fi un punct de pornire ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:ok: In nr.6/2004 al revistei "Univers Moto" a fost totusi un articol interesant (desi controversat...) numit "696 R: Mobra rediviva?" in care se analiza, tangential, si evolutia industriei moto mioritice (care monteaza acum totusi, in licentza, chestiile taiwaneze de 50 si 125 cmc numite "First Bike"). Un test despre astea ar fi evident binevenit, in oricare dintre reviste! 125-ul e la vreo 60 de milioane (cam 1.700 euro), e in 4t, prinde 90 km/h si consuma putin (2l/100 km , normal la doar 10 CP) dar pare sa aiba mici hibe pe ici-colea. Am fi curiosi sa aflam mai multe date dintr-un test obiectiv si nu doar din auzite, nu credeti?

Traiasca in orice caz pretenia romano-taiwaneza!!! :makeout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, nici un raspuns de la Moto Life. Cred ca puteau ajuta si ei cumva. Acum toata pustimea cu dare de mana ia scutere scumpe care (desi sunt comode si placute) nu ofera senzatiile unui Hoinar. Asta e.

De altfel de ceva vreme (adica cam de cand a plecat Stefanescu aka Neamtu) revista a inceput sa neglijeze motocicletele clasice. Articolele lui Stefanescu faceau revista mai interesanta, ii dadeau un farmec de revista cu traditiein lumea moto. Fara ele, revista Moto Life are mai putine atuuri in lupta de piatza cu Univers Moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicletele clasice au fost sunt si vor fi un punct de referinta puternic in lumea moto, asa ca ar trebui acordata mai multa atentie lor si sa mai lasam discutiile si testele de "bucati de plastic"!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, de doi ani incercam sa luam legatura cu brasovenii sa aflam mai multe informatii despre Hero, First Bike, Mobra sau dracu stie ce mai fabrica ei. Daca ne lovim cap in cap cu incapatanarea dumnealor de a furniza informatii publice, asta deja nu prea mai tine de noi. Ne-am cam saturat sa tot vrem sa facem un bine omului gratuit si respectivul sa se uite la noi de parca l-am da apoi in judecata si i-am lua pielea dupa el. Daca reuseste altcineva sa scoata informatii de la ei, sa fie sanatos si la mai multe! Ideea e ca noi ne vom interesa in continuare de astfel de informatii, cand le vom avea le vom publica (de ex: in numarul viitor vom vorbi despre o fabrica romaneasca ce produce unele din cele mai cunoscute casti internationale). Cat despre motocicletele clasice, probabil ca sigur le vom aborda la iarna cand vom avea spatiu suficient. Sunt atatea evenimente inerne in aceasta vara ca ne mai trebuie inca o revista-doua sa le tratam pe fiecare cum ar trebui.

Editat de skorpion
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
putina pila pe la porturi, 2 segmenti pe piston, nitica lucratura la toba,  pinionul de atac..

cineva zicea de 100 cu 2 persoane, dar cu 6,5-7 l/100km la drum intins

173817[/snapback]

 

Am avut eu Hoinar.

 

Aprindere Magneti Marelli, bujie Bosch cu 3 electrozi, scos niste site din tona, nu toate, segmenti de la un scuter Honda, umblat un pic la carburator si atat ca sa prinda 90 cu mine in sa. Consum 3,5-4l/100km.

L-am vandut unui pusti care a dat in el 100 la ora si i-a crapat chiulasa. Banuiesc ca ori e facut sa mearga cu 70 ori nu i-a bagat pustiul ulei in benzina.

 

Hoinar? Motoreta buna! Eu am ramas cu o amintire placuta.

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrajeala cu 70 km/h... Eu am avut Hoinar si in talon scria 65 km/h...

Nu se mai fabrica Hoinar!!! Ultimele bucati ce erau bagate in vanzare erau facute din piesele ramase pe stoc.. Multe aveau rezervorul gaurit, curgea uleiul din cutie, cauciucuri imbatranite, burdufe imbatranite...Garantie 18 luni!!! :blbl: , fara sa asigure piese de schimb, si nici service autorizat nu era specificat unde gasesti!!! :D

Eu am vrut sa cumpar, degeaba este ieftin, daca il cumperi si poti sa te ff... in el!! Deja ca nou era prost!!! :crack:

Apropo.. Mobra Super era mult mai bun decat Hoinarul..La Hoinar unele "inbunatatiri" erau facute de niste prosti!!!

- ex. toba de esapament sa stai cracanat pe motor, si te mai si arde la picior...

- scarita pasager prins de bascula la fiecare groapa sare si piciorul

- fara portbagaj,

- fara cheie de contact

- Sa usor demontabila .. motoreta special facut sa fie cat mai usor de furat!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Nu vad de ce nu apare Fabrica Tohan si motocicleta Hoinar in rubrica Motociclete Noi. Poate ca ei (din prostie) nu au solicitat, dar faceti-le voi propunerea.

Avand in vedere ca inca se fabrica si se vinde la 17 000 000 lei pretz total mi se pare o dovada de usoara indiferenta din partea redactiei. :ok:

Apreciez pozitiv felul in care intelegeti fenomenul moto romanesc prin articolele despre socialiste si motociclete de epoca. Pentru multi comunistele sunt inca motocicletele cu care invata ABC-ul moto. De altfel este unul din motivele pentru care nu ratez nici un numar.

Nu cred ca pierdeti nimic prin prezentarea si ,de ce nu, sustinerea unui produs romanesc cu traditie si cu un raport calitate/pret imbatabil.

FI SERIOSSSSSSSSSSSS...........

HOINAR.????????? :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Aleko,vad ca iti place hoinarul. Eu am hoinar si va pot spune ca sunt destul de multumit de el. Cat despre toba,poti sa ii pui una de mobra daca nu esti multumit de ea si spui ''ca te arde la picior''.

Uite o poza cu un hoinar(nu este al meu) care are o toba d mobra. Probabil ca tipul avea aceeasi parere ca a ta(ca se arde la picior)

aaaaaaaa si inca ceva.Ce modificari iti trebuie ca sa prinda 90 cu 1 persoana???!!!!! Eu i-am marit pistonul si trage de rupe.Cu doua persoane ia 90-100 km/h fara probleme!!!!bine................asta cu segmenti buni,benzina buna,reglata bine........

post-7636-1144697710_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 2 years later...

Hoinar: prima dragoste! Prima mea motocicleta, zic motocicleta datorita capacitatii cilindrice de 80cmc. Detalii tehnice:

 

Capacitate cilindrica: 80cmc (Radiator alezat si camasa de cilindru modificata cu ca baleaje de transfer si doua de evacuare)

Carburator: Dellorto 32

Raport compresie: 14:1

Putere maxima: cam 18 cai la 11.000 rpm (performanta obtinuta cu aprindere motoplat si rulmenti speciali la ambielaj precum si toba de esapament custom)

Viteza maxima: 137 km/h (in conditiile in care aveam o calcatura extrem de scurta)

Consum: mediu de 10%

 

Singura problema tehnica pe care am avut-o a fost ruperea axului secundar din cutia de viteze. Problema rezolvata de altfel odata cu fabricarea unui nou ax cu indexare si mult mai rezistent. Nu pot sa va spun satisfactia pe care o aveam plecand de la stop si lasand in urma pe vremea aceea (imediat dupa revolutie) absolut orice motocicleta de provenienta slava. As mai modifica unul si acum numai de fun sa vad ce fete ar face unii cu bmw-urile cand ar vedea Sageata Neagra (era numele de alint) plecand de la stop ca din prastie. O fi cool sa pleci de pe loc tare cu o Hayabusa dar cred ca e si mai cool sa dai gaze la bmw-uri cu Hoinaru'!

 

Hoinareala placuta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...