Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

Revista Motorrad are obiceiul sa faca test de anduranta de 50.000km cu diferite modele de motociclete, sa constate cum se comporta din toate punctele de vedere, tehnic, fiabilitate, accesorii, anvelope etc.

De anul trecut din iunie se afla in test un GS LC 2013 si se pare ca nu a fost lipsit de probleme. Tot intr-unul din numerele de anul trecut au facut un sondaj printre noii posesori; cca o treime dintre ei erau nemultumiti de noua achizitie iar cel mai des intalnite au fost reclamatiile legate de ambreiaj, schimbari zgomotoase ale cutiei de viteze, uzura prematura a placutelor de frana.

 

In testul Motorrad, pana la cei 32.000km parcursi deja, si la motocicleta din test au fost confirmate probelemele reclamate de unii dintre utilizatori.

Problema principala, cea a schimbatului vitezelor, a fost remediata definitiv din cate inteleg la revizia de 20.000km, ocazie cu care s-a inlocuit (gratuit) un "stift" de la ambreiaj, care a fost gresit proiectat/fabricat la primele loturi de motociclete. De asemenea, o conducta din sistemul hidraulic al ambreiajului a fost aerisita la 16k si 27k km.

Busonul rezervorului a fost si el schimbat de doua ori (la 20k si 24k km), problema fiind rezolvata definitiv. Erau probleme de etanseitate.

Apoi problema uzurii premature a placutelor de frana spate, prima data la numai 8k km; problema a fost a materialului slab din care au fost produse placutele ce au dotat primele loturi de GS. (desi normal nu fac parte din garantie, au fost schimbate pe banii BMW). Apoi insa le-au schimbat iar la 18k km; se pare ca ABS-ul integral (cand se apasa maneta) actioneaza destul de puternic si frana spate.

 

Alte aspecte: consumul de ulei nu mai reprezinta un subiect de discutie ca la motorul racit cu aer/ulei.

Saua si parbrizul standard isi fac treaba mai bine decat la generatia anterioara. Toba Akrapovic, pe langa un sunet deosebit (nu agresiv) si o mica reducere de greutate, influenteaza sensibil cuplul in turatii medii. Anvelopele Tourance Next fac o impresie foarte buna la toate capitolele (se remarca mai ales pe ud), in timp ce Michelin Anakee 3 dezamagesc prin lipsa de feedback, manevrabilitate redusa si zgomot la rulare.

Ce mobra a iesit invingatoare ??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

A scapat usor. Raman in suspensie cadrele care se stramba pe fata si care au dus la inlocuirea integrala a motocicletei in garantie, cu o diferenta de plata suplimentara, functie de km parcursi pana la aparitia defectului.

 

Ce mobra a iesit invingatoare ??

Oricare dintre japoneze la libera alegere. Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raman in suspensie cadrele care se stramba pe fata si care au dus la inlocuirea integrala a motocicletei in garantie, cu o diferenta de plata suplimentara, functie de km parcursi pana la aparitia defectului.

 

unde apare informatia asta?

 

 

Ce mobra a iesit invingatoare ??

Oricare dintre japoneze la libera alegere.

 

 

Ce mobra a iesit invingatoare ??

nu a fost nici un concurs. a fost un test de anduranta.

dar nu cred ca se astepta nimeni sa cititi complet. doar a aparut un moment bun de a da cu un pic de noroi.

like stealing candy from a baby.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandesc ca nu are nicio relevanta ca ambreiajul e japonez- asta pt fanii motocicletelor japoneze.



unde apare informatia asta?

nu a fost nici un concurs. a fost un test de anduranta.

dar nu cred ca se astepta nimeni sa cititi complet. doar a aparut un moment bun de a da cu un pic de noroi.

like stealing candy from a baby.


Probabil baietii cu care vorbesti nu am mai citit test de anduranta( ca doar fac ei nu au nevoie de reviste). eu am citit si deobicei mai la toate modelele se gasesc puncte slabe la un astfel de test. MOTOCICLETA IDEAL/PERFECTA nu exista nici daca au fabricat japonezii si stiu ce vorbesc,pt ca, acuma aprofundez sistemul lor de productie derivata din toyota production sistem( si nu, nu este Lyn manufacturing).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil baietii cu care vorbesti nu am mai citit test de anduranta( ca doar fac ei nu au nevoie de reviste).

Eu cred mai degraba ca unii dintre voi au detectorul de sarcasm oprit. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cred ca fix ce ai citat tu este sarcasm.

dar sa ne oprim aici cu sarcasmul, pentru ca bogdan harea a zis de cadre strambe si vreau sa stiu ce si cum....nu de alta, dar am si eu bembeu si vreau sa ma stiu in siguranta. daca are omul dreptate, nu trebuie sa cercetam ce avem fiecare pe sub rezervoare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14.07.2010

 

rezultate test anduranta 2010

 

1 Harley Davidson

2 Honda

3 Triumph ............

.............................

..............................

27 Ducati 1098

Editat de vlady_80
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revista Motorrad are obiceiul sa faca test de anduranta de 50.000km cu diferite modele de motociclete, sa constate cum se comporta din toate punctele de vedere, tehnic, fiabilitate, accesorii, anvelope etc.

[...]

Saua si parbrizul standard isi fac treaba mai bine decat la generatia anterioara.

 

Deci de parbriz doar Harea s-a plans ? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci de parbriz doar Harea s-a plans ? :laugh:

logic. si asta de prima data cand s-a urcat pe el, in show-room, pe cricu central. :P

 

pe de alta parte, vroiam anakee3. am anakee2 acum si sunt foarte multumit de ele. ceva detinatori de la noi? pe advrider ziceau astia ca-s bunicele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

logic. si asta de prima data cand s-a urcat pe el, in show-room, pe cricu central. :P

 

 

pe de alta parte, vroiam anakee3. am anakee2 acum si sunt foarte multumit de ele. ceva detinatori de la noi? pe advrider ziceau astia ca-s bunicele...

Eram cu Harea la Bavaria anul trecut cand a avut primul contact cu LC si na, trebuia sa gaseasca si el un defect. Am incercat sa-i explic ca prin ala nu trebuie sa vezi ca la masina, ci este gandit aerodinamic sa nu ai turbulente. Dar pt ca el e din categoria celor care stau ascunsi dupa parbriz, are alte asteptari.

 

N-a zis nimeni ca Anakee3 ar fi proaste, in ziua de azi cam toate sunt bune. Insa singurul aspect in care ele stralucesc, ca si la A2, este faptul ca dureaza ceva mai mult. Dar asta nu-ti salveaza decat minimal niste bani, nu si viata. Iar pt cineva care merge potolit (eventual si fara termen de comparatie) normal ca par bune.

Ce nu inteleg eu, avand im vedere ca suntem in cunostinta de cauza, de ce s-ar mai multumi cineva cu ceva "bunicel" cand la aceiasi bani isi poate lua topul clasei? :D

Editat de KHK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eram cu Harea la Bavaria anul trecut cand a avut primul contact cu LC si na, trebuia sa gaseasca si el un defect. Am incercat sa-i explic ca prin ala nu trebuie sa vezi ca la masina, ci este gandit aerodinamic sa nu ai turbulente. Dar pt ca el e din categoria celor care stau ascunsi dupa parbriz, are alte asteptari.

Sincer in afara de parbriz si plasticele cam zornaitoare, din cat am mers eu pe LC nu am ce-i reprosa. Ca la altii, in exploatare, s-a mai stricat, scurs, indoit, blocat, pe ici pe colo nu ma intreseaza ca nu-l am in plan. Daca totusi, poate sa-mi explice si mie cineva, ce rost are dunga vertical din mijlocul parbrizului, chiar in mijlocul razei vizuale, sa-mi spuna si mie. Dau o bere. Problema nu este pe sosea ci in oras la gropi, sine de tranvai sau pe drumuri proaste unde doar o girafa ar privi sufficient de sus pt a vedea ce se intampla la 4-5 m in fata roti. Cand priveam cu Vlad gresia de la Bavaria prin parbriz ma lua ameteala. Chiar ar fi interesanta o poza facuta de un proprietar prin parbriz. Caleidoscop nu alta! Oricum e cea mai mica problema parbrizul, ca se poate schimba usor. Au facut multi fara dunga si aerodinamic e la fel, daca nu mai bun.

 

harliu a mers pe platforma presupun :)))

"Harli" munceste din greu, de ani buni, sa-si inbunatateasca fiabilitatea si in cam toate statisticile sunt inaintea multor firme care in popor sunt socotite standard de fiabilitate. Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

"Harli" munceste din greu, de ani buni, sa-si inbunatateasca fiabilitatea si in cam toate statisticile sunt inaintea multor firme care in popor sunt socotite standard de fiabilitate.

Harli si fiabilitatea .......... :crack: si cam inaintea cui ar putea ei fi ?

 

si eu am ramas uimit sa vad Harli pe primul loc , de locul 2 cred ca nu se mai mira nimeni este evident si nu este prima data

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, de vreo 5 zile sunt proaspat posesor de 12GS. Pana dispare zapada din fata garajului, as vrea sa ii adaug un crash bar, nu ca as avea tendinta sa dau cu motocicletele de pamant, dar ca sa fiu eu mai linistit si sa il pot forta mai mult atunci cand nu este cazul :P

Deci, vreo recomandare, eventual pe testate? Nu exclud nici variante "romanian made", daca arata cat de cat decent si isi fac treaba cum trebuie.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, vreo recomandare, eventual pe testate? Nu exclud nici variante "romanian made", daca arata cat de cat decent si isi fac treaba cum trebuie.

 

Sa-l stapanesti sanatos!

Stai linistit ca nu pica cand vrei tu ci cand vrea ea si cand te astepti mai putin. Dupa parerea mea crashbar-ul e obligatoriu la un GS boxer.

Home-made nu ti-as recomanda, ma tem ca-s facute dupa ureche si nu cred ca le face cineva din inox.

Iti recomand fie de la Touratech fie orig. BMW. La cel bmw recomand neaparat si protectiile de cilindri, fie cele mici din plastic, fie cele mari din aliminiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca totusi, poate sa-mi explice si mie cineva, ce rost are dunga vertical din mijlocul parbrizului, chiar in mijlocul razei vizuale, sa-mi spuna si mie. Dau o bere. Problema nu este pe sosea ci in oras la gropi, sine de tranvai sau pe drumuri proaste unde doar o girafa ar privi sufficient de sus pt a vedea ce se intampla la 4-5 m in fata roti. Cand priveam cu Vlad gresia de la Bavaria prin parbriz ma lua ameteala. Chiar ar fi interesanta o poza facuta de un proprietar prin parbriz. Caleidoscop nu alta!

Pai dunga, cu umilele mele cunostiinte de aerodinamica, taie mai bine aerul decat o suprafata plana (sau usor curbata).

Ti-am atasat 3 pozulici cu "caleidoscopul". Dezastru, nu alta. Daca ai dipotrie mare mai ca nici nu mai trebuie sa porti ochelari cu parbrizul asta.

 

Si o poza de girafa, daca chiar vrei sa vezi mustele din far :)

 

G0011789_fb.jpg

post-40715-0-46479700-1390860508_thumb.jpg

post-40715-0-45982800-1390860509_thumb.jpg

post-40715-0-30448100-1390860510_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Greu de crezut, dar adevarat.

domnu' harea - dati si dvs. toata sursa.

cate din din fiecare au fost in cele 4000+ mobre?

inca astept informatiile cu cadrul ala de se rupe, ca-s cu mobra desfacuta si sa stiu la ce ma uit.

@Cap0ne - nu ma da domne cu fotosopu'. nu auzi ca distorsioneaza. caleidoscopeaza. mai ales gresia nu se vede bine.

 

PS - nu e interesant cum gasesc probleme la o mobra tocmai cei care vor sa castige de pe urma lor (problemelor adica)? domnul harea face parbrize, domnul troia vinde amortizoare de directie.

a da, iar Cap0ne face poze multe. nu stiu ce urmareste, dar il prind cu ceva :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai domnilor( cei cu japoneze )voi nu intelegei un lucru. Nu faptul ca ne atrageti atentie ca si BMW -ul se mai strica ne deranjeaza ci faptul ca voi exagerati cu astea.

 

Noroc ca sunt motocilete japoneze care nu se strica nicodata. dar noi BMW -isti suntem mai masochisti si ar trebui sa ne lasati in pace cu ideile voastre pt nou ne place BMW -ul. Forum asta si topicurile cu BMW -uri vad ca si cum ar trebui sa dau explicatii de ce am luat nevasta blonda ca cele brunete sunt mai nu stiu cum.... sa cei cu nevste brunte sa-mi explice si sa vina cu idei ca ce greseala am facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Originally Posted by gsrich

I had the gas cap failure on my 2013 GS-LC. The dealer replaced it last week. While I was in there, I asked them to feel the rear wheel as it felt a little crunchy. They didn't like the feel of it and wouldn't let me ride it home. The owner of the shop gave me a ride home. A couple of days later they told me there was no problem found. They drained the oil and completely disassemble the rear swing arm and removed the drive shaft. The only problem was lack of lube on the splines. It seems the factory forgot to put any lube on the splines to the FD. It feels fine to me now.

I didn't include complaints that couldn't be fixed with new parts or a dealer visit. One of these failures resulted in a new bike.

 

Here are the results:

Switch Gear = 23

Oil Leaks = 5

Gas Cap = 5

Rear brake pads = 4

Final drive boot tear = 3

Frame problems = 3

Clutch issues = 3

Ping = 2

Starter = 1

Rear Brake failure = 1

Windscreen cracks = 1

Front Wheel Vibration = 1

Fuel Pump Failure = 1

FD leaks = 1

FD loose bolts = 1

I have had the gas cap problem and a tear in the FD boot. The boot is still on order.

 

 

Tocmai pt ca fac parbrize stiu cu ce se manaca. Daca ale mele aveau aberatii optice atat de mari nu vindeam nici unul. Piata pt LC in RO, practic nu exista la 4-5 vandute. Nu perita sa faci pregatirea de fabricatie doar pt atat. Cine chiar e curios si vrea sa afle "noutati "despre LC, mai putin discutate aici, are pe Advrider topicul "GS-LC problems" unde pe 125 pagini cu mult bla-bla gaseste o lectura interesanta. Nu ma puneti sa fac conspecte. Nu ma intereseaza decat tangential.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Originally Posted by gsrich

I had the gas cap failure on my 2013 GS-LC. The dealer replaced it last week. While I was in there, I asked them to feel the rear wheel as it felt a little crunchy. They didn't like the feel of it and wouldn't let me ride it home. The owner of the shop gave me a ride home. A couple of days later they told me there was no problem found. They drained the oil and completely disassemble the rear swing arm and removed the drive shaft. The only problem was lack of lube on the splines. It seems the factory forgot to put any lube on the splines to the FD. It feels fine to me now.

I didn't include complaints that couldn't be fixed with new parts or a dealer visit. One of these failures resulted in a new bike.

 

Here are the results:

Switch Gear = 23

Oil Leaks = 5

Gas Cap = 5

Rear brake pads = 4

Final drive boot tear = 3

Frame problems = 3

Clutch issues = 3

Ping = 2

Starter = 1

Rear Brake failure = 1

Windscreen cracks = 1

Front Wheel Vibration = 1

Fuel Pump Failure = 1

FD leaks = 1

FD loose bolts = 1

I have had the gas cap problem and a tear in the FD boot. The boot is still on order.

 

 

Tocmai pt ca fac parbrize stiu cu ce se manaca. Daca ale mele aveau aberatii optice atat de mari nu vindeam nici unul. Piata pt LC in RO, practic nu exista la 4-5 vandute. Nu perita sa faci pregatirea de fabricatie doar pt atat. Cine chiar e curios si vrea sa afle "noutati "despre LC, mai putin discutate aici, are pe Advrider topicul "GS-LC problems" unde pe 125 pagini cu mult bla-bla gaseste o lectura interesanta. Nu ma puneti sa fac conspecte. Nu ma intereseaza decat tangential.

Eu cred ca si nenea asta de a scris cele de mai sus precis are ceva fabrica si face si el ceva de aia este asa de critic.

Oricum nimeni si nimic nu este perfect,destul de multe issues cu ceva atata de proaspat iesit si cu o traditie bogata in spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inatamplator m-am apucat sa citesc topicul de pe advrider.

majoritatea (sau toate) problemele cu 1 sunt la o singura mobra. evident ca se poate intampla sa scape si o uscatura.

la treaba cu swichurile, pe langa faptul ca intradevar pot avea ceva probleme, mai si recunosc oamenii ca i-a cam durut in 3 litere de faptul ca in manual zice sa nu speli mobra la high pressure.

inca ma uit dupa alea cu cadrele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

majoritatea (sau toate) problemele cu 1 sunt la o singura mobra. evident ca se poate intampla sa scape si o uscatura.

Evident, nu exista padure fara uscaturi, asa ca fiecare priveste partea paharului care ii convine mai mult ca o fi plina ca o fi goala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai pt ca fac parbrize stiu cu ce se manaca. Daca ale mele aveau aberatii optice atat de mari nu vindeam nici unul. Piata pt LC in RO, practic nu exista la 4-5 vandute.

 

Cum am mai spus, tu (si poate si clinetii tai) ai alte asteptari de la un parbriz. Vrei parbriz mare dupa care te ascunzi si prin care implicit trebuie sa vezi foarte bine. Chestie care, dupa gustul meu, este la polul opus al sentimentului de mers pe motocicleta (dar, normal, fiecare face ce-i place).

Ce nu vrei/poti tu sa intelegi este ca acel parbriz (standard de GS) este gandit sa apere in principal zona superioara a corpului, nu sa te asunzi total dupa el si sa vezi prin el. Cand faci off, il poti lasa frumos si usor in jos de tot, cu atat mai mult cu cat la LC au sistemul ala superb (si nu cu scule ca la altii). Si culmea e ca parbrizul standard este destul de apreciat.

Iar cine vrea, are chiar de ales din nou de la Wunderlich varianta low numit "cut" (asa cum am si eu pe al meu si sunt ff multumit).

Deci e chestie de gust, nu este un defect. Insisti degeaba cu asta! Exista parbrize pt toate gusturile, de la Flowjet pana la marelesi laudatul Marathon si care sunt la preturi absoulut omenesti. Si astea numai de la Wunderlich, ca exista si destui alti producatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...