Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

fenomen ciudat: am sesizat un pacanit ciudat la schimbarea dintr-a intaia intr-a doua....practic fenomenul se intampla imediat dupa ce trag ambreajul, fara sa apuc sa schimb intr-a 2-a.

Practic cuplez intr-a intaia demarez si la 4-5mii trag ambreajul si clank pana sa schimb a 2-a. Se aude numai din 1 in 2 nu si la celelalte trepte. Ceva idei?

Vezi daca nivelul la lichidul de la ambreiaj (are un fel de ulei mineral, Vitamol se numeste la BMW) e la nivelul corect.

 

La ambreiaj, spre deosebire de frana, pe masura ce se uzeaza placa de frictiune, nivelul lichidului urca, nu scade (la frana scade). Vezi sa nu ai prea mult...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Esti sigur ca tragi maneta de ambreaj pana la maxim?

S-ar putea sa nu se debreeze complet si atunci cutia face asa (daca te referi la un carait).

 

DA! oricum fiind cursa extrem de mica nu se pune problema si de fapt nu apuc sa schimb (clank-ul are loc exact cand se decupleaza motorul de cutie).

 

Vezi daca nivelul la lichidul de la ambreiaj (are un fel de ulei mineral, Vitamol se numeste la BMW) e la nivelul corect.

 

La ambreiaj, spre deosebire de frana, pe masura ce se uzeaza placa de frictiune, nivelul lichidului urca, nu scade (la frana scade). Vezi sa nu ai prea mult...

 

am facut extragerea de lichid de ambreaj atunci cand am avut impresia ca mi-a patinat ambreajul (dupa cateva sapaturi pe adv.) - chestia cu patinatul nu am mai repetat-o insa mi-a aparut pacanitu asta ciudat....si am observat ca si la relanti daca dau drumul brusc la ambreaj face cam la fel (ce-i drept nu de fiecare data si aici este si logic de ce) insa nu cred ca e acelas fenomen penca aici face clank at cand trag de ambreaj nu cand il eliberez.....sper sa nu dau in problemele lui bigfoot avand in vedere simptomul cu patinatul.....:baldy:

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa o vreme de studiat poze si incercarea de a-mi reprima grimasele la vederea cioplirii la nesfarsit a ceea ce initial era un design frumos incep sa am oarecare banuieli la aprte de tehnica...

1. Prin amplasarea corpurilor de admisie in planul vertical al cilindrilor si adoptarea unei cutii de viteze cu ambreiaj umed (cutie ce se afla in aceasi carcasa cu motorul) tind sa cred ca centrul de greutate al motocicletei s-a mutat in mod semnificati spre roata fata. Alaturi de o greutate totala mai mare cred ca manevrabilitatea motocicletei va fi scazuta fata de modelul anterior. Pers am considerat ca 1200gs se conduce pe roata spate. Feedback-ul de la roata fata e oricum scazut datorita sistemului de suspensie asa incat nu ma simteam confortabil cu motocicleta la inclinari mari decat in momentul in care deschideam gazul. Ori un centru de greutate mai spre roata fata va lua din acest echilibru si-l va duce spre roata fata unde sunt pilotii adevarati.

2 cadrul de sa... are niste segmente ale triangulatiilor f lungi si cred ca dupa un an vor aparea cadre fisurate de la cei care le incarca cu bagaje.

3. cu naiba la un model mai nou sa ai o greutate mai mare?!

4. cine naiba bune cauciuc fata mai lat la o motocicleta care poate sa ajunga prin noroaie?

5. layout-ul de motor boxer e bun ptr racirea cu aer.... daca il racesti cu lichid ce rost mai are?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 cadrul de sa... are niste segmente ale triangulatiilor f lungi si cred ca dupa un an vor aparea cadre fisurate de la cei care le incarca cu bagaje.

Inevitabil. Si nu numai la BMW :)

 

3. cu naiba la un model mai nou sa ai o greutate mai mare?!

Ca de obicei :) E o noua generatie, e normal sa fie mai greu :D

 

4. cine naiba bune cauciuc fata mai lat la o motocicleta care poate sa ajunga prin noroaie?

Cine te-a pacalit ca poate merge prin noroaie?

 

5. layout-ul de motor boxer e bun ptr racirea cu aer.... daca il racesti cu lichid ce rost mai are?!

In primul rand, e racire hibrida - apa raceste doar supapele de evacuare. Motorul are in continuare aripioare de racire iar fluxul de aer este vital functionarii motorului. Nu la fel ca inainte, dar oricum nu m-as risca sa il las pornit pe loc o ora.

 

Iar un avantaj extraordinar al boxerului este concentrarea greutatii foarte jos. In plus, cilindrii aia acolo deranjaza doar putin la aerodinamica - in mers nu te incomodeaza cu nimic, nici macar la mers prin locuri inguste (printre masini). Oricum picioarele sunt la acelasi nivel cu cilindrii iar ghidonul e proeminenta maxima. Iar pe coclau... din nou... cine te-a mintit ca poate merge prin namoale?

 

 

 

Si tin sa precizez ca ORICE motocicleta poate face offroad (stiu oameni care fac off cu SV 650 sau harley), insa asta nu inseamna ca motocicleta e gandita sau utila la asa ceva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa o vreme de studiat poze si incercarea de a-mi reprima grimasele la vederea cioplirii la nesfarsit a ceea ce initial era un design frumos incep sa am oarecare banuieli la aprte de tehnica...

1. Prin amplasarea corpurilor de admisie in planul vertical al cilindrilor si adoptarea unei cutii de viteze cu ambreiaj umed (cutie ce se afla in aceasi carcasa cu motorul) tind sa cred ca centrul de greutate al motocicletei s-a mutat in mod (...)

3. cu naiba la un model mai nou sa ai o greutate mai mare?!

4. cine naiba bune cauciuc fata mai lat la o motocicleta care poate sa ajunga prin noroaie?

5. layout-ul de motor boxer e bun ptr racirea cu aer.... daca il racesti cu lichid ce rost mai are?!

 

Referitor la 1 si 3: greutatea modelului anterior cu ABS era, daca nu ma insel 234kg si acum va fi 238kg, cresterea cred ca este nesemnificativa. Si vad ca fata de concurenta recenta, nu stau rau deloc.

In caz ca este cum spui tu, adica centrul de greutate se va muta mai spre fata, eu cred ca nu este tocmai rau. La actuala, cand am bagaje, mai ales cand sunt si in urcare (nu mai zic si in cazul in care am si pasager) tinde prea repede sa se ridice pe-o roata si implicit feedback roata fata spre zero. Asadar, macar din punctul asta de vedere, eu as vedea mutarea asta ca un lucru bun.

4. Poate sa ajunga prin noroaie (sau mai mult pe drumuri proaste, off, dar nu neaparat noroaie) insa stim ca majoritatea va fi clar pe asfalt. Asadar, iarasi, poate fi un avantaj. Mai vedem...

5. va fi mixt, apa si aer :D vedem de ce va fi in stare si cum se va comporta; insa daca tehnic doar cu aer nu mai facea fata, ce sa faca? Sa faca un K1200GS? :rolleyes: Unde ar mai fi traditia?

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Centul de greutate mai spre fata este un lucru bun, sa nu fie mai sus decat la actualul care si asa este sus. Daca si GS-ul nou se ridica pe o roata, e gunoi, dar nu prea cred si prin prizma controlului tractiunii pe care cred ca il are si mai mult isi face treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunetul ala il scoate doar o data sau de cateva ori, pe masura ce tragi/lasi maneta de ambreiaj?

 

o singura data si nu de fiecare data.....

exact cand sunt in ture trag de ambreaj(pentru a schimba a 2-a) si se aude un singur poc undeva in cutie (adica sub sa)

de genul zgomotului cand reduci la o viteza constanta....numai ca nu-mi pare a fi de la grup si nici nu ar fi logic atata timp cat il decuplez....:what:

cum mi-am dat seama.... la schimbare am parte de 2 pacaneli una cand trag ambreajul si alta cand schimb

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci m-as gandi mai degraba la cardan, mai exact la cuplajul de guma din el...

 

1171479714_diiee-O.jpg

 

Partea trista e ca trebuie dat jos tot cardanul ca sa ii faci o inspectie axului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In faze de genul asta intotdeauna exista o parte trista, acum ramane de vazut cat de mare imi va fi intristarea. Crezi ca e cazul sa ma apuc de astfel de investigatii.... Ma tot intreb daca chiar se poate busi atat de grav la numai 18000?

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ACuma nu ar strica o data dat jos si investigat, ocazie cu care ai unge si canelurile. Destul de important sa faci treaba asta si nici nu e asa de greu, adica cel putin mie nu imi pare greu. Canelurile astea e bine sa fie unse, macar o data la 20 de mii de km...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ACuma nu ar strica o data dat jos si investigat, ocazie cu care ai unge si canelurile. Destul de important sa faci treaba asta si nici nu e asa de greu, adica cel putin mie nu imi pare greu. Canelurile astea e bine sa fie unse, macar o data la 20 de mii de km...

 

oare astia la AB vor face operatiunea in cadrul reviziei de 20mii si doar sa le atrag atentia sa verifice si cuplajul cu pricina?

in caz contrar dau o tura la primavara pe la tine daca zici ca nu e o operatiune f. complexa si de durata....

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oare astia la AB vor face operatiunea in cadrul reviziei de 20mii si doar sa le atrag atentia sa verifice si mansonul cu pricina?

Nu, in cel mai bun caz, adica oricum iti schimba uleiul din grup si iti ung canelurile de catre grup, cu alea dinspre cutie nu au a face. Ca sa unga alea, trebuie dat jos cardanul cu totul, si inapoi il bagi doar daca da jos si carcasa cardanului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, in cel mai bun caz, adica oricum iti schimba uleiul din grup si iti ung canelurile de catre grup, cu alea dinspre cutie nu au a face. Ca sa unga alea, trebuie dat jos cardanul cu totul, si inapoi il bagi doar daca da jos si carcasa cardanului.

pai atunci probabil ar trebui sa vin intai la tine (faci si o sincronizare) si la revizie le spun sa nu mai umble la nimic....schimba doar uleiulblbl.gif(evident pentru stampila)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai atunci probabil ar trebui sa vin intai la tine (faci si o sincronizare) si la revizie le spun sa nu mai umble la nimic....schimba doar uleiulblbl.gif(evident pentru stampila)

Daca un dealer ti-ar face asa ceva, s-ar discredita total.

Cartea de service atesta ca ai facut fie service la 10.000km sau un an, fie inspectie la fiecare 20.000km, si ca le-ai facut corect, conform staandardelor lor, si la timp.

Altfel, ce relevanta ar mai avea cartea de service?

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca un dealer ti-ar face asa ceva, s-ar discredita total.

Cartea de service atesta ca ai facut fie service la 10.000km sau un an, fie inspectie la fiecare 20.000km, si ca le-ai facut corect, conform staandardelor lor, si la timp.

Altfel, ce relevanta ar mai avea cartea de service?

 

adica nu as avea voie sa-mi schimb uleiurile decat in cadrul reviziei? si sa le spun ca nu vreau sa-mi faca sincronizarea? (nu vad nimic anormal in asta) avand in vedere ca nu pot fi incriminati indiferent de ce probleme apar ulterior......insa probabil ai dreptate si nu vor aplica stampila pe revizie fara sa efectueze toate operatiunile conform nr. de km. Sa nu mai vorbesc ca am prins o discutie in care nu erau de acord sa foloseasca uleiul clientului.....

am timp sa ma gandesc la variante tooooata iarna asta lunga.

 

Sa pui stampile in ea ca sa duci pretul de revanzare cat mai sus.

nu stiu daca sa-l duc sus ci mai degraba sa nu pierd exagerat de mult....asa cum e acum am ajuns la peste 11000 euro deci, daca o voi vinde probabil va fi undeva sub 9mii ceea ce este oricum f mult pt. o moto si evident cel care o cumpara vrea sa vada cel putin ca am facut reviziile la singurul atelier abilitat din Buc.

hai s-o pun altfel - pretul e acolo si eu nu prea pot sa fac pe prostul si sa-l dau jos....

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adica nu as avea voie sa-mi schimb uleiurile decat in cadrul reviziei? si sa le spun ca nu vreau sa-mi faca sincronizarea? (nu vad nimic anormal in asta) avand in vedere ca nu pot fi incriminati indiferent de ce probleme apar ulterior...

 

Pana aici, totul ok, iti poate face ce vrei tu. Insa, cum ai zis, nu ar trebui sa-ti puna stampila.

 

Dealerul, cum am zis, prin stampila aia trebuie sa ofere garantia ca ti-ai facut reviziile corespunzator, conform planului de service. Altfel, stampila aia devine nula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Parca sunteti copii cu stampilele astea..stampila in sus, stampila in jos :rolleyes: oricum este nula daca nu este insotita de facturile aferente servisarii!

Ca idee, o carte service stampilata la zi, care sa ateste ca o masina are pina intr-o suta de mii km costa 100 euro "la baieti" :D

Si targurile sunt pline de masini cu carti service la zi.. ;)

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

centrul de greutate spre fata poate parea bun dar nu cred ca este.

majoritatea folosiri motocicletei e fara bagaje si fara pasager.Acum ca ma gandesc mai bine poate ca mutarea centrului de greutate in mod semnificativ spre fata e motivul unui cauciuc mai lat. Again nu stiu cati dintre cei care conduc cu suspensia fata BMW se pot lauda cu : "simt perfect roata fata" eu unul nu-s pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general distibutia greutatii 50% fata, 50%spate este cea mai buna. In cazul concret GS care se ridica pe o roata prea usor, impingerea spre fata a centrului de greutate nu poate fi decat un lucru bun, pt cresterea sigurantei. Cei care s-au tavalit, pierzand fata, vor aprecia acest lucru, cu siguranta.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general distibutia greutatii 50% fata, 50%spate este cea mai buna. In cazul concret GS care se ridica pe o roata prea usor, impingerea spre fata a centrului de greutate nu poate fi decat un lucru bun, pt cresterea sigurantei. Cei care s-au tavalit, pierzand fata, vor aprecia acest lucru, cu siguranta.

 

Ciudata optica... vrem putere mai mare da' nu cumva sa ajunga la roata - tre' TC musai sa decida ala cum dai gazul ( GS12 curent cu TC on e super enervant si pe drum de tara )... vrem putere mai mare da' nu cumva sa poti s-o dai pe-o roata, trebuie sa fie grea de fatza cat sa se ingroape in orice e mai moale ( nu ca n-ar fi si model curent un pic cam grea de fatza ).

 

PS: daca front heavy e bine, presupun ca inginerii chiar au fost talambi daca la seria de F-uri au pus rezervorul in spate... ce drac stiu ei de distributia greutatii si ciclistica? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca sunteti copii cu stampilele astea..stampila in sus, stampila in jos :rolleyes: oricum este nula daca nu este insotita de facturile aferente servisarii!

Ca idee, o carte service stampilata la zi, care sa ateste ca o masina are pina intr-o suta de mii km costa 100 euro "la baieti" :D

Si targurile sunt pline de masini cu carti service la zi.. ;)

N-auzi ca astia de la bembe sunt dati dracu'? Si ca sunt oameni care pun botul la stampilele alea? Am si io o carte d-aia cu stampile gramada. Cand merg la bembe sa-mi schimb uleiul pot sa-mi pun stampile bembe pe toate casutele alea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciudata optica... vrem putere mai mare da' nu cumva sa ajunga la roata - tre' TC musai sa decida ala cum dai gazul ( GS12 curent cu TC on e super enervant si pe drum de tara )... vrem putere mai mare da' nu cumva sa poti s-o dai pe-o roata, trebuie sa fie grea de fatza cat sa se ingroape in orice e mai moale ( nu ca n-ar fi si model curent un pic cam grea de fatza ).

 

PS: daca front heavy e bine, presupun ca inginerii chiar au fost talambi daca la seria de F-uri au pus rezervorul in spate... ce drac stiu ei de distributia greutatii si ciclistica? :)

 

Nu stiu cata experienta ai tu pe 12GS (ai urcat ceva pasuri mai abrupte de exemplu?) sau ce asteptari de pilotaj ai de la el (in caz ca suna, nu spun nimic cu ironie), dar eu ca utilizator "permanent" de GS m-am lovit de problema asta, nu o data am "pierdut" fata la urcare (fara pasager). Ar fi poate lucrul cel mai important pe care, din punctul meu de vedere, l-as reprosa acestei motociclete. Si din cate am vazut, nu sunt singurul s-a plans de asta.

 

In legatura cu TC, nu m-a deanjat niciodata pt. ca atunci cand intru pe ceea ce eu numesc off, daca e cu mult praf/pietris, il decuplez partial. Cine vrea, il poate chiar decupla de tot; asadar, ai de ales intre trei variante si nu vad unde e problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...