robert_bobariu Postat Ianuarie 14, 2014 Share Postat Ianuarie 14, 2014 Dupa 45500 km calare pe-un GS din generatia veche (2012): eu nu am simtit nevoia unui amortizor de ghidon. Parerea mea e ca-i tot bataie de campi (nu nevoia in sine - pentru cine merge mult pe nisip, ci prin tonul alarmist/guru-istic)! (Dar ce pricep eu, ca doar se vedea cu ochiu' liber inca din draftul de design din '48, nu!?) (Am subliniat ca-i parerea mea pentru marii amatori de generalizari, desi nu am sperante prea mari ca ar conta!) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BMW RIDER Postat Ianuarie 14, 2014 Share Postat Ianuarie 14, 2014 V-ati gandit ca acesti amortizor de ghidon DOAR IMBUNATATESTE CEVA SI NU RAPARA!!?? Asta intreb eu propritera de BMW boxer cu amortozor de ghidon din fabrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shpixy Postat Ianuarie 14, 2014 Share Postat Ianuarie 14, 2014 (editat) PENTRU CEI CU SIMTUL UMORULUI... mai sunt cativa ! Editat Ianuarie 14, 2014 de shpixy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Ianuarie 14, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 14, 2014 PENTRU CEI CU SIMTUL UMORULUI... mai sunt cativa ! lc.jpg ahaaa deci acolo vine AMORTIZORUL.... pana si un caine stie ce'i lipseste unui BMW...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shpixy Postat Ianuarie 14, 2014 Share Postat Ianuarie 14, 2014 ahaaa deci acolo vine AMORTIZORUL.... pana si un caine stie ce'i lipseste unui BMW...... :10: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tau Postat Ianuarie 14, 2014 Share Postat Ianuarie 14, 2014 In sfarsit pune cineva punctul pe I. Multistrada 25 grade GS 1200 LC 25,5 KTM1190Adv. 26 GS 1200. 26,2 Honda NC700X 27 XT1200 Ze. 28 Crosstourer. 28 Bogdan, parerea mea este ca nu unghiul furcii este problema GSA-ul 2013: 24.8° ghttp://www.bikez.com/motorcycles/bmw_r_1200_gs_adventure_2011.php GS 2012: 24.8° - http://www.bikez.com/motorcycles/bmw_r_1200_gs_rallye_2012.php (desi in prospectele "oficiale" de acasa, parca exista o foarte mica diferenta intre GS si GSA) ci mai degraba diametrul ei - care acum este mai mic decat la "vechiul" model". Cine face offroad cu masini 4x4 mici (gen Suzuki Jimny) stie cand / pentru ce este necesar un amortizor de directie. Una peste alta, daca nemtii l-au adaugat pe motocicleta, stiu ei de ce l-au pus si bine ca exista! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Okesz Postat Ianuarie 14, 2014 Share Postat Ianuarie 14, 2014 Evident nu unghiul furcii este motivul montarii amortizorului, ci roata fata cu diametru mai mic. Rotile mari vobleaza mult mai greu, spre deosebire de cele mici, unde forta giroscopica este mai mica (ganditi-va la rotile mici ale carucioarelor de la supermarketuri, care mai au si un unghi de 90%). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shpixy Postat Ianuarie 14, 2014 Share Postat Ianuarie 14, 2014 (editat) ci roata fata cu diametru mai mic. este mai mica ? decat ce ? Editat Ianuarie 14, 2014 de shpixy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Ianuarie 14, 2014 Share Postat Ianuarie 14, 2014 In sfarsit pune cineva punctul pe I. Multistrada 25 grade GS 1200 LC 25,5 KTM1190Adv. 26 GS 1200. 26,2 Honda NC700X 27 XT1200 Ze. 28 Crosstourer. 28 Cred ca a pus punctul pe j. Ce treaba are ? Unghiul furcii influenteaza alte chestii, nu este neaparat cauzator de voblaj. Din tabelul tau a insemna ca si Multistrada si KTM sunt "praf" si ar trebui puse furci de chopper pe ele eventual... PENTRU CEI CU SIMTUL UMORULUI... mai sunt cativa ! lc.jpg Se chisha pe el de amortizor Daca mi-as pune vreodata un amortizor 3rd party, ca idee cred ca as pune asa ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Okesz Postat Ianuarie 14, 2014 Share Postat Ianuarie 14, 2014 este mai mica ? decat ce ? Am scris o balarie.... Am avut impresia (din cauza cresterii latimii anvelopei) ca diametrul nu mai este de 19" ci a scazut la 17". Scuze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rul Postat Ianuarie 14, 2014 Share Postat Ianuarie 14, 2014 Am scris o balarie.... Am avut impresia (din cauza cresterii latimii anvelopei) ca diametrul nu mai este de 19" ci a scazut la 17". Scuze. Nu ai facut o greseala asa mare ca este intradevar mai mica in diametru cu 8 mm anvelopa modelului nou!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Ianuarie 15, 2014 Share Postat Ianuarie 15, 2014 Care ar fi feedbackul vostru vizavi de crashbar-ul din partea superioara ? Isi dovedesc utilitatea sau sunt bune doar pt cazurile extreme si in rest mai mult de "look" sau linistea psihica a proprietarului ? Am vazut ca LC-ul sta la orizontala cam asa, zona superioara nefiind foarte expusa Ideea este ca nu prea mi-as instala asa ceva sincer sa fiu, dar in primavara intentionez sa explorez mai multe drumuri off (usoare cu zone medii, daca le pot spune asa) si, tinand cont ca sunt destul de incepator in ale offroadului, sansele sa o mai las pe'o parte sunt destul de existente . Si tinand cont ca LC-ul are si radiatoare... parca as prefera sa stiu zona respectiva in siguranta. PS - din cate stiu, pana acum bmw-ul nu ofera si crash baruri superioare pt non Adv. Cele de la touratech nu prea imi plac. Ma uitam la cele de la Puig, dar nu am prea gasit alte informatii despre ele. Imi plac mai ales pt ca nu se prind pe crashbarul inferior si pt ca au un profil ceva mai redus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlady_80 Postat Ianuarie 15, 2014 Share Postat Ianuarie 15, 2014 (editat) Atata zarva pentru telescopul ala. Bine ca l-au montat standard si gratis, asta este au gresit au recunoscut gata greseala este reparata. Bravo lor Care ar fi feedbackul vostru vizavi de crashbar-ul din partea superioara ? Isi dovedesc utilitatea sau sunt bune doar pt cazurile extreme si in rest mai mult de "look" sau linistea psihica a proprietarului ? Am vazut ca LC-ul sta la orizontala cam asa, zona superioara nefiind foarte expusa Ideea este ca nu prea mi-as instala asa ceva sincer sa fiu, dar in primavara intentionez sa explorez mai multe drumuri off (usoare cu zone medii, daca le pot spune asa) si, tinand cont ca sunt destul de incepator in ale offroadului, sansele sa o mai las pe'o parte sunt destul de existente . Si tinand cont ca LC-ul are si radiatoare... parca as prefera sa stiu zona respectiva in siguranta. PS - din cate stiu, pana acum bmw-ul nu ofera si crash baruri superioare pt non Adv. Cele de la touratech nu prea imi plac. Ma uitam la cele de la Puig, dar nu am prea gasit alte informatii despre ele. Imi plac mai ales pt ca nu se prind pe crashbarul inferior si pt ca au un profil ceva mai redus. Oricum crashurile indiferent care la o tranta pe pietris tot sunt cam egale cu 0 si asta indiferent la ce mobra. Dai peste o piatra mai ascutita si tot intra si sparge ceva. Pe iarba, pamant asfalt in general suprafete drepte au efect. Editat Ianuarie 15, 2014 de vlady_80 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 15, 2014 Share Postat Ianuarie 15, 2014 Care ar fi feedbackul vostru vizavi de crashbar-ul din partea superioara ? Pentru mine de exemplu decizia este extrem de simpla: sub nicio forma. Cred ca poza ta dovedeste clar ca in mod normal radiatoarele nu sunt afectate la o cazatura decenta. Daca in cazul crashbar-ului de motor este clar ca se poate intampla oricand si clar acolo pica, la zona radiatoarelor mi se pare destul de putin probabil (cel putin cand ai deja pe cel de motor), trebuie chiar sa ai mare ghinion. As intelege daca pleci maine in Mongolia si vrei sa elimini cat mai multe riscuri... sau daca esti permanent pe ciclauri serioase si o arzi tare. dar altfel de ce sa dai 200€ aiurea, sa adaugi cu buna-stiinta 5kg cand toti producatorii se chinuie sa dea jos orice kg? In plus, GS-ul oricum nu este un exemplu de frumusete, sa mai pui si alte fiare pe ea? Eu pt. orice "fier"/kg pe care l-as adauga pe motocicleta m-as gandi bine la care este sansa sa se intample. Cum am mai spus, scutul enduro si crashbar-ul mi se par suficiente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shpixy Postat Ianuarie 15, 2014 Share Postat Ianuarie 15, 2014 http://www.youtube.com/watch?v=gQRA2MlsUp4 Detalii complete. Amortizor 6:35 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Ianuarie 15, 2014 Share Postat Ianuarie 15, 2014 (editat) Baieti nu va inflamati asa de tare cu "amortizorul" ala de ghidon. E plin netul si forumul de pafaristi; nici dl Troia nu prea da pe afara de cunostiinte [am vrut sa-mi iau amortizor spate Hyperpro asa ca vb in cunostita de cauza]. Chestia aia numita "amortizor de ghidon" este o "intentie buna" a celor de la BMW de a, sa-i zicem ridica standardele, problema este ca pe sosea cel putin la vitezele la care am mers eu pana acum mi se pare totatl inutil, iar ia afara drumului "amortizorul" ala nu face 2 bani; iar vorbesc in cunostiinta de cauza intrucat am montat pe mobra unul [similar cu ce a postat Capone mai sus] si m-am documentat temeinic inainte sa-l achizitionez.Ceea ce au pus astia de la BMW e o saracie pe care si-o pun baietasii pe vitezane pe motiv ca : " La 300 se intampla chestii" , insa chiar si la vitezane, pilotii care se dau pe circuit au amortizoare adevarate nu abureli din astea. Probabil ca peste 10 ani, o sa reuseasca sa mai puna si altii [ma amuza in fiecare seara reclamele la Vstrom 1000 cu ABS] si atunci BMW va ridica stacheta si va pune un amortizor de ghidon "adevarat", asta daca nu le-o iau cei de la KTM inainte ca astia sunt mai axati pe off acolo unde intr-adevar scula asta isi merita banii. Editat Ianuarie 15, 2014 de ERU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlady_80 Postat Ianuarie 15, 2014 Share Postat Ianuarie 15, 2014 (editat) Ceea ce au pus astia de la BMW e o saracie pe care si-o pun baietasii pe vitezane pe motiv ca : " La 300 se intampla chestii" , insa chiar si la vitezane, pilotii care se dau pe circuit au amortizoare adevarate nu abureli din astea.nii. adica tu ne spui acum ca BMW doteaza mobrele cu ,, o saracie,, de amortizor, la cata ditai reclama si brandul sunt ei ??? buna reclama faci pentru brandul tau preferat Dar na ma rog poate este o saracie asa cum spui tu mai ales ca te-ai si documentat. Cocluzia este deci ca BMW pune pe mobra o ,, saracie,, poate chiar mai multe. Editat Ianuarie 15, 2014 de vlady_80 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Ianuarie 15, 2014 Share Postat Ianuarie 15, 2014 Oricum crashurile indiferent care la o tranta pe pietris tot sunt cam egale cu 0 si asta indiferent la ce mobra. Dai peste o piatra mai ascutita si tot intra si sparge ceva. Pe iarba, pamant asfalt in general suprafete drepte au efect. In prima faza o sa evit pe cat posibil drumurile cu asemenea pietroaie, unde as putea pati asa ceva. O sa abordez drumuri de pamant, pietris, padure etc, locuri in care crashbarurile ar trebui sa fie suficiente (utile de asemenea si pe asfalt). In ultima istanta as putea monta si protectiile alea suplimentare pt capace, dar nici ele nu prea ma incanta Pentru mine de exemplu decizia este extrem de simpla: sub nicio forma. Cred ca poza ta dovedeste clar ca in mod normal radiatoarele nu sunt afectate la o cazatura decenta. Daca in cazul crashbar-ului de motor este clar ca se poate intampla oricand si clar acolo pica, la zona radiatoarelor mi se pare destul de putin probabil (cel putin cand ai deja pe cel de motor), trebuie chiar sa ai mare ghinion. De acord in f mare masura. Dar parca tot ma gandesc ca daca o sa o comit, doamne feri, o sa ma oftic la maxim ca nu mi-am pus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trandafir Postat Ianuarie 16, 2014 Share Postat Ianuarie 16, 2014 cate seturi de chei din astea imi trebuie pentru ambele coburi ? banuiesc c-ar fi cate 2 butuci pentru fiecare parte dar nu sunt sigur si nu vreau sa comand aiurea . suportii sunt deja pe motocicleta . am uitat ceva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTORIOUS Postat Ianuarie 16, 2014 Share Postat Ianuarie 16, 2014 Daca eviti drumurile mai nasoale,la ce bun BMW? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 16, 2014 Share Postat Ianuarie 16, 2014 banuiesc c-ar fi cate 2 butuci pentru fiecare parte dar nu sunt sigur si nu vreau sa comand aiurea . Nu-ti trebuie nicio cheie, comanzi butuc(i) care se seteaza pe cheia motocicletei tale. Daca vorbim de vario, fiecare side/topcase are cate un butuc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trandafir Postat Ianuarie 16, 2014 Share Postat Ianuarie 16, 2014 Nu-ti trebuie nicio cheie, comanzi butuc(i) care se seteaza pe cheia motocicletei tale. Daca vorbim de vario, fiecare side/topcase are cate un butuc. multumesc, nu stiu de ce dar eu imi imaginam ca sunt cate 2 pe cutie cum aveam la vechea motocicleta . o sa iau butucii de la bavaria daca reusesc sa comand de la kitch cutiile . doar ca nu prea le place cardul meu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 16, 2014 Share Postat Ianuarie 16, 2014 ... daca reusesc sa comand de la kitch cutiile . doar ca nu prea le place cardul meu Kirsch !!! Kitsch inseamna... kitsch, si nu este cazul http://www.bmw-kirsch.de/onlineshop/index.php?cat=c189_R1200-GS.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 16, 2014 Share Postat Ianuarie 16, 2014 Referitor la poveste cu amortizorul de ghidon... care este de fapt rolul lui? Ca am vazut ca mai multi l-au pomenit in contextul off-road, unde nu vorbim de viteze prea mari. Eu (la GS-ul meu 2011) simt o mica instabilitate in ghidon la mers constant tare pe autostrada (sa zicem de la 150km/h in sus) atunci cand motocicleta este incaracta cu bagaje, cu atat mai mult cand am pasager cand se "descarca" roata fata si simt o foarte fina oscilatie stanga-dreapta. (presiunea rotii fata fiind ok, intre 2,2-2,4). Ma gandesc ca pt astfel de situatie, un amortizor de ghidon m-ar putea ajuta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 16, 2014 Share Postat Ianuarie 16, 2014 (editat) Viteza la care amortizorul de ghidon incepe sa insemne ceva nu e una si batuta in cuie, depinde de suprafata si conditiile de rulare. Pe autostrada poate insemna 150, pe drum cu denivelari, bolovani sau gropi poate fi 60 sau chiar mai putin. Editat Ianuarie 16, 2014 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.