Sari la conținut

Detinatori de Yamaha R1


kima
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Buna intrebare. Majoritatea nu schimba uleiul in furci cu zecile de mii de km. La Yamaha in special e o problema la furci, uleiul se inegreste repede si daca nu e schimbat rapid roade supapele de la compresie rebound. Problema am intilnit-o la toate modelele 98 2006. Multi pun ulei mai gros crezind ca rezolva problema, reparatia se face schimbind supapele.

Cind megeti sa cumparati un R1 verificati furcile, invirtiti butonul de reglaj al reboundului in sensul acelor de ceasoric, cele din capatul superior al furcilor. Daca furca continua se revina repede supapele sint duse.E suficient sa mergi 5 000km cu ulei contaminat cu pilitura si supapele la revedere.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna intrebare. Majoritatea nu schimba uleiul in furci cu zecile de mii de km. La Yamaha in special e o problema la furci, uleiul se inegreste repede si daca nu e schimbat rapid roade supapele de la compresie rebound. Problema am intilnit-o la toate modelele 98 2006. Multi pun ulei mai gros crezind ca rezolva problema, reparatia se face schimbind supapele.

Cind megeti sa cumparati un R1 verificati furcile, invirtiti butonul de reglaj al reboundului in sensul acelor de ceasoric, cele din capatul superior al furcilor. Daca furca continua se revina repede supapele sint duse.E suficient sa mergi 5 000km cu ulei contaminat cu pilitura si supapele la revedere.

deci ar trebui sa schimb si supapele :angryfire: are 15 000 km, si nu am schimbat uleiul la furca. Ideea este ca in manualul ei, nu scrie nimic de furca de ulei de..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un amic care la 17 000km supapele lucreaza la mai putin de jumate, practic sint duse. R1/2004. In rest motocicleta lui e printre cele mai lipsite de evenimente, e aproape perfecta. Totusi, va trebuie sa schimbe supapele sau, ..., furcile cu totul.

La 5000km am schimbat uleiul din furci la moto meu, R1 2007. Surpriza mare, uleiul era ca nou, necontaminat deloc. Cind string compresia si reboundul la maxim practic suspensia e intzepenita , adica hidraulica e cu 2 clase peste modelul 2004 2006. La R1 2000 am schimbat uleiul din furci la 1000km, deja era contaminat.

Si la CBR 954 se inegrea destul de repede uleiul dar culmea, la 34 000km furcile lucrau perfect. Totusi, erau Showa, Yamaha vine echipata cu Kayaba. La primavara desfac din nou furcile, va anuntz cum se prezinta uleiul la 2000km de la schimbare.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce parere aveti despre uleiul Motul factory line pt furci? si ce densitate trebuie sa aiba uleiul ?Light 2.5W-5W / Medium 10W-15W / Heavy 20W-30.

 

ulei de suspensii: wp, ohlins, fg, silkolene ..adevarate uleiuri de suspensii

daca nu iti permiti un ohlins ..cu silkolene cu siguranta nu gresesti

 

restul ..demne de aruncat pe foc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ulei de suspensii: wp, ohlins, fg, silkolene ..adevarate uleiuri de suspensii

daca nu iti permiti un ohlins ..cu silkolene cu siguranta nu gresesti

 

restul ..demne de aruncat pe foc

aha thx, si ce densitate? sau in functie de ce, este densitatea ?

Editat de pinnutz_789
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.Cat costa power commander-ul pt. r1 2007?

2.Am vazut ca sunt multi cunoscatori ai motocicletelor pe parte tehnica.Am o intrebare la cei care se pricep, am citit de ram air-uri, respectiv ca un r1 2007 are stock vreo 180 cp si cu ram air are cp mai multi. Eu credeam ca ram-air-urile sunt fantele alea de sub faruri, dar mi-am dat seama ca trebuie sa fie altceva care nu este in dotarea standard a motocicletei. Inteleg ca aceste ram-air cresc puterea, intrebarea este daca stie cineva unde se gasesc de cumparat, daca se pot monta pe motocicleta fara modificari si in primul rand daca se merita investitia, eventual si alte lamuriri.Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ram-air ...conceptie veche ..

toate motoarele (aproape) de la 98 incoa le au ..sunt tuburile care poarta aerul in airbox ..nimic nou sub soare

 

deci n'ai ce sa cumperi ..

r1 180 cai? nici macar ala din mondialul STK 1000..ajunsesera pe la 175 reali la roata maxim

 

daca ai noroc si motorul tau s'a nascut sanatos ..ai 160 cai la roata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate ca sa-ti dai seama ca ai 180cai sau 150 e aproape imposibil, mai ales pe drum public. Si pe circuit e dificil, unii cu 120cai frineaza mult mai tirziu si te fac sa ai impresia ca motorul lui e puternic. Singurul test real e pe Dynorun, nu conteaza ce abatere are agregatul, totul e la nivel comparativ, se ia de ex un R1 2008 si un 2009, la sfirsit se compara diagramele. Se dau minim 5 run-uri de fiecare ca sa nu existe comentarii. Ram air, in medie acesta baga ceva putere, 10-15 cai la viteza mare, cam pe la 250km/h cind creste presiunea aerului in admisie, senzorul sesizeaza si comanda ECU mai multa benzina. La liniutze prietenesti care se fac in mod uzual rar se ating viteze peste 200/h, de cele mai multe ori se fac cu plecare de pe loc. Acesta-i motivul pt care puterea fara ram air e cea care conteaza la utilizare zilnica. Ca se intimpla sa faci o intrecere cu un Cayene care ajunge la 250/h atunci chiar este important ram airul. Cei mai multi nu intzeleg functionarea lui. Putera la roata: la ce-ti serveste sa stii ca producatorul declara o putere la nu stiu ce piston, biela, arbore. La urma urmei toate moto se misca prin intermediul rotilor, adica roata spate are o putere de.... si pune moto in miscare. Daca standul de masurare al puterii rotii zice ca puterea masurata la roata e de..., atunci aceea e p[uterea pe care o poti utiliza. Sint unii visatori, adormiti, care in secunda urmatoare incearca sa stabileasca formule matematice avansate sa calculeze puterea la vibrochen. Fiecare formula ar trebui sa corespunda unui producator. La liniutze, la urma urmei, care e mai puternica, cea cu 190cai declarati si 160la roata sau cea cu 163declarati si 160 masurati (tot la roata)? Eu am masurat puterea la United Motors, Akra full, fara harta customizata, doar cea luata de pe net 162cai. Multe R1 2007 fara full evacuare au 154cai. Akrapovic zice pe site-ul sau ca la mine ar putea fi masurati maxim 170cai su suflanta care baga aer cu presiune. Ca o fi bun UM? Poate ca da 5 cai in minus sau in plus. Esential e ca ub R1 2004 2005 are maxim 143cai, deci o diff de 11 cai intre modele 2004 si 2007. Asta conteaza. CBR 100RR2008 s-a masurat cu full evacuare si harta custom 174cai. Deci, cam 12cai diff fatza de a mea. Probabil ca daca scoteam din buzunar 100euro in plus dupa vreo 30run-uri ar fi scos si din a mea inca vreo 5-6 cai.Repet, e mai putin important citi cai masoara real, ci doar te ajuta sa vezi o diferentza intre modele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, mersi de explicatii.Nu asta era ideea mea, stiu ca la roata spate r1 2007 are parca 152 de cp, nu era neaparat vorba de asta. Am banuit si eu ce sunt ram-air-urile. Dar am gasit astea pe ebay.usa si ma intrebam ce e cu ele,pentru ca si pe wikipedia da o alta putere cu ram air, asta e tot. Am inteles toate ideile pe care le-ai expus,ai dreptate. Eram pur si simplu curios de ce,pentru ca pana acum nu am vazut personal sa fie de vanzare asa ceva, nici macar pe ebay. Mersi oricum de ceea ce mi-ai spus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate ca sa-ti dai seama ca ai 180cai sau 150 e aproape imposibil,

 

Foarte frumos explicat si Corect.

 

Am totusi mici chestii de comentat:

 

1. Te referi la hartile de la Power Commander si la formare altei harti cand spui ca-i dai putere cu asta? Power Commander nu iti da putere ci iti ia din putere pentru a uniformiza injectia si aprinderea motocicletei dupa preparari.

 

2. Daca legi un pontentiometru de 1000k pe senzorul de presiune oxigen din filtru aier vei putea pacali Managementul ca ai mult oxigen si ai nevoie de mai multa benzina.

 

Dupa ce faci punctul 2 si o urci din nou pe DYNO vei putea sa tai excesele de putere la anumite turatii dupa cum ti-o da harta.

 

Eu personal am fost la 3 standuri dyno in SUA ptr a creste si a face o harta perfecta. Niciodata cu benzina normala nu am obtinut putere dar am reusit intre 4500 si 7000rpm (pe R6) sa nu mai pierd aderentza in viraj la deschiderea gazului.

 

Oricum cred ca aceste discutii pe forum doar reusesc sa bage incepatorii si 99% din cei ce citesc in ceatza.

 

Sfatul meu e ca un filtru de aier si niste tobe plus benzina de rompetrol ar multumi pe oricine ptr a avea o adevarata beztie pe sosea. Si daca vrei sa plece mai tare de pe loc sau sa se ridice mai usor pe-o roata atunci varsa-i cu 20euro un pinion fatza mai mic si aia e.

 

Vis a Vis de R1 2007-2008 problema de putere si filing a acesteia este data de prea multe protectii impotriva prepararilor clasice.

Eu personal, dupa ce termin cu carenajul si designul voi monta pe ea clasica carburatie sau injectia cu managementul 2004-2006 care imi va da fiorii de care am nevoie.

 

R1 e iubita mea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din fericire la 2007 si probabli si 2008 poti sa-i reglezi cantitatea de zeama direct din bord (functia CO) nu trebuie sa-i legi potentiometrii

:rolleyes:

 

Poti, doar sa-i dai benzina pe fiecare cilindru, indiferent de turatie si pozitia potentiometrului de acceleratie. Practic nu te ajuta cu nimic , decit sa-i faci un 1/% imbunatatiri, nesezizabil. Am incercat din CO, inclusiv la Masinutza cu pasi din 5 in 5. Managementul ECU la 2007 e intradevar foarte restrictiv. Saptamina trecuta tot am desfacut moto sa-i pun acceleratie scurta, si am profitat sa ma mai joc la relanti, am mai urcat truratia cu 100ture, sta la 1600 acum, e maxim . La 1900 se da peste cap bucla ECU si o ia razna. Oricum, raspunsul la miscarea gazului e instant fatza de reglajul din fabrica, nu are nici cel mai mic delay.

Am intzeles ca ti-ai luat YEC. Felicitari. Gasisem si eu un YEC in primavara la 500$ adus aici, am fost la un pas sa-l iau, dar venea Serresul din Aprilie si-mi trebuiau banii. Am anulat senzorul de cric lasat si era sa ma imprastii de 2 ori pina acum in parcare. Am scos cricul dar mi-e tare greu fara si l-am montat la loc. Sper ca americanul ti-a pastrat functia senzorului de cric la YEC, evident si pt ventilator.

Niste axe cu came modificate fac marea revolutie in motor. Nu mai vorbesc de o cutie de viteze race, cu 1-a lungita, celelalte scurtate putin sau mai mult, astfel incit diff intre 1-2, 2-3 3-4 4-5 5-6 sa fie egala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti, doar sa-i dai benzina pe fiecare cilindru, indiferent de turatie si pozitia potentiometrului de acceleratie. Practic nu te ajuta cu nimic , decit sa-i faci un 1/% imbunatatiri, nesezizabil. Am incercat din CO, inclusiv la Masinutza cu pasi din 5 in 5. Managementul ECU la 2007 e intradevar foarte restrictiv. Saptamina trecuta tot am desfacut moto sa-i pun acceleratie scurta, si am profitat sa ma mai joc la relanti, am mai urcat truratia cu 100ture, sta la 1600 acum, e maxim . La 1900 se da peste cap bucla ECU si o ia razna. Oricum, raspunsul la miscarea gazului e instant fatza de reglajul din fabrica, nu are nici cel mai mic delay.

Am intzeles ca ti-ai luat YEC. Felicitari. Gasisem si eu un YEC in primavara la 500$ adus aici, am fost la un pas sa-l iau, dar venea Serresul din Aprilie si-mi trebuiau banii. Am anulat senzorul de cric lasat si era sa ma imprastii de 2 ori pina acum in parcare. Am scos cricul dar mi-e tare greu fara si l-am montat la loc. Sper ca americanul ti-a pastrat functia senzorului de cric la YEC, evident si pt ventilator.

Niste axe cu came modificate fac marea revolutie in motor. Nu mai vorbesc de o cutie de viteze race, cu 1-a lungita, celelalte scurtate putin sau mai mult, astfel incit diff intre 1-2, 2-3 3-4 4-5 5-6 sa fie egala.

 

ma refeream la CO ca sa nu fie nevoie sa modifici instalatia (ce zicea Sabin) eu si cu PC tot am ridicat CO-ul, diferenta e f mare - trust me

 

YEC e alta poveste...are toate functiile de baza, mai putin standerul - asta e

elimina toate restrictiile, clapetele se deschid 100%, reglajul este mult peste PC (evident), dar trebuie sa stii la ce sa umblii. Din fericire mi-a configurat el hartile pt ce am eu pe moto, engine braking si toate cele. Are functie nativa pt QS Cordona etc etc. Vedem cand o da caldura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bro n-am inteles???

 

Accel rapida i-am montat si eu dar n-am testat-o pe dyno inainte si dupa si nici n-am simtit nimic.

 

Adica ai urcat relantiul cu 100rpm si acum injectia raspunde instant cerintzei acceleratiei? Sa fie asa simplu???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bro n-am inteles???

 

Accel rapida i-am montat si eu dar n-am testat-o pe dyno inainte si dupa si nici n-am simtit nimic.

 

Adica ai urcat relantiul cu 100rpm si acum injectia raspunde instant cerintzei acceleratiei? Sa fie asa simplu???

 

Relantiul e sub 1200ture la 2007. A mea sta acum in 1550 1600. Si la 1400 raspunde instant. E un bug din fabricatie la 2007 2008. Daca si cantitatea de benzina e optima, totul e cum trebuie sa fie, un PWC e arhisuficient. La reglajul stock softul inchide prea mult clapetele prin servomotor, adica in loc sa se duca pina la pozitia care trebuie se duc prea mult, si pe urma revin unde trebuie, deaici si delay-ul. Pt cei ce vor incerca sa puna un inaltzator(pastilutza) pe opritor ca sa lase clapetele mai deschise i-i anuntz ca e munca in zadar, la fiecare punere in contact a cheii sistemul face o autoevaluare si-si ajusteaza valorile interne ca sa mentzina relantiul la 1200ture. Cablul de accelerare invirte de fapt un potentiometru, potentiometrul da o tensiune ECU, ECU da alta tensiune pt servomotorul care invirte clapetele de accel. Asta m-a disperat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...