Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

salutare,

am tinut mobra afara o saptamana ( motorul dat jos) si am observat ca a ruginit lantul.

acum intrebarea e, pot sa-i dau cu ceva solutie gen deruginol ? sau ataca oringurile.

sau il spal pur si simplu si-l ung ?

 

multumesc,

 

 

bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

salutare,

 

multumesc de sfat, am sa incerc si cu wd 40, singura mea grija e vis-avis de o-ringuri.

 

 

bafta !

:cheers:

 

Nu are treaba wd patruzeci cu origurile.. diluantul se evapora imediat.. ramane uleiul din el care e inofensiv. Testat de mine, am oringuri perfecte.

 

Cine vrea sa trimta la Mithbusters un mail sa faca un episod despre O-ringuri? Sa le testeze inclusiv cu seu de oaie in stilulu lor caracteristic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu te baga aia in seama ca acolo esti numai Junior Member

da, cred ca ai dreptate... ma gandeam ca se trimit mailuri, dar vad ca e .... si are numai 750 de pagini doar sectiunea aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde pot cumpara o presa pentru lanturi moto, ma poate ajuta cineva?

http://www.louis.de/

 

Asta

http://www.louis.de/_208800203933a6beda286...tnr_gr=10003170

 

Sau asta:

 

http://www.louis.de/_208800203933a6beda286...tnr_gr=10003901

 

Recomand prima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

io am tot vazut aici idea ca benzina ataca o-ringurile. ma fratilor, ati testat chestia asta? eu da. intr-adevar, daca lasi oringul cam 3 ore in benzina se mucifica, daca-l lasi peste noapte se deformeaza de tot. in schimb daca-l lasi cam jumatate de ora nu are nici pe dracu'. acum nah, cand curatati lantul doar nu il scufundati in benzina, nu? :cheers: eu unul prefer benzina pt. ca nu lasa reziduuri uleioase in urma, curata mai repede decat motorina si se usuca si foarte repede. pot sa sterg imediat cu o carpa, las 10-15 minute, dau cu spray odata pe saptamana si la revedere! in timpul saptamanii, dimineata sau seara, cand am timp dau cu ulei de motor sau de transmisie cu o pensula. asta pt. ca-s eu maniac cu lantul si vreau sa ma tina mult :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io am tot vazut aici idea ca benzina ataca o-ringurile. ma fratilor, ati testat chestia asta? eu da. intr-adevar, daca lasi oringul cam 3 ore in benzina se mucifica, daca-l lasi peste noapte se deformeaza de tot. in schimb daca-l lasi cam jumatate de ora nu are nici pe dracu'. acum nah, cand curatati lantul doar nu il scufundati in benzina, nu? :cheers: eu unul prefer benzina pt. ca nu lasa reziduuri uleioase in urma, curata mai repede decat motorina si se usuca si foarte repede. pot sa sterg imediat cu o carpa, las 10-15 minute, dau cu spray odata pe saptamana si la revedere! in timpul saptamanii, dimineata sau seara, cand am timp dau cu ulei de motor sau de transmisie cu o pensula. asta pt. ca-s eu maniac cu lantul si vreau sa ma tina mult :ok:

Daca in perioada de exploatare lantul ar trebui spalat doar de cateva ori poate ar fi buna si benzina. Dar aceasta operatie se repeta de zeci de ori in cei 2-3 ani si 20000-30000 km cat este viata normala a unui lant. O data nu se intampla aproape nimic, dar de mai multe ori sigur vei strica oringurile si apoi lantul. Daca te deranjaza motorina foloseste diluantul D 509 de la piese auto, costa cca 5-6 lei litrul si nu strica oringurile garantat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor. dati-le dracului de sprayuri si faceti-va ungere automata cu ulei de transmisie. Este net superior. Am facut astazi 620 km pana la Tulcea si inapoi, cu ungatorul meu homemade si a functionat ireprosabil. Nu au aparut zgomote suspecte la sfarsitul calatoriei si lantul a fost uns mereu, chiar daca am trecut putin si prin ploaie ( drum ud). Bascula si geanta spate s-au murdarit de ulei mult mai putin decat cand ungeam cu sprayul. Si se curata mult mai usor. Toata investitia, 45 roni si cateva ore de munca. Merita.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<br />Fratilor. dati-le dracului de sprayuri si faceti-va ungere automata cu ulei de transmisie. Este net superior. Am facut astazi 620 km pana la Tulcea si inapoi, cu ungatorul meu homemade si a functionat ireprosabil. Nu au aparut zgomote suspecte la sfarsitul calatoriei si lantul a fost uns mereu, chiar daca am trecut putin si prin ploaie ( drum ud). Bascula si geanta spate s-au murdarit de ulei mult mai putin decat cand ungeam cu sprayul. Si se curata mult mai usor. Toata investitia, 45 roni si cateva ore de munca. Merita.<br />
<br /><br /><br />

 

 

 

pai ai postat anterior cum ai facut instalatia ? m-am gandit si eu sa fac una , m-am gandit in fel si chip si ..problema cea mai mare pe care o am este spatiul unde sa pun rezervorul de ulei de unde sa imi curga .plus alte probleme ......vreau sa stiu mai multe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai rezervorul a fost motivul pt care mult timp am refuzat sa-mi montez ungerea automata pe motor. Folosirea unui bidon de 300-500 ml crea probleme cu amplasarea si daca este la vedere arata ca porcu. Asta pana am vazut pe net un dispozitiv de ungere, mai complex si cam scump, dar care in loc de bidon folosea o bucata de furtun de plastic transparent gros de cca 20mm. Atunci mi s-a aprins beculetul si am pornit sa experimentez si pana la urma sa le construiesc. Pana acum am facut trei. Al meu ( Suzuki V-Strom 650), al lui fratemiu (BMW f650) si al unui prieten care tine motorul la mine (Kawasaki ZR7). Pe toate trei le tin sub observatii si deocamdata merg nesperat de bine. Confectionarea ungatorului in sine este simpla, pe ceas nu dureaza mai mult de 30min, dar mai complicat este de facut piesa care distribui uleiul pe ambele fete ale pinionului spete si prinderea acestei piese de bascula. Montajul asta trebuie foarte bine gandit pt a pozitiona cele doua furtunase exact acolo unde trebuie si totul sa fiu solid, pt a rezista la socuri si vibratii generate de drum. Mai simplu este daca se renunta la ungerea dubla si se face ungere numai pe o parte a lantului, uleiul distribuindu-se in axele zalelor prin capilaritate. Cat despre rezervorul tubular, pana acum la cele trei pe care functioneaza, am gasit un traseu pe langa cadru in spatele carenelor, astfel incat din zona axului basculei sa ajung pana in coada motocicletei. La fiecare a intrat cca 1m de furtun (+/- 5 cm) in care intra 170-200 ml de ulei, suficienti pt 3500-4000 km. Daca santeti interesati am sa pun poze cu amlasarea pe cele trei moto pt a va face ideie si sa adaptati apoi pt situatia voastra concreta. La fiecate motor am facut altfel, folosindu-ma de gaurile existente in zona si de particularitatile constructive ale fiecarei motociclete. La chestia asta nu exista o solutie universala, fiecare moto este diferita. Si cine este interesat, sa mai lase lenea deoparte si sa scormoneasca rubrica, ca nici eu nu pot de fiecare data cand cineva intreaba sa-i spun din nou cum sa faca constructia. Pg 22 si urmatoarele.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai rezervorul a fost motivul pt care mult timp am refuzat sa-mi montez ungerea automata pe motor. Folosirea unui bidon de 300-500 ml crea probleme cu amplasarea si daca este la vedere arata ca porcu. Asta pana am vazut pe net un dispozitiv de ungere, mai complex si cam scump, dar care in loc de bidon folosea o bucata de furtun de plastic transparent gros de cca 20mm. Atunci mi s-a aprins beculetul si am pornit sa experimentez si pana la urma sa le construiesc. Pana acum am facut trei. Al meu ( Suzuki V-Strom 650), al lui fratemiu (BMW f650) si al unui prieten care tine motorul la mine (Kawasaki ZR7). Pe toate trei le tin sub observatii si deocamdata merg nesperat de bine. Confectionarea ungatorului in sine este simpla, pe ceas nu dureaza mai mult de 30min, dar mai complicat este de facut piesa care distribui uleiul pe ambele fete ale pinionului spete si prinderea acestei piese de bascula. Montajul asta trebuie foarte bine gandit pt a pozitiona cele doua furtunase exact acolo unde trebuie si totul sa fiu solid, pt a rezista la socuri si vibratii generate de drum. Mai simplu este daca se renunta la ungerea dubla si se face ungere numai pe o parte a lantului, uleiul distribuindu-se in axele zalelor prin capilaritate. Cat despre rezervorul tubular, pana acum la cele trei pe care functioneaza, am gasit un traseu pe langa cadru in spatele carenelor, astfel incat din zona axului basculei sa ajung pana in coada motocicletei. La fiecare a intrat cca 1m de furtun (+/- 5 cm) in care intra 170-200 ml de ulei, suficienti pt 3500-4000 km. Daca santeti interesati am sa pun poze cu amlasarea pe cele trei moto pt a va face ideie si sa adaptati apoi pt situatia voastra concreta. La fiecate motor am facut altfel, folosindu-ma de gaurile existente in zona si de particularitatile constructive ale fiecarei motociclete. La chestia asta nu exista o solutie universala, fiecare moto este diferita. Si cine este interesat, sa mai lase lenea deoparte si sa scormoneasca rubrica, ca nici eu nu pot de fiecare data cand cineva intreaba sa-i spun din nou cum sa faca constructia. Pg 22 si urmatoarele.

chiar te rog sa pui niste foto.

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper sa se inteleaga pt ca pozele sant cu telefonul.

in furtunul rezervor nu se creaza depresiune care sa poreasca curgerea/picurarea ? Care-i smecheria cu robinetul vacumatic? face legatura cu presiunea atmosferica?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In dopul de la capatul furtunului se da o gaura de cca 1,5 mm tocmai pt a nu se creea depresiune in rezervor. Robinetul vacuumatic nu face dacat sa inchida sau sa deschida curgerea gravitationala a uleiului folosindu-se de vacuumul creat in galeria de admisie. Face deci acelasi lucru ca un robinet clasic, nimic mai mult. La inceput am incercat sa folosesc si eu un robinet vacumatic ,de benzina, de la scutere, dar desi m-am chinuit destul de mult, chiar modificandul, nu am reusit sa-l fac sa nu mai curga cand opream motorul. Practic se acumuleaza ulei in spatele membranei si cand opresti motorul, scuipa pe asfalt, cca 10-15 picaturi, pana se inchide complet. Plus ca la motorul meu ,ca sa gasesc priza de vacum, trebuia sa demontez toata motocicleta si din cauzele aste am mers pe robinete clasice, tot de benzina de la scuter sau ATW.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In dopul de la capatul furtunului se da o gaura de cca 1,5 mm tocmai pt a nu se creea depresiune in rezervor. Robinetul vacuumatic nu face dacat sa inchida sau sa deschida curgerea gravitationala a uleiului folosindu-se de vacuumul creat in galeria de admisie. Face deci acelasi lucru ca un robinet clasic, nimic mai mult. La inceput am incercat sa folosesc si eu un robinet vacumatic ,de benzina, de la scutere, dar desi m-am chinuit destul de mult, chiar modificandul, nu am reusit sa-l fac sa nu mai curga cand opream motorul. Practic se acumuleaza ulei in spatele membranei si cand opresti motorul, scuipa pe asfalt, cca 10-15 picaturi, pana se inchide complet. Plus ca la motorul meu ,ca sa gasesc priza de vacum, trebuia sa demontez toata motocicleta si din cauzele aste am mers pe robinete clasice, tot de benzina de la scuter sau ATW.

deasemenea vacumul necesar robinetului ar slabi vacumul pompei de benzina(cel putin la mine) + ca robinetul simplu e mai ieftin si mai fiabil.

Poate ar merge montata o electrovalva ca si electrovalva ce opreste motorina la diesel legata la contactul cu cheie. Acelea sunt costisitoare si voluminoase

Am avut la o drujba noname o supapa de sens care sufla (vacuumatic) in borcanul cu ulei pentru ungere a lantului.Tocmai sistemul asta s-a defectat si am fost nevoit sa cumpar Stihl care au pompa mecanica, rotativa parca

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate construi si mai complicat cu vacum, electrovalve, etc, dar eu am vrut ceva simplu, ieftin, fiabil si care sa unga lantul. Chiar sant curios ce variante functionale mai apar.

De o singura imbunatatire are nevoie, daca uiti (ceea ce e omeneste) sa opresti robinetul sa nu curga ulei. Unii ar fi tentati sa-i spuna sistem antiprost :lol: adica sa nu poluezi mediul ca prostu mai mult decat e necesar pentru lant

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai deptate si in scurta perioada de cand il folosesc am uitat o data sa-l inchid si am facut in garaj o pata. Acum sant mai atent, dar se poate intampla. Daca crezi ca poti gasi solutia la un robinet care sa se inchida singur experimenteaza verifica functionarea si spune-ne si noua ce si cum. Eu deocamdata atat am putut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...