B.B. Postat Iulie 21, 2009 Share Postat Iulie 21, 2009 da interesant, eu curat si ung cu WD40 de ceva vreme... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 21, 2009 Share Postat Iulie 21, 2009 Pai dupa cum s-a vazut ceva mai inainte pe acest thread, dintre toti solventii folositi WD40-ul a fost cel mai putin agresiv cu O-ring-urile. Cineva zicea ca cica le-ar usca in timp, dar nu-mi amintesc sa fi citit asta pe forumul (englezesc sau american) unde era testul. Iar daca-l ungi imediat nu vad cum s-ar putea usca. Btw, voi ati pus mina vreodata pe lent dupa ce va trageti cu motorul sa vedeti cit de tare se incalzeste? Am facut-o eu ieri pt. prima data si... wow, pretty hot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Iulie 21, 2009 Share Postat Iulie 21, 2009 da interesant, eu curat si ung cu WD40 de ceva vreme... Ma tu lucrezi la Tsubaki si nu ne-ai spus nimik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strumfuadi Postat Iulie 21, 2009 Share Postat Iulie 21, 2009 Mie imi placea sa'l curat cu WD40 si lasam asa mazga pe lant, pentru ca ramanea un parfum misto in urma motorului... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 21, 2009 Share Postat Iulie 21, 2009 Pe de alta parte, zaua aia nu s-a rupt din cauza "kerosenului" (le-am zis ca dau cu kerosen si nu cu motorina, ca sa nu se lege de mine pe tema asta). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 22, 2009 Share Postat Iulie 22, 2009 mm, daca le ziceai de motorina poate nu ziceau nimic.. cati km are lantul ala? esti sigur ca nu mergi cu el prea intins? asta poate fi un motiv de rupere si totodata motiv pt care se incinge... bine, orice lant se incalzeste dar nu tre sa friga.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 22, 2009 Share Postat Iulie 22, 2009 mm, daca le ziceai de motorina poate nu ziceau nimic.. cati km are lantul ala? esti sigur ca nu mergi cu el prea intins? asta poate fi un motiv de rupere si totodata motiv pt care se incinge... bine, orice lant se incalzeste dar nu tre sa friga.. Pai cind verific jocul lantului nu-l intind ca psihopatu', il dau sus-jos atit cit sa-l misc fara efort, si masor de 2-3 ori ca sa fiu sigur. Acuma DID-ul l-am lasat cam la 3 cm (la Bandit zice 2,5-3,5). Oricum, de-acuma-i mort in papusoi, sa-l lasam sa se odihneasca-n pace. N-am zis ca frige, am exagerat oleaca cu "hot" (poti sa tii mina pe el oricit) dar oricum e mai cald decit ma asteptam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 22, 2009 Share Postat Iulie 22, 2009 (editat) ok, cald e bine... sa stii ca mereu e mai bine mai larg decat mai intins - daca tii la viata lui. daca te asezi pe in sa si pui pe cineva sa se uite la el, si deja paraie de intins ce e, nu e bine... dar.. cum zici, 3 cm e bine pt bandit - io la TA se zice 3,5 - 4,5 si eu il las 5 si cand pun coburi tot se intinde la maxim. O alta metoda de vazut daca e intins prea mult este sa dai inapoi si daca face TAC - TAC deja nu e bine. Editat Iulie 22, 2009 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 24, 2009 Share Postat Iulie 24, 2009 (editat) Iaca mi-am improvizat si eu o clona de Loobman (ungator automat). Abia aseara am montat-o si singurul test a fost drumul spre serviciu, dar vad c-a rezistat pina acum. Cost: maxim 10 lei. Ofer instructiuni la cerere. Editat Iulie 24, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iulie 24, 2009 Share Postat Iulie 24, 2009 Iaca mi-am improvizat si eu o clona de Loobman (ungator automat). Abia aseara am montat-o si singurul test a fost drumul spre serviciu, dar vad c-a rezistat pina acum.Cost: maxim 10 lei. Ofer instructiuni la cerere. Ce cerere! Pune poze si sfaturi de realizare. Sant destui care citesc aici si sant interesati de subiect. Cu al meu, desi merg de 18500 km, tot cred ca se mai poate perfectiona. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 24, 2009 Share Postat Iulie 24, 2009 (editat) Poza nu am cum sa pun pt. ca relicva mea de aparat foto si-a dat obstescul sfirsit, face poze dar nu mai merge interfata USB. Iar cele de pe telefon nu le pot copia pt. ca nu-mi mai merge dongle-ul de Bluetooth :| Asadar: Se iau 2 coliere de plastic (zip ties) de latime cam 4 mm. Se taie din capatul ascutit cam 5 cm. Se indoaie amindoua la cald pe lungimea primilor 3 cm dinspre capatul ascutit, in vorma de V (vezi schita atasata). Se pun fata in fata, simetric, si se forteaza cei 2 cm ramasi drepti intr-un furtunas de plastic pt. acvarii de cca. 5 mm diametru (cumparat de la un Pet-shop). Apoi, folosind un burghiu de 1 mm se da o gaura intre ele, pentru a putea curge uleiul. Apoi se ia una bucata mina de pix, i se scoate virful si cu un bold se scoate biluta din capat. Se dizolva resturile de pasta in acetona sau alcool tehnic. Se taie din capatul fara pasta al minei de pix cam 2-3 cm si se pune virful inapoi in acel tubulet. Tot "ansamblul" se forteza intr-un tub de plastic de perfuzie, de cca 3 mm diametru, luat de la farmacie - mina de pix intra numai bine in el. Apoi se taie furtunasul de acvariu undeva pe parcurs (preferabil aproape de "capul" de ungere cu cele 2 coliere) si se introduce "ansamblul" mina de pix/tub de perfuzie in el (jumatate intr-un capat al furtunului de acvariu, jumatate in celalalt). 90% din treaba e gata. Dimensiunile si forma precisa dupa care se indoaie capetele colierelor se determina prin experimente si depind de grosimea/dimensiunea pinionului spate. [Paranteza: uleiul 10W40 picura la un interval de cca. 5 secunde prin virful unei mine groase, 80W90 cam la 20 de secunde. Exista si mine mai subtiri, se poate incerca cu mai multe capuri. Pentru "reglare fina" se pot introduce bucatele de sirma de cupru subtire (0,1-0,2 mm) in capul minei de pix.] Capul de ungere l-am fixat tot cu coliere pe o spita de bicicleta. Am introdus cotul din capatul cu nit al spitei intre cele 2 "urechi" pentru a limita cit de cit rotirea capului de ungere pe spita. Apoi, se introduce pe parcursul furtunului un robinet tot de acvariu in forma de T, caruia i s-a infundat unul din cele 3 capete (eu am folosit un pistol de topic plastic). Se conecteaza la device un recipient oarecare (flacon de sampon). Pentru a etansa racordul am dat in capac o gaura cam de 4 mm si am fortat in ea un furtun de cauciuc de la o pompa de bicicleta, dupa care am etansat suplimentar cu Poxipol. Racordul cu furtunul de acvariu l-am facut tot cu un tubulet de la perfuzie in care am introdus un capat de mina de pix pentru a intra fortat. Multa bataie de cap am avut cu indoirea spitei in asa fel incit capul sa stea fix unde trebuie, dar cu rabdare iese. Pentru fixare m-am folosit de unul din suruburile care tine aparatoare de lant pe bascula, am facut o bucla la capatul spitei. Flaconul se fixeaza tot cu coliere. Va trebui facuta o mica gaura cu un bold in fundul lui, pentru ca uleiul sa poata curge mai usor. In plus, ieri motocicleta stind citeva ore in caldura, uleiul s-a dilatat semnificativ incit a curs pe linga dop (uitasem sa dau acea gaurica). Tocmai am facut o tura mai lunguta prin parcarea de la serviciu si nu par sa fie probleme: capul sta unde trebuie, ungerea se face evident, nu sare ulei pe roata (in schimb sare pe janta, dar nu ma deranjeaza). Singura problema e ca se misca capul de ungere destul de usor pe spita. Daca sare o pietricica si-l misca din pozitie, e posibil sa faca prostioare pe acolo. O sa mai merg cu el o vreme asa si daca vad ca se misca in mod "natural" o sa ma gindesc la o metoda de-al fixa. O sa incerc sa fac niste poze cumva. Editat Iulie 24, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 24, 2009 Share Postat Iulie 24, 2009 (editat) da interesant, dar nu am inteles ce rost au varfurile de plastic taiate din coliere... dupa mine - varful pastei de pix, furtunasul, robinetul de acvariu si asta e tot... vezi ca sunt mini-robinete doar cu 2 capete, de fapt un mini robinet pe furtun, am eu la acvariu.. bravo, cred ca o sa-mi fac si eu, e the best solution ever pt intretinut lantul. Robinetul de acvariu pe care il am eu e destul de fain, are un arculet in interior si functioneaza exact ca un surub de reglaj la carburator, si e destul de finut in reglaj. L-am luat de la Hornbach, de la sectiunea de pesti si acvarii... nu stiu daca toate hornbach-urile au. Tot acolo au si furtunas. Editat Iulie 24, 2009 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 24, 2009 Share Postat Iulie 24, 2009 Am uitat sa mentionez: capul cu cele 2 coliere trebuie montat in asa fel incit fiecare din cele 2 "coarne" abia sa atinga cite o parte a a pinionului spate. Uleiul se scurge pe ele si ajunge pe foaie, dupa de acolo, datorita fortei centrifuge, pe lant. Well, si pe bascula si janta, dar nu fac mofturi. Asta e ceea ce face Loobmanul diferit de celelalte ungatoare atutomate, dupa mine chiar e o chestie inteligenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iulie 24, 2009 Share Postat Iulie 24, 2009 (editat) Vad ca ai incercat sa reproduci sistemul Dual Side, da' cred ca te-ai complicat putin. Capul ala cu doua tuburi de ungere e fixat (se vede din pozele de pe site) printr -o tija între pinion si lant, tuburile trecand pe de o parte si alta a pinionului, pe directia o-ring-urilor. Probabil ca sistemul e destul de sigur, altfel rezultatele ar fi dezastruoase daca capul ala ar fi prins intre pinion si lant, blocand roata. Cea mai simpla e varianta cu o singura scurgere. Ma gandesc ca in loc de pasta de tub ar mere un ac de seringa, sau mai degraba o branula cu tot cu furtunul medical aferent. Din cate am vazut, unele branule au pe frutun si robinet de dozaj, si costa 2,5 lei. Mai lipseste o punga de perfuzie cu ulei, si asistența medicala a lantului e asigurata... Editat Iulie 24, 2009 de livius_ereticus007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 24, 2009 Share Postat Iulie 24, 2009 Liviu, sincer n-am inteles nimic din ce-ai vrut sa zici. Cel mai probabil n-ai inteles esentialul din descrierea mea, de asta o poza ar fi fost de 1000 de ori mai utila. Ideea Loobman-ului e urmatoarea: are un cap special de ungere la care se ataseaza 2 capete de coliere de plastic. Asta ca sa fie usor de procurat "piese de schimb" cind se strica. Uleiul se scurge pe cele 2 capete de coliere direct pe pinionul spate. Datorita fortei de coeziune, uleiul adera (cel putin partial) la foaie, in loc sa sara aiurea, datorita vibratiilor si/sau vintului. Apoi, datorita fortei centrifuge, acest ulei ajunge pe lant (si o parte pe bascula, din pacate). Crede-ma ca improvizatia mea e prinsa suficient de bine, Loobman-ul are acelasi sistem de atasare. Totul depinde de cit de bine reusesti sa atasezi capul de ungere. Nu prea pricep nici de ce ti se pare tie mai simplu cu ac de seringa. Daca faza cu capul de mina de pix ti se pare complicata, atunci mai bine comanzi un Loobman de pe net, dar mai bine te duci la mecanic sa ti-l prinda. Robinetul de dozaj de la perfuzoare e o porcarie total nepotrivita unui mediu supus la vibratii, teperatura si alea-alea. Cel de acvariii e perfect. PS: in Iasi un perfuzor costa 1 leu Mesaj completat Corectie: e de fapt vorba de forta de adeziune, nu coeziune, dar in rest ramine valabil ce-am scris. Si o poza care ar trebui sa clarifice lucrurile: http://www.flickr.com/photos/pbeens/142666736 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iulie 25, 2009 Share Postat Iulie 25, 2009 (editat) recomand ca picuratorul sa fie realizat numai din componente de plastic/cauciuc, pentru ca in cazul in care ajung (accidental) intre pinion si lant sa nu creeze probleme de siguranta sau sa solicite lantul In poza se pot vedea 2 perforatii sub cea prin care trece furtunasul, initial acolo am vrut sa fie furtunasul dar a fost retezat de lant... prea aproape... joc de lant Editat Iulie 25, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TrekOut Postat Iulie 25, 2009 Share Postat Iulie 25, 2009 (editat) Dupa ce-mi curat lantul cu motorina/gazolina si-l dau cu spray de lant, mi se murdareste geanta spate daca circul cu el, la voi la fel ? Folosesc un spray Mobil 100% synthetic. Editat Iulie 25, 2009 de Ecko72t Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
March Postat Iulie 26, 2009 Share Postat Iulie 26, 2009 Geanta sau janta? In principiu, dupa ce dai cu smac pe lant, e bine sa-l lasi ceva vreme, sa se mai usuce. Altfel sare mai usor de pe lant. Si nu da foarte abundent cu spray, altfel surplusul de unsoare o sa zboare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TrekOut Postat Iulie 26, 2009 Share Postat Iulie 26, 2009 Janta, am scris in graba, Scz! Ms de raspuns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 26, 2009 Share Postat Iulie 26, 2009 Janta, am scris in graba, Scz! Ms de raspuns. Daca dai cu spray de lant lasa-l sa se usuce, macar 30min, apoi mergi. Orice chestie sare de pe lant daca e cald si daca nu se usuca. De exemplu, daca se unge cu ulei intotdeauna o sa fie janta stropita de ulei. E normal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iulie 26, 2009 Share Postat Iulie 26, 2009 După cum se vede in poza, am realizat chainlube-ul bazandu-ma pe ideea ca o branula e mai ok decat alte improvizatii. Am cumparat o branula cu un ac mai mare, pentru a putea trece prin el si un ulei mai vasos. Am scos acul. Am folosit robinet si furtun de acvarii, după ideea lui Călin. Ceea ce se vede în poza nu este un ac, ci invelisul de cauciuc al acestuia. Uleiul va picura prin acel tub subtire. În cazul in care lucrurile merg prost si va ajunge cumva intre pinion si lant, nu are cum sa blocheze roata. In plus, nu voi folosi tije, sarme sau cine stie ce alte improvizatii de prindere, ci voi da gaură in aripa de protectie a lantului si voi introduce branula astfel încât acul de cauciuc sa ajunga la 1 cm distanta de lant Âşi sa picure de acolo. O sa mai fac niste poze dupa ce reusesc sa -l montez. PS: ma bate gândul -bazandu-ma pe principiul de functionare a Loobman- să pun doua branule lipite una de alta, la distanta de aproape 1 cm, pentru a fi sigur ca uleiul ajunge la o-ring-urile de pe ambele părți ale lanțului. E doar o idee deocamdata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iulie 26, 2009 Share Postat Iulie 26, 2009 Ma bucur ca se misca cate ceva constructiv in sectiunea asta. Interesante toate ideile de realizare a unui ungator automat. Urmeaza acum pt fiecare varianta verificarea in timp pe parcursul a mai multor mii de km si in conditii cat mai diferite. La mine pe vreme frumoasa merge bine, dar apar probleme de reglaj si dozaj pe ploaie. Ori pierd prea mult ulei, ori merg cu lantul spalat de apa si fara ulei. Sant curios cum functioneaza scurgerea uleiului pe cele 2 panglici de plastic, pe praf si evident pe ploaie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 26, 2009 Share Postat Iulie 26, 2009 @livius_ereticus: nu inteleg de ce consideri ca varianta cu panglici de plastic nu e buna. Eu cred ca se pierde cel mai ptuin ulei asa: uleiul daca doar picura pe lant, e posibil ca mare parte din el sa fie "zburat" la contactul cu acesta. Prelingindu-se de pe panglici este transferat direct pe foaie, si de acolo forta centrifuga il duce mai departe, pe role si o-ringu-uri. Cit despre treaba cu riscul ca ansamblul sa intre intre foaie si pinion, daca ai grija sa-l prinzi bine nu exista nici un motiv sa apara probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iulie 26, 2009 Share Postat Iulie 26, 2009 Da Caline, am luat in considerare ca picatura aia de ulei poate sa-si ia zborul, dar faptul ca acul ala de cauciuc se afla la o distanță mică de lanț ma face sa cred ca cele mai multe din picaturi se duc acolo unde trebuie. Din pacate, lucrurul asta se intampla si la tine dupa cum ai spus, din moment ce îți sare ulei pe jantă. Ar fi urat sa ajunga pe cauciuc, dar chiar Âşi în cazul ăsta nu cred ca ajunge decat pe partea laterală. Metoda luata de la Loobman mi se pare interesanta, insa cred ca neajunsul ei este ca acele coarne din coliere nu fac contact perfect cu discul(de aici si uleiul care ajunge pe janta sau in alte locuri), plus ca acolo unde face, exista si frecarea care face ca plasticul să se roadă. In plus, de la vibratii, tija cu care este prinsa are un joc, care face la randul lui contactul cu discul sa nu fie perfect sau permanent. Oricum, astea sunt niste neajunsuri care se pot corecta. Nu incerc sa arat ca vreo metoda e mai buna in detrimentul alteia, ci faptul ca exista si alte metode de a face un chainluber care sa functioneze, sa ca e simplu ca oricine sa-si tina lantul intr-o conditie buna, pentru o viata mai lunga. Metoda cu branula costa maxim 8 lei si nu dureaza sa o realizezi mai mult de 10 minute. Montatul depinde de fiecare mobra si poate lua mai mult timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 27, 2009 Share Postat Iulie 27, 2009 Da Caline, am luat in considerare ca picatura aia de ulei poate sa-si ia zborul, dar faptul ca acul ala de cauciuc se afla la o distanță mică de lanț ma face sa cred ca cele mai multe din picaturi se duc acolo unde trebuie. Din pacate, lucrurul asta se intampla si la tine dupa cum ai spus, din moment ce îți sare ulei pe jantă. Ar fi urat sa ajunga pe cauciuc, dar chiar Âşi în cazul ăsta nu cred ca ajunge decat pe partea laterală. Metoda luata de la Loobman mi se pare interesanta, insa cred ca neajunsul ei este ca acele coarne din coliere nu fac contact perfect cu discul(de aici si uleiul care ajunge pe janta sau in alte locuri), plus ca acolo unde face, exista si frecarea care face ca plasticul să se roadă. In plus, de la vibratii, tija cu care este prinsa are un joc, care face la randul lui contactul cu discul sa nu fie perfect sau permanent. Oricum, astea sunt niste neajunsuri care se pot corecta. Nu incerc sa arat ca vreo metoda e mai buna in detrimentul alteia, ci faptul ca exista si alte metode de a face un chainluber care sa functioneze, sa ca e simplu ca oricine sa-si tina lantul intr-o conditie buna, pentru o viata mai lunga. Metoda cu branula costa maxim 8 lei si nu dureaza sa o realizezi mai mult de 10 minute. Montatul depinde de fiecare mobra si poate lua mai mult timp. Uldeiul cred ca ajunge pe janta pentru ca nu tot uleiul care se scurge pe lant ramine acolo, surplusul zboara de pe el. La mine n-am observat pina acum urme de ulei pe roata. Daca ti-ai uns vreodata lantul cu ulei stii ca sare ulei pe roata (si sa stii ca ajunge si pe partea de rulare a cauciucului). Cit despre coarnele care nu fac contact perfect cu pinionul, kiar nu pricep ce te face sa spui asta, daca te uiti la poza postat de mine mai sus o sa observi ca acele coarne ating foaia. Am citit pe net (nu mai am linkul) ca coarnele alea abia incep sa se roada dupa vreo 10000 de km. Dupa cum am mai zis, mie la Loob,man tocmai asta mi se pare demn de remarcat, ungerea pe ambele parti si contactul direct al ungatorului cu pinionul. Mesaj completat recomand ca picuratorul sa fie realizat numai din componente de plastic/cauciuc, pentru ca in cazul in care ajung (accidental) intre pinion si lant sa nu creeze probleme de siguranta sau sa solicite lantul In poza se pot vedea 2 perforatii sub cea prin care trece furtunasul, initial acolo am vrut sa fie furtunasul dar a fost retezat de lant... prea aproape... joc de lant parca am mai zis asta, dar aceasta deficienta cred ca e rezolvata de sistemul dual-sided de la Loobman (sau de clona mea ): nu exista riscul ca lantul sa se atinga de capul de ungere. Eu nu incerc sa va conving de nimic, pt. ca nu lucrez cu baietii astia de la Loobman si nici nu incerc sa va vind ungatorul meu, dar chiar cred ca e cea mai ok varianta ieftina (si simpla). Mesaj completat Continuind apologia loobman-ului/clonei de loobman: dupa citeva zile una din "coarne" nu mai atinge foaia, sta departata cam la 1-2 mm (n-am indoit-o in asa fel incit sa preseze suficient pe foaie si probabil de la caldura si-a pierdut si mai tare elasticitatea). Dar astfel virful dumneaie sta fix deasupra oring-urilor. Ia sa va vad, ghiciti care sint efectele? Hai ca va zic eu: janta e mult mai murdara de ulei si a aparut ulei si pe roata. Mi se pare perfect logic, imaginati-va dinamica picaturii cind atinge din cadere lantul in miscare -> sare-n toate pertile. A, si mai e inca un efect: dupa ce ma opresc si inchid robinetul, ajung citeva picaturi si pe jos (daca ai ghinion si nimeresti cumva prin ele poti sa faci lejer buf). E evident ca uleiul ajunge pe jos mult mai usor, trebuind sa se prelinga doar de pe una din zalele lantului. Daca urechea aia atinge foaia si acele citeva picaturi se preling pe ea, ajunge mai putin pe jos, sau chiar deloc -> testat. Eu am cam zis ce era de zis, acum e rindul vostru sa trageti concluziile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.