livius_ereticus007 Postat Iulie 26, 2009 Share Postat Iulie 26, 2009 După cum se vede in poza, am realizat chainlube-ul bazandu-ma pe ideea ca o branula e mai ok decat alte improvizatii. Am cumparat o branula cu un ac mai mare, pentru a putea trece prin el si un ulei mai vasos. Am scos acul. Am folosit robinet si furtun de acvarii, după ideea lui Călin. Ceea ce se vede în poza nu este un ac, ci invelisul de cauciuc al acestuia. Uleiul va picura prin acel tub subtire. În cazul in care lucrurile merg prost si va ajunge cumva intre pinion si lant, nu are cum sa blocheze roata. In plus, nu voi folosi tije, sarme sau cine stie ce alte improvizatii de prindere, ci voi da gaură in aripa de protectie a lantului si voi introduce branula astfel încât acul de cauciuc sa ajunga la 1 cm distanta de lant Âşi sa picure de acolo. O sa mai fac niste poze dupa ce reusesc sa -l montez. PS: ma bate gândul -bazandu-ma pe principiul de functionare a Loobman- să pun doua branule lipite una de alta, la distanta de aproape 1 cm, pentru a fi sigur ca uleiul ajunge la o-ring-urile de pe ambele părți ale lanțului. E doar o idee deocamdata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iulie 26, 2009 Share Postat Iulie 26, 2009 Ma bucur ca se misca cate ceva constructiv in sectiunea asta. Interesante toate ideile de realizare a unui ungator automat. Urmeaza acum pt fiecare varianta verificarea in timp pe parcursul a mai multor mii de km si in conditii cat mai diferite. La mine pe vreme frumoasa merge bine, dar apar probleme de reglaj si dozaj pe ploaie. Ori pierd prea mult ulei, ori merg cu lantul spalat de apa si fara ulei. Sant curios cum functioneaza scurgerea uleiului pe cele 2 panglici de plastic, pe praf si evident pe ploaie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 26, 2009 Share Postat Iulie 26, 2009 @livius_ereticus: nu inteleg de ce consideri ca varianta cu panglici de plastic nu e buna. Eu cred ca se pierde cel mai ptuin ulei asa: uleiul daca doar picura pe lant, e posibil ca mare parte din el sa fie "zburat" la contactul cu acesta. Prelingindu-se de pe panglici este transferat direct pe foaie, si de acolo forta centrifuga il duce mai departe, pe role si o-ringu-uri. Cit despre treaba cu riscul ca ansamblul sa intre intre foaie si pinion, daca ai grija sa-l prinzi bine nu exista nici un motiv sa apara probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iulie 26, 2009 Share Postat Iulie 26, 2009 Da Caline, am luat in considerare ca picatura aia de ulei poate sa-si ia zborul, dar faptul ca acul ala de cauciuc se afla la o distanță mică de lanț ma face sa cred ca cele mai multe din picaturi se duc acolo unde trebuie. Din pacate, lucrurul asta se intampla si la tine dupa cum ai spus, din moment ce îți sare ulei pe jantă. Ar fi urat sa ajunga pe cauciuc, dar chiar Âşi în cazul ăsta nu cred ca ajunge decat pe partea laterală. Metoda luata de la Loobman mi se pare interesanta, insa cred ca neajunsul ei este ca acele coarne din coliere nu fac contact perfect cu discul(de aici si uleiul care ajunge pe janta sau in alte locuri), plus ca acolo unde face, exista si frecarea care face ca plasticul să se roadă. In plus, de la vibratii, tija cu care este prinsa are un joc, care face la randul lui contactul cu discul sa nu fie perfect sau permanent. Oricum, astea sunt niste neajunsuri care se pot corecta. Nu incerc sa arat ca vreo metoda e mai buna in detrimentul alteia, ci faptul ca exista si alte metode de a face un chainluber care sa functioneze, sa ca e simplu ca oricine sa-si tina lantul intr-o conditie buna, pentru o viata mai lunga. Metoda cu branula costa maxim 8 lei si nu dureaza sa o realizezi mai mult de 10 minute. Montatul depinde de fiecare mobra si poate lua mai mult timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 27, 2009 Share Postat Iulie 27, 2009 Da Caline, am luat in considerare ca picatura aia de ulei poate sa-si ia zborul, dar faptul ca acul ala de cauciuc se afla la o distanță mică de lanț ma face sa cred ca cele mai multe din picaturi se duc acolo unde trebuie. Din pacate, lucrurul asta se intampla si la tine dupa cum ai spus, din moment ce îți sare ulei pe jantă. Ar fi urat sa ajunga pe cauciuc, dar chiar Âşi în cazul ăsta nu cred ca ajunge decat pe partea laterală. Metoda luata de la Loobman mi se pare interesanta, insa cred ca neajunsul ei este ca acele coarne din coliere nu fac contact perfect cu discul(de aici si uleiul care ajunge pe janta sau in alte locuri), plus ca acolo unde face, exista si frecarea care face ca plasticul să se roadă. In plus, de la vibratii, tija cu care este prinsa are un joc, care face la randul lui contactul cu discul sa nu fie perfect sau permanent. Oricum, astea sunt niste neajunsuri care se pot corecta. Nu incerc sa arat ca vreo metoda e mai buna in detrimentul alteia, ci faptul ca exista si alte metode de a face un chainluber care sa functioneze, sa ca e simplu ca oricine sa-si tina lantul intr-o conditie buna, pentru o viata mai lunga. Metoda cu branula costa maxim 8 lei si nu dureaza sa o realizezi mai mult de 10 minute. Montatul depinde de fiecare mobra si poate lua mai mult timp. Uldeiul cred ca ajunge pe janta pentru ca nu tot uleiul care se scurge pe lant ramine acolo, surplusul zboara de pe el. La mine n-am observat pina acum urme de ulei pe roata. Daca ti-ai uns vreodata lantul cu ulei stii ca sare ulei pe roata (si sa stii ca ajunge si pe partea de rulare a cauciucului). Cit despre coarnele care nu fac contact perfect cu pinionul, kiar nu pricep ce te face sa spui asta, daca te uiti la poza postat de mine mai sus o sa observi ca acele coarne ating foaia. Am citit pe net (nu mai am linkul) ca coarnele alea abia incep sa se roada dupa vreo 10000 de km. Dupa cum am mai zis, mie la Loob,man tocmai asta mi se pare demn de remarcat, ungerea pe ambele parti si contactul direct al ungatorului cu pinionul. Mesaj completat recomand ca picuratorul sa fie realizat numai din componente de plastic/cauciuc, pentru ca in cazul in care ajung (accidental) intre pinion si lant sa nu creeze probleme de siguranta sau sa solicite lantul In poza se pot vedea 2 perforatii sub cea prin care trece furtunasul, initial acolo am vrut sa fie furtunasul dar a fost retezat de lant... prea aproape... joc de lant parca am mai zis asta, dar aceasta deficienta cred ca e rezolvata de sistemul dual-sided de la Loobman (sau de clona mea ): nu exista riscul ca lantul sa se atinga de capul de ungere. Eu nu incerc sa va conving de nimic, pt. ca nu lucrez cu baietii astia de la Loobman si nici nu incerc sa va vind ungatorul meu, dar chiar cred ca e cea mai ok varianta ieftina (si simpla). Mesaj completat Continuind apologia loobman-ului/clonei de loobman: dupa citeva zile una din "coarne" nu mai atinge foaia, sta departata cam la 1-2 mm (n-am indoit-o in asa fel incit sa preseze suficient pe foaie si probabil de la caldura si-a pierdut si mai tare elasticitatea). Dar astfel virful dumneaie sta fix deasupra oring-urilor. Ia sa va vad, ghiciti care sint efectele? Hai ca va zic eu: janta e mult mai murdara de ulei si a aparut ulei si pe roata. Mi se pare perfect logic, imaginati-va dinamica picaturii cind atinge din cadere lantul in miscare -> sare-n toate pertile. A, si mai e inca un efect: dupa ce ma opresc si inchid robinetul, ajung citeva picaturi si pe jos (daca ai ghinion si nimeresti cumva prin ele poti sa faci lejer buf). E evident ca uleiul ajunge pe jos mult mai usor, trebuind sa se prelinga doar de pe una din zalele lantului. Daca urechea aia atinge foaia si acele citeva picaturi se preling pe ea, ajunge mai putin pe jos, sau chiar deloc -> testat. Eu am cam zis ce era de zis, acum e rindul vostru sa trageti concluziile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iulie 27, 2009 Share Postat Iulie 27, 2009 Din ce am citit pana acum despre ungatoare cei care le fabrica spun ca au doua roluri. Primul de ungere, evident, si al doilea de spalare a lantului, cu excesul de ulei, care antreneaza mizeria si o evacuiaza pe bascula, janta sau in aer. Faptul ca se murdareste motorul, la spate, putin nu este neaparat rau, totul este ca uleiul sa nu se piarda in exces. Oricum cand se spala motorul mizeria cu ulei se spala fara efort. Si la mine mai curg uneori cateva picaturi de ulei dupa ce opresc motorul, dar cred ca de vina este robinetul vacuumatic care nu este pt ulei si care cred ca nu inchide mereu perfect. Cam asa arata varianta mea de ungator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iulie 27, 2009 Share Postat Iulie 27, 2009 Fain! Cel mai probabil isi face treaba la fel de bine ca un Scottoil, care costa 100 de euroi. Tind sa-ti dau dreptate cu spalatul lantului. Un lant care primeste mai mult ulei are toate sansele sa-si spele si "pacatele" in acelasi timp. Eu unul folosesc (pana o sa mi pun chainlube-ul) foloseam un spray de la Motorex, destul de laudat de altfel. Cu toate ca se lauda ca retine praful mai putin, pe langa pinionul mic se strange tot timpul mizerie imbibata in ulei. Ba chiar si pe lant se aduna mizerie multa, cu toate ca-l curat cu un spray de la Louis odat la dooua saptamâni. Azi am testat branula-loob-ul meu si is destul de multumit. Picaturile is destul de fine, astfel ca nu cred ca o să lase bălți pe jantă sau pe cauciuc. In plus, pozitia de pe foaie-mi permite sa l pun chiar cu acul de cauciuc pe lant, acolo unde se afla o-ring-urile. In acest fel o sa impac si capra si varza, adica o sa fie un fel de corcitura intre Scottoil si Loobman. Adica o sa aduca uleiul la inelele de cauciuc prin niste tuburi, nu prin niste coarne. La fel ca in cazul Loobman, aceste ace de cauciuc se vor freca de lant. Sper insa sa nu se roada prea repede. O alta idee mai ciudata este folosirea unei siringi in loc de rezervor. Siringa are doua mari avantaje: poti sa dozezi cat vrei, in functie de viteza de croaziera - in primul rand, iar in al doilea rand poti sa extragi uleiul atunci cand nu ai nevoie de el. O seringa medie plina cu ulei e mai mult decat suficienta pentru un drum lung. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iulie 28, 2009 Share Postat Iulie 28, 2009 Cum am mai spus, una dintre problemele la instalatia mea este ca nu totdeauna se opreste imediat curgerea uleiului cand opresc motorul si uneori mai curg 10-20 picaturi pe jos. Nu-mi dau seama de ce uneori se opreste la fix si alteori nu. Eu dau vina totusi pe robinet. Dezvolta ideia cu siringa ca nu am inteles cum vrei s-o folosesti. Interesanta ar fi o mini instalatie de uns, compacta, dar cu un rezervor de 150ml de ulei, care sa aiba toate componetele grupate si pe care s-o poti prinde direct de bascula in apropierea pinionului spate. Interesante si tevile foarte sibtiri ale branulelor. Nu stiam ca exista asa ceva! Cu cat tevile finale sant mai subtiri cu atat mai usor poti face dozarea si nu se mai golesc de ulei prin curgere directa. La varianta actuala, a mea ,folosesc teava de pix pe care am luat-o la metru, printr-un prieten de la Flaro-Sibiu. Este mult mai buna decat furtunul de acvarii, dar daca ar fi si mai subtire cred ca ar fi mai buna. In primavara am inceput cu ulei de transmisie W90, dar dupa ce am vazut la un prieten cat de gros este uleiul original Schotoiler, am trecut pe ulei de motor W20 si merge mai bine. Dozarea se poate face mai fin si se spala lantul mai bine de mizerie. Cu ulei de transmisie ramaneau pe exteriorul lantului pinaturi cu praf si lantul avea un aspect mizer. Lantul din poza nu l-am spalat cu spray sau alt solvent de asta primavara si ma apropii de 19000 km facuti anul asta. Singura spalare este cu furtunul cu apa, cand spal, odata sau de doua ori pe luna motorul. Alti utilizatori de ungatoare mai vechi, care au testat in timp si km, spun ca cel mai bun ulei ar fi un ulei semisintetic de la lanturile de drujba Sthil. Mai bun chiar decat cel original Schotoiler. Din pacate la distribuitori nu exista decat cel Bio+, care cica nu este bun. Ai nostri folosesc la fierastraie ulei ieftin romanesc si neexistand cerere, nu se aduce. Uleiul semisintetic Sthil are vascozitatea constanta cu temperatura, nu-l spala ploaia asa usor si nu adera praful la el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iulie 28, 2009 Share Postat Iulie 28, 2009 Pai tocmai ca siringa rezolva problema picurarii dupa ce robinetul a fost inchis. Atunci cand pleci la drum apesi (ca si cand ai face o injectie) si, in functie de forța apăsării, se dozează Âşi picăturile. Teoretic poti să-l faci sa picure Âşi cu o picătură pe secundă, si cu una la 10 secunde. Revenind la problema picurării după ce motorul este oprit: siringa se trage (ca si cum scoți o substanță dintr-un flacon). Vidul creat „trage” uleiul înapoi pe furtunaÂş Âşi -l opreÂşte să picure. Când pleci la drum apeÂşi pe siringă din nou. Simplu! Practic, nici nu ar mai fi nevoie de robinet. Acu m-am gândit Âşi la ideea ta de a face o instalație cât mai simplă, cu siringa montată pe basculă. Cred că ar funcțina destul de bine. Eu unul, ținând cont că bătrânica mea e un motor clasic, o sa incerc să ascund toate „măruntaiele” instalației, să nu fie observabile. Acu folosesc Âşi eu tot 20W40, dacă la uleiul ăsta asta te refereai. Am spălat lanțul Âşi l-am uns cu generozitate cu ulei de ăsta, apoi l-am lăsat peste noapte să se aÂşeze. N-am făcut decât un drum Âşi îs mulțumit, căci nu a sărit pe jantă. Tot 20w40 o să folosesc Âşi la „branula-lube”. Dacă e bun pentru motor, o mere Âşi pe lanț. Cât despre uleiul de drujbă, probabil că dacă s-ar găsi, ar fi scump. Cel vândut de Scottoil Âştiu că nu era tocmai moca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 28, 2009 Share Postat Iulie 28, 2009 Ulei scump pentru ungerea lantului? Fara suparare, dar eu o sa folosesc cel mai ieftin ulei romanesc. Marele avantaj al ungatorului e nu numai comoditatea, ci si scaderea cheluielolir. Cit despre spalarea lantului prin ungere, pentru mine e irelevant, o sa dau din cind in cind cu niste apa pe el, are taica-meu acuma un turbo-jet. Ma gindesc la cum arata un lant uns cu spray sau cu pensula dupa citeva sute de km... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iulie 28, 2009 Share Postat Iulie 28, 2009 Daca mergi numai pe vreme frumoasa intradevar uleiul romanesc este cel mai convenabil, dar pe ploaie se spala foarte repede de pe lant. Practic dupa o jumatate de ora lantul este uns cu apa, iar cand trece ploaia si se usuca merge fier pe fier. Chiar si asa, daca te opresti mai des sa reglezi debitul de ulei, este OK. Totusi este destul de enervant sa te opresti si sa tot mesteresti la ungator. Un ulei bun, potrivit pt lant, ar elimina multe dintre neajunsuri. Esentiale sant vascozitatea constanta indiferent de temperatura de afara, rezistenta pe ploaie si aderenta mica la praf. Avand in vedere ca 1 L de ulei ajunge pt cca 15000-20000 km, pretul nu este relevant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iulie 28, 2009 Share Postat Iulie 28, 2009 Ulei scump pentru ungerea lantului? Fara suparare, dar eu o sa folosesc cel mai ieftin ulei romanesc. Marele avantaj al ungatorului e nu numai comoditatea, ci si scaderea cheluielolir. Cit despre spalarea lantului prin ungere, pentru mine e irelevant, o sa dau din cind in cind cu niste apa pe el, are taica-meu acuma un turbo-jet. Ma gindesc la cum arata un lant uns cu spray sau cu pensula dupa citeva sute de km... Nici eu nu aÂş da mulți bani pe un ulei de lanț. Cred că e suficient „ungătorul” ăsta de lanț, căci într-adevăr ăsta e scopul lui: să nu mai dai bani pe sopray-uri Âşi să prelungeÂşti durata de viață a lanțului. Nush dacă pe vreme ploioasă chiar se duce tot uleiul ăla de pe lanț, mai ales că prin dispozitivul ăsta e lubrifiat în mod constant. Dar dacă o să constat că aÂşa este, proabil că o să dau cu spray, că tot îl laudă producătorul că rezistă la apă, nu aderă la praf, face cartofi prăjiți... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iulie 28, 2009 Share Postat Iulie 28, 2009 (editat) Visit My Website wtf Exact la banii astia mi-am facut eu instalatia Editat Iulie 28, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 29, 2009 Share Postat Iulie 29, 2009 Update despre functionarea ungatorului meu: cum spuneam, o picatura la cca. 5 secunde, atit cit picura cu virful de pix pe care-l folosesc acum pentru dozaj, e cam mult. De scurs, uleiul se scurge frumos pe cele doua panglici, fara sa picure pe parcurs - tot uleiul ajunge pe pinion. Janta e naclaita toata de ulei, dar pe cauciuc nu ajunge mult, ajungea mai mult cind ungeam lantul cu pensula. O sa schimb pe ulei mai viscos (80W90), sa vad rezultatul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iulie 29, 2009 Share Postat Iulie 29, 2009 (editat) La debitul asta foarte mare functioneza usor. Dificultatea este sa functioneze la debitul de 1pic/min sau chiar 1pic/2min. Asta este debitul normal pt vreme frumoasa recomandat de Scottoiler si verificat de mine ca fiind cel corect. Pe vreme ploioasa sau pe drum de tara cu foarte mult praf debitul poate ajunge la 1pic /30sec, dar in nici un caz mai mult. Altfel pierzi repede tot uleiul si naclaiesti motorul. Pt mine asta este lucrul cel mai dificil de realizat,sa poti avea repetabilitate in reglaj la debite foarte mici. Cea mai mica variatie ( temperatura, bule de aer pe traseu, praf la capatul furtunaselor) da reglajul peste cap, in sensul ca, curgerea se opreste si ramai fara ungere. Apoi trebuie sa iei totul de la cap cu aeririrea instalatiei pt eliminarea bulelor, curatirea capetelor de ungere, etc si tocmai aspectul asta este frustant. Editat Iulie 29, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 29, 2009 Share Postat Iulie 29, 2009 La debitul asta foarte mare functioneza usor. Dificultatea este sa functioneze la debitul de 1pic/min sau chiar 1pic/2min. Asta este debitul normal pt vreme frumoasa recomandat de Scottoiler si verificat de mine ca fiind cel corect. Pe vreme ploioasa sau pe drum de tara cu foarte mult praf debitul poate ajunge la 1pic /30sec, dar in nici un caz mai mult. Altfel pierzi repede tot uleiul si naclaiesti motorul. Pt mine asta este lucrul cel mai dificil de realizat,sa poti avea repetabilitate in reglaj la debite foarte mici. Cea mai mica variatie ( temperatura, bule de aer pe traseu, praf la capatul furtunaselor) da reglajul peste cap, in sensul ca, curgerea se opreste si ramai fara ungere. Apoi trebuie sa iei totul de la cap cu aeririrea instalatiei pt eliminarea bulelor, curatirea capetelor de ungere, etc si tocmai aspectul asta este frustant. La mine infundarea capului de ungere e cumva rezolvata implicit (ramine de vazut daca va functiona in timp): cum spuneam, capatul cu nit al spitei de bicicleta e introdus intre cele 2 urechi pentru a limita rotirea lor. In acelasi timp are si rolul secundar de a nu lasa mizeria sa se duca spre gaura dintre ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iulie 29, 2009 Share Postat Iulie 29, 2009 „Dificultatea este sa functioneze la debitul de 1pic/min sau chiar 1pic/2min. Asta este debitul normal pt vreme frumoasa recomandat de Scottoiler si verificat de mine ca fiind cel corect. Pe vreme ploioasa sau pe drum de tara cu foarte mult praf debitul poate ajunge la 1pic /30sec, dar in nici un caz mai mult.” E bine de stiut. Cea mai mare frică este ca uleiul să ajungă pe cauciuc Âşi să mă împrăÂştii când mă las într-o curbă... A pățit cineva una ca asta (de la ulei)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iulie 30, 2009 Share Postat Iulie 30, 2009 E bine de stiut. Cea mai mare frică este ca uleiul să ajungă pe cauciuc Âşi să mă împrăÂştii când mă las într-o curbă... A pățit cineva una ca asta (de la ulei)? Asta e chestie de mythbusters, zic eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iulie 30, 2009 Share Postat Iulie 30, 2009 Daca nu limitezi debitul de ulei la max 1pic /30sec si mergi asa mai mult timp( 2-3h) cantitatea de ulei insirata pe roata va fi mare si poate ajunge si pe cauciuc pe calea de rulare. Secretul este sa ungi bine lantul, dar cu o cantitate minima de ulei. Eu ma uit la lant sa aiba ulei pe el si daca pe geanta si bascula am doar cativa stropi de ulei dupa 100km parcursi consider reglajul bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 30, 2009 Share Postat Iulie 30, 2009 Am folosit si eu o perioada ulei de cutie (85W95) pentru ungerea lantului, "autonomia" era cam 100-150Km iar rezultatele mai mult decat satisfacatoare. Totusi, am renuntat deoarece dupa un timp se formau depozite mari de "mizerie" pe carena, aparatoarea lantului, bascula si janta... iar cand am desfacut capacul de la pinionul de atac m'am speriat, abia se mai vedea din "noroi". In prezent folosesc spray de lant MOTUL (teflon) la cca 200-300km si spalare cu petrosin dupa fiecare drum mai lung (1000-1500km). Tot se depune putina mizeria insa incomparabil mai putina decat in cazul uleiului. Personal recurg la aceasta metoda doar in situatii de urgenta. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 30, 2009 Share Postat Iulie 30, 2009 „Dificultatea este sa functioneze la debitul de 1pic/min sau chiar 1pic/2min. Asta este debitul normal pt vreme frumoasa recomandat de Scottoiler si verificat de mine ca fiind cel corect. Pe vreme ploioasa sau pe drum de tara cu foarte mult praf debitul poate ajunge la 1pic /30sec, dar in nici un caz mai mult.” E bine de stiut. Cea mai mare frică este ca uleiul să ajungă pe cauciuc Âşi să mă împrăÂştii când mă las într-o curbă... A pățit cineva una ca asta (de la ulei)? Nu cred ca e posibil. Chiar daca ajunge pe janta si apoi pe cauciuc, uleiul e aruncat de forta centrifuga pana sa ajunga pe calea de rulare... E chiar imposibil sa ungi cauciucul... e la mintea cocosului. Si chiar cu ulei pe cauciuc, tot nu cazi. Doar sa mergi pe.... sticla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 30, 2009 Share Postat Iulie 30, 2009 Am folosit si eu o perioada ulei de cutie (85W95) pentru ungerea lantului, "autonomia" era cam 100-150Km iar rezultatele mai mult decat satisfacatoare. Totusi, am renuntat deoarece dupa un timp se formau depozite mari de "mizerie" pe carena, aparatoarea lantului, bascula si janta... iar cand am desfacut capacul de la pinionul de atac m'am speriat, abia se mai vedea din "noroi". In prezent folosesc spray de lant MOTUL (teflon) la cca 200-300km si spalare cu petrosin dupa fiecare drum mai lung (1000-1500km). Tot se depune putina mizeria insa incomparabil mai putina decat in cazul uleiului. Personal recurg la aceasta metoda doar in situatii de urgenta. Ride Safe! Eu foloseam Spray motul si tot se cladeste mizerie in capacul pinionului. Chiar destul de multa. Nu cred ca e posibil. Chiar daca ajunge pe janta si apoi pe cauciuc, uleiul e aruncat de forta centrifuga pana sa ajunga pe calea de rulare... E chiar imposibil sa ungi cauciucul... e la mintea cocosului. Si chiar cu ulei pe cauciuc, tot nu cazi. Doar sa mergi pe.... sticla. Daca cazi sau nu din cauza uleiului e discutabil dar la mine ajunge pe calea de rulare. E drept, doar pe ultimul centimetru la care oricum nu ajung, dar de ajuns ajunge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 30, 2009 Share Postat Iulie 30, 2009 Acest topic e nemuritor.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iulie 30, 2009 Share Postat Iulie 30, 2009 Am folosit si eu o perioada ulei de cutie (85W95) pentru ungerea lantului, "autonomia" era cam 100-150Km iar rezultatele mai mult decat satisfacatoare. Totusi, am renuntat deoarece dupa un timp se formau depozite mari de "mizerie" pe carena, aparatoarea lantului, bascula si janta... iar cand am desfacut capacul de la pinionul de atac m'am speriat, abia se mai vedea din "noroi". Ride Safe! Asa se intampla cu uleiul de transmisie. Este gros, retine praf si pleaca greu de pe lant. Uleiul de motor W20 este mai fluid si merge mai bine. Spala foarte bine lantul si nu creiaza depuneri. In 18000km nu am spalat niciodata lantul cu produse petroliere, numai cu apa si sampon, superficial, fara sa insist si am lantul foarte curat. Mesaj completat Acest topic e nemuritor.... Treci pe cardan si ai scapat de griji. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Iulie 30, 2009 Share Postat Iulie 30, 2009 (editat) Dupa ce am urmarit topicul asta de o bucata buna de vreme si am vazut cum va chinuiti cu ungatoarele improvizate, am ajuns la urmatoarea concluzie: ori raman pe obisnuitele spray-uri, ori cumpar un Scottoiler. La cardan nu poci sa trec, din pacate, in viitorul apropiat. PS: Intreb pentru a treia oara: exista vreun detinator de Scottoiler, care sa-mi impartaseasca impresiile sale despre acest gadget, pe acest forum? Editat Iulie 30, 2009 de Doctor X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.