Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

@icv45: lantul trebuie uns peste tot. Partea metalica ca sa nu rugineasca, si cel important, garniturile de cauciuc, pt ca altfel se distrug destul de repede. N-am facut poze cand am schimbat un lant la care se rupsese un o-ring, sa vedeti cat de repede si in ce hal se uzeaza fara el (aproape ca puteai sa intorci lantul lateral la 90 de grade, asa de mare se facuse gaura prin care trece nitul).

la garnituri ii dai degeaba si de rugina nu cred ca o sa se rupa,ca ti sa rupt tie un oring e alta treaba dar eu am kitul de lant cu intretinerea asta de 10000 km pe un ktm si isi ia m--e la greu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ma intreb si eu cine or fi acesti 'profi' de care vorbesti sau se vorbeste in general. Au facut cumva academia de studii moto? Facultatea de reparatii si intretinere moto? Cum poti defini pe cineva 'profi' in intretinere moto? Sunt curios. :moto:

 

Prin 'profi', ma refeream la faptul ca nu am intrebat pe vanzatorul de la chioscul de ziare sau pe vecinul cu Dacia 1310.

Definitia cuvantului 'profi' (care suna bine, ce mai) in acceptiunea mea este: mecanic care lucreaza intr-un service serios (de reprezentanta), care face operatiunile astea de n-spe ori, si care a vazut mai multe lanturi la viata lui.

 

Chiar nu ar strica sa existe facultatea de reparatii si intretinere moto, ca vad ca multi mecanici de prin service-uri duc lipsa de cunostinte si indemanare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin 'profi', ma refeream la faptul ca nu am intrebat pe vanzatorul de la chioscul de ziare sau pe vecinul cu Dacia 1310.

Definitia cuvantului 'profi' (care suna bine, ce mai) in acceptiunea mea este: mecanic care lucreaza intr-un service serios (de reprezentanta), care face operatiunile astea de n-spe ori, si care a vazut mai multe lanturi la viata lui.

 

Chiar nu ar strica sa existe facultatea de reparatii si intretinere moto, ca vad ca multi mecanici de prin service-uri duc lipsa de cunostinte si indemanare.

mare grija ca sau facut multi mecanici peste noapte si cum au tras o salopeta pe ei se cred miezu din dodoasca de iti face motoreta ghem.

p.s. la ktm meu am gasit simeringurile de la bascula puse invers nici nu imi imaginez ce sa chinuit fraierache sa le bage invers ca nu are intrare :moto: si multe altele.

Editat de icv45
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mare grija ca sau facut multi mecanici peste noapte si cum au tras o salopeta pe ei se cred miezu din dodoasca de iti face motoreta ghem.

p.s. la ktm meu am gasit simeringurile de la bascula puse invers nici nu imi imaginez ce sa chinuit fraierache sa le bage invers ca nu are intrare :moto: si multe altele.

 

Da, si stiti ce e culmea? Ca la mai toate service-urile pe la care am fost, mi se cerea in mod expres sa las mobra peste zi/noapte. Si cand ziceam ca nu, domnule, prefer sa stau, gaseau tot felul de scuze baietii. Ba chiar unii mai putin diplomati (care pesemne nu duceau lipsa de mobre de reparat si isi permiteau) m-au servit cu: "domne', daca n-ai incredere, du-te in alta parte".

 

Problema e ca m-am tot dus...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, si stiti ce e culmea? Ca la mai toate service-urile pe la care am fost, mi se cerea in mod expres sa las mobra peste zi/noapte. Si cand ziceam ca nu, domnule, prefer sa stau, gaseau tot felul de scuze baietii. Ba chiar unii mai putin diplomati (care pesemne nu duceau lipsa de mobre de reparat si isi permiteau) m-au servit cu: "domne', daca n-ai incredere, du-te in alta parte".

 

Problema e ca m-am tot dus...

Mai sint si service-uri "altfel". Pretul e pe masura, dar merita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut o problema cu furca....(plangea) si 2 ore cat a durat operatia am vb cu domn` mecanic :lol: si mi-a spus "Pui mobra pe cricul central ....... iei pensula ... o prostie din aia de sters trafaletul si motorina..... si speli ......stergi cu carpa uscata motorina ... si dupa aia il dai cu spray de lant....."

Eu il spal de 2 ori si schimb motorina intre spalari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, kerosenul ataca o-ringurile (chiar mai grav decat benzina).

 

Cat despre uns, recomand T90...bate la poponeata orice spray-minune. E mai messy ce-i drept, dar lungeste viata lantului si functioneaza impecabil.

 

 

in manualul de service de yamaha scrie ca lantul se curata cu "kerosene"

Daca nu credeti , verificati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt in plin test-de o saptamana tin intr-un borcan, in gaz lampant, o-ring,z ring, x ring,le-am mai scos la uscat si le-am pus iar,pana in momentul de fata nu se observa modificari,dupa 2 saptamani va spun rezultatul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nush cat de concludent-au fost folosite numai o ringuri ,iar perioada de expunere a fost de numai 24h,nu a folosit si contact cu aerul(volatilizarea kerosenului),iar in cazul nostru gazul lampant nush daca e chiar kerosen.

nu cred ca am facut ceva rau:D,o sa scriu aici rezultatele obtinute saptamana viitoare, inclusiv poze daca crede cineva ca este necesar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doamne fereste, nu zice nimeni ca ai facut ceva rau, chiar vreau sa expui aici rezultatele, de ce nu, e interesant de vazut ce se intampla pe o perioada mai lunga. In opinia mea kerosen, gaz-lampant, motorina, au cam acelasi efect asupra cauciucului, adica minim.

Pune si poze.

Din ce stiu eu singura diferenta intre O-ring, X-ring, Z-ring este forma, litera reprezentand forma ring-ului in sectiune transversala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mai facut cineva asta.

Check out here:

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=345397

 

Si poate vor inceta odata discutiile despre cu ce e bine sa curatam lantul si cu ce nu.

 

Hai ca mi-a placut aia cu "mai mult decat concludent".

Lol. Au fost niste o-ringuri puse in niste zeama. De ce nu a pus o za intreaga? Ca sa fie intr-adevar concludent? Grija principala in materie de curatat lantul parca era vaselina (sau ce o fi) izolata de o-ringuri, nu o-ringurile in sine. Nu? Si solventii tari, cum ar fi benzina sau WD-40 au sanse mari sa penetreze pe langa o-ringuri (nu trebuie sa le deterioreze sau sa le subtieze pentru asta) si sa "spele" unsoarea aia.

 

Deci discutiile vor continua pentru ca sunt multe variante apropiate intre ele: nu e una fundamental buna si restul fundamental proaste. Si in plus, efectul asupra unui lant curatat/uns cu diferite substante este foarte greu de evaluat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai baiat, tu esti de-a dreptu' pur si simplu. Nu mai am ce comenta ca e de prisos. Mergi si spala-ti lantul cu ce vrei, unde vrei, la ce service vrei, fa o teza de doctorat pe tema asta, deschide un curs la seral, fa ce vrei tu, insa nu mai stresa si pe altii cu problemele tale inchipuite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai baiat, tu esti de-a dreptu' pur si simplu. Nu mai am ce comenta ca e de prisos. Mergi si spala-ti lantul cu ce vrei, unde vrei, la ce service vrei, fa o teza de doctorat pe tema asta, deschide un curs la seral, fa ce vrei tu, insa nu mai stresa si pe altii cu problemele tale inchipuite.

 

Nu am inteles nimic. Ce probleme inchipuite, domnule?

In postul meu era dvorba despre un test de pe advrider.com, postat de domnia ta, test care trebuia sa rezolve odata pentru totdeauna dezbaterea asupra intretinerii lantului. Eu am ridicat problema ca un o-ring pus in felurite zemuri nu ilustreaza nimic. Doar ca am pus quote la ce ai scris tu nu inseamna ca te-am intrebat/atentionat/acuzat de nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, iti face probleme acolo unde nu e cazul.

Experimentul este edificator referitor la cu ce se poate curata/unge lantul, nu inteleg ce vrei mai mult de atat. Sa nu iti inchipui ca unsoarea pusa de fabricantul lantului sub o-ringuri ramane acolo dupa cateva sute de km sau pe toata durata de viata a lantului. Acest lucru este imposibil, etansarea nu e perfecta, si chiar daca este pe o parte, pe partea interioara sigur se va pierde. Ungerea trebuie facuta in asa fel incat lubrifiantul sa intre si in partea izolata de o-ring. De aceea se foloseste WD40-penetrant.

Nu stiu cu ce ar fi ajutat daca ar fi facut experimentul cu tot cu metal, ce efect poate avea kerosenul sau benzina asupra otelului??

In alta ordine de idei, lantul se uzeaza oricum, fie ca ne place sau nu, facand teoria chibritului pe tema unsului/curatatului nu ne scuteste de faptul ca pana la urma tot trebuie sa-l schimbam, iar perioada care se castiga nu merita efortul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand mi-am luat motocicleta, mi-a zis unu care eu cred ca nu prea stie multe despre motociclete, "ba nu iti da lantu cu spray ca lungeste si trebuie sa il tensionezi apoi, asa am patit si eu!". Am ras de el si am uns lantul cu Valvoline pt lant....si asa a fost, s-a lasat dupa aia si a trebuit sa il intind destul de des apoi....nu e logic da asa mi s-a intamplat...

 

In ultima vreme il spal cu motorina. Are ceva? Asa mi-a recomandat un mecanic. Intr-adevar se spala f bine, dar oare nu ataca o ringurile?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt in plin test-de o saptamana tin intr-un borcan, in gaz lampant, o-ring,z ring, x ring,le-am mai scos la uscat si le-am pus iar,pana in momentul de fata nu se observa modificari,dupa 2 saptamani va spun rezultatul.

asa,ca rezultat final-toate tipurile de o-ring nu au suferit nici o modificare sesizabila,am masurat diametrele cu un subler electronic iar ca si flexibilitate(elasticitate) nu am sesizat diferente.

o sa folosesc la curatat gaz lampant sa vad si in timp daca se intampla ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru curatat puteti folosi cu incredere procycle-ul de 750 ml. cum spune romanul, eftin si bun. se duce mizeria numai daca dai cu jetul pe lant. in schimb, sprayul de uns lantul procycle nu e bun.

in schimb, cu cat mai ieftin, cu atat mai bun, deci sunt interesat de diluantul ala. unde se gaseste? e diluant de vopsea? se stie daca ataca oringurile?

 

 

de ce zici tu ca spray-ul de uns lantul , procycle , nu este bun ???

post-38816-1218570171_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa iasa lantul ca si nou ,iti trebuie 1l motorina ,o perie sarma,eventual 150ml spray de curatat daca este daca nu...asa bun acum procedeul

1.dai jos aparatoarea de la lant bagi peria intr o sticla de 2 l taiata pe jumate torni motorina si incepi sa cureti lantu

2.motorina ramasa turnata peste lant in timp ce un prieten o tine umpic inclinata ca sa poti sa invarti roata cand torni motorina

3.lasat sa se usuce

4.luat inca 500ml motorina curata repetat pasu 2

5.ca sa iasa boboc daca mai ai putin spray e perfect daca nu il lasi asa

6.clatit cu apa,furtun sau arunci o galeata peste el:D

7.lasat sa se usuce bine de tot

8.uns lantu cu spray fiecare cu produsul care il are

 

asa inlaturi cel mai bine mizeria de pe lant....de preferat daca ai timp rabdare,dat lantul jos de pe moto si curatat

eu repet procedura asta odata la 400-500 km,si de atuni no more problem ;) :cheers:

Editat de oxigen72000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Peria de sarma nu prea se impaca cu o-ringurile de cauciuc.

Si cand torni motorina peste el, unde o torni, jos?

 

Si la urma urmelor de ce trebuie sa fie asa curat imaculat lantu asta? Tre' sa faca "diiing" in oglinda, ca dupa tratament cu colgate? Care-i spilu'? Praf oricum aduna la loc dupa primii 500m.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Peria de sarma nu prea se impaca cu o-ringurile de cauciuc.

Si cand torni motorina peste el, unde o torni, jos?

 

Si la urma urmelor de ce trebuie sa fie asa curat imaculat lantu asta? Tre' sa faca "diiing" in oglinda, ca dupa tratament cu colgate? Care-i spilu'? Praf oricum aduna la loc dupa primii 500m.

eu asa imi curat lantu cu peria de sarma,si asta de mult timp,si nu am sesizat sau avut vreo problema in alegerea facuta, de turnat,eu o curat in curte,am beton pe jos pe urma cu furtunu cu apa duc apa si mizeria in canal,iar cu lantu sa fie oglinda,ori faci treaba ori o faci pe jumatate,lasa sa faca la mine diiiiiiiiiiiing in oglinda ,si in plus daca dau la misto cu sprayu ce mizerie iei tu de pe lant ?

 

 

incearca varianta mea ,pe urma incearca doar cu spray sa vedem ce lant e mai curatat, plus o intretinere buna a lantului duce la o durata mai lunga ...

 

 

 

P.S : la faza cu dupa 500m aduna iar praf ......tu daca joci fotbal si faci dush,zici de ce sa dau si cu sapun pe mine ca oricum ies iar afara si poate mai dau de 2-3 cu picioru in minge si ma murdaresc :-j

Editat de oxigen72000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...