icv45 Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 @icv45: lantul trebuie uns peste tot. Partea metalica ca sa nu rugineasca, si cel important, garniturile de cauciuc, pt ca altfel se distrug destul de repede. N-am facut poze cand am schimbat un lant la care se rupsese un o-ring, sa vedeti cat de repede si in ce hal se uzeaza fara el (aproape ca puteai sa intorci lantul lateral la 90 de grade, asa de mare se facuse gaura prin care trece nitul). la garnituri ii dai degeaba si de rugina nu cred ca o sa se rupa,ca ti sa rupt tie un oring e alta treaba dar eu am kitul de lant cu intretinerea asta de 10000 km pe un ktm si isi ia m--e la greu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 Ma intreb si eu cine or fi acesti 'profi' de care vorbesti sau se vorbeste in general. Au facut cumva academia de studii moto? Facultatea de reparatii si intretinere moto? Cum poti defini pe cineva 'profi' in intretinere moto? Sunt curios. Prin 'profi', ma refeream la faptul ca nu am intrebat pe vanzatorul de la chioscul de ziare sau pe vecinul cu Dacia 1310. Definitia cuvantului 'profi' (care suna bine, ce mai) in acceptiunea mea este: mecanic care lucreaza intr-un service serios (de reprezentanta), care face operatiunile astea de n-spe ori, si care a vazut mai multe lanturi la viata lui. Chiar nu ar strica sa existe facultatea de reparatii si intretinere moto, ca vad ca multi mecanici de prin service-uri duc lipsa de cunostinte si indemanare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
icv45 Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 (editat) Prin 'profi', ma refeream la faptul ca nu am intrebat pe vanzatorul de la chioscul de ziare sau pe vecinul cu Dacia 1310.Definitia cuvantului 'profi' (care suna bine, ce mai) in acceptiunea mea este: mecanic care lucreaza intr-un service serios (de reprezentanta), care face operatiunile astea de n-spe ori, si care a vazut mai multe lanturi la viata lui. Chiar nu ar strica sa existe facultatea de reparatii si intretinere moto, ca vad ca multi mecanici de prin service-uri duc lipsa de cunostinte si indemanare. mare grija ca sau facut multi mecanici peste noapte si cum au tras o salopeta pe ei se cred miezu din dodoasca de iti face motoreta ghem. p.s. la ktm meu am gasit simeringurile de la bascula puse invers nici nu imi imaginez ce sa chinuit fraierache sa le bage invers ca nu are intrare si multe altele. Editat Iulie 29, 2008 de icv45 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 mare grija ca sau facut multi mecanici peste noapte si cum au tras o salopeta pe ei se cred miezu din dodoasca de iti face motoreta ghem.p.s. la ktm meu am gasit simeringurile de la bascula puse invers nici nu imi imaginez ce sa chinuit fraierache sa le bage invers ca nu are intrare si multe altele. Da, si stiti ce e culmea? Ca la mai toate service-urile pe la care am fost, mi se cerea in mod expres sa las mobra peste zi/noapte. Si cand ziceam ca nu, domnule, prefer sa stau, gaseau tot felul de scuze baietii. Ba chiar unii mai putin diplomati (care pesemne nu duceau lipsa de mobre de reparat si isi permiteau) m-au servit cu: "domne', daca n-ai incredere, du-te in alta parte". Problema e ca m-am tot dus... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 Da, si stiti ce e culmea? Ca la mai toate service-urile pe la care am fost, mi se cerea in mod expres sa las mobra peste zi/noapte. Si cand ziceam ca nu, domnule, prefer sa stau, gaseau tot felul de scuze baietii. Ba chiar unii mai putin diplomati (care pesemne nu duceau lipsa de mobre de reparat si isi permiteau) m-au servit cu: "domne', daca n-ai incredere, du-te in alta parte". Problema e ca m-am tot dus... Mai sint si service-uri "altfel". Pretul e pe masura, dar merita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat August 4, 2008 Share Postat August 4, 2008 Eu am avut o problema cu furca....(plangea) si 2 ore cat a durat operatia am vb cu domn` mecanic si mi-a spus "Pui mobra pe cricul central ....... iei pensula ... o prostie din aia de sters trafaletul si motorina..... si speli ......stergi cu carpa uscata motorina ... si dupa aia il dai cu spray de lant....." Eu il spal de 2 ori si schimb motorina intre spalari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Klahan Postat August 4, 2008 Share Postat August 4, 2008 Da, kerosenul ataca o-ringurile (chiar mai grav decat benzina). Cat despre uns, recomand T90...bate la poponeata orice spray-minune. E mai messy ce-i drept, dar lungeste viata lantului si functioneaza impecabil. in manualul de service de yamaha scrie ca lantul se curata cu "kerosene" Daca nu credeti , verificati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi80 Postat August 5, 2008 Share Postat August 5, 2008 sunt in plin test-de o saptamana tin intr-un borcan, in gaz lampant, o-ring,z ring, x ring,le-am mai scos la uscat si le-am pus iar,pana in momentul de fata nu se observa modificari,dupa 2 saptamani va spun rezultatul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 5, 2008 Share Postat August 5, 2008 A mai facut cineva asta. Check out here: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=345397 Si poate vor inceta odata discutiile despre cu ce e bine sa curatam lantul si cu ce nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheLegend Postat August 5, 2008 Share Postat August 5, 2008 Mai mult decat concludent. Multumim. Bafta! A mai facut cineva asta.Check out here: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=345397 Si poate vor inceta odata discutiile despre cu ce e bine sa curatam lantul si cu ce nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi80 Postat August 5, 2008 Share Postat August 5, 2008 nush cat de concludent-au fost folosite numai o ringuri ,iar perioada de expunere a fost de numai 24h,nu a folosit si contact cu aerul(volatilizarea kerosenului),iar in cazul nostru gazul lampant nush daca e chiar kerosen. nu cred ca am facut ceva rau:D,o sa scriu aici rezultatele obtinute saptamana viitoare, inclusiv poze daca crede cineva ca este necesar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 5, 2008 Share Postat August 5, 2008 Doamne fereste, nu zice nimeni ca ai facut ceva rau, chiar vreau sa expui aici rezultatele, de ce nu, e interesant de vazut ce se intampla pe o perioada mai lunga. In opinia mea kerosen, gaz-lampant, motorina, au cam acelasi efect asupra cauciucului, adica minim. Pune si poze. Din ce stiu eu singura diferenta intre O-ring, X-ring, Z-ring este forma, litera reprezentand forma ring-ului in sectiune transversala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat August 5, 2008 Share Postat August 5, 2008 A mai facut cineva asta.Check out here: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=345397 Si poate vor inceta odata discutiile despre cu ce e bine sa curatam lantul si cu ce nu. Hai ca mi-a placut aia cu "mai mult decat concludent". Lol. Au fost niste o-ringuri puse in niste zeama. De ce nu a pus o za intreaga? Ca sa fie intr-adevar concludent? Grija principala in materie de curatat lantul parca era vaselina (sau ce o fi) izolata de o-ringuri, nu o-ringurile in sine. Nu? Si solventii tari, cum ar fi benzina sau WD-40 au sanse mari sa penetreze pe langa o-ringuri (nu trebuie sa le deterioreze sau sa le subtieze pentru asta) si sa "spele" unsoarea aia. Deci discutiile vor continua pentru ca sunt multe variante apropiate intre ele: nu e una fundamental buna si restul fundamental proaste. Si in plus, efectul asupra unui lant curatat/uns cu diferite substante este foarte greu de evaluat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 5, 2008 Share Postat August 5, 2008 Mai baiat, tu esti de-a dreptu' pur si simplu. Nu mai am ce comenta ca e de prisos. Mergi si spala-ti lantul cu ce vrei, unde vrei, la ce service vrei, fa o teza de doctorat pe tema asta, deschide un curs la seral, fa ce vrei tu, insa nu mai stresa si pe altii cu problemele tale inchipuite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luciani67 Postat August 5, 2008 Share Postat August 5, 2008 ... nu va agitati ... exista sprayuri de curatat si gresat lanturi de la producatori cu renume ("O ring safe" ).... preturi acceptabile ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi80 Postat August 5, 2008 Share Postat August 5, 2008 pe langa asta procycle e si de .....si pt curatat si pt uns Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi80 Postat August 5, 2008 Share Postat August 5, 2008 asta folosesc si eu(motul) dar, fata de spreiul de curatat motul,procycle e o porcarie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat August 5, 2008 Share Postat August 5, 2008 Mai baiat, tu esti de-a dreptu' pur si simplu. Nu mai am ce comenta ca e de prisos. Mergi si spala-ti lantul cu ce vrei, unde vrei, la ce service vrei, fa o teza de doctorat pe tema asta, deschide un curs la seral, fa ce vrei tu, insa nu mai stresa si pe altii cu problemele tale inchipuite. Nu am inteles nimic. Ce probleme inchipuite, domnule? In postul meu era dvorba despre un test de pe advrider.com, postat de domnia ta, test care trebuia sa rezolve odata pentru totdeauna dezbaterea asupra intretinerii lantului. Eu am ridicat problema ca un o-ring pus in felurite zemuri nu ilustreaza nimic. Doar ca am pus quote la ce ai scris tu nu inseamna ca te-am intrebat/atentionat/acuzat de nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 5, 2008 Share Postat August 5, 2008 Ba da, iti face probleme acolo unde nu e cazul. Experimentul este edificator referitor la cu ce se poate curata/unge lantul, nu inteleg ce vrei mai mult de atat. Sa nu iti inchipui ca unsoarea pusa de fabricantul lantului sub o-ringuri ramane acolo dupa cateva sute de km sau pe toata durata de viata a lantului. Acest lucru este imposibil, etansarea nu e perfecta, si chiar daca este pe o parte, pe partea interioara sigur se va pierde. Ungerea trebuie facuta in asa fel incat lubrifiantul sa intre si in partea izolata de o-ring. De aceea se foloseste WD40-penetrant. Nu stiu cu ce ar fi ajutat daca ar fi facut experimentul cu tot cu metal, ce efect poate avea kerosenul sau benzina asupra otelului?? In alta ordine de idei, lantul se uzeaza oricum, fie ca ne place sau nu, facand teoria chibritului pe tema unsului/curatatului nu ne scuteste de faptul ca pana la urma tot trebuie sa-l schimbam, iar perioada care se castiga nu merita efortul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat August 10, 2008 Share Postat August 10, 2008 Cand mi-am luat motocicleta, mi-a zis unu care eu cred ca nu prea stie multe despre motociclete, "ba nu iti da lantu cu spray ca lungeste si trebuie sa il tensionezi apoi, asa am patit si eu!". Am ras de el si am uns lantul cu Valvoline pt lant....si asa a fost, s-a lasat dupa aia si a trebuit sa il intind destul de des apoi....nu e logic da asa mi s-a intamplat... In ultima vreme il spal cu motorina. Are ceva? Asa mi-a recomandat un mecanic. Intr-adevar se spala f bine, dar oare nu ataca o ringurile? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi80 Postat August 10, 2008 Share Postat August 10, 2008 sunt in plin test-de o saptamana tin intr-un borcan, in gaz lampant, o-ring,z ring, x ring,le-am mai scos la uscat si le-am pus iar,pana in momentul de fata nu se observa modificari,dupa 2 saptamani va spun rezultatul. asa,ca rezultat final-toate tipurile de o-ring nu au suferit nici o modificare sesizabila,am masurat diametrele cu un subler electronic iar ca si flexibilitate(elasticitate) nu am sesizat diferente. o sa folosesc la curatat gaz lampant sa vad si in timp daca se intampla ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 pentru curatat puteti folosi cu incredere procycle-ul de 750 ml. cum spune romanul, eftin si bun. se duce mizeria numai daca dai cu jetul pe lant. in schimb, sprayul de uns lantul procycle nu e bun. in schimb, cu cat mai ieftin, cu atat mai bun, deci sunt interesat de diluantul ala. unde se gaseste? e diluant de vopsea? se stie daca ataca oringurile? de ce zici tu ca spray-ul de uns lantul , procycle , nu este bun ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oxigen72000 Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 (editat) ca sa iasa lantul ca si nou ,iti trebuie 1l motorina ,o perie sarma,eventual 150ml spray de curatat daca este daca nu...asa bun acum procedeul 1.dai jos aparatoarea de la lant bagi peria intr o sticla de 2 l taiata pe jumate torni motorina si incepi sa cureti lantu 2.motorina ramasa turnata peste lant in timp ce un prieten o tine umpic inclinata ca sa poti sa invarti roata cand torni motorina 3.lasat sa se usuce 4.luat inca 500ml motorina curata repetat pasu 2 5.ca sa iasa boboc daca mai ai putin spray e perfect daca nu il lasi asa 6.clatit cu apa,furtun sau arunci o galeata peste el:D 7.lasat sa se usuce bine de tot 8.uns lantu cu spray fiecare cu produsul care il are asa inlaturi cel mai bine mizeria de pe lant....de preferat daca ai timp rabdare,dat lantul jos de pe moto si curatat eu repet procedura asta odata la 400-500 km,si de atuni no more problem Editat August 13, 2008 de oxigen72000 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 Peria de sarma nu prea se impaca cu o-ringurile de cauciuc. Si cand torni motorina peste el, unde o torni, jos? Si la urma urmelor de ce trebuie sa fie asa curat imaculat lantu asta? Tre' sa faca "diiing" in oglinda, ca dupa tratament cu colgate? Care-i spilu'? Praf oricum aduna la loc dupa primii 500m. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oxigen72000 Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 (editat) Peria de sarma nu prea se impaca cu o-ringurile de cauciuc. Si cand torni motorina peste el, unde o torni, jos? Si la urma urmelor de ce trebuie sa fie asa curat imaculat lantu asta? Tre' sa faca "diiing" in oglinda, ca dupa tratament cu colgate? Care-i spilu'? Praf oricum aduna la loc dupa primii 500m. eu asa imi curat lantu cu peria de sarma,si asta de mult timp,si nu am sesizat sau avut vreo problema in alegerea facuta, de turnat,eu o curat in curte,am beton pe jos pe urma cu furtunu cu apa duc apa si mizeria in canal,iar cu lantu sa fie oglinda,ori faci treaba ori o faci pe jumatate,lasa sa faca la mine diiiiiiiiiiiing in oglinda ,si in plus daca dau la misto cu sprayu ce mizerie iei tu de pe lant ? incearca varianta mea ,pe urma incearca doar cu spray sa vedem ce lant e mai curatat, plus o intretinere buna a lantului duce la o durata mai lunga ... P.S : la faza cu dupa 500m aduna iar praf ......tu daca joci fotbal si faci dush,zici de ce sa dau si cu sapun pe mine ca oricum ies iar afara si poate mai dau de 2-3 cu picioru in minge si ma murdaresc :-j Editat August 13, 2008 de oxigen72000 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.