Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Total de acord.Dupa parerea mea ,lantul e o piesa a motocicletei care e foarte mult solicitat sau nu: cel mai solicitat,si problema ungeri nu e rezolvata cum trebuie de catre producatori.

Editat de etzmz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

VA SALUT!!!!

Am si eu o intrebare,stie careva ceva despre kitul de lant ESJOT,cat de bun s-au de rau este???

 

Esjot sunt pinioanele, nhu lantul. Calitate OK

Mesaj completat

O ungere buna, permanenta asigura un plus de 5% putere la roata, putere care altfel s-ar pierde in lant.

Se poate masura acest parametru, desigur. Se poate face si raportul si se afla cat se pierde.

In propozitie este insa vorba despre un parametru masurat sau este o vorba care circula?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ingineria mecanica este universal valabila, indiferent daca lantul este folosit in industria textila, agricultura sau motociclete. Masuratori evident ca sau facut si asa este trecut in manuale. O transmisie cu lant neunsa pierde 10% din puterea transmisa, iar una unsa normal, numai 5%. Exista mici variatii functie de turatia la care functioneaza transmisia, dar in mare astea sunt valorile. Pt comparatie o transmisie cu cardan pierde 7% din puterea transmisa, presupunand ca ungerea este asigurata constructiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ingineria mecanica este universal valabila

 

Asta este discutabil... depinde, vorbim de nivel masina de cusut sau de nivel aerospace?

Curiozitatea mea este sincera si vreau sa cunosc daca este o estimare teoretica, masuratoare sau zvon care ... circula :) Mai precis - motocicleta x, model/an, parametri - putere/cuplu.

Estimand cu 5-10% ceva nu-mi iese. La curse sunt motociclete care merg cu lantul foarte putin uns sau deloc. 10% din puterea la motor se pierde in lant si ajung la roata, sa zic... 150 KW. Asta inseamna ca 16,67 Kw se consuma in incalzirea lantului.... Oare?

Mesaj completat

@Cesar.

Eu am citit undeva ca este chit de lant!!!!!!!,dar nu m-ai gasesc,scuze!!!!!!!!!!!!!!

Eu stiu ca fac doar pinioane.... poate ma insel sau poate nu era informatia completa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vreti, urmaotrul pas este instalrea unui senzor de temperatura citit de microcontroler. Cum domnul bogdan_harea a zis intr-un post ca vascozitatea variaza intre 5-40 de grade cam de 6 ori, experimental se poate ajunge la un calcul destul de precis al dozarii. de asemenea, daca se citeste si senzorul de la roata poti calcula viteza. si mai ramai cu modul de ploaie/praf, de restu se ocupa controlerul.

 

Sper in primavara sa pot face asta, desi sunt multumit si de automatizarea "rustica" (timpi diferiti pentru conditii diferite)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta este discutabil... depinde, vorbim de nivel masina de cusut sau de nivel aerospace?

Curiozitatea mea este sincera si vreau sa cunosc daca este o estimare teoretica, masuratoare sau zvon care ... circula :) Mai precis - motocicleta x, model/an, parametri - putere/cuplu.

Estimand cu 5-10% ceva nu-mi iese. La curse sunt motociclete care merg cu lantul foarte putin uns sau deloc. 10% din puterea la motor se pierde in lant si ajung la roata, sa zic... 150 KW. Asta inseamna ca 16,67 Kw se consuma in incalzirea lantului.... Oare?

Mesaj completat

 

Eu stiu ca fac doar pinioane.... poate ma insel sau poate nu era informatia completa...

Mai spun o data, o transmisie pe lant presupune un lant si 2 pinioane. Functie de puterea transmisa evident se face dimensionarea lor, dar domeniul in care se utilizeaza nu conteaza. Nu stiu de unde ai tras concluzia ca la curse se merge cu lantul neuns. Nimic mai neadevarat. Sunt chiar foarte bine unse, chiar din fabrica si la curse cu pretentie se foloseste un lant o singura cursa. Cu unsoarea dintr-un lant nou poti merge linistit 500km fara nici o alta ungere deci mult mai mult decat o cursa. Empiric daca vrei sa te convingi mergi o distanta cu un lant ruginit si apoi ungel si mergi aceeasi distanta inapoi. La oprire pune mana pe lant si vei vedea diferenta de temperatura intre cele doua stari, uns si neuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai spun o data, o transmisie pe lant presupune un lant si 2 pinioane. Functie de puterea transmisa evident se face dimensionarea lor, dar domeniul in care se utilizeaza nu conteaza. Nu stiu de unde ai tras concluzia ca la curse se merge cu lantul neuns. Nimic mai neadevarat. Sunt chiar foarte bine unse, chiar din fabrica si la curse cu pretentie se foloseste un lant o singura cursa. Cu unsoarea dintr-un lant nou poti merge linistit 500km fara nici o alta ungere deci mult mai mult decat o cursa. Empiric daca vrei sa te convingi mergi o distanta cu un lant ruginit si apoi ungel si mergi aceeasi distanta inapoi. La oprire pune mana pe lant si vei vedea diferenta de temperatura intre cele doua stari, uns si neuns.

Eu te-am intrebat daca ai masurat. De abia dupa masuratoare afli cum stam cu randamentul. Daca te duci pe la circuit cand sunt etape de ROSBK vei afla mai multe despre curse. Nici eu n-am stiut prea multe dar se invata.

In regula... jumatate din puterea descrisa de mine mai sus - 8,3 KW putere pierduta in incalzirea lantului - oare?

Mesaj completat

Lanturi slab unse comparand cu pseudo-sistemele de aruncat praf in ochi... pardon, ungere continua :) Da, exista vaselina/spray pe lanturi. Putina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu te-am intrebat daca ai masurat. De abia dupa masuratoare afli cum stam cu randamentul. Daca te duci pe la circuit cand sunt etape de ROSBK vei afla mai multe despre curse. Nici eu n-am stiut prea multe dar se invata.

In regula... jumatate din puterea descrisa de mine mai sus - 8,3 KW putere pierduta in incalzirea lantului - oare?

Mesaj completat

Lanturi slab unse comparand cu pseudo-sistemele de aruncat praf in ochi... pardon, ungere continua :) Da, exista vaselina/spray pe lanturi. Putina.

Mai copile!tu ai verificat tabla inmultirii prin adunari repetate pana ai ajuns la concluzia ca 8X8=64 ? Cine crezi ca poate face de unul singur verificarea consumului de putere pt lant, la el acasa? Eu cred in masuratori facute de altii si publicate in manuale de specialitate. In facultate se invata in anul 2 la Organe de masini. Socoteala ta oricum nu este corecta, 5-10% se pierde din puterea transmisa efectiv si nu din cea max pe care un motor o poate genera. Puterea max se transmite foarte rar si in general numai in incercarea de a atinge viteza max a unei motociclete. Altfel la deplasarea legala sau demaraj oricat de rapid pt o moto nu trebuie decat cateva zeci de cai, nu 150. Daca o Hayabusa, sa zicem, ruleaza cu 300km/h atunci si puterea transmisa creste la max, sa zicem, 150CP, iar cea pierduta in transmisia finala poate ajunge la 15-30CP. Pare foarte mult chiar in conditiile unul lant uns, iar in conditii statice probabil ca lantul s-ar topi sau rupe dupa un timp, dar si lantul se misca odata cu motocicleta, curentul de aer care-l raceste are tot 300km/h, deci nu se va topi niciodata ci doar se va incalzi mai mult daca nu este uns. Exista notiunea de putere a motorului si putere la roata. Diferenta intre ele este tocmai ce se pierde in transmisia finala. Legat de sistemele de ungere este optiunea fiecaruia. Noi am facut mai bine de 30 buc care merg toate foarte bine. Nu mai ai grija unsului si mai ales a spalarii lantului pt ca amandoua se fac automat. Daca chiar te intereseaza subiectul contacteaza-ma. Imi face placere sa arat oricui, pe viu, cum se face si cum arata un lant uns permanent, nespalat niciudata in zeci de mii de km.

Mesaj completat

Daca vreti, urmaotrul pas este instalrea unui senzor de temperatura citit de microcontroler. Cum domnul bogdan_harea a zis intr-un post ca vascozitatea variaza intre 5-40 de grade cam de 6 ori, experimental se poate ajunge la un calcul destul de precis al dozarii. de asemenea, daca se citeste si senzorul de la roata poti calcula viteza. si mai ramai cu modul de ploaie/praf, de restu se ocupa controlerul.

 

Sper in primavara sa pot face asta, desi sunt multumit si de automatizarea "rustica" (timpi diferiti pentru conditii diferite)

Scottoilerul electronic chiar are un senzor de temperatura care face corectia, dar care este valabila numai pt uleiul original livrat de ei. Noi am preferat sa facem corectia de temperatura individual pt fiecare ulei folosit simpificand totodata si partea electronica si mai ales calibrarea.

Mesaj completat

Erata!!! Eram cam adormit dimineata, Scuze. In textul de mai sus puterea pierduta in lant poate fi evident 7,5-15 CP.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai copile!tu ai verificat tabla inmultirii prin adunari repetate pana ai ajuns la concluzia ca 8X8=64 ?

 

Asta ti-a scapat... sunt sigur, o exprimare nefericita, sunt convins, aproape convins - sigur! Nu stii cu cine vorbesti si probabil este o tentativa de gluma. Cam bleaga dar... deh, varsta.

Te-ai uitat la profil si ai zis - ha, 30 de ani, il fac pe fraier din vorbe! :)

In fiecare final de an la Poli la facultatea de aerospace, tin un curs practic de estimare experimentala si cu MEF a sigurantei structurilor de aerospace. Da... adica diploma de profesor, alea alea... aia care publica manuale :P Dar se publica manuale naspa fel de fel si nenumarate dar nu ai de unde sa stii pana nu pui pe "obect" sublerul, echerul, traductorul, etc., si masori. Intrebarea mea a primit raspuns. Merci beaucoup, urechistic vorbind, se pierd o gramada de KW , KW greu de masurat si subversivi :)

Mesaj completat

In facultate se invata in anul 2 la Organe de masini.

Ai facut facultate, bravo!

Mesaj completat

Socoteala ta oricum nu este corecta, 5-10% se pierde din puterea transmisa efectiv si nu din cea max pe care un motor o poate genera. Puterea max se transmite foarte rar si in general numai in incercarea de a atinge viteza max a unei motociclete. Altfel la deplasarea legala sau demaraj oricat de rapid pt o moto nu trebuie decat cateva zeci de cai, nu 150. Daca o Hayabusa, sa zicem, ruleaza cu 300km/h atunci si puterea transmisa creste la max, sa zicem, 150CP, iar cea pierduta in transmisia finala poate ajunge la 15-30CP. Pare foarte mult chiar in conditiile unul lant uns, iar in conditii statice probabil ca lantul s-ar topi sau rupe dupa un timp, dar si lantul se misca odata cu motocicleta, curentul de aer care-l raceste are tot 300km/h, deci nu se va topi niciodata ci doar se va incalzi mai mult daca nu este uns.

 

Foarte aproape de puterea maxima se merge la curse pe circuit de viteza. Sa reduc putin parametrii - nu 150 KW ci 100 KW, mai convenabil. Deci vreo 5-10 KW se pierd in lant. Poate ca da, poate ca nu.

Sa zic ca puterea la pinionul de atac este 110 KW (aia de mers tare, 1.27-1.30 pe Serres :scratch: ). La formularea matematica din manual puterea asta e functie directa de cuplul motor si turatie. Daca se pierde 10% pana la asfalt doar in lant, inseamna ca mai trebuiesc cateva procente sa incalzeasca cauciucul. Cate procente sa punem.... tot dupa zvonuri care umbla, circula sau raman in trafic la semafor?

Aerodinamica lantului - da interesant subiect. Mai ales transferul de caldura prin convectie la 300 la ora - cred ca este subiect de teza de doctorat. Eu sunt specialist in constructii usoare, fibre de carbon kevlar, cacaturi, nasoleli, low tech, deci mai prost, mai fraier :D Dar la facultate aerodinamica de hayabusa arata ca la poza urmatoare.post-14189-1288687675_thumb.jpg

 

Nu prea circula curent de aer cu 300 "pa" ora ca sa scoata in atmosfera user friendly atatia KW la top speed. Zic eu. Dar circula suficient cat sa nu fie lantul rosu - da. Aici ai dreptate. Dar din nou, masuratoare este una iar vorba in vant (300km/h) este altceva. Defect profesional.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta ti-a scapat... sunt sigur, o exprimare nefericita, sunt convins, aproape convins - sigur! Nu stii cu cine vorbesti si probabil este o tentativa de gluma. Cam bleaga dar... deh, varsta.

Te-ai uitat la profil si ai zis - ha, 30 de ani, il fac pe fraier din vorbe! :)

In fiecare final de an la Poli la facultatea de aerospace, tin un curs practic de estimare experimentala si cu MEF a sigurantei structurilor de aerospace. Da... adica diploma de profesor, alea alea... aia care publica manuale :P Dar se publica manuale naspa fel de fel si nenumarate dar nu ai de unde sa stii pana nu pui pe "obect" sublerul, echerul, traductorul, etc., si masori. Intrebarea mea a primit raspuns. Merci beaucoup, urechistic vorbind, se pierd o gramada de KW , KW greu de masurat si subversivi :)

Mesaj completat

 

Ai facut facultate, bravo!

Nu te-as fi facut copil daca nu bagai si tu exprimarea fatis jicnitiare: pseudo sisteme de aruncat praf in ochi. Nu am pacalit pe nimeni, nu-mi fac reclama, toti care au montat pseudo jucaria noastra sunt multumiti, deci tu arunci cu vorbe. Ma si surprinde din partea unui profesor sa se indoiasca de cele afirmate de mine, cand in orice revista moto/auto se fac referiri la puterea motorului si puterea la roata, diferenta intre cele doua fiind tocmai pierderea in transmisie, fie ea cu pinioane sau lant. Nu are rost sa ne batem in piept cu realizari mecanice. Nu stiu cine iese pe locul doi. Inca o data nu are rost sa ne contram. Daca esti interesat de subiect intradevar si vrei sa inveti ceva din umila noastra experienta, iti stau la dispozitie. Folosesc mereu pluralul pt ca nu l-am facut singur si nici nu am inventat roata. Dispozitivul in cauza este creatie colectiva multe idei venind chiar din discutii constructive de aici. Ma gasesti la 0722646373. Intampator am lucrat si eu in aviatie ani buni, nu la catedra, ci la fabricat motoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am citit in stanga si in dreapta - nu stiam ca faci sisteme de uns. Nu sunt omul care sa arunce cu noroi in cei care produc ceva. Nu am stiut, scuze daca s-a inteles ca iti critic pe nedrept munca. Sper ca s-a inteles.

Mesaj completat

"Dom' profesor" sunt doar la un curs - jumatate practic, jumatate analitic. Nu-i titlu de onoare. Referintele la manuale trebuiesc facute cu mare mare atentie in ultlma vreme. Cunostintele vechi n-au mai fost updatate de la un timp. Rezulta diverse marje de eroare. In rest lucrez la avioane si la motorete pt ca inca imi mai place sa ma murdaresc pe maini :)

Insist pe parametri masurati pentru ca la nivelul actual de dezvoltare la motociclete de inalta performanta, lanturile au evoluat si ele, iar randamentul se duce spre 98%. Se duce... e drept ca vaselina are importanta ei. Nu atinge niciodata 98,6% cat este maximul teoretic. Eu am facut doar sa transform procentele in date nominale de putere pierduta si vazand cifrele nu prea mi-a venit bine la socoteala. De aici intreaga discutie (n-a fost o demonstratie, nu este locul).

In rest insa, delimitandu-ma de tentative de jignire, mizez mai departe pe simtul umorului. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt cei curiosi de stadiul ungatoarelor automate, ultimele noutati, in imagini. Placutele imprimate gata de a fi umlute cu piese si cutiile pe care le voi gauri si decupa maine.

 

Bravo frumoasa chestie. Eram cam sceptic cand am inceput sa citesc dar mi-a placut produsul finit.

Eu sunt mai old fashion cu motorina si ulei de transmisie dar tare ma bate un gand sa-mi cumpar un sistem din asta.

Chiar daca pina acum n-am consumat mai mult de 20 lei in 3 ani pe motorina si ulei de cutie, totusi cred ca isi scoate

investitia marind durata de utilizare a lantului si scutindu-ma si pe mine de uns, ca mi se cam ia cateodata.

Totusi cred ca ar merge facuta mai multa publicitate pe situri gen okazii, olx nu numai aici eu cred ca merita produsul.

Bafta. pina in primavara sper sa cumpar si eu unul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poi la ungerea continua ai 2 mari avantaje: e uns mereu si ai scapat de curatarea enervanta. nu ma bag la restu (pierderi de putere, castiguri, incalzire etc deoarece nu stiu prea multe despre asta si vad ca sunt oameni care stiu si pot aduce ei argumente in aceste privinte).

 

Eu ca posesor de asa ceva pot zice ca sunt incantat. Nu am mers nici macar pe aproape din cat a mers si folosit domnul bogdan_harea, dar am reusit in putinii km sa prin conditii de la cald la ploaie puternica, praf, pamant. Si ce sa zic... am ajuns la concluziile spuse de-a lungul paginilor pe aici.

 

So cel putin pentru mine merita o astfel de investitie.

 

P.S. Nu fac reclama ecooiler sau ceva, eu mi-am facut ungatorul singurel, cu timpii de ungere/pauza m-a ajutat domnul bogdan_harea si au fost perfecti.

Este adevarat ca merita investitia daca faceti km multi. asa daca moto e folosita doar duminica, munca de curatare a lantului e mai rara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Bogdane,

Ne împărtăÂşeÂşti Âşi nouă numărul de picături pe minut la fiecare presetare a ta? Sunt convins că ai facut multe teste Âşi mi-ar prinde bine un ajutor de la tine în acest sens. ÂŞi eu vreau să fac un asemenea ungător Âşi nu prea Âştiu de ce timpi am nevoie la aceste ''presetări''.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Bogdane,

Ne împărtăÂşeÂşti Âşi nouă numărul de picături pe minut la fiecare presetare a ta? Sunt convins că ai facut multe teste Âşi mi-ar prinde bine un ajutor de la tine în acest sens. ÂŞi eu vreau să fac un asemenea ungător Âşi nu prea Âştiu de ce timpi am nevoie la aceste ''presetări''.

Vara in oras 1sec/4min, la drum 3sec/4min, ud/praf 10sec/2min, ploaie torentiala/noroi 16sec/2min. Asta plecand de la premiza ca din instalatie curga cca 1pic/sec. Cand se raceste afara timpii de ungere pot fi dublati sau triplati, cei de pauza ramanad aceeasi. Asta pt majoritatea motoarelor. Desi curgerea este mai grea pe frig, datorita caldurii motorului, variatia nu este de la 1 la 6, ci numai de la 1 la 3. Sunt situatii in care rezervorul de ulei trece mai aproape de motor,iar motorul degaja mai multa caldura decat celelalte (KTM 950, 990, BMW F800 GS) la care vara timpii de mai sus sunt prea mari, datorita subtierii uleiului. Cum noi am facuit regulatorul cu marja 0-99 sec ungere, 0-4min pauza, pt a micsora debitul de ulei am strangulat teava de la iesirea din electrovalva cu o sarma de cupru de 1,5 mm care intra in teava de 2 mm la interior si din lungimea sarmei 3-10 cm se face calibrarea pt a venii pe domeniile de mai sus. Am folosit numai ulei de lant de Drujba, Dolmar, nemtesc, 14,9roni/L la raionul gradina Hornbach. Reglajele de mai sus sunt orientative, reglajul final este personalizat si se face privind lantul dupa 100km parcursi. Daca lantul are O-ringurile lucioase si bascula, janta spate nu sunt murdare este OK. Daca O-ringurile sunt mate, prafoase se dubleaza timpii de alimentare, iar daca este prea multa mizerie dupa 100km se injumatatesc aceiasi timpi. Cu putina rabdare dupa cateva sute de km poti ajunge la un debit optim in care lantul este uns, dar motorul este curat si dupa cateva mii de km parcursi fara sa-l speli. Asta pt motor, ca lantul nu trebuie spalat niciodata. Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțam fain.

O să văd dacă pot încorpora o Âşprițieră de parbriz de dacie, poate în felul ăsta nu va mai conta atât de mult vâscozitatea uleiului.

Momentan am doar idei... tre să văd când le pun în practică Âşi ce va ieÂşi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce rost ar avea spritziera? :moto: ma gandesc ca te referi la motorasul care pompeaza lichid

 

da..... exact.

În loc să las gravitația Âşi vâscozitatea să facă ungerea la scurgere... mă gândesc că acționarea pompei cam juma' de secundă la 1-2-3 miniute (în fucție de necesitate) să facă treaba bine.

Tre' să experimentez experimentu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da..... exact.

În loc să las gravitația Âşi vâscozitatea să facă ungerea la scurgere... mă gândesc că acționarea pompei cam juma' de secundă la 1-2-3 miniute (în fucție de necesitate) să facă treaba bine.

Tre' să experimentez experimentu.

Usor de zis, mai greu de facut! Pt ca influenta temperaturii, respectiv vascozitatii sa fie minima ar trebui folosita o pompa mica cu piston, sau pistonase. Pompa de spritiera este centrifugala si deschisa. Debitul este la fel de variabil cu vascozitatea, dar cel mai rau curge permanent ulei din ea tot datorita gravitatiei, fiind de regula, posibil de amplasat impreuna cu rezervorul, deasupra capului de ungere. O data amorsata se scurge tot uleiul pe trotuar indiferent daca este actionata sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Usor de zis, mai greu de facut! Pt ca influenta temperaturii, respectiv vascozitatii sa fie minima ar trebui folosita o pompa mica cu piston, sau pistonase. Pompa de spritiera este centrifugala si deschisa. Debitul este la fel de variabil cu vascozitatea, dar cel mai rau curge permanent ulei din ea tot datorita gravitatiei, fiind de regula, posibil de amplasat impreuna cu rezervorul, deasupra capului de ungere. O data amorsata se scurge tot uleiul pe trotuar indiferent daca este actionata sau nu.

 

Corect, dar se poate monta o electrovalva sau o valva unisens cu sensul spre pinion. Valva asta va ține sistemul închis cât timp nu are presiune Âşi practic va fii închis sistemul în ambele sensuri cât timp pompa nu bagă deloc (lipsă de presiune).. Cand bagă ... va face presiune Âşi valva respectivă se deschide.

Variantă pentru pastrarea constantă a vâscozității uleiului ar fii combinarea rezervorului de ulei cu lichidul re răcire al motocicletei (gen furtun în furtun) ... dar deja dăm în diverse Âşi ies navete spațiale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara suparare, revin, usor de zis mai greu de facut! O electrovalva miniaturala care sa inchida uleiul, mai greu de gasit si deja in combinatie cu o pompa si un sistem de termostatare al uleiului complica mult instalatia. O solutie adoptata de majoritatea fabricantilor este pompa cu piston care se inchide singura si debiteaza o cantitate fixa de ulei la fiecare cursa a pistonului. Trebuie doar gasita una suficient de mica si nu prea scumpa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca stau in dubii mari citind posturile legate de sistemele de ungere. Sunt 99% convins ca sunt frectie la piciorul de lemn. Dar sa nu vorbesc fara sa dau detalii.

In primul rand lubrifierea cu ulei ce urmareste? Adica tinta care este? frecarea intre pinion(foaie) si bucse, frecarea intre bolturi si bucse? Frecarea intre sliderul de bascula si lant?

Banuiesc ca cei mai multi dintre interesati folosesc lanturile "sealed" cu O-rings, Z-Rings, X-rings, etc. Daca sunt "sealed", cum bagi uleiul acolo unde vrei sa intre, adica intre bucsa si bolt, unde diametrele celor doua sunt foarte apropiate. Doar prin efect capilar? Dar cum, ca inainte de asta trebuie sa treca de ring-ul de cauciuc. Deci cum? Cum de nu iese uleiul de acolo prin forte inertiale?

Sa admit ca se urmareste ungerea intre pinioane si bucse. Cum se face ungere eficienta hidrostatica intre parti metalice in miscare. Ce presiune are pelicula (eu zic ca nu exista nici o pelicula, dar nu am masurat) dintre suprafetele in miscare relativa?

Cati motoristi isi adapteaza calcatura (raportul de transmisie finala) si marimea pinioanelor functie de regimul de viteza cu care circula? Eficienta sau randamentul depind de marimea lor si viteza.

Ce eficienta are ungerea excesiva care sare de pe lant cand pierderile cele mai mari de randament sunt prin tensiuni inertiale in lant? Acestea depind direct de masa lantului, diametrul pinioanelor si viteza.

Cat de tare se incalzeste un lant si cat de bun este un ulei de transmisie fata de un sprai care odata pulverizat se intareste pe lant si in proportie mare ramane acolo?

Cati motoristi si regleaza lantul cu motocicleta pe cric (total gresit) si nu stiu ca randamentul transmisie finale scade dramatic pt un lant prea tensionat?

post-14189-1289219007_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu profesor! decat sa-ti faci atatea probleme mai bine da fuguta in Militari destul de aproape de facultate si cu ocazia asta vezi si mai inveti ceva. Telefonul ti l-am dat deci daca chiar te intereseaza vin-o la un mic curs de uns lantul. Gratis si fara examen :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...