Amstaff Postat Mai 6, 2013 Share Postat Mai 6, 2013 A incercat cineva spray-ul de lant de la Bel Ray (Super Clean sau Blue tec)? Vi se pare mai bun decat Motul(cu teflon)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bgi244 Postat Mai 6, 2013 Share Postat Mai 6, 2013 Buna, azi m-am uitat mai atent la lant si am observat ca pe toata lungimea lui lipsesc de-o parte si de alta vreo 7 o-ringuri. Intrebarea e daca mai pot circula cu el sau trebuie neaparat schimbat?Mentionez ca nu bate , nu trebuie intins(3cm joc intre pinioane), doar ca motorul a stat vreo 5 ani si poate de aia! lantul e did 520vl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dot977 Postat Mai 7, 2013 Share Postat Mai 7, 2013 A incercat cineva spray-ul de lant de la Bel Ray (Super Clean sau Blue tec)? Vi se pare mai bun decat Motul(cu teflon)? Am eu Bel-Ray Blue Tac si nu-mi place. E scump, tare lipicios si aduna toata mizeria. Dupa ce-l dai pe lant si inainte sa te speli cu apa calda si sapun, trebuie sa indepartezi "uleiul" de pe maini cu benzina, pt ca e la fel de lipicios ca prelandezul. Partea pozitiva e data de faptul ca nu-l arunca de pe lant, iar daca ploua sau treci prin lacuri uleiul tot acolo e. A! Era sa uit! Daca treci printr-o padure de plopi, tot puful ala e pe lant, arata de parca e imblanit. Cu lubrefierea n-am simtit vreo problema, dar, repet, e tare lipicios si se indeparteaza foarte greu. Daca-ti cumperi din asta, dupa ce ungi lantul astepti cateva minute si abia apoi pleci. Nu poti folosi carpa la final pt a indeparta surplusul de ulei, pt ca nu aluneca pe lant din pricina "uleiului" lipicios. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gms245 Postat Mai 7, 2013 Share Postat Mai 7, 2013 Buna, azi m-am uitat mai atent la lant si am observat ca pe toata lungimea lui lipsesc de-o parte si de alta vreo 7 o-ringuri. Intrebarea e daca mai pot circula cu el sau trebuie neaparat schimbat?Mentionez ca nu bate , nu trebuie intins(3cm joc intre pinioane), doar ca motorul a stat vreo 5 ani si poate de aia! lantul e did 520vl E mai bine sa-l schimbi. Fara o-ring-uri nu o mai duce mult si sa nu se intample ceva mai nasol cand va ceda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 14, 2013 Share Postat Mai 14, 2013 (editat) Buna, azi m-am uitat mai atent la lant si am observat ca pe toata lungimea lui lipsesc de-o parte si de alta vreo 7 o-ringuri. Intrebarea e daca mai pot circula cu el sau trebuie neaparat schimbat?Mentionez ca nu bate , nu trebuie intins(3cm joc intre pinioane), doar ca motorul a stat vreo 5 ani si poate de aia! lantul e did 520vl pui sublerul intre rola 1 si rola 11 ... daca ai mai mult de 150 mm e uzat peste limita ... de 520 vorbesc . Masori mai multe intervale sa vezi daca e intins egal ... daca ai subler atat de mare bineinteles, daca nu vi la mine ca am unu' de 300mm Imi poate recomanda cineva un kit de lant pentru mobra mea?? ( gsf 600N 1997 ) ma gandeam ca as pune un pinion mai mare pe spate sa nu simt nevoia sa ii dau a 7`a ... ) sau invers ... Intrebare pentru cei ce au cap dublu de ungere la ungătorul de lanț: Când parcați motoru nu se scurge uleiul dintr-un braț de la capul de ungere pe celălalt braț? Adică să intre aer pe un braț și să se scurgă pe partea cealaltă lăsând jos o pată de ulei? Am această problemă și nu prea știu cum să o rezolv fără să pun valve pe capul de ungere.... mama lui de Arhimede cu fluidele și scurgerile lui... incearca sa faci ramificatia undeva mai sus, adica mai departe de capat. ps-ce rost are capatul dublu? daca uleiul intra sub oring nu ajunge si in partea cealalta? cel putin janta se murdareste mai putin daca foaia are ungere numai pe exterior Editat Mai 14, 2013 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Mai 16, 2013 Share Postat Mai 16, 2013 Hai să pun eu altă întrebare ( nu m-am informat asupra acestui aspect, doar din informaţii ce le-am prins "din mers" ) : cum intră uleiul pe sub un o-ring ca să ajungă în cealaltă parte a rolei ? Pentru că din câte ştiu eu, rolul o-ringurilor este de a etanşa spre a nu fi contaminat sau pierdut materialul de ungere ( fie el ulei, vaselină, untură ) care se află inserat între role şi pinii (cuiele sau cum s-or numi ) centrali ce ţin zalele laolaltă. Iar o-ringurile se doreşte a fi lubrifiate şi pe exterior pentru a preveni îmbătrânirea prematură a acestora şi deci distrugerea lor, având ca urmare scurgerea acelui material de ungere din interiorul bucşelor ( rolelor ) centrale. Aşa cum am specificat, posibil să greşesc. Eu mi-am făcut ungător cu cap dublu de ungere ( folosind acelaşi sistem ca şi sebicozaurus ) dar l-am poziţionat la pinion, nu îmi mudăreşte janta şi este ferit de ochii lumii ( nu se văd furtune şi alte cele atârnând ), de crăci, noroaie şi altele ce-or mai putea apărea pe traseu ( preponderent offroad ). O să revin cu pozne, deocamdată lipseşte o branulă a unui cap de ungere pentru că m-am tot jucat cu ea până s-a desprins lipitura şi-am pierdut-o pe drum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 Hai să pun eu altă întrebare ( nu m-am informat asupra acestui aspect, doar din informaţii ce le-am prins "din mers" ) : cum intră uleiul pe sub un o-ring ca să ajungă în cealaltă parte a rolei ? Pentru că din câte ştiu eu, rolul o-ringurilor este de a etanşa spre a nu fi contaminat sau pierdut materialul de ungere ( fie el ulei, vaselină, untură ) care se află inserat între role şi pinii (cuiele sau cum s-or numi ) centrali ce ţin zalele laolaltă. Iar o-ringurile se doreşte a fi lubrifiate şi pe exterior pentru a preveni îmbătrânirea prematură a acestora şi deci distrugerea lor, având ca urmare scurgerea acelui material de ungere din interiorul bucşelor ( rolelor ) centrale. Aşa cum am specificat, posibil să greşesc. Uleiul trece prin capilaritate, molecula cu molecula. Praful nu trece pt ca particulele sunt de mii de ori mai mari decat molecula de ulei. Asta, vorbind in extreme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 pai si atuncia interb si eu,la telescoape ,cilindri hidraulici de ce nu trece uleiul? uleiul din telescoape de ce se murdareste in timp? nu pt ca particulele foarte fine de praf trec de semeringuri? intreb doar ! nu o spun cu rautate ,sa explice cineva ........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Mai 24, 2013 Share Postat Mai 24, 2013 Bel Ray Super Clean! E votat nr.1 pe mai toate site-urile moto mari. Mi-am cumparat eu dar maine il incerc Cat despre spalat si uns lantul la un nr. de X de Km, e "mit". Am avut o Honda F4i si in 16 mii km, i-am spalat lantul de 4 ori si uns de vreo 5-6 ori. Cand am cumparat motocicleta lantul era aproape nou si dupa ce am vandut-o, pustiul a mai mers cu ea inca vreo 5000 pana l-a schimbat. Am avut si Honda 954, avea ~5K km in bord, era noua si in vreo 15-20K Km facuti de mine, tot cam de 3-4 ori spalat si uns. Cum e pana la urma? Ca as vrea sa iau si eu.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
defcon Postat Mai 24, 2013 Share Postat Mai 24, 2013 Cat despre spalat si uns lantul la un nr. de X de Km, e "mit". Am avut o Honda F4i si in 16 mii km, i-am spalat lantul de 4 ori si uns de vreo 5-6 ori. astia 16mii de km unde i-ai facut ? in sufragerie ? eu spal lantul la maxim 2 saptamani , si la o spalare ramane ( in recipientul in care spal lantul) sa zic asa o lingurita de praf , nisip de pe lant .Evit pe cat posibil sa mai dau cu spray-uri lubrifiante de lant deoarece "colecteaza" mult mai multa mizerie + ca sunt scumpe , un motul chain lube 60 lei , il, dai de 4-5 ori si s-a dus . Folosesc pentru spalat : motorina . Spray de curatat lant mai rar ca e mai ieftina motorina ( adica gratis ). Pentru uns : ulei de motor ( d-ala mai penal la 20 litrul ) curat nefolosit . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat Mai 28, 2013 Share Postat Mai 28, 2013 Un ungator de lant ieftin si eficient, fara electrovalva, dozator, etc. Aveti nevoie de un tub de pastile(100 - 200ml), o perfuzie(pentru furtun), un surubel si doua bucati de sarma(pentru picurator). - Recipientul se pune cat mai aproape de o sursa de caldura, preferabil direct pe motor; - Se da gaura in capac cu 1mm mai mica decat diametrul furtunului. Gaura se da cu burghiul. Te chinui putin sa bagi furtunul dar etansarea va fi foarte buna; - Furtunul se taie pe diagonala si coboara in recipient 90% din inaltimea acestuia; - Recipientul se umple 3/4 cu ulei. Cand motorul va degaja caldura, aerul din recipient se va incalzi, isi va mari volumul si va forta uleiul sa iasa pe furtun; - Furtunul merge pana la pinionul spate, unde doua sarme de cupru si un surub alcatuiesc un picurator dublu (nu am poza dar sper ca intelegeti ce spun); - Fiindca uleiul nu sta pe lant decat 1-2 ture, folosirea uleiurilor de calitate nu are sens. Eu pun T90, la 10 lei litrul; - Un recipient de 100 ml este golit in aprox. 2.000 de km, folosind T90 si mergand 80% la drum intins. Daca se merge preponderent in oras, recipientul se va goli saptamanal. Pentru motociclete care merg mult prin praf (forestiere), folositi ulei de transmisie automata (sau ATF; 15-18 lei litrul), deoarece fiind un ulei subtire va spala lantul de praf; - Daca folosesc motocicleta pe ploaie, spal lantul cu motorina (o periuta de dinti curata mai bine decat o pensula); - Unul dintre dezavantajele acestui sistem este ca lasa pete de ulei in garaj, daca uit sa pun un carton langa roata spate (continua sa curga 5-10 minute dupa ce am oprit motorul). Pe mine unul nu ma deranjeaza mai deloc. Folosesc ungatorul asta de 4.000 de km si lantul este mereu umed si curat. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 (editat) Eu l-am deblocat pe al meu... statut vreo 3 ani, ruginit si blocat. L-am tinut peste noapte in motorina, am pus jetul de apa cu presiune pe el, au sarit bucatele de mizerie dintre zale (care nu se observau la prima vedere), l-am dat si cu Detartrant, lasat cateva minute, iar bagat jetul... iar Detartrant, frecat cu periuta de dinti, iar jet de apa... la final spalat cu Axion, sa se spele bine si grasimile si resturile de Detartrant... si se mai deblocase, dar parca nu-mi placea cum iesise. L-am tinut iar in motorina, de data asta o saptamana (pur si simplu n-am avut timp de el decat in weekendul urmator), iar jet de apa, iar Detartrant, periuta, Axion, jet de apa, sters bine... si e deblocat complet. p.s: toate o-ringurile sunt intregi, lantul nu are joc. Editat Iunie 12, 2013 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 exact aceasi prob am avut-o si eu si cu 2 ciocane se poate nitui foarte usor lantul ............. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 Am cateva zale blocate si din cauza asta, cand invart roata, lantul ba se strange, ba se zlabeste ... punandu-ma in imposibilitatea de a regla corect intinderea lantului. A reusit cineva sa deblocheze zale blocate ? ... sau ma chinui de pomana ... P.S. ... si inca ceva: Mobra mea are lant inchis. O fi vre'oproblema daca ii pun lant cu za + siguranta (adica deschis) ?!?! ... ca nu am dispozitiv d'ala de nituit lantul ... Daca e gripat pt ca a stat ai sanse sa il degripezi. Daca e gripat pt ca a fost "abuzat", nu prea. Lantul cu "agrafa" nu e recomandat pt motociclete de capacitati mari (putere-cuplu ++). Cea mai sigura za de legatura e cea nituita dar exista si za de legatura cu bolturi filetate la capat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 Poti sa faci si asta, dar inlocuiesti cu lant de acelasi tip de la acelasi producator. Diametrele gaurilor si ale bolturilor difera de la producator la producator si, uneori de la tip la tip. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 Hmm ... mobra nu prea a stationat, deci e' valabila varianta a doua ... cea cu ,,abuzul" ! Totusi o dau roata jos si sectorul de lant ce contine zalele cu pricina le las sa atarne scufundat, cateva zile intr-un bidon cu motorina, sa vedem daca se intampla ceva bun, altfel trebuie sa ma scarm adanc in buzunare ... Cumpara o presa de lant de la Louis, costa 30-35 de eur, dar n-o sa mai ai probleme in viata. Da, poti cumpara zale de lant pe care le inlocuiesti cu presa. Cumperi 2-3 zale + 2 zale de inchidere si ai rezolvat problema. Nu stiu daca in Ro se poate dar la magazine ar trebui sa aiba zale desfacute din alte lanturi, la cei care vand lanturi. http://www.louis.de/_1043de7e16612cdd42a03c43691c666480/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10002792 Eu asta o am si-si face treaba de minune. (merge pe orice lant, nu numai did, eu am folosit-o pe EK, pe no-name, regina si pe DID) Duminica dupa-masa am schimbat un lant la un transalp, lantul nou a venit cu 2 zale mai lung. Scurtarea lantului nou, demontarea celui vechi + montarea celui nou a durat 20 min. Presa poate fi folosita la scoaterea oricarei zale si la montarea zalei de inchidere, preseaza fateta unei zale in cele doua bolturi dupa care "umfla" capetele bolturilor. Faci treaba cu ea PRO si repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 Zalele de inchidere se pot cumpara si ele separat. Sunt si la louis, costa 7.99 eur bucata. http://www.louis.de/_10d60ae5a4dd5e87d1b82cd68068b7b166/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10040070&anzeige=0&ADTRACTIONSLOT=detail_kontext Pai socoteala o faci tu, vezi cate elimini ca apoi sa ti se potriveasca bucata care o inlocuiesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 Adica ai inlocuit sectorul de lant, sau ce ..... ? eu ma refeream la faptul ca nu stii ce sa faci daca este in regula sa cumperi lant cu clema pt inchidere pt ca nu ai presa . eu iti spune-am ca nu iti trebuie neaparat presa sa nituiesti lantul se poate foarte usor cu 2 ciocane ,eu asa am facut. sper ca am fost mai explicit de data asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 ... ai si tu dreptate ! La cate lanturi am schimbat pana acum nu m-am deranjat sa cumpar o nenorocita presa de lant ! Si pe la noi se gasesc sectoare de lant (acele mosoare cu lantz ,,vrac") din care poti cumpara cate zale vrei ... problema este cu salele de inchidere daca le mai iese la numar ?!?! ... o sa ma interesez ... In functie de lantul tau ... E de recomandat zala de inchidere prin agrafa sau nituire ... Cum spunea belbody Aici ai nistre preturi mai omenesti. http://www.romimoto-piese.ro/category/10108120000/ La agrafa ... sa fie cu deschiderea in sensul invers rotatiei .. si nu sare niciodata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 Am cateva zale blocate si din cauza asta, cand invart roata, lantul ba se strange, ba se zlabeste ... punandu-ma in imposibilitatea de a regla corect intinderea lantului. Cati kilometri ai cu lantul asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 Cel mai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 ... multi ! Peste 25 000km . A'seara mi-am pus manusile, am dat roata jos si am luat la pipait fiecare za a lantului, in parte. Am doua sectoare de lant unde cate o pereche de zale se misca extrem de greu si mai am un secor unde imi lipsesc 3 role. Deci, mi-am raspuns la intrebare ! ... stiu, sunt un nesimtit ca am mers asa ! Am comandat deja lant nou ! ... case closed ! doar lant!!!? pinioane nu? ...........sant convins ca stii% Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 ... multi ! Peste 25 000km . A'seara mi-am pus manusile, am dat roata jos si am luat la pipait fiecare za a lantului, in parte. Am doua sectoare de lant unde cate o pereche de zale se misca extrem de greu si mai am un secor unde imi lipsesc 3 role. Deci, mi-am raspuns la intrebare ! ... stiu, sunt un nesimtit ca am mers asa ! Am comandat deja lant nou ! ... case closed ! doar lant!!!? pinioane nu? ...........sant convins ca stii si tu ca nu e foarte "sanatos" asa, doar lantul sa il schimbi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 doar lant!!!? pinioane nu? ...........sant convins ca stii si tu ca nu e foarte "sanatos" asa, doar lantul sa il schimbi. Bine ca tu schimbi lantu cu dalta si ciocanu si-ti faci griji de pinioanele lui Petrica. Nu scrie nicaieri, e doar o recomandare, e efectiv STUPID sa schimbi niste pinioane bune daca nu au uzura vizibila. Da, in general se schimba impreuna, dar nu e o regula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 chiar nu stiu unde am zis de dalta?! dar tot timpul sant inteligenti din astia ......,da ce am intrebat asa de rau nu inteleg? bine ca ai tu numai scule profesionale si cu alea lucrezi la mobra.......cand deja vezi uzura vizibila la pinioane e cam tarziu,nu crezi? la 25.000 de km(asta daca nu au chiar mai mult ca lantul) eu zic ca au uzura ,dar fiecare face cum doreste eu doar am intrebat de curiozitate ,nici macar nu i-am sugerat sau recomandat (chiar nici nu mi-as permite)sa le schimbe . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.