Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Vizitator AdrianB1

Schimbarea optima de viteze e 15% intre raportul anterior, cel curent si cel superior.

 

Rapoartele duplicate gen 44/15 si 32/11 nu are rost sa le contorizezi de 2 ori, mai ales ca 32/11 nu are sens, asa ca ramai cu doar vreo 10 viteze efectiv.

 

Cadenta optima e intre 82 si 90, 60 e pentru babe grase la plimbare pe bulevard :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Felicitări lui Andrei Nechita la CM! După ce i-am disecat anii trecuți pe marii campioni, hai să discutăm puțin și de ciclismul românesc. Avem ciclism în România?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cicloburu - Merită felicitări pentru încăpățânarea cu care s-a ținut de pluton. Mă uitam la el, în imaginile (puține de altfel) în care a apărut.... ar fi cedat poate la fiecare pedală, dar n-a făcut-o. Apoi, la capitolul susținere tehnică... nu am văzut vreo mașină care să-i aducă cele necesare, am văzut doar (sper să nu fi greșit) un soigneur... ce să mai zic... adevărată atitudine de ciclist... spre diferență de domnișoarele din echipa Marii Britanii de exemplu, care s-au retras la autobuz că-și udaseră ciorăpeii...

Cât despre întrebarea ta.... nu cred că avem ciclism în România. Nu încă. Nu ciclism de șosea, că la MTB e un progres vizibil. Dar viitorul sună bine. Văd că Tușnad-ul merge bine, în București au reînceput să apară echipe, Sibiul iarăși stă bine. Cum zicea la un moment dat Novak (sper să nu greșesc), speranțe mari ar trebui să avem de la oameni ca Nechita, care au plecat de nevoie prin Italia sau alte țări cu tradiție, care au kilometri în picioare și care vor veni să alerge pentru România și de ce nu, să se implice apoi și la nivel de organizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cand ma uit la rutieri si ii vad pe DN1 sau pe centura ma ia cu fiori pe sira spinarii. Ca sa faci ciclism iti trebuie infrastructura, o placere sa faci ciclism in Spania, Franta, Italia, Austria, Germania chiar si in tarile nordice desi e mai frig/ud.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cicloburu - Merită felicitări pentru încăpățânarea cu care s-a ținut de pluton. Mă uitam la el, în imaginile (puține de altfel) în care a apărut.... ar fi cedat poate la fiecare pedală, dar n-a făcut-o. Apoi, la capitolul susținere tehnică... nu am văzut vreo mașină care să-i aducă cele necesare, am văzut doar (sper să nu fi greșit) un soigneur... ce să mai zic... adevărată atitudine de ciclist... spre diferență de domnișoarele din echipa Marii Britanii de exemplu, care s-au retras la autobuz că-și udaseră ciorăpeii...

Cât despre întrebarea ta.... nu cred că avem ciclism în România. Nu încă. Nu ciclism de șosea, că la MTB e un progres vizibil. Dar viitorul sună bine. Văd că Tușnad-ul merge bine, în București au reînceput să apară echipe, Sibiul iarăși stă bine. Cum zicea la un moment dat Novak (sper să nu greșesc), speranțe mari ar trebui să avem de la oameni ca Nechita, care au plecat de nevoie prin Italia sau alte țări cu tradiție, care au kilometri în picioare și care vor veni să alerge pentru România și de ce nu, să se implice apoi și la nivel de organizare.

Mulțam de răspuns, Alex!

Sînt tare curios dacă noi ne-am întîlnit vreodată pe șosea sau pe la vreunul din „reparacioșii” de biciclete din București.

 

Toate bune! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Anul ăsta n-am ieșit în direcția aia, dar s-a întîmplat în anii trecuți. Am ieșit pe toate DN-urile ce pleacă din București.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, știu că mergi pe la Nea Gelu', am citit mai demult prin postările tale. Eu am trecut mai rar p-acolo, mai ales cînd era Bazavan p-acolo. Sînt bun prieten cu Gabi Dolinschi. La el la atelier mergeam pentru același lucru pentru care mergi tu la Nea Gelu'. :) Eu și la Gabi (cînd avea atelierul din Giurgiului) tot singur îmi făceam bicicleta. Gabi m-a învățat să „fac” roțile. Cînd mergeam mult, rupeam destul de des, deci am fost nevoit să învăț. Am spițat și centrat roată pe marginea drumului, în furcă! Spuneam mai demult cum duceam cîteva spițe în ghidon, tot de la el am învățat trucul. Cîțiva ani am dus spițe așa, chiar uitasem că le am acolo, pînă cînd am rupt trei spițe la o singură groapă, de n-aveam altfel cum să ajung acasă și mi-am adus aminte brusc că le am cu mine și asta m-a salvat!

 

Toate bune! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cand ma uit la rutieri si ii vad pe DN1 sau pe centura ma ia cu fiori pe sira spinarii. Ca sa faci ciclism iti trebuie infrastructura, o placere sa faci ciclism in Spania, Franta, Italia, Austria, Germania chiar si in tarile nordice desi e mai frig/ud.

In tarile alea de care zici tu e o placere nu din cauza infrastructurii ci a educatiei si bunului simt al soferilor. Infrastructura, adica pistele de biciclisti sunt in general pt cei care merg relativ incet, adica maaaxim 25km/h.

Ciclistii cu cursiere nu merg aproape niciodata pe piste ci numai pe sosea.

Mi s-a intamplat de mai multe ori in Franta sa stea vreunu cu masina in spatele meu pe sosea numai pt ca era linie continua si nu vroia sa o incalce chiar daca pe contrasens nu venea nimeni si oricum era loc arhisuficient sa ma depaseasca fara sa calce dunga.

Pe aici pe unde stau acum e prin apropiere un drum ingust care are pe mijloc o bordura cu rol de separare a sensurilor, drum pe care efectiv masinile nu au loc depaseasca o bicicleta sau un scuter mic. Pana acum nu mi s-a intamplat sa ma claxoneze nimeni pe acolo chiar daca am nimerit si in perioade cu trafic aglomerat.

Daca s-ar fi intamplat asta in Romania nici nu vreau sa ma gandesc cate claxoane , injuraturi, flegme, etc mi-as fi luat daca "indrazneam" sa tin in loc o coloana de masini deplasandu-ma cu bicla....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi s-a intamplat de mai multe ori in Franta sa stea vreunu cu masina in spatele meu pe sosea numai pt ca era linie continua si nu vroia sa o incalce chiar daca pe contrasens nu venea nimeni si oricum era loc arhisuficient sa ma depaseasca fara sa calce dunga.

 

Asta mi se pare exagerare.Te cred ca asa fac,dar prea sunt culmea. Deja intr-un fel sunt soferi prosti spre foarte prosti. Parca nu poti sa depasesti bicicleta cu 2 km/h mai mult decat se deplaseaza ea daca chiar nu vrei sa deranjezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de ținut coloana în loc, am pățit-o de două ori să văd (da, în oglinda de pe cască :) ) cum „blochez” banda. De fiecare dată aș fi putut fi depășit la limită, dar cei din spate au preferat să n-o facă, ba chiar mi s-a asigurat astfel protecție! După ce am fost depășit regulamentar, am observat că prima dată a fost un TIR de Suedia și a doua oară o mașină cu două fete cu numere de Franța. De fiecare dată am salutat cu mîna ridicată după ce am fost depășit și mi s-a răspuns cu două claxoane scurte, ceea ce-mi arată că s-au uitat și ei în oglinzi după mine! Claxoane de oameni nervoși n-am primit decît de la românași care „au primit tot drumul de la mămica lor”! Am pățit și să se arunce în mine cu diverse, deși nu incomodam cu nimic. Odată urcam către Sinaia, eram la Posada, drum lat, eram în afara benzii carosabile și un cocalar a aruncat cu un măr în mine pe geamul din dreapta ca să aibă motiv de rîs. Nici măcar nu m-am obosit să-i răspund, că de unde nu e, nici domnul nu cere! DIN PĂCATE!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta mi se pare exagerare.Te cred ca asa fac,dar prea sunt culmea. Deja intr-un fel sunt soferi prosti spre foarte prosti. Parca nu poti sa depasesti bicicleta cu 2 km/h mai mult decat se deplaseaza ea daca chiar nu vrei sa deranjezi.

Nu cred ca fac asa pt ca sunt soferi prosti , eu m-am gandit la alte 2 variante: ori asa scrie in lege (n-am stat sa verific) si ei cam au tendinta sa respecte legile ori pur si simplu aplica principiul "nu face altuia ce nu-ti place tie" . Daca or fi ciclisti mai mult de we neobisnuiti cu traficul mai mult sau mai putin intens probabil nu se simt confortabil cand o masina trece aproape de ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In tarile alea de care zici tu e o placere nu din cauza infrastructurii ci a educatiei si bunului simt al soferilor. Infrastructura, adica pistele de biciclisti sunt in general pt cei care merg relativ incet, adica maaaxim 25km/h.

Ciclistii cu cursiere nu merg aproape niciodata pe piste ci numai pe sosea.

Mi s-a intamplat de mai multe ori in Franta sa stea vreunu cu masina in spatele meu pe sosea numai pt ca era linie continua si nu vroia sa o incalce chiar daca pe contrasens nu venea nimeni si oricum era loc arhisuficient sa ma depaseasca fara sa calce dunga.

Pe aici pe unde stau acum e prin apropiere un drum ingust care are pe mijloc o bordura cu rol de separare a sensurilor, drum pe care efectiv masinile nu au loc depaseasca o bicicleta sau un scuter mic. Pana acum nu mi s-a intamplat sa ma claxoneze nimeni pe acolo chiar daca am nimerit si in perioade cu trafic aglomerat.

Daca s-ar fi intamplat asta in Romania nici nu vreau sa ma gandesc cate claxoane , injuraturi, flegme, etc mi-as fi luat daca "indrazneam" sa tin in loc o coloana de masini deplasandu-ma cu bicla....

 

Bunul simt al soferilor este educat/creat prin pedepse foarte mari in cazul accidentarii unui biciclist. Imi pare rau sa distrug si aici mitul "mentalitatii" occidentale dar singura diferenta intre noi si ei este modul in care legea este aplicata, ferm, transparent, cu consecventa si impartialitate. Eu bag politia tot in infrastructura.

 

Referitor la strazi, tu faci ciclism in Paris? Pe centura Parisului? Avand strazi mai multe, mai bune, poti sa fii sigur ca soferii au mai mult loc, atentie si grija sa nu dea peste bicilisti.

 

Asa cum exista soferi nesimtiti asa exista si cursieri nesimtiti btw care cred ca e normal sa se formeze coloane in spatele lor pe sosele/strazi pe care e clar ca nu prea au ce sa caute cel putin la anumite ore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la strazi, tu faci ciclism in Paris? Pe centura Parisului? Avand strazi mai multe, mai bune, poti sa fii sigur ca soferii au mai mult loc, atentie si grija sa nu dea peste bicilisti.

Nu fac ciclism ca sport, dar ma deplasez aproape exclusiv cu bicicleta. Soferii nu au mai mult loc pentru ca sunt foarte multe masini, traficul din Paris si din jurul lui e extrem de aglomerat, mult mai aglomerat decat cel din Bucuresti.

Pe centura Parisului nu ai voie sa mergi cu bicicleta pentru ca este autostrada.

Atentia si grija sa nu dea peste biciclisti tine intr-adevar in mare parte de educatia facuta cu paru, adica cu politia care-si face treaba. Dar pe langa asta mai e o chestie care difera in tarile civilizate fata de Romania, soferii nu au un complex de superioritate fata de biciclisti. La noi bicicleta si chiar si motocicleta au fost percepute mult timp ca mijloace ieftine de transport , pt cei care nu-si permiteau sa-si cumpere masina.

Multe persoane au considerat si inca considera mersul cu bicicleta ca fiind ceva injositor. De exemplu bunica mea avand doua fete le-a interzis sa mearga pe bicicleta si nici nu a fost vreodata in discutie sa le cumpere o bicicleta. Matusa mea spune acum ca asta-i unul din cele mai mari regrete ale ei, faptul ca nu a mers niciodata cu bicicleta. Maica-mea a invatat pe ascuns sa mearga cat de cat . Mai tarziu dupa revolutie chiar a cumparat un pegas deala pliant cu roti de 20''. A facut cateva ture cu el prin cartier dar a renuntat ca o barfeau vecinii si radeau elevii de ea vazand-o pe bicicleta , ea fiind profesoara.

La acelasi liceu de cartier am predat si eu 2 ani si de multe ori ma duceam cu bicicleta. Mie mi se rupea de ce barfeau elevii dar erau si profesori care nu vedeau de loc ok ca mergeam cu bicicleta si nu ma imbracam la costum fiind profesor. Asta in timp ce la Sorbona sunt profesori care vin la munca cu bicicleta.

Asa cum exista soferi nesimtiti asa exista si cursieri nesimtiti btw care cred ca e normal sa se formeze coloane in spatele lor pe sosele/strazi pe care e clar ca nu prea au ce sa caute cel putin la anumite ore.

Nesimtiti sunt peste tot indiferent de nationalitate, religie, rasa, mijloc de transport folosit etc. Treaba cu "nu prea au ce cauta" pe anumite strazi/sosele e mentalitate tipic romaneasca, acel complex de superioritate al soferilor, pai ori e strada pe care se poate circula cu bicicleta , ori nu, nu exista nu prea, sau ca nu la ora asta ca-i aglomerat, din moment ce nu este interzis accesul cu bicicleta (si nici n-ai alternativa unei piste) in mod normal nu are nimeni dreptul sa-ti reproseze ca mergi pe acolo. Asta nu inseamna sa fii nesimtit sa mergi pe mijlocul benzii si alte faze de genul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum exista soferi nesimtiti asa exista si cursieri nesimtiti btw care cred ca e normal sa se formeze coloane in spatele lor pe sosele/strazi pe care e clar ca nu prea au ce sa caute cel putin la anumite ore.

Uite, eu mă simt lezat de o astfel de atitudine, am întîlnit-o inclusiv la motocicliști. Cum spuneam mai sus, am „blocat” banda de două ori. De fiecare dată puteam fi depășit la limită, dar cei din spatele meu au optat pentru a mă proteja. Situația era de fiecare dată în felul următor, banda opusă era blocată complet pentru circa 150-200 de metri. Din sens opus nu venea nimeni, avînd prioritate banda pe care circulam. Am intrat primul în porțiunea cu restricție și am fost ajuns din urmă acolo. Am apreciat faptul că nu s-a forțat depășirea și că n-am fost „scos” de pe drum. Dacă erau români, mai mult ca sigur ar fi făcut acest lucru. De aceea cred că ține mult de mentalitate. Din păcate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite, eu mă simt lezat de o astfel de atitudine, am întîlnit-o inclusiv la motocicliști. Cum spuneam mai sus, am „blocat” banda de două ori. De fiecare dată puteam fi depășit la limită, dar cei din spatele meu au optat pentru a mă proteja. Situația era de fiecare dată în felul următor, banda opusă era blocată complet pentru circa 150-200 de metri. Din sens opus nu venea nimeni, avînd prioritate banda pe care circulam. Am intrat primul în porțiunea cu restricție și am fost ajuns din urmă acolo. Am apreciat faptul că nu s-a forțat depășirea și că n-am fost „scos” de pe drum. Dacă erau români, mai mult ca sigur ar fi făcut acest lucru. De aceea cred că ține mult de mentalitate. Din păcate!

 

Eu vorbesc de "ecologistii" care cred ca strazile le apartin lor si bicicletelor lor, e inevitabil daca mergi mult sa nu prinzi situatii in care sa nu incomodezi un pic in trafic, nu despre asta vorbeam. Eu vorbeam de cei care din comoditatea lor, pentru a fi aproape de casa, fac biciclism folosind aproape toata banda pe strazi care nu se preteaza pentru ciclism, fiind nesimtiti fata de ceilalti participanti in trafic, cei care merg in paralel, etc. Vorbesc strict din perspectiva eficientei utilizarii strazilor si mi se pare normal sa dai posibilitatea celor mai multi sa se deplaseze mai repede nu sa stea 20 de masini si eventual si un autobuz pentru ca unul s-a trezit ca face ciclism la o ora de varf.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... Am pățit și să se arunce în mine cu diverse, deși nu incomodam cu nimic. Odată urcam către Sinaia, eram la Posada, drum lat, eram în afara benzii carosabile și un cocalar a aruncat cu un măr în mine pe geamul din dreapta ca să aibă motiv de rîs. Nici măcar nu m-am obosit să-i răspund, că de unde nu e, nici domnul nu cere! DIN PĂCATE!

Cand ma duceam la o tura de Ruse , acum aproximativ o luna , o duba s-a propiat incet sa nu o simt si mitocanul din dreapta a varsat pe mine o sticla de 2 litri de apa , la intoarcere in aceeasi zi , un alt mitocan a aruncat cu un mar dar nu a reusit sa ma nimereasca . Pana acum incercau sa-ti faca tot felul de "glume" cu ajutorul masinilor , acum parca s-au mai civilizat , iti fac "glume" mai putin periculoase .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stau in nordul Bucurestiului, zona Petricani-Doamna Ghica si prin niste imprejurari mi-am gasit loc de munca prin sud, adica zona Progresului-Jilava. Despre Romania si Bucuresti nu pot spune ca-s civilizate, dar in cand ajungi in zona Giurgiului, Progresului se simte izul balcanic mult mai pregnant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Afara ii iei numarul, te opresti si suni la 112 si n-o sa mai faca glume pentru ca il ustura in portofel. De ce nu incercati si aici. Eu de cate ori am avut ceva au raspuns, mai cu scarba cateodata dar au raspuns.

Editat de Altair
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi zice un prieten ca vrea sa-si ia si o cursiera (are deja un MTB bun). cica nu se hotaraste intre cadrul de Al cu Ultegra si carbon cu 105. vreun sfat?

 

Pentru ca am fost de curand acolo unde e el acum as zice carbon cu 105. Eu intre aluminiu cu ultegra si carbon cu 105 am ajuns sa iau carbon cu Ultegra Di2 si nevestei i-am luat tot carbon dar cu Ultegra ca merge si mai putin decat mine . Depinde si ce carbon btw. Ce anume vrea sa-si ia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...