Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Singura problema reala pe care ar trebui s-o ai cu ciinii ar fi sa-ti sara-n fata fara nici un avertisment, fara sa-i fi vazut. In rest, daca chiar par pusi pe treaba, in momentul in acre te opresti se linistesc, ii injuri cu o voce duioasa si de multe ori o lasa balta. Problema e ca am patit de multe ori sa sara din locuri unde nu aveam cum sa-i vad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca fugi te vor fugari, daca te opresti in cele mai multe cazuri, renunta la atac pt ca esti mult mai mare decat ei.

Exista si exceptii gen cainii antrenati pt lupta sau atac dar nu vorbim despre asa ceva.

Si o haita de vagabonzi flamanzi poate fi o problema dar cu un comportament dominant, mai ales daca ai si bicla la indemana ar trebui sa reusesti sa-i faci sa renunte la atac.

E foarte important totusi sa ramai in picioare ca daca ai cazut si esti la pamant devii brusc o prada abordabila.

 

Din cate am mai citit device-urile cu ultrasunete nu sunt f eficiente, probabil mai sunt si caini mai surzi :)

Spray-ul cu piper (defapt e cu extract de ardei iute) nu mi se pare eficient pt ca trebuie sa nimeresti jivina si daca-s mai multe sau daca bate vantul e o problema.

Device-urile cu electrosocuri daca pocnesc destul de tare ar trebui sa fie eficiente si de la distanta.

 

Cand eram pustan si bateam muntii la cules de afine luam la noi niste petarde dealea mici pentru cainii de la turme.

O singura data a fost nevoie sa folosim o petarda si a fost eficienta, desi era cel mai mic model , alea cat 1 bat de chibrit lungime si vreo 5mm diametru.

Probabil si un pistol de airsoft ar putea fi eficient , mai ales daca-i cu gaz si scoate ceva zgomot, dar trebuie sa si nimeresti :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am observat dintr-o indelugata experienta capatata fara voie acum vreo 20 de ani cand nu puteam sa merg 1km prin cartierul berceni fara sa dau de minim 3 haite de caini vagabonzi indiferent de traseul ales :D am constatat urmatoarele chestii:

 

- cainii vagabonzi in numar mic - 2-3-4 bucati -- te alearga pe bicla in general de la o anumita viteza in sus. De obicei cand ii vedeam reduceam viteza din timp cam la nivel de viteza de pieton si treceam fara probleme. Daca te alearga, te faci ca te apleci dupa o piatra sau chiar apuci una daca ai de unde, si o iau la fuga garantat.

 

- haite de caini vagabonzi - e mai nasol, sunt mult mai agresivi si se sperie mai greu. E mult mai indicat sa fii tare in clantza, sa ai grija sa nu te inconjoare, sa ai niste pietre in mana, si ideal un batz solid :D

 

Deci pe scurt, daca traversezi frecvent zone cu haite, viteza mica si poate treci nelatrat, plus un ciomag ca backup. Dihaniile sunt agresive, dar tampite nu sunt, si au idee ce le face un lemn peste bot. Daca te urmareste alaiul, te dai jos, te faci ca dai cu pietre si ar trebui sa se retraga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am intampinat probleme cu cainii de oras, de regula cedeaza daca faci ham-ham mai tare decat ei.

 

In alta ordine de idei, daca in cazul cainilor mai dai cu spray-ul, cu electrosocuri, cu ranga s.a.m.d, cum scapi de urmaritorii din cadrul concursurilor? Astia sunt si mai ai dreaqu, se tin scai. Batu' intre spite nu mai are acelasi rezultat de cand au baietii chei adecvate la ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de ciini, m-am intilnit azi dimineata cu good boy. Alerga paralel cu mine ca vroia joaca. Nu ma pricep, e de rasa? Era acolo si la intoarcere si cind m-am oprit mai mai ca mi se urca in cap. Banuiesc ca e abandonat (apropo, sex oral prostilor care abandoneaza ciini)

 

jofGjvI.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Hai sa va mai intreb o chestie, poate ma lumineaza cineva si cu franele. Cu bilele am rezolvat, scoțând cate una cum am fost sfatuit aici merge perfect. Mulumesc.

Pe scurt: bicla e una ceheasca RWC de prin anii 70 cu jante pe 28 din aluminiu, franele cele din poza. Ei bine, NU FRANEAZA! Am incercat vreo 3 randuri de saboti care mi-au fost recomandati pt jante Al, degeaba. Am schimbat chiar si clestele față cu altul, degeaba. Cabluri, chestii, totul e ok, in sensul ca "am pedala" (manetele merg usor, cursa lor e ok, sabotii strang janta dar frecarea e insuficienta si nu se opreste agregatul). Adaptarea unui alt tip de frane (V brake) nu prea vad cum as putea s-o fac (nu vreau sa modific cadrul si furca), mai ales ca, asa cum se vede in poza, pe spate cablul vine de jos si actionarea este cam invers.

post-5325-0-39265700-1536984029_thumb.jpg

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cît spațiu ai între saboți și jantă? Dacă roata e centrată, n-ar trebui să fie mai mare de 1 - 1,5 mm...


» Post actualizat in 15 Sep 2018 06:22

Printre altele, am scos și io iapa mea la păscut și adăpat...

post-7334-0-65809400-1536992463_thumb.jpgpost-7334-0-76296700-1536992464_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc @cicloburu pt telefon, am lamurit astfel si aspectul distantei dintre saboti si janta.

:cheers:

Nu ala e buba, ci pur si simplu n-am gasit saboti cu coeficient de frictiune suficient pe jantele mele, cel putin la forta dezvoltata de clește. Poate materialul jantelor o fi de vina...

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

In fotografia atasata de tine se observa unde a fost "prins" in trecut cablul de frana de catre pinul de blocare. Muta prinderea mai sus. Intuiesc ca tocmai din acest motiv nu are forta sistemul de franare. Vei apropia astfel sabotii de janta, dar atat timp cat nu o ating fara sa utilizezi frana, totul este ok.

 

Nu in ultimul rand, verifica modul in care "calca" sabotii, e foarte important.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-5325-0-00518100-1536997109_thumb.jpg Asta scrie pe jante.

Are cineva ciclocomputer de la Lidl? L-am montat acum 2 saptamani si ieri bateria emitatorului de pe furca era moarta complet... Prospectul e f imbarligat si total neclar, nu inteleg daca trebuie oprit manual sau cum naiba, pana acum aveam unul cu fir la care o baterie LR44 tinea >2 ani, se oprea si pornea singur etc. Doar ca probabil au oxidat niste contacte si nu mai pot reseta distanta, asa ca m-a mancat de "upgrade". Gasisem o combinatie cu ambele butoane apasate care aparent il inchidea pe Crivit asta, doar ca la 1h dupa l-am gasit iar pornit...

post-5325-0-35977300-1536997408_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur sunt de aluminiu jantele alea ? Ca sa scoti variabila "materiale Cehia '70" din ecuatie poti sa schimbi de proba roata cu una moderna, eventual poti sa verifici si sabotii pe bicla cealalta.

 

later edit - scrisesem postul inainte sa pui poza, ma gandeam sa nu fie vreun inox mai dubios.

Editat de fuchsia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cablul o fi fost prins acolo cu alti saboti poate. N-are treaba - zic eu - atata timp cat clestele strange. Sabotii i-am gadilat in toate felurile... Pana mea, si a sotiei e montata, gadilata si reglata cum m-am priceput eu, si aia te pune in cap! Si vad ca nici de jantele ei nu se lipeste magnetul. In schimb toti sabotii la aia tin, la a mea nu... Twilight zone :P

» Post actualizat in 15 Sep 2018 07:52

A ei e Peugeot si are jante belgiene. Pedofile probabil :P

Csf, ncsf, am tras eu bățul scurt. Dar cum naiba sa fac sa am macar un pic de frana??

post-5325-0-75680800-1536997865_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat acum mai bine si vad ca si jantele mele tot belgiene sunt! Ale ei sunt Alesa cu abtibild, ale mele Weinmann stantate...

Pff, nici daca ar fi fost frane de carbon de la Veyron nu cred ca era asa complicat...

» Post actualizat in 15 Sep 2018 08:01

Multumit? post-5325-0-80025100-1536998441_thumb.jpg

post-5325-0-41103700-1536998202_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa nu-ti pui prea multe sperante in computerul ala Crivit, din experienta mea cam orice lucru care are ceva wireless in el si e ieftin omoara bateriile f repede. Legat de frina, eu merg pe asa e ele, frinele sint prea simple ca sa-ti scape ceva subtil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa mai incerci cativa saboti, cat mai diferiti intre ei, poate ai noroc si gasesti unii compatibili cu roata ta.

Chiar aseara am patit o chestie deasta. Pregateam o bicicleta a unui prieten pentru o tura la munte cu ceva coborari mai serioase( Sinaia-Dichiu -Bolboci-Padina si retur).

Avea sabotii cam vechi si mai scartiau din cand in cand asa ca am incercat sa-i schimb cu ce aveam prin casa, adica o pereche de saboti scumpi si unii average.

I-am pus pe cei average pe spate si totul ok, frana bine desi roata nu e chiar perfect centrata.

Pe cei scumpi i-am pus pe fata unde roata e aproape perfecta.

Surpriza , frana fata extrem de slaba, desi toate reglaje erau ok si roata bine centrata.

Din cei 4 saboti demontati am ales 2 cei mai putini uzati , i-am montat si frana functioneaza foarte bine . Pur si simplu sabotii scumpi nu erau compatibili cu materialul rotii, aluminiu din anii 80-90.

 

Prin liceu mi-a mancat ficatii un xb3 rusesc, primul model , cel cu 3 pinioane si schimbator cu actionare ''pe invers''. Frana extrem de slab. Roata fata era de la ceva pegas din otel, cea din spate era originala (cred) dar tot din otel. Un prieten cu un xb3 mai nou cu 4 pinioane, roti de aluminiu si altfel de clesti de frana nu avea nici o problema, avea frane impecabile orice saboti isi monta.

Ca sa am si eu frane , dupa ce i-am upgradat clestii cu cei model mai nou(fara nici o diferenta) , am gasit o bucata de ceva covor de cauciuc din care imi decupam gumele pt saboti. Era un cauciuc mult mai moale decat cel al sabotilor din comert dar cu asta frana binisor. Evident ca nu tineau prea mult si nu era deloc usor sa fac saboti din cauciucul ala....

Tare fericit am fost cand am gasit client pt bicicleta aia si fix cu banii cu care am vandut-o am luat o bicicleta vestica, care era ani lumina fata de tractorul rusesc cu pretentii de ''cursiera''

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, interesant punct de vedere, merci! Si eu la asta m-am gandit, doar ca nu am luat in calcul ca pot fi atat de mari diferentele intre materialele sabotilor si jantelor. La mine e diferenta si intre clestii celor 2 bicle, a sotiei are un soi de V-brake (cu bratele incrucisate, poate pun mai tarziu o poza), a mea modelul asta de "hamburger" care inteleg ca e mai slab. Dar nu vad cu ce l-as putea inlocui, am pus pe fata un cleste chinezesc de proba dar nu s-a schimbat mare lucru.

Xb3 alea erau vechile Sputnik, semicursierele sovietice? Am avut si eu una cu 4 pinioane, luata 9 cand aveam 12-13 ani, o budă fatală... Avusesem inainte o Europa gen Pegas camping doar ca se separau complet cele 2 jumatati, aia a incasat abuzuri la greu, sputnikul l-am faramat in cateva luni...

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt un litru de lapte tu cumperi o vaca?!? Aplica teoria cand ti s-o aprinde becul de abs la bembeu :P

Da-o-n papuci de bicla, o fi rocket science acu'! Pt cate o plimbare de relaxare din cand in cand nu merita sa investesc in una 9, dar nu e exclus. Insa tot caut o solutie s-o fac p-asta sa franeze!

» Post actualizat in 16 Sep 2018 12:06

#&%$@# de biclocomputer e cea mai mare petarda ever! Am pus ieri baterii CR2032 noi atat la emitator cat si la receptor, a mers țuț astazi vreo 8km. Dupa care am facut o pauza si, cand am pornit iarasi, nu mai misca nimic pe display. Am butonat de mi s-a urat, degeaba. Am masurat odata ajuns acasa tensiunea bateriilor si cea de la emitatorul de pe furca scazuse la 2V... Aia de la receptor e fresh, 3.2xV. :finger: lidl!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca dupa permutari de saboti/roata pe bicla sotiei esti sigur ca nu e combinatia material saboti/janta de vina, inseamna ca iti haleste ceva energie pe drumul de la maneta la saboti. Clesti ieftini care flexeaza sau nu se centreaza cum ar trebui, roata necentrata, o camasa a cablului prea lunga sau care se comprima prea mult, parghie insuficienta ca o fi schimbat careva manetele, etc.

 

Uite si niste linkuri pentru inspiratie:

 

https://www.sheldonbrown.com/rim-brakes.html

https://www.sheldonbrown.com/calipers.html

 

Da un semn dupa ce o rezolvi, chiar sunt curios ce era :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...