Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Este vreo problema cu franele hidraulice, daca mergi mult timp la vale ?

Am auzit la cineva, ca nu-l mai tineau franele..

 

Vreau sa-mi iau un MB si am gasit cu frane hidraulice..nu stiu ce sa fac

 

Au nevoie de aerisire cel mai probabil,sau placute noi.

Spune-mi ce frane sunt si iti zic daca sunt ok

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

shimano deore XT

 

o sa uploadez si o poza cu ea..stiu ca are cateva zgarieturi, dar asta nu ma deranjeaza asa mult

 

Franele sunt ok ,cel mai probabil au nevoie de aerisire cum am zis,sau placute noi,eventual intraba-l pe vanzator cat mai au placute.

Din cate am vazut bicicleta nu e echipata rau,franele poti sa le tii,nu merita sa le schimbi,ai putea investi intr-un cauciuc de spate si o furca.

Am vazut ca bicicleta are pedale SPD,vezi ca pentru pedalele alea iti trebuie niste papuci speciali,si e destul de greu sa inveti sa mergi pe SPD -uri,mai bine le vinzi,si iti iei niste pedale Flat ,cu pini.

Ah,da era sa uit,daca vrei sa imbunatatesti franarea,poti sa iti cumperi un disc de fata,vad ca bicicleta are momentan un disc Hayes V6 pe spate,si pe fata un Promax....e printre cele mai slabe discuri de pe piata.

 

Si legat de zgarieturi... nu ar trebui sa afecteze cu nimic functionalitatea bicicletei,ai grija cand o cumperi,sa te uiti bine la suduri(imbinari),sa nu aiba fisuri.

@Dan : Bicicleta nu e stock,cel mai probabil e facuta pe piese sau cumparata si majoritatea pieselor schimbate la ea

Editat de dirtbiker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Franele sunt ok ,cel mai probabil au nevoie de aerisire cum am zis,sau placute noi,eventual intraba-l pe vanzator cat mai au placute.

Din cate am vazut bicicleta nu e echipata rau,franele poti sa le tii,nu merita sa le schimbi,ai putea investi intr-un cauciuc de spate si o furca.

Am vazut ca bicicleta are pedale SPD,vezi ca pentru pedalele alea iti trebuie niste papuci speciali,si e destul de greu sa inveti sa mergi pe SPD -uri,mai bine le vinzi,si iti iei niste pedale Flat ,cu pini.

Ah,da era sa uit,daca vrei sa imbunatatesti franarea,poti sa iti cumperi un disc de fata,vad ca bicicleta are momentan un disc Hayes V6 pe spate,si pe fata un Promax....e printre cele mai slabe discuri de pe piata.

 

Si legat de zgarieturi... nu ar trebui sa afecteze cu nimic functionalitatea bicicletei,ai grija cand o cumperi,sa te uiti bine la suduri(imbinari),sa nu aiba fisuri.

@Dan : Bicicleta nu e stock,cel mai probabil e facuta pe piese sau cumparata si majoritatea pieselor schimbate la ea

mersi pentru informatii..din pacate nu pot verifica sudurile, pentru ca o voi primi prin curierat rapid..dar omul pare de incredere si a zis ca sunt ok.

initial am vrut sa o iau pe asta: http://www.okazii.ro/catalog/59865495/vand-urgent-bicicleta-mtb-stage-6.html

dar nu are schimbator si e mai mult pentru sarituri..pe mine ma intereseaza sa merg prin bucuresti cu ea, mai sar o bordura, mai o groapa si pentru drumetii pe munte..de asta am eu nevoie..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi pentru informatii..din pacate nu pot verifica sudurile, pentru ca o voi primi prin curierat rapid..dar omul pare de incredere si a zis ca sunt ok.

initial am vrut sa o iau pe asta: http://www.okazii.ro...tb-stage-6.html

dar nu are schimbator si e mai mult pentru sarituri..pe mine ma intereseaza sa merg prin bucuresti cu ea, mai sar o bordura, mai o groapa si pentru drumetii pe munte..de asta am eu nevoie..

 

bicicleta aia de pe okazii,are o echipare entry-level....ramai la cea argintie,prima chestie dupa ce o iei,sa ii schimbi pedalele,poti scoate vreo 70-80 lei pe ele,iti iei niste pedale flat,cu pini,ca sa nu iti alunece piciorul pe ploaie,daca vrei sa mergi la padure,un cauciuc nou pe spate,pentru ca cel care e pe bicicleta acuma e de oras...cam atat,furca o poti schimba doar daca vrei sa mergi des la munte....in rest pentru oras e perfecta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bicicleta aia de pe okazii,are o echipare entry-level....ramai la cea argintie,prima chestie dupa ce o iei,sa ii schimbi pedalele,poti scoate vreo 70-80 lei pe ele,iti iei niste pedale flat,cu pini,ca sa nu iti alunece piciorul pe ploaie,daca vrei sa mergi la padure,un cauciuc nou pe spate,pentru ca cel care e pe bicicleta acuma e de oras...cam atat,furca o poti schimba doar daca vrei sa mergi des la munte....in rest pentru oras e perfecta

pana in martie/aprilie, nu cred ca voi ajunge cu bicla la munte..o voi folosi prin bucuresti..momentan nu mai am intrebari, voi reveni cand va fi cazul..poate iesim si la o plimbare, pentru cei care stau in bucuresti..momentan e cald..

Saptamana viitoare vreau s-o scot la un test drive :)

Eu am mai avut o bicicleta acum 4 ani, era un DHS si s-a stricat destul de repede(dupa doua sezoane)..Am mers numai prin bucuresti cu ea si un singur drum la munte, am coborat de la babele la bolboci..scartaiau toate cele pe dansa..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana in martie/aprilie, nu cred ca voi ajunge cu bicla la munte..o voi folosi prin bucuresti..momentan nu mai am intrebari, voi reveni cand va fi cazul..poate iesim si la o plimbare, pentru cei care stau in bucuresti..momentan e cald..

Saptamana viitoare vreau s-o scot la un test drive :)

Eu am mai avut o bicicleta acum 4 ani, era un DHS si s-a stricat destul de repede(dupa doua sezoane)..Am mers numai prin bucuresti cu ea si un singur drum la munte, am coborat de la babele la bolboci..scartaiau toate cele pe dansa..

 

DHS/First Bike/Rich Bike.....sunt niste gunoaie,niciodata sa nu cumparati biciclete din supermarket....la 500 lei,cat sunt DHS-urile in general ,nu poti avea o bicicleta de calitate...500 lei in cel mai bun caz e un cadru hardtail decent.

Daca treci prin Brasov pe la vara,poate iesim la o tura prin padure.:cheers:

Sa te bucuri de bicicleta pana atunci .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DHS/First Bike/Rich Bike.....sunt niste gunoaie,niciodata sa nu cumparati biciclete din supermarket....la 500 lei,cat sunt DHS-urile in general ,nu poti avea o bicicleta de calitate...500 lei in cel mai bun caz e un cadru hardtail decent.

Daca treci prin Brasov pe la vara,poate iesim la o tura prin padure.:cheers:

Sa te bucuri de bicicleta pana atunci .

mersi :)

 

Stie cineva un service de biciclete in sectorul 6 ?

As vrea sa-i fac o revizie..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Este vreo problema cu franele hidraulice, daca mergi mult timp la vale ?

Am auzit la cineva, ca nu-l mai tineau franele..

 

Vreau sa-mi iau un MB si am gasit cu frane hidraulice..nu stiu ce sa fac

Aia cu aerisitu' intervine in timp si se rezolva prin interventii periodice cam odata pe an (se simte maneta moale, n-o sa pleci pe munte asa fara o aerisire).

O alta problema ar fi "brake fade", care se intalneste la mai orice frana cu placute - nu neaparat hidraulica.

Personal prefer sa franez rar si ferm prin locurile esentiale in functie de teren si traseu, motiv pentru care in trei ani n-am intalnit buba asta la franele din dotare, care cica n-ar fi tocmai grozave dupa gura lumii (Tektro Auriga Comp).

Daca franezi constant pe o coborare lunga s-ar putea intr-adevar sa ai probleme. Daca lasi bicla libera si franezi inainte de viraje (sau unde situatia o cere) .. poate n-o sa ai deloc.

Priveste partea buna a lucrurilor insa: ceea ce rezulta intr-un fading la o coborare lunga cu franele trase ar putea rezulta in supraincalzirea jantei si o frumoasa explozie de cauciuc la franele cu saboti :)

Editat de Cycler
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia cu aerisitu' intervine in timp si se rezolva prin interventii periodice cam odata pe an (se simte maneta moale, n-o sa pleci pe munte asa fara o aerisire).

O alta problema ar fi "brake fade", care se intalneste la mai orice frana cu placute - nu neaparat hidraulica.

Personal prefer sa franez rar si ferm prin locurile esentiale in functie de teren si traseu, motiv pentru care in trei ani n-am intalnit buba asta la franele din dotare, care cica n-ar fi tocmai grozave dupa gura lumii (Tektro Auriga Comp).

Daca franezi constant pe o coborare lunga s-ar putea intr-adevar sa ai probleme. Daca lasi bicla libera si franezi inainte de viraje (sau unde situatia o cere) .. poate n-o sa ai deloc.

Priveste partea buna a lucrurilor insa: ceea ce rezulta intr-un fading la o coborare lunga cu franele trase ar putea rezulta in supraincalzirea jantei si o frumoasa explozie de cauciuc la franele cu saboti :)

 

o sa tin minte..

-Daca e cineva care vrea sa faca traseu pe munte la vara, sa ma anunte si pe mine..

-Daca as face Transfagarasanul pe bicicleta, cat timp mi-ar lua ? Cum as putea ajunge acolo si cum as putea sa plec ?Tren/microbuz(dar sa incapa si bicla)

Eventual, postati niste trasee de o zi, maxim doua..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banditrider daca ai mers pe la munte peste 50-60 km , atunci te poti gadi sa faci Transfagarasanul , altfel nici gand . Eu am mers putin prin alte regiuni si pot spune ca nu se compara cu plimbatul prin oras / parcuri . Dupa 10-15 km isi ies plamanii daca nu esti obisnuit cu urcarile respective .

Merita sa incerci , dar nu ca prima iesire intr-un an , merita sa icnerci daca ai suport logistic , aica neaparat pe cineva cu masina in fata sau in spate , care sa fie langa tine in caz de nevoie ( pana , mancare , hidratare , lesin , accident ... ) Altfel sa fiti cel putin 3-4 biciclisti care sa impartiti f bine uneltele si cele de trebuinta in caz de urgenta . Vremea este o conditie primara sa fie frumoasa , fara ploi si vant . O pala de vant de vre-o 50-60 km/h pe o curba fara parapet ... clipe de iad . Drumul in prezent pe Transfagarasan de la Barajul Vidraru pana sus aeste f nasol , coborarea pe partea cealalta era mai ok , dar la fel , cu mare grija . Nu te poti lasa la coborare cu mai mult de 30 km/h , pt ca sunt gropi si denivelari aleatoare care iti ofera surprize f neplacute . Din avion arata bine , in realitate este f. greu sa nu ai neplaceri . Poti incerca intr-o zi sa faci o urcare pe o parte si coborare pe aceeasi parte si in alta zi partea cealalta . In aceeasi zi sa urci si sa cobori ... sincer nu cred ca poti face , deja nu mai e placere si sport , e chin si disperare . Nu mai vb. de masini cu imbecili si tarani sau de reisari de duminica cu numere de BG , care miros a ambreiaj si frane arse ... astea sunt bonusuri . Partea buna este ca ai loc de "parcat" bicla cand ajungi sus , langa lac , iar daca esti cu masina este un mic cosmar .

Eu as incerca varianta cu lasatul masinii langa termocentrala si restaurant , este mai jos putin un loc verde , bun de gratar si incercat intr-un prim weekend sa ajung la baraj , urcare + coborare , apoi distractie cu gratar si sucuri . Pentru mine cam asta ar reprezenta o distractie mai ok , cu mai multi prieteni .

Sa plec cu trenul si cu bicla , inghesuiala , oboseala ... apoi sa incerc marea cu degetul ... mi se pare o misiune de la inceput pierduta .

Starea biclei cred ca nu mai trebuie sa specific ca trebuie sa fie impecabila . Cu cat mergeti mai putini , cu atat trebuie sa iei mai multe cu tine . Cu cat diminuezi riscurile , cu atat cresc sansele de reusita .

Sper sa nu fi deranjat pe cineva , eu cam asta am aplicat in trecut si a fsot ok si pentru mine si pt prieteni , care ma stiu de baza la organizari de orice fel .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banditrider daca ai mers pe la munte peste 50-60 km , atunci te poti gadi sa faci Transfagarasanul , altfel nici gand . Eu am mers putin prin alte regiuni si pot spune ca nu se compara cu plimbatul prin oras / parcuri . Dupa 10-15 km isi ies plamanii daca nu esti obisnuit cu urcarile respective .

Merita sa incerci , dar nu ca prima iesire intr-un an , merita sa icnerci daca ai suport logistic , aica neaparat pe cineva cu masina in fata sau in spate , care sa fie langa tine in caz de nevoie ( pana , mancare , hidratare , lesin , accident ... ) Altfel sa fiti cel putin 3-4 biciclisti care sa impartiti f bine uneltele si cele de trebuinta in caz de urgenta . Vremea este o conditie primara sa fie frumoasa , fara ploi si vant . O pala de vant de vre-o 50-60 km/h pe o curba fara parapet ... clipe de iad . Drumul in prezent pe Transfagarasan de la Barajul Vidraru pana sus aeste f nasol , coborarea pe partea cealalta era mai ok , dar la fel , cu mare grija . Nu te poti lasa la coborare cu mai mult de 30 km/h , pt ca sunt gropi si denivelari aleatoare care iti ofera surprize f neplacute . Din avion arata bine , in realitate este f. greu sa nu ai neplaceri . Poti incerca intr-o zi sa faci o urcare pe o parte si coborare pe aceeasi parte si in alta zi partea cealalta . In aceeasi zi sa urci si sa cobori ... sincer nu cred ca poti face , deja nu mai e placere si sport , e chin si disperare . Nu mai vb. de masini cu imbecili si tarani sau de reisari de duminica cu numere de BG , care miros a ambreiaj si frane arse ... astea sunt bonusuri . Partea buna este ca ai loc de "parcat" bicla cand ajungi sus , langa lac , iar daca esti cu masina este un mic cosmar .

Eu as incerca varianta cu lasatul masinii langa termocentrala si restaurant , este mai jos putin un loc verde , bun de gratar si incercat intr-un prim weekend sa ajung la baraj , urcare + coborare , apoi distractie cu gratar si sucuri . Pentru mine cam asta ar reprezenta o distractie mai ok , cu mai multi prieteni .

Sa plec cu trenul si cu bicla , inghesuiala , oboseala ... apoi sa incerc marea cu degetul ... mi se pare o misiune de la inceput pierduta .

Starea biclei cred ca nu mai trebuie sa specific ca trebuie sa fie impecabila . Cu cat mergeti mai putini , cu atat trebuie sa iei mai multe cu tine . Cu cat diminuezi riscurile , cu atat cresc sansele de reusita .

Sper sa nu fi deranjat pe cineva , eu cam asta am aplicat in trecut si a fsot ok si pentru mine si pt prieteni , care ma stiu de baza la organizari de orice fel .

mersi de sfaturi :)

eu si plimbarile pe motocicleta incerc sa le fac in timpul saptamanii..

am vazut filmuletul asta pe youtube:

si mi-a placut foarte mult ce face tipul din imagine..sper sa pot face si eu asta intr-o zi..o sa incep cu antrenamendele in primavara, incet incet, sper sa ajung la fel de rezistent..nu vreau sa ma laud, dar sunt destul de atletic, trebuie doar sa ma calesc putin :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În filmulețul ăla sînt cîțiva prieteni buni! Băieții ăștia au cîteva mii bune de kilometri pe an! Nu te arunca din prima la Transfăgărășan. Nu e la îndemîna oricui, oricît de atletic ar fi el. Pentru un astfel de drum trebuie mai întîi să înveți să pedalezi, nu glumesc! Nu-mi spune că știi să mergi pe bicicletă, că nu asta am spus! Ci că trebuie să înveți să pedalezi în așa fel încît efortul depus să nu fie în zadar, ci ca să-ți deplaseze bicicleta de la Curtea de Argeș la Sibiu într-o zi! Eu am făcut asta, ca mine mulți alții, inclusiv cei din filmulețul postat de tine. Cel mai bine ar fi să începi să mergi cu cineva care ar putea să te învețe. Există astfel de persoane, intră pe ciclism și citește sfaturile date pe acolo, vezi că există și oameni care fac ture cu începători și de la care ai ce învăța. Dacă vrei mai multe sfaturi, dă-mi add pe messenger, ID-ul e același ca nick-ul de pe forum, dar prezintă-te, că nu dau accept celor care n-o fac.

 

Toate bune! :cheers:

 

P.S. Nu e dracul chiar atît de negru! Am făcut multe drumuri de peste 200 de km solitar, fără suport tehnic, doar eu cu bicicleta și cu căștile pe urechi! Și cîteva scule la purtător, cît să nu se rupă buzunarul tricoului!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cam asta ii spuneam si eu , pozele arata bine , dar in realitate , iarna , nu este totul atat de "alb-roz" . Vara e alta treaba , e o placere mai ales in regiunile de munte , dar iarna poti s-o dai din placere in durere f repede . Apoi 50-100 km facuti cu o cursira nu inseamna mai nimic , dar 50-100 km pe un MTB este ceva . In regiunile de munte , pe MTB 50 km poate inseamna f mult , mai ales pentru o persoana care nu este obisnuita sa mearga mult , mai ales in regim de munte . Pe acel forum , ciclism , gasesti multe persoane , dar ar fi bine mai intai sa stabiliti regulile de la inceput si nu sa va aruncati sa pedalati fiecare pentru el ... in echipa este totul mult mai fain .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-o sa-mi fac cont acolo si vad ce si cum..ca experienta offroad pe bicicleta stau cam slabut..am coborat de la Babele pana la Bolboci pe un DHS, mi-a placut foarte mult, e o senzatie nepretuita si as vrea sa traiesc iar senzatia de atunci..

-a fost un moment in care m-am ridicat de la pamant vreo 30cm, involuntar..am fost vreo 2-3 masini pana la babele si de acolo am coborat cu inca 2 prieteni pe biciclete..desigur, doar eu aveam bicicleta de 2 bani gauriti :disappointed: m-am grabit sa-i ajung din urma si am dat peste o conducta din beton, acolo a fost saritura :) ma mir ca a tinut bicicleta aia..

-cand am iesit la plimbare prin bucuresti, la o tura de pedala, se auzea un scartait..in fine, nu a tinut mult bicicleta aia..sper ca cea care o am acum, sa fie mult mai buna..

 

-cat despre transfagarasan, stiu de gropile de dupa baraj, am fost vara trecuta cu motocicleta pe acolo si nu a fost o senzatie placuta..pe bicicleta cred ca se schimba situatia..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana acum eu "detectez" doua chestii :

1. Una este sa cobori si alta este sa urci pe Transfagarasan . Daca vrei doar coborare , sa te simti bine si sa simti vantul prin plete , normal ca e mult mai fain , dar eu nu m-as risca cu o bicla de genul DHS . La coborare conteaza mai mult experienta pe bicla , abordarea curbelor si franarea decat rezistenta fizica la pedalat . Offroad ... ce offroad ? Este sosea si nu ai treaba cu off-road-ul , deci ai grija si ce anvelope folosesti si la ce presiune.

 

2. Depinzand de cate kg ai poti ajunge si la discuri ca fiind indispensabile , dar neaparat anvelope decente . Inainte de coborare trebuie neaparat sa faci o revizie serioasa la capitolul frane ( placute/discuri/aerisire sau saboti , reglaje , curatare jante ). Mai conteaza f mult sa ai si o furca blocabila . Daca nu pui frana corect sau calitatea franelor este slaba in cel mai fericit caz ajungi pana la destinatie , jos , indiferent daca este spre Curtea de Arges sau spre Sibiu , dar cu franele complet terminate . Daca mai faci si cate o pauza pe la o cascada micuta , mai beti o gura de hidratare , mai stati la umbra putin , atunci s-ar putea ca suma de bani pentru inlocuire consumabile la sfarsit sa fie mult mai mica , poate chiar zero.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...