Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Pana acum eu "detectez" doua chestii :

1. Una este sa cobori si alta este sa urci pe Transfagarasan . Daca vrei doar coborare , sa te simti bine si sa simti vantul prin plete , normal ca e mult mai fain , dar eu nu m-as risca cu o bicla de genul DHS . La coborare conteaza mai mult experienta pe bicla , abordarea curbelor si franarea decat rezistenta fizica la pedalat . Offroad ... ce offroad ? Este sosea si nu ai treaba cu off-road-ul , deci ai grija si ce anvelope folosesti si la ce presiune.

 

2. Depinzand de cate kg ai poti ajunge si la discuri ca fiind indispensabile , dar neaparat anvelope decente . Inainte de coborare trebuie neaparat sa faci o revizie serioasa la capitolul frane ( placute/discuri/aerisire sau saboti , reglaje , curatare jante ). Mai conteaza f mult sa ai si o furca blocabila . Daca nu pui frana corect sau calitatea franelor este slaba in cel mai fericit caz ajungi pana la destinatie , jos , indiferent daca este spre Curtea de Arges sau spre Sibiu , dar cu franele complet terminate . Daca mai faci si cate o pauza pe la o cascada micuta , mai beti o gura de hidratare , mai stati la umbra putin , atunci s-ar putea ca suma de bani pentru inlocuire consumabile la sfarsit sa fie mult mai mica , poate chiar zero.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

-Stiu ca nu e vorba de offroad pe transfagarasan..acum nu mai am dhs, cred ca am o bicicleta ceva mai buna(cel putin, asa zic eu), vezi pagina 166, este o poza acolo..momentan am schimbat pedalele spd cu unele plate cu pini demontabili(pe imbus)..in curand as vrea sa fac si revizia, sper sa se mai incalzeasca si sa pot merge la servici pe bicicleta..

-am 70kg, 176cm si bicicleta asta imi vine ca o manusa..

-nu stiu ce inseamna furca blocabila(am vazut ca sunt doua setari pe furca, dar nu stiu la ce folosesc exact, dar banuiesc ca are legatura cu ce ziceai tu)

-franele am vazut ca tin foarte bine, am ramas placut surprins de frane..

 

o sa citesc mai multe pe forumul dedicat bicicletelor..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu bag un Buc-Giurgiu-Buc sambata,daca e cineva amator,pls let me know

 

În filmulețul ăla sînt cîțiva prieteni buni! Băieții ăștia au cîteva mii bune de kilometri pe an! Nu te arunca din prima la Transfăgărășan. Nu e la îndemîna oricui, oricît de atletic ar fi el. Pentru un astfel de drum trebuie mai întîi să înveți să pedalezi, nu glumesc! Nu-mi spune că știi să mergi pe bicicletă, că nu asta am spus! Ci că trebuie să înveți să pedalezi în așa fel încît efortul depus să nu fie în zadar, ci ca să-ți deplaseze bicicleta de la Curtea de Argeș la Sibiu într-o zi! Eu am făcut asta, ca mine mulți alții, inclusiv cei din filmulețul postat de tine. Cel mai bine ar fi să începi să mergi cu cineva care ar putea să te învețe. Există astfel de persoane, intră pe ciclism și citește sfaturile date pe acolo, vezi că există și oameni care fac ture cu începători și de la care ai ce învăța. Dacă vrei mai multe sfaturi, dă-mi add pe messenger, ID-ul e același ca nick-ul de pe forum, dar prezintă-te, că nu dau accept celor care n-o fac.

 

Toate bune! :cheers:

 

P.S. Nu e dracul chiar atît de negru! Am făcut multe drumuri de peste 200 de km solitar, fără suport tehnic, doar eu cu bicicleta și cu căștile pe urechi! Și cîteva scule la purtător, cît să nu se rupă buzunarul tricoului!

 

Bine zis

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cicloburu - daca pentru tine 200 km solitar sunt ok , pentru altii pot reprezenta foarte mult . Eu am un MTB , iar distanta la care ma gandesc se invarte in jurul a 50 - 60 km , iar daca tu crezi ca pe unul cu un MTB cu anvelope de off-road sau chiar mixte il iei ca prima tura la o distanta de peste 100 km si omul o sa fie ok ... parerea mea este sa te mai gandesti . Pentru o cursiera 100 km nu inseamna nimic , ca voi mergeti cu 40-50 km/h lejer , dar unul cu un MTB abia poate mentine un 30 km/h cativa zeci de km .

Pe viitor poate si mentionati ce bicla aveti si la ce distante va ganditi ... Si eu abia astept sa se incalzeasca sa incep cu ea , dar nici gand pe frigul asta sa ies , ar fi boala curata . Abia incerc sa-mi completez echipamentul de moto pentru vara , daca ma apuc sa iau si pt bicla de iarna ... vand masina .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Marius Eugen, am așa o vagă impresie că nu prea ai înțeles ce vreau să zic, deci mai zic încă o dată, apoi nu-mi mai stric degetele :P !

 

Primul lucru pe care l-am afirmat a fost să nu iasă la tură de Transfăgărășean din prima. Ci, mai întîi, să învețe să pedaleze, adică o grămadă de chestii ce presupun acest lucru! Pentru asta i-am recomandat omului să ia legătura cu persoane care l-ar putea învăța, m-am oferit să fac și eu asta, am specificat doar că pentru Transfăgărășean e necesar ca să poți face față efortului, care nu e de neglijat.

 

Mai departe, pentru ca să vezi ce repede te-ai aruncat, spune-mi dacă recunoști locul acesta! Apoi o să-ți zic așa: bicicleta de damă e cea cu care am mers eu. Cea „de munte” e a prietenului cu care am fost în acea tură. Tura a fost așa, pe zile: 1. București - Brașov, 2.Brașov - Cîmpulung - Berevoiești, 3. Berevoiești - Domnești - Curtea de Argeș - Baraj Vidraru - Valea cu Pești, 4. Valea cu Pești - Lacul Bîlea - Cîrțișoara - Sibiu, 5. Sibiu - Rîmnicu Vîlcea - Pitești, 6. Pitești - Găiești - București. Cazarea doar la cort, păpica doar din rucsac, berea la circa 30 - 50 de km, mai rar pe Trans. Viteza medie de deplasare, circa 24 - 25 de km/h. Viteza de rulare (nu, nu-i tot aia cu viteza medie!): 32 de km/h pe plat, evident, mult mai puțin pe urcări și mult mai mult pe coborîri. Viteză maximă atinsă, circa 65 de km/h. Care a fost cea mai lungă etapă? Nu știu, n-am GPS, nu m-a interesat, e una dintre ele :) ... Antrenament înainte de asta: mii de km! Cu numai o săptămînă înainte de acest drum am făcut București - Brașov și retur în două zile, solitar, dus pe Valea Prahovei, întors pe Cheia, dar pe cursieră. La o lună după tura asta am făcut alta: 1. București - Brașov, 2. Brașov - Făgăraș - Cîrțișoara - Cascada Bîlea, 3 Cascada Bîlea - Curtea de Argeș - Domnești, 4. Domnești - Cîmpulung - Pitești - București. Astea două ture mai lungi au fost cele mai lungi din acel an, le-am făcut cu același prieten, eu aveam 29 și el 34 de ani; dar am făcut peste 10.000 de km în acel an, cei mai mulți de unul singur, între care multe drumuri la Brașov (pe Valea Prahovei, pe Tîrgoviște - Păduchiosu, prin Cheia), Giurgiu (fără număr, fără număr), Urziceni... etc. Tot în acel an am făcut cel mai lung drum al meu, tot solitar, București - Cheia și retur, din Vălenii de Munte am trecut Dealurile Vinului spre Plopeni, de acolo la București. Distanța: 285 de km în 13 ore de pedalat. De ce zic toate astea, pentru a sublinia faptul că e necesar un antrenament foarte serios, dar nimic nu e imposibil. Am folosit în acel an două biciclete, cea de damă și o cursieră. Diferența între ele este considerabilă, de la poziție de drum, cauciucuri, rapoarte de transmisie, pînă la posibilitatea de încărcare a uneia sau a celeilalte. Pe cea de damă am avut 25 de kg la tura pe Transfăgărășean!

 

Acum nu mai merg atît de mult, din păcate, dar nu pentru că nu aș face față, ci pentru că nu mai am tot atît de mult timp liber (am o fetiță de 4 ani jumate și un copil „pe vine”), dar mersul pe bicicletă este și va rămîne un lucru extrem de important pentru mine. Pe lîngă bicicletă mai fac efort în felurile următoare: schi, alpinism, alergare, înot (ultimele două le-am cuplat cu ciclismul și am început să particip la triatloane în ultimii doi ani), ceva baschet, tenis de masă și orice alt sport mi se propune. Am făcut facultatea de kinetoterapie din cadrul ANEFS, deci cred că pot să-mi permit să dau sfaturi referitoare la încălzire, antrenamente, recuperare, nutriție, efort în general. Nu afirm că doar ce spun eu e corect, ci dau sfaturile, mai ales, prin puterea propriului exemplu.

 

Toate bune! :cheers:

Editat de cicloburu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io cred ca cel mai avizat sa dea sfaturi este Dan Popescu, el a coborat de la Balea, acum foarte multi ani, cu o semicursiera rusesca, cu 130 la ora.

Sorry, nu m-am putut abtine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sinaia de la cota 2000

 

Drumul de vară! :moto:

 

Trebuie să recunosc că nu m-aș vedea cu schi-bița pe Carp! Pentru Carp îmi sînt numai bune schiurile!

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Drumul de vară! :moto:

 

Trebuie să recunosc că nu m-aș vedea cu schi-bița pe Carp! Pentru Carp îmi sînt numai bune schiurile!

 

:cheers:

 

Am incercat si Carp-ul, singura problema a fost zapada afanata, o sa postez un filmulet cu experienta pe Carp ... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Abia aștept! :rock:

 

...Tura a fost așa, pe zile: 1. București - Brașov, 2.Brașov - Cîmpulung - Berevoiești, 3. Berevoiești - Domnești - Curtea de Argeș - Baraj Vidraru - Valea cu Pești, 4. Valea cu Pești - Lacul Bîlea - Cîrțișoara - Sibiu, 5. Sibiu - Rîmnicu Vîlcea - Pitești, 6. Pitești - Găiești - București. Cazarea doar la cort, păpica doar din rucsac, berea la circa 30 - 50 de km, mai rar pe Trans. Viteza medie de deplasare, circa 24 - 25 de km/h. Viteza de rulare (nu, nu-i tot aia cu viteza medie!): 32 de km/h pe plat, evident, mult mai puțin pe urcări și mult mai mult pe coborîri. Viteză maximă atinsă, circa 65 de km/h. Care a fost cea mai lungă etapă? Nu știu, n-am GPS, nu m-a interesat, e una dintre ele :) ...

 

post-7334-0-77451400-1330163525_thumb.jpg

Editat de cicloburu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am facut prima plimbare pe felt-ul meu

post-56201-0-69377000-1330181557_thumb.jpg

roata spate e putin infranata, sau cel putin asa simt eu..acum bicla este la revizie, luni imi vor spune si ce trebuie schimbat, etc..

am mers putin si pe trotuar si mai era zapada, nu este o experienta prea placuta, cam aluneca spatele..poate si din cauza ca am cauciucul spate, mai mult de strada..

-ma gandeam ca pe viitor, sa-mi cumpar inca o pereche de jante, sa am unele u cauciuc de munte si unele de strada..cred ca e o investitie buna..

 

sper sa se topeasca zapada de tot, abia astept sa ma plimb cu bicla..motocicleta va astepta pana de 1 mai, atunci ii voi face si ei schimburile de consumabile si itp/asigurare, etc :P pana atunci, bicla va fi inlocuitoarea :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce sa nu ma impac bine cu aparatoarea ? avand in vedere ca pe toate strazile sunt balti, nu m-am stropit deloc, deci e ok..

cand va fi uscat pe jos, voi demonta aparatorile, dar pana atunci, sunt tocmai bune..

imi plac la nebunie pedalele care le-am luat, nu aluneca deloc piciorul..

 

ps. abia acum m-am prins, ca ziceai de update..poza e facuta de fostul proprietar, eu nu am apucat sa-i fac poze :P

Editat de Banditrider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@lokkoboy cum a fost drumul de Giurgiu ? Cand se usuca bine drumurile ma bag si eu . Iar mai la vara poate facem ture mai lungi prin Bulgaria . Ce zici ?

 

Salutare,sigur,facem.Drumul pana la Giurgiu a fost relativ ok,cu ceva portiuni relativ uscate.Partea aiurea a fost ca pana la iesirea din Bucuresti a fost durere cu baltile si noroiul,m-am murdarit in ultimul hal,la intoarcere a trebui sa bag urgent echipamentul la spalat.Dar ,per total,a fost o tura placuta.

Editat de lokko_boy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna, in cateva saptamani trebuie sa-mi schimb bicicleta cu una noua.:bounce:

 

 

Pe cea veche am luat-o acum un an si am ales-o cum nu se poate mai prost : fara sa cer sfaturi mai intai. Ma gandeam ca o voi folosi numai seara , max 10-15km, ptr miscarea zilnica, asa ca mi-am luat un dhs mountec fullsuspension. Ce lovitura in orgoliu am primit cand ,mandra de noua achizitie , am fost sa o arat unor amici si mi-au spus ca n-o sa pot face fata la plimbari lungi din cauza "caloriferului":angryfire:...m-am convins de faptul ca greutatea suplimentara ma defavoriza cand eram in grup, dar nu puteam sa concep ca am aruncat pe geam cateva sute de euro, asa ca m-am ambitionat si am folosit-o tot sezonul, din martie pana asta toamna.N-am avut prbleme mari cu ea, ajunsesem sa urc din sinaia pana la cota 2000 fara sa simt ca lesin(asa cum se intampla la primele incercari).La coborare era mai greu, cand ajungeam jos intotdeauna trebuiau stranse suruburi, saua, unsa, era un chin dpadv.

 

Lovitura de gratie a venit la ultima plimbare lunga facuta cu ea. Am plecat intr-o dimineata cu un amic la Azuga cu biclele pe tren , am urcat cu telegondola pe Sorica si de acolo am venit prin m-tii Baiului pana la Secaria-Paltinu-Campina. Plimbare superba, am prins si vreme frumoasa, dar nu de putine ori a trebuit sa ma opresc la coborari ptr ca mi-era frica ca va ceda furca; saua facea in ultimul hal, surubul care tinea cricul se slabea continuu, la fel si aparatoarea spate..Pana la urma "accesorile" le-am dat jos de tot ,dar cu furca n-aveam ce face, asa ca am pierdut cea mai frumoasa parte : coborarea "extrema' :baldy:.Tipul avea un focus si n-avea nicio grija :kick:.Cand am ajuns acasa a avut nevoie de o revizie totala si n-am mai folosit-o decat la plimbarile de seara.

 

Acum ca vine vremea frumoasa, vreau neaparat sa-mi iau una pe care sa ma pot baza si sa fie hardtail. As vrea s-o iau de la marosbike ptr ca am colaborat foarte bine cu ei si in trecut si am gasit asa ceva Focus . Poate voi aveti alte sugestii, limita max de credit e de 400eur.

 

Nu ma deranjeaza nici sh-urile, numai ca gasesti destul de greu oameni care sa aiba grija de lucrurile lor...

 

 

Multumesc

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca idee 400 de euro pt ceva nou... nu va fi extra...

 

cube

 

un second de pe dirtbike sau anunturi diferite de pe net (bine găsite) e o soluție mai bună...

 

ăla de sus e doar un exemplu. mărimea cadrului de ex...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca idee 400 de euro pt ceva nou... nu va fi extra...

 

stiu, dar din pacate/din fericire mai am si alte pasiuni pe langa ciclism care necesita suport financiar si doar un singur job :D.momentan asta-i suma de care dispun, daca vreau sa ramana si bani de benzina si altele ptr motoreta..

 

cube

 

un second de pe dirtbike sau anunturi diferite de pe net (bine găsite) e o soluție mai bună...

 

Ms ptr idee(nu stiam site-ul) si link, deja i-am trimis msg ca-i prea tarziu de tel.

 

ăla de sus e doar un exemplu. mărimea cadrului de ex...

 

aici nu prea am inteles ce ai vrut sa zici :unsure:, daca esti dragut sa detaliezi...

 

Cum a spus si @jerry...poti incerca pe dirtbike (gasesti la preturi ok) sau noi

P.S: daca te intereseaza,avea un prieten de vanzare un UMF Hardy (nu mai stiu cat :scratch: )

 

daca imi dai un nr de telefon, aflu singura :D

 

mersi amandurora ;)

Editat de Grattiela
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...