Sari la conținut

Topicul atasistilor. Pagina oficiala


Aleko
 Share

Postări Recomandate

e valabil la toate motocicletele cu atas

(mai putin la MT16, MW750, MT12, Zundapp KS750, BMW R75, s.a. adica motociclete cu tractiune pe atas permanenta. Pentru modelele Ural Gear-up, Sportsman care au tractiune pe atas cuplabila numai cu raport constant ramane valabila setarea de la inceputul postului.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

aa... nu vreau sa supar.. sau sa ma fac d ras.. dar... is mai blond.. si.. vreau sa stiu si eu.. reglaju de la prima pagina.. e valabil pt toate motoarele cu atas? k l-ma dat jos.. si... vreau sa il pun laloc.. ... la jupiteru meu..si.. .. nush. .ce reglaj tre sa ii fac... :-s
daca mergea bine inainte de a-l da jos nu mai umbla la reglaje
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da tovarase.... l-am montat si fara sa umblu la reglaje.. dar imi joaca ghidonul... in mers... de tras nu trage decat slab.. slab dreapta.. foarte putin... dar joaca stanga-dreapta ghidonu rau in tiimp ce merg... si e deranjant... nush ce sa fac.. :-s pls.. dak aveti vreun sfat.. as fi recunoscator..k dak nu reusesc sa il fac vin fara el.. la 7 scari..si.. totusi.. as fi vrut sa am spatiu mai mult pt transport...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Initierea in tainele atasului. Dupa cum am mai zis, am avut un IJ Festival. Cand l-am cumparat am plecat de la mosh cu motorul solo pentru ca nu aveam unde sa tin si atasul. Dupa ce mi-am mai facut curat prin curte am adus si atasul, dar cu un camion. L-am lasat pe niste buituci in curte si circulam tot cu solo, pt. ca imi place sa ma inclin in viraje. Cam dupa un an am montat atasul sa vad si eu cum e. Mentionez ca nu mai mersesem niciodata cu atas si nu stiam mai nimic despre cum se regleaza tirantii. Dupa ce am montat atashul am vazut ca motocicleta statea putin inclinata in dreapta. Si am mai lungit tirantii ca sa stea dreapta, nici prin vis nu-mi trecea motivul pentru care batranul lasase tirantii asa. Dau pedala s i incalec. Cum am iesit din curte, m-am dus direct in sant. Scot motoru din sant si mai fac o incercare. In momentul in care acul vitezometrului trecea de 10 km/h, nu mai puteam tine ghidonul in mana, il tragea in stanga. Abia atunci mi-am dat seama ce era cu tirantii aia.

 

P.S. Reglajul tirantilor pe mine m-a costat o sperietura puternica, dar poate costa mult mai mult, deci nu faceti ca mine, informati-va mai intai sau cine nu are un mosh IJ-ist sa-si cumpere.... :angry: :bounce:

Nu trebuie sa cauti un mos atajist intr-o carte tehnica gasesti tot. Am un Simson cu ataj si in cartea tehnica sunt trecute toate datele (le gasesti si cartea aia veche "motocicleta mea"cu cat trebuie sa fie mai in fata roate atajului fata de roata din spatereglarea unghiului de fuga etc. Chiar daca aste reglat perfect (ceea ce este cam greu de imaginat) la orice viteza constanta merge drept dar daca accelerezi o ia in dreapte. Franarea am rezolvat-o deoarece am montata frana si pe ataj care functioneaza impreuna cu cea de la roata din spate si este grozav poti frana si in curba ca nu o ia la stanga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:huh: Sa incepem:

Am luat o Dnepr, Ural, Ij ,Jawa, Mz si ne-am dat seama ca e naspa sa cari totul in spate. Plus ca ar fi misto sa pleci cu familia si gratarul la drum. Solutia e simpla, acolo unde sunt prinderi de atash e musai sa existe si un atash.

....eu am un ij festival,am si atas,atas-ul nou,bijuterie,insa merg cu ea solo,nu m-am gandit sa-l pun,cred ca o voi face,adevarul e ca un moto cu atas are alta prestanta....intrebarea mea este,ce neajunsuri are un atas,referitor la consum,viteza de deplasare,abordarea unei serpentine,daca "dai cu roata atasului intr-o denivelare ,cum 'dauneaza"motocicletei?..... :bounce:

 

Fratilor.... am cumparat un IJ din 1971,... shi lipseshte o piesa importanta de pe el... Nush cum sa fac rost de ea!!! Ma poate ajuta cineva cu informatii referitoare la achizitionarea unui astash... Orice informatie se uda cu bere :angry:

Ma intereseaza sa imi pun atash pe motor,.. ca ie pacat sa fie in acte,.. shi in realitate nu. Vreau sa fac rost de atash pe care sa il iau cu acte,... sau cum ar trebui(ca io nu shtiu ;) )... shi pe care sa il pot pune"oficial" pe motorul meu!

Multumiri anticipate!!!!

....daca nu e facuta mentiunea in cartea de identitate ca are atas ij-ul tau,atunci must be acte pe el daca nu,nu si ai rezolvat problema,...pe a mea stiu ca era cu atas mentionat,nu aveam atas,mi-am cumparat unul apr.nou cu 50 roni,mi-am luat mai m moca numai asa sa il am,dar merita sa fac o tura cu el....cu discutiile legate de atas,.....sincer,merita incercat :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

consumul creste dar nu foarte mult, cu Ijul Planeta cu atas aveam un 6 la drum, fata de 4,5-5 solo. Viteza de deplasare croaziera scade simtitor, de la 90 cu pinion de 19 solo la 65 cu pinion de 16 pentru atas.

Despre cum trage, pot sa zic ca Ijul trage bine atasul, nu se chinuie prea mult, chair incarcat peste masura.

 

Abordarea unei serpentine se face intr-un stil specific, o sa vezi. Nu stiu daca in primele pagini ale topicului s-a vorbit despre abordarea curbelor.

La drum accidentat atasul nu poate decat sa ajute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Easy in, easy out. Dupa ce cu onor intrasem in acest grup, de ieri l-am parasit, ca Simsonul cu atas pe care il luasem l-am donat unui tanar pasionat care stiu ca face treaba buna cu restaurarea. Daca tot nu aveam timp de el, mi-am zis ca e pacat sa il tin degeaba. Macar sa-l iubeasca cineva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Domnilor, pentru delectarea ochilor domniilor voastre, iata ce a gasit baiatu' dupa nitel "surf"...

 

ENJOY! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ca sa va mentin interesul ridicat, aruncati si aici o privire :lol:

 

Cit despre acest nene, am mai incercat sa va atrag atentia, pe topicul cu unicate si la chopper-isti, dar n-am vazut pe nimeni interesat... Dati clic pe pagina in stinga, la enigma 2 (bine, dati la toate, ca nu strica) si veti putea urmari constructia acelei masinarii (pacat ca descrierea e doar in lb. olandeza) care este foarte interesanta, pe care am vazut-o anul trecut in Vama Veche si cu care Roger (proprietarul-constructor) bate anual toata Europa. Iar nevasta-sa merge alaturi de el cu BMW-ul !!!

 

Toate bune! :lol:

Editat de cicloburu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Da eu intr-adevar il cam regret!Avantaje multiple la drum lung!Dar ca eu tot nu sunt ferm convins de treaba ca daca-i omologata cu atas poti sa mergi solo.Daca-i asa o sa incerc sa fac rost de un atas(apropo:cine are unul pentru nipru?) si sa o reomologhez cu atas.Bineinteles dupa ce o sa-l intreb pe domnul ing. de la RAR. :cheers:

Eu mi-am inmatriculat Simsonul fara ataj in certificatul de inmatriculare era trecut cu ataj dar atajul nu avea serie. Dupa 6 ani am vrut sa-i trec si atajul in certificat dar la RAR se arde arhiva o data la 5 ani asa ca m-au trimis la notariat sa dau o DECLARATIE pe proprie raspundere ca nu l-am furat ( de parca daca l-as fi furat eram prost sa declar) si am rezolvat problema dar a costat cam mult .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Sa scoatem topicul de la naftalina...

Am dat si eu in mintea pensionarilor si mi-am luat atas la Nipru.

Azi m-am apucat de el.L-am montat in nuci si intr-un tirant(cel de pe fata). Pe asta am reusit sa-l degripez si sa-i modific distanta.Cel de pe spate nu si-a dat drumu.O sa incerc sa-l incalzesc la autogen poate reusesc.

Pozitia am reglat-o mai mult din ochi sa semene cat de cat cu poza din prima pagina.

La prinderile de la nuci am vazut ca erau date 2 gauri si cu doua cuie groase exact intre cele 2 bucati ale prinderilor.Nu le-am dat jos crezand ca sunt puse cu un rost acolo.Am strans cat am putut si am dat sa plec.

Bineinteles ca de la p ecare am simtit ca trage urat.Am mai strans putin amortizorul ghidonului si am dat sa plec.In primii 200 de metri era intru in vreo 3 masini parcate... pana sa ma prind ca tre sa trag putin in contra ca sa mearga relativ drept.Dau putin mai tare si cand franez imi sare atasul din nuca de pe fata.Noroc ca n-am avut viteza mai mare ca acum as fi avut piciorul drept cel putin in ghips.

Injur improvizatiile romanilor si scot cuiele de la prinderi.Presupun ca acele cuie foloseau pe post de sigurante si se puneau dupa ce se strangeau bine prinderile.Desfac, scot cuiele, prind la loc si mai bag o tura.Ceva mai bine dar tot tragea.

Nu am putut verifica "convergenta orizontala"- cred ca asa se cheama.Pe vertical se vede ca nu stau ceva de genul asta \ / dar pe orizontala nu am cum sa-mi dau seama.Am vazut ca pinderea de la nuca de pe spare are un cot si un fel de reglaj.

Spuneti-mi si mie va rog cum verific unghiurile astfel incat sa fie reglat corect atasul. Sau eventual daca e cineva din Galati sau din Braila(asigur transportul) care ma poate ajuta sa-l reglez, il rog sa ma ajute.Platesc in bani sau bere dupa preferinta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

modifici, incerci, modifici, incerci....cam asta e...orice realiniere pe orizontala presupune si ajustarea tirantilor

 

Cuiele de la cuplele cu bila , impiedica iesirea completa a cuplelor(sa nu le pierzi...) si nu ar trebui sa te impiedice sa le strangi corect!

Foloseste o cotita, si strangele animalic....ulei , vaselina, si cu incredere lichid de frana ca sa deblochezi tirantul si reglajul de pe spate...

Trebuie sa ai o convergenta de 3-4 cm , orizontal, intre 2 sipci de lemn de 2,5m puse pe linia rotilor...

neincarcat este permis sa traga foarte putin stanga, cu un pasager in el trebuie sa mearga drept...

Sau mai sofisticat, cand este bine aliniat, la accelerare vei simti ca trage dreapta, si la frana stanga, altfel trebuie sa poti sa-l tii si sa virezi usor cu el..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt cultura mea generala, tirantul de pe spate tb sa fie mai scurt decat cel de pe fata sau tb sa fie la fel doar cu reglaje diferite?

...o intrebare interesanta :) ...

 

 

<small>--- Mesaj completat în 18 Sep 2007 21:01 -------------</small><br/>...cupla de pe spate, cea din care se poate regla distanta axiala, are doua pozitii in care poti obtine deschiderea dorita( cu exceptia cazului cand distanta dintre bile este egala cu deschiderea minima a cuplelor, adica cuplele sant in acelasi plan...)

eu am roti-o in jos, si in cazul asta mi-a saltat putin fundul la atas....dar cred ca merge si rotita in sus, si in cazul acesta vei avea un tirant lung pe spate.. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...