Sari la conținut

Specificatii Ulei


Postări Recomandate

Vizitator corleone
salut corleone,

eu sunt chimist si sunt interesat de un parteneriat pentru a dezvolta reteta ta.

 

testele de pana acum au aratat ca daca se adauga si un strop de lubrifiant anal, plaja de turatii in care este eficient uleiul creste pana la 14-15000, si deci poate fi folosit cu succes atat de racerii intaratati cat si de poponarii care sufera de anus uscat.

problema ar fi ca uleiul asta trebuie schimbat dupa fiecare ejaculare.... dar, deh, e scump motociclismul..... vrei economie? fa sex anal fara lubrifiere! :laugh:

 

ma gandeam sa facem 70%-tu; 30%-eu din vanzari. rog seriozitate.

 

tot e bine ca nu schimbi filtrul...in legatura cu parteneriatul vedem, sa-mi consult avocatul si consiliul director. :lol:

 

 

UITE CE E IN CARTEA DE LA 1200 GS

 

al dreaq GS ia mai mult ulei ca o dacie si are doar 2 roti si 2 pistoane...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 144
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai daca e de 2t aunci se baga cea de la sapa de gradina si daca e de 4t aunci poti folosi orice... chiar si unsoare litiu calciu numai sa aiba vascozitatea din manualul de service!

 

NU CUMVA SA ASCULTI DE MINE!!!

 

Va rog sa posteze cineva, cine foloseste ulei auto in moto de multi ani si este multumit cu performante.

Sau persoane care au pus ulei normal in motor de pompe diuze de la VW si sunt multumiti cu performante.

 

In rest sunt doar pareri aruncate de ......

Editat de kpax
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutam doar de motoare in 4 timpi aici.

Uleiul nu are nici o legatura cu turatia. Astea sunt mituri de marketing. Il doare fix in pix cu ce viteza se invarte vibrochenul.

Fiecare producator de ulei care se respecta va avea macar pe net o fisa cu datele tehnice ale produsului lor.

Vreti sa aveti grija de motor? Atunci nu aruncati banii pe cel mai scump ulei, si studiati putin inainte de ce anume aveti nevoie, apoi luati uleiul potrivit.

Uleiurile moderne auto sunt pline de aditivi care reduc frecarea si distrug ambreiaje in ulei, asta am testat pe pielea mea, si mai sunt multi altii care au patit-o si o pot comfirma. Sunt si uleiuri auto care sunt compatibile perfect cu motoare mai vechi cu ambreiaj in ulei, dar nu fac reclame pe aici.

Si cel mai important e sa il schimbati la intervalul recomandat, sau mai devreme daca aveti drumuri scurte si dese, mai ales la temperaturi scazute, sau daca se ineaca frecvent, pentru ca ajunge benzina in ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Certurile despre uleiuri sunt interminabile pe toate forumurile in toate tarile.

Am si eu o intrebare: ce vroiau sa zica cei de la suzuki sa bagam ca ulei in manualul de mai jos? E cam la fel pt toate japonezele recomandarea.

unsoareuv5.th.jpgthpix.gif

O fi mutul, carfur, total?

Editat de pinionunebun
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

UITE CE E IN CARTEA DE LA 1200 GS

La 11GS asa scrie, intervale de 10.000, ulei SG sau SJ, iar daca se utilizeaza predominant in oras, schimb la 3000.

 

Citisem de cativa BMW-isti care foloseau cu succes de ani de zile uleiuri de masina. Insa aici e vorba de un ulei de motor care circula... numai in motor, nu si prin ambreiaj si cutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Certurile despre uleiuri sunt interminabile pe toate forumurile in toate tarile.

Am si eu o intrebare: ce vroiau sa zica cei de la suzuki sa bagam ca ulei in manualul de mai jos? E cam la fel pt toate japonezele recomandarea.

unsoareuo6.th.jpgthpix.gif

O fi mutul, carfur, total?

Ma repet pt ca nu se vedea bine imaginea

Editat de pinionunebun
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
La 11GS asa scrie, intervale de 10.000, ulei SG sau SJ, iar daca se utilizeaza predominant in oras, schimb la 3000.

 

Citisem de cativa BMW-isti care foloseau cu succes de ani de zile uleiuri de masina. Insa aici e vorba de un ulei de motor care circula... numai in motor, nu si prin ambreiaj si cutie.

 

Eu la Ural ii bag doar auto dar Uralul nu are motor de turatie si bineinteles are cutia separata de motor. La CBR nu ma risc si ii bag ulei de moto, or fi diferente sau nu...decat sa-mi bat capul mai bine bag ce e recomandat si am terminat balciul.

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..decat sa-mi bat capul mai bine bag ce e recomandat si am terminat balciul.

CORECT !

 

Barem daca se strica drujba sa fi cu sufletul impacat k nu s-a stricat din cauza uleiului bagat de tine !

 

Vad ca topicul asta nu se mai termina.....ce atata tevatura pe seama uleiului ? Pana la urma e chestie de gusturi si "GUSTURILE NU SE DISCUTA" ! Baga fiecare ce ulei vrea ca doar e motorul lui si cum il pastreaza asa il are ! Si cat de mare e diferenta de pret ????? Schimbi uleiul in fiecare zi ca sa simti asa de puternic diferenta de 50 Ron sau 100 RON ??? MARE ECONOMIE NU FACI !!!.... DA...ASA SUNTEM NOI ROMANII ! DECAT SA LUAM UN LUCRU NOU MAI BINE LUAM CE ARUNCA ALTU' SAU UMBLAM CARPITI, CA DEH..."LAS-O BAH CA MERGE-ASA " .

Si cand te gandesti ca sunt altii care au un amarat de scuter si nu stiu ce ulei mai scump si mai bun si ce benzina mai de calitate sa-i bage k sa-l mai "tuneze" unpik !

A, SI DACA VREI SA FACI CU ADEVARAT CEA MAI MARE ECONOMIE SI SA NU TE COSTE NICI UN LEUTZ ULEIUL, ITI TRIMIT EU ULEIUL PE CARE-L SCURG DIN MOTORUL MEU CA IL SCHIMB DESTUL DE DES SI INCA MAI E BUN !!! :lol: .....nah c-am zis-o ! ...Dusmaniti-ma toti !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, vad ca nimeni nu a citit ce scrie in manualul meu.

Va spun ce scrie in manualul de la zzr1400 2006:

'engine oil

type API SE or SG

API SH, SJ or SL with JASO MA

viscosity SAE 10W40

capacity 4.5l'

Ca informatie normele americane API se inoiesc tot la cativa ani. Au ajuns la S(pt benzina, C pt diesel)L. Deci ultimile norme API pt motoarele a benzina sunt API SL, inainte a fost SJ, SH, SG, SF, SE. Norma data in manualul de GSXR 1100W din 1993 de mai sus e SE or SF.

DECI gesixerur si zedzederul( si mai toate japonezele din 90 incoace) merg ca unse cu un ulei care RESPECTA normele API SF cel putin chiar daca pe bidon e scris auto, diezel sau altceva si ambreiajul nu risca nimic - e facut pt 'ulei de masina', asta nu inteleg multi.

ACUMA in realitate cam toate trec morma, dar CE au pus(aditivi) si CAT o sa tina depinde de la o marca la alta. E mai intelept poate sa luam un ulei mai scump dar asigurati ca e corect. Eu stiu ca de exemplu Carffour cumpara uleiul de la Total si il pune in bidoane(10w40, API SL). Iar in bidoanele Total sunt ceva aditivi in plus('secretul lor').

Ideea e sa nu pui ce e mai eftin ca poate e untura de porc dar o marca mare(ex careffour) poti sa pui linistit si daca scrie diezel pe bidon (dar 10w40 API SL) si R6-le tau o sa mearga la 15 000 de ture fara nici un risc. Va imaginati scandalul unor motoare fripte din cauza uleiului carffour sau altua marca mare - pe cand o marca incerta...

Cand cineva ma intreaba ce bag in motor ii raspund: 'un ulei ce respecta normele constructor' si gata.

Asa ca ar trebuie vazut ce scrie prin manualele voastre si asigurat ca marca nu va vinde 'ulei de contrabanda'.

In rest...

putem discuta

Editat de pinionunebun
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A, SI DACA VREI SA FACI CU ADEVARAT CEA MAI MARE ECONOMIE SI SA NU TE COSTE NICI UN LEUTZ ULEIUL, ITI TRIMIT EU ULEIUL PE CARE-L SCURG DIN MOTORUL MEU CA IL SCHIMB DESTUL DE DES SI INCA MAI E BUN !!! :P .....nah c-am zis-o ! ...Dusmaniti-ma toti !

:D :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe toate forumurile si peste tot exista discutii interminabile pe tema asta. Lumea care foloseste ulei "auto" la motociclete zice ca e ok, ca nu patineaza ambreiajul, ca nu au simtit nimic. Laboratoarele care fac teste zic ca nu e nici o diferenta (de calitate sau de mentinearea vascozitatii) intre uleiurile de auto si de moto, producatorii de uleiuri "moto" nu au nici o dovada concreta ca uleiul lor este necesar ci doar argumente de marketing, ca are aditivi nustiudecare...etc

 

O echipa americana a facut un test si concluzia era ca motocicletele, intr-adevar, uzeaza uleiul mai repede, si deci intervalul de schimb trebuie sa fie mai mic decat la masini, iar ca uleiurile sintetice isi mentin vascozitatea mai bine decat cele minerale. Uleiurile testate s-au comportat aproape la fel, anumite uleiuri "auto" chiar au depasit cu putin in performante uleiuri "moto". In rest au tot mers pe la producatorii de uleuri "moto" si i-au intrebat de ce scriu pe bidoanele de ulei ce scriu, si de ce au iesit rezultatele cum au iesit si li s-a raspuns evaziv, incercand sa schimbe subiectul...

Oricum fiecare face ce vrea si de aia e forumul sa auzim cat mai multe pareri din care sa alegem.

Intr-adevar, manualul de la Hornet 600 2001 zice: "Recomended engine oil: Honda 4 stroke oil, or equivalent motor oil", adica ulei Honda pt 4 timpi, sau alt ulei de motor echivalent...nu zice "motorcycle specific oil" sau "wet clutch oil"....

 

Tot manualul zice ca se pot folosi chiar si alte vascozitati decat 10w40 cand temperatura din tara in care esti este in limitele dintr-un tabel dat de ei...

 

Can Automotive Engine Oil Be Used?

 

Motorcycle oil is relatively expensive compared to automotive engine oil so it's been a long standing question if regular automotive engine oil can be used. The companies that make motorcycle specific engine oils state that their products contains special additives and formulated specifically for a motorcycle. However they never offer any independent test results to substantiate their claims.

 

Many[1][2] have actually been using automotive engine oil in their motorcycles for years. The key thing to watch out for is to make sure that if you have a wet clutch to make sure the oil is not labeled "energy conserving" (low friction) as they could cause clutch slippage (generally any oil rated 10W-40 or heavier is not, and any that is "energy conserving" should be labeled as part of the API).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce stiti sau ce credeti de OMV Bixxol Motor Bike 4T-S?

Ei zic ca e sintetic si e special pt. moto (ambreiaj umed).

De lubrifiantul auto sunt foarte multumit deocamdata.

 

P.S. Intreb pentru ca e cel mai disponibil, nu-mi mai bat capul cu comenzile si nici nu trebuie sa astept pana il primesc.

Editat de Jorjel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Q: Am I right in thinking that motorcycles with wet clutches should not be run on oils specifically designed for cars, as the oil may be too slippery, leading to clutch slip? It's not a problem, I guess, if the motorbike has a dry clutch?

A: General rule of thumb is yes - we get people saying they have used GTX Magnatec with no problems, but we are all bikers here and we all use bike specific oils as they protect the engine and gearbox and allow the clutch to perform properly. Car oils are designed for car engines and can cause clutch slip and early gear wear.

Editat de strumfuadi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toti spun ca "e posibil", nimeni nu da explicatii clare, cel putin cel dinainte e de tot rasul cu aditivul lui supranumit "phousphourus" .. :laugh:

Parerea mea este ca e un mare bull-shit treaba cu ambreiajul, care oricum e facut sa nu alunece si sa lucreze in ULEI (care e alunescos BY DEAFULT).

Treaba cu slippery additives nici Scufita Rosie nu ar crede-o din gura lupului in burta bunicii.

 

Nu intelegeti gresit, si eu la a mea pun ulei moto, e vorba de ideea in sine si de minciunile indrugate de producatori, de fapt ei nu mint cu nimic, doar vand ulei moto si noi cumparam, si ne speriem de uleiul auto ca dracu de tamaie. Ideea e de a distruge acest mit stupid, si nu, nu vreau ca lumea sa puna ulei auto la moto, doar ca idee.

Exista uleiuri auto mult mai scumpe decat unele moto, deci care ar fi faza pana la urma...

 

Eu am testat pe a mea, de exemplu am completat cu ulei auto, cam 500ml din cei 2,3L. Si am mers vreo 2000km asa.

Uleiul era 5w30, full sintetic, BP Longlife III, su superi aditivi pentru economie, long lasting bla bla, mult mai scump decat unul obisnuit moto, il aveam ramas de la masina.

Daca la motocicleta mea cu 78000km si ambreiaj original, nu a afectat cat de putin functionarea, cum explicati? Tinand cont ca acei "aditivi minune alunecosi" din uleiul auto sunt asa de nocivi pt ambreiaj ar fi afectat imediat ambreiajul deja imbatranit al motocicletei. Dar nu, nu a afectat nici pe dracu... si nu-mi spuneti ca nu-mi dau seama cand patineaza un ambreiaj, ha, ha... :D

Si nu, nu-mi bat joc, imi iubesc motocicleta, dar unele lucruri chiar nu au rost. De ce sa arunc un ulei pe care am dat o caruta de bani in loc sa il folosesc la moto? Doar ca e auto? :P

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cineva a tradus un articol de pe sport riders(poate da cineva link)...in care era facut un experiment de acestia..si ziceau ca unele grupe de ulei, mai bine zis particulele de ulei nu rezista ,,zdrobirii,, angrenajelor din cutia de viteze..........cam asta ar fi motivul principal

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact, de aceea se adauga unii aditivi speciali pentru sarcinile din cutie. ceea ce un ulei de motor (engine, nu motorbike) nu are nevoie si nici nu "detine". :laugh:

Editat de strumfuadi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Articolul asta e si mai tare. E dinainte de anul 2000, dar cred ca e valabil si azi.

Faza cu fosforul si ZDDP e descutata de rezolvata chiar la inceput.

 

http://www.nightrider.com/biketech/oiltest1.htm

 

Am tradus aproape tot....

 

Articol MCN ? Motorcycle News UK

 

Intra in orice magazin moto si o sa vezi in fata pe rafturi uleiuri speciale pt motociclete pt ca uleiurile sunt o mare sursa de profit pt dealeri. Uleiurile de azi au avansat foarte mult si sunt foarte performante, mai ales produsele sintetice, dar uleiurile moto sunt cu mult mai scumpe decat celelalte uleiuri de motor. Companiile care comercalizeaza aceste uleiuri ne fac sa credem ca acestea sunt cu mult superioare uleiurilor asa zise auto pentru a isi justifica preturile uriase. Dar oare chiar beneficiem de acea extra protectie? MCN s-a decis sa testeze acest lucru si sa vada dincolo de publicitate, uitandu-se la mult sustinuta capacitate superioara de retinere a vascozitatii a uleiurilor moto.

Multi motociclisti si-au pus intrebarea de-alungul anilor daca se merita sa plateasca preturile umflate pentru uleiul moto. Si mai multi dintre noi au fost uneori sceptici in privinta asta, dar ne-a fost frica sa nu facem rau pretioasei noastre motociclete. Aceasta frica vine, in mare parte, din campaniile de marketing sustinute de producatorii de uleiuri moto. O revista publica tehnici negative de publicitate pe care sa le foloseasca dealerii cand abordeaza clientii: te uiti in ochii saracului si nestiutorului client si ii spui: doar nu folosesti asa ceva in motocicleta ta, nu?? Ideea este nu sa educe poporul ci sa il infrice sa plateasca mai mult, si ghiciti cine castiga: producatorul de ulei moto. Asemenea tehnici au ajuns sa transforme uleiurile in principala sursa de profit a dealerilor si a service-urilor.

Aceste campanii au fost atat de incununate de succes, incat generatiile de motociclisti si mecanici au fost indoctrinati, iar cei ce pun la indoiala aceasta teorie sunt considerati din start niste outsideri si prost informati.

Deoarece pana acum, sursa noastra de informatie in aceasta privinta au fost doar cei ce au de castigat de pe seama credulitatii noastre, MCN va pune la test superioritatea uleiurilor moto.

 

Producatorii de uleiuri moto isi sustin superioritatea produselor, iar anumite aspecte sunt extrem de greu de verificat, sau nu mai sunt valabile in ziua de azi.

Teorie: de la introducearea catalizatoarelor la masini, cantitatea celor mai buni agenti anti uzura din uleiurile auto a fost limitata prin lege. Acesti agenti sunt prezenti in cantitai mai mari in uleiurile moto.

Realitate: Fosforul deterioreaza catalizatoarele si utilizarea sa a fost restrictionata la un procent foarte mic in uleiurile auto. Fosforul este de asemenea un element esential in unul din cei mai buni agenti antiuzura: ZDDP (zinc dialkyldithiophosphate).

Intr-adevar, anumite uleiuri moto au concentratie mai ridicata de ZDDP, dar aceasta concentratie este tot sub limitele legale, pentru ca sa poata fi folosit si de motocicletele mai noi cu catalizator. (pe Motul 7100 al meu scrie ca se potriveste motocicletelor cu catalizator) Mai trebuie mentionat ca ZDDP este o ?ultima linie de aparare?, intrand in actiune in conditii extrem de severe, cand apare contactul metal-metal, ceea ce intr-un motor normal nu ar trebui sa se intample niciodata.

...........

Pe departe cel mai trambitat argument in favoarea uleiurilor moto este faptul ca acestea isi mentin vascozitatea mai mult decat uleiurile auto cand sunt folosite in motociclete. De obicei se sustine ca uleiurile moto contin cantitati mari de polymeri scumpi, care rezista mai bine presiunilor exercitate de tranzmisia motocicletelor, astfel mentinandu-si vascozitatea mai mult si mai bine dacat uleiurile auo, in aceleasi conditii.

Acest citat vine exact de pe spatele unui bidon de ulei moto: ?Datorita polymerilor speciali, uleiul Spectro 4 isi mentine vascozitatea in conditiile in care cutia de viteze a motocicletei reduce repede vascozitatea uleiurilor auto.?

Am auzit-o de mii de ori: tranzmisia noastra este cauza pentru care platim pretul de 4-5 ori mai mare (in ziua de azi).

 

S-au luat cateva tipuri de uleiuri auto si moto (Mobil 1, Castrol, Spectro, Syntec, Honda, Valvoline, Motul) si s-a folosit in aceeiasi motocicleta. Concluziile au fost:

1. Vascozitatea uleiurilor sintetice scade mai greu decat a celor minerale.

2. Motocicletele solicita, intr-adevar, mai mult uleiurile.

3. Cea mai rapida si mai semnificativa scadere in vascozitate a uleiurilor minerale folosite in motociclete apare in primii 1200-1300 de km. Pana aici suntem de acord cu producatorii de ulei. Dar,

4. Vascozitatea uleiurilor minerale, fie auto fie moto, scad in acelasi ritm cand sunt folosite in motocicleta.

5. Nu exista nici o dovada ca uleiurile moto sunt superioare celor auto in ceea ce priveste retinerea vascozitatii, cand sunt folosite intr-o motocicleta.

4 si 5 contrazic clar ceea ce producatorii de ulei ne spun de atata vreme. De fapt, testele arata nu numai ca 2 dintre uleiurile moto sunt depasite de 2 uleiuri auto sintetice, dar sunt depsite si de relativ ieftinul Castrol GTX, care este ulei mineral. Acest lucru contrazice direct sustinerile producatorilor de ulei moto.

 

Companiile de ulei respund:

La sediul Spectro s-a vorbit cu 3 persoane diferite si, in ciuda celor 15 pagini de informatii despre uleiurile lor, nu s-a gasit nici un test care sa dovedeasca ceea ce ei sustin despre produselel lor. Din pacate, in ciuda intrebarilor repetate, nu s-a aratat nici un test sau alte date care sa confirme ceea ce ei sustin.

Oamenii de la Spectro nu au fost deloc incantati de rezultatele testelor noastre si nu au putut explica de ce uleiul lor s-a clasat atat de prost.

Cand au fost intrebati de ce uleiul lor costa 5 dolari litru, cand sunt uleiuri auto la 1,5 dolari, au raspuns: "este un ulei mineral superior, care contine aditivi stabili scumpi ce ar trebui sa fie mai buni decat uleiurile auto?. Daca e asa, atunci inseamna ca este produsul perfect pentru testul nostru. (si am vazut ca s-a clasat foarte prost)

S-au facut zeci de telefoane la Honda, dar nu s-a gasit nimeni sa vrea sa declare ceva despre uleiul moto Honda HP4. Toti angajatii Honda au fost foarte amabili, dar Honda este o corporatie uriasa, si persoana cu raspunsurile cautate este uneori greu de gasit. S-a gasit un specialist in lubrefiere, dar acesta era pelcat din tara.

La Mobil si Castrol au fost putin surprinsi de intrebarile noastre, deoarece (la vreme aceea) nici unul nu facea afirmatii legate de produsele lor in contextul motocicletelor. Totusi cand le-am explicat testele, niciunul din ei nu a fost surprins, subliniind ca uleiurile auto facusera un salt in ultimii ani in tehnologia retinerea vascozitatii.

Ambele companii au sustinut ca foloseau polymeri stabili de ultima generatie pentru mentinerea vascozitatii, afirmand ca nu stiu de existenta vreunei formule specifice pt motociclete. De asemenea si-au exprimat dubii serioase in privinta faptului ca uleiurile moto ar contine vreun aditiv superior celor deja folosite in uleiurile auto. (e si logic, doar nu au ceva secret miraculos). Testele noastre sustin aceste afirmatii.

Testul

(by John C. Woolum/ Ph.D. Professor of Physics California State University, Los Angeles)

Teoria centrala a fabricantilor si distribuitorilor de ulei moto a fost dintotdeauna ca motocicletele uzeaza uleiul altfel decat masinile. Adica ruleaza la temperaturi mai mari si folosesc acelasi ulei pt transmisie si motor. Pinioanele transmisiei si temperaturile mari cica ar cauza ruperea polimerilor lungi din ulei .

Cand dimensiunea (lungimea) polimerilor scade (acestia fiind ?taiati? de transmisie), uleiul se subtiaza. Cu alte cuvinte, ii scade vascozitatea si proprietatea lui de lubrefiere. Cu alte cuvinte, daca producatorii de ulei moto au dreptate, acest lucru poate fi verificat prin masurarea vascozitatii.

 

Vascozitatea este frecarea dintre 2 parti de lichid, lunecand una pe langa alta. Se masoara in g/cm cu ?viscometer? (nu stiu cum ii zice in romana). Se masoara timpul care ii ia unui lichid sa treaca printr-un tub.

Uleiurile testate au fost 2 uleiuri moto si 3 auto:

The automotive oils were:

- Castrol GTX 10W40 (petroleum based, $1.24/qt.)

- Castrol Syntec 10W40 (synthetic, $3.99/qt.)

- Mobil 1 15W50 (synthetic, $3.48/qt.)

The motorcycle oils were:

- Spectro 4 10W40 (petroleum based, $4.99/qt.)

- Honda HP4 10W40 (petroleum/synthetic blend, $5.99/qt.)

Fiecare ulei a fost testat pe o Honda V65 1984 in conditii pe cat se poate de identice. Temperatura de testare a fost de 99 grade Celsius, care este temperatura la care se masoara vascozitatea uleiurilor de motor de obicei. Vascozitatea uleiurilor a fost masurata la inceput (0km) si la alte intervale regulate.

De ex: Castrol GTX :

- 0 km ? vascozitate 1

- 1290 km ? vascozitate 0,722 , adica si-a mentinut 72% din vascozitate sau si-a pierdut 27,8 %

Testul a durat 1 an.

 

Producatorii de ulei moto au sugerat ca, cantitatile de metal rezultat din uzura motorului si alti contaminanti ar fi prea mari daca folosesti ulei auto. Pt a testa asta, profesoru asta a trimis o mostra de Castrol GTX folosit 2414 km (1500 mile) pe motocicleta la laboratoarele Spectro (alt producator de ulei moto) pt analiza si rezultatele au aratat ca toti contaminatorii (apa, lichid de racire, mizerie, etc) au fost in limitele normale. De asemenea, Spectro a raportat ca elementele de uzura (titaniu, argint, cupru, aluminiu, nickel, crom, cadmiu, sodiu, si restu cere nu le stiu traduce antimony, lead, tin, boron) au fost normale, in afara de fier, care era ?f putin peste normal?. Spectro spunea ca fierul variaza f mult in functie de motor.

Din nou, profesorul asta nu a gasit nici un argument cum ca uleiurile moto ar fi mai eficiente decat cele auto, cand sunt folosite in motociclete.

 

Concluzie

Se pare ca nu este nici un adevar cand se sustine superioritatea uleiurilor moto. Daca scaderea vascozitatii este singurul criteriu, atunci nu exista nici un motiv sa dam bani in plus pe uleiuri moto. Totusi, se pare ca cheltuirea banilor in plus pe uleiuri sintetice este justificata.

 

Concluziile MCN

Am vorbit cu nenumarati purtatori de cuvant si distribuitori de uleiuri moto, dar nu am gasit pe nimeni sa ne prezinte un argument valid care sa discrediteze testele facute de Dr. Woolum. De obicei incercau sa devieze conversatia intr-o alta directie, cum ar fi avantajele folosirii produselor lor, ignorand problema retinerii vascozitatii.

Nu s-au gasit dovezi si concluzionam ca este doar o strategie de marketing de succes menita sa imbnunatateasca imaginea produselor lor si sa separe motociclistii de banii lor.

MCN este gata sa publice orice date care sa sustina superioritatea uleiurilor moto in retinerea vascozitatii. Testul trebuie sa contina uleiuri de pe raft, nu produse primare.

MCN nu sustine ca stie toate diferentele dintre uleiurile moto si auto, dar nu gasim nici o dovada ca folosind un ulei auto, de firma, si de calitate, dauneaza motocicletei, o face sa functioneze mai putin eficient, sau o protejeaza mai putin decat un ulei moto mai scump.

 

Cine are urechi de auzit sa auda...

 

Pana nu vad teste si tabele care sa contrazica cele de mai sus, ciao!

P.S. Inca folosesc Motul 7100 :friends: si dau ca fraieru 2 mil pe schimbu de ulei

post-18620-1227877333_thumb.jpg

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oricum il schimb la 4-5 mii :drink:

si oricum nimeni nu are tupeul sa experimenteze.....adik sa puna numai ulei auto pe moto :friends:

 

 

 

Pana nu vad teste si tabele care sa contrazica cele de mai sus, ciao!

P.S. Inca folosesc Motul 7100 :moto: si dau ca fraieru 2 mil pe schimbu de ulei

 

si eu, => doi fraieri :P

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...