Sari la conținut

Specificatii Ulei


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 144
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

sa moara cichichan, sunteti cu capul.

problemele astea cu scumpetea uleiurilor moto e la americanii aia cretinoizi.

la noi, de ce as pune un litru de ulei full synth 5w-40 care costa 40lei/l in loc sa pun un litru de motul full synth dublu ester cu 45, maxim 50lei pe litru?

sa fiu iertat, dar prefer sa dau 20, hai 30 de lei in plus dar sa fiu linistit la creier.

daca uleiul moto ar fi pe la 200lei litrul (de 4x mai scump decat cel auto, ca la americani) m-as mai gandi putin, dar asa? :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

strumfule am zis ca ar trebui sa fie maxim 250 ron un dublu ester......eu parca dau pe el in jur de 220 RON cu tot cu taxele postale ... si filtru de ulei champion 23 ron, asta din urma de la chamade... pt un F4

inca o poveste despre uleiuri :friends:

atasat

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

strumfule am zis ca ar trebui sa fie maxim 250 ron un dublu ester......eu parca dau pe el in jur de 220 RON cu tot cu taxele postale ... si filtru de ulei champion 23 ron, asta din urma de la chamade... pt un F4

inca o poveste despre uleiuri :friends:

atasat

Da cand citesc eu atatea pagini.....is teste elaborate, dar concluzia finala esta ca tu alegi...nimic concret...

Oricum gasesc eu timp...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de acolo rezulta mai pe scurt.....

sa folosesti ulei full(100%) sintetic....(cu dublu ester daca se poate, ulei care teoretic e cel mai bun pt motoare, teoretic) ...si sa il schimbi in maxim 4000-5000 de km...

uleiurile semisintetice...sunt minerale ..dar, mai scumpe la pret.....asa ca mai bine iei mineral......

anumite uleiuri..care aparent sunt mai ,,subtiri,, la anumite tempreaturi se vor ingrosa... :friends:

si nu toate uleiurile vandute ca sintetice...sunt 100% sintetice.....depinde ce grupa au in ele.....si evintent mai scumpe.............

si la anumite grupe de ulei moleculele nu rezista ,,zdrobirii,, intre angrenajele cutiei de viteze.....adik isi pierd indicele de vascozitate f repede.....

mai bine zis....orice ulei isi pierde indicele de vascozitate ...dar mai greu cu anumite tipuri

....bine ca..ele mai au si alte proprietati.....cat de multi acizi(dioxid de sulf... parca si altele) ,,lasa in urma,, depuneri, punct de aprindere, anitcoroziv etc.....asta e altceva

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde ce motor ai, dar un calut cu motor de turatie joasa nu are nevoie de dublu ester, si nici de schimbare la 4-5000 km. Mie imi ziceau ca la Hornet nu am nevoie de Motul 7100 sintetic, doar daca conduc f turat. Imi recomandau 5100 mineral....acuma mi se apre logic

Si nu cred ca is asa pretentioase motoarele si gingase cum ne fac domnii de la Motul, Castrol, etc sa credem. Au facut astia de la Discovery teste cu unsoare de gatit si a mers o motocicleta de aia veche fara probleme mult timp. Daca tot pui dublu ester, cred ca Motul 300 V, ca altu nu stiu, care e un super ulei, poti merge 8-9000 linistit cu el, parerea mea....

 

Oricum toate manualele recomanda 12000 km intre schimburi de ulei (Honda, Ducati, etc), dar producatorii de ulei recomanda 4-5000km. Nu vi se pare ciudat? Mai ales ca uleiurile de azi sunt atat de avansate? Se zice ca pe langa superioritatea uleiurilor moto, schimburile de ulei mai dese decat zice producatorul de masina sau moto sunt tot o campanie de marketing. Noi trebuie sa punem botul si sa credem ca ni se strica motorul daca depasim 5000 km cu un ulei sintetic, mai ales :friends:

 

Era o faza in USA, ca daca o anumita companie de ulei reuseste sa faca motociclistii sa schimbe uleiul cu 100 de mile mai repede, ar insemna pt ei 20.mil dolari venit pe an. Cu cat is mai scurte intervalele de schimb, cu atat castiga mai mult ei. Pana acuma au reusit sa reduca intervalele de schimb la jumatate decat e nevoie de fapt....oare unde vor sa il ma reduca?

 

Credeti ca Honda nu isi testeaza motoarele de sute de ori, de zeci de ani, inainte de a pune in manual cifra 12000km?

post-18620-1227948635_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

articolul e tradus de pe Sport Rider............fiecare face ce vrea :friends:

si o poza pusa de tine..in care arata ca, respectivele tipuri de ulei ca isi pierd indicele de vascozitate in jur de 20-35%.......acolo distanta parcursa e data in mile.....daca nu gresesc ... 1500 de mile insemnand cam 2430 km ......

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vascozitatea scade cu cresterea temperaturii.

Iar indicele de vascozitate reprezinta aceasta variatie.

Cu cat indicele de vascozitate este mai mare cu atat uleiul este mai "stabil" (modifica mai putin vascozitatea la variatia temperaturii)

Vascozitatea si indicele de vascozitate sunt doua lucruri diferite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine zice manualul sa folosesc 10w40 (Hornet 600 - 2001), dar mai zice ca pot folosi si alte vascozitati, daca temperatura ambienta corespunde cu tabelul urmator. Din tabel reiese ca de la 0 grade in sus merge 20w40 sau 20w50. De vreme ce nu conduce nimeni sub 0 grade, de ce sa iau 10w40 care e mai scump de obicei? Ce parere aveti?

 

 

 

Acuma vad ca e vorba de temperatura medie.....oricum la mine in zona e media 8 grade pe an, asa ca tot merge un 20w40, 20w50...

post-18620-1228215184_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

credeti ca e ok daca bag ulei ieftin de masina pt iarna (7 ron l)?cineva spunea ca se poate "branzi"???uleiul normal pe care am sa-l bag in primavara chiar si de la putinul ulei de masina care va ramane in rezervor.astept opinii .. :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am auzit ca uleiul de masina ieftin are niste proprietati neobisnuite. La exact -4,56°C se transforma in aracet si se intareste complet, apoi la -7,35°C se transforma in prenadez... iar daca insisti sub 13,85°C se face super-glue.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am auzit ca uleiul de masina ieftin are niste proprietati neobisnuite. La exact -4,56°C se transforma in aracet si se intareste complet, apoi la -7,35°C se transforma in prenadez... iar daca insisti sub 13,85°C se face super-glue.

ai uitat sa zici k la exact 13,86grade C se intareste instant super-glue'u'... :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

credeti ca e ok daca bag ulei ieftin de masina pt iarna (7 ron l)?cineva spunea ca se poate "branzi"???uleiul normal pe care am sa-l bag in primavara chiar si de la putinul ulei de masina care va ramane in rezervor.astept opinii .. :friends:

 

Nu e deloc ok sa bagi ulei de maisna in motocicleta chiar si pentru pastrarea peste iarna(cand o sa pui iar ulei de moto o sa spumeze)

Uleiurile de moto au alte norme (ex. API: SG, JASO: MA pentru uleiurile full sintetice).Cele de masina de obicei au in compozitie si tot felul de aditivi, aditivi care nu fac deloc bine ambreajului umed (aditivii se depun pe suprafata ambreajului, facindu-l sa patineze -nu e vrajeala-).Singurul aditiv pentru motociclete care chiar functioneaza cum trebuie este produs de "liqui molly"

In mare diferenta dintre uleiurile de auto si cele de moto cam asta e! Nu va zgarcitzi cu voi insiva! Cumparati pentru "jucariile" voastre ce-i mai bun!

Fiecare motor are un ulei preferat Cu un ulei bun o sa observati ca motorul nu se supraincalzeste vitezele se schimba mult mai frumos, iar durata de viata a motorului creste

 

 

 

 

 

RIDE SAFE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(cand o sa pui iar ulei de moto o sa spumeze)

De fapt asa se fabrica spuma. Marii producatori de spuma folosesc acest procedeu de sute de ani cu succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spuma poliuretanica?

 

Eu zic ca aceasta discutie chiar nu are rost sa continuam.

 

Totusi ca o ultima obsevatie postez doua fise tehnice de la Castrol (fisa Magnatec 10W40 ulej auto si fisa Power 1 10W40 ulei moto)

 

Eu zic ca comparand cele doua fise reiese clar ca uleiurile au alta formula, difera punctul de aprindere, indicele de vascozitate etc.

Deci nu este acelasi ulei, aditivarea este diferita.

 

Si ma repet, nu are rost sa continuam discutia, pentru ca chiar si cei care zic ca uleiul auto se poate folosi fara probleme la moto, folosesc ulei moto si nu se risca cu ulei auto.

 

La mine zice manualul sa folosesc 10w40 (Hornet 600 - 2001), dar mai zice ca pot folosi si alte vascozitati, daca temperatura ambienta corespunde cu tabelul urmator. Din tabel reiese ca de la 0 grade in sus merge 20w40 sau 20w50. De vreme ce nu conduce nimeni sub 0 grade, de ce sa iau 10w40 care e mai scump de obicei? Ce parere aveti?

 

 

 

Acuma vad ca e vorba de temperatura medie.....oricum la mine in zona e media 8 grade pe an, asa ca tot merge un 20w40, 20w50...

 

Daca te dai cu motorul in Africa in mod sigur nu prezinta nici o problema.

Dar uleiul recomandat 10W40, este mai putin vascos ca 20W50. Deci 20W50 ul in cazul tau, ajunge mai greu in punctele de ungere, evident nu ofera o ungere perfecta.

post-508-1228243082_thumb.jpg

post-508-1228243139_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca compari 2 uleiuri auto, ambele 10w40 tot o sa gasesti diferente de la marca la marca, sau unu e racing, altu e pt consum, etc....

Da, paradoxal, cei care zic ca se poate pune si ulei auto in moto pun ulei moto in motoarele lor....adica si eu..... :friends: Eu vorbesc din ce am citit pe net, nu sustin sus si tare, dar tind sa cred ca e doar o campanie de marketing si sunt multe argumente.

Eu oricum, azi mi-am luat ulei ELF, auto, pt pastrarea peste iarna. La primavara il scot si pun Motul. Daca mai trag vreo plimbare cu asta de masina, ca zic cum se comporta....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uleiurile auto nu sunt de auto sau moto, ci de otto sau diesel, adica la un diesel nu se baga pt otto, restul sunt povesti...

:laugh:

 

pai io zic sa punem la masini in cutie tot ulei de motor, ca e acelasi lucru. :)

gresit se poate invers, ulei de cutie in motor, ca sa creasca presiunea uleiului in motor, asa cum samsarii de vand masini!

 

..... ...... ...Vascozitatea este frecarea dintre 2 parti de lichid, lunecand una pe langa alta. Se masoara in g/cm cu ?viscometer? (nu stiu cum ii zice in romana). Se masoara timpul care ii ia unui lichid sa treaca printr-un tub. ... ... ... .. ..

Aparatul se numeste viscozimetru. Este alc dintr-un cilindru de sticla si o bila metalica. Viscozitatea consta in timpul masurat (cu cronometru de precizie) la caderea bilei prin ulei intre 2 repere ale cilindrului si se raporteaza la timpul masurat la caderea bilei prin apa distilata.

 

Viscozitatea este de 2 feluri: dinamica si cinematica.

 

Mai continui maine, daca trec pe la ai mei sa iau ceva carti de prin biblioteca!

 

P.S.: sunt chimist-fizician de meserie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am bagat ulei Elf, de masina, f ieftin (45 lei 4 L), am zis ca peste iarna (daca tot zice manualul si toate tutorialele sa il schimb inainte de depozitare) merge un ulei ieftin. Am bagat 15w40 si am facut cateva ture. Nu patineaza nici un ambreiaj...povesti. Singura problema a fost ca am bagat prea mult si apoi a trebui sa gasesc o metoda ingenioasa sa il scot inapoi :laugh: O sa mai dau cate o tura din cand in cand cu motoru cand a fi mai cald si o sa va zic cum se comporta. La primavara il schimb dupa ce fac macar 2-300 de km cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...