Sari la conținut

Specificatii Ulei


Postări Recomandate

Eu n-as turna uleiul ala nici in dacie sau oltcit, nu o sa il poti scoate pe tot iar cand o sa ii pui uleiul nou la primavara o sa interactioneze cu ELFul si o sa iti creeze alte minunatii. Parerea mea, nu mai jonglati cu uleiurile si faceti schimbul atunci cand mergeti cu ea, sau chiar inainte de a o baga la iernat bagati-i ulei bun, atat timp cat nu o porniti si o opriti dupa aceea sa nu faca condens si sa se degradeze uleiul, el rezista 1 an de zile.

 

Subliniez, nu mai schimbati marcile de ulei. Benefic pentru un motor este sa aibe un singur tip de ulei, schimband doar vascozitatile in functie de anotimp.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 144
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu mai zic nimic.

"Menținătorii" miturilor sunt multi Âşi puternici, e ca Âşi cum te-ai lupta cu morile de vânt.

Fiecare gandeste pentru el si trage concluziile potrivite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am bagat ulei Elf, de masina, f ieftin (45 lei 4 L), am zis ca peste iarna (daca tot zice manualul si toate tutorialele sa il schimb inainte de depozitare) merge un ulei ieftin. Am bagat 15w40 si am facut cateva ture. Nu patineaza nici un ambreiaj...povesti. Singura problema a fost ca am bagat prea mult si apoi a trebui sa gasesc o metoda ingenioasa sa il scot inapoi :laugh: O sa mai dau cate o tura din cand in cand cu motoru cand a fi mai cald si o sa va zic cum se comporta. La primavara il schimb dupa ce fac macar 2-300 de km cu el.

 

 

Eu n-as turna uleiul ala nici in dacie sau oltcit, nu o sa il poti scoate pe tot iar cand o sa ii pui uleiul nou la primavara o sa interactioneze cu ELFul si o sa iti creeze alte minunatii. Parerea mea, nu mai jonglati cu uleiurile si faceti schimbul atunci cand mergeti cu ea, sau chiar inainte de a o baga la iernat bagati-i ulei bun, atat timp cat nu o porniti si o opriti dupa aceea sa nu faca condens si sa se degradeze uleiul, el rezista 1 an de zile.

 

Subliniez, nu mai schimbati marcile de ulei. Benefic pentru un motor este sa aibe un singur tip de ulei, schimband doar vascozitatile in functie de anotimp.

 

Uleiul Elf este un ulei "rau" ca sa zic asa! De ce? Nu contine suficient aditiv antispumare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul Elf este un ulei "rau" ca sa zic asa! De ce? Nu contine suficient aditiv antispumare!

salut!

deci pana la urma ,pot sa bag un ulei mineral mai "eftin"pe perioada iernii,cu conditia sa nu pornesc motorul? :laugh:

asta fara sa foot motorul?

Editat de dark engel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu inteleg de ce preferati sa bagati un ulei de **** iarna cand puteti sa ii bagati ulei pentru urmatorul sezon, avand "garantie" 1 an, mai repet, daca e un ulei bun si nu porniti motorul, sau il porniti dar mergeti cativa Km cu el, e mai sigur decat sa bagati un ulei prost care la schimb oricum nu se va scurge tot si veti risca depuneri si alte reactii nedorite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut!

deci pana la urma ,pot sa bag un ulei mineral mai "eftin"pe perioada iernii,cu conditia sa nu pornesc motorul? :)

asta fara sa foot motorul?

daca nu pornesti motorul, de ce mai bagi ulei? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bagati un ulei prost care la schimb oricum nu se va scurge tot si veti risca depuneri si alte reactii nedorite.

 

Ce depuneri si reactii nedorite ar fi acelea? Cum anume poate un ulei sa "faca depuneri"...ce sunt depunerile alea? Sunt foarte curios...adica daca scurgi uleiul si pui altul peste cu aceeasi specificatie, ala vechi, prost si rau ramane lipit de piese sau cum ca nu inteleg?

Editat de toasted
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar nu am auzit pana acuma de reactiile dintre tipurile de uleiuri....nu zice nimeni sa nu schimbi marca de ulei. Cand il drenezi, e fierbinte si curge tot....ce ramane cred ca incape inr-o lingura....si oricum, uleiul e folosit, aditivii consumati, doar impuritatile din uzura motorului ce mai pot fi luate in considerare, dar deja cred ca exageram, ca nu avem motor de portelan....e totusi din aliaje rezistente. Nu zic ca nu ai dreptate, dar nu am mai auzit pe nimeni (vanzatori, mecanici, distribuitori). O sa intreb....s-ar putea sa ai dreptate, nu zic nu.

Surplusul de ulei l-am scos cu un pai gros, pe care l-am introdus pe gaura jojei, pe unde bagi uleiul, cu motocicleta inclinata putin spre dreapta, si cand intra paiul in ulei 3-4 cm, astupam capatul de sus al paiului cu degetul, si scoteam paiul cu ceva ulei ce ramanea in pai. (de 50 de ori :) ) Nu stiu daca ati inteles, dar nu puteam sa desfac surubul de drenaj, deoarece apucasem sa incalzesc motorul si riscam sa scap surubul in lighean fara sa il mai pot pune repede la loc pt ca uleiul era fierbinte. Curgea tot uleiul in ligheanul murdar....si apoi puneam untura de porc

 

Asa zice in manuale, sa schimbi uleiul la depozitarea pt iarna (pt ca impuritatile din el corodeaza), iar la primavara (daca a stat motorul mai mult de 4 luni parca), sa pui alt ulei nou. Eu zic ca stiu cei de la Honda ce vorbesc. Cum nu o sa merg mai deloc cu uleiul asta, nu cred ca are nimic.

La primavara Motul sintetic e mama ei. :laugh:

 

 

Uleiul ce l-am dat jos, Motul 7100 sintetic, arata destul de uzat fata de cel nou dupa 5500 km...nu ma asteptam. Nu mai era rosu, limpede si cu miros de flori, era portocaliu inchis, tulbure si mirosea a ulei de data asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si cat credeai ca vrei sa il tii ? ca la logan 15.000 Km ? 5500 Km in conditiile din romania cu praf si impuritati si clima e destul pentru uleiul ala.

 

Chiar nu am auzit pana acuma de reactiile dintre tipurile de uleiuri....nu zice nimeni sa nu schimbi marca de ulei. Cand il drenezi, e fierbinte si curge tot....ce ramane cred ca incape inr-o lingura....si oricum, uleiul e folosit, aditivii consumati, doar impuritatile din uzura motorului ce mai pot fi luate in considerare, dar deja cred ca exageram, ca nu avem motor de portelan....e totusi din aliaje rezistente. Nu zic ca nu ai dreptate, dar nu am mai auzit pe nimeni (vanzatori, mecanici, distribuitori). O sa intreb....s-ar putea sa ai dreptate, nu zic nu.

Surplusul de ulei l-am scos cu un pai gros, pe care l-am introdus pe gaura jojei, pe unde bagi uleiul, cu motocicleta inclinata putin spre dreapta, si cand intra paiul in ulei 3-4 cm, astupam capatul de sus al paiului cu degetul, si scoteam paiul cu ceva ulei ce ramanea in pai. (de 50 de ori :) ) Nu stiu daca ati inteles, dar nu puteam sa desfac surubul de drenaj, deoarece apucasem sa incalzesc motorul si riscam sa scap surubul in lighean fara sa il mai pot pune repede la loc pt ca uleiul era fierbinte. Curgea tot uleiul in ligheanul murdar....si apoi puneam untura de porc

 

Asa zice in manuale, sa schimbi uleiul la depozitarea pt iarna (pt ca impuritatile din el corodeaza), iar la primavara (daca a stat motorul mai mult de 4 luni parca), sa pui alt ulei nou. Eu zic ca stiu cei de la Honda ce vorbesc. Cum nu o sa merg mai deloc cu uleiul asta, nu cred ca are nimic.

La primavara Motul sintetic e mama ei. :laugh:

 

 

Uleiul ce l-am dat jos, Motul 7100 sintetic, arata destul de uzat fata de cel nou dupa 5500 km...nu ma asteptam. Nu mai era rosu, limpede si cu miros de flori, era portocaliu inchis, tulbure si mirosea a ulei de data asta.

 

 

Iti spun din experienta proprie ca un motor e supus unor uzuri mai mici decat un motor care acum merge cu Mobil, peste 5000 Km cu Motul, peste alti 5000 Km Castrol si tot asa.

 

La punctul doi, daca ii schimbi uleiul acum si il bagi la iernat....oare ce impuritati il corodeaza ? Mai repet si a 3.a oara, atat timp cat nu il pornesti in reprize, ca motorul sa nu ajunga la temperatura de regim, uleiul se oxideaza, capata umezeala, se depune calamina pe bujii si tot asa.

 

Punctul trei, cei de la Honda zic eu ca mananca.... La orice masina care are un ulei de grupa II sau III full syntetic, reviziile sunt la nr de kilometri sau 1 an, 1 an jumatate dupa caz.

Ce sa mai zic despre Uleiurile moto care majoritatea sunt grupa III sau de ex 300 Vul de la motul care este grupa V, net superioara. Minim 1 an daca sta in motor nu are nici o problema.

 

Poate sunt putin exigent in privinta uleiurilor, dar consider ca e ceva la care nu trebuie sa te zgarcesti. Atat timp cat gasesti un ulei care sa iti fie pe plac tie cat si motocicletei mergi cu el.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul ce l-am dat jos, Motul 7100 sintetic, arata destul de uzat fata de cel nou dupa 5500 km...nu ma asteptam. Nu mai era rosu, limpede si cu miros de flori, era portocaliu inchis, tulbure si mirosea a ulei de data asta.

Pai e normal, uleiul se uzeaza, participa la ungerea cilindrilor, "se arde". Este absolut normal sa il scoti negru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar nu am auzit pana acuma de reactiile dintre tipurile de uleiuri....nu zice nimeni sa nu schimbi marca de ulei. Cand il drenezi, e fierbinte si curge tot....ce ramane cred ca incape inr-o lingura....si oricum, uleiul e folosit, aditivii consumati, doar impuritatile din uzura motorului ce mai pot fi luate in considerare, dar deja cred ca exageram, ca nu avem motor de portelan....e totusi din aliaje rezistente. Nu zic ca nu ai dreptate, dar nu am mai auzit pe nimeni (vanzatori, mecanici, distribuitori). O sa intreb....s-ar putea sa ai dreptate, nu zic nu.

Surplusul de ulei l-am scos cu un pai gros, pe care l-am introdus pe gaura jojei, pe unde bagi uleiul, cu motocicleta inclinata putin spre dreapta, si cand intra paiul in ulei 3-4 cm, astupam capatul de sus al paiului cu degetul, si scoteam paiul cu ceva ulei ce ramanea in pai. (de 50 de ori :) ) Nu stiu daca ati inteles, dar nu puteam sa desfac surubul de drenaj, deoarece apucasem sa incalzesc motorul si riscam sa scap surubul in lighean fara sa il mai pot pune repede la loc pt ca uleiul era fierbinte. Curgea tot uleiul in ligheanul murdar....si apoi puneam untura de porc

 

Asa zice in manuale, sa schimbi uleiul la depozitarea pt iarna (pt ca impuritatile din el corodeaza), iar la primavara (daca a stat motorul mai mult de 4 luni parca), sa pui alt ulei nou. Eu zic ca stiu cei de la Honda ce vorbesc. Cum nu o sa merg mai deloc cu uleiul asta, nu cred ca are nimic.

La primavara Motul sintetic e mama ei. :laugh:

 

 

Uleiul ce l-am dat jos, Motul 7100 sintetic, arata destul de uzat fata de cel nou dupa 5500 km...nu ma asteptam. Nu mai era rosu, limpede si cu miros de flori, era portocaliu inchis, tulbure si mirosea a ulei de data asta.

 

 

si cand te gandesti ca la farmacie gasesti un perfuzor cu 1.5 lei, maxim 2 si are furtun si poti sa tragi cu ala, pe principiul vaselor comunicante sau, daca nu esti zgarcit mai dai 3-4 lei pe o seringa pt. cai si nici nu mai tragi din furtunul ala cu gura...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am tras cu gura, stai linistit...mai citeste o data....oricum am ras de mine un pic...

E bine sa fii exigent in privimta uleiurilor....pana la urma e motorul tau si cum il ingrijesti asa il ai. Acuma fiecare cu cum stie.....manualele zic una, fiecare motociclist si mecanic iti zice altceva...pe forum is 1000 de pareri....alegi ce crezi ca e bine....totusi cu limita...nici prea rar si nici prea des, nici prea ieftin dar nici prea scump pt tine... Eu cred ca daca pui ulei sintetic nu are rost sa il schimbi la 3000 de km cum zicea cate unu.....

Urmezi manualul si e bine.s

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La punctul doi, daca ii schimbi uleiul acum si il bagi la iernat....oare ce impuritati il corodeaza ? Mai repet si a 3.a oara, atat timp cat nu il pornesti in reprize, ca motorul sa nu ajunga la temperatura de regim, uleiul se oxideaza, capata umezeala, se depune calamina pe bujii si tot asa.

 

Nu inteleg ce vrei sa zici. De aia NU ii bine sa pornesti motorul iarna in reprize. Uleiul oxideaza tocmai prin incalzire, de unde rezulta depunerea de calamina etc, iar umezeala aia nu o "capata" uleiul, pentru ca din cate stim cu totii, uleiul si apa nu prea se amesteca nu? O capata piesele tot din cauza faptului ca ai pornit scula pe frig, s-a incalzit si apoi sa racit =>condens.

 

Dar ai dreptate, fiecare face cum vrea.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 13 years later...

Am cumparat cam acum 1 an sau un 1 an jumate (nu mai stiu) 2 bidoane de ulei W30 pentru motoare in 4 timpi 

Marca este Oregon, fiecare bidon are 600 mm

Nu gasesc data la care expira,

pe fundul bidoanelor apare un cerc cu niste numere iar in cetru un alt cer cu 2 numere si o sageata

La unele magazine am gasit  perioada grantiei de 24 de luni

Aveti o idee cam cat timp poate fi valabil un ulei stat in coditii de exterior (temeraturi etc.) ?

 

 

Editat de sprike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

W30, atât? Adică monograd?!? Ce draq să faci cu el? 😳 Sau e de drujbă? 

În principiu în bidon sigilat nu expiră niciodată (spre deosebire de sarea milenară de Himalaya care are termen de valabilitate 24 luni 😜). . 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La-m laut  pentru o masina de tuns iarba si un scarificator de iarba>

Amandoua sunt cu motoare in 4 timpi

De obicei schimb la 40 de ore de folosire sau odata la fiecare inceput de an

Acum 8 minute, ENEOS a spus:

W30, atât? Adică monograd?!? Ce draq să faci cu el? 😳 Sau e de drujbă? 

În principiu în bidon sigilat nu expiră niciodată (spre deosebire de sarea milenară de Himalaya care are termen de valabilitate 24 luni 😜). . 

🤣

 

Mai este o varianta de ulei 10 - 40 W produs de Honda - mai sunt si altele

Pe langa mai am o drujba petru copaci, o drujba pentru gard viu, o motocositoare, o aerosuflanta 

Am la ce sa folosesc acest tip de ulei

Dar la capitolul compartiment motor vreau sa folosesc uleuri care nu fie afectate vazcozitatea etc..... dupa perioade de stat in magazie

 

pentru ungere de lant drujba sau cutite merge orice ulei uzat neuzat nu conteaza

Editat de sprike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, sprike a spus:

pentru ungere de lant drujba sau cutite merge orice ulei uzat neuzat nu conteaza

Confirm, folosesc ulei M20 (bidon mare, cred că de 10 litri) adus de tata acum peste 10 ani pentru lamele drujbelor, nu s-a uzat niciuna la utilizare normală. Important e doar să nu fie fier pe fier.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

       

1 oră în urmă, Lucian_M a spus:

Confirm, folosesc ulei M20 (bidon mare, cred că de 10 litri) adus de tata acum peste 10 ani pentru lamele drujbelor, nu s-a uzat niciuna la utilizare normală. Important e doar să nu fie fier pe fier.

       Tipul de ulei M20 este proiectat pentru a oferi performanțe  la motoarele - are au viteză medie diesel (nave de mare adâncime și de coastă cu motoare cu combustibil dublu chiar ; în condiții severe).

       Acest ulei care ajută la:  depunerile pe sub coroane, carter, curele inelare și arbori cu came prelungind durata de viață a suprafețelor critice de uzură, optimizeaza  durata de viață a componentelor reduce costurile de întreținere și operaționale. 

       Din ce mai stiu este de ajutor operatorilor  să respecte în siguranță și eficient plafonul global de sulf stabilit de organizația maritima internaționala. 

       

 

 

Asta este tatal uleiurilor<

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...