Sari la conținut

Injectie---> Carburatie


Razvan-dida
 Share

Postări Recomandate

Performante: carburatia, consum ? astept sa imi spune cineva modelul pe injectie ce consuma mai putin.Eu pot sa compar doua modele cu care am mers:F4 si F4i cel pe carburatie se simte ca trage mai bine, i ul merge mai lin,i consuma mai mult.

» Post actualizat in 17 Oct 2014 05:25

Acelasi lucru este si la r1, cel pe carburatie tragea ca animalu,pe mine unul m-a speriat, nu stiu daca era mai usor,avea mai multi cai.Posesori de r1 pot da mai multe detalii.

Pot sa-ti infirm. R1 2000, tragea ca un R1. R1 2004, e la ani lumina fata de 2000, trage de rupe, 2007, trage si mai misto. A fost o pseudoinjectie la modelul 2003, care avea clapetele alea ce se dischideau ca la carburatoare, pe depresiune de la o anumita turatie, alea au fost esec. Injectie vs carburatie era un subiect bun de discutat prin anii 2000-2005, dupa 2005, subiectul e de domeniul trecutului, inginnerii au optimizat calculatoarele care controleaza deschiderea injectoarelor, a aerului, dupa nspemii de parametri. Porneste, functioneaza in orice conditii, inclusiv daca urci la cota 2000m altitudine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 313
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

sincronizarea se verifica la un interval de km. scrie in manualul motocicletei tale.

Pe bune ? mai citeste prin manuale, una e sa verifici si alta e sa o si faci, daca nu sunt probleme, faci si o sincronizare ?

» Post actualizat in 17 Oct 2014 10:50

Pot sa-ti infirm. R1 2000, tragea ca un R1. R1 2004, e la ani lumina fata de 2000, trage de rupe, 2007, trage si mai misto. A fost o pseudoinjectie la modelul 2003, care avea clapetele alea ce se dischideau ca la carburatoare, pe depresiune de la o anumita turatie, alea au fost esec. Injectie vs carburatie era un subiect bun de discutat prin anii 2000-2005, dupa 2005, subiectul e de domeniul trecutului, inginnerii au optimizat calculatoarele care controleaza deschiderea injectoarelor, a aerului, dupa nspemii de parametri. Porneste, functioneaza in orice conditii, inclusiv daca urci la cota 2000m altitudine.

Nu te contrazic pentru ca nu m-am plimbat mult, dar atunci asa m-i s-a parut, cel pe carburatie era mai nebun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand va cumparati o masina stati tot atat de mult in cumpana?

 

Injectia in aviatie e introdusa de mult, mi se pare ca din al 2-lea Razboi Mondial , la avioanele Spitfire. Carburatia creea probleme in continuitatea alimentarii motorului mai ales in timpul manevrelor la limita din timpul luptelor.


» Post actualizat in 17 Oct 2014 11:31

Este evident ca vechiul pierde net in fata noului in orice domeniu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

 

Pe bune ? mai citeste prin manuale, una e sa verifici si alta e sa o si faci, daca nu sunt probleme, faci si o sincronizare ?

» Post actualizat in 17 Oct 2014 10:50

 

te-ai trezit. eu ce am spus? se verifica la un anume interval.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la comparatia lui Cole-baci: el compara un pic mere cu pere, pentru ca la capitolul injectie "uita" de corpurile de injectie si de restul sistemului si se rezuma doar la injector. Eu nu cunosc mobre cu injectie directa (adica fara 'throttle bodies').

E o mare diferenta intre 'injectiile' folosite in aviatie la care face el referire (si care as baga mana in foc ca erau 100% mecanice), cele folosite in auto (sisteme de injectie directa chiar f bine puse la punct) si struto-camilele care se gasesc pe motocicletele 'state of the art' din ultimii ani. Industria auto nu mai foloseste port injection de TZ ani, si asta in mod sigur nu doar din cauza normelor de poluare! Comparatia ar fi valida daca sistemele de injectie moto ar fi intr-adevar cu injectie directa, dar atata timp cat sunt asa cum sunt (printre altele destul de complicate ca si realizare tehnica), un injector mai degraba s-ar compara cu un jiglor in cadrul schemei, parerea mea...

 

Si inca ceva: activitatea omului (site, facebook, advrider...) are si o subtila (dar foarte serioasa) latura comerciala. De asta as zice sa "take it with a grain of salt".

 

Si acum, ca sa dau un exemplu (de fapt, 2) concret(e): am momentan doua motoare care s-au facut atat pe carburatoare, cat si pe injectie, cu putine modificari in rest: un Suzuki SV650 (il am din 2008) si un KTM LC8 adv (il am din vara). Ambele sunt pe carburatoare, si in paralel am incercat si modelele echivalente cu injectie. Primul l-am ales asa pentru ca asa a fost sa fie (deh, salariu de student practicant si vanzator de proiecte), al doilea l-am ales asa pentru ca asa am crezut de cuviinta. Mai jos o sa explic si de ce:

 

SV:

- consum cam la fel

- pe carb trage si suna ceva mai bine

- pe carb are un raspuns mai ON/OFF la acceleratie, injectia e mai finuta

- la injectie nu mai ai soc manual (ai 'fast idle'), in schimb reglajul pentru relanti e tot manual

- de carburatoare trebuie sa te ocupi din cand in cand (curatat, verificat nivelul si amestecul); sincronizarea (in anumite limite, bineinteles) nu e critica, dar macar o data pe an 'e bine' sa fie facuta; Probabil pe injectie totul se rezuma la curatare si sincronizare, ceea ce e ceva mai putin de lucru; nu mult insa!

- din cate stiu ambele sunt nepretentioase la benzina; cel putin al meu a facut mofturi doar cand am incercat sa-l fac sa mearga cu apa

- motorul e din '99 si carburatoarele inca nu s-au defectat :)

- nici de vreo injectie de SV nu am auzit sa se fi defectat

Concluzia mea: la SV, daca vrei ceva mai multa comoditate, merita injectia. Daca vrei sa surubaresti si obtii satisfactie din asta...there's nothing like carbs!

 

LC8:

- in general (exista MULTE exceptii) motorul pe injectie consuma ceva mai putin...cam cu 0,5l/100km mai putin, care la un consum de ~7 oricum ce mai conteaza(?!?) - astfel de mobre oricum nu se iau ca sa mergi consum :D

- la capitolul autonomie nu prea ajuta consumul mai mic: pompa de injectie e integrata in rezervorul stang si scade capacitatea totala de al 22l la 19,5l

- de tras, ambele variante trag cel putin suficient :D

- cu injectia e o poveste lunga la LC8; pe scurt: prima varianta, <2009, are raspuns ON/OFF foarte pronuntat la acceleratie si mai cateva bug-uri (cunsum exagerat, moarte subita a motorului in mers, functionare defectuoasa, etc. in functie de cum ti-e norocul); exista unele 'workarounds', dar nu exista cu adevarat o solutie definitiva/universala; varianta >=2009 are raspuns bun la acceleratie, problemele anterioare au cam fost rezolvate, in schimb a aparut una noua: i-au pus imobilizator (care e utilitatea lui pe un motor, habar n-am ?!?) si acesta e 'cu personalitate', adica te poti trezi cand ti-e lumea mai draga ca nu mai porneste motorul! Lucrul asta nu e mare branza daca esti, sa zicem, in Bucuresti sau oriunde altundeva unde e o reprezentanta pe aproape, dar daca esti prin Siberia...

- la carb nu sunt probleme majore cu benzina proasta, insa poate ceda usor modulul de control al pompei de benzina (este pe platini, WTF?!?); modulul insa se inlocuieste usor si ieftin cu unul electronic, care nu cedeaza asa usor

- la injectia e mai usor sa apara probleme de la benzina proasta (pompa de benzina, filtrele)

- carburatoarele sunt destul de greu reglat pe moto (spatiu de lucru stramt al naibii); injectia se 'tuneaza' usor cu un PC si o interfata ff ieftina; clapetel de acceleratie trebuiesc totusi sincronizate

- nici sistemul de injectie nu e deloc simplu

- mersul la altitudine: la carb am simtit o scadere clara a puterii, o nevoie de a ridica relantiul si de a nu porni cu socul tras. In rest nimic ciudat.

- cu injectie, experientele (altora) au fost diferite: de la mers fara probleme pana la imposibilitatea de a porni motorul sau mers innecat; aici cred ca iar depinde de ce noroc are fiecare cu sonda lambda si cu softul din ECU

Concluzia mea: pentru ce vreau sa fac cu motorul asta carburatorul e cea mai buna solutie. Da, evident, mi-ar fi placut ultimul model, cu injectie care functioneaza bine, in primul rand pentru ca ar fi cu aproape ZECE ani mai nou si nu ar trebui sa ma gandesc asa des la simeringuri, garnituri, rugina, etc. Problema cu imobilizatorul m-a tinut insa la distanta de el. Nu vreau sa dau 7000+ € pentru un motor care poate sa-mi zica "Benzinesc - benzinesc, scanteiesc - scanteiesc/ Hai siktir ca nu pornesc!" in mijlocul vreunei pustietati, din cauza unei mizerii care oricum nu-i vad rostul...in fine, am cam deviat de la subiect, scuze!

 

Concluzia mea finala: carburator? injectie?

DA! pentru ca MOTOCICLETE!

 

(un raspuns mai serios ar fi: depinde de motor si de ce vrei sa faci cu el! Important este sa te duca unde si cand vrei si sa-ti faca placere, indiferent daca te dai sau...mesteresti)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bravo ADVradu nu eram in stare sa scriu atata :)))

dar as mai avea ceva de adaugat.......vreme buna sa ma fie anu asta chit ca sunt carb sau inj.

 

Omu' cand n-are de lucru, isi face!

» Post actualizat in 17 Oct 2014 12:14

apropo de imobilizator: acum sigur tre' sa vina macar unu' si sa ne spuna cat de important e si cat de greu e de furat o mobra. pff...

 

Pai si nu e normal? Daca ai imobilizator, inseamna ca o poti imobiliza. Daca vrei s-o furi, trebuie s-o misti. Daca e imobilizata nu poti sa o misti. Daca nu poti sa o misti, nu poti sa o furi. QED!

Nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

Omu' cand n-are de lucru, isi face!

» Post actualizat in 17 Oct 2014 12:14

 

Pai si nu e normal? Daca ai imobilizator, inseamna ca o poti imobiliza. Daca vrei s-o furi, trebuie s-o misti. Daca e imobilizata nu poti sa o misti. Daca nu poti sa o misti, nu poti sa o furi. QED!

Nu?

 

in afara de ceva tigani beti nimeni nu fura o mobra pe roti... :)))) dar totusi o sa vina si o sa ne spuna cat de bun si eventual ce mare inovatie e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

singura buba cu injectia ar fi daca se strica ceva.

in rest e net superioara.

baiul este altul... motoarele mai noi recte cu injectie nu sunt la fel de fiabile ca vechiturile care erau facute sa tina de 10 ori mai mult.

daca poti, daca ai bani... asta nu este o problema.

 

personal deocamdata ma rezum la motoare care se pot servisa fara mufa, soft si alte dracovenii pentru ca nu mi le permit.

daca as putea financiar... evident ca mi-as lua H2 2015... dar peste pretul mare al utilajului... este si pretul de intretinere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In opinia mea motoarele cu injectie nu prea au personalitate fata de cele pe carburatie. Cand spun personalitate ma refer la ce simti sub tine cand te urci pe ea. Cand ai carburatie, de obicei simti ca esti pe un monstru pe care trebuie sa-l imblanzesti, cand ai injectie, simti ca esti pe o masinarie si atat. In rest, de la model la model (injectie / carburatie) pot fi costuri diferite de intretinere (as in, poa' sa te coste mai mult servisarea unui motor pe injectie decat echivalentul pe carburatie si vice-versa). Nu as evita nici injectia, nici carburatia doar ca pe injectie as schimba cu siguranta toba stock cu una care genereaza vibratii mai mari, mai ales daca motorul are sub 600cc. Mai e aspectul consumului, de obicei motoarele pe injectie consuma mai putin (desi nu e regula).

 

Pana la urma, cel putin in momentul de fata - raportat la bugetele noastre si la motoarele de pe piata, cred ca e o treaba de gust. Parerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine are F4I a incercat sa cumpere TPS-ul nou cand acesta a cedat?! La GSXR 1000 K5/K6 a incercat careva sa cumpere servomotorasul ce comanda cel de-al doilea rand de clapete?!


» Post actualizat in 18 Oct 2014 14:08

.


» Post actualizat in 18 Oct 2014 14:08

 

Cine are F4I a incercat sa cumpere TPS-ul nou cand acesta a cedat?! La GSXR 1000 K5/K6 a incercat careva sa cumpere servomotorasul ce comanda cel de-al doilea rand de clapete?!


» Post actualizat in 18 Oct 2014 14:08
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e ca Honda si Suzuki (si nu numai) vand reperele astea cu tot cu corpul injectoarelor! Care nu costa decat 900-1000 de euro noi...sau pe acolo!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sarpe, citeste ce scriam mai devreme!!!! Gasesti la dezmembrari rampele de injectie complet echipate cu tot cu TPS, 50-150euro. Tin minte ca am adus pt o yamaha pe carburatie un set de membrane, nu aveai de unde sa iei second, noi au costat 70$ bucata. 2X70=140$ plus transport au dus la peste 170$, si asta luate pe dolari, aici in RO costau la dealer mult mai mult. Unii dintre voi vorbesc din auzite, nu au experienta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De asemenea, intervalele de intretinere care sunt mai mari la injectie trebuie luate in calcul, eficienta consumului de benzina si de ce NU?? poluarea ! Comparativ intre CBR F4 1999 carburatie si varianta injectie F4i din 2000, este o diferenta de 1 l/100km , in minus pentru injectie.. ..poate este putin !! dar daca se calculeaza la o medie de 5000 km/an, rezulta 50 litri benzina. Cu 300 ron iti poti asigura un schimb de ulei. Acesta este unul dintre avantajele injectiei, dar cum s-a spus mai sus, libera alegere este a fiecaruia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

Sarpe, citeste ce scriam mai devreme!!!! Gasesti la dezmembrari rampele de injectie complet echipate cu tot cu TPS, 50-150euro. Tin minte ca am adus pt o yamaha pe carburatie un set de membrane, nu aveai de unde sa iei second, noi au costat 70$ bucata. 2X70=140$ plus transport au dus la peste 170$, si asta luate pe dolari, aici in RO costau la dealer mult mai mult. Unii dintre voi vorbesc din auzite, nu au experienta.

 

cu membranele e cu dus si-ntors, fiind sh nu ai o garantie ca sunt bune. daca sunt bune, da este o mare afacere!

 

De asemenea, intervalele de intretinere care sunt mai mari la injectie trebuie luate in calcul, eficienta consumului de benzina si de ce NU?? poluarea ! Comparativ intre CBR F4 1999 carburatie si varianta injectie F4i din 2000, este o diferenta de 1 l/100km , in minus pentru injectie.. ..poate este putin !! dar daca se calculeaza la o medie de 5000 km/an, rezulta 50 litri benzina. Cu 300 ron iti poti asigura un schimb de ulei. Acesta este unul dintre avantajele injectiei, dar cum s-a spus mai sus, libera alegere este a fiecaruia.

 

la f4 e invers, carburatia consuma mai putin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...