dot977 Postat Mai 7, 2014 Share Postat Mai 7, 2014 (editat) salutare, Ce parere aveti despre cauciucurile Michelin t63 ? Se va pune pe spate la o yamaha xt 125 r, in prezent este un heidenau k60 care merge excelent pe asfalt uscat, ud, nu aluneca deloca, in schimb pe munte este dezastru pe iarba si noroi . Motocicleta merge destul de mult prin oras pe asfalt si mai pleaca odata la 2 saptamani pe munte sa se distreze, mai iese si inafara drumului , mai merge si pe iarba, mai urca si pe pamant ud. Se merita sa iau acel michelin t63 ? Oare o sa ma descurc cu el la mersul pe asfalt, mai ales pe ploaie ? Motocicleta oricum nu merge mai mult de 90km/h Multumesc frumos! https://www.google.ro/search?q=michelin+t+63&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=naJkU7epCaPG0QXyhoGYCA&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1024&bih=629#q=michelin+t+63&tbm=isch&imgdii=_ T63 sunt printre cele mai bune anvelope noduroase. Foarte aderente pe toate suprafetele, mai ferme decat Siracurile si K60 in viraje, o buna rezistenta in timp la exploatarea pe asfalt ( nu se rup nodurile alea, asa cum se intampla cu anvelopele cramponate abuzate pe asfalt), pe iarba aluneca ca mai toate gumele, indiferent de profilul lor, pe pietris danseaza spatele (dar fara sa pierzi controlul), pe noroi nu se incarca, dar arunca si te murdaresti ca porcu'. Sunt f zgomotoase pe sosea, de la 70 km/h nu mai auzi toba. Se tocesc mai repede prin comparatie cu Siracurile, dar mai bune decat K60 . Ia-le doar daca mergi cel putin 50% pe coclauri. Comparatii cu alte gume nu pot sa mai fac. Bafta! Editat Mai 7, 2014 de dot977 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 7, 2014 Share Postat Mai 7, 2014 Lamuriti-ma si pe mine cu diagrama asta: Unde e "foarte bine" si unde e "foarte slab" raportat la centrul pentagonului? La graficul de pe pagina asta ma refeream... http://moto.michelin.com/tyres/michelin-t63#perf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Mai 7, 2014 Share Postat Mai 7, 2014 (editat) cre ca bine e departe de centru si slab aproape. dar nu prea are relevanta, zic eu, ca t63 are acelasi grafic cu sirac. Editat Mai 7, 2014 de b374 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 cre ca bine e departe de centru si slab aproape. dar nu prea are relevanta, zic eu, ca t63 are acelasi grafic cu sirac. Ha ha, corect, acum am vazut si io... Deci...degeaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 Degeaba ce? Graficul sau cauciucul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 9, 2014 Share Postat Mai 9, 2014 Degeaba ce? Graficul sau cauciucul? Graficul, man. Oricum, intre timp m-am decis: Karoo 3. Comandat deja. Revin cu o parere dupa ceva sute de km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Mai 26, 2014 Share Postat Mai 26, 2014 Graficul, man. Oricum, intre timp m-am decis: Karoo 3. Comandat deja. Revin cu o parere dupa ceva sute de km. Foarte misto karoo 3, le am de 1500km si pot spune ca am primit exact ce cautam. Extrem de silentioase pentru profilul pe care il au, aderenta pe asfalt este extrem de buna - nu am simtit diferenta fata de anakee sau trailmax(gume de strada 90%), agata bine pe macadam si un fel de noroi nu foarte adanc. Nu am intrat cu ele in noroaie grele, insa sper sa faca fata si acolo. Ce ma interesa foarte tare era zgomotul la viteze de touring 80-130 si pot spune ca nu m-au dezamagit deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Mai 26, 2014 Share Postat Mai 26, 2014 agata bine pe macadam si un fel de noroi nu foarte adanc. Nu am intrat cu ele in noroaie grele, insa sper sa faca fata si acolo. Chiar te rog sa revii cu informatii despre comportamentul lor in noroaie grele. Dupa cum arata profilul, pare sa descarce eficient. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Mai 26, 2014 Share Postat Mai 26, 2014 Promit sa revin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 27, 2014 Share Postat Mai 27, 2014 (editat) Am deja vreo 300 km cu Karoo 3. Extrem de silentioase pentru profilul pe care il au Corect! Surprinzator de tacute. Ma asteptam sa n-aud ce gandesc pe asfalt, dar nu, sunt chiar mai silentioase decat K60. Mare +. aderenta pe asfalt este extrem de buna - nu am simtit diferenta fata de anakee sau trailmax(gume de strada 90%), Aici nu mai sunt de acord. Nu stiu ce inseamna pentru tine aderenta extrem de buna pe asfalt, dar mie mi se pare mult sub K60. Pe inclinare mai serioasa pierd aderenta la fiecare accelerare mai intepata. Pe franare spatele e cam degeaba, se duce taras mult mai repede decat alte gume. (fata nu stiu, eu am pus doar pe spate...) Pe asfalt ud e cam naspa. nu prea tine sa te dai mai agresiv. agata bine pe macadam si un fel de noroi nu foarte adanc. Am bagat si macadam uscat si bolovani si noroi w.e. trecut. Stau foarte bine. Se descarca instant. M-am oprit la cativa metri dupa un noroi mai mare decat talonul gumei si era deja descarcat. Pe bolovani ma asteptam sa sara in toate partile, dar nu stiu cum face ca sta la locul lui. Pe macadam uscat zici ca esti pe asfalt. Editat Mai 27, 2014 de Kollar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Mai 27, 2014 Share Postat Mai 27, 2014 spate 120/80 18, nu neaparat exact dar nici 140/80 nu-mi recomandati ca suge toata vlaga de la 250 cu treijdecai si osutatreijsiceva kile, regim mixt… pareri? sunt spalat pe creier recent si nu prea-mi mai aduc aminte nic din ce stiam… adicatelea: t63 ( or mitas e09 ) vs mt21 vs d606 vs tkc80 vs ce nu stiu dar stie altcineva… Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Mai 27, 2014 Share Postat Mai 27, 2014 (editat) Aici nu mai sunt de acord. Nu stiu ce inseamna pentru tine aderenta extrem de buna pe asfalt, dar mie mi se pare mult sub K60. Pe inclinare mai serioasa pierd aderenta la fiecare accelerare mai intepata. Pe franare spatele e cam degeaba, se duce taras mult mai repede decat alte gume. (fata nu stiu, eu am pus doar pe spate...) Pe asfalt ud e cam naspa. nu prea tine sa te dai mai agresiv.Nu stiu cum de pierzi aderenta spate si foarte inclinat fara s-o patesti, eu unul am renuntat la stilul foarte agresiv, insa m-a luat valul saptamana trecuta pe Cheia si m-am tinut de niste vitezane fara sa-mi scape deloc spatele nici pe frana, nici in accelerare brutala.....probabil tine si de cat de incalzit e cauciucul. Spun ca ma mira concluzia ta avand in vedere si faptul ca profilul se lateste odata cu aplecarea pe curbe, deci exista mai mult contact pe curba cu asfaltul decat in pozitie verticala. La frana spate ceea ce spui tu e relativ, aderenta la frana spate indiferent de cauciuc are o eficienta extrem de scazuta. Nu cred sa-ti poti da seama de eventuale diferente, din nou si aici mai important e cat de incalzita e guma si centrul de greutate. Este foarte probabil ca in cazul scout-ului care are profil continuu pe spate sa aiba ceva mai multa eficienta, nu stiu ce sa zic, insa eu folosesc pe asfalt frana spate doar pentru a evita diving-ul de pe fata si atat, deci nu mi-a inselat asteptarile la franare deloc. Referitor la ploaie nu am incercat si nu voi incerca niciodata sa trag de gaz sau sa-i fortez vre-o limita, insa am remarcat intradevar ca mi-a fugit de sub mine fata la oprire in cateva randuri fara sa fiu agresiv, deci nu exceleaza pe ploaie. De altfel nu cer de la gume performante pe ploaie si merg numai de nevoie in astfel de conditii, extrem de linistit. Editat Mai 27, 2014 de xtrblack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 Hm, de ex mersul pe timp de noapte se poate evita. Mersul pe timp de ploaie nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 Nu stiu cum de pierzi aderenta spate si foarte inclinat fara s-o patesti, Mi se intampla destul de des... Este foarte probabil ca in cazul scout-ului care are profil continuu pe spate sa aiba ceva mai multa eficienta La 138/80-17 K60 NU are profil continuu pe mijloc, cum are la dimensiunile mari. Referitor la ploaie nu am incercat si nu voi incerca niciodata sa trag de gaz sau sa-i fortez vre-o limita, insa am remarcat intradevar ca mi-a fugit de sub mine fata la oprire in cateva randuri fara sa fiu agresiv, deci nu exceleaza pe ploaie. De altfel nu cer de la gume performante pe ploaie si merg numai de nevoie in astfel de conditii, extrem de linistit. Si eu incerc pe ud sa merg usurel, dar cand dau de niste serpentine...aproape ca nu pot sa ma abtin. Mai poate fi o diferenta majora: gabaritul si performantele mobrelor noastre. Ce fel de GS ai? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 Nu stiu cum de pierzi aderenta spate si foarte inclinat fara s-o patesti, eu unul am renuntat la stilul foarte agresiv, insa m-a luat valul saptamana trecuta pe Cheia si m-am tinut de niste vitezane fara sa-mi scape deloc spatele nici pe frana, nici in accelerare brutala.....probabil tine si de cat de incalzit e cauciucul. Spun ca ma mira concluzia ta avand in vedere si faptul ca profilul se lateste odata cu aplecarea pe curbe, deci exista mai mult contact pe curba cu asfaltul decat in pozitie verticala. La frana spate ceea ce spui tu e relativ, aderenta la frana spate indiferent de cauciuc are o eficienta extrem de scazuta. Nu cred sa-ti poti da seama de eventuale diferente, din nou si aici mai important e cat de incalzita e guma si centrul de greutate. Este foarte probabil ca in cazul scout-ului care are profil continuu pe spate sa aiba ceva mai multa eficienta, nu stiu ce sa zic, insa eu folosesc pe asfalt frana spate doar pentru a evita diving-ul de pe fata si atat, deci nu mi-a inselat asteptarile la franare deloc. Referitor la ploaie nu am incercat si nu voi incerca niciodata sa trag de gaz sau sa-i fortez vre-o limita, insa am remarcat intradevar ca mi-a fugit de sub mine fata la oprire in cateva randuri fara sa fiu agresiv, deci nu exceleaza pe ploaie. De altfel nu cer de la gume performante pe ploaie si merg numai de nevoie in astfel de conditii, extrem de linistit. Cum ii spuneam si lui @b374 pe un alt topic, mai trebuie respectate si presiunile recomandate de producatorul motocicletei/ sau, dupa caz, al pneului. Sa nu va asteptati sa aveti un comportament bun al pneurilor, in special pe ud sau in off, cand rotile sunt umflate beton. Cititi manualul motoretei si vedeti ce presiuni sunt recomandate pentru modelul vostru, pentru asfalt si off road, apoi apreciati felul in care lucreaza pneul. Spun asta pentru ca m-am intalnit cu situatii in care colegul de plimbare se plangea de gume, pe macadam... cand l-am intrebat de presiune, avea 2,5 bar in ambele roti. Dupa ce i-am coborat presiunea, imi ruga de sanatate... pur si simplu, alta motocicleta. Si vorbesc de om cu multi km pe doua roti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 Eu presupun ca este vorba de indici de greutate, respectiv viteza, diferiti la gumele de pe motocicletele voastre. Si vorbesc de om cu multi km pe doua roti. Mi s-a intamplat si mie. Au multi pe sosea si atunci este, pe undeva, normal. Cand le-am zis sa lase presiunea la 0.8, maxim 1 atm, credeau ca fac glume proaste pe seama lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 Eu presupun ca este vorba de indici de greutate, respectiv viteza, diferiti la gumele de pe motocicletele voastre. Mi s-a intamplat si mie. Au multi pe sosea si atunci este, pe undeva, normal. Cand le-am zis sa lase presiunea la 0.8, maxim 1 atm, credeau ca fac glume proaste pe seama lor. Eu sunt posesor de XT600 E si in cartea mea se mentioneaza pentru mers in off road 1,25 bar - front, 1,25 bar - rear, presiune masurata la rece. Pentru asfalt, pana la 90 kg, se specifica 1,5 bar fata+ spate, iar cea ce depaseste 90 kg, pana la 180 kg (sarcina maxima admisa), 1,5 - fata, 2,5 spate. Pentru ca am peste 100 kg, aici fac o derogare de la regula: pastrez pe fata 1,5 si bag in jur de 1,7- 1,8 pe spate. In felul asta, chiar si cu pneuri mai pacatoase pe asfalt, in special ud (vezi E09), am avut o tinuta decenta de drum. Off topic. Motoreta de la profil este a ta? Este splendida!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 Salut! A mea este. Multumesc frumos! Eu in off merg cu 0.8, maxim 1 atm. Nu am folosit niciodata rimlock si nici camere hd. Motorul tot un XT600, numai ca Z si greutatea tot acolo - 100kg. Acum am Pirelli Mt 21 clasic pe motor, de care sunt foarte multumit pe namol si iarba mare. Mai bine decat E09 la ambele din cauza crampoanelor mai aerisite dar se si consuma ceva mai repejor. Pe asfalt ud nu am tras serios de ele insa mi se par mai safe decat Mitas. Minusuri la guma fata - arunca mizeria mult inainte si vine toata pe faruri, carena si in fata mea. Iar zgomotul gumei fata este cam peste toate gumele off ce le-am folosit eu. Cu asta m-am obisnuit. Pt. prima problema voi incerca sa montez o aripa mai veche, uzata, dar mai lata si aplecata . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 Mai poate fi o diferenta majora: gabaritul si performantele mobrelor noastre. Ce fel de GS ai? Foarte posibil, eu am F800 si bate in 190kg cu rezervorul plin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 bate in 190kg da ce i-ai facut de ai scazut 15kg? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 Foarte posibil, eu am F800 si bate in 190kg cu rezervorul plin. Pai atunci nu e de la asta, ca si a mea are 180 la gol... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 (editat) Pai atunci nu e de la asta, ca si a mea are 180 la gol... swing si find out (pp ca vine de la "size matters") Editat Mai 29, 2014 de b374 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 retractez tot ce am spus rau despre Bridgestone TW301 ... erau defecti (blocati cu un fel de smoala) rulmentii de la jug TW301 este ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 erau defecti (blocati cu un fel de smoala) rulmentii de la jug i mean, come on, ce ti-am zis? crezi ca degeaba am tenere de 4 ani? retractez tot ce am spus rau despre Bridgestone TW301 nu ca as fi total de acord TW301 este ok *) vezi mai sus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 30, 2014 Share Postat Mai 30, 2014 aveam rulmentii in garaj de un an ... aveau alta destinatie , dar stiam ca se potrivesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.