Sari la conținut

Anvelopele on si off


Postări Recomandate

pe uscat sau vaduri de rau obtii aderenta, dar pe noroi nu cred ca presiunea scazuta ajuta la ceva... eventual sa ciupesti camera pe fatza si sa te miri ca bou ca peticele sunt prea mici

 

la stradale, pe noroi, nu. la cramponate, pe noroi, cu ea scazuta se descarca mult mai usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pata de contact dintre un cauciuc de strada si pietris/pamant/iarba/noroi, etc... Nu crezi ca ar fi mai eficace un cauciuc caramelizat umflat beton decat un cauciuc de strada supermulat pe "teren"?

Cu siguranta ar fi. Asta insa daca as petrece mai mult timp prin padure decat o fac acum ;)

 

pe uscat sau vaduri de rau obtii aderenta, dar pe noroi nu cred ca presiunea scazuta ajuta la ceva...

Clar nu au nicio treaba cu un noroi serios. Daca intalnesc asa ceva si nu exista alternativa de ocolire/trecere... stanga imprejur, ca nu sunt palalila :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite pe unu' care isi desumfla rotile la Golf 2 si demareaza mai repede decat Veyron sau GTR :)

 

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trag concluzia ca, cu cauciucele dezumflate, ai tractiune mai buna pe .... asfalt. Probabil mult mai buna decat cu cramponate umflate beton. Nu ne temem de offroad. Omuletul din indicatorul rutier al lui Yuk se ingrijeste de acest aspect :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trag concluzia ca, cu cauciucele dezumflate, ai tractiune mai buna pe .... asfalt. Probabil mult mai buna decat cu cramponate umflate beton. Nu ne temem de offroad. Omuletul din indicatorul rutier al lui Yuk se ingrijeste de acest aspect :)

Presiune mai scazuta, in pneu = forta de frecare mai mare = aderenta sporita = tractiune mai mare. Fizica elementara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

K60 scout. Am facut cu ele 3600km, din care: ploaie asfalt 60%, uscat asfalt 30%, off 10% uscat... peste 145km/h cel putin 2000km. Multumit de aderenta, inclinare, dar umpic zgomotoase, iar dupa ce se tocesc pe mijloc (nu stiu ce distanta au ele) pe viraj vibreaza crampoanele. Un 50/50 la sigur. Tot din acestea voi lua.

Editat de Slash28
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presiune mai scazuta, in pneu = forta de frecare mai mare = aderenta sporita = tractiune mai mare. Fizica elementara.

 

Nu e chiar asa elementara. Forta de frecare este egala cu produsul dintre coeficientul de frecare (static sau cinetic) si normala la suprafata (greutatea obiectului). Prin urmare, forta de frecare NU depinde de suprafata. Dar:

aderenta unui cauciuc nu depinde doar de forta de frecare dintre el si calea de rulare. Pe asfalt, o suprafata de contact mai mica provoaca o tocire instanta mai mare a cauciucului, fapt care duce la scaderea drastica a coeficientului de frecare cinetic. Pe macadam, o suprafata de contact mai mica provoaca dislocarea unui numar mai mic de pietricele fapt care duce la scaderea aderentei. Cu toate acestea, castigul unui cauciuc stradal dezumflat pe macadam nu consider ca este foarte mare. Muuult mai mult castigi daca, pe macadam, ai un cauciuc cu un profil mai agresiv, chiar si umflat la 3 atm

Dupa parerea mea, ierarhia in ordinea scaderii aderentei, este urmatoarea:

- pe macadam: 1 - crampoane dezumflate, 2 - crampoane umflate, 3 - stradal dezumflat, 4 - stradal umflat.

- pe asfalt: 1 - stradal dezumflat, 2 - stradal umflat, 3 - crampoane dezumflate, 4 - crampoane umflate.

Profilul cauciucului face diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e chiar asa elementara. Forta de frecare este egala cu produsul dintre coeficientul de frecare (static sau cinetic) si normala la suprafata (greutatea obiectului). Prin urmare, forta de frecare NU depinde de suprafata. Dar:

aderenta unui cauciuc nu depinde doar de forta de frecare dintre el si calea de rulare. Pe asfalt, o suprafata de contact mai mica provoaca o tocire instanta mai mare a cauciucului, fapt care duce la scaderea drastica a coeficientului de frecare cinetic. Pe macadam, o suprafata de contact mai mica provoaca dislocarea unui numar mai mic de pietricele fapt care duce la scaderea aderentei. Cu toate acestea, castigul unui cauciuc stradal dezumflat pe macadam nu consider ca este foarte mare. Muuult mai mult castigi daca, pe macadam, ai un cauciuc cu un profil mai agresiv, chiar si umflat la 3 atm

Dupa parerea mea, ierarhia in ordinea scaderii aderentei, este urmatoarea:

- pe macadam: 1 - crampoane dezumflate, 2 - crampoane umflate, 3 - stradal dezumflat, 4 - stradal umflat.

- pe asfalt: 1 - stradal dezumflat, 2 - stradal umflat, 3 - crampoane dezumflate, 4 - crampoane umflate.

Profilul cauciucului face diferenta.

:goodposting: Foarte corect tot ce spui! Eu am simplificat, cu intentia de a arata relatia dintre forta de frecare, aderenta si tractiune, dar in ecuatie intra, evident si alte variabile, precum cele mentionate de tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima impresie ptr Heidenau K60 scout : pe macadam sau drum de pamant , foarte incantat . Pe asfalt , in afara de putin zgomot care ptr mine nu este deranjant , foarte incantat . Pe iarba , nu vreau sa mai incerc iar pe ploaie sau noroi nu am avut ocazia . Una peste alta , sunt multumit de ele dupa primii 500 km . Le-am montat la 94500 si sa vad cand le dau jos cat va fi pe ceas :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare:

punem presiunea in pneu in concordanta cu recomandarile motocicletei, sau cele ale cauciucului ? Cum e mai bine de obicei ?

in cazul meu eu la 70kg pasager(60kg) + bagaje(multe bagaje: cort,cooking,haine,scule,etc) pe Heidenau K60Scout

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare:

 

punem presiunea in pneu in concordanta cu recomandarile motocicletei, sau cele ale cauciucului ? Cum e mai bine de obicei ?

 

in cazul meu eu la 70kg pasager(60kg) + bagaje(multe bagaje: cort,cooking,haine,scule,etc) pe Heidenau K60Scout

Cu ale producatorului mobrei.

 

dupa ce zice facatoru' gumei - ajustat cu experienta calaretului.

Cum, bre, aceeasi guma pe doua mobre total diferite, aceeasi presiune? De ex K60 pe KLX 125 sau 250 si pe Transalp aceeasi presiune? Nu prea, zic io...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu ale producatorului mobrei.

 

si max alea doua modele de cauciucuri recomandate de producator. ;)

 

Cum, bre, aceeasi guma pe doua mobre total diferite, aceeasi presiune? De ex K60 pe KLX 125 sau 250 si pe Transalp aceeasi presiune? Nu prea, zic io...

 

daca producatorul de gume da presiuni, le da pe motorete. daca n-o gasesti pe a ta, gasesti una similara. vezi la Metz de exemplu - aceeasi guma pt mobra de 160kg vs mobra de 210kg.

 

PS - nici unul nu-i cuvantul Lui... tot cum iti place tie sau adecvat terenului, stilului, incarcarii trebuie ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe cauciuce parca scrie presiunea maxima, nu presiunea recomandata, oricare ar fi ea. Deci: ne luam dupa recomandarile mobrei dupa ce ne-am asigurat ca i-am montat cauciuce cu dimensiuni adecvate, indici de greutate si viteza corespunzatori iar presiunea maxima de pe cauciuc excede presiunea recomandata de manualul mobrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe cauciuce parca scrie presiunea maxima, nu presiunea recomandata, oricare ar fi ea. Deci: ne luam dupa recomandarile mobrei dupa ce ne-am asigurat ca i-am montat cauciuce cu dimensiuni adecvate, indici de greutate si viteza corespunzatori iar presiunea maxima de pe cauciuc excede presiunea recomandata de manualul mobrei.

 

Nu vorbesc prostii si nici de maxime. Unii producatori dau presiuni la fiecare cauciuc pt fiecare mobra pe care o recomanda. Acelasi cauciuc are presiuni diferite pt mobre diferite in cazurile respective. Intre cauciucuri sunt diferente. Producatorul mobrei iti da 1 sau 2 modele in carte si aceeasi presiune. Daca _exact_ modelul ala de guma, producatorul gumei, in anul de gratie curent, pt mobra facuta in 1998 zice ca recomanda, pentru mobra respectiva si guma respectiva presiunea X... diferita de Y din carte... tu ce mai zici?

 

La absurd... dati o raita si cititi specificatii de gume de strada cand pt o guma presiunea data de producatorul ei e cu aproape 1 BAR - repet 1 BAR - mai jos... nu ca toate cauciucurile sunt la fel... dar pana la urma daca are talon mai tare sau mai moale, cum se deformeaza, cum se incinge - producatorul gumei stie, de exemplu...

 

Si nu e chiar asa de rocket science treaba pana la urma... daca nu stii exact ce si cum bagi cat zice (oricine)... pe asfalt e simplu... daca ai facut 100-200km, verifici presiunea si iese mult mai mare decat aveai initial, inseamna ca mergi cu cauciucul dezumflat. In afara asfaltului ( Andrei Belcic, sper ca-ti place formularea :) ) nu se aplica. Cu cat iti place, simti control, confort si nu faci pana sau nu rupi valve - aia e presiunea corecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si max alea doua modele de cauciucuri recomandate de producator. ;)

 

 

daca producatorul de gume da presiuni, le da pe motorete.

Unde, vere, pe caucioace? Io cand am cumparat gume nu mi-a dat nimeni nicio lista de presiuni. Scrie doar pe ele MAX xx bar. Sau tre' sa fac rost de manualul de utilizare al gumelor? Cred ca deja exageram.

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde, vere, pe caucioace? Io cand am cumparat gume nu mi-a dat nimeni nicio lista de presiuni. Scrie doar pe ele MAX xx bar. Sau tre' sa fac rost de manualul de utilizare al gumelor? Cred ca deja exageram.

 

iete - kle vs xtz - aceasi guma.

 

post-40741-0-41475900-1402940645_thumb.png post-40741-0-32224700-1402940646_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, manualul de KLE zice 1.7 si 2.2 deci e p-acolo.

Pe de alta parte astia dau aceleasi presiuni pentru toate cele 3 variante de gume pentru KLE, Tourance, Sahara si Karoo3, gume foarte diferite intre ele ca profil si aplicabilitate. Deci...

 

M-am uitat acum si la Michelin: aceeasi presiune (2.0/2.3)atat pentru T63 cat si pentru Anakee 3. Bullshit!

» Post actualizat in 16 Jun 2014 18:10

Dewci.

» Post actualizat in 16 Jun 2014 18:14

Deci: fiecare producator da presiuni diferite dar aceleasi pentru toate genurile lui de gume. Diferenta de 25% intre branduri pe fata, valri asemanatoare pentru fata.

Si hai sa vad ce ziceti de asta: niciun producator nu zice nimic despre felul suspensiei pe fata. La KLE e mare diferenta daca bagi aer in furca. In furca OEM, deci nimic special, nimic modificat. Eu merg cu 2 in furca. Daca bag 2 si in guma fata, cum zice Michelin...

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Astea sunt presiunile date de constructorul mobrei afisate pe site-ul constructorului de cauciucuri. Nu e nici un mister. Ai selectat dupa modelul de mobra. Daca te duci direct pe modelul de cauciuc sau pe cauciucul insasi vei gasi doar presiunea maxima. Daca o depasesti, producatorul cauciucului nu mai garanteaza ca nu va face bum. Deasemenea daca depasesti incarcarea maxima sau viteza maxima, lucruri care cresc presiunea in cauciuc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine ma. cum zici tu... la KLE lu' Kollar or fi copiat-o gresit. La fel ca si la XJ-ul meu vechi. Si la altele unde difera de ce zice manualul.

 

NU zic ca alea or fi scriptura, pana la urma tot cum simt mobra si vad ca se comporta cauciucurile merg... era doar o discutie de principiu.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astea sunt presiunile date de constructorul mobrei afisate pe site-ul constructorului de cauciucuri. Nu e nici un mister.

Nu-i asa Andrei. In manualul mobrei japonezul zice 1.7 pe fata si 2.0 pe spate (2.2 cu pasager). Pe siteurile Metzler si Michelin difera mult fata de manual.

Chiar, de ce niciunul din producatorii astia de gume nu da presiuni diferite pe spate pentru situatiile singur vs. cu pasager? Ca e diferenta mare de apasare. Japonezul da, toti producatorii de masini dau, astia de fac gume - nu.

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

K 60 scout - 15000 de km - sa zicem un 30% offroad (cu pasager) si restul pe asfalt (tot cu pasager)

tractiune buna off si chiar cu un pic de noroi , pe strada nici o problema

cum spuneau si colegii mai sus , crampoanele huruie un pic pe viraje cand se uzeaza cauciucul pe mijloc dar nu consider ca e vreo chestiune negativa

nu mi-a dat emotii nici pe ploaie , un cauciuc foarte bun dupa parerea mea

am ales altceva doar din considerente pecuniare...ca altfel luam tot K60 scout

 

 

post-65598-0-56642700-1406802176_thumb.jpg

post-65598-0-02444600-1406802327_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

majoritatea folosesc motoreta fara pasager, probabil de aceea producatorul gumei da numai o presiune, presupun cea mai convenabila pt el dpdv al garantiei pe care o acorda si aparent corelata cu indicele de greutate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Ce producator de cauciucuri pentru aratura face si gume de fatza pe dimensiunea asta 110/80R18? Ma intereseaza ceva ce poate fi imperecheat cu o guma spate de 150/70R17, tot profil pt aratura.

Editat de Dkw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Anvelopele on si off

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...