Sari la conținut

Anvelopele on si off


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

depinde si pe ce motoreta pui marime mai mare

la un transalp din 89 am pus 140, fata de 130 stoc pe spate. si cand ma inclinam ajungea fata sa isi termine profilul si simteam cu isi pierde aderenta fata, iar spatele mai avea 1 cm de profil pe sectiune... cand aveam pe spate 130 puteam atinge mai usor scarita sau scutul cu cauciucurile incalzite.

la transalpul din 99 stoc e 120, am momentan 130 si atinge putin in toba stoc, nici nu intra 140 doar daca schimb toba.

depinde si de geometria spatelui.

dar daca schimbati profilul gumei atentie, sa fie profil pe ambele cauciucuri, sa mearga in tandem.

cal mai bine e sa fie respectate specificatiile producatorului

 

nu prea cred ca e asa grava treaba... uita-te si tu sunt moto de cu 90/90 pe fatza si 130 - 150 pe spate... si daca te uiti la distanta dintre roti tot pe acolo. deci nu-i grav daca producatorii le fac asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde si pe ce motoreta pui marime mai mare

la un transalp din 89 am pus 140, fata de 130 stoc pe spate. si cand ma inclinam ajungea fata sa isi termine profilul si simteam cu isi pierde aderenta fata, iar spatele mai avea 1 cm de profil pe sectiune... cand aveam pe spate 130 puteam atinge mai usor scarita sau scutul cu cauciucurile incalzite.

la transalpul din 99 stoc e 120, am momentan 130 si atinge putin in toba stoc, nici nu intra 140 doar daca schimb toba.

depinde si de geometria spatelui.

dar daca schimbati profilul gumei atentie, sa fie profil pe ambele cauciucuri, sa mearga in tandem.

cal mai bine e sa fie respectate specificatiile producatorului

cel mai probabil toba transalpului nu se afla in pozitia originala. La o cazatuta a fost impinsa spre roata. Totusi este de mentionat ca anvelopa de 140 comparativ cu 130 este mai inalta cu 8mm (80%x10mm)(cam 5 cm pe circumferinta?)si cu siguranta mai grea cateva sute de grame. Am avut si nu am simtit diferenta, probabil este insesizabil.La tenereu am montat saibe ca sa indepartez cutia de scule sau am tras indoind putin urechile spre exterior. La bascula nu sunt probleme. 120-140 Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce?

daca faci sectiune la cauciucuri si observi cum punctul de contact din mijlocul cauziucului urmeaza profilul pana la capatul sectiunii - producatorul calculeaza profilele cauciucurilor astfel incat punctele de contact vor urmari arce de cerc de diferite lungimi fata/spate, in schimb la o anumita inclinare maxima a motoretei punctele de contact sa ajunga in acelasi timp la capatul profilului.

nu prea cred ca e asa grava treaba... uita-te si tu sunt moto de cu 90/90 pe fatza si 130 - 150 pe spate... si daca te uiti la distanta dintre roti tot pe acolo. deci nu-i grav daca producatorii le fac asa.

 

apai ma lasam cu transalpu pana zgariam cotul scutului...aveam 170/80; cand am pus 140/80 pe spate pe fata ajungea mai repede la capatul profilului si nu mai era stabila si acolo era limita - si nu ajungeam pana la scut, si stiiam ca eram in siguranta...cu cel nou am testat ca nu sunt..

 

si mai bine in caz de urgenta cand vrei sa te mai lasi putin sa iei curba cum trebuie sa stii ca mai ai oleaca de profil pana sa pierzi aderenta...

 

cel mai probabil toba transalpului nu se afla in pozitia originala. La o cazatuta a fost impinsa spre roata. Totusi este de mentionat ca anvelopa de 140 comparativ cu 130 este mai inalta cu 8mm (80%x10mm)(cam 5 cm pe circumferinta?)si cu siguranta mai grea cateva sute de grame. Am avut si nu am simtit diferenta, probabil este insesizabil.La tenereu am montat saibe ca sa indepartez cutia de scule sau am tras indoind putin urechile spre exterior. La bascula nu sunt probleme. 120-140

 

probabil, inca nu m-am uitat la asta, o sa verific. da poate schimb toba cu una mai usoara..

Editat de kinguh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca faci sectiune la cauciucuri si observi cum punctul de contact din mijlocul cauziucului urmeaza profilul pana la capatul sectiunii - producatorul calculeaza profilele cauciucurilor astfel incat punctele de contact vor urmari arce de cerc de diferite lungimi fata/spate, in schimb la o anumita inclinare maxima a motoretei punctele de contact sa ajunga in acelasi timp la capatul profilului.

Pai asta se poate verifica. Culci mobra pana la marginea gumei si vezi cum stai. Desi, daca ambele gume sunt, de exemplu, 70 on /30 off ar trebui sa permita cam aceeasi inclinare chiar daca sunt marci sau modele diferite.

 

A, si a nu se uita ca aici conteaza foarte mult incarcatura mobrei, stilul de accelerare pe viraj si setarea amortizoarelor spate.

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca s-ar putea face inainte sa cumperi si inainte sa il montezi pe janta ar fi bine :)

 

dar cum ai zis, sunt si alti factori care influenteaza asta.

 

oricum am sa pastrez 130-u din carte cand se da drumu la anakee wild :), mai bun pe off decat pe 140

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca s-ar putea face inainte sa cumperi si inainte sa il montezi pe janta ar fi bine :)

 

dar cum ai zis, sunt si alti factori care influenteaza asta.

 

oricum am sa pastrez 130-u din carte cand se da drumu la anakee wild :), mai bun pe off decat pe 140

Absolut! D-aia ma si plang ca nu gasesc 130 pe nicaieri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

140 presupune o mobra mai grea care va indoi sub propria greutate caramelele mici de la anvelopele cu profil agresiv. Incearca un T63 Desert. Nu stiu daca exista variante late. Altfel E09 si E10....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa o scurta cautare:

 

In my opinion (having travelled with both Desert and T63 in Nort- and West Africa) the main advantage op the Desert is that its almost indestructable. I only once had a flat tire with a desert. After noumerous flats (ussualy at noon with no shade) with other tires, that was the main reason to change to Deserts. With that the other pro is that they last a bit longer than T63's.
A couple a reasons for NOT taking Deserts: they are a bit more expensive, not very good on wet surfaces and the may not fit on the bike (swingarm) because they are very big.

.

.

.

Simple reason - punctures. I used MT21s in Algeria recently and had a load of hassle with punctures, and the tyre had rips in the side of the carcass big enough to pass a tyre lever through. My friends had Deaserts - they had no problems. Worth the extra money for off-road use.

 

http://www.horizonsunlimited.com/hubb/north-africa/michelin-desert-or-t63-rear-14290

cam asta e

depinde ce vrea fiecare sa faca cu motoreta...

 

apai daca mergi prin desert sau pe terenuri pietruite si pamantoase nu iti trebuie nush ce tehnologie la cauciuc, din lemn daca se poate sa fie... cam aia e

daca te pui pe asflat alta mancare de pesti..

Editat de kinguh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca povestea de mai sus nu se aplica la noi

Noi nu avem conditii de desert, respectiv 60-70 grade la sol

Bolovani avem, dar la ce avem noi se poate folosi Mitas E-09 Dakar, care are talonul mai gros

Spunea un amic din Văleni (Leo) că a mers kilometri întregi pe pană, cu pasager şi bagaje, şi anvelopa a facut faţă cu brio

Bine, nu vă imaginaţi ca a mers la viteză de croazieră, s-a târât cu a doua până la vulcanizare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Vreau sa iau un K60 / K60 Scout, 17- 130/80, dar pe ce site-ri am gasit, toare sunt cu mentiunea M+S. Asta inseamna ca sunt mud and snow??

Si daca e asa, sunt mai moi si se tocesc repede?

Pe fata am k60 aproape nou si de asta vreau si pe spate tot K60/K60 Scout.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Intrebare:

 

Oare care silicon este mai bun pentru etansat jantele cu spite:

 

http://www.dedeman.ro/timisoara/silicon-ig-glassen600-ml-negru.html

 

sau

 

http://www.dedeman.ro/timisoara/sikabond-at-metal-light-v-12-12ctr-300.html

?

 

Vrei sa montezi gumele fara camere?!

tubeless?! DIY

am vazut si eu ceva pe advrider...cu etansarea spitelor si puse gume tubeless si scapat de stresul penelor ! acum nustiu cat tine treaba asta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e

Din pacate T63 nu se fabrica 140/80-17

Ar fi fost prima mea optiune

pune e09 dakar! nu difera aproape deloc. T63 este mai usor, are indice de greutate mai mic si nu se fabrica mai lat decat 130

» Post actualizat in 15 Mar 2016 09:39

Salut!

Asta inseamna ca sunt mud and snow??

Si daca e asa, sunt mai moi si se tocesc repede?

 

da, insa daca nu aproximezi bine o curba cu alea m+s sansele sa dai cu tartacuta de asfalt sunt mai mici. Daca nu mergi agresiv si nu iesi iarna, nu cumperi m+s
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Anvelopele on si off

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...