Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy
 Share

Postări Recomandate

Da, asa-i... insa este doar o parere formata din inerpretari gresite, o ignoranta fata de legi fizice care tocmai sunt invocate(legea lui Ohm este contrazisa). Restul confuziilor nu mai conteaza... de explicatii nu are timp. Concluzie?..."sistemul este prost, cautati pe net regulatoare cu mosfet" - (probabil homemade)ne spune el, dar uita cel mai elementar lucru: Regulatorul "X" sau "Y" este OK - eu asta am facut si merge!

 

Arderea regulatorului este un efect. Intotdeauna la orice reparatie trebuie remediata in primul rand cauza! Altfel inlocuiesti la nesfarsit, concluzionezi ca ai de-a face cu un sistem prost conceput... ca japonezii fac masini proaste(evident, fara exemple, doar cu afirmatii...)

 

PS. ...nu interveneam, dar la mine si la cei pe care-i cunosc sistemele astea "gandite la limita" merg de ani buni doar refacand niste amarate de contacte(tot legea lui Ohm).

Iar te ia gura pe dinainte, te rog sa scrii concret ce nu-ti convine sa-mi zici si mie clar (daca vrei si la o bere) ca sa pot sa te lamuresc personal .Mosfet daca vrei cauta pe ebay (sau cauta de exemplu mosfet FH016AA) si o sa gasesti si regulatoarele si recenzii. Legea lui Ohm care o aplici tu e valabila pentru contacte nu si pentru regulator. Cauza arderii am explicat-o foarte clar si este o constatare unanim impartasita si pe alte forumuri. Cat despre sfaturi te contrazici singur nu stau sa-ti caut postul (am spus ca am citit inainte de acizitionarea mobrei tot topicul), dar dadeai sfaturi de achizitie a oricarui regulator chinezesc ca merge daca-l racesti cu un cooler de calculator cum ai facut si merge brici (ai pus si o poza cu mareata realizare) dar acum dupa ce zici ca s-a ars te-ai razgandit si ca o ventilatie suplimentara e frectie la picior de lemn. Imi retrag cuvintele si te rog sa ma ierti ca te-am jignit facandu-te semidoct, nu sunt genul care sa ma cert dar nu sunt dispus sa fiu luat in balon pe un domeniu in care am si experienta si expertiza. Iti respect experienta si pasiunea dar sa stii ca nu esti singurul si nu detii adevarul absolut. In conseciinta te rog sa avem un schimb de idei, nu de mistouri, din care pot sa castige toti cei de pe acest forum.

 

Poti sa-mi raspunzi sau nu, sa-mi ceri lamuriri sau nu faci ce vrei.

Poti sa incepi prin a-mi spune prin ce influenteaza curatarea contactelor buna functionare a regulatorului cand acesta ar trebui sa raspunda la sarcina maxima asa cum o definisem eu si care ar fi trebuit sa fie luata in calcul la dimensionarea lui si a magnetoului adica lipsa consumatorilor conditii foarte probabile in viata mobrei, pentru ca un proiectant serios asa face.

Poate specifici interpretarile gresite si confuziile sunt receptiv la alte puncte de vedere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mai revin cu o intrebare: Voi cand folostiti socul la motocicleta?

 

 

Sa zicem ca vara cand e cald, si o pornesc la amiaza prima data mai folosesc socul?

Socul se foloseste de fiecare data cand Motorul este Rece ....chiar daca il Folosesti pentru 20 de secunde pana Porneste Motorul Regulat si ajunge la Temperatura Potrivita de Relanti

Si la amiaza in cazul in care este Rece sau nefolosit dupa 8 ore de munca ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wow !!! cam la ce pret te duce ? m-ar interesa si pe mine ! cel putin pe fata ! :)

Salutare, motorul este al meu :) abia astept finalizare, cand voi revenii cu poze. Pentru alte detalii, poze intra aici si contacteaza maiestrul. http://oyamasgarage.blogspot.ro/2014/04/yamaha-virago-250-hand-made-fenders.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am auzit ca este ok, am cumparat, urmeaza sa ii fac schimbul. Eu unul am folosit numai yacco pana acum si am fost multumit. singurul inconvenieint sa ii zicem era ca la temperaturi mari, vara in oras pe la 40 grade schimba greu vitezele, nu mai trecea pe neutru decat daca ii dadeam un mic impuls din ambreiaj. Dar am folosit 10w40.

 

 

A folosit cineva ulei BEL-RAY mineral 20W 50? ce părere aveți?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Stie careva cum ajung sa inlocuiesc piesa 26? Cred ca e stricata garnitura si-mi iese si pe acolo ulei. Deja e dat jos cilindrul spate. Este suficient sa scot arcul(28) pentru ca sa iasa piesa 27 usor si apoi sa inlocuiesc garnitura? Sau trebuie dezbracat tot blocul pana la cutie ?

 

VkVfrd5.png



Garniturile sunt varza si ele . S-au lipit de bloc si de-o parte, si de alta. Exista vreun spray de dat pe astea? Am vazut o perie smechera de plastic care le rezolva dar e prea scump dispozitivul + ca e cam dificil de folosit la cele de pe blocul motor , doar la cilindrii ar merge.

 

kbZnKUL.jpg

Editat de adovis77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate vad eu ai surubul 31 care tine parghia 27 si care presupun ca e accesibil dand jos capacul din stanga.Mai cred ca trebuie sa scoti si impingatorul 32 care se face numai dand jos si capacul din dreapta ca sa ai acces la ambreiaj.Spray nu stiu eu folosesc lemn sa curat astfel de mizerii.

Garnitura respectiva o poti face din prespan sau carton de dosar.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

 

Vreau sa elimin toba intermediara.

E vreo problema, adica afecteaza negativ functionarea motorului ?

Virago XV 535 2YL '94

 

Asfalt fara gropi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ni ar avea de ce sa influienteze negativ, la 4T admisia e practic separata de evacuare (doar atunci cand restrictionezi toba ramane o presiune reziduala in cilindru care ar putea sa incurce admisia) nu ca la 2T la care admisia se intrepatrunde cu evacuarea, dar sa nu ai probleme cu politia si cand faci ITPul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare rau sa te contrazic, dar influenteaza... e vorba de back pressure, presiunea de pe evacuare, care se pierde la eliminarea unei tobe Daca se inlocuieste evacuarea cu una bine calculata si executata, probabil nu sunt probleme, dar daca doar se elimina o toba, cred ca se pierde cuplu, mai ales in ture mai joase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca si la 2T si la 4T ai un moment cand amble supape sunt deschise(se numeste incrucisare). Atunci viteza gazelor evacuate creeaza un vacuum in urma lor(datorita inertiei din teava de esapament). Aceasta depresiune produce o umplere mai buna a camerei de ardere pe care tot odata o si "spala" cu gaze de amestec proaspete.

In ambele cazuri, teava de esapament este necesara - face parte din sistemul de alimentare al motorului.

Diferenta apare la toba de esapament: la 4T este o "frana"(mai mare sau mai mica), in timp ce la 2T intregeste sistemul de admisie.

In foarte multe cazuri inlocuirea sau eliminarea partiala a unei tobe la 4T, nu aduce un plus de performata notabil, ci doar galagie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Geo Nu ma contrazici deloc este exact ce am spus si eu, in cilindru la evacuare ramne o presiune reziduala in camera de ardere. Cu cat este mai restrictionata toba cu atata presiunea este mai mare practic daca acest motor l-am considera compresor presiunea maxima ar fi, daca de exemplu am avea raport de compresie 10/1, 10 atm.Cuplu nu se pierde si nici putere pentru ca presiunea reziduala este mai mica decat cu toba intermediara ce ar creste probabil ar fi consumul (dar nesemnificativ pentru ca nemaiavand presiune reziduala cilindrii se umplu mai bine, oricum la 4T modificarile la toba nu sunt chiar asa de importante ca la 2T .

@cristi 57 Cand am reglat jocul la supape nu am sezizat o intrepatrundere a deschiderii dar data viitoare o sa fiu mai atent deci pana nu testez nu am argumente la cea de 125 (motor honda cg 125 ) mai mult ca sigur nu aveam intrepatrundere supapa de evacuare fiind inchisa cand se deschidea supapa de admisie, deci izolare totala.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Geo Nu ma contrazici deloc este exact ce am spus si eu, in cilindru la evacuare ramne o presiune reziduala in camera de ardere. Cu cat este mai restrictionata toba cu atata presiunea este mai mare practic daca acest motor l-am considera compresor presiunea maxima ar fi, daca de exemplu am avea raport de compresie 10/1, 10 atm.Cuplu nu se pierde si nici putere pentru ca presiunea reziduala este mai mica decat cu toba intermediara ce ar creste probabil ar fi consumul (dar nesemnificativ pentru ca nemaiavand presiune reziduala cilindrii se umplu mai bine, oricum la 4T modificarile la toba nu sunt chiar asa de importante ca la 2T .

@cristi 57 Cand am reglat jocul la supape nu am sezizat o intrepatrundere a deschiderii dar data viitoare o sa fiu mai atent deci pana nu testez nu am argumente la cea de 125 (motor honda cg 125 ) mai mult ca sigur nu aveam intrepatrundere supapa de evacuare fiind inchisa cand se deschidea supapa de admisie, deci izolare totala.

Si eu zic ca e corect mai sus.

Admisia nu are legatura cu evacuarea.

Daca dispare toba intermediara evacuarea si admisia se fac mai liber, alta presiune reziduala.

Toba intermediara este ceva in plus facuta pentru normele de poluare europene.

In rest nu mai modific nimic ramine asa cum e, filtre, etc.

Totusi e cineva care a facut lucrul asta ?

 

Asfalt fara gropi !

Editat de moromete
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are nici o legatura norma de poluare cu toba... pt poluare s-au facut sisteme de recirculare, de post-ardere a gazelor, catalizatoare etc. Tobele sunt puse pt 1. creearea unei presiuni pe evacuare; 2. atenuarea zgomotului. De asta am spus ca un sistem de evacuare bine gandit poate aduce un castig, pe cand doar o simpla eliminare a unei tobe, sau montajul unei simple tevi, nu ajuta... si, zic eu, chiar din contra, mai rau face.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crede-ma nu-i face mai rau dar nici bine doar galagie asa cum zicea si cristi 57.Cred ca @morometre se referea la poluarea fonica (sper) ca in speta de fata nu e vorba de toba cu catalizator.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Toba intermediara este ceva in plus facuta pentru normele de poluare europene....

In cazul lui XV 535, motorul este noneuro - nu are catalizator - toba este una singura si nu are lgatura cu poluarea.

Aspectul ei este facut pentru design. Evacuarile duc in singura toba(cea de dedesubt), apoi inta in toba de jos unde este o bifurcatie ce continua in toba de sus. Nu le-am desfacut niciodata dar cred ca(,) contin niste atenuatoare simple.

Daca vrei un zgomot mai "serios" fara a exagera, exista in partea inferioara tobei un surub pe care-l poti indeparta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul lui XV 535, motorul este noneuro - nu are catalizator - toba este una singura si nu are lgatura cu poluarea.

Aspectul ei este facut pentru design. Evacuarile duc in singura toba(cea de dedesubt), apoi inta in toba de jos unde este o bifurcatie ce continua in toba de sus. Nu le-am desfacut niciodata dar cred ca(,) contin niste atenuatoare simple.

Daca vrei un zgomot mai "serios" fara a exagera, exista in partea inferioara tobei un surub pe care-l poti indeparta.

da, ai dreptate.

am cautat pe net si am gasit pe un forum asta.

 

ViragoTechForum.com • View topic - How about just cutting off the exhaust collector?

 

acel colector asigura presiunea reziduala care este esentiala pentru o buna functionare a motorului.

in pagina web de mai sus rezulta clar consecintele indepartarii tobei intermediare, crestere zgomot foarte mult si pierdere de putere.

DECI NU ELIMIN TOBA INTERMEDIARA !

multumesc de indicatiile primite.

sper sa fie utile si altora.

 

asfalt fara gropi !

Editat de moromete
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

sunt si eu proaspat posesor de virago 250(1990) , astazi in vreme ce mai clateam ochii cu ea si incercam sa mai lustruiesc una alta am constatat ca am o gaura destul de mare (impreuna cu alte cateva mia mici) in teava de evacuare ce vine de la cilindul din spate si intra in toba acea de amestec.

 

Intrebarea de baraj este , ar trebui sa remediez situatia inainte sa trec pe la RAR cu ea pt autentificare si daca da.. cum ..unde ..aveti ceva recomandari ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare si bine ai venit printre "pitici".

Da, ar trebui sa le remediezi... daca restul tevii e ok, poti incerca cu sudura, sa puna niste petice. Daca nu... inlocuita portiunea de teava cu una de acelasi diametru interior.

Daca nici asa, nici asa nu se poate, mai ai o varianta, dar care nu stiu cat de bine tine... la piese auto sau prin Dedeman, Hornbach etc, gasesti o banda pt reparatii tobe auto. Am un amic care si-a peticit toba la masina cu asta de vreo 2 ani... si tot tine. Ma gandeam sa iau si eu un kit din asta, ca nu e perfect etansa imbinarea dintre toba si teava cilindrului din spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

 

Inca o intrebare, a mea este Virago XV 535 2YL-109977 1994.

Pe talon am 25KW, si cred ca asa e. Incepind de la 110Km/h urca greu pina la 140Km/h, si acolo ramine intepenita.

Banuiesc ca e limitata, fiind cumparata din Germania, unde proprietarul avea 21 ani.

 

Am gasit asta pe net: http://www.louis.de/index.php?topic=bikedb&CONTENT=technik&typ_id=3BT&lang=en

 

Cum pot elimina limitarea ?

 

Multzam fain.

Asfalt fara gropi !



Si o propunere pentru luna august 2014, daca sunt doritori

post-1477-0-10160600-1398665419_thumb.jpg

Editat de moromete
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum se face limitarea la 535 dar la mopedurile de 50cc cu motor orizontal limitarea se face introducand o gatuitura intre cotul admisiei si chiulasa adica o diafragma (saiba gaurita) cu diametrul mai mic decat al galeriei de admisie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apropo de limitari, eu am xv250 modelul 1990 , seria de sasiu incepe cu 3LW pe loius.de.. zice ca sunt 2 versiuni cu 22 si respectiv 17 cai

in civ imi scrie 13kW(17 cp) daca scot limitarea (in caz ca exista) ar trbeui sa mai trec odata pe la rar sa modific?

 

@Geo_ZGA

multumesc pt sfaturile legate de evacuare, cred ca voi incerca sa fac pe mesterul minune si sa ii bag o folie ceva + mastic, nu am incredere in sudori ca pot respecta unghiurile alea ciudate ale tevi...

ummm crezi ca ar trebui sa "repar" si gaurile date in capatul tobei de fosti proprietari... .. tot folie merge banuiesc nu ?
Editat de boghi13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...