Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy

Postări Recomandate

...am taiat mufele releului si mufele direlor de la magnetou, le-am cositorit, mufele plusului la fel, am curatat masa de pe carcasa lui...

Candva m-am intrebat de ce se incalzeste, de il schimbi si se arde... la nesfarsit! De ce la toate motoarele trecute de 10 ani? De ce nu la cele noi?

Intr-o zi am inceput sa fac verificari, am gasit caderi de tensiune peste tot. Conectica imbatranita, pe alocuri oxidata... Le-am eliminat pe rand pe toate... si au trecut multi ani de atunci. Am facut acelasi lucru la toti cunoscutii care au fost de acord... nici un releu nu a mai crapat! Nu doar la virago, si la alte marci!

Coolere, radiatoare, raciri cu apa... mofturi!

Deh, nu toti au urechi sa auda, iar daca aud nu inteleg... mai cumpara un regulator si o iau de la capat!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pentru ca s-a tot discutat si iar discutat vrea sa lamuresc odata pentru todeauna ca regulatoarele se ard pentru ca sunt proaste! Contactele imperfecte, bateria, si incarcarea nu au nicio legatura. Pur si simplu sunt cu racire subdimensionata iar magnetoul furnizeaza mai mult curent decat trebuie.Se pare ca la ultimele tipuri s-a facut un balans mai bun magnetou/regulator. Pentru cei care vor sa scape de stresul arderii regulatorului sa caute pe internet regulatoare cu mosfet, explicatia de ce, o gasiti tot pe net nu mai stau eu sa detaliez.Bineinteles ca nici cu aceste regulatoare nu dispare stresul ca intr-o buna zi sa se prajeasca bobinele statorului.

 

Acuma pentru a explica afirmatiile de mai sus o sa le iau pe rand, dar mai intai putina fizica.

Magnetoul este un generator electric.Tensiunea produsa este proprotionala cu viteza de variatie a campului respectiv RPM iar curentul de flux(sau intensitatea campului).Fluxul este limitat de magnetii permanenti din rotor si caracteristicilei bobinei recte miez.Ideea este ca avem un curent maxim care este limitat. La 535 iau de baza 25A.Fiind trifazat vectorial cand o bobina are 25A(chiar mai mult dar noi vorbim de medie) celelalte doua impreuna au 25A dar cu minus ca suma sa fie 0. Mai trebuie specificat ca rezistenta unei faze este cam 0.4 ohmi.

 

Si acum explicatia de ce e prost conceput tot sistemul.

In mod normal si fara consumatori atat statorul cat si releul ar trebui sa reziste pentru ca aprinderea dupa mine nu consuma mai mult de 40-50W si bateria nu mai ia curent fiind incarcata.

La 25A 12v magnetoul ar avea 300W , nu stiu care e cifra exacta dar cine stie poate sa spuna.La acesti parametri regulatorul trebuie sa reziste.

Pentru el cea mai grea sarcina este atunci cand sunteaza.La sunt tot curentul trece succesiv cu varfurile fazelor printr-un tiristor si doua diode.Tensiuna pe tiristor in conductie e cam 1,2V si pe diode cam cate 0,8 volti (presupun ca sunt cu siliciu) total 2,8 V puterea UI (ne amintim de curentul limita) 2,8X25=70W. Ganditiva la un bec de 75W cand puneti mana pe regulator sa vedeti daca e cald (au frige).

Daca am adauga consumatori incat sa nu mai avem sunt am avea "doar" 40w.(dispare tiristorul)

Statorul la sunt absoarbe 25x25x0,4=250w aproape resou bine ca e "racit" cu ulei

Contactele imperfecte nu au cum sa realizeze un stres mai mare ca extrema sus mentionata, care daca stam sa ne gandim bine la noi era foarte posibila inainte deoarece nu erai obligat sa mergi cu lumina aprinsa, asta nu inseamna ca trebuie sa le ignoram pentru ca pot conduce la caderii de tensiune si incarcarea defectuoasa a bateriei.

Disparitia unei alimentari trifazate din cele trei nu are nicio importanta pentru regulator, nu avem crestere de curent ca nu avem de unde si oricum fiecare faza e cuplata cu grupul ei de diode practic nu se intampla nimic decat scaderea curentului dat de regulator.

In concluzie sistemul de generare si reglare dupa parerea mea a fost gandit la limita.Ce o fi fost in mintea lor bolnava mai ales la primele tipuri, la care din cate am auzit aici pe forum, regulatorul era bagat undeva sub sa.Tin minte ca prin '78 parca am citit in ziar ca japonezi proiectasera o masina (nu mai stiu marca) incepusera prototipurile si si-au dat seama ca pentru ca sa shimbi bujile, trebuia sa dai motorul jos.

 

Sper ca nu v-am plictisit, asfalt curat si vreme buna

 

PS Chinezii au invatat lectia, la clona mea si dupa ce am mers cu 120km/h regulatorul avea cam 35 de grade si de incarcat imi incarca bine.

Eh, uite, aici sunt date alte informatii....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat..se pare ca era prea slaba bateria si o tineam prea putin pe redresor, azi a stat 10 ore si s-a incarcat complet.

 

Acum sper sa fie bine totul, va multumesc baieti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh, uite, aici sunt date alte informatii....

Da, asa-i... insa este doar o parere formata din inerpretari gresite, o ignoranta fata de legi fizice care tocmai sunt invocate(legea lui Ohm este contrazisa). Restul confuziilor nu mai conteaza... de explicatii nu are timp. Concluzie?..."sistemul este prost, cautati pe net regulatoare cu mosfet" - (probabil homemade)ne spune el, dar uita cel mai elementar lucru: Regulatorul "X" sau "Y" este OK - eu asta am facut si merge!

 

Arderea regulatorului este un efect. Intotdeauna la orice reparatie trebuie remediata in primul rand cauza! Altfel inlocuiesti la nesfarsit, concluzionezi ca ai de-a face cu un sistem prost conceput... ca japonezii fac masini proaste(evident, fara exemple, doar cu afirmatii...)

 

PS. ...nu interveneam, dar la mine si la cei pe care-i cunosc sistemele astea "gandite la limita" merg de ani buni doar refacand niste amarate de contacte(tot legea lui Ohm).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum stateam si ma gandeam, ca am fost prin ceva magazine de specialitate, si am gasit de cumparat vaselina de contacte antioxidanta, si ma gandeam ca, poate era mai bine daca nu taiam mufele, ci le curatam bine de tot si le umpleam cu vaselina dinasta. cand le-am taiat si le-am cositorit, am si uitat ca exista asa ceva. Dar o pot folosi fara probleme la celalte mufe de pe motor si la bornele bateriei, pe care tocmai am inlocuit-o. si etc...deci ca idee, eu pana sa vad produsul in magazin, nici nu m-am gandit la el.

 

Nu stiu cat de bun e, dar daca a mai folosit cineva, ne poate spune:)

Editat de bucsaadi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum stateam si ma gandeam, ca am fost prin ceva magazine de specialitate, si am gasit de cumparat vaselina de contacte antioxidanta, si ma gandeam ca, poate era mai bine daca nu taiam mufele, ci le curatam bine de tot si le umpleam cu vaselina dinasta. cand le-am taiat si le-am cositorit, am si uitat ca exista asa ceva. Dar o pot folosi fara probleme la celalte mufe de pe motor si la bornele bateriei, pe care tocmai am inlocuit-o. si etc...deci ca idee, eu pana sa vad produsul in magazin, nici nu m-am gandit la el.

 

Nu stiu cat de bun e, dar daca a mai folosit cineva, ne poate spune:)

Da, eu am folosit de la INED!T super bun!!nu vreau sa fac reclama, ca nu ma platesc :) cam toate sunt de aceeias calitate :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice vaselina e buna ca acopera si nu mai ajunge aerul si umezeala, la acumulatori chiar se recomanda sa-ti ungi cu vaselina bornele si conectorii ca sa nu se inverzeasca de la vaporii degajati, foloseam vaselina normala.Vaselina de contact presupun ca se foloseste in special pentru intrerupatoare comutatoare etc., care au parti in miscare si la care arcul electric produs ar putea afecta compozitia chimica a vaselinei.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, asa-i... insa este doar o parere formata din inerpretari gresite, o ignoranta fata de legi fizice care tocmai sunt invocate(legea lui Ohm este contrazisa). Restul confuziilor nu mai conteaza... de explicatii nu are timp. Concluzie?..."sistemul este prost, cautati pe net regulatoare cu mosfet" - (probabil homemade)ne spune el, dar uita cel mai elementar lucru: Regulatorul "X" sau "Y" este OK - eu asta am facut si merge!

 

Arderea regulatorului este un efect. Intotdeauna la orice reparatie trebuie remediata in primul rand cauza! Altfel inlocuiesti la nesfarsit, concluzionezi ca ai de-a face cu un sistem prost conceput... ca japonezii fac masini proaste(evident, fara exemple, doar cu afirmatii...)

 

PS. ...nu interveneam, dar la mine si la cei pe care-i cunosc sistemele astea "gandite la limita" merg de ani buni doar refacand niste amarate de contacte(tot legea lui Ohm).

Iar te ia gura pe dinainte, te rog sa scrii concret ce nu-ti convine sa-mi zici si mie clar (daca vrei si la o bere) ca sa pot sa te lamuresc personal .Mosfet daca vrei cauta pe ebay (sau cauta de exemplu mosfet FH016AA) si o sa gasesti si regulatoarele si recenzii. Legea lui Ohm care o aplici tu e valabila pentru contacte nu si pentru regulator. Cauza arderii am explicat-o foarte clar si este o constatare unanim impartasita si pe alte forumuri. Cat despre sfaturi te contrazici singur nu stau sa-ti caut postul (am spus ca am citit inainte de acizitionarea mobrei tot topicul), dar dadeai sfaturi de achizitie a oricarui regulator chinezesc ca merge daca-l racesti cu un cooler de calculator cum ai facut si merge brici (ai pus si o poza cu mareata realizare) dar acum dupa ce zici ca s-a ars te-ai razgandit si ca o ventilatie suplimentara e frectie la picior de lemn. Imi retrag cuvintele si te rog sa ma ierti ca te-am jignit facandu-te semidoct, nu sunt genul care sa ma cert dar nu sunt dispus sa fiu luat in balon pe un domeniu in care am si experienta si expertiza. Iti respect experienta si pasiunea dar sa stii ca nu esti singurul si nu detii adevarul absolut. In conseciinta te rog sa avem un schimb de idei, nu de mistouri, din care pot sa castige toti cei de pe acest forum.

 

Poti sa-mi raspunzi sau nu, sa-mi ceri lamuriri sau nu faci ce vrei.

Poti sa incepi prin a-mi spune prin ce influenteaza curatarea contactelor buna functionare a regulatorului cand acesta ar trebui sa raspunda la sarcina maxima asa cum o definisem eu si care ar fi trebuit sa fie luata in calcul la dimensionarea lui si a magnetoului adica lipsa consumatorilor conditii foarte probabile in viata mobrei, pentru ca un proiectant serios asa face.

Poate specifici interpretarile gresite si confuziile sunt receptiv la alte puncte de vedere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai revin cu o intrebare: Voi cand folostiti socul la motocicleta?

 

 

Sa zicem ca vara cand e cald, si o pornesc la amiaza prima data mai folosesc socul?

Socul se foloseste de fiecare data cand Motorul este Rece ....chiar daca il Folosesti pentru 20 de secunde pana Porneste Motorul Regulat si ajunge la Temperatura Potrivita de Relanti

Si la amiaza in cazul in care este Rece sau nefolosit dupa 8 ore de munca ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wow !!! cam la ce pret te duce ? m-ar interesa si pe mine ! cel putin pe fata ! :)

Salutare, motorul este al meu :) abia astept finalizare, cand voi revenii cu poze. Pentru alte detalii, poze intra aici si contacteaza maiestrul. http://oyamasgarage.blogspot.ro/2014/04/yamaha-virago-250-hand-made-fenders.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am auzit ca este ok, am cumparat, urmeaza sa ii fac schimbul. Eu unul am folosit numai yacco pana acum si am fost multumit. singurul inconvenieint sa ii zicem era ca la temperaturi mari, vara in oras pe la 40 grade schimba greu vitezele, nu mai trecea pe neutru decat daca ii dadeam un mic impuls din ambreiaj. Dar am folosit 10w40.

 

 

A folosit cineva ulei BEL-RAY mineral 20W 50? ce părere aveți?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Stie careva cum ajung sa inlocuiesc piesa 26? Cred ca e stricata garnitura si-mi iese si pe acolo ulei. Deja e dat jos cilindrul spate. Este suficient sa scot arcul(28) pentru ca sa iasa piesa 27 usor si apoi sa inlocuiesc garnitura? Sau trebuie dezbracat tot blocul pana la cutie ?

 

VkVfrd5.png



Garniturile sunt varza si ele . S-au lipit de bloc si de-o parte, si de alta. Exista vreun spray de dat pe astea? Am vazut o perie smechera de plastic care le rezolva dar e prea scump dispozitivul + ca e cam dificil de folosit la cele de pe blocul motor , doar la cilindrii ar merge.

 

kbZnKUL.jpg

Editat de adovis77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate vad eu ai surubul 31 care tine parghia 27 si care presupun ca e accesibil dand jos capacul din stanga.Mai cred ca trebuie sa scoti si impingatorul 32 care se face numai dand jos si capacul din dreapta ca sa ai acces la ambreiaj.Spray nu stiu eu folosesc lemn sa curat astfel de mizerii.

Garnitura respectiva o poti face din prespan sau carton de dosar.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

 

Vreau sa elimin toba intermediara.

E vreo problema, adica afecteaza negativ functionarea motorului ?

Virago XV 535 2YL '94

 

Asfalt fara gropi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ni ar avea de ce sa influienteze negativ, la 4T admisia e practic separata de evacuare (doar atunci cand restrictionezi toba ramane o presiune reziduala in cilindru care ar putea sa incurce admisia) nu ca la 2T la care admisia se intrepatrunde cu evacuarea, dar sa nu ai probleme cu politia si cand faci ITPul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare rau sa te contrazic, dar influenteaza... e vorba de back pressure, presiunea de pe evacuare, care se pierde la eliminarea unei tobe Daca se inlocuieste evacuarea cu una bine calculata si executata, probabil nu sunt probleme, dar daca doar se elimina o toba, cred ca se pierde cuplu, mai ales in ture mai joase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca si la 2T si la 4T ai un moment cand amble supape sunt deschise(se numeste incrucisare). Atunci viteza gazelor evacuate creeaza un vacuum in urma lor(datorita inertiei din teava de esapament). Aceasta depresiune produce o umplere mai buna a camerei de ardere pe care tot odata o si "spala" cu gaze de amestec proaspete.

In ambele cazuri, teava de esapament este necesara - face parte din sistemul de alimentare al motorului.

Diferenta apare la toba de esapament: la 4T este o "frana"(mai mare sau mai mica), in timp ce la 2T intregeste sistemul de admisie.

In foarte multe cazuri inlocuirea sau eliminarea partiala a unei tobe la 4T, nu aduce un plus de performata notabil, ci doar galagie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Geo Nu ma contrazici deloc este exact ce am spus si eu, in cilindru la evacuare ramne o presiune reziduala in camera de ardere. Cu cat este mai restrictionata toba cu atata presiunea este mai mare practic daca acest motor l-am considera compresor presiunea maxima ar fi, daca de exemplu am avea raport de compresie 10/1, 10 atm.Cuplu nu se pierde si nici putere pentru ca presiunea reziduala este mai mica decat cu toba intermediara ce ar creste probabil ar fi consumul (dar nesemnificativ pentru ca nemaiavand presiune reziduala cilindrii se umplu mai bine, oricum la 4T modificarile la toba nu sunt chiar asa de importante ca la 2T .

@cristi 57 Cand am reglat jocul la supape nu am sezizat o intrepatrundere a deschiderii dar data viitoare o sa fiu mai atent deci pana nu testez nu am argumente la cea de 125 (motor honda cg 125 ) mai mult ca sigur nu aveam intrepatrundere supapa de evacuare fiind inchisa cand se deschidea supapa de admisie, deci izolare totala.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Geo Nu ma contrazici deloc este exact ce am spus si eu, in cilindru la evacuare ramne o presiune reziduala in camera de ardere. Cu cat este mai restrictionata toba cu atata presiunea este mai mare practic daca acest motor l-am considera compresor presiunea maxima ar fi, daca de exemplu am avea raport de compresie 10/1, 10 atm.Cuplu nu se pierde si nici putere pentru ca presiunea reziduala este mai mica decat cu toba intermediara ce ar creste probabil ar fi consumul (dar nesemnificativ pentru ca nemaiavand presiune reziduala cilindrii se umplu mai bine, oricum la 4T modificarile la toba nu sunt chiar asa de importante ca la 2T .

@cristi 57 Cand am reglat jocul la supape nu am sezizat o intrepatrundere a deschiderii dar data viitoare o sa fiu mai atent deci pana nu testez nu am argumente la cea de 125 (motor honda cg 125 ) mai mult ca sigur nu aveam intrepatrundere supapa de evacuare fiind inchisa cand se deschidea supapa de admisie, deci izolare totala.

Si eu zic ca e corect mai sus.

Admisia nu are legatura cu evacuarea.

Daca dispare toba intermediara evacuarea si admisia se fac mai liber, alta presiune reziduala.

Toba intermediara este ceva in plus facuta pentru normele de poluare europene.

In rest nu mai modific nimic ramine asa cum e, filtre, etc.

Totusi e cineva care a facut lucrul asta ?

 

Asfalt fara gropi !

Editat de moromete
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are nici o legatura norma de poluare cu toba... pt poluare s-au facut sisteme de recirculare, de post-ardere a gazelor, catalizatoare etc. Tobele sunt puse pt 1. creearea unei presiuni pe evacuare; 2. atenuarea zgomotului. De asta am spus ca un sistem de evacuare bine gandit poate aduce un castig, pe cand doar o simpla eliminare a unei tobe, sau montajul unei simple tevi, nu ajuta... si, zic eu, chiar din contra, mai rau face.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crede-ma nu-i face mai rau dar nici bine doar galagie asa cum zicea si cristi 57.Cred ca @morometre se referea la poluarea fonica (sper) ca in speta de fata nu e vorba de toba cu catalizator.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...