Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Are cutie automata bre :)

Imi plac coburii. Asa aratau si ai mei, odata, de mult... Sa ai grija de ei altfel se fac ca naiba! Si drumuri uscate!

multumesc linistit o data pe luna cremate si date cu Glicerina . Le am eu de aproape 2 ani , le-am tot schimbat de pe un mobra pe alta

Cel de la care le-am achizitionat m-a indrumat apsolut tot ce trebuie sa fac sa le lungesc Viata si sa arate bine :) suportii de scarite + crush bar sunt date jos ca astept piesele ......sa ne vedem cu bine la intruniri Asfalt Uscat tuturor !!!

frumoasa! sa te duca sanatos si sanatoasa!

 

da'... sa fiu al naibii daca vad unde are schimbatorul de viteze si scarita aferenta...

e data jos astept de 2 saptamani arcul de la Bendix si ambreiajul

Bine ai venit printre noi.....asfalt uscat si distractie placuta...

Multumesc :)

 

Sarbatori Fericite !!!

Editat de WildRider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! sunt proaspat posesor al unui virago 535 si vreau sa intreb cam ce probleme au aceste motociclete si daca v-au lasat in drum si din ce cauza...... din cate am mai citit pe forum cica au probleme pe partea electrica si anume al releului de incarcare... si ma cam bate gandul sa iau unul de rezerva la drumuri mai lungi. Ce sfaturi imi dati si ce probleme ati intampinat cu ele??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! sunt proaspat posesor al unui virago 535 si vreau sa intreb cam ce probleme au aceste motociclete si daca v-au lasat in drum si din ce cauza...... din cate am mai citit pe forum cica au probleme pe partea electrica si anume al releului de incarcare... si ma cam bate gandul sa iau unul de rezerva la drumuri mai lungi. Ce sfaturi imi dati si ce probleme ati intampinat cu ele??

Sa Povestesc cam cum sta treaba .... Anul Trecut am cumparat din Judetul mures Un 535 cu speranta ca intr-o zii o sa ma bucur si eu de plimbare cu in Motor mai mare .... fata de ce am avut inainte dau telefon vb cu omu , am intrebat daca Motorul este in stare de functiune corespunzatoare incat sa ma bucur de ceea e Cumpar .

-Da hai in Mures ....( un sat uitat de lume )

ajuns la fata locului am constatat la prima Pornire ca Fraiul e dus .... inca o Problema la 535 Care, fac pariu cine a depasit posesia lui mai mult de 3 ani sa nu fii avut probleme cu el...

Zic trebuie sa mai lasi ceva ca numai garnitura ma costa 150 lei ( ca sa pot schimba bilele si arcurile ) de la 1500 de Epuroi a lasat la 1350 si am platit eu contractul.... Vax ...100 de lei

l-am urcat in Microbus si via catre Sibiu ...( Niciodata!!! nu cumpara un motor fara sa te duci cu Transport.!!! Cumparatul unei Mobre mai ales din Romania este o adevarata Loterie !!! Romanul este Foarte bun Inventiv !!! )

DiRECT LA SUBIECT !!

Primul lucru am facut schimbul de Ulei desii mi s-a spus ca nu necesita .... Tuci Uleiul !!!!

cand am desfacut sa schimb filtrul de ulei .. ( Posesorii de 535 stiu ca unul din suruburi e Lung aproximativ 12 cm .... ) cel lung era undeva la 7 cm . total diferit de celelalte . sun un prieten si imi comfirma ca e lung ...iau lanterna si observ in gaura un surub rupt in blocul Motor ....zic e clar am luat o teapa mare !!!

Desfac capacul si observ bucata de surul rupt in Bloc si lipit cu Poxipol.... dau poxipolul deoparte si , Blocul fisurat. Sun Omul inapoi si evident nu a vrut sa recunoasca ...am simtit ca inebunesc !!!

Ei aici incepe Marea Aventura

La ora 22 am Hotarat sa il dezmembrez pentru ca era singura solutie sa imi recuperez cat de cat Banii

Pus pe Forum .... la ora 6 dimineata 19 mesaje la privat , dupa ora 8.00 incep telefoanele

@tmdmitza... faceau licitatie pe Releul de incarcare !!!!

in 3 luni de zile am reusit sa vand in proportie de 85% din piese !!!

Siti cum vine vorba ? In tot raul e si un bine .... am reusit sa scot 1000 de Epuroi peste !!! Ca sa nu mai spun ca si in ziua de azi lumea suna pentru Releu !!!!

da tmdmitza releul este o problema la 535 si Fraiul .... stai linistit in schimb de pe OEM il cumperi undeva la 350 lei si se afla pe stoc oriunde in magazine ce lucreaza cu ORIGINALELE daca nu iti vin in maxim 5 zile .

Multa Bafta Sarbatori fericite tuturor si sa ne vedem cu bine pe sosele !!!

P.S. scuzati greselile de ortografie :lool:

Editat de WildRider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Eu am un virago 535 din 1991, cumparat acum 2 ani. Ca orice nou cummparator de motor ma duc sa ii schimb uleiuri, filtre, pneuri (erau prea uzate) si ii fac o curatare si o ajustare de carburatoare la un service.

 

Apoi plecam in tara, din Tulcea la Buzau la intrunire cu gandul sa mergem apoi la Sibiu si Cluj. La buzau incepe sa se auda un zgomot metaliic un huruit si imi tot moare motorul, Il tot repornesc si merg asa incet incet. La buzau constat ca imi uda bujiile.

 

Decidem sa mergem spre sibiu via Brasov la un service (poate e o problema mica). Zgomotul metalic persista, tot imi moare motorul si nu merg mai reede de 50 km/h ca huruie rau. La 80 de km de Brasov incepe sa mearga intr-un singur piston si la un momendat moare. Nu mai pornea.

 

O ducem cu duba la Brasov la service unde se apuca de lucru sa vada ce e cu ea. Zgomotul metalic era de la niste suruburi de volanta care nu pute fi prevazut de nimeni, asta s-a rezolvat rapid.

Motorul nu a cedat in drum de la acest lucru, ci de la carburatoare. Piesele de la carburator nu erau puse pe repere, cel putin una, una in forma de ac metalic (nu sunt mecanic deci nu stiu exact denumiri). Si de acolo problema cu inecatul bujiilor cu mers intr-iun piston si cedatul.

 

Apoi am mers de la Brasov la Sibiu, apoi la Cluj, Autostrada spre TL fara nici o problema. Acestea s-au petrecut in August.

 

Pe 31 decembrie ma plimbam, motorul a pornit la prima tura (cu soc tras, normal).

 

Tin sa mentionez ca releul e cel original. Intradevar, iarna daca sta 2 saptamani la frig nu mai porneste, baterie moarta.

 

Alte probleme semnificative eu nu am avut.

Editat de Asrael
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

HE HEEE exact ca si tine am facut si eu....si acum sa explic:

Toata lumea stie ca de obicei motocicletele se cumpara in sezonul rece din cauza preturilor, si in sfarsit a venit si sezonul rece in 2013. Pai daca tot am strans niste bani am zis ca hai sa imi iau si eu motor ca doar majoritatea prietenilor mei au... si vorba(gandirea) romanului " daca vecinu si-a luat capra eu imi iau vaca!!!" Zis si facut il intreb pe gogu ce avem la orizont si hop am gasit la Sibiu un virago 535 la pretul de 1300E. In poze motorul arata bine deci am agatat remorca dupa masina am luat cativa prieteni sa isi dea cu parerea si am plecat spre Sibiu. La fata locului motorul nu porneste pe motiv ca are fraiul dus(sper sa nu gresesc dar parca am vorbit cu tine @wildrider referitor la frai acum cca 4-5 luni) dar beleaua era ca trec de legile fizicii si anume cum sa cumperi un motor daca nu ii auzi glasul....dupa indelungi negocieri si contraziceri omu se batea cu pumnul in piept ca daca are probleme dupa ce ii inlocuiesc fraiul sa il aduc innapoi ca el imi da banii pe el ...... pana la urma de la 1300E am ajuns la 750e iar un prieten imi sugereaza sa il iau pt ca si daca il dezmembrez imi scot banii pe el fara probleme. Zis si facut, am luat mobra am ajuns acasa cu ea, iar in urmatoarea zi am pornit-o impreuna cu prietenii mei si spre surprinderea tuturor motorul suna foarte bine. Deci in cazul meu pot sa spun ca am avut noroc dar nu o sa mai cumpar niciodata motociclete fara sa le aud glasul si fara sa il calaresc. Va doresc sarbatori fericite tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Eu am un virago 535 din 1991, cumparat acum 2 ani. Ca orice nou cummparator de motor ma duc sa ii schimb uleiuri, filtre, pneuri (erau prea uzate) si ii fac o curatare si o ajustare de carburatoare la un service.

 

Apoi plecam in tara, din Tulcea la Buzau la intrunire cu gandul sa mergem apoi la Sibiu si Cluj. La buzau incepe sa se auda un zgomot metaliic un huruit si imi tot moare motorul, Il tot repornesc si merg asa incet incet. La buzau constat ca imi uda bujiile.

 

Decidem sa mergem spre sibiu via Brasov la un service (poate e o problema mica). Zgomotul metalic persista, tot imi moare motorul si nu merg mai reede de 50 km/h ca huruie rau. La 80 de km de Brasov incepe sa mearga intr-un singur piston si la un momendat moare. Nu mai pornea.

 

O ducem cu duba la Brasov la service unde se apuca de lucru sa vada ce e cu ea. Zgomotul metalic era de la niste suruburi de volanta care nu pute fi prevazut de nimeni, asta s-a rezolvat rapid.

Motorul nu a cedat in drum de la acest lucru, ci de la carburatoare. Piesele de la carburator nu erau puse pe repere, cel putin una, una in forma de ac metalic (nu sunt mecanic deci nu stiu exact denumiri). Si de acolo problema cu inecatul bujiilor cu mers intr-iun piston si cedatul.

 

Apoi am mers de la Brasov la Sibiu, apoi la Cluj, Autostrada spre TL fara nici o problema. Acestea s-au petrecut in August.

 

Pe 31 decembrie ma plimbam, motorul a pornit la prima tura (cu soc tras, normal).

 

Tin sa mentionez ca releul e cel original. Intradevar, iarna daca sta 2 saptamani la frig nu mai porneste, baterie moarta.

 

Alte probleme semnificative eu nu am avut.

Salut Asrael

Corect ... nimeni nu e mecanic fiecare stim cate putin . iar pe parcurs incepem sa le invatam . !!! Asta vorbesc in numele celor PASIONATI!!!

Ca in Romania sunt destui care nu vor decat sa le mearga Mobra bine si sa conduca ( mobristi de Duminica ) cer scuze celor care se simt !!!

Am Carnetul din 92 ( l-am schimbat o data ) am avut pana acum 4 Mobre !!! dar din ficeare am invatat cate ceva, Greseli toti facem !!!

De curand am desfacut cu un Prieten un VX 800 pentru resegmentare ... dupa Manual !! si sincer Culmea a mers pentru ca am fost 2 si fiecare stia cate ceva !! Corect am mers pe riscul nostru

Dar ma simt implinit ca am pornit Mobra cu succes !!! nu mai Fumega , nu mai papa Ulei si nu mai Bate !!

Sfat Prietenesc celor ce isi baga Nasul ? Grija mare la suruburi se rup foarte Usor !!! . me X-( sunt decalite si Vechi !!

Dar din greseli invatam !!! in rest ce nu cunosc ...sun un prieten (Mecanic) sau in cel mai rau caz prefer sa il platesc sa o puna la punct

De Curand ... cam 6 luni am Hotarat cu mai multi din Comunitate sa infiintam un mic atelier !!! asa pentru Noi Am gasit un spatiu cu 3 incaperi a cate 25 mp una + curte de 70 m p si

Garaje pentru Iernat !!!

1 Camera de Protocol !!! '' Acolo unde te imbeti ca Porcu ''

2 Atelier

3 Atelier Rezerva

4 3 Garaje ( soproane din Metal cu ivare si lacate pentru iernat .

In rest sa fie multa Bere si Gratere

Numai bine si sa ne auzim cu bine !!!

Pentru cui ii place... il invitam sa se mute la sibiu !! :) e Bine Venit !!

 

P.S. imaginile sunt putin mai vechi , s-a facut curatenie si am golit gunoaiele !! :)

post-68227-0-95437500-1397982034_thumb.jpg

post-68227-0-21204300-1397982038_thumb.jpg

post-68227-0-49737000-1397982041_thumb.jpg

post-68227-0-65305300-1397982044_thumb.jpg

post-68227-0-82501300-1397982047_thumb.jpg

post-68227-0-77253700-1397982051_thumb.jpg

post-68227-0-81486600-1397982054_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multi isi doresc asa ceva cu camera de protocol atelier si tot ce aveti voi .... un fel de club house in toata regula. Va doresc sa il stapaniti sanatosi frumosi si la punga grosi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba cu releul, colegul Cristi57 va poate lamuri cel mai bine si mai in masura cum sta treaba cu el. Defapt, nici nu trebuie, a scris pe forum de zeci de ori care e defapt problema acolo. Ci anume, contacte imperfecte pe strasul magnetou - releu - baterie - masa. Eu nu aveam probleme cu incarcarea cand am luat viragoul meu, in sensul ca era in parametrii, dar se putea si mai bine, si ce am facut, a fost sa tai mufa cu cei 3 pini de la regulator si de la firele magnetoului si sa le cositoresc, sa elimin mufa al carei papuci de cupru incepusera sa inverzeasca, mufa de + la fel, curatat masa de pe carcasa regulatorului si mufa unde imi intra siguranta de 30A. Dupa opratiune, incarcarea mi-a urcat pe bornele bateriei cu 0,4 - 0,5 V fata de cat era initial. Inca mai trebuie sa investighez de ce imi scade curentul cu 0,3-0,4V in ture, fata de relanti, dar aici e alta poveste.

Aaaa, si am constatat ca e foarte important sa aveti o baterie potenta pe mobra, in legatura cu incarcarea si etc...pentru ca per total problema e ca regulatorul ala se incinge si la un momendat, pusca. Si nu e o problema doar la virago, am intalnit asta, dupa ce am discutat cu Cristi, si pe un Suzuki GSXR din 99, la fel, si pe forum mai sunt useri cu aceiasi pb intampinata si aceiasi rezolvare.

 

Si sa citez ceva ce mi-a placut..."motorul de Virago este indestructibil, il distrugi doar daca esti prost". Cine a zis-o...se stie el, ii dau dreptate.

 

 

Numai bine si sarbatori fericite in continuare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! sunt proaspat posesor al unui virago 535 ....cica au probleme pe partea electrica si anume al releului de incarcare...

Aceeasi problema o intalnesti la multe japoneze mai vechi de 10 ani. Nu este specifica doar la Vrago! Daca respecti programul de intretinere, restul raman doar vorbe... al meu este din '91, fac cca 10000 pe an si nu are probleme. E luat de la un user de pe acest forum...

 

....zic e clar am luat o teapa mare !!!...

Cu tot respectul, intrebarea a fost alta...

Povestea ta nu are legatura cu motoreta, ci cu un caracter uman - se cheama teapa si nu esti primul! Cand cuperi orice vehicul vechi, faci o proba... accepti defecte doar daca te pricepi si sti ca le poti rezolva scazand din pret costul aferent. Daca un singur element este omis de vanzator, si-l descoperi atunci cand iti prezinta marfa, ai de a face cu un tepar... iti vezi de drum sau apelezi la un cunoscator... altfel "platesti".

La fel de bine puteai cumpara un Sukhoi fara o proba de zbor, pe care apoi sa-l vinzi ca piese la Romavia...

 

PS. Pune-i numele pe forum sa nu mai pacalesca si pe altii.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spuneti-mi si mie va rog unde se afla filtrul de aer la Virago 535. Am cautat pe youtube dar n-am gasit mai nimic .... as vrea sa-l verific. . Multumesc....asfalt uscat!

Sub Rezervor ! sau in una din cutiile Laterale de sub rezervor ...depide de anul fabricatiei

 

Aceeasi problema o intalnesti la multe japoneze mai vechi de 10 ani. Nu este specifica doar la Vrago! Daca respecti programul de intretinere, restul raman doar vorbe... al meu este din '91, fac cca 10000 pe an si nu are probleme. E luat de la un user de pe acest forum...

 

Cu tot respectul, intrebarea a fost alta...

Povestea ta nu are legatura cu motoreta, ci cu un caracter uman - se cheama teapa si nu esti primul! Cand cuperi orice vehicul vechi, faci o proba... accepti defecte doar daca te pricepi si sti ca le poti rezolva scazand din pret costul aferent. Daca un singur element este omis de vanzator, si-l descoperi atunci cand iti prezinta marfa, ai de a face cu un tepar... iti vezi de drum sau apelezi la un cunoscator... altfel "platesti".

La fel de bine puteai cumpara un Sukhoi fara o proba de zbor, pe care apoi sa-l vinzi ca piese la Romavia...

 

PS. Pune-i numele pe forum sa nu mai pacalesca si pe altii.

Nu are legatura ...ideea era ca Releul de incarcre a fost primul vandut ''adica se bateau pe el '' si inca lumea inteaba si prefera sa fie second

De asta spuneam ca in Romania este o adevarata Loterie cand cumperi o Mobra . Corect pot spune ca o parte din vina am si eu ca nu am probat Mobra .

Am urcato in masina si acasa . Ma uit in acte dar din cate imi aduc aminte undeba pe langa Sarmasu jud mures

Editat de WildRider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...o parte din vina am si eu ca nu am probat Mobra ...

Nu sefu', in toata povestea vina este doar a ta! 100%. Escroci sunt peste tot in lume... este frumos sa acorzi incredere oamenilor, dar nu pe buzunarul tau...

Acum ca ne-am lamurit ca mobra n-are nici o treaba, nu pot decat sa-ti urez sa faci multi km si sa te bucuri de noua achizitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sefu', in toata povestea vina este doar a ta! 100%. Escroci sunt peste tot in lume... este frumos sa acorzi incredere oamenilor, dar nu pe buzunarul tau...

Acum ca ne-am lamurit ca mobra n-are nici o treaba, nu pot decat sa-ti urez sa faci multi km si sa te bucuri de noua achizitie.

mersi , mersi !! :) Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca s-a tot discutat si iar discutat vrea sa lamuresc odata pentru todeauna ca regulatoarele se ard pentru ca sunt proaste! Contactele imperfecte, bateria, si incarcarea nu au nicio legatura. Pur si simplu sunt cu racire subdimensionata iar magnetoul furnizeaza mai mult curent decat trebuie.Se pare ca la ultimele tipuri s-a facut un balans mai bun magnetou/regulator. Pentru cei care vor sa scape de stresul arderii regulatorului sa caute pe internet regulatoare cu mosfet, explicatia de ce, o gasiti tot pe net nu mai stau eu sa detaliez.Bineinteles ca nici cu aceste regulatoare nu dispare stresul ca intr-o buna zi sa se prajeasca bobinele statorului.


Acuma pentru a explica afirmatiile de mai sus o sa le iau pe rand, dar mai intai putina fizica.

Magnetoul este un generator electric.Tensiunea produsa este proprotionala cu viteza de variatie a campului respectiv RPM iar curentul de flux(sau intensitatea campului).Fluxul este limitat de magnetii permanenti din rotor si caracteristicilei bobinei recte miez.Ideea este ca avem un curent maxim care este limitat. La 535 iau de baza 25A.Fiind trifazat vectorial cand o bobina are 25A(chiar mai mult dar noi vorbim de medie) celelalte doua impreuna au 25A dar cu minus ca suma sa fie 0. Mai trebuie specificat ca rezistenta unei faze este cam 0.4 ohmi.

 

Si acum explicatia de ce e prost conceput tot sistemul.

In mod normal si fara consumatori atat statorul cat si releul ar trebui sa reziste pentru ca aprinderea dupa mine nu consuma mai mult de 40-50W si bateria nu mai ia curent fiind incarcata.

La 25A 12v magnetoul ar avea 300W , nu stiu care e cifra exacta dar cine stie poate sa spuna.La acesti parametri regulatorul trebuie sa reziste.

Pentru el cea mai grea sarcina este atunci cand sunteaza.La sunt tot curentul trece succesiv cu varfurile fazelor printr-un tiristor si doua diode.Tensiuna pe tiristor in conductie e cam 1,2V si pe diode cam cate 0,8 volti (presupun ca sunt cu siliciu) total 2,8 V puterea UI (ne amintim de curentul limita) 2,8X25=70W. Ganditiva la un bec de 75W cand puneti mana pe regulator sa vedeti daca e cald (au frige).

Daca am adauga consumatori incat sa nu mai avem sunt am avea "doar" 40w.(dispare tiristorul)

Statorul la sunt absoarbe 25x25x0,4=250w aproape resou bine ca e "racit" cu ulei

Contactele imperfecte nu au cum sa realizeze un stres mai mare ca extrema sus mentionata, care daca stam sa ne gandim bine la noi era foarte posibila inainte deoarece nu erai obligat sa mergi cu lumina aprinsa, asta nu inseamna ca trebuie sa le ignoram pentru ca pot conduce la caderii de tensiune si incarcarea defectuoasa a bateriei.

Disparitia unei alimentari trifazate din cele trei nu are nicio importanta pentru regulator, nu avem crestere de curent ca nu avem de unde si oricum fiecare faza e cuplata cu grupul ei de diode practic nu se intampla nimic decat scaderea curentului dat de regulator.

In concluzie sistemul de generare si reglare dupa parerea mea a fost gandit la limita.Ce o fi fost in mintea lor bolnava mai ales la primele tipuri, la care din cate am auzit aici pe forum, regulatorul era bagat undeva sub sa.Tin minte ca prin '78 parca am citit in ziar ca japonezi proiectasera o masina (nu mai stiu marca) incepusera prototipurile si si-au dat seama ca pentru ca sa shimbi bujile, trebuia sa dai motorul jos.


Sper ca nu v-am plictisit, asfalt curat si vreme buna


PS Chinezii au invatat lectia, la clona mea si dupa ce am mers cu 120km/h regulatorul avea cam 35 de grade si de incarcat imi incarca bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobra mea este din 94 iar regulatorul este situat cam aiurea din punctul meu de vedere si anume ca toata caldura de la asfalt bate direct in el iar daca stai la un semafor mai mult timp pe o caldura mare si mai ai si semnalizarea pornita si mai ai si frana calcata ca poate stai in panta ..... ai sanse destul de mari sa il arzi. Cel mai sigur este sa il muti undeva unde sa fie ventilat in timpul mersului si sa mai adaugi un extra radiator iar asta este urmatoarea modificare pe care o sa o fac pe langa faptul ca pun becuri cu led care nu consuma asa de mult. Sper sa imi dati dreptate referitor la modificarea pe care vreau sa o fac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut...inainte cu cateva pagini cautam si eu o Virago si se pare ca mi-am gasit.

 

 

Am o intrebare: Daca nu pornesc motorul 3 zile nu mai porneste fara sa pun bateria pe redresor. Ori e slaba bateria ori nu apauca sa incarce avand in vedere ca am facut ture scurte. Am si proiectoare si farul merge tot timpul cand motorul e pornit.

 

E bateria slaba sau altceva...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu doar cu farul, la ture scurte, nu am probleme nici la chinezoi. Si nu am avut vreodata probleme la vreo motoreta. Esti sigur ca duce alternatorul si proiectoarele? Ce becuri ai 2x55w? Lasa un pic sa incarce bateria calumea (fara proiectoare) si vezi dupa. Daca ai aparat de masura, verifica incarcarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Daca nu pornesc motorul 3 zile nu mai porneste fara sa pun bateria pe redresor...

Incarcarea bateriei(mai ales cand este descarcata) se face cu un curent de max 10% din capacitatea ei timp de 10 ore. Indicatia este generala pentru orice tip de baterie!

Incarcarea cu motorul pornit este o incarcare fortata - produce sulfatare ceeace-i scurteaza viata. Acidul se descompune prin electroliza, placile sunt inconjurate de degajari puternice de H si O iar sulful se combina cu plumbul formand sulfatul de plumb densitatea acidului creste prin pierderea de apa. Reactia este aproape ireversibila.

Deci: curent mic/timp lung, nu este indicat curent mare/timp scurt.

Verifica ca nu ai consumatori apoi verifici si incarcarea si cu si fara consumatori. Trebuie sa ai 13,6 - 14,5V. Daca acestea sunt corecte iar bateria a stat suficent timp pe edresor, nu-ti rmane decat sa o inlocuiesti. Este indicat ca dupa pornirea motorului sa ai farul aprins.

...Cel mai sigur este sa il muti undeva unde sa fie ventilat in timpul mersului si sa mai adaugi un extra radiator...

Altii au fost mai "smecheri", au montat un cooler pe releu... am facut-o si eu inutil, tot s-a bulit!

E ca sicum la o teava sparta gasesti solutia de a monta o pompa care sa dea afara apa... cat timp spartura este mai mica decat capacitatea pompei, merge si asa...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum verific incarcarea? Pun la bornele bateriei un voltmetru si turez motorul sa fie in parametrii?

iei un multimetru, comuti la scara de 20 DCV si pui + la + si - la - si verifici prima data cat ai pe baterie cu motorul oprit. apoi pornesti motorul, fara consumatori, consemnezi valorile,apoi cu farul aprins,. consemnezi rezultatele. la relanti, apoi, daca vrei, si in ture. totul trebuie sa se incadreze intre valorile spuse de Cristi mai sus. 13,6-14.4V . Astia de la garantii la acumulatori auto, de ex, accepta si o valoare minima de 13,3 V cu consumatori. Chiar astazi am fost sa ma interesez de o baterie pentru ca a mea e moarta, daca o las o noapte, dimineata nu o mai ia...avea saraca si aproape 4 ani, si era si subdimensionata...8Ah in loc de 12Ah cat trebuia. Dar a mers...pana acum:).

 

 

 

Mobra mea este din 94 iar regulatorul este situat cam aiurea din punctul meu de vedere si anume ca toata caldura de la asfalt bate direct in el iar daca stai la un semafor mai mult timp pe o caldura mare si mai ai si semnalizarea pornita si mai ai si frana calcata ca poate stai in panta ..... ai sanse destul de mari sa il arzi. Cel mai sigur este sa il muti undeva unde sa fie ventilat in timpul mersului si sa mai adaugi un extra radiator iar asta este urmatoarea modificare pe care o sa o fac pe langa faptul ca pun becuri cu led care nu consuma asa de mult. Sper sa imi dati dreptate referitor la modificarea pe care vreau sa o fac.

Unii si-au montat regulatorul in locul claxonului. Practic in mers bate vantul direct in el. Ideea e sa elimini cauza care face piesa sa se incinga si automat sa se arda.

Mai spuneau unii pe forum pe aici ca regulatorul se incalzeste de la toba intermediara, ca de acolo vine defapt caldura, altii spuneau ca nu se poate ventila suficient cat sa se raceasca din cauza piciorului stang al pilotului, care nu lasa vantul sa bata in el si etc, din pct meu de vedere, aberatii. Si spun asta pentru ca, la primele modele de virago, regulatorul era montat pe sub sa pe undeva, eh, cu timpul i-au schimbat pozitia tocmai din cauza proastei ventilatii, si nu cred eu ca japonezul a pozitionat releul acolo jos fara sa ia in calcul si toba, si vantul si etc...adica sa il iei dintr-un loc prost si sa il pui in alt loc, la fel de prost gandit. Ok....aspectul, bla bla..

Mai degraba ,zic ca poate e gandit radiatorul de racire, adica carcasa lui, umpic subdimensionat si oricum o racire mai buna decat are acum, nu are sa-i dauneze. Deci, ca si parere personala, treaba cu ledurile o faci degeaba, mai mult chiar iti va solicita releul, iar treaba cu mutatul...nu stiu sincer daca e cazul.

Si a mea e tot din 94, dupa ce am luat-o, am taiat mufele releului si mufele direlor de la magnetou, le-am cositorit, mufele plusului la fel, am curatat masa de pe carcasa lui, bornele bateriei si mufa unde intra siguranta de 30A. Incarcarea o am de felul urmator: 13.9 - 14.05 cu consumator in relanti si din cate am vazut, releul pare ca este cel original. Intr-adevar, cand cresc turatia, tensiunea fluctueaza umpic si scade cu ~ 0,3V, dar asta e alta poveste, mai am de investigat sa vad ce si cum...

Editat de bucsaadi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...