cristi 57 Postat Mai 3, 2014 Share Postat Mai 3, 2014 (editat) Corect, neutralul are probleme. Daca cel de la cric nu functioneaza, motorul nu se opreste. In ce priveste sfatul cu anularile sugerate nu sunt de acord... este cea mai neinspirata alegere! Nu poti "repara" ceva stricat prin degradarea voita a mobrei sau anularea altor functii. Prefer sa o pornesc cu cricul ridicat decat sa-l uit o data si sa plec cu el coborat. Editat Mai 3, 2014 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 3, 2014 Share Postat Mai 3, 2014 Nu-mi dau seama daca mie imi erau adresate raspunsurile... dar nici nu am zis ca ar avea ceva cel de cric, doar am mentionat ce se intampla cand se "strica". Cred ca cel de neutru e buba la el si daca nici prin curatare nu se rezolva si firul e intreg, atunci trebuie alt senzor. Se schimba f usor, e pe filet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Mai 3, 2014 Share Postat Mai 3, 2014 pt. cristi 57 nici eu nu sunt pro pentru suspendarea unor functii a mobrei dar can ramai pe drum cu ea si nu stii ce sa faci sa ajungi acasa recurgi la masuri extreme, iar cand merge uiti sa mai refaci ceea ce ai stricat si cand pretul cerut pe senzor a fost de 75 de euro iar in buzunar batea vantu am facut ca romanau MERGE SI ASA GEO_ZHA senzorul de neutru nu prea ai cum sa il repari caci e capsulat si exista varianta ca dupa ce il desfaci si nu il mi poti reface si sa stai cu mobra pe dreapta pana cumperi altul. cat tine de fir exista un singur lucru ce se poate strica si acela este ruperea papucului de legatura cu senzorul sau desfacerea acelui surub de la senzor si efectuarea unui contact imperfect, dar astea doua sunt lucruri putin probabile iar daca te referi la raspunsurile mele de mai devreme nu erau adresate numai tie doar ca tu bateai campii cu senzorul de cric si verificarea circuitului cand problema e alta SENZORUL DE NEUTRU fara suparare dar mi s-a parut ca omul avea o problema iar u il trimiteai la senzorul de ctic sau de ambreiaj tocmai de aceea am indraznit sa ma bag si eu in seama. cu toate ca urmaresc acest topic de foarte mult timp , de foarte putine ori intervin in discutiile altora. scuze daca am fost putin acid in exprimare) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 3, 2014 Share Postat Mai 3, 2014 @cornelilinca84 Toti cei care i-au raspuns lui augustin 31 au indicat ca defect senzorul de neutral chiar si Geo_Zga care a pus si o poza cu localizarea, totul se repara daca te pricepi si nu ai doua maini stangi eu am reparat contacte de ambreiaj, contacte de frana, CDI, cuple. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
augustin31 Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 Multumesc tuturor.... nu vreau sa se ajunga la polemici din cauza mea.... Inca odata multumiri si toate cele bune in plimbarile pe care le vom face .... " Fum in tobe Nu in suflet " Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 ...eu nu sunt pro pentru suspendarea unor functii a mobrei dar can ramai pe drum cu ea si nu stii ce sa faci sa ajungi acasa recurgi la masuri extreme... Corect, cand esti in varf de munte trebuie sa ajungi acasa, uzezi de orice pacaleala ce te pune in miscare... strapuri, bypass-uri, anulari, orice. Insa, cazul lui @augustin31 nu era atat de disperat incat sa recurga la masuri extreme. Problema lui initial, a fost identificare cauza! Ce face el in continuare, nu mai conteaza... Cat priveste opinia ca o piesa este prea scumpa da nastere la alte polemici... apoi fara exagerari, un senzor de punere la masa nu poate costa atat(ai si varianta dezmembrarilor). Un motor intretinut, pastrat in stare buna iti ofera numai satisfactii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 pt. cristi 57 nici eu nu sunt pro pentru suspendarea unor functii a mobrei dar can ramai pe drum cu ea si nu stii ce sa faci sa ajungi acasa recurgi la masuri extreme, iar cand merge uiti sa mai refaci ceea ce ai stricat si cand pretul cerut pe senzor a fost de 75 de euro iar in buzunar batea vantu am facut ca romanau MERGE SI ASA GEO_ZHA senzorul de neutru nu prea ai cum sa il repari caci e capsulat si exista varianta ca dupa ce il desfaci si nu il mi poti reface si sa stai cu mobra pe dreapta pana cumperi altul. cat tine de fir exista un singur lucru ce se poate strica si acela este ruperea papucului de legatura cu senzorul sau desfacerea acelui surub de la senzor si efectuarea unui contact imperfect, dar astea doua sunt lucruri putin probabile iar daca te referi la raspunsurile mele de mai devreme nu erau adresate numai tie doar ca tu bateai campii cu senzorul de cric si verificarea circuitului cand problema e alta SENZORUL DE NEUTRU fara suparare dar mi s-a parut ca omul avea o problema iar u il trimiteai la senzorul de ctic sau de ambreiaj tocmai de aceea am indraznit sa ma bag si eu in seama. cu toate ca urmaresc acest topic de foarte mult timp , de foarte putine ori intervin in discutiile altora. scuze daca am fost putin acid in exprimare) Nu ai fost atent la ce am scris... au fost 2 idei total separate. 1. senzorul de neutru, i-am pus o poza cu locatia lui si i-am spus ce anume sa verifice/faca, chestii usoare si simple. Din ce am vazut la viroaga mea, senzorii in general sunt doar niste lamele de cupru, la care nu prea are ce sa se rupa, sa se strice. 2. senzorul de cric a fost un exemplu in care am descris simplitatea sistemului si rezolvarea problemei. In nici un caz nu i-am spus ca aia ar fi problema, de la bun inceput l-am intrebat daca i se aprinde BECUL DE NEUTRU. Per total, in cele mai multe cazuri e vorba de lucruri simple, contacte imperfecte, papuci oxidati, murdari, fire rupte/imbatranite. Pt ca mobrele astea sunt si ele vechi, e normal. Corect, cand esti in varf de munte trebuie sa ajungi acasa, uzezi de orice pacaleala ce te pune in miscare... strapuri, bypass-uri, anulari, orice. Insa, cazul lui @augustin31 nu era atat de disperat incat sa recurga la masuri extreme. Problema lui initial, a fost identificare cauza! Ce face el in continuare, nu mai conteaza... Cat priveste opinia ca o piesa este prea scumpa da nastere la alte polemici... apoi fara exagerari, un senzor de punere la masa nu poate costa atat(ai si varianta dezmembrarilor). Un motor intretinut, pastrat in stare buna iti ofera numai satisfactii! Vad ca pe ebay un senzor nou se invarte intre 19 si 70 dolari, in functie de unde se vinde... tinand cont ca unul tine in jur de 20 de ani, chiar nu e scump @augustin31: fa verificarile, afla cauza.... si daca e senzorul de neutru, ori iti iei de pe ebay, ori vorbeste cu mexykanu si vezi ce pret iti da, el aduce destul de rapid piese originale la preturi bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 salut imi exprim public scuzele fata de GEO_GZA si Cristi 57 intradevar eu nu am inteles bine si nu am fost atent la tot ce s-a scris mai sus cat tine de pretul senzorului de neutru acesta mi-a fost cerut la un service moto destul de cunoscut din brasov dupa care am renuntat sa mai caut si am zis k merge si asa iar cu ce ai spus tu cristi 57 am cautat de am inebunit sa gasesc pe cineva care dezmembrteaza un virago si nu am gasit deoarece mai imi trebuie si un releu de incarcare k la mine cel original lipseste si a fost inlocuit cu o chinezarie care a cazut si nu mai incarca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 Vorbeste cu userul mexykanu, aduce piese originale. De la el am luat si eu regulator sh de honda (cbr), care isi face treaba f bine pe viroaga. De pe ebay am comandat o mufa dedicata pt acest releu, a costat cam 3-4 dolari parca, ca sa scap de papucii cu care merge acum. De asemenea, metricmotion iti poate aduce regulator dedicat pt virago, parca Rick's e firma (am cautat si e de calitate), parca vreo 230 lei era pretul, nou. La momentul ala nu mi-am permis unul nou, asa ca am luat sh de honda. Pe langa asta, am vazut ca sunt la dezmembrat pe forum cateva viroage 250 si 535. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 ...am cautat de am inebunit sa gasesc pe cineva care dezmembrteaza un virago si nu am gasit deoarece mai imi trebuie si un releu de incarcare... Sunt site-uri cu dezmembrari... apoi cu 2 - 3 pagini in urma @WildRider a pus un XV535 la dezmembrat. Eu nu am desfacut senzorul de neutral, ca sa-ti pot spune ceva despre el... Dar tu poti sa-l demontezi (la o piesa stricata nu ai ce sa mai strici), poate remediezi un contact electric, nu este greu, trebuie sa fie ceva simplu, probabil o uzura mecanica, unarc obosit, ceva deformat acolo... trebuie doar incercat! Fa si niste poze la ce gasesti... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ma-ta-i Curva Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 Sunt site-uri cu dezmembrari... apoi cu 2 - 3 pagini in urma @WildRider a pus un XV535 la dezmembrat. Eu nu am desfacut senzorul de neutral, ca sa-ti pot spune ceva despre el... Dar tu poti sa-l demontezi (la o piesa stricata nu ai ce sa mai strici), poate remediezi un contact electric, nu este greu, trebuie sa fie ceva simplu, probabil o uzura mecanica, unarc obosit, ceva deformat acolo... trebuie doar incercat! Fa si niste poze la ce gasesti... Mersi !! din pacate nu mai am senzor neutral l-eam vandut pe toate ...in cazul in care fac rost anunt !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moromete Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 (editat) SalutAm constatat ca nu mai incarca bateria.Conform celor scrise de Cristi57 am reusit sa ajung la mufa de conectare a regulatorului la stator, cea cu trei conectori, fire albe, si am masurat tensiunea pe combinatii de conectori. Am decuplat mufele si am pornit motorul. Rezistenta nu am putut sa o masor nu merge aparatul meu pentru 0.32 ohmi. La o combinatie nu urca peste 20V, in rest, la toate combinatiile peste 50V turat la ureche.Eu zic ca statorul e dus, dar as vrea sa mai aud o parere.Am vazut preturile pe net si is cam mari. Aveti idee de unde as putea lua unul mai ieftin ?Multzam in avans.Asfalt fara gropi. Editat Mai 5, 2014 de moromete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bucsaadi Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 bine, dar de ce sa dus statorul? ce a cauzat distrugerea lui? ca mi-e greu sa cred ca sa dus asa din senin.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moromete Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 bine, dar de ce sa dus statorul? ce a cauzat distrugerea lui? ca mi-e greu sa cred ca sa dus asa din senin.... aici chiar ca sunt in ceata, nu stiu de ce. doar o presupunere. anul trecut in toamna la o pornire s-a blocat butonul de start pe ON, si am mers cu el asa vreo 50m. poate atunci s-a intimplat ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 ...La o combinatie nu urca peste 20V, in rest, la toate combinatiile peste 50V turat la ureche... Pune multimetrul pe alternativ si mai refa o data masuratorile(imi este greu sa cred ca statorul este afectat). Mufa deconectata, verifica pe continuitate ca nu ai scurgere la masa , apoi motor turat la cca 1000 rotatii/min... intre cele trei fire albe trebuie sa gasesti o tensiune aproximatv egala(curent alternativ - pe toate cele trei combinatii). Revino cu ce ai masurat. Mai am o intrebare: ai demontat vreodata sau ai umblat in zona generatorului? Aproape toti care au umblat la magnetou, dupa putina vreme s-au trezit cu suruburi slabite si forfecate... oala cu magneti plecata de la locul ei a facut ravagii pe acolo... etc. I-am intrebat si nimeni nu a folosit blocator. Suruburile din motor trebuiesc stranse cu blocator si la cuplu, altfel de la vribatii se slabesc. Te intreb aceste lucruri pentru a evita o degradare si mai mare... iar daca este asa si ai perceput zgomote pe care nu le cunosi, sau alte ciudatenii este bine sa verifici inainte de a mai porni motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moromete Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 (editat) Crede-ma, tensiunile le-am verificat de 4 ori, caci stiam pretul unui stator. La una din combinatii nu urca tensiunea peste 20V alternativ oricit as tura motorul. La restul combinatiilor peste 50V chiar 60V cu el turat si nu turatii mari. De desfacut nu a fost desfacut niciodata. Si nici nu il desfac eu, nu am sculele necesare. Il duc la mecanic/electrician miine. Ramine ca si cauza posibila faptul ca am mers cu el cu butonul Start cuplat pe ON. Pune multimetrul pe alternativ si mai refa o data masuratorile(imi este greu sa cred ca statorul este afectat). Mufa deconectata, verifica pe continuitate ca nu ai scurgere la masa , apoi motor turat la cca 1000 rotatii/min... intre cele trei fire albe trebuie sa gasesti o tensiune aproximatv egala(curent alternativ - pe toate cele trei combinatii). Revino cu ce ai masurat. Mai am o intrebare: ai demontat vreodata sau ai umblat in zona generatorului? Aproape toti care au umblat la magnetou, dupa putina vreme s-au trezit cu suruburi slabite si forfecate... oala cu magneti plecata de la locul ei a facut ravagii pe acolo... etc. I-am intrebat si nimeni nu a folosit blocator. Suruburile din motor trebuiesc stranse cu blocator si la cuplu, altfel de la vribatii se slabesc. Te intreb aceste lucruri pentru a evita o degradare si mai mare... iar daca este asa si ai perceput zgomote pe care nu le cunosi, sau alte ciudatenii este bine sa verifici inainte de a mai porni motorul. Editat Mai 5, 2014 de moromete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 @moromete Ai trei combinatii mari si late, daca ai 1,2,3 conductori ai 1-2. 1-3, 3-2. Asa cum iti zice si cristi daca astea nu sunt aproximativ egale ai statorul in scurt, intre timp ce scriam am inteles ca ai 20v,50v,60v daca-i asa trebuie sa cauti pe cineva sa ti-l rebobineze, Nu cred ca butonul de start sa-ti fi cauzat problema ce putin din punct de vedere electric, mecanic nu stiu, sa nu se fi desprins ceva si sa-ti fi ciupit vre-o bobina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bucsaadi Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 La alte mobre in manual, producatorul scrie ca sub 13V e problema daca e incarcarea. Noua aici ne zice ca intre 14 si 15V. Ce nu se vede clar, si sunt curios cat este, la ce turatii spune sa se testeze incarcarea. Se vede ca tras la xerox aiurea si nu se vede.... De curiozitate, ce valori aveai pe borne cand ai constatat ca nu mai ai incarcare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moromete Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 Cum am zis miine merg la service cu el, eu nu am scule, si am inteles ca respectivul ii priceput. Oricum vroiam sa verific si limitarea. Singura problema sunt preturile de la noi, statorul peste 600lei, iar regulator peste 340lei. De asta am si intrebat, poate stiti in alte parti, preturile astea is cam mari. @moromete Ai trei combinatii mari si late, daca ai 1,2,3 conductori ai 1-2. 1-3, 3-2. Asa cum iti zice si cristi daca astea nu sunt aproximativ egale ai statorul in scurt, intre timp ce scriam am inteles ca ai 20v,50v,60v daca-i asa trebuie sa cauti pe cineva sa ti-l rebobineze, Nu cred ca butonul de start sa-ti fi cauzat problema ce putin din punct de vedere electric, mecanic nu stiu, sa nu se fi desprins ceva si sa-ti fi ciupit vre-o bobina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bucsaadi Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 De curiozitate, ce valori aveai pe borne cand ai constatat ca nu mai ai incarcare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moromete Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 (editat) De asta toamna am constat ca bateria nu mai tine, o reincarcam si mergeam cu ea. Doar acum in primavara am masurat tensiunea pe borne dupa ce am schimbat bateria. Nu urca pe 13V. Dupa ce mergeam mai mult prin oras, turatii mici, cam 4-5zile, am masurat tensiunea pe borne, 11.6V, buba. Banuiesc ca se mai incarca cind ieseam din oras viteza 90-100Km/h, turatii mari. Si am inceput sa caut sa vad care ar fi cauza. Interesant ca pornea la 11.6V Si cred ca regulatorul nu-i "dus", ca ar fi intrat curent pulsatoriu pe TCI, si acesta s-ar fi prajit. Deci zic stator dus, regulator bun. Mai ales ca am facut peste 500Km in starea asta La alte mobre in manual, producatorul scrie ca sub 13V e problema daca e incarcarea. Noua aici ne zice ca intre 14 si 15V. Ce nu se vede clar, si sunt curios cat este, la ce turatii spune sa se testeze incarcarea. Se vede ca tras la xerox aiurea si nu se vede.... De curiozitate, ce valori aveai pe borne cand ai constatat ca nu mai ai incarcare? Editat Mai 5, 2014 de moromete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bucsaadi Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 Ce pot sa spun, la mine e invers:)). La relanti, la ture mici am cu farul aprins, 14.10 - 14.20 si in ture imi scade la 13.4 - 13.5 - 13.6. Mai mult de 14.2 nu am avut niciodata in nici o conditie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 Daca erai din Bucuresti am citit pe acest site ca era cineva priceput sa le rebobineze (respectivul zicea ca ieseau chiar mai bine ca cele din fabrica), daca ajungi la faza asta ( ca 600 lei sunt o carca de bani) as sugera sa reduci sectiunea miezilor statorului cu vreo 30% si sa pastrezi sectiunea conductorului si numarul de spire asa o sa ai aceeasi plaja de valori ale tensiunii generate dar o sa-ti scada curentul, avantajul ar fi ca nu mai risti sa ti se prajaeasca nici regulatorul nici statorul.Mobra asta are un alternator care furnizeaza mai mult decat trebuie.Regulatorul ca sa vezi ca e integru cat de cat si nu are diode duse trebuie sa-l masori.Nu cumva sa se fi ars bratul care era cuplat la bobina care-ti da 20v si ti-a pus-o in scurt permanent, de aia s-o fi si ars. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinzo_2004 Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 Cea mai ieftina varianta e sa cauti un bobinator bun. Cea mai sigura e sa cumperi unul nou Al meu a fost bobinat acum 4-5 ani si inca mai pare sa mearga. Ca idee, regulatorul dus (mai precis tiristori in scurt) e capabil sa prajeasca statorul chiar daca inca pare sa incarce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 5, 2014 Share Postat Mai 5, 2014 Crede-ma, tensiunile le-am verificat de 4 ori..... .....Il duc la mecanic/electrician miine. Ramine ca si cauza posibila faptul ca am mers cu el cu butonul Start cuplat pe ON. Ok. Totusi nu inteleg un lucru simplu! Daca generatorul scoate in gol doua tensiuni de cca 50V si una de 20V, atunci de ce dincolo de regulator raman sub 13V? Toate tensiunile sunt mai mari de 14V, asa-i? Deduc din toate acestea ca regulatorul tau are cel putin un tiristor ce se comporta ca o sarma(adica este in scurt)... ce l-a stricat nu mai conteaza... Ai incercat si cu alt regulator? Al tau este evident bulit in acest moment, iar noi discutam de rebobinari si alte scenarii. Faptul ca ai mers cu butonul de start cuplat este o supozitie a cauzei si este posibil sa fie asa! Dar demontatul si ce mai urmeaza este mai costisitor decat o incercare cu un regulator bun(testat pe un alt moto eventual). Apoi daca tot mergi la un mecanic/electrician nu mai conteaza, sfaturile noastre devin inutile... Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.