Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy

Postări Recomandate

Butonul de start nu actioneaza doar electromotorul si TCI pt scanteie? Nu vad legatura intre buton si magnetou, cand motorul oricum se invarte...

Cristi, daca el are bobinajul dus pe o infasurare, nu ii strica si alt regulator, daca-l pune de proba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce pot sa spun, la mine e invers:)). La relanti, la ture mici am cu farul aprins, 14.10 - 14.20 si in ture imi scade la 13.4 - 13.5 - 13.6. Mai mult de 14.2 nu am avut niciodata in nici o conditie.

Legatura de masa sau contact imperfect. Vezi Legea lui ohm. Acolo unde ai un contact iperfect apare o rezistenta, incalzirea acestui punct produce o crestere a rezistentei. Cresterea rezistentei insemna scadere de tensiune.

La tine accelerand creste curentul, implicit temperatura contactului rezistiv, evident in acest moment scade tensiunea. Pune mana pe multimetru si convinge-te singur: pe scala de 2V vezi intre + iesire regulator si + baterie (accelereaza si noteaza valoarea); acum faci aceeasi masuratoare intre - regulator si - baterie(accelereaza si noteaza valoarea); acum aduni cele doua valori si surpriza mare - este exact valoarea tensiunii care scade!!!!

 

Este smburele discordiei intre ce am spus eu pana acum si ce afirma vlad58 - asta nu inseamna ca nu are si el dreptate cand a facut referire la mosfet(dar asta este alta discutie).

 

Butonul de start nu actioneaza doar electromotorul si TCI pt scanteie? Nu vad legatura intre buton si magnetou, cand motorul oricum se invarte...

Cristi, daca el are bobinajul dus pe o infasurare, nu ii strica si alt regulator, daca-l pune de proba?

Butonul de start ramas cuplat insemna un consumator distructiv. Actionarea demarorului nu trebuie sa depaseasca 10 secunde, apoi dupa ce faci o pauza il poti actiona din nou. Altfel distrugi in primul rand bateria - cade pasta de pe elementi! In aceste conditii daca mai merge si motorul, este evident ca si generatorul este suprasolicitat... restul se deduce.

Acuma trebuie sa sti ca in momentul pornirii electromotorul suge peste 80-100A din baterie, apoi in momentul rotirii acestuia curentul scade la cativa zeci de A.

====

Cand faci probe este una, cand mergi cu motorul este alta. Prin probe nu strici nimic, doar iti confirmi niste supozitii logice... in cateva secunde nu crapa nimic(daca nu faci o greseala de montaj)

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cristi 57 nu este niciun sambur al discordiei eu afirmasem ca un contact imperfect nu ar trebui sa afecteze regulatorul si nici statorul ci incarcarea defectuaoasa ce afirmi si tu in ceea ce priveste starterul actionat indelung intradevar distruge bateria dar nu ar trebui sa dauneze nici alternatorului si nici regulatorul ca ele ar trebui sa reziste la curentul maxim (limitat de miezul statorului si campul magnetic) chiar si la scurt ca doar tiristoarele fac aceeasi treaba.Daca vrei discutam cu exemple cand un magnetou devine aproape generator de curent constant.

Uite caracteristica de curent la XV500post-81635-0-00241700-1399318756_thumb.png



PS Daca ma gandesc mai bine daca merge motorul si starterul e actionat nu mai reprezinta o sarcina asa mare pentru acumulator si incarcare ca doar este un motor electric fara sarcina si curentul absorbit e minim probabil 1-2 amperi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legatura de masa sau contact imperfect. Vezi Legea lui ohm. Acolo unde ai un contact iperfect apare o rezistenta, incalzirea acestui punct produce o crestere a rezistentei. Cresterea rezistentei insemna scadere de tensiune.

La tine accelerand creste curentul, implicit temperatura contactului rezistiv, evident in acest moment scade tensiunea. Pune mana pe multimetru si convinge-te singur: pe scala de 2V vezi intre + iesire regulator si + baterie (accelereaza si noteaza valoarea); acum faci aceeasi masuratoare intre - regulator si - baterie(accelereaza si noteaza valoarea); acum aduni cele doua valori si surpriza mare - este exact valoarea tensiunii care scade!!!!

 

Este smburele discordiei intre ce am spus eu pana acum si ce afirma vlad58 - asta nu inseamna ca nu are si el dreptate cand a facut referire la mosfet(dar asta este alta discutie).

Gata, am rezolvat.

Problema era pe + . Nu am reusit sa identific contactul imperfect, si in cazul asta m-am intepat in firul de + de la regulator si l-am tras direct pe + bateriei. Situatia sta acum in felul urmator:

Inainte : Relanti - fara consumatori - max. 14.15-14.2 V (mai mult de atat nu trecea veci)

Relanti - cu consumatori - 14.00-14.10

In ture cu consumatori / fara consumatori - scadea tensiunea la 13.4 - 13.5 V

Acum: Relanti - fara consumatori - 14.47-14.50V

Relanti - cu consumatori - 14.4 V

In ture - cu / fara consumatori - 14.2 - 14.4 V.

 

Pe langa astea am curatat si bagat vaselina de contacte in toate mufele la care am avut acces.

 

Dau o bere!

Numa bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata, am rezolvat.

Problema era pe + . Nu am reusit sa identific contactul imperfect, si in cazul asta m-am intepat in firul de + de la regulator si l-am tras direct pe + bateriei. Situatia sta acum in felul urmator:

Inainte : Relanti - fara consumatori - max. 14.15-14.2 V (mai mult de atat nu trecea veci)

Relanti - cu consumatori - 14.00-14.10

In ture cu consumatori / fara consumatori - scadea tensiunea la 13.4 - 13.5 V

Acum: Relanti - fara consumatori - 14.47-14.50V

Relanti - cu consumatori - 14.4 V

In ture - cu / fara consumatori - 14.2 - 14.4 V.

 

Pe langa astea am curatat si bagat vaselina de contacte in toate mufele la care am avut acces.

 

Dau o bere!

Numa bine!

Dragi camarazi Viragisti,

 

V-am dat de vreo câteva ori link-ul la postul meu în care sunt atașate doua metode de control care prevăd o anumita succesiune de verificări și măsurători ce trebuiesc făcute înainte de orice hotărâre de a cumpăra vreo piesa de schimb la partea de încărcare. Pana sa găsesc aceste metode de verificare am cumpărat releu de încărcare degeaba...degeaba nu ca îl am ca și piesa de schimb. Ca sa constat în urma verificărilor (ceea ce cred ca este și la tine) ca am o o cădere de tensiune de 2 V pe contactele interne ale contactului cu cheie, cum am făcut legătura directa intre releul de încărcare și baterie totul s-a schimbat. Am sa va atașez din nou cele doua diagrame in engleza ce este drept dar de mare valoare și ajutor.

 

Cu stima,

Troubleshooting-3P-PMG-&-RR.pdf

fault-finding-diagram.pdf

post-60592-0-65823600-1399471623_thumb.jpg

Editat de dorutrucker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata, am rezolvat.

Problema era pe + . Nu am reusit sa identific contactul imperfect, si in cazul asta m-am intepat in firul de + de la regulator si l-am tras direct pe + bateriei. Situatia sta acum in felul urmator:

Inainte : Relanti - fara consumatori - max. 14.15-14.2 V (mai mult de atat nu trecea veci)

Relanti - cu consumatori - 14.00-14.10

In ture cu consumatori / fara consumatori - scadea tensiunea la 13.4 - 13.5 V

Acum: Relanti - fara consumatori - 14.47-14.50V

Relanti - cu consumatori - 14.4 V

In ture - cu / fara consumatori - 14.2 - 14.4 V.

 

Pe langa astea am curatat si bagat vaselina de contacte in toate mufele la care am avut acces.

 

Dau o bere!

Numa bine!

Foarte mare atentie! Cand ai luat + de la regulator si la-i dus direct la +baterie ai bypassat siguranta principala (probabil in soclul ei aveai pierderea) nu e bine.

electrica400.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are cineva in plus, de vanzare/dat, pt xv250, cotul metalic de la cablul de ambreiaj? Cel care se prinde pe partea dreapta a motorului si trece cablul prin el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Este smburele discordiei intre ce am spus eu pana acum si ce afirma vlad58 - asta nu inseamna ca nu are si el dreptate cand a facut referire la mosfet(dar asta este alta discutie)....

Pentru @vlad58: am spus ca revin cand am timp cu lamuriri legate de regulator. Deci pe scurt:

Daca vorbim de tipuri de regulatoare pentru generatorul de tip magnetou, atunci intradevar sunt doua tipuri care lucreaza principial diferit, sa zicem antagonic. Asta inseamna ca ce il solicita pe primul, il elibereaza pe al doilea - tanzistor si tiristor.

- Primul ia din sursa generatorului atat cat este nevoie pentru ca la iesire, implicit la bornele bateriei sa fie cca 14V. Al doilea pune tot surplusul la masa astfel incat la iesire, implicit la bornele bateriei sa ramana cca 14V.

- O alta diferenta consta in modul de lucru, tiristorul scoate o semi-alternanta utila, cealalta il inchide. Din acesata cauza nu are nevoie de punte redresoare. Tranzistorul in schimb prin intermediul unei puntii redresoare poate utiliza ambele alternante. De aici poate apare un decalaj de putere intre cele doua variante pe acelasi generator (discutabil insa, pentru ca utilizarea triacului le-ar repune pe picior de egalitate).

- Caldura disipata in primul caz apare la cerere mare de putere, in al doilea caz la cere mica sau deloc.

- Contactele imperfecte in primul caz nu solicita atat de intens regulatorul, dar in al doilea caz il distrug.

Concluzie? Solutia inlocurii cu mosfet nu este rea dar nici o conditie obligatorie.

==============

Acum cand am scris de “samburele discordiei” exact la acest aspect m-am referit: dandu-ti dreptate in privinta mosfetului. Afirmatia ta, ca regulatorul cu tiristor este defect din fabrica este foarte gresita! Cu asta nu pot fi de acord. Respecta o lege fizica cat se poate de adevarata care sta la baza electricitatii si la evolutia electronicii actuale - Legea lui Ohm. Relatia dintre tensiune, curent, putere si rezistenta. Ori tu, tocmai acest lucru l-ai combatut, culmea – invocand legi fizice!

Nici tu nici eu nu am descoperit roata, trebuie doar sa stim sa o folosim... restul sunt vorbe!

Ce a scris @dorutrucker sau ultima postare a lui @bucsaadi, vine sa confirme ca tot ce am scris despre regulatorul cu tiristor, cu privire la cauze si efecte au fost corecte! In alta ordine de idei, au fost multe cazurile(sincer nici nu mai tin minte) in care refacerea contactelor au rezolvat aceasta problema... iar informatia pe care am incercat sa o transmit este de a explica celorlalti forumisti cauza care produce acest defect. Evident ca fiecare face ce doreste!

==============

Pentru @dorutrucker: la mine(modelul din ’91) legatura dintre regulator si baterie nu trece prin contact, este facuta direct printr-o siguranta si un conector tip papuc. Instalatia este originala, nemodificata. Sigurele modificari sunt de refacerea unor conexiuni sau eliminarea lor prin cositorirea directa a firelor - lucru pe care l-am facut cu conectorul de legatura cu bateria si cel de la regulator.

 

...cotul metalic de la cablul de ambreiaj? ....

Vad ca ai postat in legatura cu cablul... De ce nu miai spus ca te ajutam? Daca te poti lipsi de motor o zi, scoate cablul de ambreiaj intreg. Mi le dai pe amandoua si a doua zi le ai facute...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am gandit sa iau un al 2lea cot pe care sa-l modific cu un sant, prin care sa trec cablul... si cablul original sa ramana intreg. Astept sa vad daca il gasesc pe undeva la dezmembrari. Daca nu... il fac cumva artizanal dintr-o teava, ceva :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...il fac cumva artizanal dintr-o teava, ceva :)

Pai si cu cel original ce mai faci? O sa-l donezi?

In locul tau nu m-as comlpica cu "artizanal". E mai putina munca sa inlocuiesti doar cablul, mai ales ca deja il ai!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cristi 57 In discutie am adus exclusiv regulatoru paralel (tip sunt) la cele cu tiristor puterea disipata de regulator este mai mare din cauza caderii mari de tensiune pe tiristorul in conductie pe cand la cele cu tranzistor mosfet este mai mica din cauza caderii de tensiune mai mica.

Contactele imperfecte solicita mai mult regulatorul pentru ca face ca tiristorul sa stea mai mult deschis deci sa disipe mai mult DAR ACEASTA SITUATIE ESTE UN VICIU DE PROIECTARE pentru ca orice proiectant serios isi ia o marja de siguranta.

Uite ce as fi luat in calcul eu pentru ca sa nu se intample nimic

- temperatura exterioara 45 grade

- curent suntat 30A (daca fac referire la diagrama curent /RPM) care am pus-o mai sus)

Daca s-ar fi proiectat regulatorul la acesti parametri nu am mai fi discutat despre el

Te rog sa-mi explici si mie cu ce am combatut eu la legea lui ohm pentru ca la acest tip de generator curentul este limitat (vezi diagrama) si asa cum am mai spus contactele imperfecte nu ar fi trebuit sa afecteze regulatorul (daca ar fi fost bine proiectat) ci numai incarcarea bateriei si alimentarea consumatorilor.

Repet convingerea mea este ca magnetoul furnizeaza mai multa putere decat trebuie si/sau regulatorul e subdimensionat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Contactele imperfecte solicita mai mult regulatorul pentru ca face ca tiristorul sa stea mai mult deschis deci sa disipe mai mult DAR ACEASTA SITUATIE ESTE UN VICIU DE PROIECTARE pentru ca orice proiectant serios isi ia o marja de siguranta....

Pai tocmai asta este cauza! Insa acesta nu este un "viciu de proietare", din contra este o proiectare deliberata, voita... nu stiu pe ce criteriu, probabil economic sau pentru a-si proteja dealer-ii, sa vanda piese, lucrari de sevice, limita de utilizare, naiba sa-i... chiar nu conteaza. Intentia mea afost si este doar de axplica fenomenul si atat! Timp de cca 10 ani totul este ok, apoi cand instalatia imbtraneste, totul o ia razna... inlocuiesti regulatorul sistematic, la nesfarsit...

Indiscutabil mosfetul nu creaza aceasta problema. Mai mult, eu nu am sugerat nimanui sa aleaga una sau alta ca varianta... fiecare este liber sa faca cum doreste dar in cunostiinta de cauza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru @dorutrucker: la mine(modelul din ’91) legatura dintre regulator si baterie nu trece prin contact, este facuta direct printr-o siguranta si un conector tip papuc. Instalatia este originala, nemodificata. Sigurele modificari sunt de refacerea unor conexiuni sau eliminarea lor prin cositorirea directa a firelor - lucru pe care l-am facut cu conectorul de legatura cu bateria si cel de la regulator.

 

Salut, Cristi

De fapt și la mine cred ca este la fel dar circuitul respectiv are pe undeva o pierdere, ca atare am făcut o legătura directa cu un fir mai gros și clar mai scurt și am interpus un suport de siguranță cu o siguranță de 20 A pe firul respectiv.

 

Cu stima,

post-60592-0-73899000-1399498594_thumb.jpg

post-60592-0-93941100-1399498611_thumb.jpg

Editat de dorutrucker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dorutruker Schema pe care ai pus-o respecta ce a spus cristi 57 si care este practicata cam la tot ce circula pe roti bateria si regulatorul (recte generatorul) sunt legate direct (in cazul in speta printr-o siguranta0 si pe urma se duc la contact de unde sunt distribuite.



Scuze dorutruker nu stiu cum am inteles ca sustii ca ti-ar trece legatura dintre regulator si baterie prin contact, ignora-mi postul

 

@cristi 57 Imi pare bine ca incet incet am ajuns la aceeasi concluzie .Chinezii au remediat acest lucru si au facut magnetoul sa dea curent mai mic pentru ca la mine regulatorul nu se incige deloc dar am incarcare (si nu cred ca l-au echipat cu mosfet), de curiozitate o sa pun clestele de curent pe firele ce vin de la alternator.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si cu cel original ce mai faci? O sa-l donezi?

In locul tau nu m-as comlpica cu "artizanal". E mai putina munca sa inlocuiesti doar cablul, mai ales ca deja il ai!

 

Il fac colac si il bag sub sa :D

Poate cablul ala universal e bun, sau poate nu... nu vreau sa ma trezesc cu el rupt si sa n-am ce sa-i fac, asa ca prefer sa il tin pe cel vechi de rezerva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte mare atentie! Cand ai luat + de la regulator si la-i dus direct la +baterie ai bypassat siguranta principala (probabil in soclul ei aveai pierderea) nu e bine.

attachicon.gifelectrica400.pdf

Soclul a fost primul pe care l-am curatat, pe acolo era cam imposibil sa fie problema. Oricum, am sa pun o siguranta de 30A pe cablul ce tocmai l-am montat. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...și la mine cred ca este la fel dar circuitul respectiv are pe undeva o pierdere...

Eu am explicat o cauza frecventa, care o gasesti in unul sau mai multe locuri pe tot traseul, evident in urma unor verificari... cu rosu este circuitul "+" iar cu verde legaturi de masa. Releul original foloseste legatura de masa a sistemului de fixare. Mi s-a intamplat sa gasesc un oxid format de o reactie chimica intre otel si aluminiu. Apoi aprope toate aceste puncte de legatura necesita curatare/reparare. (am facut un detaliu pe schema ta)

 

...Chinezii au remediat acest lucru si au facut magnetoul sa dea curent mai mic pentru ca la mine regulatorul nu se incige deloc dar am incarcare (si nu cred ca l-au echipat cu mosfet), de curiozitate o sa pun clestele de curent pe firele ce vin de la alternator.

Ce cred eu, este doar o supozitie... de regula fac masuratori inainte de a concluziona. Logic, avand in vedere tipul de regulator care utiliza activ o semiperioada, dimensionarea magnetoului in aceasta conditie a fost gandita sa asigure cca 150 - 175W, insa puterea lui reala este de peste 300W sau pe acolo(curent alternativ). Acum introducerea mosfetului a condus la o noua proiectare, astfel magnetoul este conceput sa furnizeze o putere mai mica. Teoretic la moto, consumul este pana in 100W. Un magnetou mai mic inseamna in primul rand economie si un cost mai mic pentru fabricant.

Acum dupa ce verifici tensiunea de intrare in regulatorul tau ai sa-ti dai seama daca ai tranzistor sau tiristor - apoi ne spui concluziile.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat si cu siguranta pe cablu, dar azi cand lucram la ea, am obsevat 2 chestii si sunt umpic nelamurit in legatura cu ele, si anume:

 

1. Am observat sub rezervor, la solenoidul ala sau ce-o fi ce comuta pe rezerva, un robinet pe care scria 'Fuel'. Este cumva robinetul de rezerva, ca mod auxiliar de actionare pe langa swich-ul de pe ghidon? Nu de alta, dar mie nu imi comuta pe rezerva de pe ghidon si ma gandesc ca pot totusi trece pe rezerva 'manual' de jos de acolo. Pun si niste poze sa vedeti.

 

2. Pe ambele tevi de esapament, acolo unde cotesc inainte sa intre in toba comuna, sunt 2 surubele de 8, pe care le-am dat acum jos cu gandul la un sunet mai frumos. Nu e diferenta cine stie ce, dar ma intrebam care era rolul lor acolo? Ca mi-e sa nu am surprize de mers aiurea al motorului sau de vreo anomalie sa se traga de acolo....mai jos,poza.

 

 

 

 

 

 

 

post-75095-0-80024000-1399548584_thumb.jpg

post-75095-0-71774600-1399548607_thumb.jpg

post-75095-0-72109500-1399548632_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe ambele tevi de esapament, acolo unde cotesc inainte sa intre in toba comuna, sunt 2 surubele de 8, pe care le-am dat acum jos cu gandul la un sunet mai frumos. Nu e diferenta cine stie ce, dar ma intrebam care era rolul lor acolo? Ca mi-e sa nu am surprize de mers aiurea al motorului sau de vreo anomalie sa se traga de acolo....mai jos,poza.

 

Acele doua gauri filetate si inchise cu surubele sunt pentru sonda lambda , pentru reglarea CO.(noxe).

 

Cu stima,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred.

Sonda lambda se pune NUMAI la motoarele cu injectie , iar din cate stiu eu, virago pe injectie nu sa fabricat. + ca sonda lambda cu filet asa mic n-am vazut veci.

Alta e menirea lor acolo....

Eu mai degraba as fi mai interesat ce e cu robinetul ala jos acolo sub rezervor...ma pot baza pe el sa-mi comute rezerva aia de cativa L sau....e cu alt scop acolo...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista sonde Lambda folosite la reglaje, analizeaza gazele. Dar gaurile alea sunt prea mici pt sonde... si in evacuarea mea, la 250, e un surub din asta, dar e micut, M6. Sondele Lambda sunt cel putin un M10...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ cristi 57 Nu mi-am gasit clestele de curent ca la mine e un balamuc total, fiinca zugravesc dar pot sa-ti spun cum incarca regulatorul.

Bateria este de 12A

 

fara motor

-baterie contact pus si pe urma luat 12,68v

-baterie contact pus + consumatori (far, pozitie, frana) 12,6V

 

cu motor pornit

-gol ralanti 14V

ture 14,5V

-sarcina ralanti 12,8V

ture 14,4V

Valorile au fost citite cu o perioada de "asezare de 30-45 sec.

Pe mine ma multumesc aceste valori si o sa revin cand o s-ami gasesc clestele de curent cu valoarea curentului generat de magnetou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Acum dupa ce verifici tensiunea de intrare in regulatorul tau ai sa-ti dai seama daca ai tranzistor sau tiristor - apoi ne spui concluziile.

 

...Nu mi-am gasit clestele de curent...

Nu conteaza ce nu ai gasit... aparatul cu care ai masurat tensiunile + o dioda, era tot ce trebiue!

Daca tesiunea alternativa pe cele 3 fire albe(sau ce culoare o'r avea) este aproximativ egala cu cea de iesire, ai tiristor. Daca este mai mare, ai tranzistor... E logica mea gresita?

...si inchise cu surubele sunt pentru sonda lambda , pentru reglarea CO.(noxe)...

Nu va contazic... insa personal ma indoiesc ca acesta este rolul acestor gauri! De ce? Pai din cate stiu eu XV-ul nu a avut niciodata catalizator sau macar injectie - este noneuro. Asa ca ce intra in toba, tot aia iese... trebuie sa fi nebun(ca fabricant) sa muncesti inutil cu gauri filetate pentru a monta analizoare de gaze(pe care nu le v-a folosi nimeni niciodata)... ele se pot pune la iesirea din tobe ca la ITP. Mai simplu nu se poate!

 

Si ca o paranteza: analiza sondelor lambda(amonte si aval - euro II - III si mai departe) urmaresc doar functionarea catalizatorului - ce intra in el si ce iese. Gestionarea UC injectie, ia in analiza dozarea cu carburant, doar informatia sondei aval(inaintea catalizatorului) pentru a mentine acel 1% necesar oxidarii catalitice, a doua sonda(prin comparate cu informatia primei sonde)confirma/infirma prezenta pocesului catalitic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ele se pot pune la iesirea din tobe ca la ITP. Mai simplu nu se poate!

Pai cele 2 tobe se unesc la un momentdat si degeaba pui la finala, ca rezultatul nu va fi ok, doar se urmareste functionarea fiecarui carburici sa fie in parametri.

 

PS: intr-un fel, totusi ai dreptate... la kymco de exemplu aveam un astfel de surub fix inainte de toba finala, iar ala era monocilindru :alcy:

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cele 2 tobe se unesc la un momentda......se urmareste functionarea fiecarui carburici....

Foarte corect, aparent ai dreptate, insa daca vrei sa urmaresti fiecare "carburici" in parte, o poti face urmarind emisiile pe iesirea finala(in timp ce umbli la un singur "carburici", dupa care te muti la urmatorul). Asa-i?

Acum de unde sti ca nu sunt gauri tehnologice? Toba dupa asamblare, sudura si finisare intra in bai de decapare si acoperiri galvanice(nichel, crom, etc)... este posibil ca acele gauri sa asigure golirea, evacuarea solutiilor utilizate(avand in vedere ca merg pe banda si nu sta nimeni sa le intoarca), apoi urmeaza sa fie astupate cu un surub...

Apoi eu nu fac decat un comentariu logic, nu trebuie sa am dreptate... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...