Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cu respecte ...Oare aveti careva senzorul de la neutral acela care vine la cric ? daca da va rog un pm si un pret...

Cu multumiri ...

" Fum in tobe nu in Suflet "

 

Senzorul de cric sau de neutru?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincer nu ma pricep... deci comportamnetul este ceva de genul.... motorul merge si in momentul in care las cricul jos se opreste motorul chiar daca este in neutral....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are logica... daca ar fi asa motorul nu ar putea fi pornit cat timp cricul este lasat. Adica motor pornit ridici cricul si daca-l lasi se opreste!!!???

Revino dupa ce faci noi verificari...

Pe schema, neutralul alimenteaza doar martorul(becul verde) cu o masa. Atat!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok am revenit... in momentul in care am cricul jos ( piciorul acela singur de sprijin )...dau la automat si invarte dar nu porneste dupa ce ridic cricul ( piciorul de sprijin) porneste ...si binenteles becul de neutral ramane stins indiferent ca am sau nu cricul jos .sper sa intelegeti ce am scris ... multumesc de intelegere..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca ti-ai dat seama din discutiile anterioare, ca XV-ul difera de la o serie la alta. Cred ca ai modelul franta/germania la care neutralul este luat in considerare. O vede ca bagata in viteza, iar cricul lasat in acest caz blocheaza aprinderea.

Informatiile de functionare motor vin din toate partile! (releu semnalizare, releu cric, maneta ambreaj, neutral, cric, etc...) Toate acestea blocheaza aprinderea (CDI) Verifica martorul de la neutral(becul) sa fie bun. Grupul de diode primeste un + prin bec sau - prin CV in pozitia neutru. Ai nevoie de o lampa cu diode(cel mai simplu + sau -) sau un aparat de masura.

Daca nu te pricepi la electrica, apeleaza la un cunoscut cand faci aceste verificari(vezi atasament).

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de ajutor... eu nu ma pricep..o sa caut pe cineva care pricepe electrica.... ca deh nu vreau sa dau foc la ceva :D

inca odata multumesc sincer de ajutor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Becul de neutral (scoasa din viteza) se aprinde, in general?

 

@Cristi: diagrama poate sa fie diferita... ai vazut ca la a mea e diferita fata de alte modele.

 

La mine e putin invers... cu cricul jos, porneste daca e in neutral, dar nu porneste daca e in viteza si cu ambreiajul tras. Si nu doar ca nu porneste... nu face nimic, nici macar electromotorul nu invarte, pur si simplu taie iesirea de + spre butonul de Start, prin Relay Assembly ala. In schimb porneste cu cricul sus, in viteza, si cu ambreiajul tras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Becul de neutral (scoasa din viteza) se aprinde, in general?

 

@Cristi: diagrama poate sa fie diferita... ai vazut ca la a mea e diferita fata de alte modele.

 

La mine e putin invers... cu cricul jos, porneste daca e in neutral, dar nu porneste daca e in viteza si cu ambreiajul tras. Si nu doar ca nu porneste... nu face nimic, nici macar electromotorul nu invarte, pur si simplu taie iesirea de + spre butonul de Start, prin Relay Assembly ala. In schimb porneste cu cricul sus, in viteza, si cu ambreiajul tras.

Asa face cam la toate mobrele care nu au cric central din constructie, la cele care au cric central in momentul cand ai coborat lateralul chiar daca este la neutru se opreste motorul.

 

@cristi 57 nu cred ca dioda primeste + prin becul de neutral ci mai degraba e pusa la masa de contactul de neutral.

Mai mult ca sigur este stricat contactul de neutru si a mea face la fel adica cric coborat, in viteza si ambreiajul tras invarte dar nu porneste, daca ambreiajul nu e tras si e in viteza nu face nimic.

Postase Geo o schema in care erau figurate diodele dar nu mai stiu pe unde e.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...diagrama poate sa fie diferita... ai vazut ca la a mea e diferita fata de alte modele...

Evident Geo, la tine a durat doua saptamani sa identifici si sa ai schema corecta, iar scanteia ai avut-o in cateva minute.

...nu cred ca dioda primeste + prin becul de neutral ci mai degraba e pusa la masa de contactul de neutral...

Asa este, grupul de diode primeste + direct din contactul de pornire motor(+ si - trebuie sa ai cand verifici functionarea switch-ului de neutral - comutarea vitezelor). Insa nu toate au legatura cu plusul de contact, au rol ca informatia sa fie unises, altfel nu era nevoie de ele. Sunt constient ca explicatiile mele sunt sumare, dar incerc sa reduc o aprofundare care mai rau incurca...

===============

Pe schema atasata, alimentarea este asigurata prin intrerupatorul(rosu) opire/pornire. Demarajul este asigurat de butonul start care trimite informatia in releul de semnalizare de aici mai departe, daca sunt indeplinite toate conditiile, ajunge la starterul demarorului. Releul de semnalizare este multifunctional, el asigura si autorizarea pornirii, inclusiv functionarea motorului odata pornit. Asemenea si releul cricului sau al pompei au functii suplimentare de gestionare.

Sunt doua interdictii separate: demarajul si oprire motor

Pe scurt:

1. In mod normal demarorul poate fi actionat doar cu CV in neutral, sau cu CV cuplat dar cu maneta ambreiajului actionata.

2. Motorul se opreste daca CV este cuplat si cobori cricul, indiferent daca maneta ambreiajului este actionata sau nu.

Acuma este posibil ca unele comenzi sa se suprapuna, nu este normal ca motorul fiind in interdictie de functionare, demarorul sa aibe accept dar se intampla...

 

@augustin31 daca ai nevoie, pot sa-ti dau toate schemele XV-ului. Pentru mine este o chestiune de minute pentru a face o verificare, esti insa prea departe...

Eu cred ca daca apelezi la un prieten cu cunostiinte elementare si care stie sa citeasca o schema electrica, te poate scoate la liman. Eu tind sa cred ca la tine, este defectul este cauzat de o conexiune oxidata. Nu ar fi rau sa decuplezi toate mufele, un spray contact si le cuplezi la loc. Vezi conectorii de pe sub sa si releele de sub capacul din dreapta, cele mai multe defecte de aici pleaca...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc anticipat cristi ... miine la ziua asta o sa fac...o sa ma uit la mufe ..iar daca e ceva ce ma depaseste o sa incerc sa dau de un prieten

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cristi 57 ma bagi in ceata, adica cum "grupul de diode primeste + direct din contactul de pornire motor" o dioda cu anodul la plusul care vine de la contact nu-si are sensul mai bine nu o pui decat daca vrei sa scazi tensiunea cu ce cade pe ea, uite cum vad eu functia sau implementata cu diode iar la schema prezentata de tine cred ca este vorba de cazul 2.

Scuze nu m-am chinuit s-o desenez cu un program dedicat.

post-81635-0-53127500-1398974773_thumb.jpg



@augustin31 incearca sa identifici conductorul care se duce la contactul de neutral si da-l la masa, daca se aprinde becul inseamna ca este defect si cred ca trebuie sa dai jos capacul dinspre magnetou (inainte trebuie sa dai uleiul jos) ca sa ajungi la el, dar cum a zis si cristi 57 verifica intai cupla care vine de la motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te te bag in ceata, un rand mai jos am scris ca nu toate sunt legate la +... acolo sunt informatii care vin si pleaca. Nu este o singura dioda sunt mai multe, nu le-am verificat dar stiu ca daca inversezi firele pica tot sistemul. Deci au o ordine, asta ma face sa cred ca au polaritati inverse... Daca nu le separ cumva atunci un singur + le anuleaza pe celelalte.

Ele pot alimenta sau nu relee, naiba sa le ia... le scoti si nu mai merge nimic! N-am incercat dar si daca pui sarme in locul lor tot nu ar merge mai mult ca sigur.

Reprezentarea lor te baga in ceata, este doar schema electrica de ansamblu, n-ai ce sa gandesti. Schema electronica are alte simboluri iar daca o aveam era mult mai simplu de urmarit.

Sti ce scrie in manualul de reparatie? Sa pui contactul si sa verifici in cateva locuri tensinunile... nu ai tensiune acolo schimbi releul... nu ai 4V in ala parte schimbi CDI...

------------------------------

In primul montaj alimentezi cu + doi consumatori separat si unul comun, iar in al doilea acelasi lucru dar cu -... Adica alimentezi releul in orice conditie, nu cred ca asta vor ei! Cred ca mai degraba l-as compara cu un circuit care se inchide cu doua contacte in serie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cine vrea sa stie:

Astazi am fost de am bagat benzina, au intrat 5,5 litri. Pe 26 am facut plinul si am plecat in hoinareala cu alti motociclisti, la rezervatia de zimbri Neagra unde am ramas peste noapte. Locatia la cca 7km de Bucsani. La dus am facut 77km, la intoarcere 85(pana la benzinarie). Total 162km si 5,5 litri.... adica 3,39%. Tot drumul am mers in grup, viteza foarte rar 70km, 80km a fost cea mai mare parte din drum.

 

@augustin 31, tot astazi am incercat diverse combinatii cu pornirea.

- bagata in viteza cu cricul lasat nu actioneaza starterul, nici daca apas ambreiajul.

- pornita, bagat in viteza ambreiajul tras, daca las cricul se opreste motorul.

Asta inseamna ca singurii senzori luati in considerare sunt neutralul si cel de la cric. Deci si la mine este o anomalie, senzorul manetei de ambreaj nu are nici un rol - o sa verific integritatea lui - cu toate ca este schimbat de curand cu unul nou impreuna cu cel de la maneta de frana.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

 

ca tot suntem la capitolul porniri... eu nu folosesc butonul de pornire. La mine este in permanenta pe ON. Invart cheia daca vreau sa pornesc sau sa opresc. Temerea mea este ca poate ramane blocat pe OFF. Am vazut asta in Vama, anul trecut cand un prieten cu o Shadow a ramas fara "pornire". I-am dat de cap abia dupa 2 ore, cand reusisem sa eliminam toate celelalte variante.

 

Intrebarea mea este: cat de repede se strica butonul ala si daca voi il folositi regulat...

Editat de skija
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea are ce sa se strice la el... la viroage, si cred ca si la alte modele vechi, sunt niste simple contacte din cupru cu fire cositorite la capete... ori se oxideaza contactele, ori se rupe lipitura/firul. Usor de reparat.

Le-am desfacut in trecut, le-am curatat, am mai tensionat putin arculetul de revenire de la butonul de start, functioneaza f bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta cu bagatul in viteza am inteleso... problema la mine este ca la neutral imi face figura cu cricul jos si opreste motorul .... deci scoasa din viteza ...fizic ...adica misc motorul fata si spate ... e scoasa din viteza.... porneste daca ii dau buton ..si in momentul in care las cricul jos opreste motorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cine vrea sa stie:

Astazi am fost de am bagat benzina, au intrat 5,5 litri. Pe 26 am facut plinul si am plecat in hoinareala cu alti motociclisti, la rezervatia de zimbri Neagra unde am ramas peste noapte. Locatia la cca 7km de Bucsani. La dus am facut 77km, la intoarcere 85(pana la benzinarie). Total 162km si 5,5 litri.... adica 3,39%. Tot drumul am mers in grup, viteza foarte rar 70km, 80km a fost cea mai mare parte din drum.

 

@augustin 31, tot astazi am incercat diverse combinatii cu pornirea.

- bagata in viteza cu cricul lasat nu actioneaza starterul, nici daca apas ambreiajul.

- pornita, bagat in viteza ambreiajul tras, daca las cricul se opreste motorul.

Asta inseamna ca singurii senzori luati in considerare sunt neutralul si cel de la cric. Deci si la mine este o anomalie, senzorul manetei de ambreaj nu are nici un rol - o sa verific integritatea lui - cu toate ca este schimbat de curand cu unul nou impreuna cu cel de la maneta de frana.

cristi 57 ai ratat o varianta, cric ridicat, bagata in viteza, porneste ?Daca da nu are nimic contactul de la ambreiaj. E o situattie des inatalnita cand motorul este rece si ti se opreste din mers, eu trag ambreiajul si dau la automat,

 

@augustin31 Este normala comportarea mobrei avand in vedere ca probabil ti s-a stricat contactul de neutral adica degeaba o scoti la neutru ca ea zice ca e bagata in viteza si are interdictie sa mearga cu lateralul coborat, deci vezi unde vine firul de neutral (e unul singur ca semnalul se face dand la sasiu) si da-l la masa, o sa ti se aprinda becul din bord si nu o sa ti se mai opreasca motorul

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta cu bagatul in viteza am inteleso... problema la mine este ca la neutral imi face figura cu cricul jos si opreste motorul .... deci scoasa din viteza ...fizic ...adica misc motorul fata si spate ... e scoasa din viteza.... porneste daca ii dau buton ..si in momentul in care las cricul jos opreste motorul

Asta am inteles-o! Dar martorul de neutral este aprins? (vezi varianta lui vlad - da o masa la conectorul intrerupatorului - aprinde becul si incearca iar)

 

...ai ratat o varianta, cric ridicat, bagata in viteza, porneste...

Corect, asta-i rolul contactului de la maneta ambreiajului.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reventi :) ieri am observat la un mentdat aveam martorul aprins nu stiu prin ce minune si am pus cricul si ciudat functiona cu cric jos dar becul aprins ...inseamna ca becul functioneaza... ... eu ma ghandesc oare problema o fi pe fir ? stiu eu vorba aceea sa fie intrerupt pe undeva ..daca descopar revin cu detalii ...o sambata deosebita sa aveti

 

Fum in tobe nu in suflet

Editat de augustin31
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Numai cauta problema pe unde nu stiu in conditiile in care viroaga este pornita si pe liber iar martorul de neutru nu e aprins atunci e sigur senzorul de neutru din cutie. Aceeasi broblema am si edu iar la mine acel senzor de neutru este plesat cumva n spatele schimbatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reventi :) ieri am observat la un mentdat aveam martorul aprins nu stiu prin ce minune si am pus cricul si ciudat functiona cu cric jos dar becul aprins ...inseamna ca becul functioneaza... ... eu ma ghandesc oare problema o fi pe fir ? stiu eu vorba aceea sa fie intrerupt pe undeva ..daca descopar revin cu detalii ...o sambata deosebita sa aveti

 

Fum in tobe nu in suflet

 

Ia si curata surubelul si papucul de la senzorul de neutru, e pe langa pinionul fata. Am atasat o poza cu locul lui, incercuit. E f prost asezat acolo, mereu se strange multa mizerie si unsoare de la lant.

Urmareste si firul pe diagrama, vezi unde se duce, si masoara-i continuitatea.

 

Senzorul de cric, la mine cel putin, era capsulat intr-o rasina. L-am "cioplit", desfacut, curatat, capsulat iar cu baton de plastic topit, rezolvata problema.

post-69984-0-85598300-1399104395_thumb.jpg

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are nici o treaba senzorul de cric ala functioneaza f bine ests vorba de senzorul de neutru din cutie acolo e problema nicide la fire acel senzor inauntrul sau are un arc( care se cam fute) ceva contacte si ceva contacte acolo e buba nu firele sau mai stiu eu ce draci. Eu am rezolvat problema mai simplu si anume am incercat sa repar acel senzor nu am putut si vazand ca continua prohlema am anulat senzorul e la cric si ju mai am baatai de cap sta pornita indiferent de pozitia cricui sau de treapta e viteza in care e

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...