Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

spuneti-mi si mie, va rog, unde mama naibii vine borna - de la baterie? ma refer la capatul opus bateriei, evident.

cu electrica nu le am prea bine si deja ma cam enerveaza ca e spatiul f mic, sunt greu de aranjat firele... si cand le-am dat jos nu m-a dus capul sa le fac la toate poze. am 2 fire de -, unul care vine la baterie si unul care iese din cablajul principal si se duce la cadru (la mine era prins la masa regulatorului). restul firelor le-am dibuit cat de cat, trebuie doar sa le asez cat de bine pot.

si inca o intrebare: nu stiu daca tin bine minte, dar parca pe langa pinionul fata mai venea prins un fir cu surub... ???

manualul nu m-a elucidat prea mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spuneti-mi si mie, va rog, unde mama naibii vine borna - de la baterie? ma refer la capatul opus bateriei, evident.

cu electrica nu le am prea bine si deja ma cam enerveaza ca e spatiul f mic, sunt greu de aranjat firele... si cand le-am dat jos nu m-a dus capul sa le fac la toate poze. am 2 fire de -, unul care vine la baterie si unul care iese din cablajul principal si se duce la cadru (la mine era prins la masa regulatorului). restul firelor le-am dibuit cat de cat, trebuie doar sa le asez cat de bine pot.

si inca o intrebare: nu stiu daca tin bine minte, dar parca pe langa pinionul fata mai venea prins un fir cu surub... ???

manualul nu m-a elucidat prea mult.

Nu stiu ne uitam maine daca vrei. Sa aduci niste chei pt s de 10. Da vine un fir pe langa pinion, dar parca este de la alternator. Nu imi aduc aminte.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ne uitam :) stiu, vine un manunchi de fire de la stator si un fir de la electromotor... pe langa ele parca mai era unul. nu mai stiu exact...

intre timp am mai intampinat o problema pe care nu am observat-o la momentul demontarii: cablul de ambreiaj e prea scurt :| l-am reglat cat am putut, dar ambreiajul sta mereu tras jumate... cred ca e pt vreo varianta cu ghidon scurt, are 130cm. o sa-mi comand unul universal, am gasit deja la 35 lei (+transport banuiesc), am nevoie de unul de 140cm minim. daca e mai lung nu e problema, sa nu fie prea scurt, cum e asta. ori, varianta 2, nu stiu eu sa-l montez... desi imi vine greu de crezut, se vede clar ca e f scurt si am folosit ambele reglaje... si cel de la maneta, si cel de la cotul de jos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima problema care o am la virago de cand am cumparat-o, sta in felu urmator. Aseara am plecat cu ea de la servivi spre casa, mam oprit de doua ori pe drum, a oprit si a pornit fara nimic iesit din comun. o parchez in garaj. dimineata, dau sa plec la munca, pun socul, dau odata la start, da sa porneasca, dupa 2 secunde in care invarte electromotorul, motoru paraie da sa porneasca, dar nu o ia. zic ca e motorul rece, o las 10 secunde, dau socul mai deschis, mai apas odata. porneste. totul bine. dupa ce porneste, dau socul putin mai inchis, ca prea bubuia in garaj. dupa 10 secunde, se opreste. ma gandesc ca am inchis prea mult socul, aseara a fost frig, etc. cand dau a trei oara, invarte motoru 2 secunde, si apoi nu mai invarte, dar in schimb scoate un zgomot de scantei electrice, pacanituri foarte scurte, ascutite si rapide una dupa alta. Dupa ce ma uit putin, imi dau seama ca se aude din partea dreapta de sub capacul de plastic unde am aflat dupa cercetari ulterioare ca ala e releul de start. chestia e, ca atunci cand apasam pe buton, dadea intai motoru sa porneasca, apoi dupa 2 3 rotatii, intra releul si paraia, aproape ca un mecanism de siguranta care decupla cand ceva nu e in regula. si nu am mai pornito. imi paraia releul cand dadeam la buton. bateria nu am schimbato, am moto din primavara. pana acum nu am avut probleme cu releul regulator, nici electromotorul, nici alternatorul, a functionat ireprosabil. am citit aici pe forum, cum ca daca bateria nu da destul curent, intra releul asta si taie circuitul. se poate sa fie asta? sa iau bateria in casa in seara asta si sa o tin la caldura, si sa o pun dimineata? voi ce spuneti? nu mia dat semne ca bateria sar descarca, sau ca am fire topite, sa faca scurt, relantiul sta linistit, nu mia dat nici un semn. ce ma sfatuiti sa fac, sa verific?



Dupa ce am postat mesajul de mai sus, am plecat spre casa cu gandul sa ajung la garaj, dau bateria jos, o iau in casa, si vad maine daca se remediaza problema. Ajung la garaj, si zic sa mai incerc odata, sa fiu sigur ca dimineata, in graba mea nu am omis ceva. pun contact, trag socul la sfert, pleaca imediat. puteam sa jur ca asa se va intampla. imi zic sa o duc la hala repede, caci acolo am conditii mai bune de lucru. zis si facut.pe drum totul bine, merge rotund, fara probleme, si la ultimul semafor, stau mai mult pe loc, si cand dau sa plec, nu accelerez suficent si inec motoru, in mijlocu intersectiei. dau sa porneasca, aceeasi problema, invarte electromotoru de doua trei ori, apoi taie releu si caraie... o pornesc in fata halei la vale dupa ce in prealabil am impinso vreo 100 de metri, iarasi, nici o problema cu functionarea motorului. las motorul pornit in fata halei cat deschid usa, pe liber, farul aprins, relantiul e rotund si curat. bag mobra in hala, parchez, opresc motorul. zic ia sa vad, pleaca, sau aceeasi problema? dau start, invarte de doua ori, si caraie. astept sfaturi si idei. sper sa nu trebuiasca sa schimb acel releu, ca e vreo 2 milioane pe ebay.de



toti viragistii sunt plecati in vacanta? nu poate nimeni da un sfat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu sunt eu f priceput la electrica, dar hai sa incerc sa imi dau cu parerea...

bateria ce tensiune mai are in ea? incarcarea ai verificat-o? ai verificat aseara/azi firele sa nu fie topite? verifica si contactele...e f important sa nu ai contacte imperfecte sau fire rupte care se mai tin intr-o lita...pot da simptomele astea. de ex la mine, cand o avea vechiul prop, i s-a ars regulatorul, a bagat voltaj mare si i-a ars si bateria, si mufa + un fir de la relay assembly (adica releul de sub capacul din dreapta, de langa cel de semnalizare). mobra a murit pe loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am verificat incarcarea, pentru ca pana acum nu am avut nevoie, totul functiona normal. bateria cu motorul oprit are 11.63, ca sa pornesc tre sa o imping. azi am desfacut totul acolo, am curatat, am pus inapoi frumos si ordonat, la fel face. da, M.I.B. acelasi sunet il face si releul meu, doar ca motorul invarte putin inainte de asta, nu imi da doar releul, cum face la american.bornele releului pe oprit imi da aceasi valoare ca in baterie.din ce ascult, presupun ca face scurt releul in interiorul camasii sale de tabla. caut un releu la dezmembrari sa vad ce gasesc, si la ce pret. oricum, pana in primavara, cel mai probabil voi cumpara unul nou. Va multumesc de raspunsuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa strap intre pinii releului. Invarte si o ia, cu contactul pus, e releul de vina. Nu o ia, e bateria. 99% din cazuri e bateria descarcata. Totusi ca sa fiu eu din aia 1%, am avut si releu de pornire bulit.

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am verificat incarcarea, pentru ca pana acum nu am avut nevoie, totul functiona normal. bateria cu motorul oprit are 11.63, ca sa pornesc tre sa o imping. azi am desfacut totul acolo, am curatat, am pus inapoi frumos si ordonat, la fel face. da, M.I.B. acelasi sunet il face si releul meu, doar ca motorul invarte putin inainte de asta, nu imi da doar releul, cum face la american.bornele releului pe oprit imi da aceasi valoare ca in baterie.din ce ascult, presupun ca face scurt releul in interiorul camasii sale de tabla. caut un releu la dezmembrari sa vad ce gasesc, si la ce pret. oricum, pana in primavara, cel mai probabil voi cumpara unul nou. Va multumesc de raspunsuri.

11,63 e cam putin, ori bateria e dusa, ori instalatia defecta(nu incarca)- o baterie buna trebuie sa fie peste12.5

incearca bornele sa fie strinse

verifica contactele

incarca bateria (si fii atent la valori- Voltaj inainte de incarcare, Voltaj dupa incarcare si dupa citeva ore )

in ultima instanta incearca sa faci contact pe direct la releu- intre cele doua fire cele mai groase, au piulite M6 acolo- Dar sa faci cu o bucata de cablu de cupru masiv, eventual de 2.5

daca merge asa, poti desface releul si sa te joci putin pe-acolo, eu l-am desfacut anul trecut si merge si acum

in cel mai rau caz iei altul nou- 19 lei pe okazii

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

nu inteleg ce inseamna sa fac "strap" intre pinii releului, poti sami explici, te rog?

 

adica: releul de pornire (un cilindru, de cca 4-5 cm in diametru, gros de cca 2 cm, aflat sub rezervor in partea dinspre sa - la virago de 250 si fixat intr-un fel de coaja de cauciuc) are doua suruburi mai mari pe o parte a lui. cu piulitze de 10 sau 12, cred. de-aici pleaca cate un cablu gros (piesa asta are si niste alte legaturi electrice pe partea opusa "pinilor" dar nu ne intereseaza acum. cele doua suruburi mari sunt pinii).

 

cu contactul pus, scoasa din viteze, pui un fier gros (de ex o surubelnitza sanatoasa, ori o cheie pe care o tii cu o carpa, ca sa nu te electrocutezi) sa atinga deodata cei doi pini. va trebui sa auzi cum se invarte motorul si motocicleta sa porneasca.

 

...o sarma/fir intre cei 2 pini

 

 

nu e buna o sarma, ci ceva gros, sanatos.

o sa faca si scantei la pornire. firul nu e bun, se topeste.

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aaaa, ok... eu am crezut ca e vorba de alt releu, care la mine (250) se afla sub capacul din dreapta. cum spui si tu, cel de pornire, cilindric, e sub sa. de asta am zis de sarma... da, la cel cilindric sarma se arde imediat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adica: releul de pornire (un cilindru, de cca 4-5 cm in diametru, gros de cca 2 cm, aflat sub rezervor in partea dinspre sa - la virago de 250 si fixat intr-un fel de coaja de cauciuc) are doua suruburi mai mari pe o parte a lui. cu piulitze de 10 sau 12, cred. de-aici pleaca cate un cablu gros (piesa asta are si niste alte legaturi electrice pe partea opusa "pinilor" dar nu ne intereseaza acum. cele doua suruburi mari sunt pinii).

 

cu contactul pus, scoasa din viteze, pui un fier gros (de ex o surubelnitza sanatoasa, ori o cheie pe care o tii cu o carpa, ca sa nu te electrocutezi) sa atinga deodata cei doi pini. va trebui sa auzi cum se invarte motorul si motocicleta sa porneasca.

 

 

nu e buna o sarma, ci ceva gros, sanatos.

o sa faca si scantei la pornire. firul nu e bun, se topeste.

La ce sa se electrocuteze ?!!! La 12 v ? :))))

 

Omule..am patit si eu asta .Bateria este de vina .Releul nu are nici o protectie spatiala sau cibernetica.Pur si simplu ramane fara curentul necesar cuplarii ferme si face ,,car..car "...

Adevarat ,poti incerca portnirea cu o surubelnita (cam asa se proceda si cu dacia pe vremuri )..iar daca are buba releul se poate repara cu putina atentie sau adapta de la multe jucarele cu roti .Eu inclin sa cred ca este bateria de vina.A mea avea un element intrerupt si se manifesta cu draci cand imi era lumea mai draga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Serghei, se pare ca ai avut dreptate, am facut testul cu surubelnita si nu am reusit sa o pornesc. voi cauta o baterie buna de imprumut ca sa testez sa fiu sigur, si se pare ca va trebui una noua. e cam frustrant sa cedeze asa deodata, dar ce sai faci? va multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit si eu acum ca avea 11 si ceva bateria, nici nu te mai puneam sa verifici releul ala. Pe redresor daca o pui, tine curentul? Verifica si incarcarea. Daca nu e ok, degeaba schimbi bateria ca ti-o termina si pe aialalta.

 

PS: ca si pe serghei si bateria mea a crapat tot asa, din senin.

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu ai baterie, pune clestii pe ea si da-i curent de la o masina. nu-ti mai bati capu sa faci rost de baterie doar sa testezi asta.

Si app de baterie...stie cineva ce dimensiuni are bateria la XV535? Eu la a mea am observat ca dimineata cand vreau sa plec la munca , la un 5-6 grade, nu prea vrea sa fie vioaie si sa invarta cum trebuie si am dat-o jos odata sa o incarc si bateria e de 8A in loc de 12A cat spune producatorul ca e buna si am senzatia ca nu prea e ce trebuie sa fie pt motorul asta nici ca forma. Din cate am sapat, modelul bateriei ar trebui sa fie GM12AZ-3A-2, 12V 12AH, dar am impresia ca, codul asta este vechi si azi se folosesc alte echivalente. Problema e ca nu gasesc baterie pe codul asta, ci cu totul altceva.

Editat de bucsaadi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai codurile difera in functie de producator... la Yuasa e ceva de genul YB12A... ideea e sa aiba 12AH (in cazul xv535, la 250 e de 10AH parca) si dimensiunile potrivite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu ai baterie, pune clestii pe ea si da-i curent de la o masina. nu-ti mai bati capu sa faci rost de baterie doar sa testezi asta.

Si app de baterie...stie cineva ce dimensiuni are bateria la XV535? Eu la a mea am observat ca dimineata cand vreau sa plec la munca , la un 5-6 grade, nu prea vrea sa fie vioaie si sa invarta cum trebuie si am dat-o jos odata sa o incarc si bateria e de 8A in loc de 12A cat spune producatorul ca e buna si am senzatia ca nu prea e ce trebuie sa fie pt motorul asta nici ca forma. Din cate am sapat, modelul bateriei ar trebui sa fie GM12AZ-3A-2, 12V 12AH, dar am impresia ca, codul asta este vechi si azi se folosesc alte echivalente. Problema e ca nu gasesc baterie pe codul asta, ci cu totul altceva.

Dimensiunile sunt 135x81x161 mm, 12V si 12 Ah, in rest, codul difera de la producator la producator.

Hai norock!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare intrebatoare si relativ urgenta (sambata as vrea sa o pornesc): surubelul care tine axul plutitorului, la carburatorul de 250, are un alt rol in afara de cel evident, de a tine axul sa nu iasa?

intreb pt ca tocmai mi s-a rupt, abia l-am atins si s-a dus... as pune un surub oarecare, dar nu stiu daca e bine sau nu.

p.s: in manul, la capitolul carburator, e reperul 4, denumit "plug", adica dop... sper sa fie doar un dop.



m-am lamurit singur... surubul respectiv e gaurit ca sa intre acul/jet needle de la membrana. aveti idee daca se gaseste acel surub? il are cineva si ma poate ajuta cu el? eu am pus un surub obisnuit, dar nu e bun, tine acul impins.



si cateva poze cu isprava... Cristi, poate astea sunt mai clare si te ajuta.



am rezolvat, am dat comanda la mexykanu, intr-o saptamana ajunge. pt cine se mai loveste de problema asta, sa stie ca se gaseste ca piesa de schimb. deci pornirea Mariei se amana...

post-69984-0-42151100-1383591776_thumb.jpg

post-69984-0-75626000-1383591778_thumb.jpg

post-69984-0-42976900-1383591780_thumb.jpg

post-69984-0-79730500-1383591781_thumb.jpg

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...