MaimutaGalbena Postat Aprilie 12, 2013 Share Postat Aprilie 12, 2013 Salutare, ca proaspat posesor de Yamaha Virago 535, in primul rand va salut, apoi va intreb, cum stii cand trebuie sa schimbi anvelopele? Este prima motocicleta, primul sezon, primele intrebari. Ce trebuie sa verifici, ca sa iti dai seama de calitatea lor, daca si cat mai "merg" ? Va arat cum sunt anvelopele mele in momentul de fata, ca logica mea imi spune ca striatiile talpii si carnea dicteaza, dar cu toate astea, citesc forumul de ceva vreme si am inteles ca nu doar asta conteaza. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 12, 2013 Share Postat Aprilie 12, 2013 Ce an de fabricatie au? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MaimutaGalbena Postat Aprilie 12, 2013 Share Postat Aprilie 12, 2013 (editat) Daca imi explici si unde sa citesc asta... Inca un lucru, exista vreun manual de reparatii/service gratuit? vreun pdf care nu trebuie cumparat, si se vrea impartasit? Sau vreun manual original de cumparat (dala cu foi si cat ar costa.) Editat Aprilie 12, 2013 de MaimutaGalbena Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SERGHEI42 Postat Aprilie 12, 2013 Share Postat Aprilie 12, 2013 (editat) Maimuta,pe fata vad ca ai cauciuc de calitate ...pacat ca este ,,rascopt"..adica vechi rau.Si spatele pare la fel de vechi.Daca tragi cu unghia pe el vei vedea ca se strange cauciuc sub ea.Incepe sa se faramiteze.... Profilul cauciucului (adancimea) este data functie de tara : parca 1.4 mm era un minim dar nu bag mana in foc.Daca pe lateral apar ,mici fisuri" asta este semn de batranete si daca ai ajuns sa vezi ,,fisurile"inseamna ca esti norocos sau meserias pe moto ) In timp elasticitatea cauciucului se diminueaza,devine mai dur chiar daca afara este cald si asfaltul frige.Eu am avut pe mobra gume din "97 parca )) si am mers si eu cu ele 3 ani.Guma de pe fata arata la fel ca a ta (chiar si aceeasi firma) ,spatele arata mai bine dar cam tocit.la cea mai mica intentie d franare cu spatele,pierdeam aderenta .Acum cu gumele noi pot frana chiar tare fara sa fuga .Difernta o sesizezi abia cand schimbi primul rand de gume ,dupa aceea te asigur ca vei face pe dracu in patru sa le schimbi la timp . Mai este chestia cu DOT-ul pe care-l gasesti pe lateralul cauciucului. (an fabricatie Dupa DOT o sa vezi o ,,serie" care cuprinde parca saptamana si anul ) care te ajuta sa nu cumperi ceva deja vechi.In codul asta apare anul in care s-a fabricat guma.Daca te uiti la accidente vei ramane uimit cate s-au intamplat pentru ca gumele aveau mai mult de un an,erau reci sau nu au fost schimbate in perioada de cuibarit a pitrucelului galben.Eu am mers cu DOT 90...shi ceva si nu am mai cazut .Este adevarat ,nici nu m-am rupt in basini si am cascat si ochii.Nu iti recomand sa faci la fel si nici eu nu voi mai face .Senzatia pe care o ai pe franare cu gume noi este de nepretuit.ATENTIE ,la prima franare cu gume noi ..aluneca in draci . Editat Aprilie 12, 2013 de SERGHEI42 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MaimutaGalbena Postat Aprilie 12, 2013 Share Postat Aprilie 12, 2013 (editat) Multumesc de informatii, maine voi face experimentele pe care mi leai propus. Dupa ce colegul forumist cristi m-a intrebat ce an de fabr au, am tras o fuga pana la garaj si m-am benoclat cu lanterna, dar tot ce am gasit ce parea sa semene a cod era ceva cu 01 la final, si mi-am zis ca e foarte putin probabil sa fie din 2001, dar acum ca mi-ai zis cum sa probez, o voi face. Motivul pt care am intrebat este exact acesta, am observat ca la viteza, sa zic 60 - 70 am fost nevoit de cateva ori sa bruschez si sa blochez frana, chiar daca nu imi doream sa fac acest lucru, dar cum prioritatea e ceva de neinteles pt unii... in fine, am derapat destul de mult,adica m-am cam dus ca pe sanie. Stiu cum este un cauciuc scopt, si pot sa spun ca pe margini, unde spui tu, nu exista nici o urma de fisura, sau "coaja de portocala" cum zic io. Sunt netede si moi. cat despre frana fata, nu am curaj sa o folosesc deloc in mers, o folosesc doar cand opresc, si tre sa iau picioarele de pe scarite sa le pun jos. Pneurile sunt Bridgestone, si a mers vechiul proprietar sezonul trecut cel putin, deci maine voi sti ce sa citesc pe ele. Multumesc de informatii. Inca un lucru, avand in Bacau stradute inguste in multe cazuri, esti nevoit sa culci motocicleta uneori destul de mult, si eu nu am observat absolut nici o pierdere de aderenta la accelerare, ci doar la franare. L.E. apropo, sunt "meserias pe moto" Editat Aprilie 12, 2013 de MaimutaGalbena Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SERGHEI42 Postat Aprilie 12, 2013 Share Postat Aprilie 12, 2013 a,ok..pe pipaite iti dai seama mult mai bine decat dintr-o fotografie.Sa stii ca un set de gume chiar decente nu sar de 700 lei .Singura chestie nasoala este ca inainte cu vechiturile megeam ,,decent" ..acum am inceput sa ma cam rup in ,,partzuri"si nu este bine.Cand stii ca ai gume si frane parca ai si mai multa incredere in tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MaimutaGalbena Postat Aprilie 12, 2013 Share Postat Aprilie 12, 2013 Mersi de sfaturi. Am lasat deja cateva mesaje forumistilor care se ocupa cu vanzare , si voi sti cat de curand cat mai am de mers "pe varfuri" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 12, 2013 Share Postat Aprilie 12, 2013 (editat) Data fabricatie este trecut pe laterala - (saptamana/an). O guma cu peste 4 ani se considera imbatranita - pierde din aderenta. Insa daca ai un stil de conducere linistit, poti merge mai multa vreme. Ptr documentatie lasa-mi o adresa electronica. Editat Aprilie 12, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Aprilie 12, 2013 Share Postat Aprilie 12, 2013 (editat) Dupa ce colegul forumist cristi m-a intrebat ce an de fabr au, am tras o fuga pana la garaj si m-am benoclat cu lanterna, dar tot ce am gasit ce parea sa semene a cod era ceva cu 01 la final, si mi-am zis ca e foarte putin probabil sa fie din 2001, dar acum ca mi-ai zis cum sa probez, o voi face. ai nevoie mereu de o guma moale – aceasta se va incalzi in timpul mersului si iti va spori aderenta. Cum verifici asta? Te uiti la DOT. Dot-ul este un numar format din 4 cifre, stantat pe lateralul anvelopei, de regula intr-un oval si e de forma XXZZ, unde xx inseamna luna fabricatiei iar zz anul. De exemplu, DOT-ul 2612 inseamna ca acel cauciuc a fost fabricat in a 26-a saptamana a anului 2012. Gumele vechi -chiar daca nu au fost rulate si au profilul bun – devin rigide, nu se incalzesc corespunzator si franarea ta nu mai este eficienta, in plus faciliteaza deraparea. E ca si cum ai frana cu niste cauciucuri din lemn… Schimba anvelopele cand acestea sunt mai vechi de 4-5 ani, chiar daca nu ai mers mult cu ele si chiar daca au profilul bun. Nu cumpara cauciucuri SH si cere mereu sa ti se confirme DOT-ul cand cumperi gume noi, unii comercianti profita de nestiinta noastra si cauta sa ne bage pe gat anvelope imbatranite. Pe la noi sunt multi “baieti buni” care ne vand “cauciucuri noi” la preturi “bune”. Ele nu sunt rulate si au stat in depozit in conditii impecabile, daar… verifica mereu DOT-ul lor, s-ar putea sa ai o surpriza! Vrei sa-ti echipezi motocicleta cu gume fabricate acum 2-3 ani? Un asemenea cauciuc este deja imbatranit! Marii producatori fac discounturi enorme dealerilor care-i scapa de aceste anvelope. Aceste discounturi nu sunt oferite degeaba. Timpul isi pune iremediabil amprenta asupra cauciucului, chiar in conditii bune de depozitare. Ele pot fi vandute legal, insa pe tine nu legea te intereseaza, ci siguranta ta. chestiilea astea sunt o compilatie din ce am invatzat si eu de la ai "mai batrani", poate pot ajuta orice incepator, cum sunt si eu, mai multe chestii am schitzat aici, poate iti sunt de folos: http://calatoriifestinalente.wordpress.com/2013/03/03/motocicleta-i-gata-pentru-noul-sezon/ bafta! Editat Aprilie 12, 2013 de Festina Lente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MaimutaGalbena Postat Aprilie 13, 2013 Share Postat Aprilie 13, 2013 (editat) Mersi Cristi, dar ti-am furat deja de pe blog. Si multumesc tuturor. Editat Aprilie 13, 2013 de MaimutaGalbena Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 13, 2013 Share Postat Aprilie 13, 2013 (editat) ...am fost nevoit de cateva ori sa bruschez si sa blochez frana, chiar daca nu imi doream sa fac acest lucru... Asa-i la inceputuri... Este o greseala sa nu folosesti frana fata! Indiferent ce gume ai, eficienta la franare doar cu spatele este 15 - 30%, apar derapaje ce produc pierderea controlului cu toate consecintele nasoale. Franarea cu fata creste aderenta(fata), mareste siguranta si pastreaza un control mai bun, scurteaza mult distanta de franare, etc. O franare eficienta se face cu ambele roti. Cu timpul ai sa constati pe pielea ta acestea... ==== Astazi este o zi frumoasa... ne vedem la SMAEB! Editat Aprilie 13, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Aprilie 13, 2013 Share Postat Aprilie 13, 2013 Mai este chestia cu DOT-ul pe care-l gasesti pe lateralul cauciucului. Adaug si o poza, la ce au spus si Cristi 57 si ceilalti. In imagine: DOT-ul unui cauciuc vechi de motocicleta. (E chiar de la motocicleta mea, cauciucul ce era montat pe ea la momentul cumpararii mobrei, aproape nefolosit dar imbatranit si intarit, lemn! ...). Se observa si fisurile fine de pe intreaga suprafata laterala. Nu mai prezinta siguranta, desi e aproape nefolosit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MaimutaGalbena Postat Aprilie 13, 2013 Share Postat Aprilie 13, 2013 Ati avut dreptate cu totii. Azi, pe lumina, si inarmat cu noi informatii, m-am uitat pe ambele pneuri si am aflat ca spatele e din 2000, iar fata din 2002. Si cand m-am uitat atent la laterale, am observat si fisurile acelea fine caracteristice cauciucului scopt. Sunt foarte fine, dar combinat cu senzatia la franare de care v-am povestit, si anii de fabricatie, doua pneuri sunt pe wishlist, urgent. Pana cand le voi schimba, voi casca ochii mai tare si voi merge mai usurel. Si, ca tot vorbeam de manuale, imi voi printa cele de la cristi pe blog, ca nu vreau sa stau cu tableta in mana in garaj (culmea meseriei) Si hartia rezista mai bine ca megabitii. Va multumesc de sfaturi, si toate bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 13, 2013 Share Postat Aprilie 13, 2013 (editat) ...Pana cand le voi schimba, voi casca ochii mai tare si voi merge mai usurel... Da, singurul impediment este aderanta scazuta. Reduci in viraje si atentie la franare, in rest nici o problema. Ai tras singur concluzia corecta! Editat Aprilie 13, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MaimutaGalbena Postat Aprilie 14, 2013 Share Postat Aprilie 14, 2013 Are cineva cric central pe xv 535? Daca da, e original sau facut/cumparat? Dati-mi un link sa vad si eu ce preturi ar fi.Trebuie sa schimb uleiul, si nu stiu exact cum voi tine motocicleta dreapta in acest timp... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Aprilie 14, 2013 Share Postat Aprilie 14, 2013 Trebuie sa schimb uleiul, si nu stiu exact cum voi tine motocicleta dreapta in acest timp... Poti schimba uleiul linistit si cu cricul lateral. Eu asa-l schimb (a mea e de 250 dar e acelasi drac). Asadar: 1. incalzesti motorul (nu incins, doar incalzit) 2. sub cricul lateral bagi o bucata de lemn inalta de vreo 2 cm, cat sa o indrepti putin, dar nu de tot, sa nu-ti cada pe partea ailalta 3. scurgi uleiul vechi apoi schimbi si filtrul - cand schimbi filtrul, lasi sub gura de scurgere a uleiului recipientul in care scurgi uleiul vechi, pentru ca o sa mai curga putin. cand montezi filtrul nou, ii ungi garnitura aia de cauciuc cu putin ulei, de asemenea oringul de la capac trebuie uns si atentie la pozitia lui, sa nu iasa din fanta aia a lui si sa-l strivesti cand strangi capacul 4. inchizi busonul de scurgere la loc si pui cam 1,5 litri de ulei***, apoi 5. dai o cheie si-l lasi sa se invarta putin in motor 6. lasi uleiul sa se aseze in motor si sa se raceasca si 7. completezi cu ulei pana la semnul superior, rugand un prieten sa tina motocicleta dreapta, de coarne. *** zic 1,5 litri pentru ca a mea ia cu totul 1,6-1,7 litri; daca la 535 ia mai mult ulei, pui si tu mai mult de 1,5 litri - ideea e sa pui majoritatea uleiului dar nu tot si apoi sa reglezi nivelul dupa ce se invarte nitzel in motor si se raceste, tinand-o drept de coarne, nu pe cric. bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MaimutaGalbena Postat Aprilie 14, 2013 Share Postat Aprilie 14, 2013 cu operatiunea propriu zisa de schimb, ma descurc, speram sa aveti vreo solutie mai buna decat suna un prieten sa tina de coarne, atata tot... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Aprilie 14, 2013 Share Postat Aprilie 14, 2013 o solutie mai buna decat suna un prieten sa tina de coarne o solutie mai buna decat asta mi-a aratat-o Bogdan Padure, mai demult: tii motocicleta cu mana dreapta de mansonul cu acceleratia, in echilibru, sa fie dreapta in timp ce te dai mai pe spate, ashea si te apleci spre a vedea concomitent nivelul uleiului pe gemuletzul ala... ai indemanarea sa faci miscarea asta? eu nu, asa ca prefer varianta "cheama un prieten". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorutrucker Postat Aprilie 14, 2013 Share Postat Aprilie 14, 2013 (editat) Profitand de vremea capricioasa, stimulat de discutiile de acum cateva zile si in special pentru faptul ca intentionam sa rezolv o situatie mai veche, m-am decis sa demontez carburile... operatie nu tocmai placuta... Deci: pe jiglerel principal al carburatorului cilindrului din fata scrie 135 - conform cu fotocaptura setului de reparatie pusa de tine. Atasez foto si documentul lui Haynes in care indicatia este evident gresita... Salut Cristi, Acum am intrat și iți mulțumesc frumos pentru informație, interesant era dacă îmi spuneai ca si în carburatorul din spate ai găsit 137,5. De atunci am to studiat fenomenul pe toate forumurile din jurul pământului, m-am cam convins ca este corect asa cum și tu bănuiai și cum de altfel scrie pe seturile de reparație. Am adunat foarte multa documentație, am sa încerc sa îmi fac timp și sa o pun undeva pe forum. Un forum foarte bun este http://www.viragoforum.de/index.php, chiar dacă este în germana, va ajutați de Google Translate. Cu stima, Editat Aprilie 14, 2013 de dorutrucker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SERGHEI42 Postat Aprilie 14, 2013 Share Postat Aprilie 14, 2013 (editat) Eu nu inteleg de ce trebuie sa stea motocicleta dreapta atunci cand schimbi uleiul?!! Uleiul se scurge mult mai bine daca sta pe cricul lateral fiind inclinata pe partea cu ,,bushonul".La reumplere pui ulei cat scrie la carte (bidoane sunt gradate iar daca sunt de 4 l scazi 2.7 l si vezi la ce semn cade apoi torni.Dupa ce ai pus cantitatea ,te asezi in genunchi in fata ,,femeii rele" cu mana dreapta impingi de mobra pana ajunge cat de cat dreapta (sigur nu o vei da pe partea cealalta ) si cu o lanterna (ca soarele sau becul din tavan au prostul obicei sa nu te lase sa vezi bine vizorul) verifici nivelul .Asta pentru cine are semne ,eu NU am semne si merg pe metoda : 3/4 din fereastra sau ,,parca mai am o idee pana sus". Merge sa vezi si calare pe ea daca esti mai ,,flexibil" sau folosesti o oglinda mica. Eu am schimbat uleiul ieri,era pana la ,,mai este o idee"..L-am pornit ,l-am oprit si dupa un timp nivelul era la ,,jumatatea jumatatii de sus" cu ea dreapta motocicleta dreapta ).. PS-bun site Doru dar pana la google translate trebuie sa stii ce deschizi,sa faci cont etc ...ca asa iei pagina cu pagina copy..paste translate ..etc .A dracului germana vorbesc nemtii astia.) Editat Aprilie 14, 2013 de SERGHEI42 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
augustin31 Postat Aprilie 14, 2013 Share Postat Aprilie 14, 2013 Cu respecte tuturor...am si eu o rugaminte intrebare la voi... daca se poate si nu e foarte greu de explicat .... la a mea viroaga de 250 ... a fost la service unde nu sa realizat zic eu corect amestecul aer carburant... mai pe romaneste ... anu trecut faceam cu rezervoru meu de 9 litri undeva la 290 de km iar azi dupa o tura de abea 160 ... mai am in rezervor undeva la 2 litri ... banuiesc sa e ceva mai mult rau decit normal .... daca se poate un ajutor cit de mic ar fi binevenit.. inafara de explicatia scurta du`o in service... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Aprilie 14, 2013 Share Postat Aprilie 14, 2013 Eu nu inteleg de ce trebuie sa stea motocicleta dreapta atunci cand schimbi uleiul?!! eu NU am semne si merg pe metoda : 3/4 din fereastra sau ,,parca mai am o idee pana sus". nu e musai sa stea dreapta cand il scurgi pe cel vechi, intr-adevar, ci cand il masori pe cel nou, evident. eu insa o mai inaltz cu un lemn ca sa am loc mai bun cand ma tavalesc pe langa ea sa-i deschid busonul de golire. despre nivelul maxim, am auzit de la altii mai putin habotnici ca n-ar fi o problema ca uleiul sa fie peste maxim... eu insa il pun la semn. intr-adevar, semnul de maxim este trasat la 3/4 din inaltimea vizetei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M.I.B. Postat Aprilie 16, 2013 Share Postat Aprilie 16, 2013 (editat) Salutare la toata lumea. De duminica am scos si eu motorul meu ”Blue-star” de la iernat, un virago de 250. Pe timpul iernii a primit pinioane noi, cu schimbarea raportului de transmisie, sei noi si cam atat. urmeaza anvelopa spate pe care am achizitionat-o noua si mai lata 140/90/15 (cea veche are dot 91 ) si cam atat. Ps am uitat proiect de viitor este indian style Editat Aprilie 16, 2013 de M.I.B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 16, 2013 Share Postat Aprilie 16, 2013 (editat) Salutare la toata lumea. De duminica am scos si eu motorul meu ”Blue-star” de la iernat, un virago de 250. Pe timpul iernii a primit pinioane noi, cu schimbarea raportului de transmisie, sei noi si cam atat. urmeaza anvelopa spate pe care am achizitionat-o noua si mai lata 140/90/15 (cea veche are dot 91 ) si cam atat. 2013-04-14 14.43.12.jpg 2013-04-14 14.44.35.jpg 2013-04-14 14.45.21.jpg 2013-04-14 14.46.15.jpg 2013-04-14 14.44.55.jpg Ps am uitat proiect de viitor este indian style Poate stam la o tigare azi, maine, zilele astea... ieri si azi am trecut pe langa ea, in drum spre munca, parcata pe Maria Rosetti Mi se parea cunoscuta, mai ales dupa culoare, dar nu eram sigur. p.s: dot 91?????????? Editat Aprilie 16, 2013 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M.I.B. Postat Aprilie 16, 2013 Share Postat Aprilie 16, 2013 Poate stam la o tigare azi, maine, zilele astea... ieri si azi am trecut pe langa ea, in drum spre munca, parcata pe Maria Rosetti Mi se parea cunoscuta, mai ales dupa culoare, dar nu eram sigur. p.s: dot 91?????????? cum sa nu. dar nu e maria rosetti la dot scrie decat 91 atat fara alte cifre. nu mai conteaza il schimb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.