Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Carburatoare Virago 535

Problema pentru cunoscatori.


M-am hotarat sa schimb totul in carburatoare . Am cumparat de la Motorradbay http://www.motorradbay.de/xanario_search.php?search_shop_select=3&products_keywords=535&x=21&y=14

- Membrane cu totul

- kit jiglere + garnituri ambele carburatoare

- membrane mici cu arcuri de la air cut-off

 

Nedumerirea mea este urmatoarea, in ambele manuale Haynes, Clymer, cilindrul fata are jiglerul principal (main jet) 137.5 iar cilindrul spate 135.

 

La setul de la Kyster pe specificatii le da invers. Ca sa-mi dau seama mai exact, unde ar fi normal sa fie jiglerul principal mai mare, la cilindrul din fata sau la cel din spate, tehnic vorbind. Nu stiu care este motivul pentru care aceste jiglere si chiar si cuiul dozator este diferit, banuiesc ceva dar nu sunt sigur, unul se incalzeste mai mult decat celalalt dar nu am si explicatia tehnica.

 

Intrebarea este de fapt unde este normal sa fie jiglerul principal mai mare in fata sau in spate, tehnic vorbind

 

Atasez si cateva fotografii pentru edificare.

 

Multumesc,

 

Cu stima,

 

The Trucker

post-60592-0-33547800-1364396528_thumb.jpg

post-60592-0-07150200-1364396551_thumb.jpg

post-60592-0-67649800-1364396579_thumb.jpg

post-60592-0-39543400-1364396601_thumb.jpg

Editat de dorutrucker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai este simplu..cilindru din fata este mai ,,rece" cel din spate este mai ,,fierbinte ".Ca sa functioneze ,,identic"trebuie sa aiba acelasi ,,randament ".Avand in vedere ca temperaturile difera destul de mult (la nivel de motor) este normal ca unui ,,motor rece" (cilindru) sa-i dai un amestec mai bogat in benzina.Si eu am belit ochii cand am vazut si am verific\at si cartea crezand ca neamtul a bagat jeturi aiurea .M-am convins ca totul este ochei iar explicatia de mai sus mi-a venit in minte....singura explicatie.

 

In general motoarele (auto sau moto) cu carburator pe fiecare cilindru au nevoie de reglaje perfecte si evident amestecuri putin diferire functie de pozitia cilindrului ,(chiar si la auto exista cilindri mai cazi si cilindri mai reci in exploatare,si aici ma refer si la motoarele in linie si la cele in V ci chiar si la boxere ).La cele alimentate printr-un singur carburator in fiecare cilindru ajunge aceeasi cantitate de combustibil dar si performantele sunt inferioare celor cu carb individuale.

 

Virago merge si cu modificari pe sistemul de alimentare adica ,,un singur carb" dar nu va merge mai bine si nici macar la fel ca unul cu doua carburi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident carburile nu sunt identice, unul este pilot iar celalalt sclav. Asta face ca unul sa fie botezat fata si altul spate(de catre nespecialisti) sau 1 si 2. Dar parametrii sunt obligatoriu identici la amandoua sau toate patru daca este motor in patru cilindrii.

1. Diferenta celor doua seturi, se refera la fabricatie, inainte si dupa febr '89. (aceasta cred ca este o indicatie corecta din moment ce vine de la producator) Y327/Y328 sau 5DZ9/5DZ10 sau KY-0542R/KY-0542F tocmai la asta se refera

2. Documentatia este probabil copiata gresit(una dupa alta), dupa mai multi dealeri avand coduri si referinte diferite. Traducatorul probabil atehnic, nu a inteles deosebirea dintre UK si US sau inainte/dupa '89 si le-a amestecat. (ex: cilindrul fata si cilindrul spate - e inventat de el - nu exista la nici un producator auto/moto, ei folosesc doar numere).

 

PS. la mine sunt identice, le-am curatat in iarna asta.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Cristi,

 

Pe tine te asteptam, vreau mai mult decat atat, specificatiile din manuale sunt ambigue, cele facute pentru UK sunt identice(ambele manuale Hynes, Clymer 135), cele facute pentru US din 1989-final sunt diferite( 1987, 1988 au fost identice si mai exact dupa Haynes 135, dupa Clymer 137.5), ca sa ma elucidez eu, tehnic judecand, unde ar trebuii sa se pozitioneze jiglerul principal(main jet) mai mare 137.5 la cilindrul din fata(din specificatiile Yamaha cilindrul 2) sau in cel din spate(din specificatiile Yamaha cilindrul 1), eventual explicatie de ce?sau care a fost motivatia lor de le-au facut diferite, repet si cuiele dozatoare sunt diferite(suberele) probabil din acelasi motiv, acestea din urma sunt diferite si la UK si la US. A mea este din 1987 US a 307-a motocicleta fabricata, dar nu voi mai pastra configuratia respectiva(initiala) voi trece la configuratia din 1989 asa am gasit kiturile, si nu ma deranjeaza deoarece consumul de combustibil este cam mare, cu noua configuratie prevad un consum mai mic, chiar daca scade 1-2 HP, nu este de viteza este de placere.

 

Cu stima,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai este simplu..cilindru din fata este mai ,,rece" cel din spate este mai ,,fierbinte ".Ca sa functioneze ,,identic"trebuie sa aiba acelasi ,,randament ".Avand in vedere ca temperaturile difera destul de mult (la nivel de motor) este normal ca unui ,,motor rece" (cilindru) sa-i dai un amestec mai bogat in benzina.Si eu am belit ochii cand am vazut si am verific\at si cartea crezand ca neamtul a bagat jeturi aiurea .M-am convins ca totul este ochei iar explicatia de mai sus mi-a venit in minte....singura explicatie.

 

In general motoarele (auto sau moto) cu carburator pe fiecare cilindru au nevoie de reglaje perfecte si evident amestecuri putin diferire functie de pozitia cilindrului ,(chiar si la auto exista cilindri mai cazi si cilindri mai reci in exploatare,si aici ma refer si la motoarele in linie si la cele in V ci chiar si la boxere ).La cele alimentate printr-un singur carburator in fiecare cilindru ajunge aceeasi cantitate de combustibil dar si performantele sunt inferioare celor cu carb individuale.

 

Virago merge si cu modificari pe sistemul de alimentare adica ,,un singur carb" dar nu va merge mai bine si nici macar la fel ca unul cu doua carburi .

 

Multumesc Serghei,

 

Este plauzibiul ce afirmi tu, astept toate parereile inainte sa ma apuc de ele.

 

Cu stima,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Pe tine te asteptam, vreau mai mult decat atat...

Inainte de a-ti scrie m-am uitat in cele doua manuale de care dispun si pe care cred ca le ai si tu - surpriza! ..ai dreptate! Apoi m-am uitat la cele doua seturi diferenta o face doar perioada(inainte/dupa)... informatia este corecta si vine de la un producator(vezi indicatia de pe ambalaj)! De ce? Pentru ca ulterior a aparut o reglementare legislativa ce limiteaza puterea/viteza pentru incepatori. XV-535 este afectata de aceasta conditie, ceeace explica acele diferente. M-am uitat si pe site-urile ce au cataloage de piese, acolo totul este ambiguu, dar nicaieri nu se specifica existenta a doua seturi diferite pe acelasi motor! Diferenta este la ac(alta conicitate), jiglerul de sarcina(diametrul gaurii) si jiglerul de aer(diametru gaura) ce actioneaza membrana vacumatica(US/UK). Restul este identic.

Mai mult : acum doua saptamani am demontat carburile mele pentru o curatare. Am incercat si observat ca suberele sunt identice, puteam sa le inversez fara probleme. Ace si jiglere diferirite pe acelasi motor, ies din discutie.

 

Continui sa cred ca manualul original nu este dat de Yamaha, ei nu dau decat manuale de utilizare, niciodata de service, aceste sunt disponibile doar la reparatori autorizati. Varianta/ele care circula pe net este tradus/e gresit si comercializat/e de un dealer impreuna cu moto. Reeditarile ulterioare au fost facute prin copiere fara a fi revizuite. Moto la vanzare nu contine manualul de reparatii dat de producator!

=====

PS. Daca ai rabdare cateva zile, te pot vizita - sa se incalzeasca putin. Vedem impreuna carburile si facem o analiza. Tot atunci o sa-ti spun mai multe despre carburi...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil sa ai jeturile si cuiele identice datorita faptului ca au fost schimbate in timp cu un kit nou.La cate am auzit si la cate am vazut (doar doua carb) la toate erau diferite ca in carte (sau carti) .

 

 

Cristi,cum se duce zapada cred ca te vizitez si eu daca nu te deranjez pentru o vorba ,o poveste si o sincronizare serioasa ca la mine s-a topit ,,furtunasul" cand deja o zapacisem si cere musai sincronizare chiar daca la prima vedere merge bine se simte in sarcina .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....toate erau diferite ca in carte (sau carti)...

Care carti? Daca te referi la publicatiile facute de Clymer si Haynes... renunta! Ei au manuale de reparatii pentru toate motoarele, auto, moto, barci, avioane, etc. Este exact diferenta dintre documentatia Renault sau Volkswagen(de fabrica) si cea de pe Autodata(hobby). Sincer ma indoiesc ca tu sau altcineva are documentatia de fabrica!

Citeste ultimul paragraf - cu neasumarea raspunderii pentru inexactitati sau erori la informatiile oferite scrise pe absolut toate manualele lor.

Si inca ceva: un macelar scrie usa fata / usa spate, un constructor auto scrie usa sofer / usa pasager - cand fac o documentatie! Asa-i?

Este ilogic ca doi cilindrii cu aceeasi capacitate la acelasi motor, sa fie alimentati diferit - motorul ala se duce dracu - adica unul munceste si altul o freaca... Sunt zeci de modele de V2, unde ai mai vazut alimentari diferite?

=====

Si eu astept sa treaca zapada si sa ne vedem :friends:

 

@dorutrucker - imi mentin in continuare parerea, ce am scris este valabil si pentru tine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este adevarat ..manual de service nu gasesti decat in service Yamaha.Cat despre reglajul diferit al amestecului functie de pozitia cilindrului la mmoytoare auto (racite si cu apa) stai sa ajung la biblioteca personala (ca este in alta localitate) sa caut printre hartii ca m ceva legat de prepararea motoarelor pt curse cu carburator pt fiecare cilindru separat.De acolo stiu treaba cu temperatura diferita .

 

Daca o gandim logic un lucru mecanic da o explozie intr-un cilindru la temp de 90 grade (este doar un exemplu temp..ceva aiurea) si alt lucru mecanic intr-un cilindru la ..sa zicem 85 de grade .Ca sa dea ,,rezultate"la fel il lucrezi din amestec.Este adevarat ca chestiile astea merg la motoare performante unde se cauta si o zecime de cal in plus .Sa nu uitam ca si motoarele noastre sunt destul de stranse de oua ca sa scoata puterile si turatiile actuale.Asa ca ,daca un lucru se aplica si este demonstrat la motoare auto eu il consider aplicabil si real si la cele moto.Parerea mea.O sa-l caut si pe baiatul al carui carburator ,,sigilat" din fabrica a fost desfacut in fata mea (nu stiu cum a mers mobra aia in anglia 20 si ceva de ani fara sa-i curete cineva carburatorul !!!!)

 

Nu vad logica inlocuirii jiglerelor diferentiat daca ele erau identice din fabrica .De ce ai cumpara un kit de reparatie cu alt jigler(cota) si la unul ai lasa jetul vechi la unul ai pune jet nou??!! Nu are sens.Daca la boxer este absolut normal sa ai carb identice si la fel ..la V-uri se poate simti usor ca temperatura cilindrilor este diferita si ideea functionarii cu amestecuri diferite este credibila .

 

Nu pun poponeata pt alte carburatoare dar ..prea multe viroage au aceeasi configuratie in carburatoare ca sa fie o intamplare .Ceva necurat exista acolo.Poate ne scapa noua ceva .

Editat de SERGHEI42
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc mult pentru propunere, deocamdată motorul încă este la iernat.

Ideea este ca m-am uitat și pe siteuri de vânzări piese OEM și intradevar main jet-urile începând din 1989 sunt diferite dar chiar și acolo nu specifica care este în fata și care este în spate. iți voi da un link cu piese pentru toate 535 din 87 și pana în 01. Asta este 1990 http://www.cmsnl.com/yamaha-xv535a-virago-1990_model9652/partslist/B-03.html#results atentie la pozitia 31, si asta este 1987 http://www.cmsnl.com/yamaha-xv535t-1987_model9318/partslist/B-02.html#results atenție la pozitia 34.

Acest site de vânzări OEM este intradevar unul pentru cele făcute în(pentru) USA.
Daca te vei uita pe un site de vânzări piese OEM în UK probabil ca main jet-urile vor fi identice. Dealtfel asta spun și ambele manuale(Haynes si Clymer) la specificațiile carburatoarelor, ca cele pentru US sunt diferite( 137.5 respectiv 135) și cele pentru UK sunt identice( 135)

Totuși întrebarea mea rămâne la care din ce doi cilindri Fata, Spate ținând cont de faptul ca unul din ele este mai încins recte Spatele, se pretează a merge mai "îmbogățit"(137,5), cel mai bine răcit sau cel mai slab răcit?

Cu stima,


.

Editat de dorutrucker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, vad ca persisti in continuare! Poate ca sti tu ceva, dar eu nu accept decat situatii logice, ce pot fii explicate. Si eu am citit multe manuale de specialitate, dar nu am intalnit un caz in care sa prezinte ce spui tu(am studiat carburatia de peste 30 de ani si am citit tot ce am prins). Alimentarea cu mai mute carburatoare este alta poveste, legata strict de performanta/costuri.
In legatura cu temperatura diferentiata pe cei doi cilindrii ce pot sa spun? Admit ca este posibil, dar nu am masurat-o si nici tu nu ai facut-o! Posibil sa fie o diferenta de cateva grade. O deductie logica, atat. Cred insa ca e nesemnificativa la capitolul alimentare(peste 50-60 grade socurile sunt inchise). Temperatura optima motorului este mai importanta pentru opzitia vascozitatii uleiului, frecarile mai mici, etanseitatea crescuta, etc. Este ilogic sa afirmi ca intr-un motor <strong>echilibrat</strong>(revin cu lamuriri), doi cilindrii dau aceeasi putere alimentandu-i diferit. Amestecul ideal(stoichiometric)este acelasi la toate motoarele. Asa-i? Altfel apar arderi anormale. Daca alimentez cu mai putina benzina, atunci trebe micsorata si cantitatea de aer pentru a pasta acelasi raport. In acest caz o cantitate de aer mai mica se dilata mai putin, rezulta o presiune mai mica si un lucru mecanic mai mic. Acum revin: V2 este un motor <strong>echilibrat </strong>datorita pozitiei manetoanelor din vilbrochen, astfel distanta intre cele doua arderi este identica.(nu m-am referit la echilibrare mecanica).
Mai am un argument: Sincronizarea celor doua carburatoare consta in alimentarea identica cu aer, la suruburile de amestec se umbla pentru a obtine turatia maxima a motorului si arderi integrale. Atat amestecul sarac, cat si cel bogat produc arderi anormale sesizabile in functionarea motorului.

De ce se poate ajunge in situatia descrisa de tine? Probabil ca cineva a inlocuit un singur set de reparatie luat la plesneala sau a facut-o intentionat din necunoastere si ghidandu-se dupa Clymer si Haynes
Apoi mai am o informatie de la un nemt fost posesor de 535. Dupa ce a cumparat motorul s-a dus la service, trimis de magazin pentru a inlocui chitul de limitare. Din cate isi aminteste au fost ilocuite cauciucurile galeriilor de admisie si jigloarele.

=====
PS. Si ca sa nu te superi, promit ca o sa ma interesez in mod expres pe aceasta tema, apoi o sa revin cu ce am aflat. Ok?


@dorutrucker - cum am mai spus din cauza legislatiei au aparut aceste chestii, inexistente inainte! Cataloagele de piese sunt mai aroape de adevar, dar nu dau date tehnice! ..de aici diferentele de ani

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate stiu gresit, dar din ce stiu eu, daca aerul este mai cald, are un volum mai mare, ca sa pastrezi afr-ul ideal/corect, trebuie sa ii dai mai putina benzina. Dupa ideea asta, cred ca cilindrul din spate trebuie sa primeasca mai putina benzina.

Desi cred ca diferenta de temperatura e foarte mica intre cilindrii...

Ma depaseste situatia asta, dar partea cu temperatura aerului cred ca am nimerit-o :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu motoarele au fost reglate din fabrica sa mearga putin mai saracit decat normal. Chestie de emisii and shit. Cilindrul din spate primeste mai multa benzina deoarece datorita pozitiei ar avea tendinta sa se incalzeasca mult mai mult decat ar trebui. Toate seturile de reparatie pe care le-am vazut (pe net, e drept) au dimensiuni diferite pt jigloarele fata-spate de aceea cred ca cel care a pus jigloare identice au facut-o pt simplitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze Cristi,

 

Nu am nici un dubiu in privinta existentei jiglerelor principale diferite la fel si acele dozatoare daca te uiti si la celelalte modele de virago 700-1100 tot diferite sunt. Intradevar la viraga mea din '87 US, ele sunt identice dar asta spun si manualele. Din '89 pe viragele construite in/pentru US ele sunt diferite, nu acelasi lucru se intampla si pentru cele construite in/pentru UK. la care sunt identice si numai cuiele dozatoare sunt diferite.

 

Nelamurirea mea este ca pe kiturile Kyster scrie una si in specificatiile din manualele la care noi avem acces scrie invers, ideea este ca nu stiu cum este corect.

 

Multumesc mult ca iti dedici o parte din timpul tau pentru a aprofunda fenomenul, astept in continuare o concluzie/parere.

 

Cu stima,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa stingem tensiunea! Pentru toti:

Azi-noapte si astazi am sapat puternic prin google, doar oi gasi ceva... ei bine am gasit ceva cu referire la dezechilibrul motoarelor de tip V6 la Renault – alimentate prin caruratie ce au diagrame diferite de distributie facute voit pentru a echilibra motorul. Evident cu taraje diferite pe carburatoarele aceluiasi motor. Similitudini am gasit deasemeni si pe alte motoare de tip V de la Yamaha si alti producatori. Informatii mult prea sarace... intrebari ramase fara raspuns. Magazinele vand seturi de reparatie fara a cunoaste amanunte, ei fac doar comert!

Nu are legatura cu poluarea ci doar cu functionare motor!

Ca sa nu o mai lungesc... se pare ca Serghei are dreptate! Adica, la 2YL(ca si la alte motoare de tipV) exista o usoara defazare intre cursele pistoanelor pentru a se putea obtine un echilibru dinamic al unui motor asimetric(reducerea vibratiilor). Optimizarea ecestei deficiente constructive poate fi asigurata de un calaj si o alimentare diferita. Astfel este necesara o dezechilibrare controlata a alimentarii ce face ca de fapt sa intre in contrabalans cu acesta defazare si sa produca un echilibru al motorului. Nu stiu daca in cazul lui 2YL exista diferente de distributie intre cei doi cilindri? Este foarte posibil sa fie, dar nu am gasit nicaieri acesta informatie!

Carburatorul Mikuni este de tip vacumatic si este destul de complicat: in sarcina aerul este dozat de catre clapeta de acceleratie iar benzina dozata independent functie de vacum prin actionarea membranei care ationeaza asupra suberului... un alt subiect pentru viitor!

Apoi datele si informatiile de finete nu sunt publice, sunt protejate bine de producatori care isi rezerva drepturile de a face modificari ulterioare(si pe care dupa cum se vede chiar le fac). Haynes si alte publicatii de specialitate dau informatii legate doar de reparatii, sarace si fara explicatii.

Deocamdata nu putem decat sa facem ce scrie in manuale, manuale ce se contrazic uneori! ...evident cu riscul de a nu face tocmai ce este corect. Si eu am multe "de ce-uri?", sunt multe care nu se leaga in tot ce s-a scris pana acum. Nu-mi remane decat sa mai „sap”...

 

PS. Baietii de afara nu-si pun aceste intrebari, ei respecta doar indicatiile "inainte si dupa" si nu vor pune niciodata jiglere din '93 pe acelasi motor fabricat in '91. Pur si simplu!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa stingem tensiunea! Pentru toti:

Azi-noapte si astazi am sapat puternic prin google, doar oi gasi ceva... ei bine am gasit ceva cu referire la dezechilibrul motoarelor de tip V6 la Renault – alimentate prin caruratie ce au diagrame diferite de distributie facute voit pentru a echilibra motorul. Evident cu taraje diferite pe carburatoarele aceluiasi motor. Similitudini am gasit deasemeni si pe alte motoare de tip V de la Yamaha si alti producatori. Informatii mult prea sarace... intrebari ramase fara raspuns. Magazinele vand seturi de reparatie fara a cunoaste amanunte, ei fac doar comert!

Nu are legatura cu poluarea ci doar cu functionare motor!

Ca sa nu o mai lungesc... se pare ca Serghei are dreptate! Adica, la 2YL(ca si la alte motoare de tipV) exista o usoara defazare intre cursele pistoanelor pentru a se putea obtine un echilibru dinamic al unui motor asimetric(reducerea vibratiilor). Optimizarea ecestei deficiente constructive poate fi asigurata de un calaj si o alimentare diferita. Astfel este necesara o dezechilibrare controlata a alimentarii ce face ca de fapt sa intre in contrabalans cu acesta defazare si sa produca un echilibru al motorului. Nu stiu daca in cazul lui 2YL exista diferente de distributie intre cei doi cilindri? Este foarte posibil sa fie, dar nu am gasit nicaieri acesta informatie!

Carburatorul Mikuni este de tip vacumatic si este destul de complicat: in sarcina aerul este dozat de catre clapeta de acceleratie iar benzina dozata independent functie de vacum prin actionarea membranei care ationeaza asupra suberului... un alt subiect pentru viitor!

Apoi datele si informatiile de finete nu sunt publice, sunt protejate bine de producatori care isi rezerva drepturile de a face modificari ulterioare(si pe care dupa cum se vede chiar le fac). Haynes si alte publicatii de specialitate dau informatii legate doar de reparatii, sarace si fara explicatii.

Deocamdata nu putem decat sa facem ce scrie in manuale, manuale ce se contrazic uneori! ...evident cu riscul de a nu face tocmai ce este corect. Si eu am multe "de ce-uri?", sunt multe care nu se leaga in tot ce s-a scris pana acum. Nu-mi remane decat sa mai „sap”...

 

PS. Baietii de afara nu-si pun aceste intrebari, ei respecta doar indicatiile "inainte si dupa" si nu vor pune niciodata jiglere din '93 pe acelasi motor fabricat in '91. Pur si simplu!

Cristi,

 

Nu asta este problema care ma frământa( și nu a fost nici un fel de tensiune) foarte tare pe mine, intradevar este ilogic și avem puține informații referitoare la situație, ci unde îl pun eu pe cel mai mare, de 137.5 în fata sau în spate? pentru ca cei de la Kyster (producătorii de jiglere aftermarket) in loc sa numească cilindrul 1( cel din spate) și cilindrul 2( cel din fata) asa cum sunt specificațiile de la YAMAHA, l-au numit Fata, Spate, am mai găsit pe forumuri și Stânga, Dreapta, cum te uiți din dreapta motorului. De fapt dacă ar fi sa fie asta explicația, ca este diferența de temperatura, unde ar trebuii sa fie amestecul mai îmbogățit? Daca nu reușesc sa găsesc răspuns la întrebare voi pune asa cum scrie în manuale, după care ma voi uita, nu știu, la bujii sa vad cum au funcționat și le sucesc intre ele jiglerele, dacă nu este OK. Oricum eu am luat în serios propunerea ta de a ne întâlni și a schimba impresii la un suc și la un eventual reglaj de aer/benzina la ralanti, echilibrare carburatoare.

 

Off POST

 

Știi pe cineva care reglează carburatoare cu analizor de gaze, fiind din primele modele( nu stiu daca au toate ), am pe coturile dinaintea tobei de egalizare făcute de fabricant, găuri cu șurubel pentru analizor de gaze, la cele americane venea jiglerul de reglaj aer/benzina pentru ralanti, presetat și sigilat de fabrica.

 

Cu stima,

Editat de dorutrucker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Analizor de gaze eu unul nu stiu sa aiba cineva pe aici dar in schimb stiu pe cineva care se pricepe la carburatoare foarte bine si sugur le va regla cum trebuie....doar ce si-a anuntat o vizita la tine ..sau tu la el ? :))

 

Hai ca daca vine caldura poate il ,,calcam"impreuna pe Cristi.

 

Suruburile alea se numesc suruburi de amestec si la a mea au venit ,,presetate"si ,,sigilate"din fabrica .Normal (normalitatea lor nu a noastra) nu prea ai ce cauta acolo odata reglate in fabrica de aceea sunt bine ,,intepenite".Mobra mea este model California (1991..curios pt ca in 91 nu s-au importan in state) si a ajuns prin Anglia,Germania ...etc in Ro cu suruburile ,,sigilate"cu ceva ceara..etc .

 

Eu am un surub ,,intepenit" pe cilindrul din fata iar cel de la carbul din spate am reusit sa-l misc cu greu..M-am ,,jucat" putin cu el si am constatat ca mi-a crescut turatia la ralanti si am scapat si de rateurile in evacuare.Evident ,buba sigur este in alta parte iar reglajul doar a echilibrat ceva ,pentru ca rateurile au aparut fara sa umblu la reglaje si nici acel surub de dozaj nu s-a miscat singur .

 

Amestecul mai bogat este necesar unui motor mai rece ,adica cilindrului mai rece ,adica celui din fata care i-a in nari aerul proaspat nu deja incins.La mine jiglerul mai mare era la carburatorul din fata .Cand le-am facut bucati (carburatoarele ) m-am filmat din mai multe considerente :primul---sunt frumos si fotogenic .

 

secundo -sunrt foarte frumos si foarte fotogenic ...

ultimul motiv -- sunt aerian si zapacit si talamb si trebuia sa stiu cum sa montez toate jucariile la loc asa cum au fost si ,,filmatul era singura solutie".



Analizor de gaze eu unul nu stiu sa aiba cineva pe aici dar in schimb stiu pe cineva care se pricepe la carburatoare foarte bine si sugur le va regla cum trebuie....doar ce si-a anuntat o vizita la tine ..sau tu la el ? :))

 

Hai ca daca vine caldura poate il ,,calcam"impreuna pe Cristi.

 

Suruburile alea se numesc suruburi de amestec si la a mea au venit ,,presetate"si ,,sigilate"din fabrica .Normal (normalitatea lor nu a noastra) nu prea ai ce cauta acolo odata reglate in fabrica de aceea sunt bine ,,intepenite".Mobra mea este model California (1991..curios pt ca in 91 nu s-au importan in state) si a ajuns prin Anglia,Germania ...etc in Ro cu suruburile ,,sigilate"cu ceva ceara..etc .

 

Eu am un surub ,,intepenit" pe cilindrul din fata iar cel de la carbul din spate am reusit sa-l misc cu greu..M-am ,,jucat" putin cu el si am constatat ca mi-a crescut turatia la ralanti si am scapat si de rateurile in evacuare.Evident ,buba sigur este in alta parte iar reglajul doar a echilibrat ceva ,pentru ca rateurile au aparut fara sa umblu la reglaje si nici acel surub de dozaj nu s-a miscat singur .

 

Amestecul mai bogat este necesar unui motor mai rece ,adica cilindrului mai rece ,adica celui din fata care i-a in nari aerul proaspat nu deja incins.La mine jiglerul mai mare era la carburatorul din fata .Cand le-am facut bucati (carburatoarele ) m-am filmat din mai multe considerente :primul---sunt frumos si fotogenic .

 

secundo -sunrt foarte frumos si foarte fotogenic ...

ultimul motiv -- sunt aerian si zapacit si talamb si trebuia sa stiu cum sa montez toate jucariile la loc asa cum au fost si ,,filmatul era singura solutie".

Motorul meu este 3BR si am aceleasi configurare la jiglere ca si tine .Curios ca in toate actele este trecut ca avand 32 kw si normal ajunge relativ usor la 160kmh.Hai ca la RAR-ul nostru baietii mai trec cum vrea muschiul lor dar si strainii la fel??!!Este adevarat ca se poate ,,transforma"in 2yl foarte usor daca ai ceva bani ..(axe cu came ..etc).

 

Hai ca avem ce dezbate la o eventuala intalnire :))

Editat de SERGHEI42
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...voi pune asa cum scrie în manuale, după care ma voi uita...

1. In general specificatiile fata/spate sunt date dupa sensul de inaintare a motocicletei - astfel stim care este roata fata sau cilindrul fata - aici este greu de gresit!

2. Reglajul nu poate fi facut decat de pe partea dreapa a motocicletei, astfel stanga este spate iar dreapta fata - asta este pozitia corecta pentru identificare.

3. Pozitionarea cilindru 1 sau 2 este specificata de fabricant, nu am documentatia Yamaha. In general am intalnit destul de des intre mecanici pareri contradictorii datorate faptului ca daca ei au invatat o anumita ordine, o aplica la toate motoarele(ceeace este foarte gresit).

 

Acum in cazul tau, uitandu-ma pe catalogele de piese sunt pozitionate ambele carburatoare asa cum sunt regasite pe motocicleta. Astfel cel din stanga este cel din fata iar cel din dreapta este cel din spate. In aceasta situatie acesta indicatie desi este corecta este in contradictie cu ce am scris la punctul 1(care si ea este corecta) - logic, ma aflu pe cealalta parte a motorului.

Deasemeni tot pe desen sunt specificate ca piesa ansamblul format din cele doua carburi(poz 1) apoi separat carburatorul fata(poz 2) si cel din spate(poz 3)

Mergand mai departe poz 8 si poz 31se repeta dupa '89. prima este alocata pentru cel din spate. Uitandu-ma si pe cele doua seturi am inteles ce in seamna "rear/front year 89-02" si confirma ce spuse anterior. Astfel in fata se pune 135 si in spate 137,5(contrar celor care au spus altfel pana acum - iar o sa ma certe Serghei). Informatia nu este gresita - nu am nici un dubiu - am luato de pe mai multe cataloage si este identica cu cele specificate pe seturile tale(date de un producator).

In concluzie inecpend cu febr '89 cilindrul fata primeste o corectie noua, iar cel din spate ramane neschimbat.

 

Mai trebuie sa lamurim un lucru:

In primul rand carburatia nu este mai bogata sau mai saraca, ambele carburatoare dau acelasi amestec, acelasi procent. Saracirea/imbogatirea o poate face acul obturator cu mult mai mult decat o poate face jiglorul.

In schimb membranele functioneaza usor diferit iar in anumite regimuri carburatoarele pot intradevar sa alimenteze asincron. Trebuie vazut ca fiecare set contine cate trei jiglere(sarcina, aer si comanda diafragma) diferite si cuie obturatoare diferite, dar au acelasi jigler de relanti.

 

PS. Analizoare sunt in multe locuri, dar o reglare carburatie cu analizor de gaze implica un stand special, ori nu cunosc asa ceva. Apoi virago nu este un motor pretentios, un reglaj simplu cu o scula hobby este suficient pentru a-ti oferii toate satisfactiile.

...Amestecul mai bogat este necesar unui motor mai rece ,adica cilindrului mai rece ,adica celui din fata care i-a in nari aerul proaspat nu deja incins.La mine jiglerul mai mare era la carburatorul din fata ...

Esti sigur? Intre 60 si 140 de grade amestecul ramane neschimbat! Poate fi bogat/sarac functie de reglajul pe care-l faci.

Tocamai ti-am raspuns si tie, iar cand am timp am sa-ti scriu despre principiile functionarii motoarelor, despre carburatie in special... sau ia-ti cortul si te scot un week la munte, la un foc de tabara, o bere... si-om discuta o noapte intreaga despre motoare, femei si albine...

 

PS. Daca ai facut capturi foto la demontarea carburilor este o treaba buna(contrazice catalogele de piese)... puteai sa le atasezi, de ce nu o faci?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1-Nu te cert atata timp cam pot invata ceva nou (mai ales ca nu detin adevarul absolut) :)) si sincer de la tine (si nu numai) chiar am ce invata+ ca sunt genul de om care nu ia de bun ceea ce scrie prin carti fara sa consult si alte surse (sunt eu mai capos..mai de moda veche) .

2-pai deocamdata nu pot atasa capturi pentru ca ..m-am mutat la 50 de km de casa ,,de la tara " ..acolo am toate ,,angaralele"si filmarea este pe caseta cu banda magnetica , trebuie sa o gasesc in mormanul de saci cu lucruri ..si sa o ,,traduc "pe calculator...dar avem timp.

 

3---logic si ,,la mana" cilindrul din fata intotdeauna este mai rece .Daca se simte diferenta intre anumite praguri de temperatura ..la masina stiu ca da ..la moto nu bag mana in foc ,pot doar banui ca da.Da cum spuneam chiar si un om perfect ca mine se poate insela sau gresi :))

 

4--eheeeee..de cand imi doresc un drum cu mobra si campare sub o foaie de cort langa foc.Ai in mine un partener de drum pt o escapada de genul asta.

 

 

PS- vacantele copilariei le-am petrecut in mare parte la stupina la floarea soarelui :))) alaturi de o mobra 50 (la 10-12 ani era buna )

Editat de SERGHEI42
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Cine ma ajuta si pe mine cu un manual pentru o yamaha virago xv 250 din 94...sau ce tip de ulei se foloseste la acest model (are aprox. 50.000 km).

 

Merci anticipat si numa' bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu il pot incarca aici, e prea mare... lasa o adresa de mail si iti trimit manualul. Primit si de mine de la alt coleg binevoitor :) Plus unul primit de la fostul proprietar al mobrei.

 

Cristi, te-asi putea deranja weekendul viitor, mai e valabila oferta de ajutor cu indreptatul rezervorului? :) Asta in cazul in care nu reuseste altcineva sa-l indrepte...

 

Apropos, ca tot discutati despre carburatoare... la ce ar trebui as fiu atent, ce sa nu desfac/demontez/dereglez ca sa nu il dau peste cap de tot? E ceva mai complex decat ce carburatoare am mai desfacut pana acum. Pompa de benzina era plina de mizerie, sunt sigur ca in carburator e horror...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...pentru o yamaha virago xv 250 din 94...

http://www.manualedereparatie.info/download/yamaha-xv-250-s-virago-manual-de-intretinere.html

http://www.manualedereparatie.info/download/Yamaha-XV-250-Service-Manual.html

...le download-ezi pe amandoua...

la ce ar trebui as fiu atent, ce sa nu desfac/demontez/dereglez ca sa nu il dau peste cap de tot?....Pompa de benzina era plina de mizerie, sunt sigur ca in carburator e horror...

Nu este obligatoriu, dupa pompa exista filtrul! Asa-i? Daca nu ai probleme cu functionare motor este suficent sa inlocuiesti filtrul de benzina(daca este imbacsit - examineaza-l vizual) si filtrul de aer periodic. Demontatul carburilor fara motiv nu este benefic pentru ele, iar pentru tine inseamna pierdere de vreme si munca inutila. Invata sa faci mereu ce trebuie, atunci cand trebuie!

In legatura cu rezervorul depinde de tine, eu ti-am facut o oferta odata, astazi s-au mai inchis o parte din oportunitati, dar putem incerca... daca nu esti hotarat, las-o balta.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...