NeBuN@Ke Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 (editat) salut cine ma poate ajuta, mi sa spart unul din cei trei rulmenti de la roata din spate de la ax, care am inteles ca e si cel mai important. Si nu gasesc, am un cbr f2 din 94'. si m-am decis sa ii schimb pe toti cu tot cu simeringurile acelea de praf. Codurile de la rulmenti ar fii : left and right wheel bearing - 6204UU si driven flange bearing 62\22 - asta fiind bulangiul care mi sa spart . ps: astea sunt codurile luate de pe rulmenti si denumirea lor am luat-o din cartea tehnica a motoretei daca va ajuta cu ceva. Editat Iunie 17, 2008 de NeBuN@Ke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dsorinmihail Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 (editat) observ ca esti din bucuresti. unde iti zic eu e magazin de rulmenti pt utilaje industriale dar merita sa treci si sa vezi ce e pe acolo, e pe str general budisteanu(in prelungire cu luterana), aproape de intersectia cu grivita. pina in statia de masina pe dreapta. imposibil sa nu il stii sau sa nu il fii vazut vreodata . ca seara are reclama luminoasa si iti sare in ochi. macar vezii ce au acolo si cit de mult difera codurile. au si catalog cu codurile si poti face comparatie. mai ai un magazin pe linga lira in 13 sept. specializat in rulmenti. oricum nu ai ce pierde daca treci pe la ele. ia cu tine si rulmentii vechi Editat Iunie 17, 2008 de dsorinmihail Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 salut cine ma poate ajuta, mi sa spart unul din cei trei rulmenti de la roata din spate de la ax, care am inteles ca e si cel mai important. Si nu gasesc, am un cbr f2 din 94'. si m-am decis sa ii schimb pe toti cu tot cu simeringurile acelea de praf. Codurile de la rulmenti ar fii : left and right wheel bearing - 6204UU si driven flange bearing 62\22 - asta fiind bulangiul care mi sa spart . ps: astea sunt codurile luate de pe rulmenti si denumirea lor am luat-o din cartea tehnica a motoretei daca va ajuta cu ceva. exista tipul asta de rulment la orice magazin de rulmenti care se respecta.Ia tot asa capsati si cand ceri cere rulment de calitate care e rezistent la sarcini si turatii. Eu am cumparat ptr al meu,chiar japonez am gasit si semeringuri la fel. Mai cere si un tubulet cu vaselina rezistenta la temperatura,grafitata,desfa cu grija capacele de pe rulment cu o surubelnita subtire,mai pune vaselina pe bile si capseaza la loc.Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreigin Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 exista tipul asta de rulment la orice magazin de rulmenti care se respecta.Ia tot asa capsati si cand ceri cere rulment de calitate care e rezistent la sarcini si turatii. Eu am cumparat ptr al meu,chiar japonez am gasit si semeringuri la fel. Mai cere si un tubulet cu vaselina rezistenta la temperatura,grafitata,desfa cu grija capacele de pe rulment cu o surubelnita subtire,mai pune vaselina pe bile si capseaza la loc.Succes! uite asa se ajunge la accidente.... cu rulmentii de la roata nu e joaca !!!! Parerea mea e sa cauti ORIGINALI !!!! Am vazut o gramada de rulmenti "japonezi" facuti pe cine stie ce vapoare si care s-au gripat in mers !!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 (editat) uite asa se ajunge la accidente.... cu rulmentii de la roata nu e joaca !!!! Parerea mea e sa cauti ORIGINALI !!!! Am vazut o gramada de rulmenti "japonezi" facuti pe cine stie ce vapoare si care s-au gripat in mers !!!!! in primul rand rulmentii nu se gripeaza ... se sparg de la socuri, prind joc, orice altceva dar nu se gripeaza, se gripeaza doar atunci cand ruginesc si atat, eu cand am schimbat rulemntii pe spate am avut de ales(la magazin normal de rulmenti industriali si alte natii de rulementi) intre rulmenti cinezesti - 3 lei, romanesti - 7 lei si japonez - 14 lei ... si inca ceva, unde ai vazut tu turnatorie de rulmenti pe vapor ... sa ne faci o poza la asa ceva cand oi vedea , ca tare is curios sa vad cum arata super vaporul ala de care ne zici tu. Intradevar omule nu e de joaca dar asta nu inseamna ca vezi doamne ce e pe la noi ii de rahat. Daca cumperi de la reprezentanta crezi ca is mai bune ? is mai bune pe naiba, crezi ca nu am auzit de ulei luat de la reprezentanta, reprezentanta care il lua de la alt magazin din oras si il vindea cu pret mai mare, ca era de la ei , de la reprezentanta .... aceasi chestie si cu bujiile, si multe altele ... dute @nebunake unde oi gasi, la un magazin de rulmenti si daca gasesti ia de acolo rulementi buni si iti zic eu ca nu o sa iti para rau Editat Iunie 17, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 uite asa se ajunge la accidente.... cu rulmentii de la roata nu e joaca !!!! Parerea mea e sa cauti ORIGINALI !!!! Am vazut o gramada de rulmenti "japonezi" facuti pe cine stie ce vapoare si care s-au gripat in mers !!!!! am facut un drum de Herculane -Arad cu rulmentul din spate terminat,spart,cel dinnspre discul frana spate,mai exact terminata camasa care tinea bilele,normal ca e scandal acolo intre bile.In fine nu are ce sa ti se intample,decat jocul cateodata al rotii din spate...un zdranganit deranjant cateodata,roata nici gand sa se blocheze,dar tinand bine de ghidon sa nu intru in balans am ajuns cu bine acasa,viteza 60-80 max,se uitau conservarii la mine si nu le veneau sa creada...o motocicleta cu 60h.In fine,asta s-a intamplat in martie,am schimbat toti cei 3 rulmenti pe spate pentru a preantampina vre-o surpriza si de atunci am cam 6000 km cu ei facuti...multumit de ei.Asa eu zic sa cumperi un rulment de caliatate,gasesti si la magazinele de specialitate.Ca doar nu om fii in lumea a 3-a. Sa asteptam dupa un rulment de la mama lui,ce ne-am face?ar trece sezonu...hai noroc si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreigin Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 (editat) vad ca sunteti experti in rulmenti...... 1. rulmentii se blocheaza si uneori se si sparg (un prieten de-al meu a patit-o !!!!) rezultatul= spital si operatii.... 2.Io nu am zis sa mergeti sa luati rulmenit de la reprezentanta ci am spus rulmenti originali 3. treaba cu vaporu e un fel de a spune ca in cutia de rulment "japonez" gasesti tot un rulment ieftin si de kkat.. 4.pe spate daca iti joaca roata nu e asa grav daca joaca fata esti jos direct 5.Daca ati scapat pana acum multumiti cerului pt norocul vostru da nu mai indemnati si pe altii poate ei nu au la fel de mult ca voi.... 6. am prieten la magazin de rulmenti si mi-a explicat ft ft clar care e diferenta intre un rulment AUTO sau MOTO si unu INDUSTRIAL in rest va urez bafta si sa nu aveti treaba cu rulmentii !!!! Editat Iunie 17, 2008 de andreigin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 (editat) vad ca sunteti experti in rulmenti......1. rulmentii se blocheaza si uneori se sparg (un prieten de-al meu a patit-o !!!!) rezultatul= spital si operatii.... 2.Io nu am zis sa mergeti sa luati rulmenit de la reprezentanta ci am spus rulmenti originali 3. treaba cu vaporu e un fel de a spune ca in cutia de rulment "japonez" gasesti tot un rulment ieftin si de kkat.. 4.pe spate daca iti joaca roata nu e asa grav daca joaca fata esti jos direct 5.Daca ati scapat pana acum multumiti cerului pt norocul vostru da nu mai indemnati si pe altii poate ei nu au la fel de mult ca voi.... 6. am prieten la magazin de rulmenti si mi-a explicat ft ft clar care e diferenta intre un rulment AUTO sau MOTO si unu INDUSTRIAL in rest va urez bafta si sa nu aveti treaba cu rulmentii !!!! 1. nu vad cum ar putea sa se sparga(sta intr-un lacas ce il inconjoara din toate directiile, lucru ce nu ii permite sa se sparga, si pe interior vine axul rotii, care vine iarasi fix de rulment) doar sa fi mers amicul tau cu el foarte uzat, in asa hal incat sa cedeze de tot, dar chestia asta ar face-o doar un copil prost ce nu stie la ce riscuri se supune .. 2. Si de unde ai vrea sa ii luam daca de la reprezentanta nu, de la magazin de rulmenti nu, nici de le Louis piesele nu sunt originale, deci de unde domnu ??? iti zic eu ca nici Honda nu produce asa ceva, ca doar nu or fi tampit sa faca pana si rulmentii, cred ca is japonezi, mai mult ca sigur, ca doar nu or cumpara aia rulmenti romanesti ca sa puna pe motoarele Honda 3. Rulmentii Japonezi (daca ai cumparat vreodata de la banalele(pt tine) magazine specializate de rulmenti ) au pe cutie o chestie de siguranta, ce in momentul deslipirii nu se mai lipeste inapoi, unele firme pun chiar si un fel de timbru ce confirma autenticitatea si chiar si pe rulment scrie provenienta 4. Se presupune ca pe umeri ai cap, si asa cum scrie manualul mai verifici si tu periodic starea anumitor piese, precum si a rulmentilor, astfel incat situatii de genu sa nu se intample. 5. Daca s-a intamplat vreunuia asta, a povestit doar nu s-a laudat ca ar fi facut cine stie ce fapta eroica, si pana acum din ce am vazut toti care au postat au zis clar ca trebuie sa fie de buna calitate rulmentii aia 6. Cine i-a zis sa isi ia rulmenti industriali, din cate vad eu NIMENI nu a zis asa ceva. Se presupune ca rulmentii astia Japonezi is facuti in aceasi tara ca si Japonezele noastre Editat Iunie 17, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 (editat) 6. am prieten la magazin de rulmenti si mi-a explicat ft ft clar care e diferenta intre un rulment AUTO sau MOTO si unu INDUSTRIAL Spune-ne si noua sa stim! Editat Iunie 18, 2008 de Dan Cãta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 (editat) eu am dat comanda prin chamade.....m au ajuns 140 ron ambii(tot spate)..originali de honda si din ce stiu la tipul asta de rulment nu se baga vaselina grafitata, cel putin cand am desfacut nu era grafitata(uite idee de new topic)....ci vaselina de turatie simpla, cu conditia sa fie straina(castrol, valvoline, etc)...din ce stiu asta grafitata se baga la articulatii de exemplu ..un ax metalic pe care vine o bucsa de teflon(vezi puntea spate oltcit) cand ii primesti noi scoti usor semeringul de praf cu varful de la un cutter si mai pui tu vaselina(nu te teme ca tipurile diferite de vaselina nu dau reactii..ca in cazul uleiurilor), pt ca nu au prea mult lubrifiant in carcasa cu bile..dar nici f mult ca arunca afara mai zicea cineva ca honda nu face rulmenti..te inseli si suzuki la fel... si sa stii ca se pot "sparge" si o poti pune original de o belea..pt ca daca s a blokat..soarta, depinde de noroc..si atat timp cat tu gasesti un rulment cu codul dat de producator...e destinat special acelei solicitari....nu exista..termenele industrial...etc..............kestia e de calitate..depinde de la ce firma prod il iei...adik cati km tine, bafta Editat Iunie 18, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreigin Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 Bine inteles ca producatorii de motociclete nu produc rulmenti.... diferenta intre unul industrial si unul special e materialul si tolerantele intre bile si inele (fiecare producator de moto sau auto comanda special la fabrica exact ce stie ca rezista) Piese originale nu stiu la voi cum e da de exemplu eu nu sunt reprezentanta si pot aduce orice original...... Nu vreau sa deranjez pe nimeni in stiinta lui faceti cum credeti eu v-am dat un sfat voi il luati in considerare sau nu !!!! Numai bine va doresc !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 (editat) frate, nu te complica cu comenzi, etc...du-te la un magazin de piese auto si nu se poate sa nu aiba acolo....6204 sunt cei mai uzuali....am luat eu acum 3 sapt cu 10 lei ambii....romanesti Editat Iunie 18, 2008 de Bogdan YAD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 secondez si eu.. romanesti si n-ai treaba. schimbati si nu sunt probleme pana acum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 (editat) cand am un cod..de ex S 6250(nush daca exista )...asta il gasesti numai intr un STAS..nu ai cum sa gsesti in acelasi cod 2 rulmenti diferiti....industriali si speciali.... codul ala ii da o singura destinatie..klara si precisa... intr un catalog cu STAS uri de rulmenti o sa gasesti la codul ala dimensiunile lui, ca e radial,ca e axial, ca e rulment oscilant.adik tipul de solicitare la care e supus si plaja de turatii si daca s romanesti pe codul ala poti baga fara nici o problema..singura diferenta ..ca pot(nu i obligatoriu) sa tina mai putzintel....ca romanii mai fenteaza calitatea..... Editat Iunie 18, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 (editat) plm rulmenti originali de Honda. rulmenti moto Honda 6204UUXXXXMMMHONDA adica 6204 hahahah Editat Iunie 18, 2008 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 (editat) am eu janta spate cu rulmentii originali pe ea. am dato jos ca am lovito. inainte de a o stamba nu avea nici o problema daca o vrei asa ti-o trimit cu 100 ron+ curier. dak te intereseaza dami pm. e de cbr 600 f2 Editat Iunie 18, 2008 de cristi cbr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 (editat) plm rulmenti originali de Honda.rulmenti moto Honda 6204UUXXXXMMMHONDA adica 6204 hahahah vai fetelor ce ne dixtram...loale ce ai gasit de ras..ca nu inteleg(em)? am eu luati..stantat cu honda ..made in japan.. care i problema..ca nu sunt?! de astia care "canta dupa ureche is satul", no offence i`m out Editat Iunie 18, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 (editat) uitati aici niste rulmenti http://www.vxb.com/Merchant2/merchant.mvc?...orcycleBearings ca sunt catalogati ca fiind pentru nush ce model de nush ce motor e o chestie foarte simpla ce o poate face oricine afla seriile de pe rulmenti ce se folosesc la diferite motociclete, si unde se folosesc, apoi cauta, ii catalogheaza ca fiind speciali de modelul nush care, desi ei is rulmenti normali ce se gasesc oriunde, si pe deasuprea cer si de 2-3 ori peste valoarea lui, asta cred ca iti cer pentru ca ti-au zis ei ca e de acolo, ca mai sunt idioti retarzi ce nu stiu a folosi manualul sa caute seriile de pe rulmenti sau sa se uite macar pe cei vechi si sa ia seriile(varianta cea mai simpla zic eu) si iau de la astia ce le catalogheaza ... 2X Editat Iunie 18, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy32 Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 salut cine ma poate ajuta, mi sa spart unul din cei trei rulmenti de la roata din spate de la ax, care am inteles ca e si cel mai important. Si nu gasesc, am un cbr f2 din 94'. si m-am decis sa ii schimb pe toti cu tot cu simeringurile acelea de praf. Codurile de la rulmenti ar fii : left and right wheel bearing - 6204UU si driven flange bearing 62\22 - asta fiind bulangiul care mi sa spart . ps: astea sunt codurile luate de pe rulmenti si denumirea lor am luat-o din cartea tehnica a motoretei daca va ajuta cu ceva. Daca nu gasesti unde ti-au recomandat cei dinaintea mea ar mai fi un magazin pe Bd.Laminorului (face legatura intre Bucurestii Noi si Sos.Chitilei). Din experienta personala:Am schimbat rulment cu unul de magazin si nu am avut nici o problema (eventual daca o sa ai de ales intre producatori si pret acolo ramane sa te hotarasti ).Treaba cu originali este mult marketing la preturi cu mult mai mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NeBuN@Ke Postat Iunie 18, 2008 Autor Share Postat Iunie 18, 2008 (editat) da am sunat la magazin http://www.badi.ro/ ( www.skf.ro) , adica aia dupa laminorului, si am gasit acolo tot ce imi trebuie, cei doi rulmenti la 12 lei bucata si celalalt la 26,27 lei bucata. sunt identici cu cei care ii am pe mobra.am facut si o comparatie pentru ca am vazut, ca exista mai multe modele de rulmenti adica cel care il am eu si il voi procura din nou 6204 rezista pana la 30000 rpm si am mai gasit altu 6204-RSH care rezista pana la 10000 rpm, si mai sunt. deci trebuie sa fiti atenti cand cumparati astfel de rulmenti. multumesc pentru ajutor. Editat Iunie 18, 2008 de NeBuN@Ke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 cand am un cod..de ex S 6250(nush daca exista )...asta il gasesti numai intr un STAS..nu ai cum sa gsesti in acelasi cod 2 rulmenti diferiti....industriali si speciali....codul ala ii da o singura destinatie..klara si precisa... intr un catalog cu STAS uri de rulmenti o sa gasesti la codul ala dimensiunile lui, ca e radial,ca e axial, ca e rulment oscilant.adik tipul de solicitare la care e supus si plaja de turatii si daca s romanesti pe codul ala poti baga fara nici o problema..singura diferenta ..ca pot(nu i obligatoriu) sa tina mai putzintel....ca romanii mai fenteaza calitatea..... Daca te-ai fi uitat mai atent intr-un catalog de rulmenti ai fi vazut de ex ca pt codul 6204 exista mai multe modele, adica dupa 6204 mai sunt trecute niste litere care fiecare inseamna ceva. Fiecare rulment 6204 are aceleasi dimensiuni dar in functie de literele care urmeaza rulmentul poate avea diferite destinatii. In denumirea rulmentilor romanesti cei cu destinatie auto au un "A" la sfarsitul codului. Rulmentii sunt o categorie de produse pe care Romania le-a facut si inca le face f bine, ca dovada fabricile romanesti de rulmenti au fost preluate de 2 lideri mondiali in productia de rulmenti KOYO si SKF. A povestit aici pe forum cineva cum si-a comandat rulmenti din UK ca sa nu-si ia romanesti si cand i-au venit a avut surpriza ca scria pe ei " made in Romania" , si pretul cu transport cu tot a fost de vreo 4 ori mai mare decat gasise aici. Honda, Suzuki etc nu-si fac rulmenti, ii comanda la producatori specializati , si pt ca-s clienti importanti pot cere sa fie marcati cum vor ei. Si eu daca as vrea 100.000 de rulmenti de ex imediat gasesc un producator care sa mi-i marcheze cum vreau eu. In concluzie daca gasesti rulmenti romanesti ( aproape sigur gasesti) auto ia-i fara frica sunt buni. Sfatul cu desfacutul capacelor la rulmenti si bagat vaselina in plus este o prostie, producatorul a calculat cantitatea necesara de vaselina , daca bagi mai mult ii faci mai mult rau decat bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 am incercat sa fiu mai succint.normal ca e diferenta sa zicem intre 100 si 100 R, de exemplu...e ca si cum ai avea un metric 2..si un surub cu metric 4, e altceva....cine se uita in catalog o sa si dea seama..daca nu se pricepe..el se pricepe cel care vinde...ca nu pot intra in detalii la nesfarsit.....tipul asta de rulment nu e capsulat.....e o mare diferenta intre unul capsulat si unul care are semeringuri antipraf....aia care i am schimbat erau cu "setarile" de la mama lor cu vaselina dozata din fabrica.....cand am desfacut pe aia noi ..sincer era prea putina in ei....si la drumurile noastre impecabile sigur isi fac locul acolo cateva fire de nisip..daca stii cata vaselina sa pui nu i nici o problema...oricat de multa ai pune o arunca afara dupa un anumit timp de mers......aia ca producatorul cere un anumit tip de rulmenti si pune alta sigla is basme...nu are cum..cel care i face ii si markeaza..pt ca sunt certificari internationale pe care o firma le are pt a produce asa ceva...nu i ca la obor..si nimeni nu si poate scoate un produs sub alta denumire..pt ca el are un PATENT(brevet) de fabricatie...deci nu vb iti aiurea daca nu stiti.....si in barlad exista una din cele mai tari firme de rulmenti..de la care poate nu e o surpriza..isi ia si ferrari pt cutiile de viteza..de aia poate ai avut surpriza sa vezi rulm romanesti off topic din partea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dsorinmihail Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 in primul rand , scuze ca am uitat si eu de mag din laminorului, asa e exista si aia. e bine sa nu uitati ca rulmentii romanesti sunt f bine apreciati in exterior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 Daca vrei sa fii riguros le ceri catalogul si te uiti la incarcarea pe care o suporta si turatia si in cel mai bun caz daca specifica viata(nr de roatatii pana la care nu crapa). Sunt clase diferite pentru un 6204, dar ce gasiti pe la 10-20 lei de la URB e foarte bun pentru aplicatia data. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 aia ca producatorul cere un anumit tip de rulmenti si pune alta sigla is basme...nu are cum..cel care i face ii si markeaza..pt ca sunt certificari internationale pe care o firma le are pt a produce asa ceva...nu i ca la obor..si nimeni nu si poate scoate un produs sub alta denumire..pt ca el are un PATENT(brevet) de fabricatie...deci nu vb iti aiurea daca nu stiti. Ai curaj sa pariezi bani pe afirmatia asta? Sunt f multi producatori care ofera servicii OEM , adica produc produsele lor dar cu denumirea pe care o vrea clientul. Brevetul nu-i o problema atata timp cat tot el produce, nu-i fura nimeni tehnologia , doar ca-si marcheaza produsele cum vrea el. In cazul certificarilor obtiunute de la diverse instituturi pentru un produs X producatorul trimite o cerere catre institut si acesta in certificat adauga faptul ca produsul X se mai gaseste si sub denumirea Y comercializat si de firma Z. Aceste lucruri costa si in cele mai multe cazuri serviciile OEM necesita costuri suplimentare. Caz concret pentru o centrala de detectie incendiu cu certificare LPCB obtinuta de la institut britanic, producatorul cere 10000E pentru a scrie pe ea ce denumire vreau eu.(pretul asta se cere o singura data, apoi toate centralele de acel tip pe care le cumpar se vand la pret normal, dar cu denumirea ceruta de mine) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.