Sinner- Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 (editat) Pai sa-ti zic exact cum s-a intamplat...Am tras putin mai tare prin ultimele ture, am simtit ca incepe sa-mi alunece roata spate dar foarte fin (si la intrarea in curba...deci nu doar pe accelerare) si punctul culminat a fost cand mi-a derapat la iesirea din viraj...iar dup-aia am mers mult mai incet...si aluneca pe fiecare curba fara sa mai trag de gaz sau altceva. Cand m-am dat jos de pe motoreta se luau scame de cauciuc de pe margine de tot...deci nu era doar senzatia ca aluneca, chiar aluneca. Mai am un prieten care a patit acelasi lucru tot pe Amckart cu 2CT-uri (care nu sunt cauciucuri de circuit). Deci daca zici ca nu le-am supraincalzit, atunci de ce alunecau? (100% nu a fost doar o senzatie) Intrebare de baraj? in ce treapta mergi? - acum va incepe o mega polemica Eu o ard numai cu a 2-a, si mergand constant am realizat ca am scos timpi mult mi buni. O alta treaba, studiza-ti trasele cu cineva care merge mai rapid ca tine, ai sa afli ca pierzi timp fix din cauza traselor (de exemplu in avatarul tau esti 'milles away' si degeaba bruschezi acceleratia in disperarea de a iesi maa repede din viraj sau arunci motorul de pe un picior pe celalalt 'energic'.. schimbarile de directie facute heirupist destabilizeaza suspensiile => intri mai incet in urmatorul viraj. Mesaj completat Test de gindire: Linie dreapta, acceleratie maxima, urmeaza curba. Cum procedeaza racerii stradali veniti la pista(poate fi si Serres, nu numai Amckart)? Frina fatza concomitent cu frina spate. Logic nu? Rezultatul e intodeauna ca incepe sa tzopaie spatele si racerii transpira rau de emotie. Fac 3-4-9 ture, nu se schimba nimic. Nu-i mai simplu sa puna frina doar cu fatza? Ei zic ca nu. Si tot le tzopaie spatele, si tot incet incet merg. Unde nu mai pui ca frana de motor e total ignorata, cand de fapt este un factor cheie in pista. Frana de spate este problema psihica a oricarui motociclist de pe strada, indiferent ca e vitezist sau nu, eu cand am urcat-o pe a mea prietena pe motor sa mai exerseze, i-am scos frana spate, exact in ideea asta, sa invete sa franeze eficient. Editat Septembrie 17, 2010 de Sinner- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Brugus Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 care mai merge ca mine ? 1,5 fata cu 1,8 spate, presiune ma refer .... cauciucurile sunt aderente, Dunlop Sportmax GP si Pirelli Diablo SuperBike daca tin bine minte ... de fapt nu mai stiu exact. Mi-a luat juma de an sa-l conving pe var'miu sa nu mai bage 2,5 in spate si 2 in fata ca asa scrie in carte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nyt Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 care mai merge ca mine ? 1,5 fata cu 1,8 spate, presiune ma refer .... cauciucurile sunt aderente, Dunlop Sportmax GP si Pirelli Diablo SuperBike daca tin bine minte ... de fapt nu mai stiu exact. Mi-a luat juma de an sa-l conving pe var'miu sa nu mai bage 2,5 in spate si 2 in fata ca asa scrie in carte Mi se pare putin ! Eu am Metzeler Racetek si merg 2.0 fatza ,1.7-1.8 spate ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Brugus Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 e bine de stiut, sunt curios cum se merge si sunt convins ca sunt multe pareri pe tema asta, vreau sa le aud Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fritz_2486 Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 Intrebare de baraj? in ce treapta mergi? - acum va incepe o mega polemica Eu o ard numai cu a 2-a, si mergand constant am realizat ca am scos timpi mult mi buni. O alta treaba, studiza-ti trasele cu cineva care merge mai rapid ca tine, ai sa afli ca pierzi timp fix din cauza traselor (de exemplu in avatarul tau esti 'milles away' si degeaba bruschezi acceleratia in disperarea de a iesi maa repede din viraj sau arunci motorul de pe un picior pe celalalt 'energic'.. schimbarile de directie facute heirupist destabilizeaza suspensiile => intri mai incet in urmatorul viraj. Mesaj completat Tot cu a 2-a merg si eu tot circuitul...cat despre presiunea in cauciucuri am 2.2 si pe fata si pe spate(cam mult cred). Totusi o sa va ascult sfatul si o sa incerc sa merg mai cursiv si sa fiu mai bland cu acceleratia sa vedem ce iese. Maine la 10 dimineata o sa fiu pe Amckart cu inca un baiat...poate mai invatam ceva trase mai rapide Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 care sunt avantajele mersului cu presiune mica in roti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fritz_2486 Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 care sunt avantajele mersului cu presiune mica in roti? Aderenta mai buna pe viraje + se incalzesc mai repede din cauza suprafetei de contact mai mari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 ma bag si eu ca "fulga" asta cu presiunea scazuta sincer cred ca e o treaba romaneasca daca in off road inteleg sa scoti aerul pe asfalt imi pare o prostie sa ai o sup mai mare ca sa incalzesti anvelopa............. pai ia in puii mei 2 "camasi " electrice speciale si inainte sa te dai faci anvelopele "gata calite la foc mic" dar inteleg intr.un fel ideea la 20 ron 10 min cine dracu are timp sa isi incalzeasca anvelopele la o presiune normala oricum la ce pista reusim si noi sa avem mai mare deranjul pana acolo pe centura prin tot praful sincer ii inteleg pe baietii care o alearga pe drumurile publice.........cu riscurile aferente, desigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sinner- Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 exact ca 'fulga' te-ai bagat mestere. Suprafata de contact nu e singurul motiv pentru 1,8 in pneuri. Ai idee ce se intampla cu aerul cand se incalzeste? hmm.. SE DILATA, asadar, dupa de intri cu 1,8 la iesire vei masura 2.0 chiar 2.1 - da.. pe amc kart. Ce se intampla cand umfli o minge mai mult si ce se intampla cand o umfli mai putin? Ai studiat fenomenul? e simplu, tu ai nevoie sa ramai cat de mult lipit de asfalt iar la denivelari cauciucul nu trebuie sa topaie, ci sa aibe cum prelua socurile. Pentru toti cei care alearga pe drumurile publice in loc sa mearga pana la centrua aia cu tot praful.. multa bafta le urez. Eu dupa ce am inceput sa merg primele dati pe amc kart nu am mai alergat-o pe strazi, ma rog am continuat experientele si pe niste piste mai mari ulterior, dar ne rezumam la ce avem aici. so.. fulga, cam asa sta treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 (editat) exact ca 'fulga' te-ai bagat mestere. Suprafata de contact nu e singurul motiv pentru 1,8 in pneuri. Ai idee ce se intampla cu aerul cand se incalzeste? hmm.. SE DILATA, asadar, dupa de intri cu 1,8 la iesire vei masura 2.0 chiar 2.1 - da.. pe amc kart. Ce se intampla cand umfli o minge mai mult si ce se intampla cand o umfli mai putin? Ai studiat fenomenul? e simplu, tu ai nevoie sa ramai cat de mult lipit de asfalt iar la denivelari cauciucul nu trebuie sa topaie, ci sa aibe cum prelua socurile. Pentru toti cei care alearga pe drumurile publice in loc sa mearga pana la centrua aia cu tot praful.. multa bafta le urez. Eu dupa ce am inceput sa merg primele dati pe amc kart nu am mai alergat-o pe strazi, ma rog am continuat experientele si pe niste piste mai mari ulterior, dar ne rezumam la ce avem aici. so.. fulga, cam asa sta treaba. atunci de ce spune producatorul sa FACI PRESIUNEA LA RECE asta insemna ca el isi face calculul de dilatare la incalzirea anvelopei.............. apropo......denivelari pe ....pista amckart....... deci pentru mine e clar daca vreau sa am anvelopa calda o incalzesc nu scad presiunea Mesaj completat www sa traiasca http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0...sure/index.html Editat Septembrie 17, 2010 de ianachim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sinner- Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 daca tu prin denivelare intelegi groapa de 20 cm atunci da.. nu ai sa gasesti asa ceva pe amc kart. Eu prin denivelare ma refeream asfalt valurit chiar si pe o inaltime de numai 2 cm.. Constructorul iti propune niste valori care sa conserve viata pneului, gen.. MII DE KM, ANI. Constructorul propune valorile astea intr-un regim de mers mai mult decat ideal vis a vis de ceea ce intalnim noi pe strazi. Este alegerea fiecaruia si mai ales lipsa de informare a motociclistilor duce la producerea de accidente de multe ori. AI idee cati vad cu pneuri vai mama lor? Cum dom'le ca e nou pneul.. are canale adanci.. Da are, dar e vechi si e dur, iar tu motociclistule care nu te informezi despre un minim de cunostinte in materie de fizica, risti sa te imprasti. Nu e vorba aici de tataica cu touring, ma refer in sepcial la baietasii cu vitezane si cei care merg .. destul de tare chiar daca nu excesiv de .. tare. Eu imi echipez motocicelta NUMAI cu pneuri rulate pe pista, pneuri SH de compozitie moale pe fata si cel mult medium pe spate. DAR, fata este cea mia importanta, pentru ca fata este diferente intre a ramane sau nu pe motor la o franare mia violenta si eventual si cu motorul aplecat, la fel cum si presiunea face diferenta intre o franare eficienta sau una defectuoasa. iti recomand cu incredere sa citesti "Twist of a Wrist"..se gaseste online PDF. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nyt Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 Daca intri cu presiunea recomandata de producator,spre exemplu un 2.9 la un cauciuc pe 180 o sa observi ca dupa incalzirea gumelor in loc ca mobra sa stea pe trasa o sa alunece spre exteriorul virajului ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fritz_2486 Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 atunci de ce spune producatorul sa FACI PRESIUNEA LA RECEasta insemna ca el isi face calculul de dilatare la incalzirea anvelopei.............. apropo......denivelari pe ....pista amckart....... deci pentru mine e clar daca vreau sa am anvelopa calda o incalzesc nu scad presiunea Mesaj completat www sa traiasca http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0...sure/index.html Cel mai simplu sa vezi cum e mai bine, dai cateva ture pe circuit cu presiune recomandata de producator, si alte cateva ture cu presiune mai scazuta...si vezi cu ce presiune scoti timpi mai buni. Mi se pare cel mai relevant test. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 Cel mai simplu sa vezi cum e mai bine, dai cateva ture pe circuit cu presiune recomandata de producator, si alte cateva ture cu presiune mai scazuta...si vezi cu ce presiune scoti timpi mai buni. Mi se pare cel mai relevant test. BINGO merci man Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 iti recomand cu incredere sa citesti "Twist of a Wrist"..se gaseste online PDF. E si film - in caz ca esti mai lenes de fel Dupa ce am citit ambele carti - si am vazut si filmuletul, sincer prinzi o gramada de acolo. Sinnere - nu numai cauciucu face diferenta - si vezi ca poti sa ai diferente de la 0.1 - pana la 0.4 - depinde de cum mergi si cauciuc in sine, carcasa, materialul...etc. Daca la unele mergi spre exemplu cu 1.9 pe spate - la altele mergi cu 2.0 chiar 2.1 pentru a compensa carcasa slaba a cauciucului. OOOOO si sa nu uitam si de suspensii - Rider sag si alte nebuneli d-astea....sunt o gramada de luat in calcul daca cineva doreste sa alerge la timp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OveR Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 Baieti am auzit ca e foarte misto sa intri cu presiune 3.5 pe amk ce ziceti incercam Ps am un tip care repara carene misto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sinner- Postat Septembrie 18, 2010 Share Postat Septembrie 18, 2010 survolaj, daca 'carcasa' anvelopei suporta 2.0 si iesi din pista cu 2.1 atunci nu e anvelopa de pista pentru ca e prea dura.. ma rog ma refer la un mers gen 1.16 macar (amc kart( Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Septembrie 18, 2010 Share Postat Septembrie 18, 2010 Pirelli Superbike - fata 1.9 - spate 1.8 - sta lipita pe asfalt. Ambele SC2. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Septembrie 19, 2010 Share Postat Septembrie 19, 2010 Nu va mai contrati pe tema presiunii, producatorii de anvelope dau presiunile in pneurile race. Vizitati websiteurile. Vara pe canicula e mai complicat, se supraincalzesc si se distrug. Un remediu e sa bagi un 0.1 0.2Bar mai mult. A vazut cineva high side-ul de ieri? Mesaj completat Logic ca pt pneurile stradale dau alte presiuni. A vazut cineva high side-ul de ieri? Lansez o intrebare: Citi din cei ce vin acum la Amck intentioneaza serios sa faca pasul urmator si sa vina la un circuit mai mare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CoSSmiN Postat Septembrie 19, 2010 Share Postat Septembrie 19, 2010 Lansez o intrebare: Citi din cei ce vin acum la Amck intentioneaza serios sa faca pasul urmator si sa vina la un circuit mai mare? As vrea sa ajung pe un circuit mai mare dar pentru mine asta inseamna sa-mi schimb si motoreta cu una mai mare.Asta se va intampla probabil peste 1-2 ani... Pentru inceput Amckart este destul de bun.De asemenea circuitul de la Bacau mi s-a parut foarte frumos. Ca tot suntem la presiuni, am 2 fata si 1,8 spate-Pirelli Supercorsa Sc2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Septembrie 19, 2010 Share Postat Septembrie 19, 2010 Lansez o intrebare: Citi din cei ce vin acum la Amck intentioneaza serios sa faca pasul urmator si sa vina la un circuit mai mare? Eu am fost pe Serres. Sper la anu' sa intru din nou, anul acesta a fost cu niscaiva probleme financiare, schimbare mobra As incerca si un Pannonia...ramane de vazut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nyt Postat Septembrie 19, 2010 Share Postat Septembrie 19, 2010 Sezonul urmator un Serres dar dupa ce schimb carenele ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sinner- Postat Septembrie 27, 2010 Share Postat Septembrie 27, 2010 problema majora sunt banii nu intentia, ca de intentionat sunt multi care ar intentiona. nasol cu banul in schimb. cossmin: de ce ai nevoie de mai mare pe circuit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Septembrie 29, 2010 Share Postat Septembrie 29, 2010 atunci de ce spune producatorul sa FACI PRESIUNEA LA RECEasta insemna ca el isi face calculul de dilatare la incalzirea anvelopei.............. apropo......denivelari pe ....pista amckart....... deci pentru mine e clar daca vreau sa am anvelopa calda o incalzesc nu scad presiunea Mesaj completat www sa traiasca http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0...sure/index.html Man, la 2.9Bari nu se incalzeste nici o anvelopa pe Amck, apa calda a fost descoperita demult, practic, nu citind pe www. Chiar daca pui incalzitoare, dupa 3-4 ture anvelopele la 2.9 se vor raci si cazi in ultima tura. Deocamdata stai prin parcare si urmareste-i pe baietii care se dau mai tare si safe si vezi ce presiune si ce anvelope folosesc. Taricel inseamna sub 1.10, se frineaza pina in apex destul de violent din aplecat. Daca frinezi numai cind esti drept poti sa mergi si cu 2.9. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Legnakrad. Postat Octombrie 5, 2010 Share Postat Octombrie 5, 2010 A vazut cineva high side-ul de ieri? sper sa fie ok saracu... on topic : eu m-am dat cu presiunea standard nici nu i-am facut presiunea.. oricum din vaaaasta mea experienta pe amc ( ) merge sa te dai cam cu orice presiune decenta atata timp cat primele 2 ture incalzesti gumele calumea si mentii pasul nu stai sa o lalai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.