Sari la conținut

Ture pe Amckart - Bucuresti


Kata San
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

daca o lasati pe maine, ma bag si eu. dar azi nu pot.

Eu nu am mai ajuns azi, ca am terminat treaba tarziu, in schimb George si Edi sunt acolo, George cu mobra mea.

Cica George s-ar da si maine, vedem ce si cum maine dimineata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sa-ti zic exact cum s-a intamplat...Am tras putin mai tare prin ultimele ture, am simtit ca incepe sa-mi alunece roata spate dar foarte fin (si la intrarea in curba...deci nu doar pe accelerare) si punctul culminat a fost cand mi-a derapat la iesirea din viraj...iar dup-aia am mers mult mai incet...si aluneca pe fiecare curba fara sa mai trag de gaz sau altceva. Cand m-am dat jos de pe motoreta se luau scame de cauciuc de pe margine de tot...deci nu era doar senzatia ca aluneca, chiar aluneca. Mai am un prieten care a patit acelasi lucru tot pe Amckart cu 2CT-uri (care nu sunt cauciucuri de circuit).

 

Deci daca zici ca nu le-am supraincalzit, atunci de ce alunecau? (100% nu a fost doar o senzatie)

 

 

Pt cei care inca mai cred in povesti cu rpislea cel voinic si merele de aur: PP2CT e printre cele mai mari tzepe. Mi-am luat-o si eu in anul in care a iesit Hayden campion (era un spot publicitar dat in timpul curselor de MotoGP cu noaua aparitie PP2CT la care eu si un prieten am pus botul). Mi-am dat seama in citva km de pacaleala, eu mersesem inainte pe Pilot Power normal, acela era in stare sa faca o broscutza la 10grd afara in octombrie, PP2CT nu era capabil nici la 30grd. PP2CT e o varianta mai hard pe mijloc fatza de PP, nicidecum mai moale pe oriunde (pe margini).

Anul trecut mi s-a blocat fatza cind inca eram neinclinat la un KTM RC8 echipat cu Pireli Supercorsa SP(varianta stradala a lui Supercorsa). In momentul cind m-am suit pe KTM nu stiam ca exista si asa ceva, m-am ales cu doua coaste fisurate. Concluzia e ca niste cauciucuri stradale nu ne ajuta deloc mai ales pe frinare, cedeaza mult mai devreme. Ele sint facute sa reziste multe mii de km, adica sint ca si hard, nu ofera o aderentza maxima fatza de o varianta race. Ce stiu ca tzine foarte bine si e si folosit pe strada e Dunlop D211 GP Racer Medium.

 

Vorbim si la o presiune data de fabrica-2.9atm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wow! Altza tzeapa!!!! Cred sincer ca daca majoritatea detinatorilor de vitezane ar pleca urechea putin la cum se regleaza suspensiile, compound anvelope, presiune, putina exersare de pozitie pe moto, tehnica de frinare accidentele ar fi mult mai putine pe strada.

 

Test de gindire: Linie dreapta, acceleratie maxima, urmeaza curba. Cum procedeaza racerii stradali veniti la pista(poate fi si Serres, nu numai Amckart)? Frina fatza concomitent cu frina spate. Logic nu? Rezultatul e intodeauna ca incepe sa tzopaie spatele si racerii transpira rau de emotie. Fac 3-4-9 ture, nu se schimba nimic. Nu-i mai simplu sa puna frina doar cu fatza? Ei zic ca nu. Si tot le tzopaie spatele, si tot incet incet merg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

JAGI, ai dreptate cu multe dar stai linistit, nimeni nu umbla cu 2.9 bari in guma spate, asa cum recomanda producatorul. Pana acum am trecut prin trei ateliere de schimbat cauciucuri si de fiecare data cei care se ocupau cu asta au sugerat o presiune sensibil mai mica, in general sub 2. Amuzant este ca 1.8-1.9 este prea putin pentru unul ca mine, la 110kg (echipat) si motoare de 210kg fiecare :lol: De asta eu as pune pariu ca sunt o gramada care risca sa-si rupa gatul datorita presiunii mult prea mici, pe care nici nu stiu cum sau nu sunt interesati sa o verifice.

 

La suspensii e poveste complicata, cel mai bine e sa ti le regleze cineva. Pe cei care au idee ii numeri pe degete si chiar si asa, reglajul, dincolo de sag, e o treaba tare subiectiva. Asta inseamna ca posesorul de vitezana trebuie sa invete ce fac si sa umble si singur la rebound si comp. Nu e ca la presiunea din gume :hurt:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sa-ti zic exact cum s-a intamplat...Am tras putin mai tare prin ultimele ture, am simtit ca incepe sa-mi alunece roata spate dar foarte fin (si la intrarea in curba...deci nu doar pe accelerare) si punctul culminat a fost cand mi-a derapat la iesirea din viraj...iar dup-aia am mers mult mai incet...si aluneca pe fiecare curba fara sa mai trag de gaz sau altceva. Cand m-am dat jos de pe motoreta se luau scame de cauciuc de pe margine de tot...deci nu era doar senzatia ca aluneca, chiar aluneca. Mai am un prieten care a patit acelasi lucru tot pe Amckart cu 2CT-uri (care nu sunt cauciucuri de circuit).

 

Deci daca zici ca nu le-am supraincalzit, atunci de ce alunecau? (100% nu a fost doar o senzatie)

 

Intrebare de baraj? in ce treapta mergi? - acum va incepe o mega polemica :moron:

Eu o ard numai cu a 2-a, si mergand constant am realizat ca am scos timpi mult mi buni.

 

O alta treaba, studiza-ti trasele cu cineva care merge mai rapid ca tine, ai sa afli ca pierzi timp fix din cauza traselor (de exemplu in avatarul tau esti 'milles away' si degeaba bruschezi acceleratia in disperarea de a iesi maa repede din viraj sau arunci motorul de pe un picior pe celalalt 'energic'.. schimbarile de directie facute heirupist destabilizeaza suspensiile => intri mai incet in urmatorul viraj.

Mesaj completat

Test de gindire: Linie dreapta, acceleratie maxima, urmeaza curba. Cum procedeaza racerii stradali veniti la pista(poate fi si Serres, nu numai Amckart)? Frina fatza concomitent cu frina spate. Logic nu? Rezultatul e intodeauna ca incepe sa tzopaie spatele si racerii transpira rau de emotie. Fac 3-4-9 ture, nu se schimba nimic. Nu-i mai simplu sa puna frina doar cu fatza? Ei zic ca nu. Si tot le tzopaie spatele, si tot incet incet merg.

 

Unde nu mai pui ca frana de motor e total ignorata, cand de fapt este un factor cheie in pista.

Frana de spate este problema psihica a oricarui motociclist de pe strada, indiferent ca e vitezist sau nu, eu cand am urcat-o pe a mea prietena pe motor sa mai exerseze, i-am scos frana spate, exact in ideea asta, sa invete sa franeze eficient.

Editat de Sinner-
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care mai merge ca mine ? 1,5 fata cu 1,8 spate, presiune ma refer .... cauciucurile sunt aderente, Dunlop Sportmax GP si Pirelli Diablo SuperBike daca tin bine minte ... de fapt nu mai stiu exact. Mi-a luat juma de an sa-l conving pe var'miu sa nu mai bage 2,5 in spate si 2 in fata ca asa scrie in carte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care mai merge ca mine ? 1,5 fata cu 1,8 spate, presiune ma refer .... cauciucurile sunt aderente, Dunlop Sportmax GP si Pirelli Diablo SuperBike daca tin bine minte ... de fapt nu mai stiu exact. Mi-a luat juma de an sa-l conving pe var'miu sa nu mai bage 2,5 in spate si 2 in fata ca asa scrie in carte

 

 

Mi se pare putin ! Eu am Metzeler Racetek si merg 2.0 fatza ,1.7-1.8 spate !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare de baraj? in ce treapta mergi? - acum va incepe o mega polemica :moron:

Eu o ard numai cu a 2-a, si mergand constant am realizat ca am scos timpi mult mi buni.

 

O alta treaba, studiza-ti trasele cu cineva care merge mai rapid ca tine, ai sa afli ca pierzi timp fix din cauza traselor (de exemplu in avatarul tau esti 'milles away' si degeaba bruschezi acceleratia in disperarea de a iesi maa repede din viraj sau arunci motorul de pe un picior pe celalalt 'energic'.. schimbarile de directie facute heirupist destabilizeaza suspensiile => intri mai incet in urmatorul viraj.

Mesaj completat

 

 

Tot cu a 2-a merg si eu tot circuitul...cat despre presiunea in cauciucuri am 2.2 si pe fata si pe spate(cam mult cred). Totusi o sa va ascult sfatul si o sa incerc sa merg mai cursiv si sa fiu mai bland cu acceleratia sa vedem ce iese.

 

Maine la 10 dimineata o sa fiu pe Amckart cu inca un baiat...poate mai invatam ceva trase mai rapide

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma bag si eu ca "fulga"

 

asta cu presiunea scazuta sincer cred ca e o treaba romaneasca

daca in off road inteleg sa scoti aerul

pe asfalt imi pare o prostie

 

sa ai o sup mai mare ca sa incalzesti anvelopa.............

 

pai ia in puii mei 2 "camasi " electrice speciale si inainte sa te dai faci anvelopele "gata calite la foc mic"

 

dar inteleg intr.un fel ideea

la 20 ron 10 min cine dracu are timp sa isi incalzeasca anvelopele la o presiune normala

 

oricum la ce pista reusim si noi sa avem mai mare deranjul pana acolo pe centura prin tot praful

 

sincer ii inteleg pe baietii care o alearga pe drumurile publice.........cu riscurile aferente, desigur

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact ca 'fulga' te-ai bagat mestere.

 

Suprafata de contact nu e singurul motiv pentru 1,8 in pneuri. Ai idee ce se intampla cu aerul cand se incalzeste? hmm.. SE DILATA, asadar, dupa de intri cu 1,8 la iesire vei masura 2.0 chiar 2.1 - da.. pe amc kart.

Ce se intampla cand umfli o minge mai mult si ce se intampla cand o umfli mai putin? Ai studiat fenomenul? e simplu, tu ai nevoie sa ramai cat de mult lipit de asfalt iar la denivelari cauciucul nu trebuie sa topaie, ci sa aibe cum prelua socurile.

 

Pentru toti cei care alearga pe drumurile publice in loc sa mearga pana la centrua aia cu tot praful.. multa bafta le urez. Eu dupa ce am inceput sa merg primele dati pe amc kart nu am mai alergat-o pe strazi, ma rog am continuat experientele si pe niste piste mai mari ulterior, dar ne rezumam la ce avem aici.

 

so.. fulga, cam asa sta treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact ca 'fulga' te-ai bagat mestere.

 

Suprafata de contact nu e singurul motiv pentru 1,8 in pneuri. Ai idee ce se intampla cu aerul cand se incalzeste? hmm.. SE DILATA, asadar, dupa de intri cu 1,8 la iesire vei masura 2.0 chiar 2.1 - da.. pe amc kart.

Ce se intampla cand umfli o minge mai mult si ce se intampla cand o umfli mai putin? Ai studiat fenomenul? e simplu, tu ai nevoie sa ramai cat de mult lipit de asfalt iar la denivelari cauciucul nu trebuie sa topaie, ci sa aibe cum prelua socurile.

 

Pentru toti cei care alearga pe drumurile publice in loc sa mearga pana la centrua aia cu tot praful.. multa bafta le urez. Eu dupa ce am inceput sa merg primele dati pe amc kart nu am mai alergat-o pe strazi, ma rog am continuat experientele si pe niste piste mai mari ulterior, dar ne rezumam la ce avem aici.

 

so.. fulga, cam asa sta treaba.

 

atunci de ce spune producatorul sa FACI PRESIUNEA LA RECE

asta insemna ca el isi face calculul de dilatare la incalzirea anvelopei..............

apropo......denivelari pe ....pista amckart.......

 

deci pentru mine e clar

daca vreau sa am anvelopa calda o incalzesc nu scad presiunea

Mesaj completat

www sa traiasca

 

http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0...sure/index.html

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tu prin denivelare intelegi groapa de 20 cm atunci da.. nu ai sa gasesti asa ceva pe amc kart.

Eu prin denivelare ma refeream asfalt valurit chiar si pe o inaltime de numai 2 cm..

 

Constructorul iti propune niste valori care sa conserve viata pneului, gen.. MII DE KM, ANI. Constructorul propune valorile astea intr-un regim de mers mai mult decat ideal vis a vis de ceea ce intalnim noi pe strazi.

 

Este alegerea fiecaruia si mai ales lipsa de informare a motociclistilor duce la producerea de accidente de multe ori.

AI idee cati vad cu pneuri vai mama lor? Cum dom'le ca e nou pneul.. are canale adanci.. Da are, dar e vechi si e dur, iar tu motociclistule care nu te informezi despre un minim de cunostinte in materie de fizica, risti sa te imprasti.

 

Nu e vorba aici de tataica cu touring, ma refer in sepcial la baietasii cu vitezane si cei care merg .. destul de tare chiar daca nu excesiv de .. tare.

 

Eu imi echipez motocicelta NUMAI cu pneuri rulate pe pista, pneuri SH de compozitie moale pe fata si cel mult medium pe spate. DAR, fata este cea mia importanta, pentru ca fata este diferente intre a ramane sau nu pe motor la o franare mia violenta si eventual si cu motorul aplecat, la fel cum si presiunea face diferenta intre o franare eficienta sau una defectuoasa.

 

iti recomand cu incredere sa citesti "Twist of a Wrist"..se gaseste online PDF.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Daca intri cu presiunea recomandata de producator,spre exemplu un 2.9 la un cauciuc pe 180 o sa observi ca dupa incalzirea gumelor in loc ca mobra sa stea pe trasa o sa alunece spre exteriorul virajului ! :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atunci de ce spune producatorul sa FACI PRESIUNEA LA RECE

asta insemna ca el isi face calculul de dilatare la incalzirea anvelopei..............

apropo......denivelari pe ....pista amckart.......

 

deci pentru mine e clar

daca vreau sa am anvelopa calda o incalzesc nu scad presiunea

Mesaj completat

www sa traiasca

 

http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0...sure/index.html

 

Cel mai simplu sa vezi cum e mai bine, dai cateva ture pe circuit cu presiune recomandata de producator, si alte cateva ture cu presiune mai scazuta...si vezi cu ce presiune scoti timpi mai buni. Mi se pare cel mai relevant test.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai simplu sa vezi cum e mai bine, dai cateva ture pe circuit cu presiune recomandata de producator, si alte cateva ture cu presiune mai scazuta...si vezi cu ce presiune scoti timpi mai buni. Mi se pare cel mai relevant test.

 

 

BINGO

 

merci man

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti recomand cu incredere sa citesti "Twist of a Wrist"..se gaseste online PDF.

 

E si film - in caz ca esti mai lenes de fel :P

 

Dupa ce am citit ambele carti - si am vazut si filmuletul, sincer prinzi o gramada de acolo.

 

 

Sinnere - nu numai cauciucu face diferenta - si vezi ca poti sa ai diferente de la 0.1 - pana la 0.4 - depinde de cum mergi si cauciuc in sine, carcasa, materialul...etc. Daca la unele mergi spre exemplu cu 1.9 pe spate - la altele mergi cu 2.0 chiar 2.1 pentru a compensa carcasa slaba a cauciucului. OOOOO si sa nu uitam si de suspensii :cheers: - Rider sag si alte nebuneli d-astea....sunt o gramada de luat in calcul daca cineva doreste sa alerge la timp :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va mai contrati pe tema presiunii, producatorii de anvelope dau presiunile in pneurile race. Vizitati websiteurile. Vara pe canicula e mai complicat, se supraincalzesc si se distrug. Un remediu e sa bagi un 0.1 0.2Bar mai mult. A vazut cineva high side-ul de ieri?

Mesaj completat

Logic ca pt pneurile stradale dau alte presiuni.

A vazut cineva high side-ul de ieri?

 

Lansez o intrebare: Citi din cei ce vin acum la Amck intentioneaza serios sa faca pasul urmator si sa vina la un circuit mai mare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...