Sari la conținut

Trepidati La Franare Pe Fata?


Postări Recomandate

Salut,

 

Am un VTR firestorm, iar anul trecut am avut o mini cazutura, nu mare lucru. Am iesit la o tura prin provincie si i-am dat mai tare, iar cnd am pus frana pe fata a inceput sa-mi vibreze puternic in maneta, k si o bataie. In oras la viteze sub 100, nu se simte nimik, ci numai la viteze mari. Sa fie oare vreun disc putin indoit, ma gandesc sa nu fi atins cnd am picat jos.>>>???nu stiu...voi ce ziceti....se poate repara?...k ele sunt in stare f buna.

 

Multumesc

Mihai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate sa fie discul putin indoit sau janta putin stramba. De indreaptat discul din cate am inteles este mai dificil. Daca e stramb iti recomand inlocuirea.

 

Verifica si prinderile discului pe roata, suruburile. Tine-o cu roata sus, tine o surbelnita fixa pe furca, foarte aproape de disc si invarte de roata; apropie tot mai mult surubelnita, fara sa atingi; daca se aud sunete in aceeasi parte a rotii care atinge surubelnita, eu zic sa iti schimbi discul, ca nu ii de jucat cu franele, plus ca iti poate strica si etrierul, in timp.

 

Cele bune.

Editat de Dan Cãta
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica si prinderile discului pe roata, suruburile. Tine-o cu roata sus, tine o surbelnita fixa pe furca, foarte aproape de disc si invarte de roata; apropie tot mai mult surubelnita, fara sa atingi; daca se aud sunete in aceeasi parte a rotii care atinge surubelnita, eu zic sa iti schimbi discul, ca nu ii de jucat cu franele, plus ca iti poate strica si etrierul, in timp.

 

Cele bune.

 

ori ce disc are o bataie mica pentru a distanta dupa franare placutzele, altfel frana ar ramane blocata putin si plcutzele s-ar toci mai repede ... nu zic acum ca daca are o bataie mai mare e ok, dar nici atza nu trebuie sa fie ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ori ce disc are o bataie mica pentru a distanta dupa franare placutzele, altfel frana ar ramane blocata putin si plcutzele s-ar toci mai repede ... nu zic acum ca daca are o bataie mai mare e ok, dar nici atza nu trebuie sa fie ...

 

 

Sal.

 

In primul rand multumesc tuturor k mi-ati raspuns.

 

Asa e...si eu stiu la fel...k discurile nu trebuie sa fie perfecte, tocmai pt a distanta placutel.....dar ...nu stiu...sincer, doar la viteza mare peste 100-120, cam asa, cand pun frana, incepe o trepidatie.....in rest nu se simte nimik in mers, referitor la janta..... o sa-i fac un test cu o surubelnita sau aparata de-ala(k nu ma pricep cum ii zice)...sa testez....

 

Multumesc.

 

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai verificat presiunea in pneuri? Mie mi-au disparut toate trepidatiile dupa ce am verificat presiunea si m-am prins ca rotile erau dezumflate de-a binelea :P

 

presiunea e ok, tot timpul o verific, mai ales dak plec la drum lung....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am un VTR firestorm, iar anul trecut am avut o mini cazutura, nu mare lucru. Am iesit la o tura prin provincie si i-am dat mai tare, iar cnd am pus frana pe fata a inceput sa-mi vibreze puternic in maneta, k si o bataie. In oras la viteze sub 100, nu se simte nimik, ci numai la viteze mari. Sa fie oare vreun disc putin indoit, ma gandesc sa nu fi atins cnd am picat jos.>>>???nu stiu...voi ce ziceti....se poate repara?...k ele sunt in stare f buna.

 

Multumesc

Mihai

"trepidati la franare pe fata?"........ trepidam, trepidam..... :P lasand la o parte articolul hotarat, incearca sa verifici daca ai joc in rulmenti. daca nu ai joc in rulmenti, ia un ceas comparator, fixeaza-l cumva pe un brat al furcii astfel incat sa palpeze zona lipsita de gauri a discului si cat mai aproape de circumferinta si invarte usor de roata cu ochii pe acul indicator al comparatorului.

 

ori ce disc are o bataie mica pentru a distanta dupa franare placutzele, altfel frana ar ramane blocata putin si plcutzele s-ar toci mai repede ... nu zic acum ca daca are o bataie mai mare e ok, dar nici atza nu trebuie sa fie ...

uzual, bataia nu trebuie sa depaseasca o zecime de mm, dar, asta depinde si de producator, adica de specificatiile tehnice.

in continuare, pentru initiatorul topicului:

in orice caz, daca bataia la disc este mai mare decat recomanda producatorul, schimba-l, nu merge indreptat, rectificat, etc.

repeti procedura si pentru celalalt disc (nu am fost foarte atent dar parca doua ar trebui sa ai, nu?)

inca o data, verifica intai jocul in rulmentii rotii.

 

Sal.

 

In primul rand multumesc tuturor k mi-ati raspuns.

 

Asa e...si eu stiu la fel...k discurile nu trebuie sa fie perfecte, tocmai pt a distanta placutel.....dar ...nu stiu...sincer, doar la viteza mare peste 100-120, cam asa, cand pun frana, incepe o trepidatie.....in rest nu se simte nimik in mers, referitor la janta..... o sa-i fac un test cu o surubelnita sau aparata de-ala(k nu ma pricep cum ii zice)...sa testez....

 

Multumesc.

 

Numai bine!

asa este, fulajul discului este pentru indepartarea placutelor de acesta.

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"trepidati la franare pe fata?"........ trepidam, trepidam..... :P lasand la o parte articolul hotarat, incearca sa verifici daca ai joc in rulmenti. daca nu ai joc in rulmenti, ia un ceas comparator, fixeaza-l cumva pe un brat al furcii astfel incat sa palpeze zona lipsita de gauri a discului si cat mai aproape de circumferinta si invarte usor de roata cu ochii pe acul indicator al comparatorului.

 

 

uzual, bataia nu trebuie sa depaseasca o zecime de mm, dar, asta depinde si de producator, adica de specificatiile tehnice.

in continuare, pentru initiatorul topicului:

in orice caz, daca bataia la disc este mai mare decat recomanda producatorul, schimba-l, nu merge indreptat, rectificat, etc.

repeti procedura si pentru celalalt disc (nu am fost foarte atent dar parca doua ar trebui sa ai, nu?)

inca o data, verifica intai jocul in rulmentii rotii.

 

 

asa este, fulajul discului este pentru indepartarea placutelor de acesta.

 

 

Multumesc :jump:....da, doua discuri are, of ...si m-am interesat cam cat ma costa unele noi(cu floricele)....Galfer- 350eur.....si n-am bani acum pt investitia asta....:jump:....dar tot o sa le schimb in caz k se adevereste k discurile sunt de vina...cum se nimeresc cnd nu treb problemele...

 

multumesc.....azi o sa-i fac testul cu ceasul comparator....sa vedem ce-o iesi....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc :jump:....da, doua discuri are, of ...si m-am interesat cam cat ma costa unele noi(cu floricele)....Galfer- 350eur.....si n-am bani acum pt investitia asta....:P....dar tot o sa le schimb in caz k se adevereste k discurile sunt de vina...cum se nimeresc cnd nu treb problemele...

 

multumesc.....azi o sa-i fac testul cu ceasul comparator....sa vedem ce-o iesi....

nu uita, neaparat jocul in rulmenti intai caci, altfel iti va indica eronat.

de asemena, inainte sa pui comparatorul pe discuri, verifica strangerea axului de la roata, stangerea discurilor, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut trepidatii la franare in ghidon si maneta cand aveam discul de frana stramb. Se poate indrepta!

 

Mi s-a mai intamplat sa trepideze (desi asta era si la viteze mici) cand aveam presiunea pe fata foarte mica (1.5).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) Ai discurile sau discul strimb!

2) Discurile usor strimbe se indreapta lejer!

3) NU discurile departeaza placutele ci garniturile din etrier!UN disc nou,sau un disc performant de curse, nu are nici cea mai mica bataie!

4)Singurul sfat intelept, a fost a celui care ti-a sugerat sa pui ceas comparator pe discuri, din pacate a spus si sa le schimbi, doar ca un disc costa vreo 150 /250E depinde de moto si firma!

Repet! Un disc usor strimb 3/4 milimetri bataie se indreapta foarte usor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) Ai discurile sau discul strimb!

2) Discurile usor strimbe se indreapta lejer!

3) NU discurile departeaza placutele ci garniturile din etrier!UN disc nou,sau un disc performant de curse, nu are nici cea mai mica bataie!

4)Singurul sfat intelept, a fost a celui care ti-a sugerat sa pui ceas comparator pe discuri, din pacate a spus si sa le schimbi, doar ca un disc costa vreo 150 /250E depinde de moto si firma!

Repet! Un disc usor strimb 3/4 milimetri bataie se indreapta foarte usor!

cum indeparteaza placutele garniturile din etrier??????????

explica tu mecanismul aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum indeparteaza placutele garniturile din etrier??????????

explica tu mecanismul aici.

Prin elasticitatea garnituri din interiorul etrierului.O data cu miscarea pistonasului din interior, datorita presiuni create garnitura se depalseasa spre exterior prin deformare citeva zecimi,atunci cind presiunea este eliberata ,garnitura i-a forma initiala,si targe dupa ea pistonul adica acele citeva zecimi necesare pentru a elibera placutele pe un disc perfect drept!Asa se explica si incingerea discurilor cind pistonasele sunt murdare si blocate,forta garnituri nefiind destul de puternica sa reptraga pistonasele.Este drept ca nu prea gasesti discuri foarte drepte si prin bataia lor ajuta si ele la retragerea pistonaselor!

Daca nu esti pe deplin convins,va trebui sa raspunzi tu la o intrebare si anume:Daca discurile sunt perfect drepte fara nici o bataie(de ex.discurile de auto care au fost rectificate recent pe strung) care nu au nici o sutime bataie,cum indeperteaza ele pistonasele?

 

 

 

 

ex:http://auto.howstuffworks.com/disc-brake2.htm

 

PS.asa cum ai citit acolo principalul factor in retragerea pistonaselor sunt garniturile,dupa care sunt "bataile" discurilor,daca nici acum nu crezi intoarce-te la inrebarea mea ............

 

:P

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin elasticitatea garnituri din interiorul etrierului.O data cu miscarea pistonasului din interior, datorita presiuni create garnitura se depalseasa spre exterior prin deformare citeva zecimi,atunci cind presiunea este eliberata ,garnitura i-a forma initiala,si targe dupa ea pistonul adica acele citeva zecimi necesare pentru a elibera placutele pe un disc perfect drept!Asa se explica si incingerea discurilor cind pistonasele sunt murdare si blocate,forta garnituri nefiind destul de puternica sa reptraga pistonasele.Este drept ca nu prea gasesti discuri foarte drepte si prin bataia lor ajuta si ele la retragerea pistonaselor!

Daca nu esti pe deplin convins,va trebui sa raspunzi tu la o intrebare si anume:Daca discurile sunt perfect drepte fara nici o bataie(de ex.discurile de auto care au fost rectificate recent pe strung) care nu au nici o sutime bataie,cum indeperteaza ele pistonasele?

 

 

 

 

ex:http://auto.howstuffworks.com/disc-brake2.htm

 

PS.asa cum ai citit acolo principalul factor in retragerea pistonaselor sunt garniturile,dupa care sunt "bataile" discurilor,daca nici acum nu crezi intoarce-te la inrebarea mea ............

 

:bigstar:

raspunsul tau e complet aiurea, garniturile chiar nu au alt rol decat de a etansa, ca de aia sunt garnituri. daca te referi la garniturile de praf, care au o forma oarecum conica, in nici un caz nici ele nu trag pistonasele inapoi.

daca discul nu are fulaj, roata oricum are fulaj din rulmenti, care, oricat de noi si de lipsiti de joc, tot au un joc de cateva miimi de mm necesar functionarii. ei, acum daca studiezi un pic de geometrie, vei afla imediat cum se traduce un joc de cateva miimi din centrul rotii la circumferinta discului de frana si iti vei demonta imediat mitul garniturilor care aduc pistoanele inapoi.

 

Prin elasticitatea garnituri din interiorul etrierului.O data cu miscarea pistonasului din interior, datorita presiuni create garnitura se depalseasa spre exterior prin deformare citeva zecimi,atunci cind presiunea este eliberata ,garnitura i-a forma initiala,si targe dupa ea pistonul adica acele citeva zecimi necesare pentru a elibera placutele pe un disc perfect drept!Asa se explica si incingerea discurilor cind pistonasele sunt murdare si blocate,forta garnituri nefiind destul de puternica sa reptraga pistonasele.Este drept ca nu prea gasesti discuri foarte drepte si prin bataia lor ajuta si ele la retragerea pistonaselor!

Daca nu esti pe deplin convins,va trebui sa raspunzi tu la o intrebare si anume:Daca discurile sunt perfect drepte fara nici o bataie(de ex.discurile de auto care au fost rectificate recent pe strung) care nu au nici o sutime bataie,cum indeperteaza ele pistonasele?

 

 

 

 

ex:http://auto.howstuffworks.com/disc-brake2.htm

 

PS.asa cum ai citit acolo principalul factor in retragerea pistonaselor sunt garniturile,dupa care sunt "bataile" discurilor,daca nici acum nu crezi intoarce-te la inrebarea mea ............

 

:crack:

apropos, ce inseamna "any wobble in the rotor may actually pull the pads a small distance away from the rotor"??????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Racesc gura (tastele )degeaba aici nu este un forum din care toata lume are de invatat,si din care ne putem ajuta uni pe alti,este un forum pe care toata lume se contrazice pe sau in afara subiectului,am zis de atitea ori ca nu am sa mai postez, dar datorita tie, cred ca nu o voi mai face vre-o data.

Iti multumesc pentru ca m-ai luminat!

Ps.Apropo:(the rubber piston seal and any wobble in the rotor may actually pull the pads a small distance away from the rotor).

Se pare ca ai omis prima parte! :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Racesc gura (tastele )degeaba aici nu este un forum din care toata lume are de invatat,si din care ne putem ajuta uni pe alti,este un forum pe care toata lume se contrazice pe sau in afara subiectului,am zis de atitea ori ca nu am sa mai postez, dar datorita tie, cred ca nu o voi mai face vre-o data.

Iti multumesc pentru ca m-ai luminat!

Ps.Apropo:(the rubber piston seal and any wobble in the rotor may actually pull the pads a small distance away from the rotor).

Se pare ca ai omis prima parte! :blbl:

daca gasesti ceva pe net, un sait, tine cont ca a fost facut tot de unu', asa imi pot face si eu un sait frumos dichisit si aranjat si in care sa spun ca praful ce se depune pe janta, rezultat in urma uzurii normale a placutelor de frana este bun in tratamentul reumatismului. sa fii sigur ca se vor gasi cativa care vor pune botul imediat, fara sa analizeze macar un pic despre ce este vorba si ii vei vedea cu pete negre pe la incheieturile mainilor, coate, genunchi, etc.

 

acum, ontopic, de fapt tot cam offtopic, ca initiatorul si-a primit deja raspunsurile folositoare in afara de interventia ta facuta de la o inaltime albastra de nas pe sus, daca pui un demontezi un etrier in perfecta stare de functionare si il lasi liber, fara placute, fara nimic pe el dar conectat la circuitul hidraulic si daca apesi usor si eliberezi frana, fara a arunca pistonasele afara, vei constata cu stupoare ca, la eliberarea pompei de frana, pistoanele sau pistonul din etrier va iesi si se va retrage singur. de ce? in nici un caz din cauza garniturilor, ci din cauza faptului ca, pana in momentul in care interiorul pompei centrale nu este pus in comunicare cu borcanul de lichid, circuitul este inchis si etans, forta care aduce pistonul etrierului inapoi fiind cea generata de destinderea arcului de revenire al pompei centrale. referitor la garniturile tale cu care ii dai cu atata inversunare bazandu-te pe niste argumente citite prin colturi de saituri, explica-mi si mie cum poate o forta orientata radial la un cilindru (forta elastica a garniturii dintre etrier si piston) sa poata actiona acelasi cilindru in plan axial? explica-mi si mie cum este fizic posibil asa ceva.

si, sa-ti usurez cautarile cu gugal, sa-ti dau tot eu raspunsul: la un cilindru este IMPOSIBIL. singura cale de a genera o forta rezultanta care sa deplaseze cilindrul axial ar fi ca acest cilindru sa fie trunchi de con. ori, asta este absurd. (reducere la absurd se cheama demonstratia mea).

 

p.s. tu daca strangi un colier pe un furtun care este bagat pe un stutz, ti s-a intamplat ca pe masura ce strangi colierul sa-ti arunce furtunul de pe stutz in cap? :crack: :blbl: :laugh: :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca gasesti ceva pe net, un sait, tine cont ca a fost facut tot de unu', asa imi pot face si eu un sait frumos dichisit si aranjat si in care sa spun ca praful ce se depune pe janta, rezultat in urma uzurii normale a placutelor de frana este bun in tratamentul reumatismului. sa fii sigur ca se vor gasi cativa care vor pune botul imediat, fara sa analizeze macar un pic despre ce este vorba si ii vei vedea cu pete negre pe la incheieturile mainilor, coate, genunchi, etc.

 

acum, ontopic, de fapt tot cam offtopic, ca initiatorul si-a primit deja raspunsurile folositoare in afara de interventia ta facuta de la o inaltime albastra de nas pe sus, daca pui un demontezi un etrier in perfecta stare de functionare si il lasi liber, fara placute, fara nimic pe el dar conectat la circuitul hidraulic si daca apesi usor si eliberezi frana, fara a arunca pistonasele afara, vei constata cu stupoare ca, la eliberarea pompei de frana, pistoanele sau pistonul din etrier va iesi si se va retrage singur. de ce? in nici un caz din cauza garniturilor, ci din cauza faptului ca, pana in momentul in care interiorul pompei centrale nu este pus in comunicare cu borcanul de lichid, circuitul este inchis si etans, forta care aduce pistonul etrierului inapoi fiind cea generata de destinderea arcului de revenire al pompei centrale. referitor la garniturile tale cu care ii dai cu atata inversunare bazandu-te pe niste argumente citite prin colturi de saituri, explica-mi si mie cum poate o forta orientata radial la un cilindru (forta elastica a garniturii dintre etrier si piston) sa poata actiona acelasi cilindru in plan axial? explica-mi si mie cum este fizic posibil asa ceva.

si, sa-ti usurez cautarile cu gugal, sa-ti dau tot eu raspunsul: la un cilindru este IMPOSIBIL. singura cale de a genera o forta rezultanta care sa deplaseze cilindrul axial ar fi ca acest cilindru sa fie trunchi de con. ori, asta este absurd. (reducere la absurd se cheama demonstratia mea).

 

p.s. tu daca strangi un colier pe un furtun care este bagat pe un stutz, ti s-a intamplat ca pe masura ce strangi colierul sa-ti arunce furtunul de pe stutz in cap? :crack: :blbl: :laugh: :bigstar:

Din pacate eu nu am astita timp la dispozitie pentru a scrie asa de mult ca tine,mai am si servicicare din pacate este de mecanic,si intimpul liber repar motociclete pentru uni care se "risca" pe mina mea dindu-se si la curse. Din aceasta cauza incerc sa raspund simplu, si la subiect,nu ca sunt o somitate in materie si am nasul pe sus,cu toate ca 23 de ani de mecanica practica,imi da oarecum dreptul sa-mi spun opinia in aceasta materie .

Dar sa-ti raspund pe scurt la mormanul de informatii care binevoiesti sa m-i le oferi,ai spus asa:

 

daca pui un demontezi un etrier in perfecta stare de functionare si il lasi liber, fara placute, fara nimic pe el dar conectat la circuitul hidraulic si daca apesi usor si eliberezi frana, fara a arunca pistonasele afara, vei constata cu stupoare ca, la eliberarea pompei de frana, pistoanele sau pistonul din etrier va iesi si se va retrage singur. de ce? in nici un caz din cauza garniturilor, ci din cauza faptului ca, pana in momentul in care interiorul pompei centrale nu este pus in comunicare cu borcanul de lichid, circuitul este inchis si etans, forta care aduce pistonul etrierului inapoi fiind cea generata de destinderea arcului de revenire al pompei centrale.

 

Raspuns :Pina cind interiorul pompei este pus in legatura cu borcanul in fata garniturilor ai presiune,asa ca as vrea sa stiu cum se intoarce pistonul daca in spatele lui ai presiune?

 

Unele etriere sunt flotante atunci cum departeaza placutele fulajul discului daca etrierul se misca o data cu discul in acelasi plan.

Legat de unele site, unii dintre cei care isi fac site, mai stiu si mecanica si vor sa impartaseasca si la alti, daca ai fi navigat in acel site, ai fi vazut ca sunt o multime de informatii despre mecanica si cel, sau cei, care le-au scris au habar cu ce se maninca.din fericire pentru mine eu nu am nevoie de cautari pe google am recurs la lucrul acesta pentru ca in istoria postari mele pe acest site am dat de multi (toma necredinciosu) si am incercat sa vin cu argumente pentru a nu fi doar parerea me personala

 

Un alt site de prosti:http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible.html

Sa fii fericit! Eu am incheiat subiectul :blbl:

 

In timp se iti raspund tie eu fac asta ,tu ce faci?

Vezi ca una din imagini se refera la indreptarea discurilor......

post-15340-1214992403_thumb.jpg

post-15340-1214992467_thumb.jpg

post-15340-1214992491_thumb.jpg

post-15340-1214992519_thumb.jpg

post-15340-1214992562_thumb.jpg

post-15340-1214992720_thumb.jpg

post-15340-1214992750_thumb.jpg

post-15340-1214992780_thumb.jpg

post-15340-1214992803_thumb.jpg

post-15340-1214992833_thumb.jpg

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate eu nu am astita timp la dispozitie pentru a scrie asa de mult ca tine,mai am si servicicare din pacate este de mecanic,si intimpul liber repar motociclete pentru uni care se "risca" pe mina mea dindu-se si la curse. Din aceasta cauza incerc sa raspund simplu, si la subiect,nu ca sunt o somitate in materie si am nasul pe sus,cu toate ca 23 de ani de mecanica practica,imi da oarecum dreptul sa-mi spun opinia in aceasta materie .

Dar sa-ti raspund pe scurt la mormanul de informatii care binevoiesti sa m-i le oferi,ai spus asa:

 

daca pui un demontezi un etrier in perfecta stare de functionare si il lasi liber, fara placute, fara nimic pe el dar conectat la circuitul hidraulic si daca apesi usor si eliberezi frana, fara a arunca pistonasele afara, vei constata cu stupoare ca, la eliberarea pompei de frana, pistoanele sau pistonul din etrier va iesi si se va retrage singur. de ce? in nici un caz din cauza garniturilor, ci din cauza faptului ca, pana in momentul in care interiorul pompei centrale nu este pus in comunicare cu borcanul de lichid, circuitul este inchis si etans, forta care aduce pistonul etrierului inapoi fiind cea generata de destinderea arcului de revenire al pompei centrale.

 

Raspuns :Pina cind interiorul pompei este pus in legatura cu borcanul in fata garniturilor ai presiune,asa ca as vrea sa stiu cum se intoarce pistonul daca in spatele lui ai presiune?

 

Unele etriere sunt flotante atunci cum departeaza placutele fulajul discului daca etrierul se misca o data cu discul in acelasi plan.

Legat de unele site, unii dintre cei care isi fac site, mai stiu si mecanica si vor sa impartaseasca si la alti, daca ai fi navigat in acel site, ai fi vazut ca sunt o multime de informatii despre mecanica si cel, sau cei, care le-au scris au habar cu ce se maninca.din fericire pentru mine eu nu am nevoie de cautari pe google am recurs la lucrul acesta pentru ca in istoria postari mele pe acest site am dat de multi (toma necredinciosu) si am incercat sa vin cu argumente pentru a nu fi doar parerea me personala

 

Un alt site de prosti:http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible.html

Sa fii fericit! Eu am incheiat subiectul :bigstar:

 

In timp se iti raspund tie eu fac asta ,tu ce faci?

Vezi ca una din imagini se refera la indreptarea discurilor......

in afara de faptul ca ai vorbit mult si incorect si ortografic si gramatical, ai mai si dat o perla clara de carpaci care a invatat unele chestii mecanic, fara sa inteleaga ce anume se petrece acolo: "Raspuns :Pina cind interiorul pompei este pus in legatura cu borcanul in fata garniturilor ai presiune,asa ca as vrea sa stiu cum se intoarce pistonul daca in spatele lui ai presiune?" daca macar citeai cu mai multa atentie intelegeai ca se refera, presiune ai in fata garniturilor atat cat timp o exerciti tu apasand pe maner, dupa ce il eliberezi de unde o mai ai?

am pus si eu o intrebare, io nu sunt mecanic si as fi vrut sa aflu raspunsul din punctul tau de vedere de MECANIC:

"explica-mi si mie cum poate o forta orientata radial la un cilindru (forta elastica a garniturii dintre etrier si piston) sa poata actiona acelasi cilindru in plan axial? explica-mi si mie cum este fizic posibil asa ceva."

si, inclusiv, vreau sa-mi spui daca ai patit ca in p.s.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in afara de faptul ca ai vorbit mult si incorect si ortografic si gramatical, ai mai si dat o perla clara de carpaci care a invatat unele chestii mecanic, fara sa inteleaga ce anume se petrece acolo: "Raspuns :Pina cind interiorul pompei este pus in legatura cu borcanul in fata garniturilor ai presiune,asa ca as vrea sa stiu cum se intoarce pistonul daca in spatele lui ai presiune?" daca macar citeai cu mai multa atentie intelegeai ca se refera, presiune ai in fata garniturilor atat cat timp o exerciti tu apasand pe maner, dupa ce il eliberezi de unde o mai ai?

am pus si eu o intrebare, io nu sunt mecanic si as fi vrut sa aflu raspunsul din punctul tau de vedere de MECANIC:

"explica-mi si mie cum poate o forta orientata radial la un cilindru (forta elastica a garniturii dintre etrier si piston) sa poata actiona acelasi cilindru in plan axial? explica-mi si mie cum este fizic posibil asa ceva."

si, inclusiv, vreau sa-mi spui daca ai patit ca in p.s.

 

Pe scurt :garnitura sufera o deformare spre exterior, atunci cind se exercita o presiune in spatele ei, adica in interiorul etrierului.nu este acelasi lucru cu stringerea unui colier pe un furtun !

Sper te-am satisfacut cu acest raspuns, si te rog sa ma lasi sa mor in prostia mea ortografica,gramaticala, mecanica sau ce mai vrei tu!

Fii fericit ca esti mai destept ca mine! :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe scurt :garnitura sufera o deformare spre exterior, atunci cind se exercita o presiune in spatele ei, adica in interiorul etrierului.nu este acelasi lucru cu stringerea unui colier pe un furtun !

Sper te-am satisfacut cu acest raspuns, si te rog sa ma lasi sa mor in prostia mea ortografica,gramaticala, mecanica sau ce mai vrei tu!

Fii fericit ca esti mai destept ca mine! :bigstar:

care garnitura?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai Bogdan, omul are dreptate cu garniturile, ce tot nu intelegi tu, iti place sa te contrazici pana mori...

Si eu am citit in manualul de reparatie de la masina despre lucrul asta la etriere, este foarte putin dar este.. Nu gasesc acum.. sa-ti pun un desen.

Pistonul are garnitura de etansare si mai are si un "dust seal" peste, care este solidar si cu pistonul si cu etrierul.. ala se intinde cand pistonul este impins in afara, si cand presiunea este eliberata il trage usor inapoi.

 

Uite ca am facut si un desen primitiv, poate pricepi putin cum se deformeaza garniturile:

post-7046-1215009770_thumb.jpg

Nu am desenat si dust_seal ca era prea complicat, are si ala rolul lui.

 

Asta este pana la urma, cei trei factori duc pana la urma la retragerea pistonasului:

1 - garniturile

2 - micile voblaje ale discului

3 - eliberarea presiunii cand frana nu mai este actionata (la eliberarea manetei de frana nu se creaza presiune suficienta sa suga pistonul inapoi in nici un caz..)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema o am si eu la scuter ... la peste 80 la ora . cand franez trepideaza .. la mine stiu sigur ca este din cauza amortizoarelor (unul functioneaza corect .. dar unul arata urat rau .. adica are lichid curs pe langa el) ... cam ce ar trebui sa fac in cazul asta ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...