Sari la conținut

Detinatori de Ducati


deleted
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ZDMV200AA1B007290 cred ca asta este seria ca am luat-o din talon si nu l-am mai scos din folie sa vad la ce rubrica este.

 

Nu cred ca merge treaba cu sonda de scuter ca din ce spun baietii de aici e putin mai complicat. :)

http://www.ducati.ms/forums/57-supersport/283793-led-low-fuel-indicator-light-3.html

 

Daca o gasesti mai ieftina e ok daca nu o sa o iau pe asta daca zici ca e ok site-ul ala. Vad ca ei o dau ca fiind compatibila cu ce am eu dar nu arata la fel. A mea e mai lunga. :)

Salut, iti mai las aici un link de pe un site de incredere cu piesa de care ai nevoie :)

http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/genuine-spare-parts/ducati-spare-parts?itemid=59210172A

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Curelele de distribuție se schimbă la 2 ani sau 20.000km. Dacă nu ești sigur când au fost schimbate ultima dată, schimbă-le. Dacă nu, măcar verifică-le întinderea și rolele. Nu ar strica nici o verificare de joc la supape, deși dacă cei 26.000km sunt reali nu cred că ai de schimbat pastile încă.

 

În rest, întreținere ca la orice altă motoretă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Curelele de distribuție se schimbă la 2 ani sau 20.000km. Dacă nu ești sigur când au fost schimbate ultima dată, schimbă-le. Dacă nu, măcar verifică-le întinderea și rolele. Nu ar strica nici o verificare de joc la supape, deși dacă cei 26.000km sunt reali nu cred că ai de schimbat pastile încă.

 

În rest, întreținere ca la orice altă motoretă.

 

Am o vaga impresie ca este vorba de ST4s`u lui Andrei, si care da, are km reali, nu e cazu sa`si bage inca nasul la pastile (desi e recomandat sa le verifici chiar la 20k, dar...), iar curelele foarte posibil sa fi fost schimbate inainte de vanzare :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba de nici un Andrei. Este cumparata din magazin moto. Eu sunt in Germania si de aici am cumparat-o. Ma enerveaza pornirea grea de dimineata ! Nu este exagerat de grea dar ... ma consolez cu ideea ca e Ducati :) . In rest ... e ceva aparte fata de V-ul precedent (sv 1000 s k7) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ! I-am descoperit dichisul :) si asa imi porneste in 3 secunde. O sa pun un video pe tema asta... poate ajuta pe cineva in modul asta. Cum fac... trag soclul, pun contact, astept sa se faca injectia si cand ii dau la automat reduc din soclu si mi-o ia la sfert. Nu stiu daca e bine sau nu insa mie asa imi porneste bine dimineata. Am un prieten aici pe care l-am adus acum doua luni si si-a luat si el un kawasaki zzr 600 din 94 cu 25.000 km. Lui ii porneste la sfert indiferent de vreme si ma enerva chestia asta . Cum pana mea una din 94 porneste mai repede decat una cu 10 ani mai tanara si culmea...acelasi nr de km...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ! I-am descoperit dichisul :) si asa imi porneste in 3 secunde. O sa pun un video pe tema asta... poate ajuta pe cineva in modul asta. Cum fac... trag soclul, pun contact, astept sa se faca injectia si cand ii dau la automat reduc din soclu si mi-o ia la sfert. Nu stiu daca e bine sau nu insa mie asa imi porneste bine dimineata. Am un prieten aici pe care l-am adus acum doua luni si si-a luat si el un kawasaki zzr 600 din 94 cu 25.000 km. Lui ii porneste la sfert indiferent de vreme si ma enerva chestia asta . Cum pana mea una din 94 porneste mai repede decat una cu 10 ani mai tanara si culmea...acelasi nr de km...

 

Lui îi pornește mai ușor pentru că are 4 pistoane a câte 150cc fiecare și 4 bujii. Tu ai 2 pistoane a câte 500cc (bine, 498cc) fiecare și 2 bujii.

 

Acel "soclu" (șoc/choke) despre care vorbești este doar un accelerator: că tragi de el sau că tragi de maneta de gaz este fix același lucru. Iar rolul lui este chiar acela de a ajuta la pronirea (și ulterior menținerea turației) la rece. Deci folosește-l cu încredere - și nu-l uita deschis când pleci.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este adevarat. Nu e acelasi lucru. Cand tragi soclul iti intra mai putin aer si mai multa benzina.stiu principiul de la carburatorul de pe dacie.acum ca e injectie nu cred ca e o difera rolul soclului. Adica in galeria de adimisie ii mai obtureaza din volumul de aer si lasa mai multa benzina. Daca zici ca are acelasi rol , de ce m-ai atentionat sa nu plec cu el tras ?! Te contrazici singur :)

» Post actualizat in 05 Dec 2016 18:13

Statuia lui Mihai Viteazu sta pe soclu, in rest....

Pana acum 5 ani cand am terminat mecanica auto asa ii spuneam. Am facut practica in service-uri si nu m-a corectat nici un mecanic. Dar acum dupa o cautare in dex am vazut ca nu gasesc decat cuvantul "soc"... merg pe mana ta. ... acum ,sincer , am cautat si cuvantul "socul" si nu mi-a dat nici un rezultat care ar avea legatura cu mecanica...asa ca lasa pe Viteazu sa se odihneasca in pace ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este adevarat.

 

Cu tot respectul, crede-mă că știu despre ce vorbesc, am deținut câteva Ducati-uri până acum - inclusiv un 996 (motor ca al tău) :)

 

Maneta pe care o ai tu pe semighidonul stâng este un accelerator, sau FIC (fast idle control) și acționează direct cablul de accelerație (dă jos carena dreaptă și observă singur mecanismul dacă nu mă crezi). La începutul anilor 2000, motoarele cu injecție de pe motociclete nu aveau senzor pentru relanti automat, motorul trebuia încălzit pentru a-și menține turația. Acționând acceleratorul, deschizi clapetele de admisie și astfel determini ECU-ul să mărească doza de benzină pentru a menține raportul de aer/carburant (este un sistem de injecție rudimentar, dacă vrei). După ce motorul se încălzește și intră în regim de funcționare (în mers), ECU-ul va încerca să contra-compenseze supraturația pe care o detectează și riscă să-ți dea peste cap TPS-ul (te las să cauți singur ceea ce înseamnă).

 

Pe scurt, termenul de choke (șoc) nu se aplică la motoarele cu injecție, amestecul aer/carburant fiind determinat de ECU. Apelația a fost însă păstrată de fabricanți pentru că efectul era similar cu cel al șocului de pe motoarele cu carburator.

 

Mult succes și ai grijă de noua ta motocicletă :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Cu tot respectul, crede-mă că știu despre ce vorbesc, am deținut câteva Ducati-uri până acum - inclusiv un 996 (motor ca al tău) :)

 

Maneta pe care o ai tu pe semighidonul stâng este un accelerator, sau FIC (fast idle control) și acționează direct cablul de accelerație (dă jos carena dreaptă și observă singur mecanismul dacă nu mă crezi). La începutul anilor 2000, motoarele cu injecție de pe motociclete nu aveau senzor pentru relanti automat, motorul trebuia încălzit pentru a-și menține turația. Acționând acceleratorul, deschizi clapetele de admisie și astfel determini ECU-ul să mărească doza de benzină pentru a menține raportul de aer/carburant (este un sistem de injecție rudimentar, dacă vrei). După ce motorul se încălzește și intră în regim de funcționare (în mers), ECU-ul va încerca să contra-compenseze supraturația pe care o detectează și riscă să-ți dea peste cap TPS-ul (te las să cauți singur ceea ce înseamnă).

 

Pe scurt, termenul de choke (șoc) nu se aplică la motoarele cu injecție, amestecul aer/carburant fiind determinat de ECU. Apelația a fost însă păstrată de fabricanți pentru că efectul era similar cu cel al șocului de pe motoarele cu carburator.

 

Mult succes și ai grijă de noua ta motocicletă :)

 

Cum le stii tu pe toate, ca un om mare :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu tot respectul, crede-mă că știu despre ce vorbesc, am deținut câteva Ducati-uri până acum - inclusiv un 996 (motor ca al tău) :)

 

Maneta pe care o ai tu pe semighidonul stâng este un accelerator, sau FIC (fast idle control) și acționează direct cablul de accelerație (dă jos carena dreaptă și observă singur mecanismul dacă nu mă crezi). La începutul anilor 2000, motoarele cu injecție de pe motociclete nu aveau senzor pentru relanti automat, motorul trebuia încălzit pentru a-și menține turația. Acționând acceleratorul, deschizi clapetele de admisie și astfel determini ECU-ul să mărească doza de benzină pentru a menține raportul de aer/carburant (este un sistem de injecție rudimentar, dacă vrei). După ce motorul se încălzește și intră în regim de funcționare (în mers), ECU-ul va încerca să contra-compenseze supraturația pe care o detectează și riscă să-ți dea peste cap TPS-ul (te las să cauți singur ceea ce înseamnă).

 

Pe scurt, termenul de choke (șoc) nu se aplică la motoarele cu injecție, amestecul aer/carburant fiind determinat de ECU. Apelația a fost însă păstrată de fabricanți pentru că efectul era similar cu cel al șocului de pe motoarele cu carburator.

 

Mult succes și ai grijă de noua ta motocicletă :)

 

Nu te contrazic, dar a deschide levierul pentru pornirea la rece si a actiona clapeta de admisie este chiar primitiv! Sigur este asa cum afirmi?!

1.Referitor la pornirea la RECE/Fast Idle Function s-a perfectionat si automatizat la motocicltete inca din anii 2000, posibil mai devreme cu 1-2 ani. Un exemplu: In ’98 VFR-ul folosea acel levier montat pe semighidonul din stanga pentru a deschide un canal secundar de aer(bypass) fata de admisia de baza cu ajutorul unei valve( in niciun caz clapeta de admisie), deci o actionare mecanica care la rece are ca efect cresterea turatiei si o incalzire rapida a motorului. In 2000 mecanismul manual este inlocuit cu o actionare automata(thermowax), practic o capsula flexibila plina cu ceara/pasta in contact cu lichidul de racire, care actiona un piston pentru inchiderea sau deschiderea canalului/bypass. Motor rece, lichid rece circuit deschis si turatuie mare, motor cald/lichid cald=pistonul inchide circuitul secundar, turatia ajunge la ralanti.

Urmeaza IAC ( Idle Air Control) un actuator/element de executie unde bobina unui electromagnet comandat de catre ECU, iar armatura mobila/tija roteste valva care inchide sau deschide canalul de aer/bypass. ECU initializeaza valorile pentru IAC de fiecare data la pornire, daca acceleratia este deschisa inainte cu IAC in lucru, ECU are alte comenzi pentru acesta.

2. ECU lucreaza cu 4 intari de baza fara de care motorul nu porneste: pozitia arborelui(CKPS), pozitia axului cu cama(CMPS), pozitia clapetei de admisie(TPS) si presiunea aerului din admisie(MAP), valorile legate de temperatura licidului de racire(ECT) si temperatura aerului din admisie(IAT) sunt intrari de corectie pentru ECU. Referitor la TPS , acest sensor poate trimite erori la ECU si ele vor fi semnalate la bord(practic esti anuntat/FI aprins la bord), iar cand se depasesc anumite limite, ECU intra pe valor presetate(Limp Mode). ECU este un sistem electronic bazat pe ecuatii directe si inverse, nu intra in avarie asa de usor.

 

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(...)

 

Poate am fost incomplet în exprimare: mai sus, mă refeream strict la motorul de 996 cm³ de la Ducati. Sistemul despre care vorbești pe VFR este mult mai complex (VFR-ul fiind în general un model de tip "vitrină tehnică" pentru Honda, câteodată chiar prea complicat pentru binele său), însă nu cred că a fost regula la momentul resprectiv - mai mult, cred că majoritatea fabricanților au adoptat acest mecanism simplu în primele zile ale injecției. Totodată, nu am exemple concrete în acest sens, așa că mă rezum la motorul depre care vorbeam aici: Ducati desmoquattro 996. Dacă ai acces la vreunul (motorul a fost pus pe mai multe modele: Ducati 996, Ducati Monster S4R și Ducati ST4/ST4s) vei putea verifica foarte ușor ceea ce spun: dacă te uiți pe partea dreptă printre zăbrelele cadrului, puțin sub nivelul airbox-ului vei vedea mecanismul (destul de rudimentar dealtfel) de acționare a clapetelor de admisie. Indiferent că acționezi gazul sau acceleratorul, efectul este același :)

 

Aceeași remarcă legată de ECU și TPS: vorbim aici despre primele iterații ale injecției pe o motocicletă de serie medie/mare. Motorul despre care vorbim a apărut în 1999 și este de fapt o actualizare a motorului de 916 (este practic același motor, cu alezajul mărit de la 94 la 98mm) dezvoltat la începutul anilor '90. De unde "limp mode"? De unde probleme semnalate în bord când el este 100% analog?

 

1998-Ducati-916-Clocks.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citind la prima vedere se intelege o descriere generalizata la motociclete, de aceea am facut mentiunile de mai sus.Fiind vorba de cazuri particulare( modele Ducati) este o alta discutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

salut.am un prieten care are un Ducati 750 din 98 si vrea sa schimbe curele la distributie.a gasit la 430 de lei (https://adalmotorsservice.allshops.ro/produs/13442669/Set+curele+de+distributie+originale+DUCATI+MONSTER+600%3B750%3B+620IE%3BDARK+750SS.html).va intreb: Ati folosit aceste curele? se merita? sau imi recomandati altceva?Va multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ati folosit aceste curele? se merita? sau imi recomandati altceva?Va multumesc

 

Astea sunt curelele originale OEM, sunt cele mai bune. Prețul este unul normal, tot timpul au fost în jur de 100€. Mare atenție însă la cod, trebuie să corespundă cu ce trebuie pentru acest model. Au fost două generații de SS 750 - pe carburație și injecție. Motoarele pe injecție (după 1999) folosesc curele cu profilul dinților rotunjit, cum sunt cele din poza de pe site. Modelul pe carburație folosește curele cu dinți cu profil drept:

 

066029090.jpg

 

Ca marcă, sunt altele mult mai ieftine disponibile pe același site, de la Dayco. Nu am folosit niciodată Dayco, dar nu cred că au probleme în cazul în care le schimbi după 20.000km sau 2 ani, așa cum scrie în carte.

 

Oricum, partea dificilă cu curelele nu este achiziția lor, ci montajul - pentru care ai nevoie de scule și cunoștințe. Este genul de operațiune care ar trebui făcută la mecanic: manopera este de maxim o oră. Dacă te apuci s-o faci singur, îți ia în mod cer mai mult și nu ai certitudinea că ai făcut-o cum trebuie.

 

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare, dupa ce imi vad motorul actual, as vrea sa-mi cumpar un ducati, dupa lungi cautari m-am oprit la 749( 2005 ) sau 848( 2009 ). As avea cateva nemalurii in legatura cu ducati si cele doua modele:

Ce parere aveti de aceste modele?

Cam cat m-ar ajunge o revizie completa( consumabile ) la un ducati( sa zicem ca motorul nu a mai fost miscat de 3 ani )? Sa-mi fac o idee in comparatie cu o japoneza

Se pune anumit ulei in motor?

Sunt chei speciale pe care doar ducati le foloseste?

Care sunt cele mai "mari" probleme la cele doua modele alese de mine?

Cand cumperi un motor ducati unde sa fii foarte atent?

 

Multumesc frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...