Sari la conținut

Detinatori de Ducati


deleted
 Share

Postări Recomandate

Salut ! I-am descoperit dichisul :) si asa imi porneste in 3 secunde. O sa pun un video pe tema asta... poate ajuta pe cineva in modul asta. Cum fac... trag soclul, pun contact, astept sa se faca injectia si cand ii dau la automat reduc din soclu si mi-o ia la sfert. Nu stiu daca e bine sau nu insa mie asa imi porneste bine dimineata. Am un prieten aici pe care l-am adus acum doua luni si si-a luat si el un kawasaki zzr 600 din 94 cu 25.000 km. Lui ii porneste la sfert indiferent de vreme si ma enerva chestia asta . Cum pana mea una din 94 porneste mai repede decat una cu 10 ani mai tanara si culmea...acelasi nr de km...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut ! I-am descoperit dichisul :) si asa imi porneste in 3 secunde. O sa pun un video pe tema asta... poate ajuta pe cineva in modul asta. Cum fac... trag soclul, pun contact, astept sa se faca injectia si cand ii dau la automat reduc din soclu si mi-o ia la sfert. Nu stiu daca e bine sau nu insa mie asa imi porneste bine dimineata. Am un prieten aici pe care l-am adus acum doua luni si si-a luat si el un kawasaki zzr 600 din 94 cu 25.000 km. Lui ii porneste la sfert indiferent de vreme si ma enerva chestia asta . Cum pana mea una din 94 porneste mai repede decat una cu 10 ani mai tanara si culmea...acelasi nr de km...

 

Lui îi pornește mai ușor pentru că are 4 pistoane a câte 150cc fiecare și 4 bujii. Tu ai 2 pistoane a câte 500cc (bine, 498cc) fiecare și 2 bujii.

 

Acel "soclu" (șoc/choke) despre care vorbești este doar un accelerator: că tragi de el sau că tragi de maneta de gaz este fix același lucru. Iar rolul lui este chiar acela de a ajuta la pronirea (și ulterior menținerea turației) la rece. Deci folosește-l cu încredere - și nu-l uita deschis când pleci.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este adevarat. Nu e acelasi lucru. Cand tragi soclul iti intra mai putin aer si mai multa benzina.stiu principiul de la carburatorul de pe dacie.acum ca e injectie nu cred ca e o difera rolul soclului. Adica in galeria de adimisie ii mai obtureaza din volumul de aer si lasa mai multa benzina. Daca zici ca are acelasi rol , de ce m-ai atentionat sa nu plec cu el tras ?! Te contrazici singur :)

» Post actualizat in 05 Dec 2016 18:13

Statuia lui Mihai Viteazu sta pe soclu, in rest....

Pana acum 5 ani cand am terminat mecanica auto asa ii spuneam. Am facut practica in service-uri si nu m-a corectat nici un mecanic. Dar acum dupa o cautare in dex am vazut ca nu gasesc decat cuvantul "soc"... merg pe mana ta. ... acum ,sincer , am cautat si cuvantul "socul" si nu mi-a dat nici un rezultat care ar avea legatura cu mecanica...asa ca lasa pe Viteazu sa se odihneasca in pace ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este adevarat.

 

Cu tot respectul, crede-mă că știu despre ce vorbesc, am deținut câteva Ducati-uri până acum - inclusiv un 996 (motor ca al tău) :)

 

Maneta pe care o ai tu pe semighidonul stâng este un accelerator, sau FIC (fast idle control) și acționează direct cablul de accelerație (dă jos carena dreaptă și observă singur mecanismul dacă nu mă crezi). La începutul anilor 2000, motoarele cu injecție de pe motociclete nu aveau senzor pentru relanti automat, motorul trebuia încălzit pentru a-și menține turația. Acționând acceleratorul, deschizi clapetele de admisie și astfel determini ECU-ul să mărească doza de benzină pentru a menține raportul de aer/carburant (este un sistem de injecție rudimentar, dacă vrei). După ce motorul se încălzește și intră în regim de funcționare (în mers), ECU-ul va încerca să contra-compenseze supraturația pe care o detectează și riscă să-ți dea peste cap TPS-ul (te las să cauți singur ceea ce înseamnă).

 

Pe scurt, termenul de choke (șoc) nu se aplică la motoarele cu injecție, amestecul aer/carburant fiind determinat de ECU. Apelația a fost însă păstrată de fabricanți pentru că efectul era similar cu cel al șocului de pe motoarele cu carburator.

 

Mult succes și ai grijă de noua ta motocicletă :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Cu tot respectul, crede-mă că știu despre ce vorbesc, am deținut câteva Ducati-uri până acum - inclusiv un 996 (motor ca al tău) :)

 

Maneta pe care o ai tu pe semighidonul stâng este un accelerator, sau FIC (fast idle control) și acționează direct cablul de accelerație (dă jos carena dreaptă și observă singur mecanismul dacă nu mă crezi). La începutul anilor 2000, motoarele cu injecție de pe motociclete nu aveau senzor pentru relanti automat, motorul trebuia încălzit pentru a-și menține turația. Acționând acceleratorul, deschizi clapetele de admisie și astfel determini ECU-ul să mărească doza de benzină pentru a menține raportul de aer/carburant (este un sistem de injecție rudimentar, dacă vrei). După ce motorul se încălzește și intră în regim de funcționare (în mers), ECU-ul va încerca să contra-compenseze supraturația pe care o detectează și riscă să-ți dea peste cap TPS-ul (te las să cauți singur ceea ce înseamnă).

 

Pe scurt, termenul de choke (șoc) nu se aplică la motoarele cu injecție, amestecul aer/carburant fiind determinat de ECU. Apelația a fost însă păstrată de fabricanți pentru că efectul era similar cu cel al șocului de pe motoarele cu carburator.

 

Mult succes și ai grijă de noua ta motocicletă :)

 

Cum le stii tu pe toate, ca un om mare :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu tot respectul, crede-mă că știu despre ce vorbesc, am deținut câteva Ducati-uri până acum - inclusiv un 996 (motor ca al tău) :)

 

Maneta pe care o ai tu pe semighidonul stâng este un accelerator, sau FIC (fast idle control) și acționează direct cablul de accelerație (dă jos carena dreaptă și observă singur mecanismul dacă nu mă crezi). La începutul anilor 2000, motoarele cu injecție de pe motociclete nu aveau senzor pentru relanti automat, motorul trebuia încălzit pentru a-și menține turația. Acționând acceleratorul, deschizi clapetele de admisie și astfel determini ECU-ul să mărească doza de benzină pentru a menține raportul de aer/carburant (este un sistem de injecție rudimentar, dacă vrei). După ce motorul se încălzește și intră în regim de funcționare (în mers), ECU-ul va încerca să contra-compenseze supraturația pe care o detectează și riscă să-ți dea peste cap TPS-ul (te las să cauți singur ceea ce înseamnă).

 

Pe scurt, termenul de choke (șoc) nu se aplică la motoarele cu injecție, amestecul aer/carburant fiind determinat de ECU. Apelația a fost însă păstrată de fabricanți pentru că efectul era similar cu cel al șocului de pe motoarele cu carburator.

 

Mult succes și ai grijă de noua ta motocicletă :)

 

Nu te contrazic, dar a deschide levierul pentru pornirea la rece si a actiona clapeta de admisie este chiar primitiv! Sigur este asa cum afirmi?!

1.Referitor la pornirea la RECE/Fast Idle Function s-a perfectionat si automatizat la motocicltete inca din anii 2000, posibil mai devreme cu 1-2 ani. Un exemplu: In ’98 VFR-ul folosea acel levier montat pe semighidonul din stanga pentru a deschide un canal secundar de aer(bypass) fata de admisia de baza cu ajutorul unei valve( in niciun caz clapeta de admisie), deci o actionare mecanica care la rece are ca efect cresterea turatiei si o incalzire rapida a motorului. In 2000 mecanismul manual este inlocuit cu o actionare automata(thermowax), practic o capsula flexibila plina cu ceara/pasta in contact cu lichidul de racire, care actiona un piston pentru inchiderea sau deschiderea canalului/bypass. Motor rece, lichid rece circuit deschis si turatuie mare, motor cald/lichid cald=pistonul inchide circuitul secundar, turatia ajunge la ralanti.

Urmeaza IAC ( Idle Air Control) un actuator/element de executie unde bobina unui electromagnet comandat de catre ECU, iar armatura mobila/tija roteste valva care inchide sau deschide canalul de aer/bypass. ECU initializeaza valorile pentru IAC de fiecare data la pornire, daca acceleratia este deschisa inainte cu IAC in lucru, ECU are alte comenzi pentru acesta.

2. ECU lucreaza cu 4 intari de baza fara de care motorul nu porneste: pozitia arborelui(CKPS), pozitia axului cu cama(CMPS), pozitia clapetei de admisie(TPS) si presiunea aerului din admisie(MAP), valorile legate de temperatura licidului de racire(ECT) si temperatura aerului din admisie(IAT) sunt intrari de corectie pentru ECU. Referitor la TPS , acest sensor poate trimite erori la ECU si ele vor fi semnalate la bord(practic esti anuntat/FI aprins la bord), iar cand se depasesc anumite limite, ECU intra pe valor presetate(Limp Mode). ECU este un sistem electronic bazat pe ecuatii directe si inverse, nu intra in avarie asa de usor.

 

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(...)

 

Poate am fost incomplet în exprimare: mai sus, mă refeream strict la motorul de 996 cm³ de la Ducati. Sistemul despre care vorbești pe VFR este mult mai complex (VFR-ul fiind în general un model de tip "vitrină tehnică" pentru Honda, câteodată chiar prea complicat pentru binele său), însă nu cred că a fost regula la momentul resprectiv - mai mult, cred că majoritatea fabricanților au adoptat acest mecanism simplu în primele zile ale injecției. Totodată, nu am exemple concrete în acest sens, așa că mă rezum la motorul depre care vorbeam aici: Ducati desmoquattro 996. Dacă ai acces la vreunul (motorul a fost pus pe mai multe modele: Ducati 996, Ducati Monster S4R și Ducati ST4/ST4s) vei putea verifica foarte ușor ceea ce spun: dacă te uiți pe partea dreptă printre zăbrelele cadrului, puțin sub nivelul airbox-ului vei vedea mecanismul (destul de rudimentar dealtfel) de acționare a clapetelor de admisie. Indiferent că acționezi gazul sau acceleratorul, efectul este același :)

 

Aceeași remarcă legată de ECU și TPS: vorbim aici despre primele iterații ale injecției pe o motocicletă de serie medie/mare. Motorul despre care vorbim a apărut în 1999 și este de fapt o actualizare a motorului de 916 (este practic același motor, cu alezajul mărit de la 94 la 98mm) dezvoltat la începutul anilor '90. De unde "limp mode"? De unde probleme semnalate în bord când el este 100% analog?

 

1998-Ducati-916-Clocks.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citind la prima vedere se intelege o descriere generalizata la motociclete, de aceea am facut mentiunile de mai sus.Fiind vorba de cazuri particulare( modele Ducati) este o alta discutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

salut.am un prieten care are un Ducati 750 din 98 si vrea sa schimbe curele la distributie.a gasit la 430 de lei (https://adalmotorsservice.allshops.ro/produs/13442669/Set+curele+de+distributie+originale+DUCATI+MONSTER+600%3B750%3B+620IE%3BDARK+750SS.html).va intreb: Ati folosit aceste curele? se merita? sau imi recomandati altceva?Va multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ati folosit aceste curele? se merita? sau imi recomandati altceva?Va multumesc

 

Astea sunt curelele originale OEM, sunt cele mai bune. Prețul este unul normal, tot timpul au fost în jur de 100€. Mare atenție însă la cod, trebuie să corespundă cu ce trebuie pentru acest model. Au fost două generații de SS 750 - pe carburație și injecție. Motoarele pe injecție (după 1999) folosesc curele cu profilul dinților rotunjit, cum sunt cele din poza de pe site. Modelul pe carburație folosește curele cu dinți cu profil drept:

 

066029090.jpg

 

Ca marcă, sunt altele mult mai ieftine disponibile pe același site, de la Dayco. Nu am folosit niciodată Dayco, dar nu cred că au probleme în cazul în care le schimbi după 20.000km sau 2 ani, așa cum scrie în carte.

 

Oricum, partea dificilă cu curelele nu este achiziția lor, ci montajul - pentru care ai nevoie de scule și cunoștințe. Este genul de operațiune care ar trebui făcută la mecanic: manopera este de maxim o oră. Dacă te apuci s-o faci singur, îți ia în mod cer mai mult și nu ai certitudinea că ai făcut-o cum trebuie.

 

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare, dupa ce imi vad motorul actual, as vrea sa-mi cumpar un ducati, dupa lungi cautari m-am oprit la 749( 2005 ) sau 848( 2009 ). As avea cateva nemalurii in legatura cu ducati si cele doua modele:

Ce parere aveti de aceste modele?

Cam cat m-ar ajunge o revizie completa( consumabile ) la un ducati( sa zicem ca motorul nu a mai fost miscat de 3 ani )? Sa-mi fac o idee in comparatie cu o japoneza

Se pune anumit ulei in motor?

Sunt chei speciale pe care doar ducati le foloseste?

Care sunt cele mai "mari" probleme la cele doua modele alese de mine?

Cand cumperi un motor ducati unde sa fii foarte atent?

 

Multumesc frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă ai bugetul necesar, mergi pe 848. Arată mai bine, este mai nou, motor mai evoluat, mai multă putere și cuplu.

 

749 este un animal mai special. Poziția pe el este destul de extremă, ambreiajul este uscat (zgomot specific, mai dur la acționare). Design-ul este polarizant, ori îți place,ori nu. Totuși, dacă-ți place și nu ai bani de un 848 bun, merge și un 749.

 

Revizia la un Ducati nu va fi mai scumpă decât revizia la o japoneză. Consumabilele sunt aceleași: ulei, filtru, bujii, plăcuțe, lanț, etc. Nu merge însă făcută la orice Gigi mecanicu' în garaj. Singura chestie specifică este distribuția pe curele: trebuiesc verificate și schimbate la termen. Și da, sunt scule specifice - de la cheia de distribuție, la cea de întins lanțul la bascula monobraț.

 

Lucrurile în general de urmărit la un Ducati sunt problemele electrice, orice eroare în bord, eventuale probleme de compresie și în limita posibilului o istorie de service. Cum spuneam, motocicletele astea nu prea suportă îngrijiri superficiale.

 

Nu știu exact ce anume te-a atras la motocicletele astea sau ce așteptări ai, dar sunt total diferite de ceea ce știi de pe japoneze. Ori îți vor plăcea, ori nu. Nu prea este cale de mijloc.

 

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Dacă ai bugetul necesar, mergi pe 848. Arată mai bine, este mai nou, motor mai evoluat, mai multă putere și cuplu.

 

749 este un animal mai special. Poziția pe el este destul de extremă, ambreiajul este uscat (zgomot specific, mai dur la acționare). Design-ul este polarizant, ori îți place,ori nu. Totuși, dacă-ți place și nu ai bani de un 848 bun, merge și un 749.

 

Revizia la un Ducati nu va fi mai scumpă decât revizia la o japoneză. Consumabilele sunt aceleași: ulei, filtru, bujii, plăcuțe, lanț, etc. Nu merge însă făcută la orice Gigi mecanicu' în garaj. Singura chestie specifică este distribuția pe curele: trebuiesc verificate și schimbate la termen. Și da, sunt scule specifice - de la cheia de distribuție, la cea de întins lanțul la bascula monobraț.

 

Lucrurile în general de urmărit la un Ducati sunt problemele electrice, orice eroare în bord, eventuale probleme de compresie și în limita posibilului o istorie de service. Cum spuneam, motocicletele astea nu prea suportă îngrijiri superficiale.

 

Nu știu exact ce anume te-a atras la motocicletele astea sau ce așteptări ai, dar sunt total diferite de ceea ce știi de pe japoneze. Ori îți vor plăcea, ori nu. Nu prea este cale de mijloc.

 

Succes.

 

 

Salutare dragi forumisti,am nevoie de ajutorul vostru pentru a achizitiona un Ducati 749 .

Datele de la vanzator sunt in pozele atasate,explica mai bine decat as putea sa spun eu,cat si cateva poze generale cu motocicleta.

Nu m-am decis daca e un deal bun,avand in vedere ca multe sunt schimbate la ea si nu arata temperatura la apa desi a schimbat senzorul cu unul nou,ce alte probleme ar putea implica acest defect ? Posibile cauze ?

Deasemenea are alta cilindree (posibile probleme ? ) cat si un mod neobisnuit (pentru mine) ,bascula de 998 si roti de 848,efectul estetic este binevenit dar in ce masura afecteaza performanta motocicletei,mai exact ciclistica ?

 

Astept sfaturi de la cei priceputi,multumesc !

Teodor

post-91404-0-75521700-1490824524_thumb.jpg

post-91404-0-97142900-1490824525_thumb.jpg

post-91404-0-83533100-1490824526_thumb.jpg

post-91404-0-67991900-1490824527_thumb.jpg

post-91404-0-41536600-1490824528_thumb.jpg

post-91404-0-15233700-1490824529_thumb.jpg

post-91404-0-91378500-1490824529_thumb.jpg

post-91404-0-64562800-1490824530_thumb.jpg

post-91404-0-59841100-1490824540_thumb.jpg

post-91404-0-59284300-1490824541_thumb.jpg

post-91404-0-44110400-1490824542_thumb.jpg

post-91404-0-29003300-1490824543_thumb.jpg

post-91404-0-14046600-1490824544_thumb.jpg

post-91404-0-89595100-1490824544_thumb.jpg

post-91404-0-32943700-1490824545_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

In opinia mea acest anunt este o teapa cu extrem de multe semnale, in primul rand este pretul mult prea mic pt ce modificari are. numai carenele alea de carbon cred ca depasesc pretul cerut, cu mult. Nu mai zic de restul aftermarketurilor de pe ea. si cu motorul lipsa face mai mult de 2800.

La ce are pe ea cred ca daca o vinzi pe bucati iei mai mult de 10k fara sa te stresezi si rapid.

 

Nici un om normal la cap nu ar vinde motoreta asta la pretul asta, indiferent de urgenta, mai zice si ca pleaca din Cipru, alt semn clasic de teapa. Presupunand ca nu e teapa iti zic ca nici nu apucai sa vezi anuntul, se vindea instantaneu. Acum vad si 2 preturi in pozele cu text, 2800 si 5000, nu prea inteleg si e alt semn mare de intrebare. Cu 2800 iei un monster din aceeasi perioada fara mari imbunatatiri, poate evacuare.

 

Da-i totusi un semn de viata si intreba-l cum vrea plata ca esti interesat. de fapt iti va zice singur, nu e nevoie sa intrebi, dar eu zic ca e teapa, mare cat o zi de post. Daca il intrebi unde se poate vedea live si baga o scuza penibila ca nu se poate e clara treaba.

 

si inca ceva, teparul nu e roman, engleza e impecabila :)

sau ma insel eu si preturile in Cipru sunt altele si poate e pretul corect, aia sunt sigur euro, poate lipseste vreun 0?

 

ca sa-ti faci o idee cel mai ieftin 749 de pe moto.it este 2900EUR, si este absolut stock, nici o modificare, nici macar evacuare, click aici, Cel din anuntul tau in afara faptului ca are carene de 749 alta asemanare nu exista, e cu totul si cu totul alta motocicleta, mult mai scumpa.

 

if it's too good to be true then it probably is


» Post actualizat in 30 Mar 2017 02:53

sau poate e furaciune :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam dubioasă treaba. De la cele două prețuri până la locație. Nu are cine să ți-o verifice acolo, nici legat de starea de funcționare, nici de acte. Și importul + înmatricularea în sine s-ar putea să coste destul de mult. Cipru nu e chiar aproape. Apoi cum s-a zis mai sus, la prețul ăsta nu cred că mai ajungea anunț pe net: sigur se găsea un șmecher în Nicosia care s-o ia instant, s-o importe pe continent și s-o dea la un preț mai realist. Cu vreo 50-60% în plus adică.

 

Și chiar dacă este totul roz și vă-nțelegeți, cum faci cu plata? Avans? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi pentru raspuns.

Anuntul nu e teapa,tipul a fost detasat de la baza militara engleza din Cipru. Acum e in UK,actele sunt aici,mi-a trimis copie dupa ele.

Ca modalitate de plata a spus ca are incredere in mine sa ii transfer banii dupa ce am motorul pe numele meu,deci nici vorba de teapa.

Singura teapa pe care pot sa o iau este sa aiba vreun defect ce ma pune sa investesc in ea,de asta va intrebam pe voi din punct de vedere mecanic ce ar trebui sa verific si posibile cauze pentru neafisarea temperaturei apei.

Anul trecut a fost la vanzare un 749 stoc cu 2800,in general Aprilia/Ducati sunt ieftine aici.

Am avut sansa sa cumpar Rsv4 2009 Factory cu 6500€ .

» Post actualizat in 30 Mar 2017 08:08

Am uitat sa precizez,eu locuiesc in Cipru ,sa o ampe numele meu ma costa doar 8€.

Diferenta de preturi intre anunturi este screen ce mi-a dat de cand a cumparat-o el,de la fostul proprietar,pretul fiind cel de 5000.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat sa precizez,eu locuiesc in Cipru ,sa o ampe numele meu ma costa doar 8€.

Diferenta de preturi intre anunturi este screen ce mi-a dat de cand a cumparat-o el,de la fostul proprietar,pretul fiind cel de 5000.

 

Acum am văzut locația. Se schimbă treaba atunci. Poți să mergi s-o vezi și ai scăpat și de problemele cu importul. Prețul rămâne totuși dubios de mic având în vedere investițiile făcute-n ea și prețul cu care a luat-o actualul proprietar.

 

Faza cu senzorul poate să fie ceva benign sau grav. Dacă e vorba doar de afișajul în bord, problema este doar de un contact pe undeva. Însă dacă senzorul de temperatură în sine este dus și s-a mers cu ea așa, este foarte posibil să se fi supraîncălzit la un moment dat datorită faptului că ECU nu a știut să dea drumul la ventilatoare. Iar un motor fiert, este un motor dus. În mod ideal ar trebui pus un Mathesis (scula de diagnoză de la Ducati pentru generațiile alea) pe ea ca să vezi unde e problema. Dar asta găsești doar la un garaj specializat pe Ducati. Altfel îți va fi destul de greu să vezi unde e buba.

 

Personal, dacă nu e țeapă și are probleme cu actele, eu aș lua-o. În cel mai rău caz are motorul mort. Iei unul SH, și cu tot cu manoperă tot faci o afacere bună. Sau dacă nu ai chef să te complici, dezmembrată și pe ebay cu ea. Sigur faci și profit așa.

 

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce mi-ai spus e worst case scenario,motorul merge acum,in sensul ca mi-a trimis video ca porneste lasata vreo 2 minute sa toarca.

Daca ii schimb si ecu si nu se rezolva problema e mai rau.

Nu cred ca mai ia cineva piese pt un motor din 2004,chiar daca piesele sunt din carbon,ma indoiesc ca pe carenaj complet pot obtine mai mult de 700€,e totusi o generatie veche.

Manopera in Cipru costa mai mult decat piesa,sa aduci ceva din Europa pe insula e f scump la shipping,un motor ma costa peste 300€ numai transportul.

Service specializat este doar in Nicosia,la 100 km departare de locatia motocicletei.

Mie ca ma complic,mi-a placut mereu acest model dar nu sunt pregatit sa fac investitii capitale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...