gabyshor Postat Mai 16, 2016 Share Postat Mai 16, 2016 (editat) Legat de mentenanta, am de gand sa-i schimb lichidul frana/ambreiaj, uleiul cutie/cardan si ulei/simeringuri furca (plange cu un "ochi"). La motor uleiul/filtrul sunt schimbate. Ce alte schimburi/verificari ma mai sfatuiti sa fac la inceput de sezon sau, mai exact, ce altceva trebuie schimbat/verificat periodic? Multumesc! nu stiu cati km are nici ce model e, ca ai fost zgarcit cu informatiile, dar eu as schimba filtru de benzina (se schimba la 40k). verifica si eventual schimba cureaua la alternator sa stii ca e totul ok si acolo (se schimba la 60k). sa verifici jocu la roata spate. si manualu zice la fiecare 10.000 km, valvele si sincronizare. in rest, chestiile obisnuite, poti arunca un ochi la bujii si la filtru de aer. Editat Mai 16, 2016 de gabyshor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adisis Postat Mai 16, 2016 Share Postat Mai 16, 2016 Sa-l stapanesti sanatos Zigule! Ai fost hotarat pe R si te-ai miscat rapid!Poate ne vedem pe la arc sau la vreo plimbare si mai povestim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Mai 16, 2016 Share Postat Mai 16, 2016 Multumesc pentru sfaturi si urari! Sa ne vedem cu bine! » Post actualizat in 16 May 2016 12:12 /index.php?/topic/737967-bmw-camp-7/?p=4177855 » Post actualizat in 17 May 2016 13:30 Baieti, la ce foloseste asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Mai 17, 2016 Share Postat Mai 17, 2016 iti mai lipseste ceva. ai un maner negru de plastic si inca o surubelnita (doar tija) cruce/dreapta care-ti intra in aia. practic ai surubelnita cruce/dreapta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adisis Postat Mai 17, 2016 Share Postat Mai 17, 2016 Gabyshor nu vreau sa te contrazic ,dar am si eu scula din poza,manerul negru de care zici nu-l am si fierul nu are terminatie de surubelnita.Eu folosesc scula aia dagand-o prin cheia de bujie sa le desfac. Posibil sa fie si pt altceva.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Mai 17, 2016 Share Postat Mai 17, 2016 Gabyshor nu vreau sa te contrazic ,dar am si eu scula din poza,manerul negru de care zici nu-l am si fierul nu are terminatie de surubelnita.Eu folosesc scula aia dagand-o prin cheia de bujie sa le desfac. Posibil sa fie si pt altceva.... » Post actualizat in 17 May 2016 16:36 cam asa arata. am zic negru da e gri de fapt... » Post actualizat in 17 May 2016 16:37 cam asa arata. am zic negru da e gri de fapt... si eu il folosesc la cheia de bujii sau ca prelungitor la surubelnita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adisis Postat Mai 17, 2016 Share Postat Mai 17, 2016 Ai dreptate!mie imi lipseste manerul si surubelnita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 » Post actualizat in 17 May 2016 16:36 cam asa arata. am zic negru da e gri de fapt... » Post actualizat in 17 May 2016 16:37 cam asa arata. am zic negru da e gri de fapt... si eu il folosesc la cheia de bujii sau ca prelungitor la surubelnita. Multam! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Mai 18, 2016 Share Postat Mai 18, 2016 n-ai pentru ce. asa se mai anima si topicu asta, cand mai apare un posesor nou... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_dark Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 Salutari Sunt curios si eu care-i faza cu choke ?? Daca-i pe injectie nu ar trebui sa stea singura la rpm-ul corect??? (prima jivina pe injectie deci nu ma stiu ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezamagitoru Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 Cablul ala de soc (choke) in esenta iti trage de cablul de acceleratie, nimic mai mult. Daca cumva nu-ti merge cablul de soc, poti trage putin de gaz cand pornesti. Teoretic il poti folosi pe post de cruise-control (practic nu) Doar la modelele fara cablu de acceleratie, sau la cele cu motorase pas-cu-pas pentru relanti (R1200xx) nu ai nevoie de soc. Si il tragi cand e frig. Daca nu ti-e frig in tricou cu maneca lunga, nu e absolut necesar sa tragi socul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eFu' Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 Întreb și eu, ca prostul: nu e ca la mașinile cu carburator - adică șocul îmbogățește amestecul, închizând parțial (mai mult sau mai puțin) aerul, în plus față de ridicarea nivelului relanti-ului?????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 si eu stiam ca doar ti-o accelereaza putin. deci nu se imbogateste amestecu, doar e mai turata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eFu' Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 Păi și dacă e rece-rece afară, aerul e mai dens și se modifică amestecurile pe acolo, nu mai arde amestecul combustibil cum trebuie - în consecință se ajustează conținutul de benzină, scăzând cantitatea de aer... NU? » Post actualizat in 19 May 2016 11:31Așa am învățat din cartea tehnică de la Dacia, privind reglarea carburețului, de ce și cum se face. Până la urmă, nu e tot motor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_dark Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 Asa am citit si eu ca mareste rpm si chiar asta face .dar nu ar fi normal sa o faca asta computerul si injectia ??? Cel putin la masina asa face .cheie ..start .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 Socul ala -- este de fapt o actionare asupra clapetelor de acceleratie. Nu face nimic altceva. Daca tragi putin de gaz e fix aia. Soc in purul sens al cuvantului nu are, pentru ca nu e nevoie -- fiind injectie, ECU ul de injectie face ajustari continue asupra timpilor si cantitatii de injectie, bazand asta pe informatii de la senzorii HALL -- pozitie motor, senzor temperatura de aer (cel din airbox,) samd E un sistem in bucla inchisa care face tot felul de compensari si are si un potential de adaptare la adaptare la perturbatii. BOSCH Motoronic 2.x parca e pe 1100 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_dark Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 Păi și dacă e rece-rece afară, aerul e mai dens și se modifică amestecurile pe acolo, nu mai arde amestecul combustibil cum trebuie - în consecință se ajustează conținutul de benzină, scăzând cantitatea de aer... NU? » Post actualizat in 19 May 2016 11:31 Așa am învățat din cartea tehnică de la Dacia, privind reglarea carburețului, de ce și cum se face. Până la urmă, nu e tot motor? Cam asa e la masina Si mie mi se pare ciudat sistemul Desi cand trag acest "soc" nu am vazut sa se roteasca clapetele la carburatoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezamagitoru Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 toata treaba e din lambda si putzulica aia de la filtrul de aer (pe capac, in interior si sub un unghi). tot ce zic sunt presupuneri educate, nu practica, nu citite prin vreun manual: - la rece, uleiul e suficient de vascos incat sa "oblige" motorul la un efort suplimentar doar pentru a-l pompa. in plus, mai este si contractia metalului, cat o conta si aia. - daca e destul de frig, efortul respectiv e suficient de mare incat cuplul dezvoltat de motor la relanti sa nu-l poata infrange in primele secunde de la pornire - din 1 si 2 deduc ca e nevoie de putina acceleratie, astfel incat sa dezvolti suficient cuplu motor (acolo un 15 Nm) ca sa poti pompa uleiul - acceleratia respectiva o obtii din urmatoarele: suficient aer (clapete de acceleratie deschise) + suficienta benzina (sonda lambda si senzorul de temperatura-sub-forma-de-penis de la filtrul de aer decid cantitatea de benzina care intra in amestec) - sonda lambda functioneaza cumva pe principiul: dam cea mai mica cantitate de benzina care poate sa sustina mersul motorului. Adica daca cumva detecteaza oxigen in gazul de evacuare, mai da putina benzina, pana cand nu mai detecteaza niciun oxigen. aici se stabilizeaza. Chestia asta se intampla doar la turatii constante, gen mers pe autostrada. exista si model fara sonda lambda, care da un amestec standard de vreo 12,5 aer la 1 benzina (asta inseamna oarecum bogat. 14,8:1 e stoichiometric, adica toata benzina se combina cu tot aerul) - senzorul-penis masoara temperatura aerului: mai rece - mai multa benzina; mai cald - mai putina. poti pacali senzorul respectiv cu o rezistenta, astfel incat sa creada ca e mai frig decat in realitate si sa dea mai multa benzina. nu stiu de care rezistenta. - controlul acceleratiei la 1100/1150 este exclusiv mecanic: cablu legat de mansonul de acceleratie sau maneta de soc Concluzie: daca e frig de nu poti sta in tricou cu maneca lunga, trebuie sa tragi de soc sau de acceleratie, altfel nu porneste. Daca poti merge in tricou fara sa tremuri, nu e nevoie de soc. La motoare mai evoluate, gen 1200, desi acceleratia e tot pe cablu, sunt 2 motorase care se ocupa de soc. In esenta, cele 2 motorase deschid umpic clapetele de acceleratie in primele cateva secunde de la pornire. Cand se strica respectivele, tragi de gaz umpic si-l tii asa cateva secundeLa motoare si mai evoluate, gen 1200 WC, banuiesc ca e ride-by-wire complet si daca se strica motorasele respective incepi sa-ti freci palmele intre ele pana se incalzesc bine bine. Ca sa nu pui mana rece pe p#!@ cand te apuci s-o belesti. E nasoala senzatia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4v3rick Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 nRock. Super tare descrierea, rad ca bou` de unu singur.... si foarte corecta. ma invart si yo pe aici si mai citesc una si alta, ca ma bate un gand de un 1150gs... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 senzorul-penis a fost bestial )) chiar ca-i penis. am reusit sa-i rup mufa de deasupra si a fost senzatia aia de "am belit pwla" )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adisis Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 Dezamagitoru si Marius Rouibu ,cele mai bune raspunsuri!multumim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_dark Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 Ms de explicatii !! Chiar nu pricepeam care-i chestia Azi am reusit sa-mi fac schimburile de ulei...bagat repsol 20-50 Repsol 80-90 cutie si cardan curatat filtru aer Sper sa reusesc sa-i fac si o sincronizare Gata de drum ..toarce ca o pisicuta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugen86 Postat Mai 20, 2016 Share Postat Mai 20, 2016 Salut, Am o problema la BMW-ul meu 1100 GS, se simte un soc (smuceste) la schimbarea treptelor de viteza dupa ce las ambreajul. Am verificat roata spate are joc 9-3 relativ mic. (am verificat la un prieten cu gs 1150 si se simte aproximativ la fel dar la el nu smuceste motorul la schimbarea treptelor). Ma gandeam sa inlocuiesc rulmentii de la grup sau se poate sa fie din ambreaj? Motorul are 110 mii de km. De unde as putea sa cumpar rulmentii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezamagitoru Postat Mai 20, 2016 Share Postat Mai 20, 2016 salut eugen si eu am aceeasi "problema". asa fac ele la varsta senectutii. ambreiajul nu e cu arcuri, cum era ambreiajul de dacie, e fix. amortizarea schimbarii vitezelor se face din axul care iese din cutie si pe care se prinde discul. axul asta are un mecanism cu un arc. vezi mai jos pe link http://ebayapi.loc8apartltd.netdna-cdn.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/TwUAAOSwwpdW3EzT/$_1.JPG ei bine, cu toate pretentiile (as zice nefondate) de fiabilitate pe care le emite bemveul, chestia asta se mai si f*te. cea mai ieftina solutie de rezolvare a problemei e sa nu o mai consideri o problema, sa te ajustezi la noua paradigma, si sa schimbi vitezele mai gentil. cealalta solutie e sa schimbi axul sau cutia de viteze cu totul. nici nu vreau sa ma gandesc cat costa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Mai 21, 2016 Share Postat Mai 21, 2016 Stie cineva cum se spala filtrul asta (k&n) si daca merita efortul? Adica face ceva in plus fata de filtrul din hartie sau e doar o economie la bani? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.