mishu_dark Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 Păi și dacă e rece-rece afară, aerul e mai dens și se modifică amestecurile pe acolo, nu mai arde amestecul combustibil cum trebuie - în consecință se ajustează conținutul de benzină, scăzând cantitatea de aer... NU? » Post actualizat in 19 May 2016 11:31 Așa am învățat din cartea tehnică de la Dacia, privind reglarea carburețului, de ce și cum se face. Până la urmă, nu e tot motor? Cam asa e la masina Si mie mi se pare ciudat sistemul Desi cand trag acest "soc" nu am vazut sa se roteasca clapetele la carburatoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezamagitoru Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 toata treaba e din lambda si putzulica aia de la filtrul de aer (pe capac, in interior si sub un unghi). tot ce zic sunt presupuneri educate, nu practica, nu citite prin vreun manual: - la rece, uleiul e suficient de vascos incat sa "oblige" motorul la un efort suplimentar doar pentru a-l pompa. in plus, mai este si contractia metalului, cat o conta si aia. - daca e destul de frig, efortul respectiv e suficient de mare incat cuplul dezvoltat de motor la relanti sa nu-l poata infrange in primele secunde de la pornire - din 1 si 2 deduc ca e nevoie de putina acceleratie, astfel incat sa dezvolti suficient cuplu motor (acolo un 15 Nm) ca sa poti pompa uleiul - acceleratia respectiva o obtii din urmatoarele: suficient aer (clapete de acceleratie deschise) + suficienta benzina (sonda lambda si senzorul de temperatura-sub-forma-de-penis de la filtrul de aer decid cantitatea de benzina care intra in amestec) - sonda lambda functioneaza cumva pe principiul: dam cea mai mica cantitate de benzina care poate sa sustina mersul motorului. Adica daca cumva detecteaza oxigen in gazul de evacuare, mai da putina benzina, pana cand nu mai detecteaza niciun oxigen. aici se stabilizeaza. Chestia asta se intampla doar la turatii constante, gen mers pe autostrada. exista si model fara sonda lambda, care da un amestec standard de vreo 12,5 aer la 1 benzina (asta inseamna oarecum bogat. 14,8:1 e stoichiometric, adica toata benzina se combina cu tot aerul) - senzorul-penis masoara temperatura aerului: mai rece - mai multa benzina; mai cald - mai putina. poti pacali senzorul respectiv cu o rezistenta, astfel incat sa creada ca e mai frig decat in realitate si sa dea mai multa benzina. nu stiu de care rezistenta. - controlul acceleratiei la 1100/1150 este exclusiv mecanic: cablu legat de mansonul de acceleratie sau maneta de soc Concluzie: daca e frig de nu poti sta in tricou cu maneca lunga, trebuie sa tragi de soc sau de acceleratie, altfel nu porneste. Daca poti merge in tricou fara sa tremuri, nu e nevoie de soc. La motoare mai evoluate, gen 1200, desi acceleratia e tot pe cablu, sunt 2 motorase care se ocupa de soc. In esenta, cele 2 motorase deschid umpic clapetele de acceleratie in primele cateva secunde de la pornire. Cand se strica respectivele, tragi de gaz umpic si-l tii asa cateva secundeLa motoare si mai evoluate, gen 1200 WC, banuiesc ca e ride-by-wire complet si daca se strica motorasele respective incepi sa-ti freci palmele intre ele pana se incalzesc bine bine. Ca sa nu pui mana rece pe p#!@ cand te apuci s-o belesti. E nasoala senzatia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4v3rick Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 nRock. Super tare descrierea, rad ca bou` de unu singur.... si foarte corecta. ma invart si yo pe aici si mai citesc una si alta, ca ma bate un gand de un 1150gs... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 senzorul-penis a fost bestial )) chiar ca-i penis. am reusit sa-i rup mufa de deasupra si a fost senzatia aia de "am belit pwla" )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adisis Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 Dezamagitoru si Marius Rouibu ,cele mai bune raspunsuri!multumim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_dark Postat Mai 19, 2016 Share Postat Mai 19, 2016 Ms de explicatii !! Chiar nu pricepeam care-i chestia Azi am reusit sa-mi fac schimburile de ulei...bagat repsol 20-50 Repsol 80-90 cutie si cardan curatat filtru aer Sper sa reusesc sa-i fac si o sincronizare Gata de drum ..toarce ca o pisicuta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugen86 Postat Mai 20, 2016 Share Postat Mai 20, 2016 Salut, Am o problema la BMW-ul meu 1100 GS, se simte un soc (smuceste) la schimbarea treptelor de viteza dupa ce las ambreajul. Am verificat roata spate are joc 9-3 relativ mic. (am verificat la un prieten cu gs 1150 si se simte aproximativ la fel dar la el nu smuceste motorul la schimbarea treptelor). Ma gandeam sa inlocuiesc rulmentii de la grup sau se poate sa fie din ambreaj? Motorul are 110 mii de km. De unde as putea sa cumpar rulmentii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezamagitoru Postat Mai 20, 2016 Share Postat Mai 20, 2016 salut eugen si eu am aceeasi "problema". asa fac ele la varsta senectutii. ambreiajul nu e cu arcuri, cum era ambreiajul de dacie, e fix. amortizarea schimbarii vitezelor se face din axul care iese din cutie si pe care se prinde discul. axul asta are un mecanism cu un arc. vezi mai jos pe link http://ebayapi.loc8apartltd.netdna-cdn.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/TwUAAOSwwpdW3EzT/$_1.JPG ei bine, cu toate pretentiile (as zice nefondate) de fiabilitate pe care le emite bemveul, chestia asta se mai si f*te. cea mai ieftina solutie de rezolvare a problemei e sa nu o mai consideri o problema, sa te ajustezi la noua paradigma, si sa schimbi vitezele mai gentil. cealalta solutie e sa schimbi axul sau cutia de viteze cu totul. nici nu vreau sa ma gandesc cat costa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Mai 21, 2016 Share Postat Mai 21, 2016 Stie cineva cum se spala filtrul asta (k&n) si daca merita efortul? Adica face ceva in plus fata de filtrul din hartie sau e doar o economie la bani? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adisis Postat Mai 21, 2016 Share Postat Mai 21, 2016 Cica ar mai da 1-2cp in plus teoretic,respira mai bine motorul.Sa-l speli cu solutie speciala ,sunt kituri speciale K&N de curatare,in kit iti da sprai de curatare si sprai de ungere.Dupa ce il speli il lasi la scurs nu il usuci fortat, si dupa dai cu uleiul din kitul de intrtinere neaparat ca asta are rol de a opri impuritatile » Post actualizat in 21 May 2016 17:19 Filtrele astea sunt mult mai rare ca densitate a elementului filtrant. Eu folosesc K&N la atv da nu simt diferenta fata de filtru stoc.Iesi mai ieftin ca un kit de intretinere costa vreo 60-70ron si-l folosesti de 4-5ori.Succes. » Post actualizat in 21 May 2016 17:23 A si vezi sa nu il imbibi cu uleiul prea tare ,ideal e sa nu curga uleiul din filtru duce-l spreezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Mai 21, 2016 Share Postat Mai 21, 2016 Da' cu motorina nu-l pot spala? Ce material are in interior? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adisis Postat Mai 21, 2016 Share Postat Mai 21, 2016 Nu stiu ce material e dar se stica mai mult ca sigur si e pacat sa arunci un filtru care costa 50 Eur .Mai bine sufla-l cu aer daca ai cum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_dark Postat Mai 21, 2016 Share Postat Mai 21, 2016 Eu l-am suflat cu aer si atat ...oricium cam avea exces de ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Mai 21, 2016 Share Postat Mai 21, 2016 Eu l-am suflat cu aer si atat ...oricium cam avea exces de ulei Nu se sufla cu aer ca ii modifici permisivitatea. (sau ma rog - depinde cu ce presiune il sufli dar nu se recomada sa fie suflat - se usuca natural.) poti sa il speli cu sapun lichid si apa in lighean - nu treabuie neaparat solutia de spalata de la kn. dupa spalare si uscare completa - se da cu ulei KN (cel mai usor de aplicat este cel in spray). Se aplica pe suprafata exterioara in 2-3 straturi uniforme. Se lasa la imbibat si trebuie sa capete o culoare rosiatica uniforma (zonele fara ulei raman cu o nuanta deschisa spre alb/gri). bafta, paul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Mai 22, 2016 Share Postat Mai 22, 2016 Am o smacolina d-asta cu care dau pe filtrul din burete al mobrei de enduro. O fi buna si pentru filtrul asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adisis Postat Mai 22, 2016 Share Postat Mai 22, 2016 Cu aia il ungi la final dupa ce-l speli. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 22, 2016 Share Postat Mai 22, 2016 De spalat cu detergent de vase, ca degreseaza mai bine decat sapunul lichid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_dark Postat Mai 22, 2016 Share Postat Mai 22, 2016 Nu se sufla cu aer ca ii modifici permisivitatea. (sau ma rog - depinde cu ce presiune il sufli dar nu se recomada sa fie suflat - se usuca natural.) poti sa il speli cu sapun lichid si apa in lighean - nu treabuie neaparat solutia de spalata de la kn. dupa spalare si uscare completa - se da cu ulei KN (cel mai usor de aplicat este cel in spray). Se aplica pe suprafata exterioara in 2-3 straturi uniforme. Se lasa la imbibat si trebuie sa capete o culoare rosiatica uniforma (zonele fara ulei raman cu o nuanta deschisa spre alb/gri). ieri mi-a murit in plin trafic din senin ...plm banda 2 eram intro depasire era s-o muiesc viteza a 2-a pe la vreo 2500 de ture pur si simplu s-a oprit m-am lipit pe axul drumului am scos-o din viteza si start mise pare ca pe la vreo 3000 -3500 merge sacadat .!!!sau nu percep eu bine denivelerile drumului din cauza teleleverului ????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Mai 22, 2016 Share Postat Mai 22, 2016 Am o smacolina d-asta cu care dau pe filtrul din burete al mobrei de enduro. O fi buna si pentru filtrul asta? Salut, (Excesul de ulei se lasa sa se scurga liber). Asta era o chestie care ma enerva la filtrele KN - asteptarea. O data trebuia sa astepti sa se usuce si a doua oara trebuia sa il lasi sa se scurga de uleiul in exces (daca erai mai cu dare de mana la dat cu spray). Nu aveam rabdare si cateodata uleiul in exces se scurgea liber dar in cutia filtrului de aer . Legat de smacul acela - nu stiu ce sa zic. Filtrul de enduro este din burete si sprayul pentru ele este intr-adevar foarte lipicios - nu pare sa mai treaca nimic pe acolo. Filtrul KN pare din ceva fire de bumbac asezate in mai multe straturi si uleiul de uns pare foarte fluid cam indiferent de temperatura (si uleios). Dar oricum un spray de uns KN cred ca e vre-o 50 de lei si ungi cu el de te plictisesti de filtrul respectiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Mai 22, 2016 Share Postat Mai 22, 2016 (editat) Concluzie, il spal in lighean si-l dau cu spray de ungere k&n. Multumesc pentru raspunsuri! » Post actualizat in 22 May 2016 15:22 Cu aia il ungi la final dupa ce-l speli. Era evident Editat Mai 22, 2016 de zigzag Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezamagitoru Postat Mai 23, 2016 Share Postat Mai 23, 2016 salut eugen si eu am aceeasi "problema". asa fac ele la varsta senectutii. ambreiajul nu e cu arcuri, cum era ambreiajul de dacie, e fix. amortizarea schimbarii vitezelor se face din axul care iese din cutie si pe care se prinde discul. axul asta are un mecanism cu un arc. vezi mai jos pe link http://ebayapi.loc8apartltd.netdna-cdn.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/TwUAAOSwwpdW3EzT/$_1.JPG ei bine, cu toate pretentiile (as zice nefondate) de fiabilitate pe care le emite bemveul, chestia asta se mai si f*te. cea mai ieftina solutie de rezolvare a problemei e sa nu o mai consideri o problema, sa te ajustezi la noua paradigma, si sa schimbi vitezele mai gentil. cealalta solutie e sa schimbi axul sau cutia de viteze cu totul. nici nu vreau sa ma gandesc cat costa. @eugen: ieri am realizat o chestie: surubul mare si negru, de pe partea dreapta de la paralever (cel care prinde grupul cardanic de bascula) era foarte slabit si roata avea joc mare de tot. l-am strans bine si jocul a disparut. Surubul trebuie strans la vreo 100 Nm (asta inseamna ca daca il strangi cu un inbus uzual, de 10-15 cm, trebuie sa-l apesi cu piciorul). Dupa ce l-am strans a disparut jocul ala de care ai povestit si pe care ti l-am confirmat. Eu am bucsi in loc de rulmenti, si astea pot fi stranse. Daca ai joc in grupul cardanic, ia legatura cu userul dan_cata. El fabrica bucsele respective. Verifici astfel: pui motorul pe cric central, apuci bine de GRUP, nu de ROATA, si zgaltai. ieri mi-a murit in plin trafic din senin ...plm banda 2 eram intro depasire era s-o muiesc viteza a 2-a pe la vreo 2500 de ture pur si simplu s-a oprit m-am lipit pe axul drumului am scos-o din viteza si start mise pare ca pe la vreo 3000 -3500 merge sacadat .!!!sau nu percep eu bine denivelerile drumului din cauza teleleverului ????? Aia se cheama surging, mersul sacadat. Se rezolva daca faci reglaj de supape si sincronizare ca la carte, si eventual pui bujii proaspete. Necazul se trage de la faptul ca are o singura sonda lambda si 2 injectoare, 2 cabluri de acceleratie, 2 etc. Sonda lambda masoara gazele de pe ambii cilindri, face o medie, si calculeaza benzina pentru amestec identic pe cei 2 cilindri. Daca supapele de admisie/evacuare nu sunt reglate identic pe ambele parti, si clapetele de acceleratie nu sunt ridicate identic pe ambele galerii de admisie, exploziile din cilindri se petrec diferit, si de aici iti iese mersul sacadat. La turatii mai mari, diferentele dintre exploziile din cilindri devin neglijabile, de aia pare ca dispare surgingul. O alta sursa probabila a surgingului este uzura pieselor din galeria de admisie (sunt niste bucsi, axe si lagare in care stau clapetele si care se largesc in timp). Poti incerca sa dai jos galeriile de admisie si sa verifici daca ai joc in clapetele de acceleratie. Daca ai joc mare, ia legatura cu dan_cata, ca el fabrica kit de renovare pentru asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_dark Postat Mai 23, 2016 Share Postat Mai 23, 2016 Ms mult!!!!! de sincronizare sigur are nevoie ex proprietarul nu i-a facut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Mai 23, 2016 Share Postat Mai 23, 2016 (editat) te vad din cluj, nu-i mai simplu sa-i faci o vizita lui dan_cata? de diagnosticat probleme pe net e mai complicat. eu merg la el din 2010, de cand mi-am luat motorul si n-am decat cuvinte de lauda despre el. baiat fain si se pricepe la draciile astea... Editat Mai 23, 2016 de gabyshor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezamagitoru Postat Mai 23, 2016 Share Postat Mai 23, 2016 Si eu tot la dan_cata merg, si-s din timisoara. omul e meserias. are know how, are piese, are scule, are scule de fabricat piese. Si e pasionat de ce face. Si se simte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_dark Postat Mai 23, 2016 Share Postat Mai 23, 2016 Chiar azi am sa-i fac o vizita Il stiu pe dan de vreo 7 ani cred Si-a schimbat cineva ghidonul original bmw cu altul ???merge oare?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.