Sari la conținut

Comparatie Intre Transalp Si V-strom


Marius '95
 Share

Postări Recomandate

Urmeaza sa-mi cumpar o motocicleta, prima mea motocicleta. Din diverse motive trebuie s-o cumpar noua, nu second. Stiu ca nu-i recomandat, ca o sa cad cu ea, etc., dar asta e. Trebuie sa fie noua.

 

Am o dilema: Transalp sau V-Strom 650.

Stiu ca s-a mai discutat despre Transalp si V-Strom. Am citit discutiile dar ma intereseaza comparatia cu noul model de Transalp, XL700V.

Pana acum inclin spre Transalp, dar inca nu sunt hotarat.

 

Asadar, ii rog pe noii proprietari de Transalp XL700V care au avut ocazia sa mearga si cu un V-Strom 650 sa scrie o mica comparatie intre cele doua.

 

Multumesc.

 

PS: Va rog sa nu insistati pe datele tehnice. Pe alea le-am studiat eu destul. Scrieti despre lucrurile care nu reies din datele tehnice: cat de usor se iau curbele, cum e vantul, cat de neplacut se simt denivelarile, aderenta cand ploua, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand in vedere ca sunt vreo cativa posesori de TA700 in Romania dintre care doar 2 sau 3 au cont pe forum (si incepatori) ma tem ca trebuie sa mai astepti vreo 2 ani pana vei primi raspunsuri concrete la intrebarea ta.

De ce ai nevoie de parerea altora daca spui ca datele tehnice le stii pe de rost? Cat de mari pot si diferentele intre 2 motociclete asemanatoare constructiv referitor la: vant, aplecare pe curbe, etc...

Alege ce-ti place omule...

 

EU unul mi-as lua TA. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alege ce-ti place omule...

Pai asta e! Ca nu stiu ce-mi place din moment ce sunt incepator si n-am mers cu nici una din ele.

 

Hai sa pun problema altfel: Cine are Transalp si cine are V-Strom sa ma ia si pe mine la o plimbare? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca te tenteaza si ceva forestiere din cand in cand (si eu zic ca nu ai de ce sa nu o faci) ia TA , daca vrei numai strada : V Strom .

 

desi si aici te poti da pe TA !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

honda transalp cunoscuta dupa fiabilitate sincer modelul nou nu m a prea incantat asa de mult

la suzuki m a impresionat ca are racire si cu apa 2 radiatoare dar si un radiator de ulei (ca la legendarul africa twin) exista scuturi de aluminiu si il poti face sa te bagi destul de bine si in teren cu el am mers cu ele si motorasul e cam acelasi ...testeaza le si tu si da ti cu parerea :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asta e! Ca nu stiu ce-mi place din moment ce sunt incepator si n-am mers cu nici una din ele.

 

Hai sa pun problema altfel: Cine are Transalp si cine are V-Strom sa ma ia si pe mine la o plimbare? :)

Salutare ! am TA XL650 V model 2005 (il am de 2 ani) si cand l-am luat nu am stiut nimic despre el - nu le am cu partea tehnica,;pur si simplu mi-a placut "fata" lui ;mi-a placut cum arata si ..... ;m-am urcat si pe alte motorete inainte dar m-am intors la TA ( imi place f.mult AT dar am vrut motor nou la 0 km )

http://florad.blogspot.com/

Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers cu TDM 850 (pe carburator) si cu Transalp 600, deci probabil ca nu e o parere avizata si nu sunt mototcicletele care te intereseaza pe tine, dar in linii mari sistemul de rulare eu zic ca s-a pastrat la fel si pe astea noi.

Deci TA trage din 2000 de ture pana la rosu si are suspensii bune pt offroad, merge bine pe un forestier sau pe un drum de tara si pe sosea eu zic ca il tii lejer la 120.

TDM e mult mai rigid, suspensii mult mai hard decat TA, roata de 18 pe fata comparativ cu 21 TA, deci la gropi, hopuri, amortizare mai deficienta decat la TA.

Pe un drum de tara lejer insa merge fara probleme zic eu.

Oricum pe asfalt, net superior fata de TA, motorul trage de rupe dupa 5000, cam ca un SS de 600 dupa parerea mea. La drum o tii si cu 160 lejer daca ai un parbriz touring.

Despre consum nu stiu ce sa zic, ca nu le-am detinut personal. M-am dat ocazional pe fiecare din ele.

Iar in ceea ce priveste modelele noi, TA 60 de cai vs 86 cai TDM, TA 60 Nm vs 90 Nm TDM deci evident tot avantaj clar TDM pe asfalt. Datorita faptuli ca TA are acum roata de 19 pe fata, probabil nu e la fel de eficienta in teren ca modelul vechi, dar cred ca tot e peste TDM .

Despre V Strom nu stiu ce sa zic ca nu am avut ocazia sa merg.

Bafta la achizitioarea motocicletei !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Thx for info.

Un comentariu totusi: TDM are suspensiile si amortizoarele reglabile iar cursa este destul de lunga din cate observ: 150mm TDM (front) comparativ cu 177 Transalp.

 

Pentru naveta dintr-o parte in alta a Bucurestiului? M-am uitat dupa greutate dar sunt ambele la fel. :-\ Ajuta mult faptul ca TA "trage" de la turatii joase? Sau cei 26 cai in plus la TDM ii compenseaza lipsurile?

 

Cineva scria in topicul despre V-Strom ca are ghidonul si semnalizarile la aceeasi inaltime ca si oglinzile masinilor si ca la mersul printre coloane la semafor exista riscul sa spargi ceva. TA (cel nou) si TDM cum stau la capitolul asta? As masura si singur daca as gasi undeva scheme cu dimensiunile... dar, ghinion, nu gasesc. >:-(

Editat de Marius '95
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 12 years later...

Am avut TDm9. Mi-a placut tare (ca nu era vorba sa dam detaliile de pe hartie). Franele sint de mentionat. Si am avut varianta fara ABS. M-a scos din niste "grele", grele (pe drum cu linie discontinua, dar si la semafor)! Foarte comoda. Si pt pasager. Trage tare si incarcata. Consumul nu l-am facut pe hartie, dar nu m-a ingrijorat, am crezut ca e rezonabil.

Ei, dupa ce l-am dat am fost sa vad un Strom de 650 care era țiplă, in adevaratul sens. Poate ca nu mi-a placut fiindca venisem dupa motor mai mare.

De TA nu stiu ce sa zic. Mai e si diferenta intre motoare, Stromul e in V, parca. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in locul tau de as fi si cu bugetul tau as lua un ktm 1190 adventure sh in stare excelenta cu accesorii, transalpu si vstormu de 650 is niste biciclete foarte grele pentru ce putere produc. o sa vrei sa faci o depasire dupa ce te inveti sa mergi ai sa te chinui  tare daca gutanul din masina iti accelereaza. nu mai vb de capabilitati offroad nu exista nici o comparatie. cand eram la inceput credeam ca e suficient 55-65cp sunt dar nu ptr multa vreme dupa ce inveti sa mergi tragi de ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am DL650, mi-a dat un prieten să mă plimb cu TA700. Distractivă mobra, nu prea am ce comenta de rău.

- frâne mai ok ca la Vstrom (TA e mai ușor).

- suspensii mai moi (e normal)

- mobra fiind mai ușoară, se manevrează mai lesne.

- cutia schimbă mai ușor.

 

Totuși:

- putere sub DL

- confortul la fel (dar se reface șaua și ar trebui să fie ok)

- ARE SPIȚE, deci ARE CAMERE (cu așa ceva nu mă împac nici bătut).

- roata față tot de 19, din ce rețin.

 

Cât despre faza că "nu trage", s-a inventat retrogradarea, turometrul e gradat până la 10500 la DL. Trage, dacă știi cum să i-o ceri.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Părere personală: n-aș da vaca pe un TA, mie îmi place să fie oleacă mai grea și, foaaaarte important: fără camere.

Dacă mergi solo, poate fi o alegere ok, totuși nu pui pe unul ca mine pe bicicletă, mi s-a părut cam... slim. Și nici bagaje multe nu suportă. Iar soția trebuie să aibă spațiu în spatele meu, nu să stăm ca pe sportivă.

Strict părerea unuia care nu a mers mai mult de 7 km pe ea. Vrei ceva de bărbat, 1190 și ai încheiat socotelile cu locomotiva aia, pe cât e de mare și confortabilă, pe atât mi s-a părut de manevrabilă. Dragoste imposibilă însă, eu sunt sărac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut DL650 2006 (cred) pentru aprox. 10000 de km,  apoi TA700 pentru (cred ca) mai bine de 50000 km si acum am din nou V-Strom de 7000 de km. Ce zice Lucian_M despre plusuri TA vs V-strom e corect. La minusuri e discutabil, depinde foarte mult de gusturile si necesitatile fiecaruia. Eu personal m-am simtit perfect ca pe TA, comenzi amplasate unde trebuie si seaua am gasit-o buna. Inca parca nu imi gasesc locul pe noul V-strom din acest punct de vedere, ma simt un pic neindemanatic mai ales pe forestiere. La minusuri as adauga un motor ce vibreaza semnificativ mai mult la TA si lipsa treptei 6.

TA- excelent pe forestiere usoare, drum de macadam, drumuri asfaltate de viteza mica si medie, incomod insa pe autostrada. Impresia mea - un magar de incredere care te duce oriunde in ritmul lui, nu al celorlalti si tu trebuie deci sa te adaptezi. 

V-Strom - l-am preferat datorita pretului de nou, treptei 6, comportamentului pe autostrada si rotilor cu spite si tubeless. Impresia mea - face in principiu c-am tot ce face TA, dar unele lucruri mai bine. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci am zis bine. În câțiva km și maxim treapta a patra n-am ajuns să îmi fac cine știe ce impresie. Urmează partea amuzantă: următorul motor va fi tot un V-strom, tot 650, dar cu ABS, probabil ceva k8 sau sau 2012 (asta parcă nu prea, e cam "rotund în bot"). În 65000 km mi-am format părerea despre antichitate, știu ce poate și ce îi trebuie, iar pentru că nu am bani de 1190 Adv sau de noul 1050, voi opta tot pentru un 650, iar cu banii "economisiți" îmi "fac concedii in rate". Adică mă plimb pe unde îmi tună. 😁

Singura mobra pe care m-am simțit cu adevărat bine a fost acel KTM, însă nu face obiectul acestui topic.

În 3-4k euro nu are cum să ia omul vreo rachetă, dar cu suma aia își poate lua un DL sau TA destul de ok. Să dea cu banul. De mai multe ori, până iese V-STROM. 😂😂😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TA are 21 pe fata si asta incheie comparatia. Pe scurt mobra de coclau cat cuprinde. Stromul e mobra de asfalt si atat.

Adica exact pe dos decat zicea cineva mai sus: TA stie ce stie si Stromul dar si altel in plus, recte coclau, borduri, gropane romanesti etc.

Asta in caz ca mai intereseaza pe cineva dupa atatia ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur 21? E vorba de 700, nu 650 sau 600. Iar colegul e interesat de păreri despre cele două mobre.

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_xl700_v_transalp_09.html

Autonomia e redusă (cu DL fac 400 km fără emoții sau 440 cu morcov), iar discurile clar au diametrul mai mic.

IMG_20210513_002001.jpg

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...