pirvanb Postat August 30, 2008 Share Postat August 30, 2008 Salut! Am un Sv 650 S carenat si am auzit ca trebuie sa mai verific din cand in cand lichidul de racire. Unde trebuie sa ma uit? Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat August 30, 2008 Share Postat August 30, 2008 si uleiul, bujiile, presiunea in pneuri, placutele de frana, lichidul de frana... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 30, 2008 Share Postat August 30, 2008 si uleiul, bujiile, presiunea in pneuri, placutele de frana, lichidul de frana... si cricul, sa nu intre in asfalt ontopic: la nivelul marcat pe vasul de expansiune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat August 31, 2008 Share Postat August 31, 2008 ei, probabil omu nu stie exact unde e vasul de expansine, si acu sa nu dea tot carenaju jos in cautarea acestuia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pirvanb Postat August 31, 2008 Autor Share Postat August 31, 2008 si uleiul, bujiile, presiunea in pneuri, placutele de frana, lichidul de frana... uleiul, lichidul de frana si placutele le verific mereu. dar la lichidul de racire nu se vede... am carene... cum fac? ei, probabil omu nu stie exact unde e vasul de expansine, si acu sa nu dea tot carenaju jos in cautarea acestuia. chiar ca nu stiu unde este vasul de expansiune... poate ma poti ajuta. multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat August 31, 2008 Share Postat August 31, 2008 chiar ca nu stiu unde este vasul de expansiune... poate ma poti ajuta.multumesc! Conform imaginii de mai jos "vasul de expansiune" este in dreapta mobrei. Banuiesc ca ai vreun locsor pe la carena pe unde sa verifici, daca nu... demontezi atat cat ai nevoie ca sa ajungi la buson. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pirvanb Postat August 31, 2008 Autor Share Postat August 31, 2008 Conform imaginii de mai jos "vasul de expansiune" este in dreapta mobrei. Banuiesc ca ai vreun locsor pe la carena pe unde sa verifici, daca nu... demontezi atat cat ai nevoie ca sa ajungi la buson. multumesc mult o sa ma uit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maa Postat August 31, 2008 Share Postat August 31, 2008 Conform imaginii de mai jos "vasul de expansiune" este in dreapta mobrei. Banuiesc ca ai vreun locsor pe la carena pe unde sa verifici, daca nu... demontezi atat cat ai nevoie ca sa ajungi la buson. man, o sa demonteze omul toata mobra si tot nu o s-o gaseasca dupa indicatiile tale. ce i-ai aratat tu in schema aia si se numeste "water pump", adica pompa de apa. da, aia care e actionata de cutia de viteze si functioneaza numai daca mobra se afla in miscare ). iar in cele doua poze se afla busonul radiatorului.. iar ce e descris pe pagina aceea este cum sa verifici instalatia de racire.. deci.. nu stiu unde ai vazut tu vas de expansiune acolo.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 (editat) man, o sa demonteze omul toata mobra si tot nu o s-o gaseasca dupa indicatiile tale. ce i-ai aratat tu in schema aia si se numeste "water pump", adica pompa de apa. da, aia care e actionata de cutia de viteze si functioneaza numai daca mobra se afla in miscare ). iar in cele doua poze se afla busonul radiatorului.. iar ce e descris pe pagina aceea este cum sa verifici instalatia de racire.. deci.. nu stiu unde ai vazut tu vas de expansiune acolo.. Nu stiu exact cum e la SV dar la DL650 care in principiu ar fi realizat cam pe aceeasi platforma tehnica vasul de expansiune se gaseste demontand saua, fiind chiar sub invelisul metalic al rezervorui in partea stanga. Uita-te dupa un recipient de circa 500ml umplut cu lichid colorat (albastru in cazul meu). Daca amplasamantul e acelasi o sa fie cam greu de completat, neavand acces direct la dop am fost nevoit sa bag degetelele pentru al scoate iar pentru competare am folosit o seringa cu furtun. Acum, si sper sa nu pornesc un flame pe topic asa cum s-a intamplat pe o alta arie a forumului, daca pompa e actionata de cutia de viteze inseamna ca cineva din echipa de proiectare a facut facultatea la Transporturi in Politehnica (nu vreau sa jignesc vreun student sau absolvent al institutiei dar gandind obiectiv toti stim ce scoala se face la ora actuala in minunata Politenica) Cum sa faci un motor atat de reusit ca V2-ul de la Susuki si apoi sa gandesti: "N-ar fi dragut ca atunci cand motocicleta sta pe loc riderul sa-si prajeasca si el ceva?" Racirea la motoarele in 4 timpi se bazeaza pe mersul continuu al pompei de apa (care in cazul DL-ului si al SV-ului este actionata de axul ambreiajului fara a depinde functionarea ei de starea cuplat-decuplat a ambreiajului) si pe eficienta in racire a radiatorului. Ventilatorul porneste in trafic nu pentru ca pompa n-ar mai functiona ci pentru ca neavand un curent de aer care il strabate radiatorul nu mai poate raci cum trebuie. Editat Septembrie 1, 2008 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 (editat) man, o sa demonteze omul toata mobra si tot nu o s-o gaseasca dupa indicatiile tale. ce i-ai aratat tu in schema aia si se numeste "water pump", adica pompa de apa. da, aia care e actionata de cutia de viteze si functioneaza numai daca mobra se afla in miscare ). iar in cele doua poze se afla busonul radiatorului.. iar ce e descris pe pagina aceea este cum sa verifici instalatia de racire.. deci.. nu stiu unde ai vazut tu vas de expansiune acolo.. Dupa cum vezi am pus vasul de expansiune in ghilimele, iar ce este in imagine nu este pompa de apa ci radiatorul cu busonul de umplere). Nu am gasit nimic in manual despre vasul de expansiune dar am cateva pagini lipsa (cica eroare de download sau atachement). Nu stiu exact cum e la SV dar la DL650 care in principiu ar fi realizat cam pe aceeasi platforma tehnica vasul de expansiune se gaseste demontand saua, fiind chiar sub invelisul metalic al rezervorui in partea stanga. Uita-te dupa un recipient de circa 500ml umplut cu lichid colorat (albastru in cazul meu).Daca amplasamantul e acelasi o sa fie cam greu de completat, neavand acces direct la dop am fost nevoit sa bag degetelele pentru al scoate iar pentru competare am folosit o seringa cu furtun. Acum, si sper sa nu pornesc un flame pe topic asa cum s-a intamplat pe o alta arie a forumului, daca pompa e actionata de cutia de viteze inseamna ca cineva din echipa de proiectare a facut facultatea la Transporturi in Politehnica (nu vreau sa jignesc vreun student sau absolvent al institutiei dar gandind obiectiv toti stim ce scoala se face la ora actuala in minunata Politenica) Cum sa faci un motor atat de reusit ca V2-ul de la Susuki si apoi sa gandesti: "N-ar fi dragut ca atunci cand motocicleta sta pe loc riderul sa-si prajeasca si el ceva?" Racirea la motoarele in 4 timpi se bazeaza pe mersul continuu al pompei de apa (care in cazul DL-ului si al SV-ului este actionata de axul ambreiajului fara a depinde functionarea ei de starea cuplat-decuplat a ambreiajului) si pe eficienta in racire a radiatorului. Ventilatorul porneste in trafic nu pentru ca pompa n-ar mai functiona ci pentru ca neavand un curent de aer care il strabate radiatorul nu mai poate raci cum trebuie. Intr-un topic am afirmat ca pompa de apa este actionata prin intermediul cutiei de viteze (o idee preconceputa) si am sustinut chestia asta sus si tare in conditiile in care am multi ani de mecanica (auto si ocazional mobre) in spate. Bineinteles ca pana la urma m-am lamurit si mi-am recunoscut greseala dar unii nu uita ... Editat Septembrie 1, 2008 de lznicu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
whiteman Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 Daca nu reusesti si ai drum prin Dorobanti poate te pot ajuta. ma gasesti pe YM! Cu stima, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hyadum Postat Septembrie 13, 2008 Share Postat Septembrie 13, 2008 Am si eu probleme cu racirea la un Bandit 650S din 2005. Nu am gasit nici un fel de recipient pentru apa sau alte lichide si nici vreo mentiune in manual. Am masurat temperatura motorului la 15 minute dupa ce am oprit si avea 160grade, ceea ce mi se pare foarte mult (un CBR sta pe la 106 grade in trafic prin oras). Cum pot sa-l fac sa stea mai rece? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata Dan Postat Septembrie 13, 2008 Share Postat Septembrie 13, 2008 Intr-un topic am afirmat ca pompa de apa este actionata prin intermediul cutiei de viteze (o idee preconceputa) si am sustinut chestia asta sus si tare in conditiile in care am multi ani de mecanica (auto si ocazional mobre) in spate. Bineinteles ca pana la urma m-am lamurit si mi-am recunoscut greseala dar unii nu uita ... cum poti uita asa ceva?! ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hyadum Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 "Am si eu probleme cu racirea la un Bandit 650S din 2005. Nu am gasit nici un fel de recipient pentru apa sau alte lichide si nici vreo mentiune in manual. Am masurat temperatura motorului la 15 minute dupa ce am oprit si avea 160grade, ceea ce mi se pare foarte mult (un CBR sta pe la 106 grade in trafic prin oras). Cum pot sa-l fac sa stea mai rece?" Deci nu stie nimeni nimic? Nici un posesor de Bandit pe forum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 Din cate stiu eu banditul e racit cu aer/ulei deci nu are radiator de apa sau vas de expansiune. Cbr-ul e racit cu apa deci e normal sa aiba temperatura mai mica la partea de exterior a motorului unde probabil ai masurat tu temperatura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hyadum Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 Merci. Deci este normala temperatura de utilizare de 160grade la Bandit? Nu am ce sa-i fac sa stea mai rece? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 Daca eviti traficul aglomerat mai ales atunci cand e cald afara temperatura motorului va fi mai mica altfel nu prea ai sanse...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stoian Silviu Postat Septembrie 26, 2008 Share Postat Septembrie 26, 2008 Salut am si eu o intrebare,am un gsx-r600 si as vrea sa ii schimb antigelul dar nu stiu de unde sa ii dau afara pe cel vechi[unde e robinetul]daca are asa ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
micaradu Postat Septembrie 26, 2008 Share Postat Septembrie 26, 2008 Salut am si eu o intrebare,am un gsx-r600 si as vrea sa ii schimb antigelul dar nu stiu de unde sa ii dau afara pe cel vechi[unde e robinetul]daca are asa ceva? Nu stiu exact cum e la tine, dar eu am un surubel pe stutul pompei de apa. Cel mai probabil vei gasi un surubel in cel mai jos punct de pe instalatia de racire. Daca ai manual, uita-te acolo sau ia-l de pe tanga. Daca nu, cauta pe acolo(in general pe langa sau pe pompa de apa) si e imposibil sa nu dai de el. Vezi sa folosesti antigelul recomandat de producator. Dai jos antigelul vechi, clatesti bine sistemul de racire cu apa normala lasandu-l de fiecare data sa functioneze pana porneste electroventilatorul(vezi sa nu il desfaci imediat dupa ce opresti motorul ca o sa te alegi cu niste arsuri de toata frumusetea), apoi pui antigelul recomandat in proportia recomandata(cel mai probabil ethylene glycol) umpland pe la radiator. Il pornesti, il lasi sa mearga cu aerisitoarele deschise pana nu mai ies bule de aer pe la nici unul din ele, apoi completezi iarasi si verifici nivelul din vas. Daca e nevoie mai completeaza si acolo. Vezi sa iti iei un antigel bun si care sa reziste macar la -30*C daca nu tii mototrul peste iarna la caldurica. Daca ai ceva intrebari contacteaza-ma si incerc sa te ajut... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stoian Silviu Postat Septembrie 26, 2008 Share Postat Septembrie 26, 2008 Merci mult pt informatiia am sa caut sa vad,se pare ca nu e chiar asa de simplu de schimbat dar ma descurc eu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 26, 2008 Share Postat Septembrie 26, 2008 Cel mai bine uita-te in manual, e cel mai sigur. De exemplu, la Transalp, surubul de golire este unul dintre suruburile care fixeaza pompa de apa... Daca nu m-as fi uitat in manual, 100 de ani nu m-as fi gandit ca ala este... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat Septembrie 26, 2008 Share Postat Septembrie 26, 2008 (editat) Ha? eu stiam ca surubul ala e doar pentru aerisire...debit mic... si pentru dat lichidul afara se scoate unul dintre furtunele de la pompa de apa (cel mai de jos evident). Editat Septembrie 26, 2008 de rechinulalb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 26, 2008 Share Postat Septembrie 26, 2008 Man, in 2 manuale, cel Haynes si cel de TA, este indicat acel surub, nu se scoate nici un furtun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
micaradu Postat Septembrie 26, 2008 Share Postat Septembrie 26, 2008 Merci mult pt informatiia am sa caut sa vad,se pare ca nu e chiar asa de simplu de schimbat dar ma descurc eu! Si eu trebuie sa fac aceeasi operatiune saptamana viitoare. Daca erai din Buc., te ajutam eu. Mi-am masurat antigelul si tine doar pana la -7*C. M-a mirat putin ca la Motul 3 litri de antigel Factory Line sunt mai scumpi decat 4 litri de ulei semi-sintetic. Damn, aprox 150ron. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.