Sari la conținut

Lichid Racire


pirvanb
 Share

Postări Recomandate

si uleiul, bujiile, presiunea in pneuri, placutele de frana, lichidul de frana...

 

 

uleiul, lichidul de frana si placutele le verific mereu.

dar la lichidul de racire nu se vede... am carene...

cum fac?

 

ei, probabil omu nu stie exact unde e vasul de expansine, si acu sa nu dea tot carenaju jos in cautarea acestuia.

 

 

chiar ca nu stiu unde este vasul de expansiune... poate ma poti ajuta.

multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu
chiar ca nu stiu unde este vasul de expansiune... poate ma poti ajuta.

multumesc!

 

Conform imaginii de mai jos "vasul de expansiune" este in dreapta mobrei. Banuiesc ca ai vreun locsor pe la carena pe unde sa verifici, daca nu... demontezi atat cat ai nevoie ca sa ajungi la buson.

 

post-29915-1220214330_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conform imaginii de mai jos "vasul de expansiune" este in dreapta mobrei. Banuiesc ca ai vreun locsor pe la carena pe unde sa verifici, daca nu... demontezi atat cat ai nevoie ca sa ajungi la buson.

 

post-29915-1220214330_thumb.jpg

 

 

multumesc mult

o sa ma uit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conform imaginii de mai jos "vasul de expansiune" este in dreapta mobrei. Banuiesc ca ai vreun locsor pe la carena pe unde sa verifici, daca nu... demontezi atat cat ai nevoie ca sa ajungi la buson.

 

post-29915-1220214330_thumb.jpg

man, o sa demonteze omul toata mobra si tot nu o s-o gaseasca dupa indicatiile tale. ce i-ai aratat tu in schema aia si se numeste "water pump", adica pompa de apa. da, aia care e actionata de cutia de viteze si functioneaza numai daca mobra se afla in miscare :cheers:). iar in cele doua poze se afla busonul radiatorului.. iar ce e descris pe pagina aceea este cum sa verifici instalatia de racire.. deci.. nu stiu unde ai vazut tu vas de expansiune acolo..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

man, o sa demonteze omul toata mobra si tot nu o s-o gaseasca dupa indicatiile tale. ce i-ai aratat tu in schema aia si se numeste "water pump", adica pompa de apa. da, aia care e actionata de cutia de viteze si functioneaza numai daca mobra se afla in miscare :cheers:). iar in cele doua poze se afla busonul radiatorului.. iar ce e descris pe pagina aceea este cum sa verifici instalatia de racire.. deci.. nu stiu unde ai vazut tu vas de expansiune acolo..

 

Nu stiu exact cum e la SV dar la DL650 care in principiu ar fi realizat cam pe aceeasi platforma tehnica vasul de expansiune se gaseste demontand saua, fiind chiar sub invelisul metalic al rezervorui in partea stanga. Uita-te dupa un recipient de circa 500ml umplut cu lichid colorat (albastru in cazul meu).

Daca amplasamantul e acelasi o sa fie cam greu de completat, neavand acces direct la dop am fost nevoit sa bag degetelele pentru al scoate iar pentru competare am folosit o seringa cu furtun.

 

Acum, si sper sa nu pornesc un flame pe topic asa cum s-a intamplat pe o alta arie a forumului, daca pompa e actionata de cutia de viteze inseamna ca cineva din echipa de proiectare a facut facultatea la Transporturi in Politehnica :banana: (nu vreau sa jignesc vreun student sau absolvent al institutiei dar gandind obiectiv toti stim ce scoala se face la ora actuala in minunata Politenica)

Cum sa faci un motor atat de reusit ca V2-ul de la Susuki si apoi sa gandesti: "N-ar fi dragut ca atunci cand motocicleta sta pe loc riderul sa-si prajeasca si el ceva?"

Racirea la motoarele in 4 timpi se bazeaza pe mersul continuu al pompei de apa (care in cazul DL-ului si al SV-ului este actionata de axul ambreiajului fara a depinde functionarea ei de starea cuplat-decuplat a ambreiajului) si pe eficienta in racire a radiatorului. Ventilatorul porneste in trafic nu pentru ca pompa n-ar mai functiona ci pentru ca neavand un curent de aer care il strabate radiatorul nu mai poate raci cum trebuie.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu
man, o sa demonteze omul toata mobra si tot nu o s-o gaseasca dupa indicatiile tale. ce i-ai aratat tu in schema aia si se numeste "water pump", adica pompa de apa. da, aia care e actionata de cutia de viteze si functioneaza numai daca mobra se afla in miscare :cheers:). iar in cele doua poze se afla busonul radiatorului.. iar ce e descris pe pagina aceea este cum sa verifici instalatia de racire.. deci.. nu stiu unde ai vazut tu vas de expansiune acolo..

 

Dupa cum vezi am pus vasul de expansiune in ghilimele, iar ce este in imagine nu este pompa de apa ci radiatorul cu busonul de umplere). Nu am gasit nimic in manual despre vasul de expansiune dar am cateva pagini lipsa (cica eroare de download sau atachement).

 

Nu stiu exact cum e la SV dar la DL650 care in principiu ar fi realizat cam pe aceeasi platforma tehnica vasul de expansiune se gaseste demontand saua, fiind chiar sub invelisul metalic al rezervorui in partea stanga. Uita-te dupa un recipient de circa 500ml umplut cu lichid colorat (albastru in cazul meu).

Daca amplasamantul e acelasi o sa fie cam greu de completat, neavand acces direct la dop am fost nevoit sa bag degetelele pentru al scoate iar pentru competare am folosit o seringa cu furtun.

 

Acum, si sper sa nu pornesc un flame pe topic asa cum s-a intamplat pe o alta arie a forumului, daca pompa e actionata de cutia de viteze inseamna ca cineva din echipa de proiectare a facut facultatea la Transporturi in Politehnica :banana: (nu vreau sa jignesc vreun student sau absolvent al institutiei dar gandind obiectiv toti stim ce scoala se face la ora actuala in minunata Politenica)

Cum sa faci un motor atat de reusit ca V2-ul de la Susuki si apoi sa gandesti: "N-ar fi dragut ca atunci cand motocicleta sta pe loc riderul sa-si prajeasca si el ceva?"

Racirea la motoarele in 4 timpi se bazeaza pe mersul continuu al pompei de apa (care in cazul DL-ului si al SV-ului este actionata de axul ambreiajului fara a depinde functionarea ei de starea cuplat-decuplat a ambreiajului) si pe eficienta in racire a radiatorului. Ventilatorul porneste in trafic nu pentru ca pompa n-ar mai functiona ci pentru ca neavand un curent de aer care il strabate radiatorul nu mai poate raci cum trebuie.

 

 

Intr-un topic am afirmat ca pompa de apa este actionata prin intermediul cutiei de viteze (o idee preconceputa) si am sustinut chestia asta sus si tare in conditiile in care am multi ani de mecanica (auto si ocazional mobre) in spate. Bineinteles ca pana la urma m-am lamurit si mi-am recunoscut greseala dar unii nu uita ...

Editat de lznicu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am si eu probleme cu racirea la un Bandit 650S din 2005. Nu am gasit nici un fel de recipient pentru apa sau alte lichide si nici vreo mentiune in manual. Am masurat temperatura motorului la 15 minute dupa ce am oprit si avea 160grade, ceea ce mi se pare foarte mult (un CBR sta pe la 106 grade in trafic prin oras).

 

Cum pot sa-l fac sa stea mai rece?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-un topic am afirmat ca pompa de apa este actionata prin intermediul cutiei de viteze (o idee preconceputa) si am sustinut chestia asta sus si tare in conditiile in care am multi ani de mecanica (auto si ocazional mobre) in spate. Bineinteles ca pana la urma m-am lamurit si mi-am recunoscut greseala dar unii nu uita ...

 

 

cum poti uita asa ceva?! :)) :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Am si eu probleme cu racirea la un Bandit 650S din 2005. Nu am gasit nici un fel de recipient pentru apa sau alte lichide si nici vreo mentiune in manual. Am masurat temperatura motorului la 15 minute dupa ce am oprit si avea 160grade, ceea ce mi se pare foarte mult (un CBR sta pe la 106 grade in trafic prin oras).

 

Cum pot sa-l fac sa stea mai rece?"

 

Deci nu stie nimeni nimic? Nici un posesor de Bandit pe forum?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu banditul e racit cu aer/ulei deci nu are radiator de apa sau vas de expansiune.

Cbr-ul e racit cu apa deci e normal sa aiba temperatura mai mica la partea de exterior a motorului unde probabil ai masurat tu temperatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Salut am si eu o intrebare,am un gsx-r600 si as vrea sa ii schimb antigelul dar nu stiu de unde sa ii dau afara pe cel vechi[unde e robinetul]daca are asa ceva?

 

 

Nu stiu exact cum e la tine, dar eu am un surubel pe stutul pompei de apa. Cel mai probabil vei gasi un surubel in cel mai jos punct de pe instalatia de racire. Daca ai manual, uita-te acolo sau ia-l de pe tanga. Daca nu, cauta pe acolo(in general pe langa sau pe pompa de apa) si e imposibil sa nu dai de el. Vezi sa folosesti antigelul recomandat de producator. Dai jos antigelul vechi, clatesti bine sistemul de racire cu apa normala lasandu-l de fiecare data sa functioneze pana porneste electroventilatorul(vezi sa nu il desfaci imediat dupa ce opresti motorul ca o sa te alegi cu niste arsuri de toata frumusetea), apoi pui antigelul recomandat in proportia recomandata(cel mai probabil ethylene glycol) umpland pe la radiator. Il pornesti, il lasi sa mearga cu aerisitoarele deschise pana nu mai ies bule de aer pe la nici unul din ele, apoi completezi iarasi si verifici nivelul din vas. Daca e nevoie mai completeaza si acolo. Vezi sa iti iei un antigel bun si care sa reziste macar la -30*C daca nu tii mototrul peste iarna la caldurica. Daca ai ceva intrebari contacteaza-ma si incerc sa te ajut...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai bine uita-te in manual, e cel mai sigur. De exemplu, la Transalp, surubul de golire este unul dintre suruburile care fixeaza pompa de apa... Daca nu m-as fi uitat in manual, 100 de ani nu m-as fi gandit ca ala este...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ha? eu stiam ca surubul ala e doar pentru aerisire...debit mic... si pentru dat lichidul afara se scoate unul dintre furtunele de la pompa de apa (cel mai de jos evident).

Editat de rechinulalb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci mult pt informatiia am sa caut sa vad,se pare ca nu e chiar asa de simplu de schimbat dar ma descurc eu!

 

 

 

Si eu trebuie sa fac aceeasi operatiune saptamana viitoare. Daca erai din Buc., te ajutam eu. Mi-am masurat antigelul si tine doar pana la -7*C. M-a mirat putin ca la Motul 3 litri de antigel Factory Line sunt mai scumpi decat 4 litri de ulei semi-sintetic. Damn, aprox 150ron.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...