morarugeorge Postat Mai 16, 2006 Share Postat Mai 16, 2006 Nu cred ca are rost sa fie la Accidente. dar poate provoca un accident, chiar foarte grav! Este important sa stim cat mai multe despre acest lucru... nu sa se gaseasca unul care sa-i sara tandara ca am vrut eu sa postez la Accidente. Sunteti incredibili. Multumesc celor care participa la acest post cu raspunsuri On Toppic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bibiloi Postat Mai 16, 2006 Share Postat Mai 16, 2006 Se poate evita sau diminua voblajul cu un telescop de voblaj. Daca nu ai telescop de voblaj nu-ti ramane de facut decat sa-i dai gaz. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morarugeorge Postat Mai 16, 2006 Share Postat Mai 16, 2006 In voblaj am intrat la 170km/h pe o Yamaha FZR 600 si pot sa va zic ca nu a durat mai mult de 1 secunda (mai era un prieten in spate si a vazut faza) dar mie mi s-a parut ca au trecut cel putin 3 secunde, timp in care tot ce mi-a trecut prin cap au fost 3 lucuri... ce am citit despre voblaj si cum se poate stabiliza, sa cad pe dreapta ca e camp si sa nu ma arunce din sa ca o sa ma lovesc nasol chiar daca aveam combinezon, cizme, manusi si casca full. Voblajul a fost initiat de o mica denivelare in asfalt pe care n-am vazut-o iar cel din spate m-a vazut si a observat si a reusit sa evite. Tot ce am putut face a fost sa mentin sa nu-i dau voie sa-si mareasca intensitate si s-a terminat. Parerea mea este ca nu poti oprii un voblaj cu mainile, cel mai bine "cred" este sa mentii viteza si sa nu permiti creste intensitatii. As vrea daca exista cineva care chiar cunoaste fenomenul foarte bine cum se poate diminua, cum se regleaza amortizoare, ce poti face daca nu ai amortizoare reglabile, presiunea in anvelopa, cum influenteaza a 2-a persoana acest lucru si orice alte detalii importante referitor la voblaj. Cam asta a fost... si sincer nu-mi mai doresc asa ceva (de si cu drumurile noastre este imposibil) si nu doresc la nimeni asa ceva. Fratilor, informativa si faceti tot ce se poate pentru a reduce cat mai mult acest fenomen. Drum bun! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Mai 16, 2006 Share Postat Mai 16, 2006 As vrea daca exista cineva care chiar cunoaste fenomenul foarte bine cum se poate diminua Drum bun! Deci daca apare: retrogradezi si dai gaz puternic. In momentul acela se usureaza fata. Ai franat? ESTI PE JOS!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raduuuuuuuuuu Postat Mai 16, 2006 Share Postat Mai 16, 2006 Am patit-o odata la pasajul Muncii la intrarea dinspre Iancului cand jupuisera asfaltul dar nu acoperisera inca. Am luat sina oblic si denivelarea dalei pe care era sina m-a bagat in voblaj; l-am strans tare (ghidonul) straduindu-ma sa-l tin drept si l-am oprit ; ce mi-am reprosat e ca tineam ghidonul prea moale cand am trecut peste sina... cred ca daca ti ghidonul "cu simt de raspundere" cand treci peste obstacole poti evita astfel de lucruri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COLD AS ICE Postat Mai 16, 2006 Share Postat Mai 16, 2006 Cred ca trebuie sa ii faci "jocul" voblajului... ......s-a inteles ceva??.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silvi28 Postat Mai 16, 2006 Share Postat Mai 16, 2006 Deci daca apare: retrogradezi si dai gaz puternic. In momentul acela se usureaza fata. Ai franat? ESTI PE JOS!!! De ce? Ce se intampla cu fenomenul.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Mai 16, 2006 Share Postat Mai 16, 2006 De ce? Ce se intampla cu fenomenul.. pentru a usura fata repede trebuie accelerat super rapid. Asta o faci numai daca retrogradezi. Ideea de usurare a furcii: scapi de sarcina de pe ea. E ca si cum te-ai da pe o roata (ce sa mai vobleze?). Daca franezi sau decelerezi, furca se incarca (mai multa sarcina pica pe roata care se afla in voblaj). De aici nu mai e mult pana la intoarcerea rotii complet! Cauta manualul lui keith code: a twist for a wrist 2 http://www.amazon.com/gp/product/096504502...glance&n=283155 Eu am gasit versiunea PDF pe nu stiu ce site web. Acolo explica mai tehnic ca mine acest fenomen. Inca ceva ca mi-am amintit: apare mai des daca unghiul furcii e mai mic. Am si verificat-o. La chopper nu prea ai sa vezi. Dar la speed daca iti cobori motorul din juguri (l-am dat eu odata de proba cu vreo 1,5 cm): se conduce bestial dar si are o tendinta de voblaj mult mai mare. Asa cum e normal la mine setare din fabrica bag 150kmph si iau mainile de pe ghidon fara probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LOTRU Postat Mai 16, 2006 Share Postat Mai 16, 2006 Pana acum nu am voblat prea tare niciodata insa destul de des , la viteze nu prea mari si fara sa fiu prea inclinat pe curba , simt un balans lateral mic insa suficient sa ma faca sa indrept motoreta si sa nu ma las prea tare cu ea. Pot conlucra rulmentii rotii beliti ,amortizoare belite (fara ulei sau cu uleiul dus ) ,rulmentii furcii sau chiuvetele lor uzate la capatarea unui astfel de balans ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ranga Postat Mai 16, 2006 Share Postat Mai 16, 2006 uite aici din analele internetului: The easy cure for this problem is a steering damper. Many sportbikes now come stock with one, as the radical steering geometry needed for quick handling can otherwise cause some instability in certain situations. While a steering damper is an easy fix, it shouldn’t be a cure-all; if you’re forced to adjust the steering damper’s stiffness (if available) until you can barely turn the bars in order to keep the bike’s handling stable, there is a problem somewhere in your chassis setup. A too-stiff steering damper can also cause handling problems by itself; if your steering damper is adjustable, and you find that your bike won’t hold a line (especially in slower corners), or gets into a small wobble or oscillation in high speed corners, try backing off the stiffness a little and see if it helps. ce crede-tzi despre? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorcer Postat Mai 16, 2006 Share Postat Mai 16, 2006 si eu am patit-o cu nu fzr 500 pe autostrada si culmea tot pe la 170 si tot din cauza gropilor ! solutia mea : stat calm +mana in gaz !! si am scapat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
17 rosso Postat Mai 17, 2006 Share Postat Mai 17, 2006 Nasol comportament al motorului. Te face sa lasi joaca si sa dai buzna repede sa cumperi amortizoare de ghidon la pretzuri animalice... Dupa cateva voblaje ingrijoratore am hotarat sa trec peste pragul pshihologic impus de pretzul de 487 euro+tva al amortizorului de furca ciudat impus de CAGIVA... Pana vine ma rog sa nu se mai intample ca albesc in cap degeaba. Oricum nu disperati, uite, am scapat de fiecare data! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morarugeorge Postat Mai 17, 2006 Share Postat Mai 17, 2006 Deci daca apare: retrogradezi si dai gaz puternic. In momentul acela se usureaza fata. Ai franat? ESTI PE JOS!!! Nu, din fericire nu. Cred ca am facut bine si am mentinut viteza si am asteptat sfarsitul voblajului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silvi28 Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 Merci Baiazid! M-am mai linistit daca mi-ai spus ca chopperul e mai sigur la acest fenomen... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 Merci Baiazid! M-am mai linistit daca mi-ai spus ca chopperul e mai sigur la acest fenomen... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
declspec Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 Am patit si eu o singura data. Mergeam pe Blvd Timisoara, spre plaza mall, si ma jena manusa, care era prea stransa. Si ce ma gandesc eu, vazand ca din spate nu vine nimeni: accelerez un pic (pe la 60-70km/h) si las ridic ambele maini de pe ghidon, ca sa-mi reglez manusa. Toata "activitatea" n-a durat mai mult de 2-3 sec. In acest timp ghidonul a inceput sa tremure ca un dement, iar eu era sa ma "index al bursei de la paris" pe mine de frica. Din cate imi amintesc unicul lucru pe care l-am facut a fost sa insfac ghidonul si sa ma tin de el cu toata putere pe care o are corpul meu de 33kg Tin minte ca atunci m-am gandit ca n-o sa mai ridic mainile de pe ghidon - niciodata! P.S. Nu mi s-a intamplat fenomenul de voblaj in timpul mersului (adica cu mainile pe ghidon), dar poate ca si viteza trebuie sa fie mai mare? Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 In acest timp ghidonul a inceput sa tremure ca un dement Asfalt uscat! Ai probleme in furca!!!! Eu la 150kmph iau mainile de pe ghidon si ma intind pe spate (pe saua pasagerului) pana ating cu mainile asfaltul. Si tot nu vobleaza!!!! Daca furca nu e un pic stramba, poate a fost lovita odata usor si e deplasata din juguri (rotit ma refer). S-a mai vazut. Eu am mers cu furca veche si fara ulei in ea si tot era lux. NU ARE VOIE SA VOBLEZE DACA IEI MANA DE PE FURCA!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 NU ARE VOIE SA VOBLEZE DACA IEI MANA DE PE FURCA!!! Daca iei mainile de pe furca si o lasi sa mearga pe drum drept (evident fara gropane imense) nu trebuie sa vobleze in nici un caz. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
declspec Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 Daca furca nu e un pic stramba, poate a fost lovita odata usor si e deplasata din juguri (rotit ma refer). S-a mai vazut.[...] NU ARE VOIE SA VOBLEZE DACA IEI MANA DE PE FURCA!!! Daca iei mainile de pe furca si o lasi sa mearga pe drum drept (evident fara gropane imense) nu trebuie sa vobleze in nici un caz. Pai nici "drum ca-n palma" nu este Blvd Timisoara, dar nici gropane nu pot sa zic ca are. Sunt denivelari "obisnuite" (alea care apar din cauza caldurii). Se pare ca trebuie sa o dau la un mester faur sa arunce o privire la furca, da? Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cyborg Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 Cred ca am facut bine si am mentinut viteza si am asteptat sfarsitul voblajului. Nu din cauza asta ai scapat, ci din cauza ca a fost un voblaj usor. Trebuie sa tragi de gaz si atat, bine a zis cine a zis, o accelerezi pe moment si se redreseaza ea singura. Mi s-a intamplat si mie de cateva ori, deci vorbesc din proprie experienta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morarugeorge Postat Mai 19, 2006 Share Postat Mai 19, 2006 Nu din cauza asta ai scapat, ci din cauza ca a fost un voblaj usor. Trebuie sa tragi de gaz si atat, bine a zis cine a zis, o accelerezi pe moment si se redreseaza ea singura. Mi s-a intamplat si mie de cateva ori, deci vorbesc din proprie experienta Iti foarte multumesc pentru post. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morarugeorge Postat Mai 21, 2006 Share Postat Mai 21, 2006 si eu am patit-o cu nu fzr 500 pe autostrada si culmea tot pe la 170 si tot din cauza gropilor ! solutia mea : stat calm +mana in gaz !! si am scapat Am inteles, multam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut007 Postat Septembrie 13, 2006 Share Postat Septembrie 13, 2006 Motor Yamaha XJ600S Foarte pe scurt, motor adus din germania.. mers o luna cu el, izbit intr-un obstacol stationar, indoit telescop/telescoape si ghidon dus la doctor doctorul facut bine si anume indreptat telescoape in norme, verificat pe strung, schimbat semeringuri si ulei telescoape (nu chit de semeringuri ca alea exterioare au ramas aceleasi) facut ca noi (zis doctorul) schimbat ghidon si schimbat contragreutatile din capatul ghidonului, ale mele nu potriveau la ghidonul nou, alta infiletare. Mers la sibiu si inapoi.. ( la sibiu nu am rezistat insistentelor unui prieten si i-am dat o tura... pana in sant, santul plin de iarba necosita, ca norocul.. asa ca din nou carena varza, doar carena.. m-am intors cu ea naked dar pe roti, ma gandesc serios sa o transform din xj600s in xj600n, e mai practic in romania si cu asa prieteni) De curand am observat voblaj si la viteze destul de mici.. lucru ciudat.. sunat doctor, doctor zis ok.. se intampla.. insa in ultimele zile vobleaza din ce in ce mai tare asa ca, deoarece doctor nu era disponibil, am fost la prieten care dupa o verificare mi-a zis ca nu am ulei in telescoape, ca doctor nu bagat ulei cat trebuie. A dat o tura cu ea si cand s-a intors m-a intrebat daca vreau sa mor ca el nu a vazut asa voblaj in viata lui etc.. si ca doctor facut treaba de cacao.. ca-s mult prea moi telescoapele si ca nu lucreaza si sa merg maiine sa schimbam ulei in ele. Acum care are dreptate, doctor recomandat de multi ca face treaba buna.. si l-am vazut meticulos si nu cred ca vrea sa ma omoare, dar nu poti sa stii niciodata. As vrea sa stiu si parerea voastra, cat ulei ar trebui sa fie in telescoape sa lucreze optim, de unde poate fi voblajul asta, poate fi si din jug daca are joc? (prieten a zis ca jugul nu are joc) poate fi din greutatile de pe capatul ghidonului, ca le-a schimbat, poate au alta greutate.. poate fi din roata/cauciuc? PS Doctor=mecanic nr.1 Prieten=mecanic nr.2 (nu dau nume ca nu-s paracios) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Semaca Postat Septembrie 14, 2006 Share Postat Septembrie 14, 2006 A verificat vreun doctor geometria rotii ? Roata are vreun joc ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut007 Postat Septembrie 14, 2006 Share Postat Septembrie 14, 2006 A verificat vreun doctor geometria rotii ? Roata are vreun joc ? joc nu are, cauciucul pare usor deofrmat (sau cum se spune) dar daca telescoapele lucreaza corect nu ar trebui sa se simta, cel putin nu la viteze mici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.