Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

PArerea mea e ca decat sa te rogi mai bine-i dai gaz si sa nu intarzii prea mult cu rugatul ca te vezi pe jos :unsure:

AI VAZUT CE AM SCRIS CU UN POST MAI SUS DE TINE?????????????

ACCELEREZI TU UN MIAR CAND DEJA ITI ALUNECA SPATELE?????

NU VREAU SA FIU INTELES GRESIT,DAR NU MI SE PARE LOGIC!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 645
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

PArerea mea e ca decat sa te rogi mai bine-i dai gaz si sa nu intarzii prea mult cu rugatul ca te vezi pe jos :unsure:

Nu vreau sa fiu sarcastic dar tu crezi ca mai esti in stare sa ii dai gaz voluntar cand ghidonu iti vobleaza cu fecventa mare din limitator in limitator?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AI VAZUT CE AM SCRIS CU UN POST MAI SUS DE TINE?????????????

ACCELEREZI TU UN MIAR CAND DEJA ITI ALUNECA SPATELE?????

NU VREAU SA FIU INTELES GRESIT,DAR NU MI SE PARE LOGIC!!!!

Mi se pare mai aiurea sa folosesti frana decat sa accelerezi.Un preten de-al meu a intrat in voblaj si cu logica spusa de tine, adica sa apesi frana spate a sarit cum motorul in gardsi in afara de motor spart ,3 coaste rupte si cateva zgarieturi si-a pierdut si pasiunea ptr motoare.

Odata apasata frana de spate,motorul va pierde tot mai multa aderenta si efectul va fi "gasit pe jos" ,dar tragand de acceleratie (nu brusc) , parerea mea e ca te va redresa.

 

 

Nu mai scrie cu CAPS-LOCK deoarece se vd ca draq

Editat de blondu^^^
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"dai un impuls la frana spate"

Cu asta nu sunt de acord!!!!!!!daca e un voblaj violent poti apasa frana mult prea tare decat ti-ai dori

 

 

"accelerezi"

Nici cu asta nu sunt de acord!!!!!!!!!!!!!!imaginati-va ca am avut un cbr la care dupa ce am atins putin gazul,repet,putiin,era plouat cam de o ora pe jos,si a inceput sa danseze spatele si dupa aia fatza.ACELEREZI??????????????????????????????????????????????????Daca voblajul afecteaza doar roata fatza,adica doar furca fatza are miscarea stanga dreapta dar NU a inceput si restul sa balanseze necontrolat mi se pare logic sa descarci fatza dar in rest......

 

Intaresti bratele,si incerci sa-i blochezi miscarea ghidonului dar treptat,daca le intepenesti brusc si ai forta in brate sa blochezi gidonul din prima atunci risti sa faca alte miscari chiar neprevazute.Eu am constatat ca incerci sa o stabilizezi treptat si fara miscari BRUSTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Daca dati exemple justificatzi-le!!!

Si chiar va rog sa venitzi cu exemple!!!!!!

 

 

Referitor la telescopul de ghidon.Am montat pe motorul de la avatar.Am ridicat-o pe o roata si am pus fatza stramb jos,am franat pe curba si ajuta enorm.

Daca prinzi gropi,si mai ales in curba ESTE EXCELENT!!!!!!!

De care??????

Sa aiba "macar" 2 reglaje super soft si super hard.Pentru mine nu exista alternative.Al meu are 13 click-uri de reglare si sta tot timpul pe click-ul 12 HARD fiindca nu e bine sa stea pe ultima pozitie,lucru care l-ati observat ca il recomanda si producatorul motocicletei atunci cand este vorba de reglajele suspensiei.

Iara-si intreb....de care?????DE CARE AVETZI BANI!!!! Din ala!!!!facetzi o proba sa fiti convinsi ca lucreaza GREU,nu are "puncte moarte"pe intermediul cursei.In rest,atentie la bucsele de pe capete cum sunt "lucrate"

Multa bafta.....

 

Atasez o poza sa vedetzi cat se reduce din stresul tinutului de ghidon pe curba.Am inclinat-o si mai mult si pe drum cu:"gaurele" si lejer am saluta-t motociclisti din contrasens.

ASTA NU INSEAMNA CA TELESCOPUL ESTE INGER PAZITOR!!!!

Daca citesti atent inceputul o sa vezi ca mi-am exprimat dezacordul cu privire la folosirea franii......

Iar cu accelerarea.......nu mai scrietzi ca "mi-a spus cineva,am citit pe un forum etc" poate cineva va chiar crede si ii da gaz si se imprastie....

Insa daca cineva va crede,atunci sigur acel cineva care crede daca va avea nesansa unui voblaj se va speria de numa si va uita si cum il cheama,dapoi sa mai si accelereze...

Teoria asta ne omoara pe totzi....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In A Twist of a Wrist II, spune sa accelerezi.

 

Am patit de 2 ori voblaj uratzel.

 

1. Katana - bulan mare ca n-am cazut, nu i-am facut nimic ca nu eram pregatit si nici nu stiam ce sa fac la vremea aceea

 

2. zx9r, luat o groapa - viteza cam 70-80kmph si a inceput sa joace fata. In creierul meu stiam ca trebuie sa accelerez (spatele era stabil). Credeti ca am nimerit ghidonul sa accelerez? Vobla ca la el acasa. Am reusit sa prind cumva ghidonul si sa incerc o stabilizare prin incordarea mainilor. Am reusit. Recunosc ca am avut bulan. Deci nu am apucat sa accelerez ca nu nimeream maneta de acceleratie. Socul mi-a luat ghidonul din maini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca citesti atent inceputul o sa vezi ca mi-am exprimat dezacordul cu privire la folosirea franii......

Iar cu accelerarea.......nu mai scrietzi ca "mi-a spus cineva,am citit pe un forum etc" poate cineva va chiar crede si ii da gaz si se imprastie....

Insa daca cineva va crede,atunci sigur acel cineva care crede daca va avea nesansa unui voblaj se va speria de numa si va uita si cum il cheama,dapoi sa mai si accelereze...

Teoria asta ne omoara pe totzi....

.cand a inceput sa vobleze..1 ucru m-am gandit..ce bine e ca sunt singur pe motor(fara sotia mea, etc), chiar mi s a parut amuzant ca vobleaza asa urat....ghidonul l am avut tot timpul in mana nu mi l a smuls.....

2 ma gandeam pe ce parte sa cad....si cum sa cad....... :)

deci nici vb de sperietura......si am mai zis..cand s-a linistit..si mi am dat seama exact ce se intampla, eram in accelerare..deci banuiesc ca am reusit sa o accelerez...........bafta

 

voiam sa scriu acolo la punctutl 1..,,primul lucru,,..dar cred ca mi a jukat feste tastat :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu intru des in voblaj cu gs-ul la viteza >150- 160 e punctul critic cand nu am pasager... vobleaza. m-am obisnuit deja. prima oara am incercat sa accelerez dar facea si mai rau asa ca i-am dat o data tare frana spate si dup'aia am redus usurel viteza si a iesit din voblaj. acum nu ma mai sperie asa tare voblajul pt ca mi-a intrat de cel putin 20 de ori ... insa decat 1 singura data a intrat violent atunci cand am accelerat. in rest franez o data violent si gata

Editat de Legnakrad.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In A Twist of a Wrist II, spune sa accelerezi.

 

Am patit de 2 ori voblaj uratzel.

 

1. Katana - bulan mare ca n-am cazut, nu i-am facut nimic ca nu eram pregatit si nici nu stiam ce sa fac la vremea aceea

 

2. zx9r, luat o groapa - viteza cam 70-80kmph si a inceput sa joace fata. In creierul meu stiam ca trebuie sa accelerez (spatele era stabil). Credeti ca am nimerit ghidonul sa accelerez? Vobla ca la el acasa. Am reusit sa prind cumva ghidonul si sa incerc o stabilizare prin incordarea mainilor. Am reusit. Recunosc ca am avut bulan. Deci nu am apucat sa accelerez ca nu nimeream maneta de acceleratie. Socul mi-a luat ghidonul din maini.

In sf. cineva care spune adevaru :unsure: nu draci accelerezi.... dar nu tare, usor, discret...... ma lasati norocul va salveaza din voblaj!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sint tare curios sa-l vad p-ala caruia-i joaca ghidonul de la un limitator la altul cum accelereaza el cu grija si fara sa-si piarda cumpatul... Plm, de multe ori si picioarele-ti zboara din scari, nu doar mainile de pe ghidoane, de stringi din boci saua sa nu cazi de pe ea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sint tare curios sa-l vad p-ala caruia-i joaca ghidonul de la un limitator la altul cum accelereaza el cu grija si fara sa-si piarda cumpatul... Plm, de multe ori si picioarele-ti zboara din scari, nu doar mainile de pe ghidoane, de stringi din boci saua sa nu cazi de pe ea...

:unsure: 3 zile ma durea intre picioare dupa ce a capiat mobra...si asta cu acceleratu...nu ai cum sa stai sa te gandesti ca acum accelerez...daca se poate intampla bine daca nu , nu.....poate accelerezi fara sa vrei la cat de tare strangi si din maini..si te ,,agati,, de ghidoane...tragi fara sa vrei de gaz :)

bafta

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:unsure: 3 zile ma durea intre picioare dupa ce a capiat mobra...si asta cu acceleratu...nu ai cum sa stai sa te gandesti ca acum accelerez...daca se poate intampla bine daca nu , nu.....poate accelerezi fara sa vrei la cat de tare strangi si din maini..si te ,,agati,, de ghidoane...tragi fara sa vrei de gaz :)

bafta

asta vreau sa scot si eu in evidenta ca pe mobra sunt multe momente la care trebuie sa rectionezi din reflex, adica daca gandesti esti pe jos pt ca nu mai ai timp sa reactionezi si reflexele se formeaza in timp, cu multa munca, km etc.

Cand ies pe teren si intru in derapaj controlat, daca imi fuge spatele mai mult, pana sa imi dau seama mi se infige picioru in pamant si trag de ambreiaj, asta acum dar pana sa mi se formeze reflexul am luat niste trante de toata frumusetea nu mai vb la reflexul sa dai frana de spate cand mergi pe o roata ca si acum ma mai pierd noroc ca am compresie mare :)

Editat de icv45
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Drumul catre Poiana Brasov, la coborare, curba relativ usoara pe stanga. Din sens opus vine un super-porsche la care m-am holbat intens, chiar am intors capul si am franat destul de tarziu si am intrat cumva in voblaj. am franat scurt de 2-3 ori (fata-spate+fata - cand franez spate imi franeaza si fata).

o sa incerc si varianta controlata, pentru ca n-a fost tocmai placut, m-am apropiat foarte mult de parapet si m-am speriat destul de tare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut,

 

Am dat search inainte, dar nu am gasit nimic concludent pentru ce imi trebuie, asa ca, there goes:

 

Am un cb500. L-am busit acum ceva vreme. Furca stramba&shit. Acum vobleaza. Cum:

- daca dau drumul la ghidon, la viteze intre 40 si 120, si turatii destul de mari (vibratii pe masura)

- daca o duc intr-a 6-a la relanti (am cam 50 la ora) merge umpic ondulat, dar pot sa o corectez din c*r :D fara mari neplaceri

- uneori, cand iau curbe cu viteza cam mare si pe drum ondulat, are tendinte sa vobleze dar daca tin ghidonul ferm nu o ia din loc

- nu merg tare, ca de cand am cazut sunt mai... circumspect sa zicem :P dar in linie dreapta (gen DN, autostrada) o mai ard pe la 150. Aici nu face fitze. Merge unsa. Daca dau drumul la ghidon nu vobleaza imediat, ci incepe sa vobleze pe masura ce scade viteza sub 130.

- daca tin mainile pe ghidon nu e nici o problema la nici o viteza.

 

Acum am inteles ca e din furca si ca mobra nu o sa mai fie ca in tinerete si ca sa o vand, dar, nu am de gand sa o dau vreunui incepator si sa nu inteleaga ce se intampla si sa-l am pe constiinta. Nu de alta dar nu prea mai am loc :D. Si nici nu o dau pe 1000. Nu am bani nici sa schimb furca, iar una la sh probabil are fix aceeasi problema.

Cu toate astea, i-as pune amortizor de ghidon daca ar aduce vreo imbunatatire notabila. Gen sa nu mai vobleze cand iau mainile de pe ghidon. Si daca costa rezonabil :D

 

Deci, opinia voastra conteaza :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am dat search inainte, dar nu am gasit nimic concludent pentru ce imi trebuie, asa ca, there goes:

 

Am un cb500. L-am busit acum ceva vreme. Furca stramba&shit. Acum vobleaza. Cum:

- daca dau drumul la ghidon, la viteze intre 40 si 120, si turatii destul de mari (vibratii pe masura)

- daca o duc intr-a 6-a la relanti (am cam 50 la ora) merge umpic ondulat, dar pot sa o corectez din c*r :D fara mari neplaceri

- uneori, cand iau curbe cu viteza cam mare si pe drum ondulat, are tendinte sa vobleze dar daca tin ghidonul ferm nu o ia din loc

- nu merg tare, ca de cand am cazut sunt mai... circumspect sa zicem :P dar in linie dreapta (gen DN, autostrada) o mai ard pe la 150. Aici nu face fitze. Merge unsa. Daca dau drumul la ghidon nu vobleaza imediat, ci incepe sa vobleze pe masura ce scade viteza sub 130.

- daca tin mainile pe ghidon nu e nici o problema la nici o viteza.

 

Acum am inteles ca e din furca si ca mobra nu o sa mai fie ca in tinerete si ca sa o vand, dar, nu am de gand sa o dau vreunui incepator si sa nu inteleaga ce se intampla si sa-l am pe constiinta. Nu de alta dar nu prea mai am loc :D. Si nici nu o dau pe 1000. Nu am bani nici sa schimb furca, iar una la sh probabil are fix aceeasi problema.

Cu toate astea, i-as pune amortizor de ghidon daca ar aduce vreo imbunatatire notabila. Gen sa nu mai vobleze cand iau mainile de pe ghidon. Si daca costa rezonabil :D

 

Deci, opinia voastra conteaza :P

Nu este o solutie sanatoasa ce vrei tu. Actionezi asupra efectului nicidecum asupra cauzei.

Treaba asta cu voblatul nu este una de joaca. Pot aparea mari probleme din cauza voblajului.

Cantareste bine. Viata ta sau niste bani?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ketemeu: pfff... tocmai de-asta intreb... stiu ca e ca si cum ai tine in apa rece pe unu cu febra (si septicemie) dar, dupa cum ziceam, in mersul de zi cu zi, chiar si mai lung, chiar si mai repede si ma rog, in toate felurile, nu ma simt amenintat de ea. merge "frumoasa" :D. de fapt nici nu stiu cum merge altfel ca am tavalit-o dupa primii 200 de km si alta mobra nu am avut. Acum am deja vreo 3000 si mai bine facuti cu ea.

 

Sunt curios daca pot sa "imprumut" asa ceva sa vad cum e :P. Cred ca doar asa m-as convinge :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu ai o defectiune tehnica....sigur o sa ai voblaj si cu amortizor.....ca ala nu te scapa 100%

schimba-i furca.....si nu mai fa pe kamikaze, sa mergi cu ea...sau eventual sa o vinzi la vr`un nestiutor..si sa pateasca ceva si o sa l ai pe constiinta....ori lasi la pret si o sch el..ori tu.... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, m-am facut de ras cu topicul asta, si mai mult decat atat, nu e singurul deschis pe tema asta, deci m-am facut de ras in targ :D. Mea culpa.

 

Ideea e ca nu e suparator, foarte rar merg fara maini pe ghidon. De fapt nu merg fara maini pe ghidon. Moto se linisteste din voblaj si daca pui doar doo degete pe ghidon. Probabil problema e doar in capul meu. Who can tell? Motoreta am dat-o la calarit si unor oameni mai batrani si au zis ca nu e nimic in neregula. Ok, e suspensia fata cam tare dar nu ma incomodeaza. Oricum, cum ajung in tara o scot pe circuit si-i trag tare acolo. Daca apar probleme stiu ce am de facut.

 

Mersi mult de raspuns!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am intrat cu pitica(rs 125) de vro 4-5 ori in voblaj, de fiecare data din cauza gropilor de pe drum si din cauza ca eram in acceleratie, cea mai buna si rapida solutie mi s-a parut sa inchid brusc gazu si sa incarc fata, in voblaj de spate am intrat de cateva ori in franare dar nu am simtit, mi s-a spus, oricum cand intra fata mi se pare cel mai nasol........eu am inchis de fiecare data gazul si am franat brusc cu fata, cel mai rapid am franat odata intr-un viraj stanga cand era sa intru in parapet, si am rupt aderenta, cand am dat drumu a iesit din voblaj si a redevenit aderenta, nu stiu daca e cea mai buna solutie dar sunt inca in viata si nici nu am cazut deci este o solutie, cand trec pe ceva mai mare imi iau steering damper

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca franezi sau inchizi gazul. pici, pt remediere tre descarcata fata ( si cum se mai poate descarca fata in afara de deschiderea gazului ? )

 

Asta-i fix pu@@. Mie mi-a voblat ghidonul pe o distanta foarte lunga(in timp ce eram in accelerare) si nu s-a oprit pana nu am inchis gazul si am apasat si eliberat succesiv frana fata de 2-3 ori. Asa ca nu stii pana nu patesti, iar cand patesti, numai instinctul te mai ajuta. Nu ce ai citit pe forum.

Editat de RaduZ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai oameni buni,poate nu stiu ce e ala un voblaj.

Spuneti-mi cum se numeste atunci cand in curba pierzi spatele,reduci putin din gaz sa nu-l pierzi de tot si motocicleta face 2 sau trei miscari violente stanga dreapta dupa care se stabilizeaza si poti da blana la imeseu iarasi.

Ce tot vorbim de tras de gaz???????????????????????

Bai frate cu teoreticienii astia dai in hemoroizi si fisuri anale nu alta.

Auzi.....dai gaz ca sa descarci fatza.......DAR DACA spatele danseaza cum ii mai dai gaz???????????

of of

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. mai oameni buni,poate nu stiu ce e ala un voblaj.

2. Spuneti-mi cum se numeste atunci cand in curba pierzi spatele,reduci putin din gaz sa nu-l pierzi de tot si motocicleta face 2 sau trei miscari violente stanga dreapta dupa care se stabilizeaza si poti da blana la imeseu iarasi.

3. Ce tot vorbim de tras de gaz???????????????????????

4. Bai frate cu teoreticienii astia dai in hemoroizi si fisuri anale nu alta.

5. Auzi.....dai gaz ca sa descarci fatza.......DAR DACA spatele danseaza cum ii mai dai gaz???????????

6. of of

1. nu stii

2. se numeste : derapaj mai mult sau mai putin mai spre deloc controlat

3. vorbim pt ca trasul de gaz e unul din metodele de a iesi din voblaj (voblaj = pierzi practic controlul fetei nu spatelui ... ghidonul face stanga dreapta necontrolat)

4. nu cu teoreticienii ci cu GAYLORZII

5. daca spatele danseaza nu se numeste voblaj (ci derapaj ... iti derapeaza spatele) si in acest caz nu ii dai gaz ...

6. mai mai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar putea sa fie si de la roata/cauciuc, nu neaparat de la furca, i-a du-te cu roata la echilibrat si vezi daca mai face (este ieftin si poate fi solutia la problema ta) Succes!

Am fost aseara, am echilibrat roata (doar cea de pe fata) si tot asa face.

Sa fie de la furca? Sa nu fie roata din spate echilibrata/aliniata perfect cu cea din fata?

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...