Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 635
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

n-am cazut pe voblaj pana acum...

 

oricum ce incercam sa evidentiez .. mai suPtil, e ca amortizorul de ghidon se opune voblajului asa ca e o retardare completa sa crezi ca daca lasi ghidonul liber o sa se redreseze mai repede singur decat daca depui un pic de efort ...dar na prea multe de inteles.

 

iar daca ti-a intrat de "mii "de ori in voblaj , ceva e in neregula ori cu tine ori cu motocicleta.

Editat de superbec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@ superbec

 

1.Daca tu nu vezi diferenta dintre un dispozitiv de cca 300g care actioneaza pe o parghie foarte scurta ,fara emotii si tendinte de panica precum un motorist obisnuit si efectul negativ pe care il poate avea un rider de peste 70kg care se zbate si lucreaza pe o parghie mai lunga , nu prea evidentiezi decat faptul ca vorbesti din carti pe care nu le-ai inteles mai deloc.

 

2.Am amotizor de ghidon la doua dintre motorete dar la ambele sunt inca pe cel stoc .Mai am de facut ceva reglaje la suspensia spate ...dar este destul de ok.Cand o sa prinzi si tu putin mai mult curaj sa tragi mai tare de gaz o sa intelegi mai bine si nu o sa mai faci pe desteptul aici.


» Post actualizat in 08 Dec 2017 16:43

Chiar daca reglezi suspensiile foarte bine si ii pui cel mai scump amortizor de ghidon ,fenomenul tot apare daca ai o motoreta destul de puternica si incredere sa deschizi gazul destul de tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ superbec

 

1.Daca tu nu vezi diferenta dintre un dispozitiv de cca 300g care actioneaza pe o parghie foarte scurta ,fara emotii si tendinte de panica precum un motorist obisnuit si efectul negativ pe care il poate avea un rider de peste 70kg care se zbate si lucreaza pe o parghie mai lunga , nu prea evidentiezi decat faptul ca vorbesti din carti pe care nu le-ai inteles mai deloc.

 

2.Am amotizor de ghidon la doua dintre motorete dar la ambele sunt inca pe cel stoc .Mai am de facut ceva reglaje la suspensia spate ...dar este destul de ok.Cand o sa prinzi si tu putin mai mult curaj sa tragi mai tare de gaz o sa intelegi mai bine si nu o sa mai faci pe desteptul aici.

» Post actualizat in 08 Dec 2017 16:43

Chiar daca reglezi suspensiile foarte bine si ii pui cel mai scump amortizor de ghidon ,fenomenul tot apare daca ai o motoreta destul de puternica si incredere sa deschizi gazul destul de tare.

tu chiar crezi ce spui? e clar ca habar n-ai cum functioneaza amortizorul de ghidon ... cine zice de zbatut pe motocicleta? nu stiam ca ai spasme de voblaj, las-on plg...

 

cand o sa am eu curaj sa trag de gaz... muhahaha, cred ca ma confunzi cu vre-un injiner fizician cu un turing ceva ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Bai baiatule, deci chiar daca ai amortizor de ghidon montat se poate intampla ca sa ajunga la oscilatii destul de violente ca sa rupa suportul amortizorului si tu crezi ca atunci cand pui presiune pe ghidon cu mainile o sa ai efect pozitiv? Nu faci mare branza si mai risti sa si agravezi situatia.


» Post actualizat in 08 Dec 2017 18:48

Uite, special pentru tine, mai pun odata un fragment pe care il citesti frumos si bagi la cap si ne lasi cu prostiile

 

 

4. The easiest way to avoid tankslappers while accelerating over bumpy pavement is to--believe it or not--keep a relaxed grip on the bars. Relaxing your grip on the bars means you must lean forward in order to assist in keeping your torso stabilized. This helps put more weight on the front end, which keeps the front tire on the pavement. Since you're not using your arms to stabilize your upper body, get your weight onto the footpegs so that you can get your body as far forward as possible; this also allows you to grip the tank with your knees for more stability.
If you do get into a tankslapper, keep your weight forward and--as hard as this sounds--maintain a relaxed grip on the bars. Let the motorcycle's chassis deal with damping out the oscillations. Don't try to be a human steering damper; you'll only make the problem worse. Tankslappers can definitely soil your undies; but if you're able to deal with them correctly, you'll usually ride through them before you know it

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...

Ideea e ca, fenomenul trebuie inteles foarte bine. De ce se intampla, cand se intampla, cum se manifesta si apoi e oarecum simplu de inteles cum se corecteaza. Multi o repara din instinct, altii constientizeaza fenomenul si se pregatesc teoretic dinainte, unii nu o patesc deloc. Depinde de motoreta, de stilul de mers, conditia drumului si de alti n factori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Hai ca vin eu cu o concluzie proprie: nu brusca comenzile cand se intampla. Si asta e general valabil, nu doar la voblaj, si mult mai usor de bagat la cap decat alte cascadorii.

 

Si eu sunt de acord cu hit the gas desi e foarte contra-intuitiv, iti vine sa dai in frane ca berbecu' in momentul maro.

 

Image result for tankslapper gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 10.11.2017 la 21:26, paulynos a spus:

Am intrat eu intr-un usor voblaj pe la 250 pe autostrada

Stai bre asa ca ceva nu se leaga, in primul rand tu cu scuterul nu ai cum sa ajungi la viteza asta, cu Aprilia nu ai bani de benzina ca sa ajungi la viteza asta ca cu 50 de lei abia iesi din Bucuresti, pe de alta parte tu rulezi pe autostrada cu dublul vitezei legale? Tu care te dadeai ala corectu?

Miroase a ipocrizie...

La 10.11.2017 la 21:26, paulynos a spus:

din cauza unei presiuni scazute in anvelopa fata. Ultima oara a fost anul asta cand am facut pana pe fata pe la vreo 150, scapa valva aer, in depasire fiind.

Trotinetele se verifica periodic in toate aspectele, mai ales daca rulezi cu viteza. Nu te avanti ca boul (no offence) sa mergi cu peste 200km/h cand ai motocicleta legata cu sarma, la propriu si/sau la figurat.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia cu 250 nu a fost nici cu scuteru si nici cu aprilia ci s-a intamplat in 2010 cu Ducati 1098, troaca de pe timpul cand ma credeam racer haiduc.

 

Nu sunt ipocrit, si acum o mai frig dar mai usurel ca m-am ramolit, dar recunosc cand o ard aiurea unde nu e cazul si imi cer si scuze ca asa e frumos si barbateste, spre deosebire de tine care iei femeile la injurat si ma intrebi pe mine cat baga. Nu doar viteza conteaza, ci tot contextul, poti sa mergi cu 299 fara sa incomodezi pe nimeni sau cu 70 si sa incurci traficul. Asta e diferenta dintre noi doi, eu stiu sa merg :laugh:

 

Hai ca ma duc la alimentara, daca vrei sa mai vorbim ma gasesti la paine, sau cauta-ma la oua, tre sa fac maioneza pentru salata boeuf.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, paulynos a spus:

 ci s-a intamplat in 2010 cu Ducati 1098

Deci am nimerit-o cand am spus ca era legata cu sarma.

 

Acum 57 minute, paulynos a spus:

 

Nu sunt ipocrit,

Ba esti, iar pe proasta aia de la Fantana Miorita nu am injurat-o in mod direct. Eram in mers, ploua puternic si aveam geamurile inchise, cum as fi putut sa o injur?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce vrei ma petrica de la mine ca mi-ai mancat sufletu'? Vrei sa spun ca sunt ipocrit? Vrei sa zic ca tu esti un gentleman desavarsit de o politete rar intalnita, un tip echilibrat, ca stii sa mergi pe motoreta?

Spune-mi ce vrei sa zic si ma conformez intocmai, o sa mint pentru tine, macar acum in preajma Craciunului sa ne avem ca fratii. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
La 10.11.2017 la 21:26, paulynos a spus:

Am intrat eu intr-un usor voblaj pe la 250 pe autostrada din cauza unei presiuni scazute in anvelopa fata. Ultima oara a fost anul asta cand am facut pana pe fata pe la vreo 150, scapa valva aer, in depasire fiind. Primul instinct a fost sa incetinesc dar in momentul ala a inceput dansu' si mai tare asa ca am accelerat din nou si intr-un final am reusit sa opresc fara sa cad, roata fata era pe janta.

Fara sa fie deloc la misto: daca trebuie sa accelerezi cum ai incetinit si oprit fara sa apara voblajul intre timp?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca nu e la misto. Vine asa: am facut pana pe fata si a inceput voblajul, am franat din instinct si a inceput si mai tare si am tras de gaz. Pe urma am franat iarasi, doar cu spatele pentru ca mi-am dat seama ca e ceva in neregula cu fata, iar a intrat in voblaj si iar accelerat+franat cu spatele si tot asa succesiv pana am reusit sa opresc intr-un final pe roti, cu fata pe janta complet.

 

Sa tot fi fost vreo 10-12 succesiuni din astea franat spatele->voblaj->accelerat din nou, pret de cateva sute de metri bune, noroc ca era drum drept fara trafic. Colegu' de drum se uita la mine ca la un nebun, ca nu pricepea de ce ma scalambai in halul ala, eu tremuram ca varga. De mentionat ca un kilometru inainte de patanie mi-a mai intrat intr-un tremurat usor, nefiind roata dezumflata complet, dar nu am bagat de seama pe moment, am zis ca am dat in vreo groapa ceva si i-am dat bice inainte. Dupa ce am schimbat chilotii acasa mi-am adus aminte de faza asta. Am gasit o vulcanizare deschisa si am rezolvat pe moment, am schimbat valva cu probleme la Bucuresti, cauciucul era bun. Abia acasa mi-am revenit complet din starea de soc. Am avut mare noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am patat si eu cand am urcat prima data pe un 929 amarat, dar ceva mai vanjos decat ce aveam eu. La fel, am dat gaz cand a inceput sa faca precum posedata, s-a ridicat pe o roata mai sa ma dau peste cap (asa mi s-a parut mie in groaza mea). Atunci m-am patat a doua oara. Am intors la prima intersectie, i-am dat omului motorul inapoi si i-am zis ca trage, dar nu cum m-as fi asteptat :))) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
La 22.12.2018 la 23:06, l.u.v a spus:

Imi inchipui ca te scurgi tot in picioare dupa o faza ca asta.:yikes:

Sa vezi cand te scurgi cu masina salvarii pana la spital.Si sa vezi mare senzatie cand iti smulge bandajul de pe ambele maini fix la ora 10 dimineata timp de trei saptamani..Si multe alte distractii d-astea pentru sau datorita unui nenorocict de voblaj.Stiu ce spun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 22.12.2018 at 18:11, petre81. said:

Ba esti, iar pe proasta aia de la Fantana Miorita nu am injurat-o in mod direct. Eram in mers, ploua puternic si aveam geamurile inchise, cum as fi putut sa o injur?

Nu praduitorule, despre altceva este vorba, nu ca te-a auzit ca ai injurat-o sau nu, tu oricum ai facut-o. Ideea e ca ti-ai pierdut cumpatul pentru un rahat care e la ordinea zilei in traficul de aici. 

 

Adica ai un psihic extrem de slab daca-ti sare tandara din atata lucru si in urma caruia nu s-a intamplat nimic de fapt. Mai era si femeie...ma dezamagesti.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...