Sari la conținut

Premiul Moto INVENTA 2008 1000 euro


Constantin
 Share

Postări Recomandate

PREMIUL MOTO “INVENTA 2008” 1000 euro

 

1. Sistem antiderapant pentru evitarea căderii motocicletei - soluție tehnică viabilă , premiu 1000 euro – concurs INVENTA

 

Propunerile se trimit recomandat cu confirmare de primire sau se depun la registratura Agenției INVENTA, Bdul Corneliu Coposu nr 7, Bl 104, în plic sigilat până la 19. 12. 2008. Deschiderea plicurilor se face în regim confidențial de Comisia de Evaluare INVENTA, PreÂşedinte Prof. Univ. Dr. Ing. Constantin Turcanu, membri Dr. Ing. Gheorghe BucÂşă. Dr. Ing. Alexandru Lorenț.

Soluțiile alese se premiază. Premiul I - 1000 euro, Premiul II - 500 euro.

Orice soluție tehnică propusă de participanți, indiferent dacă este premiată sau nu, poate fi depusă ulterior, în max. 6 luni, ca cerere de obiect de proprietate industrială la OSIM de către autor, cu sprijinul specialiÂştilor de la INVENTA, conf. art. 3, pct.a din Legea 350/ 2007.

Pentru soluții tehnice aprobate de Comisia de Evaluare INVENTA, cu concretizare fizică în cursul anului 2009, se acordă sprijin material pentru realizare

 

 

2. INVENTA acordă sprijin motocicliÂştilor pentru protejarea mărcilor de produse Âşi servicii, a soluțiilor tehnice noi, a desenelor Âşi modelelor noi, a programelor de calculator.

 

Sperăm în sporirea interesului pentru creativitate în domeniul motoarelor. Premierea se va face la o întrunire moto.

 

Relatii suplimentare: turcanu@inventa.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:rock:

chiar sunt curios sa vad ce va trece prin cap...

 

Ia fii atent ce-mi trece mie prin cap:

Am un SRL , dau un anunt ca premiez cu 3 lei o inventie...dar oblig pe tantalaul de inventator sa nu o depuna la OSIM urmatoarele 6 luni daca vrea sa se inscrie la premiul de 3 lei.

 

ce fac eu intre timp ?

 

Eeee....acu sa vad eu ce va trece prin cap !

Editat de 22iulian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia fii atent ce-mi trece mie prin cap:

Am un SRL , dau un anunt ca premiez cu 3 lei o inventie...dar oblig pe tantalaul de inventator sa nu o depuna la OSIM urmatoarele 6 luni daca vrea sa se inscrie la premiul de 3 lei.

 

ce fac eu intre timp ?

 

Eeee....acu sa vad eu ce va trece prin cap !

My thoughts exactly.. Ai o idee?? Poate fi pusa in practica?? Bagi un brevet, apoi cauti sponsori/sustinatori.. si cauti la firmele producatoare, nu la un neica-nimeni (nu includ aici firma mentionata mai sus, deoarece habar n-am cine sunt si ce palmares au).

 

Z'dai seama cu cat ti-ar cumpara o astfel de inventie BMW, par example?? :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De exemplu BMW poate sa iti spuna JET, dupa care sa faca propria lor versiune :rock: si sa o patenteze dupa sistemul german , happened before, can happen again.

N-a zis nimeni ca e suficient s-o brevetezi la noi.. :what:

 

Si stiu ca misculatiuni se pot face, dar oricum as prefera sa risc asa, decat sa ofer aceasta sansa unei firme contra 1000e..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata am solutia !!!!! roti ajutatoare ca la triciclete. Pai pana mea daca motorul sta in echilibru doar in mers cum Doamne iarta-ma sa-l ti drept si sa nu cada cand tu iti pierzi echilibru', nu?

Ca s-au mai gandit si altii la treaba asta mai ales aia cu ochii mici, dar nu au dat de niciun rezultat pozitiv.

Asa ca nene Constantine nu cred ca o sa te imbogatesti prea curand. :what: si daca o sa am solutia (sanse de 00000000000,1%) promit ca iti dau eu 1000 de euro doar ca sa imi spui mie unde este OSIM-ul.

Dar cel putin ai postat bine concursul asta la intalniri, plimbari :rock:

 

APP sistem antiderapant la franare exista,,,, ABS-ul

iar sistemul antiderapant nu il poti inventa (cel putin la moto) ca nu ai cel putin trei puncte de sprijin, nu?

 

Bine noi acum suntem si carcotasi ca nu ne mai putem da cu moto pe frigul asta, si in lipsa de altceva o mai dam si in plictiseala (cel putin eu)

 

.

Editat de Florin -v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunteti foarte receptivi. Daca mai sunt 5 opinii de acest fel retrag mia de euro care era destinata oricum stimularii preocuparilor respective si care s-ar fi acordat mai mult ca sigur de incurajare.

Sansa de rezolvare este redusa. Eu am facut incercari si nu am reusit mare lucru cu modelele experimentale realizate.

Am 2 FJR-uri 1300, unul de 3 ani si unul nou. Aloc unul pentru cercetari. Si nu asa se poate imbogati cineva. Va spun sigur, lucrand in domeniu.

In privinta sigurantei paternitatii se poate depune in prealabil la OSIM sau ulterior in 6 luni ( se considera ca nu a fost desvaluita daca emana de la autor).

Se poate de asemenea depune solutia in plic sigilat la ghiseul "plicul cu idei" la registratura osim. Se va deschide numai in caz de copiere fara drept. Si apoi participati la concurs. Participati si cu brevetele care le aveti. Concursul va fi si la anul deoarece este loc pentru multe solutii la lucrul care ne doare mai mult: pierderea stabilitatii. Dvs puteti face acte de comert cu brevetul din momentul publicarii.

 

Pe idee nu da nimeni nici un ban. Si nici nu o breveteaza. Pe solutia tehnica concreta da, dar este mult mai greu!

 

Sindromul inventatorului fara cunostinte de proprietate industriala: de frica furtului ideii moare cu ea in cap!

 

Sa rezumam: aveti alocat moto de cercetare, aveti alocati bani, brevetati solutiile si incercati. Eu va cumpar un dispozitiv pentru mine.

Sigur, sunt un idealist!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia fii atent ce-mi trece mie prin cap:

Am un SRL , dau un anunt ca premiez cu 3 lei o inventie...dar oblig pe tantalaul de inventator sa nu o depuna la OSIM urmatoarele 6 luni daca vrea sa se inscrie la premiul de 3 lei.

 

ce fac eu intre timp ?

 

Eeee....acu sa vad eu ce va trece prin cap !

ToarÂşu, omul a zis clar "orice soluție tehnică propusă de participanți, indiferent dacă este premiată sau nu, poate fi depusă ulterior, în max. 6 luni, ca cerere de obiect de proprietate industrială la OSIM de către autor, cu sprijinul specialiÂştilor de la INVENTA, conf. art. 3, pct.a din Legea 350/ 2007.". Deci nu numai ca iti pastrezi drepturile de autor, dar te si ajuta sa faci documentatia pentru OSIM (care nu-i floare la ureche pentru un neavizat).

 

Tu citesti inainte sa raspunzi?

 

Consider concursul binevenit, macar ca un exercitiu intelectual, un "experiment traznit".

 

Lipsesc insa detaliile, ce se vrea exact, transformarea motocicletelor in triciclete? Hopa mitica cu doua roti? Care este scopul final? "Antiderapant" poate insemna multe.

Editat de Adam
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ToarÂşu, omul a zis clar "orice soluție tehnică propusă de participanți, indiferent dacă este premiată sau nu, poate fi depusă ulterior, în max. 6 luni, ca cerere de obiect de proprietate industrială la OSIM de către autor, cu sprijinul specialiÂştilor de la INVENTA, conf. art. 3, pct.a din Legea 350/ 2007.". Deci nu numai ca iti pastrezi drepturile de autor, dar te si ajuta sa faci documentatia pentru OSIM (care nu-i floare la ureche pentru un neavizat).

 

Tu citesti inainte sa raspunzi?

 

Consider concursul binevenit, macar ca un exercitiu intelectual, un "experiment traznit".

Da nene Adam..pe litere si miscand din buze..da crede-ma ca citesc..

Eh..tomnai d-aia m-era frica..."cu sprijinul specialiÂştilor de la INVENTA"....am mai avut esperiente prin 1994 cu OSIM-ul ..si pana sa ajung io p-acolo a trebuit sa iau cu mine vreo 2-3 "binevoitori" ,sefi d-ai mei pe vremea aia...

 

Iar daca-i "brainiac"...OK...din ineptii se poate naste ceva...

 

hai sa ne-apucam de desenat ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa traiti dom profesor vati gasit belea parca nu stiti cine sintem noi romani propuneti o iesire pe undeva va salut cu stima Pompi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PREMIUL MOTO “INVENTA 2008” 1000 euro

 

1. Sistem antiderapant pentru evitarea căderii motocicletei - soluție tehnică viabilă , premiu 1000 euro – concurs INVENTA

 

Propunerile se trimit recomandat cu confirmare de primire sau se depun la registratura Agenției INVENTA, Bdul Corneliu Coposu nr 7, Bl 104, în plic sigilat până la 19. 12. 2008. Deschiderea plicurilor se face în regim confidențial de Comisia de Evaluare INVENTA, PreÂşedinte Prof. Univ. Dr. Ing. Constantin Turcanu, membri Dr. Ing. Gheorghe BucÂşă. Dr. Ing. Alexandru Lorenț.

Soluțiile alese se premiază. Premiul I - 1000 euro, Premiul II - 500 euro.

Orice soluție tehnică propusă de participanți, indiferent dacă este premiată sau nu, poate fi depusă ulterior, în max. 6 luni, ca cerere de obiect de proprietate industrială la OSIM de către autor, cu sprijinul specialiÂştilor de la INVENTA, conf. art. 3, pct.a din Legea 350/ 2007.

Pentru soluții tehnice aprobate de Comisia de Evaluare INVENTA, cu concretizare fizică în cursul anului 2009, se acordă sprijin material pentru realizare

 

 

2. INVENTA acordă sprijin motocicliÂştilor pentru protejarea mărcilor de produse Âşi servicii, a soluțiilor tehnice noi, a desenelor Âşi modelelor noi, a programelor de calculator.

 

Sperăm în sporirea interesului pentru creativitate în domeniul motoarelor. Premierea se va face la o întrunire moto.

 

Relatii suplimentare: turcanu@inventa.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar... mi-am amintit ce cenacluri tehnice ieseau pe vremuri pe forum, erau furtuni de creiere, dar asa, pe profil mecanic, nu juridic :laugh: .

 

Mie imi pare fix ca o ghicitoare concursul asta, solutia de sistem antiderapaj mi se pare absolut evidenta :D .

Cum vad eu lucrurile - sa te bagi la stabilizarea echilibrului dinamic al motocicletei nu mi se pare o afacere prea buna, pentru ca nu prea poti sa corectezi ideea de echilibru fara sa influentezi directia pe care merge motocicleta. Stabilizarea giroscopica n-ai cum sa te bagi la ea, iar de tras de ghidon impotriva dorintei driverului la fel, nu prea are sens.

 

Tot ce s-ar putea face zic eu este ABS pe roata din spate si pe faza de accelerare si un sistem anti-wheelie.

Trebuie vreo 3 componente pentru asta...

 

prima si cea mai importanta este abilitatea de a putea controla transmiterea cuplului pozitiv la roata din spate. Cea mai buna solutie pentru asta ma gandesc ca ar fi un pistonas suplimentar pe etrierul spate, cu circuit individual, ce poate fi alimentat de o servo-pompa de frana (ceva electro-mecanic cu motorash dublu-sens si parghie mare de actionare ar trebui sa aiba suprafata de histerezis destul de mica). Alta solutie eleganta nu prea vad... actionarea ambreiajului ar duce la patinare incontrolabila, taierea aprinderii motorului ar putea fi o solutie mult mai ieftina, insa trebuie probat ce histerezis se introduce in sistem (adica timpul dintre oprirea transmiterii cuplului / reluarea livrarii cuplului la roata si urmatorul ciclu de suprimare a transmisiei).

Alta solutie de a controla electronic o frana suplimentara pe spate (fara sa apese nimeni o pedala) este un mecanism pe care l-am vazut pe howstuffworks o data, in care era ceva de genul urmator - placutza avea pe spate niste canale semicilindrice, dispuse radial (in sensul razei rotii). Aceleasi canale erau si pe etrier, de asemenea, iar in canale erau prezente niste role (ca la rulmentii cu role). E bine, un servo usor, nu de fortza, angaja placutza pe disc - in momentul asta, placutza era antrenata de disc - prin frecare - cu intentzia de a fi "luata la plimbare" in sensul de miscare a discului. Drept urmare, incepea sa apara miscare relativa de translatie intre placuta si etrier, permisa de rolele dintre ele, cu consecinta evidenta de tendinta de crestere a distantei intre placuta si etrier - rolele impingand pe planele inclinate ale canalelor - rezultand deci suplimentarea apasarii pe disc. Asta este insa mecanism cu bucla de reactie pozitiva si deci un pic mai delicat dozajul, avantajul era ca forta de franare nu mai trebuia produsa in alt loc (la pompa), ci se auto-alimenta.

 

componenta doi - senzorul anti-wheely - nimic nu poate fi mai banal decat un senzor care sa detecteze extensia totala a furcii - asta da modulului logic un semnal logic clar, curat, rapid si corect

 

componenta trei - detectarea derapajului pe accelerare a rotii spate - eee... implementarea astuia este aproape gratis, daca exista deja pe roti sistemul abs clasic. Senzorii de ABS vor fi cititi in paralel si de modulul anti-derapaj spate, care se apuca sa calculeze viteza unghiulara a fiecarei roti. Modulul cunoaste si razele rotilor si poate sa judece in felul asta cand apare derapajul. Daca viteza liniara la circumferinta rotii spate e mai mare decat la cea din fata, atunci clar roata spate este in derapaj si trebuie apasata servo-frana. Aici trebuie evident calculate si limitele de tolerantza, date de diferentele de presiune din roti, care modifica razele efective, precum si fenomenul de cvasi-patinare pe accelerare (adica la o accelerare puternica, roata spate oricum se invarte mai mult decat cea fata, prin cvasi-patinare, insa asta trebuie tolerat, nu detectat drept derapaj propriu-zis). Ma rog, asta e logica de principiu, practic conditii suplimentare pentru starea "derapaj" ar mai fi sa nu fie apasata nici o frana in momentul respectiv (ABS-ul clasic sa-si poata face treaba linistit, nu prea vad nici o situatie cand ar putea interveni simultan ambele sisteme). De asemenea, relevantza senzorului de wheely trebuie analizata, daca senzorul e decuplat roata fata incepe sa piarda viteza dupa desprinderea de la sol si modulul ar putea deduce ca e derapaj spate si ar pune motorul jos, insa probabil dintr-o pozitie incomoda si riscanta pentru driver, deci ar fi mai bine de decuplat intregul sistem pentru modul "stunt".

 

Ce problema ar rezolva sistemul asta ? In principiu pierderea controlului la accelerare prea brutala la iesirea din viraje, pierderea aderentei pe suprafete alunecoase in faza de accelerare/sarcina aerodinamica/deal, prelungirea vietii cauciucului spate prin suprimarea burn-outului :lol:))

 

Asa... de unde iau premiul ? :P

Editat de moshulik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo! Ai ridicat nivelul preocuparilor.

Opinia exprimata tine loc de CV. Apar ofertele de angajare.

 

Sa mai asteptam cu finalizarea concursului.

 

 

 

salutare eu am vazut la bavaria la un model asa ceva scos de nemti un sistem antiderapare Pompi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Moshulik, foarte interesanta dizertatia. Astea sant lucrurile care-mi plac. Cand ai timp mai lamureste-ne in detaliile tehnice legate de moto. Iarna-i lunga si deabia a inceput, asa ca putem discuta la gura calculatorului. :lol:

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo moshulik. Frumos spus si gandit. Nu te-ai schimbat deloc in ultimii ani :lol:, tot asa tehnic ai ramas.

Totusi...mai exista o mica problema cu sistemul: ce se intampla daca intri prea tare intr-un viraj in care fuge spatele?

Intra in joc vreo una din cele 3 componente? si daca da, in ce fel influenteaza comportamentul motocicletei? Iar daca nu, ce s-ar putea face pentru prevenirea pierderii aderentei rotii spate in viraje in care se intra prea tare (in afara de reducerea vitezei inainte de viraj)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Dlor motoristi, nu s-a primit nici o solutie. Saptamana aceasta se incheie concursul. Formele de sponsorizare se fac pe anul acesta.

Cine are cel putin preocupari pentru gasirea unei solutii sa o depuna, chiar fantezista, la OSIM si sa participe.

Voi cauta sa exprim entuziasmul motociclistilor pentru nou si sa ni se aloce si pe la anul sume pentru sponsorizari in domeniu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prima si cea mai importanta este abilitatea de a putea controla transmiterea cuplului pozitiv la roata din spate. Cea mai buna solutie pentru asta ma gandesc ca ar fi un pistonas suplimentar pe etrierul spate, cu circuit individual, ce poate fi alimentat de o servo-pompa de frana (ceva electro-mecanic cu motorash dublu-sens si parghie mare de actionare ar trebui sa aiba suprafata de histerezis destul de mica). Alta solutie eleganta nu prea vad... actionarea ambreiajului ar duce la patinare incontrolabila, taierea aprinderii motorului ar putea fi o solutie mult mai ieftina, insa trebuie probat ce histerezis se introduce in sistem (adica timpul dintre oprirea transmiterii cuplului / reluarea livrarii cuplului la roata si urmatorul ciclu de suprimare a transmisiei).

Alta solutie de a controla electronic o frana suplimentara pe spate (fara sa apese nimeni o pedala) este un mecanism pe care l-am vazut pe howstuffworks o data, in care era ceva de genul urmator - placutza avea pe spate niste canale semicilindrice, dispuse radial (in sensul razei rotii). Aceleasi canale erau si pe etrier, de asemenea, iar in canale erau prezente niste role (ca la rulmentii cu role). E bine, un servo usor, nu de fortza, angaja placutza pe disc - in momentul asta, placutza era antrenata de disc - prin frecare - cu intentzia de a fi "luata la plimbare" in sensul de miscare a discului. Drept urmare, incepea sa apara miscare relativa de translatie intre placuta si etrier, permisa de rolele dintre ele, cu consecinta evidenta de tendinta de crestere a distantei intre placuta si etrier - rolele impingand pe planele inclinate ale canalelor - rezultand deci suplimentarea apasarii pe disc. Asta este insa mecanism cu bucla de reactie pozitiva si deci un pic mai delicat dozajul, avantajul era ca forta de franare nu mai trebuia produsa in alt loc (la pompa), ci se auto-alimenta.

tu propui sistemul "atingi frana si te duci in gat" sau "scoti fum si papa 25 la suta". cel mai usor se dozeaza puterea prin controlul avansului (viteza de reactie extrem de mare - doar e electronic)

 

componenta doi - senzorul anti-wheely - nimic nu poate fi mai banal decat un senzor care sa detecteze extensia totala a furcii - asta da modulului logic un semnal logic clar, curat, rapid si corect

aici sa te tii daca iti iese cu histerezis. ce pogo stick iti faci din mobra ;) fara prelucrare digitala = distractie garantata ;)

 

 

componenta trei - detectarea derapajului pe accelerare a rotii spate - eee... implementarea astuia este aproape gratis, daca exista deja pe roti sistemul abs clasic. Senzorii de ABS vor fi cititi in paralel si de modulul anti-derapaj spate, care se apuca sa calculeze viteza unghiulara a fiecarei roti. Modulul cunoaste si razele rotilor si poate sa judece in felul asta cand apare derapajul. Daca viteza liniara la circumferinta rotii spate e mai mare decat la cea din fata, atunci clar roata spate este in derapaj si trebuie apasata servo-frana. Aici trebuie evident calculate si limitele de tolerantza, date de diferentele de presiune din roti, care modifica razele efective, precum si fenomenul de cvasi-patinare pe accelerare (adica la o accelerare puternica, roata spate oricum se invarte mai mult decat cea fata, prin cvasi-patinare, insa asta trebuie tolerat, nu detectat drept derapaj propriu-zis).

tzapa :D - uzura gumelor e mult mai importanta -schimba si razele si forma gumelor

 

 

Ma rog, asta e logica de principiu, practic conditii suplimentare pentru starea "derapaj" ar mai fi sa nu fie apasata nici o frana in momentul respectiv (ABS-ul clasic sa-si poata face treaba linistit, nu prea vad nici o situatie cand ar putea interveni simultan ambele sisteme). De asemenea, relevantza senzorului de wheely trebuie analizata, daca senzorul e decuplat roata fata incepe sa piarda viteza dupa desprinderea de la sol si modulul ar putea deduce ca e derapaj spate si ar pune motorul jos, insa probabil dintr-o pozitie incomoda si riscanta pentru driver, deci ar fi mai bine de decuplat intregul sistem pentru modul "stunt".

iara tzapaaaa

 

intri tare in curba. pisti usurel fatza si arunci inferioara (mai ales la monocilindrica de capacitate maricica ), jos nitel ud. ABS lu bmw moduleaza elegant frana fatza, spatele gliseaza elegant si cand tragi de gaz cu nitele corectii - iesi elegant din buda. Nu stiu dece am senzatia ca sistemul automat ar taia puterea si ai pica low side ca o balega

 

 

 

Ce problema ar rezolva sistemul asta ? In principiu pierderea controlului la accelerare prea brutala la iesirea din viraje
,

sanchi - e utila faza in unele situatii

 

pierderea aderentei pe suprafete alunecoase in faza de accelerare/sarcina aerodinamica/deal,

te spanzur daca iei banu si pui asa ceva pe enduro. piere toata distractia

 

prelungirea vietii cauciucului spate prin suprimarea burn-outului :wave:))

si cheltuirea banilor aferenti pe placute de frana si gaz papat aiurea

 

Asa... de unde iau premiul ? :lol:

 

stai jos!

nota 4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...