Sari la conținut

Franarea Spate


yamahaia
 Share

Postări Recomandate

De cand mi-am luat motor...februarie,nu cred sa fi pus frana spate de 10 ori si atunci mai mult asa de...asta dupa ce am vreo3500 km facuti.Stiu ca sunt incepator...prietenii m-au sfatuit sa incerc sa pun mai des frana pe spate...pana saptamana trecuta.Am vrut sa plec la servici,cobor o panta si ce miam zis ia sa pun eu frana mai tare pe spate...si am pus atat de tare ca m-a trantit jos instantaneu(fara voblaje,cum aud pe la motogp)Binenteles,carena fata crapata oglinda,semnalizare,parbriz duse,Eu ceva zgarieturi ca aveam casca si geaca cu protectii.Ma gandesc ca mai bine ma zgariam mai tare si sa nu fi avut de suferi motorul...o sa spuneti ca nu sunt sanatos la cap.

Gata,nu vreau sa plictisesc,daca a citit cineva :P Pt.cei ca mine care de abia incep viata pe moto.:prieteni frana spate fffputin mai ales acum cand(logic)nu mergeti tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 62
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Shi am folosit frina spate la inceput. numai ca aveam grija sa nu fie asa de brusca. o singura data am scapat-o mai tare, la un semafor shi era sa cad. Abia am redresat-o cu riscul sa ajung in mijlocul intersectiei. Noroc ca era noapte shi nu era nimeni in intersectie, ca altfel.... :P

In general incerca sa folosesti frina din spate cursiv. sau in trepte. (apesi de mai multe ori).

Editat de dabix
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Shi am folosit frina spate la inceput. numai ca aveam grija sa nu fie asa de brusca. o singura data am scapat-o mai tare, la un semafor shi era sa cad. Abia am redresat-o cu riscul sa ajung in mijlocul intersectiei. Noroc ca era noapte shi nu era nimeni in intersectie, ca altfel.... :P

In general incerca sa folosesti frina din spate cursiv. sau in trepte. (apesi de mai multe ori).

Tot la semafor am mai folosit si eu spatele to cursiv si era ok.dar o foloseam mai mult sa nu uit ca am si frana pe spate...tot fata era baza.M-am convins ca franat prea tare pe spate,ai sanse mari sa cazi.De exemplu veneam de la Medias si in linie dreapta,aveam cam140 o masina a franat brusc in fata si am tras brusc frana fata,roata a scartait pe asfalt,am eliberat repede frana si am tras-o din nou usor...emotii binenteles,dar nu am folosit deloc spatele.Acum...prostia se plateste.Am vrut doar sa afle si altii care mai intreaba cum e bine sa franeze.

 

Ms.de sfat si sa ne inatalnim poate la anu'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu ca la speeduri frana principala e fatza. de asta majoritatea au 2 discuri de frana pe fata...

eu m-am obisnuit cu frana spate si f rar frana fatza.....trebuie sa ma dezobisnuiesc ca vreau sa trec de la chopper la sport/touring....poate si pt ca merg fff atent, dar n-am avut probleme niciodata .....drept e ca la inceput am testat franele pana m-am obisnuit cu tinuta motoretei pe asfalt/pietris/nisip, cu frana fata/spate/combinata......am ascultat de altii, bine am facut./...2 litri de benzina, dar inveti reactiile motorului si mi se pare f important....

Capul sus pe viitor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu ca la speeduri frana principala e fatza. de asta majoritatea au 2 discuri de frana pe fata...

eu m-am obisnuit cu frana spate si f rar frana fatza.....trebuie sa ma dezobisnuiesc ca vreau sa trec de la chopper la sport/touring....poate si pt ca merg fff atent, dar n-am avut probleme niciodata .....drept e ca la inceput am testat franele pana m-am obisnuit cu tinuta motoretei pe asfalt/pietris/nisip, cu frana fata/spate/combinata......am ascultat de altii, bine am facut./...2 litri de benzina, dar inveti reactiile motorului si mi se pare f important....

Capul sus pe viitor !

Stiam(m-i s-a spus)ca la choopere se foloseste frana spate.Inca o greaseala pe care am facut-o a fost ca am pus direct spatele...din cate stiam intai folosesti fata.Ce a fost in capul meu nu stiu... :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frana spate stabilizeaza atunci cand nu e apasata brutal si cand se dozeaza asa cum trebuie. 75/25 nu se refera la cat trebuie folosite franele ci care este eficienta lor in total potential franare. E normal sa fie asa datorita greutatii care se muta la franare pe roata fata aproape in totalitate. Ceea ce se cheama Modificarea Dinamica a Greutatii pe Roata.

Cu cat este motocicleta mai scurta si centrul de greutate mai inalt cu atat creste pericolul ca roata fata sa blocheze si sa te rastorni peste cap - speed-uri/naked. La choppere, din cauza constructiei - greutate mare pe roata spate, centru de greutate jos, frana spate este mai eficienta/simtita ca la speed-uri.

 

Specialistii recomanda:

 

Debraiere / Maneta ambreiaj stransa

Frana spate cu blocarea rotii

Frana fata cu dozare, repede pana la punctul de frana al manetei, dupa care gradual pana la limita blocarii rotii.

 

In aceasta ordine.

 

Altceva important este privirea intotdeauna inainte, niciodata la obiect sau la pamant intrucat stim, te duci acolo unde te uiti.

 

Niciodata nu va lasati cuprinsi de panica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Specialistii recomanda:

 

Debraiere / Maneta ambreiaj stransa

Frana spate cu blocarea rotii

Frana fata cu dozare, repede pana la punctul de frana al manetei, dupa care gradual pana la limita blocarii rotii.

 

In aceasta ordine.

 

Altceva important este privirea intotdeauna inainte, niciodata la obiect sau la pamant intrucat stim, te duci acolo unde te uiti.

 

Niciodata nu va lasati cuprinsi de panica.

 

???? frana spate pana blocheaza??? serios?

sau nu am prins eu gluma...

 

nu gkumesc, dar vadca te pricepi...poti dezvolta te rog? chiar sunt curios

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca in nici o situatie nu se recomanda blocarea rotilor la franare. Eficienta maxima a franarii de urgenta se atinge atunci cand nu blochezi roata.

Poate aquila a vrut sa spuna ca in cazul blocarii spatelui, este recomandat sa-l mentii asa blocat pana la oprire, in timp ce daca blochezi fata, trebuie sa o eliberezi imediat.

In rest, mie mi se pare OK :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spatele il apesi degeaba la vitezane.

 

Cand apesi fata, se incarca furca, spatele se usureaza si .. degeaba franezi cu spatele.

 

Spatele e bun ca stabilizator de directie in curbe.

 

Sau cum a zis ghostu: 75% fata, 25% spatele. Desi eu folosesc 100% fata.

 

Ca sa te dezobisnuiesti... scoate pedala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord, dar daca in prima faza apesi si fata si spatele in acelasi timp, spatele va grabi transferul de greutate spre fata si va permite actionarea mai ferma a franei fata, fara sa se blocheze roata. Si eu folosesc practic numai fata, doar pe suprafete cu aderenta scazuta mai nimeresc pedala spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai fratilor, daca frana spate era inutila nu o mai punea constructorul acolo. Mai bine invatati sa o folositi decat sa veniti cu dume de gen "scoate pedala" :crack: E adevarat, utilitatea ei scade pe masura ce creste viteza de deplasare :P totusi e bine sa te obisnuiesti sa folosesti ambele frane corect. La fel de adevarat e ca nu e usor sa nu blochezi spatele intr-o franare de urgenta , pentru ca te panichezi .

 

Frana spate stie multe...te ajuta pe viraje, te ajuta in conditii de aderenta scazuta, la initierea unui derapaj spate in curba, la strecuratul printre masini la semafor samd.

Enduristii de obicei o folosesc mult mai mult decat ceilalti , la fel cei care au inceput pe comuniste o apreciaza. Cei care s-au urcat direct pe o japo de viteza vin cu de-astea cu "sa scoatem pedala" :banana:

Iar cei care n-au urcat vreodata pe motor,pls, nu mai bagati din auzite ca poate unii chiar incearca si isi rup vre-o mana. :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e f buna frina de spate

1) la frinarea de urgenta reduce distanta . Experiment : frinati cu fata , nu extrem de tare dar constant. La o secunda dupa actionarea frinei de fata apasati usor pe spate . Le mine efectul este evident: fara a stringe mai tare fata , simt forta de frinare adaugata. Concluzie : la aceeasi forta de frinare, daca te ajuti si de spate, nu risti asa mult sa blochezi fata. Foarte important pe piatra cubica si ploaie.

2) nu e recomandat sa blochezi spatele, dar pe de alta parte daca il blochezi (spre deosebire de fata) asta nu inseamna neaparat cazatura. Pe nisip, pietris, drumuri de pamint frina de motor si frina de spate sint singurele optiuni deoarece derapajul lateral poate fi controlat prin balansare. Daca vreti sa invatati cum e cu blocarea spatelui puteti incerca cu o bicicleta care nu va rupe picioarele daca cadeti si in acelasi timp e mult mai usor de controlat.

3) am mai gasit o utilizare frinei de spate : e foarte buna pt speriat pietonii / conservarii . Dupa ce ati invatati cum e sa blochezi spatele , puteti sa blocati spatele intentionat pentru a obtine 'scrasnetul de frine', care de obicei baga panica in pietoni si alti participanti la trafic, care altfel ar fi insensibili sau chiar recalcitranti la claxoane. Experiment : gasiti un grup de vite incaltate care cred ca strada e parc sau asteapta verdele semaforului ori autobuzul pe banda I. La prima trecere claxonati . De obicei se vor da la o parte cu greu sau chiar va vor injura. La a doua trecere trageti un scrisnet de frine . Vor sari ca arsi. (Faza asta merge si mai bine facuta cu conserva).

4) evident nu trebuie abuzat de blocarea spatelui pentru ca in cele din urma accelereaza tocirea cauciucului.

Editat de mihaip
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma indoiesc serios ca specialistii recomanda sa blochezi frana spate.

 

Ba da!Specialisti de la chirurgie si ortopedie recomanda treaba asta.

Eu dupa ce am dansat de era sa musc din asfalt m-am decis s-o reglez(frana spate) sa tina mai slab.De fapt la mine si fata e cam inexistenta.Dar exista si frana de motor.Asa ca treaba cu debraierea,expusa de aqvila e de-a dreptul...gluma.Si la conserva vin in frana de motor si doar ajut cu frana la pedala.Astia cu debraierea la franare sunt aia de o ard pe frana pe serpentine de te scot din sarite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa ca treaba cu debraierea,expusa de aqvila e de-a dreptul...gluma.Si la conserva vin in frana de motor si doar ajut cu frana la pedala.Astia cu debraierea la franare sunt aia de o ard pe frana pe serpentine de te scot din sarite.

 

aquilla vorbea despre frinarea de urgenta cind singurul scop este sa te opresti in cel mai scurt spatiu/timp. Ma indoiesc ca in momentul cind iti sare un pieton in fata tu faci frina de motor la conserva si ajuti putin cu pedala.

De acord cu remarca despre frina pe serpentine, dar nu la asta se referea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aquilla vorbea despre frinarea de urgenta cind singurul scop este sa te opresti in cel mai scurt spatiu/timp. Ma indoiesc ca in momentul cind iti sare un pieton in fata tu faci frina de motor la conserva si ajuti putin cu pedala.

De acord cu remarca despre frina pe serpentine, dar nu la asta se referea.

Pe mine m-a invatat un conservar de meserie cu tata tot conservar profesionist ca obstacolele,fie ele pietoni,gropi,vaci fulga sau ce vrei se evita din directie si nu din franare."Talpa pe frana si mainile la ochi pun femeile" zicea el,dar poate cine stie,nu zicea bine.Cand rotile sunt blocate pe langa faptul ca ai directie 0(asta cred ca o stie toata lumea) ai si aderenta aprox. 0.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar vezi tu intre timp s-a inventat ABS-ul care deblocheaza rotile si iti permite sa frinezi in timpul manevrei de evitare (sau mai bine invers sa faci manevre de evitare in timpul frinarii).

Iar evitarea din directie a gropilor e una dintre cauzele de top a accidentarii motociclistilor.

Deci .. talpa pe frina , miinile pe volan si ochii in cautarea unui loc liber pt evitare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin, desi topicul asta trebuia sa fie la alta rubrica si nu aici. Nu e rau pentru ca totusi aici este citit mai mult decat ar fi citit dincolo.

 

Nu spun eu ca e mai bine sa blochezi frana pe spate, ci oameni care pregatesc motocliclisti de ani de zile afara. Blocarea franei pe spate nu este egal cadere implicita. Aici este toata cheia. Inevitabil veti bloca odata frana spate. Trebuie sa stiti sa controlati traiectoria si pozitia mobrei si cu roata blocata.

Multi va dati viteji ca ati sarit de 200 km/h, cati dintre voi ati facut o franare de urgenta la 100 km/h macar?

 

Referitor la debraiere, s-a mai discutat la locul potrivit acest aspect. Frana de motor e frana pana la un anumit punct (destul de scurt timp), dupa care actioneaza ca forta motrice si lungeste drumul de franare.

 

Si nu, nu am glumit, Macar pe topicul asta nu imi permit glume, ca de ex "scoate pedala de frana" sau "frana spate a fost folosita doar la RAR".

 

Afara se invata intai sa opresti mobra fara sa atingi frana fata. Apoi gradual sa cresti forta de franare cu ajutorul franei fata. Pana la blocare si apoi sa-i dai drumul. Scolile care se respecta te invata si mersul pe suprafete dificile, manevre de evitare, etc.

 

Manevra de evitare se face doar dupa reducerea maxima a vitezei, imediat inaintea obstacolului. Si e corect, aceasta tehnica imbinata cu o corecta franare de urgenta, tine motocicleta si calaretul intzregi si nevatamati in cele mai multe cazuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Specialistii recomanda:

 

Debraiere / Maneta ambreiaj stransa

Frana spate cu blocarea rotii

Frana fata cu dozare, repede pana la punctul de frana al manetei, dupa care gradual pana la limita blocarii rotii.

 

In aceasta ordine.

 

/quote]

 

Tu ai aplicat teoria asta?Si mai ales ca incepator?

 

Eu nu sunt specialistul Titi dar eu as zice asa:

Luat mana din gaz si asta gradual ca brusc s-ar putea sa ai iar surprize.

Franat fata concomitent cu spatele fara blocare si cu simt de raspundere.Intr-adevar cand incepi sa simti ca motorul te trage debraiezi.Acum ce sa zic,discutia e fictiva totul fiind in functie de viteza de deplasare,conditiile de rulare(trafic,stare carosabil,conditii atmosferice etc) urgenta manevrei,experienta,tip de motor,cauciucuri,reflexe,bulan....Ca incepator eu zic ca cel mai bine e sa o arzi in frana de motor+frana fata.E o vorba: "in viata nu exista reguli".Eu zic ca asta se aplica si-n conducere.Tu ai adaptat teoria la reflexele si motorul tau.Daca-ti dau nipra mea cu ABS s-ar putea sa-ti schimbi teoria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu pot sa cred inca treaba cu blocatul rotii spate. Unde se invata asta? La ce scoli din afara? Am citit articole scrise de profesori de la astfel de scoli (vezi de exemplu http://www.msgroup.org), articole ce explica in detaliu de ce regula 75% - 25% e de fapt depasita in ziua de azi si intreaga putere de franare se poate lua din frana fata. Citeste un pic Proficient Motorcycling, da la pagina despre "The Hurt Report" si o sa dai la un moment dat de cateva sfaturi despre cum poti evita un accident: "Use the front brake. Use the front brake. Use the front brake." Si asta a fost citat. Si mai pot da exemple. Niciodata nu am intalnit un sfat similar cu cel dat de tine. Pur si simplu imi vine greu sa iau de buna treaba asta. Eu franez cu fata de cate ori pot (din fericire frana fata de la SV650 e cel putin excelenta, in opinia mea) si folosesc frana de motor (V2-ul are o frana de motor cat se poate de respectabila). Si doar in situatii speciale (lipsa de aderenta, curbe, franare de urgenta) folosesc frana spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...