Sari la conținut

Yamaha Tenere vs Suzuki DR 650


free moto
 Share

Postări Recomandate

Salutari!

 

Am initiat aceasta discutie din ideea de a ma lamuri cit mai bine cu cele 2 motoare, si aici ma refer la fiabilitate, catre ce an sa-mi arunc privirea, performante, cum se comporta la drum intins si pe forestier, greutate, racire, etc...in fine, cam tot ce tine de caracterizarea celor 2. Am o Honda TA, ff multumit, insa din motive financiare, as vrea anul viitor sa o marit si sa-mi iau unul din cele 2 de mai sus, fiind mai ieftine din cite am vazut. Am citit multe rinduri despre, dar vreau sa va focusati pe o comparatie exacta a dual-sportivelor in cauza ( aka enduro-touring ).

 

Va multumesc anticipat, orice info e bine venita si apreciata!

 

Numai bine! :laugh: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca trebuie sa precizezi care Tenere. Diferentele intre cele doua versiuni sunt atat de mari incat oamenii ar putea argumenta pe zeci de pagini care e mai buna :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Cosmin, tu vrei sa schimbi o motocicleta buna la toate dar care nu exceleaza la nimic, grea, pentru 2 persoane si bagaje, cu o motocicleta buna la toate dar care nu exceleaza la nimic, mai usoara (grea totusi in off-road serios), gandita pentru o singura persoana si bagaje.

Iti promit ca voi scrie cel putin 20 de randuri cu tot ce vrei sa stii despre Tenere (orice model) si iti voi argumenta concret si diferentele dintre Tenere si Dr. Spune-mi numai pentru ce tip de iesiri vrei acest tip de monocilindru.

Numai asa voi sti ce sa iti recomand. Importanta ar fi si suma de care dispui.

Sincer sa fiu, nu prea as schimba Transalp nici pe Tenere, nici pe Dr. De-asta spun ca sunt curios ce vrei sa faci cu ea.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cosmin, tu vrei sa schimbi o motocicleta buna la toate dar care nu exceleaza la nimic, grea, pentru 2 persoane si bagaje, cu o motocicleta buna la toate dar care nu exceleaza la nimic, mai usoara (grea totusi in off-road serios), gandita pentru o singura persoana si bagaje.

Foarte bine argumentat! :laugh:

Spune-mi numai pentru ce tip de iesiri vrei acest tip de monocilindru.

Numai asa voi sti ce sa iti recomand. Importanta ar fi si suma de care dispui.

Sincer sa fiu, nu prea as schimba Transalp nici pe Tenere, nici pe Dr. De-asta spun ca sunt curios ce vrei sa faci cu ea.

Sincer, nici eu, doar daca ar fi vorba de ceva mai mult enduro as prefera DR 650R (pt.ca RS sau Tenere sunt pline de plastice) si cu niste gume de cross, fara pasager si fara prea multe bagaje m-as simti ceva mai bine in off-road. chiar fie el si un pic mai hard. in schimb vei pierde mult la capitolul confort pe sosea.

-sa ingusta si mai tare

-crampoane

-monocilindru(rapoarte scurte, plaja mica de turatii)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Nu exista Yamaha Tenere fara Yamaha XT 500 si fara primele editii Paris-Dakar.

Yamaha XT500 a aparut in anul 1976, caracterizata de la bun inceput ca f. fiabila si versatila. Multi amatori, majoritatea cu resurse financiare minime, participa cu acest model la primele editii Paris-Dakar si obtin rezultate impresionante. Era insa nevoie de un rezervor si un motor mai mare.

In 1983, apare astfel primul Tenere – modelul 34L, capacitate 600cmc.

post-3763-1230071119_thumb.jpg

Evoluata masiv dpdv tehnic si conceptual pentru vremea ei, a introdus idea motocicletelor de ture lungi in conditii ostile, accesibile oricarui muritor, venind cu urmatoarele bonusuri:

- rezervor de 28 de litri

- jenti de aluminiu

- telescoape si bascule de aluminiu

- bloc motor din aluminiu

- radiator de ulei

- sistemul de suspensie monocross ( nu stiu sa iti dezvolt, dar era un concept mult avansat tehnic si cu rezultate mult mai bune decat ale concurentei)

Folosirea masiva a aluminiului era necesara pentru usurarea motocicletei si pentru o racire cat mai buna in conditii de off-road in desert.

Primul model s-a fabricat in 1983 si 1984. Acesta este MITUL Tenere. Modelul acesta.

 

In 1985 a aparut 55W, model sensibil diferit de primul (in principal prin schema de culori – albastru cu galben) .

post-3763-1230071124_thumb.jpg

 

In 1987 si 1988 se comercializeaza 1 VJ.

post-3763-1230071131_thumb.jpgpost-3763-1230071136_thumb.jpg

post-3763-1230071347_thumb.jpgpost-3763-1230071352_thumb.jpg

Se remarca prin faptul ca are atat kick-start (ca modelele anterioare) cat si pornire la buton. Pacatos in privinta treptei a 5a si a racirii pe aer, defectuoase si a carei cauza pricipala a fost considerata aripa inalta ce bloca circuitul de aer spre filtrul de ulei.

 

In 1989 si 1990 apare 3AJ (ca si al meu)

post-3763-1230073275_thumb.jpgpost-3763-1230075216_thumb.jpg

 

la care se remediaza treapta a5a, se coboara aripa imediat deasupra rotii pentru racire imbunatatita si se adauga disc pe spate si semicarena, pentru o mai buna protectie la ture lungi. Dispare pornirea la pedala, dar raman locase in motor astupate cu dopuri de cauciuc unde se poate monta sistemul de pornire la pedala.

Din 1990 Tenere o ia razna rau, din punctul meu de vedere. Este marita capacitatea la 660 si este introdus radiator de apa, 5 supape pe cilindru, etc. Motocicleta devina foarte rutiera, fiind mai grea decat predecesoarele sale (pentru stabilitate pe sosea este ok) si mai rapida.

In perioada 1985-1990 Tenere si XT au mers mereu in paralel, folosind acelasi motor. De aici si denumirile asemanatoare si faptul ca multa lume denumeste Tenere-le drept un XT cu rezervor mai mare.

Din anul 1990 motorul care se aflase pe Yamaha XT si Tenere perioada 1989 si 1990 a fost perpetuat doar de modelul XT. Cu modificari minore, s-a fabricat pana in anul 2003. Este ceva, nu ?

 

Din 1991 pana in 1994 Tenere ia forma modelului 3YF

post-3763-1230071875_thumb.jpgpost-3763-1230071882_thumb.jpgpost-3763-1230071887_thumb.jpg

 

iar din 1995 pana in 1998, inclusiv, a modelelor 4 MD si 4MY.

post-3763-1230071893_thumb.jpgpost-3763-1230071898_thumb.jpg

 

Toate 3 impart acelasi motor (sensibile modificari intre primul si ultimele doua).

Ultimele doua se caracterizeaza prin asemanarea cu Yamaha XTZ 750 Super Tenere iar intre ele singura deosebire serioasa este schema de culori.

M-am dat cu un 3YF si cu un 4MD si fata de a mea am constatat ca sunt mult mai grele, mai rapide si muuult mai elastice. Toate aceste caracteristici sunt inutile in teren – unde ai nevoie de un motor usor si vanos si cu o plaja de viteza decenta. In teren cea mai mare viteza la care am ajuns eu (un amator total) a fost 80 km/h si tineam de motor ca de viata, ca nu cumva sa facem vreo gafa.

Adevarat ca motorul meu duce viteza maxima intre 125 si 140, in functie de foaie-pinion, spre deosebire de 160-170 km/h, cat duce un 660. Elasticitatea se mai poate modifica din foi si pinioane. Cat de cat, desi elasticitatea 660-ului se traduce in principal prin trepte lungi in cutia de viteze.

Tehnica in exces si greutatea modelelor de 660 tot raman (handicapuri dpmdv). Motoare mai mult de sosea.

La sfarsitul anului 1998 este sistata productia modelului Tenere.

 

Reluarea sa a avut loc de-abia anul acesta cu modelul XT660Z,

post-3763-1230073140_thumb.jpg

ce a preluat motorul alimentat cu injectie de pe XT660. Motorul reflecta tendintele actuale in materie de alimentare – injectia. Nu stiu cat de ok e injectia pe un motor de genul asta, dar asta e doar parerea mea. Ma bucura insa rezervorul imens (23L) si faptul ca face liniste printre concurenti la capitolele pret si consum de combustibil. Ca designul m-a lasat cu traume (in sensul bun) este doar o chestiune de gust personal.

 

Concluzionand :

- Tenere este motor de pasager cu bagaje (modelele cu racire pe aer) sau pasager usor + bagaje nu f. grele cele cu racire pe apa.

- Modelele cu racire pe aer au in jur de 155 kg la gol + rezervoare de aprox 25 litri. Cele pe racire cu apa, nu stiu sigur dar cred ca mai au cel putin 10 kg in plus. Pe strada sunt ok, dar nu se vor compara niciodata cu linearitatea Transalpului. Avantaj - se arunca mai agresiv la depasiri (monocilindru + greutate mai mica comparativ cu un bi-/multi/cilindru), dezavantaj – acceleratia usor instabila, pentru care 50 de km de mers constant nu sunt o placere. Cele cu racire pe aer, fiind mai usoare = avantaj in teren, instabile la viteze peste 110 (maaxim 120) pe sosea. Saua este relativ ok cam la toate modelele Tenere (nu stiu 2008), dar nu este ca cea de Transalp (trebuie sa fie cat de cat ingusta pentru a usura mersul in picioare).

- Tenere merg cam pana pe la 75-80000 de km, daca ai grija de ele si daca le tii mai mult pe sosea (indiferent de model). Am un prieten cu un 3AJ (Glad1ator aici) al carui motor e nedesfacut si are peste 80.000 km.

- Sunt motociclete simpliste si gandite pentru oamenii care vor sa isi repare singuri motocicleta. Au cateva solutii tehnice care mie mi-au placut f. mult si mi s-au parut f. ok fata de altele din aceeasi clasa

• telescopul fata are un surub la baza lui. Il desfaci, scurgi uleiul si pe sus pui altul. Nu mai trebuie demontate telescoapele.

• Etrierele sunt, ca sa zic asa, decapotabile. Se schimba incredibil de repede si de usor placutele

• Tot pe etriere exista niste dopuri de cauciuc – le scoti si vezi uzura din placute.

• Transmisia intre vibrochen si arborele de echilibrare se face cu roti dintate (La Dr se face prin lanturi si asta e buba mare – trebuie reglate, nereglate se rup iar unii confunda zornaitul lor cu cel al lantului de distributie, strangandu-l excesiv pe acesta. Pana la urma unul dintre ele crapa si nu este un peisaj interesant. Stiu 1 caz in Timisoara.)

• Lantul de distributie se regleaza automat (un sistem cu arc, f simplu si eficent). Daca nu ma insel, la Dr trebuie sa ti-l reglezi singur. Daca nu stii ce faci…fericire maxima.

 

Probleme la Tenere ar fi 2 (remediabile) :

 

- La filtrul de ulei (pe care un motociclist serios il schimba ca la carte sau si mai devreme) se duc filetele suruburilor ce stang capacul, filete facute in aluminiul blocului motor. Buba la toate Tenerele si XT-urile. Remediabila prin refiletare si bucsare cu alte materiale mai solide.

- Rezervoarele f. mari (avantaj imens la autonomie – aprox 450-500km) sunt expuse in caz de accident. Se remediaza 95 % cu crash-bar –uri. 5 % sunt cazaturile prin munti, pe pietre, unde nu mai scapa nimeni.

 

Consumul la XT si Tenere este unul f. bun – 4/4,5 afara (in functie de cat de tare se trage de ea si cam 5/5,2 in oras.

So, Cosmine…

Castigi putin si pierzi confortul Transalpului. Decat Tenere sfatul meu ar fi XT600 E (preferabil modelul dupa 1995, sau macar din 1990 incolo, dar cu electrostarter)

post-3763-1230075347_thumb.jpgpost-3763-1230075351_thumb.jpg

 

sau Yamaha TT600 E Belgarda (sau S) pe care, minimalist, l-as caracteriza ca un XT un pic mai usor = mai manevrabil, mai suparat pe viata, mai nasol la drum lung, dar cu niste suspensii Ohlins care sunt ceva de vis.

post-3763-1230075439_thumb.jpgpost-3763-1230075444_thumb.jpgpost-3763-1230075449_thumb.jpg

 

Dr-ul trage f. frumos, are o vanaaa (are un amic) dar e pacatos la capitolul lanturi din motor, garnitura de chiulasa care se prajeste des si multe filete care se rup prin blocul motor.

Nu e rautate si nici obsesie pentru Yamaha. Citeste topicul posesorilor de DR si o sa vezi. Daca te risti la hibele astea atunci o sa ai un motor ce trage (sau impinge) mai cu vana decat Yamaha. Dar care (din ce mai stiu de pe la posesori) nu prea ajunge la 80.000 nedesfacut.

 

Am un amic cu care ma mai dau (Fade2black) si el are un Transalp 650.

Prin coclauri merge mai incet si mai stresat decat mine (eu i-as da pe acolo sa ii sara fulgii) insa pe sosea ma uit cu jind la TA-ul lui cum pluteste lin. La o tura de cateva mii de km, pe sosele si drumuri publice, iarasi, nu stiu cine ar plange.

Tenere - off-road mai bun decat TA. Greoaie insa, daca vrei ceva mai serios (rape de munte, etc). Rezervor la inaltime mare. Daca ai prostul obicei sa mergi ca mine din plin in plin si ti se face si de trasee grele, iti blestemi zilele (sa nu mai zic ca, cel mai des, ma dau singur).

XT - mai bun ca Tenere pentru ca are rezervor mai mic si mai usor. Dezavantaje minore - lipsa carenei (da si nu - mie carena imi arunca tot curentul in fata) si roata spate pe 17 (95 % din motoarele de enduro au cauciucuri pe 18. Daca te superi pe viata si vrei crampoane serioase oferta e mai limitata). Toate modelele Tenere cu racire pe aer au cauciucuri pe 18. Din 90`incoace cele cu racire pe apa au trecut toate pe 17.

TT - Spectacol de motor daca nu planuiesti ture mai mari de 170-200 km pe zi.

 

Cauta "MotoKarpaty" pe Google - e filmul unor polonezi nebuni plecati prin Carpatii ucrainieni si romanesti. Unul cu un Transalp 650 si 2 cu TT600R. Ca sa vezi unde incepe distractia pentru un mono mai usor si unde se termina total pentru Transalp. Poate si pt. Tenere, fiindca nu se compara cu TT600R nici el.

TT600R nu ti le-am recomandat, fiindca din ce stiu ca zvonistica, nu sunt bune prietene cu fiabilitatea.

 

Partea I

 

Partea II

 

Partea III

 

Gata. NB!

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Niste mici rectificari :

In perioada 1985-1990 Tenere si XT au mers mereu in paralel, folosind acelasi motor.

In perioada 1984-1990

 

Concluzionand :

- Tenere este motor de pasager cu bagaje (modelele cu racire pe aer) sau pasager usor + bagaje nu f. grele cele cu racire pe apa.

Este un motor pentru o singura persoana si bagaje.

 

- Tenere merg cam pana pe la 75-80000 de km, daca ai grija de ele si daca le tii mai mult pe sosea (indiferent de model). Am un prieten cu un 3AJ (Glad1ator aici) al carui motor e nedesfacut si are peste 80.000 km.

75-80000 ingrijite ca la carte. 60-65000 in medie.

 

Solutiile tehnice descrise la primul model (abundenta de piese din aluminiu) s-au mentinut la toate modelele Tenere (nu stiu la cel din 2008).

Dintre modelele Tenere cu racire pe aer 34L-ul si 55W-ul sunt campioane la fiabilitate. Mi-ar placea f. mult sa am un exemplar din ele. Le strica pornirea la pedala (sau nu) si frana spate pe tambur.

Dintre cele cu racire pe aer, in clasamentul meu, pe ultimul loc ar fi 1VJ-ul. Nu la toti posesorii se face insa simtita prezenta hibelor clasice (racirea pe ulei si treapta a5a).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raul, mersi ff mult pentru cele "citeva" rinduri :laugh: ( mai ales ca le-ai scris cind le-ai scris, noaptea tirziu ) ...e cel mai documentat si amplu raspuns pe care l-am primit vis-a-vis de motoare, pe forum.... :o

Sint de acord cam cu tot ce ai scris, insa tot imi sta gusha la o Tenere, cu toate + si - ei fata de Transalp ( e mai mare garda la sol fata de TA, mai usurica o idee si ...mai ieftina... ca sa enumar citeva din avantajele care vad ca reies ). Si ma gindesc tocmai la cele "blamate" aici de tine, ca sa zic, adica la cele de dupa '90, mai exact dupa '94. Inca reflectez asupra ideii de a schimba TA, in primul rind e vorba de bani, recunosc...si apoi, Tenerele e mai zvelt decit masivul TA, in off-road, ma gindesc. Totusi, as vrea sa calaresc o Tenere sa pot sa ma pronunt n cunostinta de cauza, ca altfel e mai greu de luat hotarirea ( dai o fuga pina la Baia Mare sau Satu Mare cind se mai incalzeste ?! :( )

Tinem legatura, te mai stresez eu pina imi iau vreo decizie...

 

P.S. ce-ai vrut sa spui referindu-te la "pentru care 50 de km de mers constant nu sunt o placere" ?

P.S. faine filmuletzele, nebuni oamnenii, la primavara planuiesc si eu de pe acuma ceva asemenator pe la noi sau poate p-afara, la vecini ( prin Aprilie )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
P.S. ce-ai vrut sa spui referindu-te la "pentru care 50 de km de mers constant nu sunt o placere" ?

 

Pe o portiune de drum gen Bucuresti-Ploiesti, B.- Pitesti sau Oradea-Arad (adica curbe putine, diferente de nivel minore sau inexistente) este mai confortabil un 110-120 constant cu Transalpul decat cu un Tenere racit cu ulei.

Cele cu racire pe apa merg cam ca si Transalpul la drum lin. Singura diferenta consta in faptul ca trebuie sa le tii mai mult in ture decat un 2V.

Un minus al unui mono-, comparativ cu un bi-cilindru este faptul ca pe portiuni f. virajate si cu diferente mari de nivel (exemplul perfect - DN18, intre Sighetu Marmatiei si Baia Mare - Pasul Gutai, unde mai ca nu adormi dupa atatea viraje in ac de par si alta nu.) trebuie sa tragi mai tare de gaz si sa schimbi mai des treptele.

Avantaj imens la mono este frana de motor, care este ceva de vis. Cel putin pentru mine, venit de pe un 4 in linie. In treapta a5a, de la 120-130 km/h (cand falfai pe ea ca vela :moto: ), daca tai gazul brusc ajung in cateva secunde la 80 km/h. Conteaza f. mult in cazul unor incidente neplacute, cand trebuie sa te opresti brusc.

 

Important este pentru ce il vrei tu motorul.

Eu am vrut monocilindru, pentru turism enduro, usor, 1500 euro cu tot cu drumul si inmatriculatul, simplu de reparat, cu rezervor cat mai mare si pentru care sa gasesc piese cam oriunde as merge.

Au ramas pe lista XT600 (la care poti sa ii cumperi rezervor Acerbis de 23L) si Tenere 3AJ. A castigat Tenere fiindca la 1089 euro avea cric central si crash-bar- uri.

 

cu toate + si - ei fata de Transalp ...mai ieftina...

Inca reflectez asupra ideii de a schimba TA, in primul rind e vorba de bani, recunosc...

Vanzarea TA-ului nu va fi simpla, daca nu vrei sa iesi in gaura. Tenere-le va implica comisionul pt adus in tara si inmatricularea (aprox. 400 Euro). Un motor cu care vei face off-road inseamna, INEVITABIL, accidentarea acestuia. Ia in calcul unul care sa aiba crash-bar sau achizitionarea imediata a unuia dupa cumpararea motorului. O sa treci prin momente grele daca esti genul caruia ii place sa aiba un motor impecabil optic. Curat si mie imi place sa fie, dar impecabil optic nu va mai fi niciodata. Revanzarea unui motor plin de zgarieturi va fi mai grea sau va implica investitii inutile, nerecuperabile, in vederea revanzarii. De-asta zic ca ar fi bine sa iei din prima ceea ce iti trebuie (XT, TT, DRZ :( :laugh: ).

 

si apoi, Tenerele e mai zvelt decit masivul TA, in off-road, ma gindesc.

Este, dar nu cu mult.

Daca vrei turism off-road si pe alocuri chestii mai grele, gandeste-te la (de la mai grea la mai usoara) XT600E, TT600E/S, DRZ400 S/E, XR650R.

Pe toate poti pune rezervoare mai mari (in caz de ture lungi). Pe turele scurte ramai cu cel standard.

Daca vrei off-road cat de cat (nu hard), oricum aici vei ajunge. Nu stiu daca are rost sa mai treci prin stadiul Tenere. Nu astea carenate.

 

Totusi, as vrea sa calaresc o Tenere sa pot sa ma pronunta in cunostinta de cauza, ca altfel e mai greu de luat hotarirea ( dai o fuga pina la Baia Mare sau Satu Mare cind se mai incalzeste ?! :o )

Asa ar fi cel mai ok. Intra pe www.tenereclub.ro. Am impresia ca sunt cativa baieti cu Tenere prin zona ta. Mai vb si cu ei, vezi ce zic. Daca iti faci drum la Timisoara, iti dau Tenerele sa te dai. De ajuns acolo nu stiu ce sanse am.

Bine ar fi sa te dai cam cu toate variantele ce le iei in calcul.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze de oftopic. dar ai si varianta honda dominator nx 650. ai sa ramai placut surprins de ce poate sa faca. bineinteles cu plusuri si minusuri ca si la modelele de mai sus(care fac subiectul acestei dezbateri). dar merita sa iei in calcul si varianta asta:

/index.php?showtopic=18117

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este, dar nu cu mult.

Daca vrei turism off-road si pe alocuri chestii mai grele, gandeste-te la (de la mai grea la mai usoara) XT600E, TT600E/S, DRZ400 S/E, XR650R.

Pe toate poti pune rezervoare mai mari (in caz de ture lungi). Pe turele scurte ramai cu cel standard.

Daca vrei off-road cat de cat (nu hard), oricum aici vei ajunge. Nu stiu daca are rost sa mai treci prin stadiul Tenere. Nu astea carenate.

 

 

eu mi-am gasit motocicleta de vis sub forma Hondei XR 650 R. E adevarat, m-a costat o mana si-un picior, dar e exceptionala.

Am avut pe mana XTZ 660 tenere, XTZ 750 Super Tenere si TTR 600 din 2002.

Pentru ture de enduro-touring cu pasager si bagaje....660-ul domina.

Pentru drumuri de 150-200 km pe sosea, ture de fortza pe forestiere, iesiri alaturi de exc-uri(cam greutza, dar mere bine la un enduro mediu)....xr650 R e alegerea cea mai buna!! Enduro-turism cu un rucsac de 30-40 L in spate, niste schimburi si ceva mancarica...boierie! :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

De acord.

Cu cat mai usoara, cu atat mai bine.

Honda Xr650R este o motocicleta, nu o tentativa.

Recomand de asemenea acest link :

 

http://www.adventure-motorcycling.com/trip/

 

Click pe "Bikes" si in stanga vor aparea rezumate ale unor calatorii pe care unii dintre noi nu le vom face niciodata. Nici ca locatii, nici ca nr. de km. Ce este important la aceste rezumate este faptul ca sunt de fapt niste chestionare completate de cei care au facut mii de km si se refera la motocicletele cu care au calatorit. Plusurile, minusurile lor, daca le vor mai folosi, cu ce le vor schimba, ce ar modifica la ele...

Foarte practic dpmdv.

 

De asemenea, intra pe advrider.com si da search dupa motocicletele care te intereseaza si axeaza-te in special pe topicurile in care le compara intre ele. Asta fiindca topicurile monomodel au peste 100 de pg. fiecare si nu cred ca vei avea nervii sa le parcurgi. Iti recomand advrider.com fiindca in America f. multi au avut deja cel putin 2 din modelele tale tinta, daca nu mai multe si isi dau cu parerea dintr-o mai vasta experienta.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari!

 

Am initiat aceasta discutie din ideea de a ma lamuri cit mai bine cu cele 2 motoare, si aici ma refer la fiabilitate, catre ce an sa-mi arunc privirea, performante, cum se comporta la drum intins si pe forestier, greutate, racire, etc...in fine, cam tot ce tine de caracterizarea celor 2. Am o Honda TA, ff multumit, insa din motive financiare, as vrea anul viitor sa o marit si sa-mi iau unul din cele 2 de mai sus, fiind mai ieftine din cite am vazut. Am citit multe rinduri despre, dar vreau sa va focusati pe o comparatie exacta a dual-sportivelor in cauza ( aka enduro-touring ).

 

Va multumesc anticipat, orice info e bine venita si apreciata!

 

Numai bine! :o :(

La Tenere-ul meu placutele pe fata bat in etrier (chiar schimbate)ca si cum ar fi furca defecta(desi e OK). Apropo: cred ca furca DR-ului este singura componenta mai buna/fiabila decat la Tenere

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@ Yuk :

La Kedo exista asa ceva :

 

http://www.kedo.de/produkte/40158.html

 

Anul trecut nu era LiquiMoly si era mai ieftina. In jur de 3-4 euro. Se foloseste la montarea placutelor, lipindu-le de etrier, respectiv de pistonul ansamblului.

Avand in vedere ca furca de la Tenere are ventil pentru a introduce sau a scoate aerul din ea (hidropneumatica) in fct. de teren si mai are si suruburile pentru scurgerea uleiului, mi se pare, macar, mai practica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai Raul, esti enciclopedie in materie de Tenere :o

 

dpdv al fiabilitatii eu personal clasez Tenere peste DR650. Dupa umila mea parere singurul DR fiabil este 350-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu exista Yamaha Tenere fara Yamaha XT 500 si fara primele editii Paris-Dakar.

Yamaha XT500 a aparut in anul 1976, caracterizata de la bun inceput ca f. fiabila si versatila. Multi amatori, majoritatea cu resurse financiare minime, participa cu acest model la primele editii Paris-Dakar si obtin rezultate impresionante. Era insa nevoie de un rezervor si un motor mai mare.

In 1983, apare astfel primul Tenere – modelul 34L, capacitate 600cmc.

post-3763-1230071119_thumb.jpg

Evoluata masiv dpdv tehnic si conceptual pentru vremea ei, a introdus idea motocicletelor de ture lungi in conditii ostile, accesibile oricarui muritor, venind cu urmatoarele bonusuri:

- rezervor de 28 de litri

- jenti de aluminiu

- telescoape si bascule de aluminiu

- bloc motor din aluminiu

- radiator de ulei

- sistemul de suspensie monocross ( nu stiu sa iti dezvolt, dar era un concept mult avansat tehnic si cu rezultate mult mai bune decat ale concurentei)

Folosirea masiva a aluminiului era necesara pentru usurarea motocicletei si pentru o racire cat mai buna in conditii de off-road in desert.

Primul model s-a fabricat in 1983 si 1984. Acesta este MITUL Tenere. Modelul acesta.

 

In 1985 a aparut 55W, model sensibil diferit de primul (in principal prin schema de culori – albastru cu galben) .

post-3763-1230071124_thumb.jpg

 

In 1987 si 1988 se comercializeaza 1 VJ.

post-3763-1230071131_thumb.jpgpost-3763-1230071136_thumb.jpg

post-3763-1230071347_thumb.jpgpost-3763-1230071352_thumb.jpg

Se remarca prin faptul ca are atat kick-start (ca modelele anterioare) cat si pornire la buton. Pacatos in privinta treptei a 5a si a racirii pe aer, defectuoase si a carei cauza pricipala a fost considerata aripa inalta ce bloca circuitul de aer spre filtrul de ulei.

 

In 1989 si 1990 apare 3AJ (ca si al meu)

post-3763-1230073275_thumb.jpgpost-3763-1230075216_thumb.jpg

 

la care se remediaza treapta a5a, se coboara aripa imediat deasupra rotii pentru racire imbunatatita si se adauga disc pe spate si semicarena, pentru o mai buna protectie la ture lungi. Dispare pornirea la pedala, dar raman locase in motor astupate cu dopuri de cauciuc unde se poate monta sistemul de pornire la pedala.

Din 1990 Tenere o ia razna rau, din punctul meu de vedere. Este marita capacitatea la 660 si este introdus radiator de apa, 5 supape pe cilindru, etc. Motocicleta devina foarte rutiera, fiind mai grea decat predecesoarele sale (pentru stabilitate pe sosea este ok) si mai rapida.

In perioada 1985-1990 Tenere si XT au mers mereu in paralel, folosind acelasi motor. De aici si denumirile asemanatoare si faptul ca multa lume denumeste Tenere-le drept un XT cu rezervor mai mare.

Din anul 1990 motorul care se aflase pe Yamaha XT si Tenere perioada 1989 si 1990 a fost perpetuat doar de modelul XT. Cu modificari minore, s-a fabricat pana in anul 2003. Este ceva, nu ?

 

Din 1991 pana in 1994 Tenere ia forma modelului 3YF

post-3763-1230071875_thumb.jpgpost-3763-1230071882_thumb.jpgpost-3763-1230071887_thumb.jpg

 

iar din 1995 pana in 1998, inclusiv, a modelelor 4 MD si 4MY.

post-3763-1230071893_thumb.jpgpost-3763-1230071898_thumb.jpg

 

Toate 3 impart acelasi motor (sensibile modificari intre primul si ultimele doua).

Ultimele doua se caracterizeaza prin asemanarea cu Yamaha XTZ 750 Super Tenere iar intre ele singura deosebire serioasa este schema de culori.

M-am dat cu un 3YF si cu un 4MD si fata de a mea am constatat ca sunt mult mai grele, mai rapide si muuult mai elastice. Toate aceste caracteristici sunt inutile in teren – unde ai nevoie de un motor usor si vanos si cu o plaja de viteza decenta. In teren cea mai mare viteza la care am ajuns eu (un amator total) a fost 80 km/h si tineam de motor ca de viata, ca nu cumva sa facem vreo gafa.

Adevarat ca motorul meu duce viteza maxima intre 125 si 140, in functie de foaie-pinion, spre deosebire de 160-170 km/h, cat duce un 660. Elasticitatea se mai poate modifica din foi si pinioane. Cat de cat, desi elasticitatea 660-ului se traduce in principal prin trepte lungi in cutia de viteze.

Tehnica in exces si greutatea modelelor de 660 tot raman (handicapuri dpmdv). Motoare mai mult de sosea.

La sfarsitul anului 1998 este sistata productia modelului Tenere.

 

Reluarea sa a avut loc de-abia anul acesta cu modelul XT660Z,

post-3763-1230073140_thumb.jpg

ce a preluat motorul alimentat cu injectie de pe XT660. Motorul reflecta tendintele actuale in materie de alimentare – injectia. Nu stiu cat de ok e injectia pe un motor de genul asta, dar asta e doar parerea mea. Ma bucura insa rezervorul imens (23L) si faptul ca face liniste printre concurenti la capitolele pret si consum de combustibil. Ca designul m-a lasat cu traume (in sensul bun) este doar o chestiune de gust personal.

 

Concluzionand :

- Tenere este motor de pasager cu bagaje (modelele cu racire pe aer) sau pasager usor + bagaje nu f. grele cele cu racire pe apa.

- Modelele cu racire pe aer au in jur de 155 kg la gol + rezervoare de aprox 25 litri. Cele pe racire cu apa, nu stiu sigur dar cred ca mai au cel putin 10 kg in plus. Pe strada sunt ok, dar nu se vor compara niciodata cu linearitatea Transalpului. Avantaj - se arunca mai agresiv la depasiri (monocilindru + greutate mai mica comparativ cu un bi-/multi/cilindru), dezavantaj – acceleratia usor instabila, pentru care 50 de km de mers constant nu sunt o placere. Cele cu racire pe aer, fiind mai usoare = avantaj in teren, instabile la viteze peste 110 (maaxim 120) pe sosea. Saua este relativ ok cam la toate modelele Tenere (nu stiu 2008), dar nu este ca cea de Transalp (trebuie sa fie cat de cat ingusta pentru a usura mersul in picioare).

- Tenere merg cam pana pe la 75-80000 de km, daca ai grija de ele si daca le tii mai mult pe sosea (indiferent de model). Am un prieten cu un 3AJ (Glad1ator aici) al carui motor e nedesfacut si are peste 80.000 km.

- Sunt motociclete simpliste si gandite pentru oamenii care vor sa isi repare singuri motocicleta. Au cateva solutii tehnice care mie mi-au placut f. mult si mi s-au parut f. ok fata de altele din aceeasi clasa

• telescopul fata are un surub la baza lui. Il desfaci, scurgi uleiul si pe sus pui altul. Nu mai trebuie demontate telescoapele.

• Etrierele sunt, ca sa zic asa, decapotabile. Se schimba incredibil de repede si de usor placutele

• Tot pe etriere exista niste dopuri de cauciuc – le scoti si vezi uzura din placute.

• Transmisia intre vibrochen si arborele de echilibrare se face cu roti dintate (La Dr se face prin lanturi si asta e buba mare – trebuie reglate, nereglate se rup iar unii confunda zornaitul lor cu cel al lantului de distributie, strangandu-l excesiv pe acesta. Pana la urma unul dintre ele crapa si nu este un peisaj interesant. Stiu 1 caz in Timisoara.)

• Lantul de distributie se regleaza automat (un sistem cu arc, f simplu si eficent). Daca nu ma insel, la Dr trebuie sa ti-l reglezi singur. Daca nu stii ce faci…fericire maxima.

 

Probleme la Tenere ar fi 2 (remediabile) :

 

- La filtrul de ulei (pe care un motociclist serios il schimba ca la carte sau si mai devreme) se duc filetele suruburilor ce stang capacul, filete facute in aluminiul blocului motor. Buba la toate Tenerele si XT-urile. Remediabila prin refiletare si bucsare cu alte materiale mai solide.

- Rezervoarele f. mari (avantaj imens la autonomie – aprox 450-500km) sunt expuse in caz de accident. Se remediaza 95 % cu crash-bar –uri. 5 % sunt cazaturile prin munti, pe pietre, unde nu mai scapa nimeni.

 

Consumul la XT si Tenere este unul f. bun – 4/4,5 afara (in functie de cat de tare se trage de ea si cam 5/5,2 in oras.

So, Cosmine…

Castigi putin si pierzi confortul Transalpului. Decat Tenere sfatul meu ar fi XT600 E (preferabil modelul dupa 1995, sau macar din 1990 incolo, dar cu electrostarter)

post-3763-1230075347_thumb.jpgpost-3763-1230075351_thumb.jpg

 

sau Yamaha TT600 E Belgarda (sau S) pe care, minimalist, l-as caracteriza ca un XT un pic mai usor = mai manevrabil, mai suparat pe viata, mai nasol la drum lung, dar cu niste suspensii Ohlins care sunt ceva de vis.

post-3763-1230075439_thumb.jpgpost-3763-1230075444_thumb.jpgpost-3763-1230075449_thumb.jpg

 

Dr-ul trage f. frumos, are o vanaaa (are un amic) dar e pacatos la capitolul lanturi din motor, garnitura de chiulasa care se prajeste des si multe filete care se rup prin blocul motor.

Nu e rautate si nici obsesie pentru Yamaha. Citeste topicul posesorilor de DR si o sa vezi. Daca te risti la hibele astea atunci o sa ai un motor ce trage (sau impinge) mai cu vana decat Yamaha. Dar care (din ce mai stiu de pe la posesori) nu prea ajunge la 80.000 nedesfacut.

 

Am un amic cu care ma mai dau (Fade2black) si el are un Transalp 650.

Prin coclauri merge mai incet si mai stresat decat mine (eu i-as da pe acolo sa ii sara fulgii) insa pe sosea ma uit cu jind la TA-ul lui cum pluteste lin. La o tura de cateva mii de km, pe sosele si drumuri publice, iarasi, nu stiu cine ar plange.

Tenere - off-road mai bun decat TA. Greoaie insa, daca vrei ceva mai serios (rape de munte, etc). Rezervor la inaltime mare. Daca ai prostul obicei sa mergi ca mine din plin in plin si ti se face si de trasee grele, iti blestemi zilele (sa nu mai zic ca, cel mai des, ma dau singur).

XT - mai bun ca Tenere pentru ca are rezervor mai mic si mai usor. Dezavantaje minore - lipsa carenei (da si nu - mie carena imi arunca tot curentul in fata) si roata spate pe 17 (95 % din motoarele de enduro au cauciucuri pe 18. Daca te superi pe viata si vrei crampoane serioase oferta e mai limitata). Toate modelele Tenere cu racire pe aer au cauciucuri pe 18. Din 90`incoace cele cu racire pe apa au trecut toate pe 17.

TT - Spectacol de motor daca nu planuiesti ture mai mari de 170-200 km pe zi.

 

Cauta "MotoKarpaty" pe Google - e filmul unor polonezi nebuni plecati prin Carpatii ucrainieni si romanesti. Unul cu un Transalp 650 si 2 cu TT600R. Ca sa vezi unde incepe distractia pentru un mono mai usor si unde se termina total pentru Transalp. Poate si pt. Tenere, fiindca nu se compara cu TT600R nici el.

TT600R nu ti le-am recomandat, fiindca din ce stiu ca zvonistica, nu sunt bune prietene cu fiabilitatea.

 

Partea I

 

Partea II

 

Partea III

 

Gata. NB!

 

 

 

un necunoscator citind ce ai scris ..pardon copiat de pe net...crede imediat...dar vai,ce super e xt-u!!

dinasta imi iau..

da nu stie ca e unu dintre cel mai complicat motor...dupa ce a citit copiutele tale...

 

TU cu minutza TA au desfacut motor de xt? de dominator? de DR? de klr?de TT?

iti zic IO...eu..cel mai simplu motor e klr-u!mina in mina cu DR-u...la mare distantza urmind dominatoru si ULTIMU' xt-u...

niciodata nu o sa aiba xt-u performantele klr-ului si dupa aia DR-ului...KLR-u' fiind oleaca mai simplu la balansiere dar tot cu lantz k la DR doar k se intinde pe afara...stiai?..iti zic IO ...nu stiai!

baga amanunte mecanice din experientza NU citite pe "www-u' "...

 

sper sa fie o contra constructiva.... :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

clar tenere..am avut si daca e sa mai iau unul de varsta care era al meu tot tenere mi-as lua xt 600 z...cel albastru din pozele de mai inainte..tenere rulzz..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
un necunoscator citind ce ai scris ..pardon copiat de pe net...crede imediat...dar vai,ce super e xt-u!!

dinasta imi iau..

da nu stie ca e unu dintre cel mai complicat motor...dupa ce a citit copiutele tale...

TU cu minutza TA au desfacut motor de xt? de dominator? de DR? de klr?de TT?

iti zic IO...eu..cel mai simplu motor e klr-u!mina in mina cu DR-u...la mare distantza urmind dominatoru si ULTIMU' xt-u...

niciodata nu o sa aiba xt-u performantele klr-ului si dupa aia DR-ului...KLR-u' fiind oleaca mai simplu la balansiere dar tot cu lantz k la DR doar k se intinde pe afara...stiai?..iti zic IO ...nu stiai!

baga amanunte mecanice din experientza NU citite pe "www-u' "...

 

sper sa fie o contra constructiva.... :o

 

 

Pentru a avea cu tine o contra constructiva, va trebui, inainte de toate, sa devin imun la mitocani.

Cred ca o sa mai astepti putin. Ne separa multe lucruri.

Unul ar fi ca eu pot citi/studia/experimenta destul de mult in legatura cu Y. Tenere, retine si apoi rezuma.

Unii chiar am depasit stadiul referatelor de clasa 6-a si pierdem ore intregi, scriind din pasiune.

 

Cred ca ai fi mai interesant daca ai concepe un material in legatura cu experienta ta in reparat monocilindre de 600 si cam tot ce ai putea emite obiectiv despre KLR.

 

Eu, cu manutele mele (nu manutza) am desfacut destul 3AJ-ul pana acum si am conceput, mai demult, chestia asta.

http://www.tenereclub.ro/index.php?p=materiale&m_id=66

Si poate vor mai urma si alte materiale, fiindca intotdeauna e nevoie sa demonstram ceva unor neciopliti ca tine.

 

In primul meu post, spuneam asta :

Dr-ul trage f. frumos, are o vanaaa (are un amic) dar e pacatos la capitolul lanturi din motor, garnitura de chiulasa care se prajeste des si multe filete care se rup prin blocul motor.

Nu e rautate si nici obsesie pentru Yamaha. Citeste topicul posesorilor de DR si o sa vezi. Daca te risti la hibele astea atunci o sa ai un motor ce trage (sau impinge) mai cu vana decat Yamaha.

 

Despre lantul ala la KLR nu stiam. Am eliminat din start motocicleta asta, datorita racirii pe apa. Nici nu m-am mai obosit sa aflu altceva. Multumit?

Si, oricum, trebuie ca e tare "true", daca e reglajul pe exterior. Oau! Nu mai bine puneau roti dintate?

Ehh... noi ce sa mai stricam?

Mai ales ca romanii cumpara numai motociclete noi pe care le serviseaza numai la dealer. Ei nu mai au nevoie de motociclete simple pe care sa le poata repara pe marginea drumului sau in fata blocului.

 

Ideea acestui topic nu este de a compara motoarele motocicletelor ci motocicletele in intregul lor ansamblu.

Fiecare compara si alege:

 

* Lista de optionale standard - Jante si suspensii din duraluminiu la Tenere. KLR-ul - scut motor din plastic.

* Stocuri de piese disponibile - pentru piese noi Yamaha, la usa in max. 10 zile, exista Kedo.de. Pentru second - Xt-ul e cam acelasi din 88 pana in 2002.

* Racirea - prefer racirea pe aer. La Klr pe apa

* Suspensiile - Pana in 1990, ulei si aer la Tenere, cu ventil pentru crescut/scazut presiunea in fct de locurile de utilizare.

* Capacitatea rezervorului - intre 23 si 30 L la Tenere. Standard. Pentru restul minim 100 E rezervoare de "plastic".

* Simplitatea intretinerii/reparatiilor - Trebuie sa fie mult mai usoara la KLR, nu? Mai ales pentru novici.

* Defecte standard ale acelei motociclete - eu pe la Yamaha nu prea stiu. La Dominator si Dr, da.

* Posibilitate montarii unui kick start - Da. La Tenere 3Aj. 1VJ-ul are si kick si electric.

* Poate chiar si o chestie minora precum sistemul de intindere a lantului final. Ce tare trebuie sa fie cand esti in paduri, vine noaptea, ai rezolvat pana si incepi sa te chinui cu ruleta pe langa motor, ca sa fii sigur ca ai roata spate perfect aliniata stanga-dreapta. Nu stiu cum sunt la DR, KLR, Dominator... dar stiu ca la un F650 cu injectie era o durere de cap... La XT, TT si primele modele Tenere ai o piesa usor alungita, cu scobituri si cifre pe ea. Nu sistemul cu gradatii care e criminal, mai ales in off-road.

* Anii de fabricatie. Primele modele Tenere sunt depasite ca look, comparativ cu Domi, RSE, RE sau KLX.

* Intinzatoare automate ale lantului de distributie. Tenere si XT au toate.

 

In ce ma priveste KLR = racire cu apa, motocicleta ideala pentru piata americana (adica stocuri de piese abundente acolo), scut motor din material plastic.

Trebuie sa fie foarte interesant sa fii la cateva sute de km de casa, intr-ul loc fara semnal ( munti, paduri, etc) si sa te prinda noaptea pe acolo incercand sa dregi un radiator spart. Sau sa te gandesti unde ascunzi mobra sau cat o mai fi pana la primul semn de viata.

 

Partea cea mai interesanta e alta.

Ca eu chiar am insistat in achizitionarea unui XT, TT, DRZ sau XR650 R.

Si nu Tenere despre care am scris cel mai mult.

Despre ea stiam cel mai mult si i-am scris omului ca sa stie ce si cum.

Concepe si tu un post ca al meu despre KLR, altii despre DR si unii despre Dominator si initiatorul topicului va putea judeca la rece.

 

Si inca un lucru foarte important:

- Faptul ca o motocicleta incape pe mana unui stramba-fiare, care nu are minimul de simt mecanic si interes in a o intretine nu inseamna ca motocicleta respectiva nu este buna.

 

Exista foarte multe motociclete fiabile aduse in stadiul de morman de fiare de simpli posesori de categoria A.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti zic IO...eu..cel mai simplu motor e klr-u!mina in mina cu DR-u...la mare distantza urmind dominatoru si ULTIMU' xt-u...

niciodata nu o sa aiba xt-u performantele klr-ului si dupa aia DR-ului...KLR-u' fiind oleaca mai simplu la balansiere dar tot cu lantz k la DR doar k se intinde pe afara...stiai?..iti zic IO ...nu stiai!

Am citit undeva un fel de proverb al unui "nene" proiectant care tradusa suna cam asa: lucrurile simple sunt foarte bune, dar nu mai simple decat trebuie. :o Daca nu ma insel nenicu' asta a proiectat cel mai performant carburator ca si conceptie :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manu, chiar nu avea rost interventia ta.

Orice ai spune (si stiu ca ai desfacut inclusiv motoare de Yamaha), gama XT/XTZ e cea mai simpla si fiabila. Din cauza asta si performantele sint un pic mai reduse.

Nu le-am desfacut eu pe toate, dar am studiat punctele slabe si pot sa-mi dau cu parerea si sa fiu de acord cu Raul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ma bag sa comentez cum e cu constructia motorului si fiabilitate citita pe net

va spun din experienta:

-am avut DR 250 s...nah, suzuki...bagat lant de distributie, culbutori si refacut carburatorul, bagat simeringuri la kickstarter, pinion de atac. L-am tinut 1 sezon

-am avut xtz 660 3yf....am bagat benzina si ulei- Facut peste 25 000 km

-am avut TTR 600 din 2002....am schimbat un cablu- tinut 2 luni

-am avut Super Tenere-facut carburatoare si un scurt circuit-cam 8000 km

-acum am honda xr 650r- am schimbat un simering

 

Parerea mea? daca vrei la drum si ceva forstier, ia-ti Tenere! nu o sa regreti!

daca vrei un drum de 150 km, dar sa te bagi si prin padure...xr650r

Editat de Achile
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa zic si io din facute nu din auzite ca vara trecuta numai Tenere-DR-DR am condus. :laugh:

 

La DR probleme survin la ambreiaj ca il mananca repede si la distributie daca nu ai grija de ea, in rest e beton motocicleta, are vana, e usurica si nu se poate spune ca nu e o motocicleta buna overall. Daca ar fi avut si electric starter modelele pana in 1994 de 650R ar fi fost si mai bine dar nu e chiar musai, mai mult de fason.

 

La Tenere te cam doare la baschetzi de probleme tehnice daca ai grija la ulei ca la orice alta motocicleta care e data cu consum din fabrica (si la DR e valabil). In rest apa, paie si bataie! :( Unele mai au probleme cu releul de incarcare - o caracteristica a marcii Yamaha pare-se.

 

Ambele motociclete bune, acum depinde ce vrea fiecare sa faca.

 

:o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, cu manutele mele (nu manutza) am desfacut destul 3AJ-ul pana acum si am conceput, mai demult, chestia asta.

poi vezi k esti limitat?nu sari cu laudele daca nu stii si alte motorete asa pe desfacute si probate cu minutili tale.

 

Despre lantul ala la KLR nu stiam. Am eliminat din start motocicleta asta, datorita racirii pe apa. Nici nu m-am mai obosit sa aflu altceva. Multumit?

poi vezi...te limitezi la un singur tip de motoreta si "vai ce buna e!".diversifica si din experiente personale cu fiecare in parte trage o concluzie obiectiva.

 

 

Si inca un lucru foarte important:

- Faptul ca o motocicleta incape pe mana unui stramba-fiare, care nu are minimul de simt mecanic si interes in a o intretine nu inseamna ca motocicleta respectiva nu este buna.

 

Exista foarte multe motociclete fiabile aduse in stadiul de morman de fiare de simpli posesori de categoria A.

 

aici ai mare dreptate DAR nu te uita inspre mine.

 

Pentru a avea cu tine o contra constructiva, va trebui, inainte de toate, sa devin imun la mitocani.

Cred ca o sa mai astepti putin. Ne separa multe lucruri.

Unul ar fi ca eu pot citi/studia/experimenta destul de mult in legatura cu Y. Tenere, retine si apoi rezuma.

Unii chiar am depasit stadiul referatelor de clasa 6-a si pierdem ore intregi, scriind din pasiune.

sunt mitocan pt ca am o parere neimpartasita si de tine?k nu zic precum tine?k am curajul la o opinie complet diferita?

 

 

 

 

... si pierdem ore intregi, scriind din pasiune.

 

Cred ca ai fi mai interesant daca ai concepe un material in legatura cu experienta ta in reparat monocilindre de 600 si ....

(daca ar fi sa concep un material il concep de la mine nu copiat)

....sii adauga si 125,400,650,750,800, lasind la o parte ascutitorile cu j'demii de cilindri si V-urile k nu vb acum de ele daar...dar nu ma intereseaza sa ma dau rotund cit stiu eu...vai,eu stiu! ma apuc sa scriu!..pardon copy/paste.

 

chiar s-ar pierde neste ore bune dar pt cine? k toti de aici ar zice k mine si unde nimeni nu are curaj la o opinie putin diferita...k e mitocan.

 

Manu, chiar nu avea rost interventia ta.

Orice ai spune (si stiu ca ai desfacut inclusiv motoare de Yamaha), gama XT/XTZ e cea mai simpla si fiabila. Din cauza asta si performantele sint un pic mai reduse.

Nu le-am desfacut eu pe toate, dar am studiat punctele slabe si pot sa-mi dau cu parerea si sa fiu de acord cu Raul.

cristi,avea rost interventia pt k a scris/copiat mecanic niste aberatii despre DR.

apoi pt a desface un motor de Xt,etc ...gama yamaha,iti trebuiesc scule mult mai complexe si asezarea unor piese din motor necesita ceva cunostinte dar nu cum a zis k orice incepator o repara in drum.

asta a fost scinteia.

 

 

 

 

Popescu_ MihailRaul,te rog respectuos,sa ne spui exact ce greseli si cite ai facut in afirmatii tale despre DR.

multumesc anticipat. :)

 

nu ma bag sa comentez cum e cu constructia motorului si fiabilitate citita pe net

va spun din experienta:

-am avut DR 250 s...nah, suzuki...bagat lant de distributie, culbutori si refacut carburatorul, bagat simeringuri la kickstarter, pinion de atac. L-am tinut 1 sezon

-am avut xtz 660 3yf....am bagat benzina si ulei- Facut peste 25 000 km

-am avut TTR 600 din 2002....am schimbat un cablu- tinut 2 luni

-am avut Super Tenere-facut carburatoare si un scurt circuit-cam 8000 km

-acum am honda xr 650r- am schimbat un simering

 

Parerea mea? daca vrei la drum si ceva forstier, ia-ti Tenere! nu o sa regreti!

daca vrei un drum de 150 km, dar sa te bagi si prin padure...xr650r

esti un domn... :D

Editat de Manuel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...