TomCat Postat Februarie 27, 2012 Share Postat Februarie 27, 2012 M-a linistit un nene care a scris pe un blog ca daca vrei ce-i mai bun, alege Solarcon I-MAX 2000 care costa vreo 600 RON si mi-a inchis gura. Antena de care spui este pentru statiile fixe/de baza, are cam 7 metri lungime si nu vad cum poti s-o montezi, chiar si pe un TIR... Asa cum au zis si altii, randamentul unei antene verticale montate pe un vehicol depinde foarte mult de planul de masa, care la o motocicleta este foarte redus. Degeaba dai o gramada de bani pe o antena de 2 m, daca o motezi pe o suprafata de 30 cmp. Raportul de unde stationare/SWR-ul va fi mare, iar din cei 4 Wati pe care ii scoate statia, poate doar 2 vor fi efectiv radiati. Restul vor incalzi caroseria masinii. Si buzunarul. Cei care folosesc statii pe masini, ar fi bine sa monteze antenele cat mai aproape de centrul cupolei/capotei. Nu pe lateral ori langa oglinda cum au tiristii, de exemplu. Apoi, se mira ca nu ii aude mai nimeni cu cei 4 Wati legali. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SorinSenior Postat Februarie 27, 2012 Share Postat Februarie 27, 2012 PS:In poza puteti vedea montura antenei pe motorul meu. Da , dar ai pe ce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad_N Postat Februarie 27, 2012 Share Postat Februarie 27, 2012 Antena de care spui este pentru statiile fixe/de baza, are cam 7 metri lungime si nu vad cum poti s-o montezi, chiar si pe un TIR... Da, ai dreptate. Abia dupa ce am postat am citit un review despre acest tip de antena si acolo am vazut dimenisunea ei. Mea culpa. Asa cum au zis si altii, randamentul unei antene verticale montate pe un vehicol depinde foarte mult de planul de masa, care la o motocicleta este foarte redus. Degeaba dai o gramada de bani pe o antena de 2 m, daca o motezi pe o suprafata de 30 cmp.... Corect, numai ca sunt si antene care nu au nevoie de plan de masa. In general Tir-istii au astfel de antene. E drept ca pretul lor este mai piperat dar exista si kit-uri plan de masa pentru antene care au nevoie de asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat Februarie 28, 2012 Share Postat Februarie 28, 2012 Care ar fi antenele alea care nu au nevoie de plan de masa? Citeva exemple ar fi binevenite. Caut in mod special varianta de prindere din dreapta. Pentru rapiditatea si usurinta demontarii de pe moto. Daca stie cineva ce model si producator foloseste asa ceva dati-mi si mie o idee. Altfel va trebui sa fac tot o "matzocarie"... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SorinSenior Postat Februarie 28, 2012 Share Postat Februarie 28, 2012 ...va trebui sa fac tot o "matzocarie"... Sti ceva ?!... matzocaria e cea mai buna varianta. Eu o fac mai mereu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad_N Postat Februarie 28, 2012 Share Postat Februarie 28, 2012 Sti ceva ?!... matzocaria e cea mai buna varianta. Eu o fac mai mereu Lasa matzocariile pentru alte domenii...mai permisive. In cazul antenei daca nu daca nu faci pozitionarea si calibrarea cum trebuie, poti arde finalii si statia va ajunge direct la cosul de gunoi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SorinSenior Postat Februarie 28, 2012 Share Postat Februarie 28, 2012 Lasa matzocariile pentru alte domenii...mai permisive. In cazul antenei daca nu daca nu faci pozitionarea si calibrarea cum trebuie, poti arde finalii si statia va ajunge direct la cosul de gunoi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Februarie 28, 2012 Admin Share Postat Februarie 28, 2012 (editat) Aseara am discutat cu amicul meu radioamator si electronist, cel care mi-a facut montajul si mi-a calibrat antena. A ras cind i-am spus ca am auzit de la cineva ca exista antena caruia nu-i trebuie plan de masa , mi-a spus ca i-am inseninat ziua..sa-i dau si lui pontul, scapa de o gramada de probleme cu asta! @Serban.S..exact acel model cu prindere pe dreapta am eu pe motor, este si o poza cu o pagina in urma. Parca ti-am dat un numar de telefon..ai sunat acolo? Editat Februarie 28, 2012 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SorinSenior Postat Februarie 28, 2012 Share Postat Februarie 28, 2012 Bai dar exista antena cu prindere magnetica. Are baza de cauciuc. Masa se conecteaza la cablul coaxial. ??? nu mai inteleg nimic ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat Februarie 28, 2012 Share Postat Februarie 28, 2012 Aseara am discutat cu amicul meu radioamator si electronist, cel care mi-a facut montajul si mi-a calibrat antena. A ras cind i-am spus ca am auzit de la cineva ca exista antena caruia nu-i trebuie plan de masa , mi-a spus ca i-am inseninat ziua..sa-i dau si lui pontul, scapa de o gramada de probleme cu asta! @Serban.S..exact acel model cu prindere pe dreapta am eu pe motor, este si o poza cu o pagina in urma. Parca ti-am dat un numar de telefon..ai sunat acolo? Am sunat dar avea telefonul inchis. Mai incerc si maine. Prinderea din dreapta: un surub cu cap fluture care ramine pe tija antenei dupa ce o desfaci. Piulita respectivului surub este jumatatea de nuca care ramine pe moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RomiC Postat Februarie 28, 2012 Share Postat Februarie 28, 2012 (editat) Bai dar exista antena cu prindere magnetica. Are baza de cauciuc. Masa se conecteaza la cablul coaxial. ??? nu mai inteleg nimic ? http://www.lutek.terradown.com/ro/antene-cb/73-antena-cb-sunker-elite-cb-108.html antena asta am luat-o eu si impreuna cu mantzocariile astea http://sc-artero-srl.allshops.ro/produs/376738/Antena+Radio+CB+Sunker+CB+100+-+Fixa.html . Masa nu-i tre' separat , isi ia prin - 12v. Cand termin treaba cu mobra si ma mut in masinarie, desfiletez numai antena si o infiletez pe placa magnetica care sta in portbagaj ascultatoare si-si asteapta 'jumatatea' astfel am o statie , o antenutza si doo cabluri . vezi cateva posturi in urma am pus si ceva poze . Editat Februarie 28, 2012 de RomiC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SorinSenior Postat Februarie 28, 2012 Share Postat Februarie 28, 2012 http://www.lutek.terradown.com/ro/antene-cb/73-antena-cb-sunker-elite-cb-108.html antena asta am luat-o eu si impreuna cu mantzocariile astea http://sc-artero-srl.allshops.ro/produs/376738/Antena+Radio+CB+Sunker+CB+100+-+Fixa.html . Masa nu-i tre' separat , isi ia prin - 12v. Cand termin treaba cu mobra si ma mut in masinarie, desfiletez numai antena si o infiletez pe placa magnetica care sta in portbagaj ascultatoare si-si asteapta 'jumatatea' astfel am o statie , o antenutza si doo cabluri . vezi cateva posturi in urma am pus si ceva poze . Merci pentru info. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad_N Postat Februarie 28, 2012 Share Postat Februarie 28, 2012 Aseara am discutat cu amicul meu radioamator si electronist, cel care mi-a facut montajul si mi-a calibrat antena. A ras cind i-am spus ca am auzit de la cineva ca exista antena caruia nu-i trebuie plan de masa , mi-a spus ca i-am inseninat ziua..sa-i dau si lui pontul, scapa de o gramada de probleme cu asta! Aaaa, cred ca eu i-am inseninat ziua amicului tau. Poate imi spune cum se pot monta antene pentru CB pe campere, cabine de fibra de sticla, barci cu motor, masini decapotabile si....motociclete care nu au plan de masa. Pentru asta exista NGP system (No Ground Plan). Uite aici doua antene gasite in Romania: Midland X-Turbo Camper si Midland Azzura 40. O googalire dupa NGP antenna si vei gasi si alte variante. Ca o antena clasica de CB sa functioneze corect ii trebuie un plan de masa de cel putin 1 metru patrat de suprafata. Ele se pozitioneaza pe plafonul masinii si nu pe portbagaj pentru ca foarte important este si centrul geometric al vehicolului. In general aceste antene vin calibrate pentru canalul 22 iar ceea ce fac mesterii cu reflectometrele este un mic reglaj al antenei in functie de planul de masa pentru scaderea undelor reflectate catre o valoare cat mai mica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 28, 2012 Share Postat Februarie 28, 2012 Valoarea mica a undelor reflectate nu presupune neparat si eficienta sistemului de radiatie, adica a antenei. Cu putin efort se poate obtine un SWR 1:1 si pe agrafa de par... asta nu inseamna ca vei si putea transmite efectiv ceva cu ea. Planul de masa sau "contra-greutatea" unei antene cat si marimea fizica minima constituie elementele principale de compromis ale unei antene iar cand este depasita limita minima... se produce mai mult caldura in loc de radiatie electromagnetica. Exista si situatii in care planul de masa nu mai joaca un rol atat de important. Antenele se alimenteaza in general in punctele de 1/4 ale lungimii de unda sau multipli acesteia, in "noduri de curent", adica in punctele unde tensiunea sau intensitatea trec prin valoarea zero (curentul este decalat fata de tensiune cu 90grade). Se prefera 1/4 sau multipli impari deoarece in aceste puncte curentul este maxim iar impedanta specifica este mica si se poate cupla direct (sau cu adaptari minime) coaxialul de 50 ohmi. Antenele cu alimentare in punctul de 1/2 lungime de unda sau multipli pari de 1/4 unde tensiunea este maxima prezinta o impedanta specifica foarte mare, de ordinul a 2-5000 ohmi iar adaptarea este destul de anevoioasa pentru cuplarea la coaxialul de 50 ohmi. Avantajele ar fi ca, pentru antenele verticale lugimea de 1/2 (sau 5/8) confera un unghi de radiatie foarte mic (ideale comunicatiilor la mare distanta) si o oarece imunitate la lipsa unui plan de masa solid. Discutiile despre antene sunt interminabile... un lucru insa este sigur, nu exista antena "minune"... care sa aiba eficienta mare de radiatie, sa fie mica si sa nu necesite plan de masa. RideSafe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Februarie 28, 2012 Share Postat Februarie 28, 2012 maestre.. ma inclin se vede ca aesti radiolog insa pentru profanii care citesc nu poti fi nitel mai explicit( pe intelesul nostru) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad_N Postat Februarie 28, 2012 Share Postat Februarie 28, 2012 se vede ca aesti radiolog insa pentru profanii care citesc nu poti fi nitel mai explicit( pe intelesul nostru) Radiologia....e alta mincare de peste E adevarat ca se ocupa si cu undele electromagnetice dar de alta frecventa si lungime de unda. Explicatiile lui sunt specifice unui radioamator cu multa experienta teoretica si practica. E cam greu sa reformuleze frazele ca toata lumea sa priceapa. Ce m-ar interesa pe mine in mod special ar fi daca are timp si chef sa explice care este parerea lui in ceea ce priveste o instalare corecta a unui CB pe mobra ca topicul sa aiba o concluzie pertinenta. In special punctul nevralgic: antena - tip, lungime, cu plan de masa si de unde il luam sau fara. In esenta pe mine nu ma intereseaza sa-mi bata antena la 15 km si sa nu-mi ard finalii de la o instalare proasta. Ca motociclist sunt foarte pasnic (rar depasesc 130 km/h in afara localitatilor/autostrada) dar nu pot merge cu 50 in comune. Evitarea radarelor este obiectivul principal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Februarie 28, 2012 Share Postat Februarie 28, 2012 Ca motociclist sunt foarte pasnic (rar depasesc 130 km/h in afara localitatilor/autostrada) dar nu pot merge cu 50 in comune. Evitarea radarelor este obiectivul principal exact la fel sunt si eu, doar ca inafara is mai agitat oleaca. in localitate, cand am fost oprit, la plecare le-am cerut: pot sa ma grabesc oleaca sau imi dati un ziar(faza reala) la care ei: hai hai mai repede, dar ai grija ca te filmam daca te grabesti prea tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 28, 2012 Share Postat Februarie 28, 2012 Radiologia....e alta mincare de peste E adevarat ca se ocupa si cu undele electromagnetice dar de alta frecventa si lungime de unda. Explicatiile lui sunt specifice unui radioamator cu multa experienta teoretica si practica. E cam greu sa reformuleze frazele ca toata lumea sa priceapa. Ce m-ar interesa pe mine in mod special ar fi daca are timp si chef sa explice care este parerea lui in ceea ce priveste o instalare corecta a unui CB pe mobra ca topicul sa aiba o concluzie pertinenta. In special punctul nevralgic: antena - tip, lungime, cu plan de masa si de unde il luam sau fara. In esenta pe mine nu ma intereseaza sa-mi bata antena la 15 km si sa nu-mi ard finalii de la o instalare proasta. Ca motociclist sunt foarte pasnic (rar depasesc 130 km/h in afara localitatilor/autostrada) dar nu pot merge cu 50 in comune. Evitarea radarelor este obiectivul principal Din considerente practice, pe auto-moto nu are rost sa discutam despre alt tip de antena decat cea verticala. Tot din considerente practice, lungimea acesteia nu poate atinge minimum de sfert de lambda (1/4L), in cazul benzii CB de cca 2.5m, necesar unui sistem radiant cu randament mare astfel ca mai intotdeauna se folosesc variantele mai scurte. Acum, cand este vorba despre o antena verticala cu lungimea fizica sub 1/4L, pentru adaptarea impedantei se folosesc mai multe metode insa ma voi rezuma la doar doua, cele mai des intalnite la antenele industriale din comert: 1. O forma de adaptare la baza, in general L-C (bobina/capacitor) incastrata in talpa de sustinere. 2. O bobina de scurtare, care poate fi incapsulata in talpa magnetica sau imediat la baza antenei, sub forma unui arc elicoidal care confera si o elasticitate sporita intregului ansamblu sau undeva mai spre mijlocul antenei. Interesant insa de mentionat ca pozitia bobinei de scurtare influenteaza sensibil randamentul acesteia, eficienta de radiatie crescand destul de mult cand bobina este plasata spre mijlocul elementului radiant (pozitia exacta fiind determinata functie de frecventa exacta, lungimea si grosimea elementului radiant... etc.). Cu alte cuvinte, o antena verticala industriala CB cu lungimea sub 1/4L va avea o eficienta de radiatie sporita daca pe la mijlocul sau observam un cilindrel mai gros (bobina de scurtare electrica). Am vazut niste antene de acest tip destul de evoluate, care pe langa bobine de scurtare incastrate in elementul radiant mai erau prevazute si cu niste "mustati" suplimentare (pe post de capacitati). Datorita marimii fizice presupun insa ca erau gandite pentru TIR-uri... Personal insa nu m'a interesat prea mult "fenomenul CB" nici pe motor dar nici pe auto... prea multa gargara si mitocanie la "colegi"! Am folosit un scanner pe VHF cu care ii ascultam pe militienii operatori radar si, bineinteles, un detector radar de calitate. Acum insa am inteles ca se va trece la comunicatii digitale, securizate... Mai vedem! Ride SAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SorinSenior Postat Februarie 29, 2012 Share Postat Februarie 29, 2012 Un raspuns competent vine intotdeauna de la un radioamator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 29, 2012 Share Postat Februarie 29, 2012 Cateva consideratii pe tema planului de masa... care pentru unii nu este chiar asa de important incat cad in plasa reclamelor comerciantilor isteti. In varietatea lor conceptuala sau constructiva, antenele se pot imparti in doua mari categorii: simetrice si asimetrice. Pentru cele simetrice se poate considera reprezentativ dipolul in jumatate de unda (2 x 1/4L) iar pentru cele asimetrice verticalul in sfert de unda. Reprezentativ pentru antenele simetrice este dipolul in jumatate de unda: Dipolul in jumatate de unda este constituit din doua brate de cate 1/4L, conectate direct sau prin intermediul unui balun (ballanced-unballanced) simetrizor la coaxial. Un brat la firul central, celalalt brat la tresa coaxialului, care nu numai ca poate ci chiar este recomandat sa fie conectata la impamantare (plan de masa). Antena astfel obtinuta va lucra efectiv cu ambele brate, lucru dealtfel foarte usor de observat pe emisie cand becul cu gaz de neon se va aprinde si in proximitatea bratului legat la tresa coaxialului (conectat la planul de masa). Trebuie inteles ca in RF cuplarea galvanica la planul de masa nu presupune "scurt-circuitare", undele electromagnetice calatorind in continuare libere prin circuit. Un dipol poate fi instalat orizontal sau vertical. Reprezentative pentru antenele asimetrice sunt verticalul in sfert de unda sau long-wire'ul in jumatate de unda: Cea mai populara varianta de vertical in sfert de unda este antena GP (ground plane), ce presupune un element central vertical si 4 contra-greutati orizontale (pentru ca impedanta specifica sa ajunga la 50ohmi contra-greutatile pot fi inclinate la 45 grade). La montarea unui vertical la suprafata solului, contragreutatile pot fi ingropate in pamant iar numarul lor poate atinge si depasi 120. Lipsa contra-greutatilor poate fi compensata de un plan de masa solid, care nu inseamna insa o teava infipta in pamant. Oricum ar fi, permeabilitatea solului in zona de instalare a unei antene are un rol crucial in influentarea eficientei de radiatie. Lipsa oricarei forme de plan de masa si conectarea unei antene asimetrice de genul GP direct la coaxial presupune ca tresa coaxialului isi va insusi acest rol, eficienta de radiatie fiind insa afectata destul de serios. Ce am vrut sa scot in evidenta cu aceasta polologhie este ca, desi uneori aparent o antena functioneaza fara plan de masa... in realitate rolul acestuia este preluat de "altcineva". Un sistem radiant pur si simplu nu poate fi imaginat altfel dacat ca un capacitor imens, in care un electrod este antena, celalalt electrod este pamantul iar dielectricul fiind aerul dintre ele. Concret, pe motociclete e bine ca masa statiei CB si tresa coaxialului dinspre capatul antenei sa fie conectate la cadru, folosindu'se bucati de platbanda de cupru cat mai scurte posibil. De multe ori insa, cel putin la receptie, nu se percep mari diferente intre cuplarea sau decuplarea la cadru deoarece eficienta antenei este deja cu mult sub compromisul acceptabil. Ride SAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Februarie 29, 2012 Share Postat Februarie 29, 2012 (editat) Eu nu inteleg de ce va complicati cu "meniul zilei" (planul de masa) si dece nu alege-ti o statie CB portabila care are antena calibrata si poti s-o iei si in masina si o pui si la motor. E suficient de puternica la emisie si receptioneaza bine pentru nevoile info trafic. Si nici nu este exagerat de scumpa. Editat Februarie 29, 2012 de TM06UFO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hannspree Postat Februarie 29, 2012 Share Postat Februarie 29, 2012 si unde gasim sa cumparam second-hand ??? am eu o statie Carat , am/fm 40 canale 100 ron . necesita microfon si antena. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Februarie 29, 2012 Admin Share Postat Februarie 29, 2012 (editat) Eu nu inteleg... Nu ai citit atent, era cineva carea avea asa ceva, dar receptia era cam 1 km.. Daca receptia este intre 3/7 km cu o antena de 150 cm iti dai seama ce eficienta are una de portabila, de doua palme inaltime. Editat Februarie 29, 2012 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Februarie 29, 2012 Share Postat Februarie 29, 2012 Nu ai citit atent, era cineva carea avea asa ceva, dar receptia era cam 1 km.. Daca receptia este intre 3/7 km cu o antena de 150 cm iti dai seama ce eficienta are una de portabila, de doua palme inaltime. Sincer eu asi folosi-o doar sa intreb camioanele care vin de pe contrasens inainte de localitati (cele cu care asi avea chiar contact vizual..) in rest nu m-ar interesa sa vorbesc la 20 de km in fata/spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balauronul Postat Februarie 29, 2012 Share Postat Februarie 29, 2012 Cateva consideratii pe tema planului de masa... care pentru unii nu este chiar asa de important incat cad in plasa reclamelor comerciantilor isteti. In varietatea lor conceptuala sau constructiva, antenele se pot imparti in doua mari categorii: simetrice si asimetrice. Pentru cele simetrice se poate considera reprezentativ dipolul in jumatate de unda (2 x 1/4L) iar pentru cele asimetrice verticalul in sfert de unda. Reprezentativ pentru antenele simetrice este dipolul in jumatate de unda: Dipolul in jumatate de unda este constituit din doua brate de cate 1/4L, conectate direct sau prin intermediul unui balun (ballanced-unballanced) simetrizor la coaxial. Un brat la firul central, celalalt brat la tresa coaxialului, care nu numai ca poate ci chiar este recomandat sa fie conectata la impamantare (plan de masa). Antena astfel obtinuta va lucra efectiv cu ambele brate, lucru dealtfel foarte usor de observat pe emisie cand becul cu gaz de neon se va aprinde si in proximitatea bratului legat la tresa coaxialului (conectat la planul de masa). Trebuie inteles ca in RF cuplarea galvanica la planul de masa nu presupune "scurt-circuitare", undele electromagnetice calatorind in continuare libere prin circuit. Un dipol poate fi instalat orizontal sau vertical. Reprezentative pentru antenele asimetrice sunt verticalul in sfert de unda sau long-wire'ul in jumatate de unda: Cea mai populara varianta de vertical in sfert de unda este antena GP (ground plane), ce presupune un element central vertical si 4 contra-greutati orizontale (pentru ca impedanta specifica sa ajunga la 50ohmi contra-greutatile pot fi inclinate la 45 grade). La montarea unui vertical la suprafata solului, contragreutatile pot fi ingropate in pamant iar numarul lor poate atinge si depasi 120. Lipsa contra-greutatilor poate fi compensata de un plan de masa solid, care nu inseamna insa o teava infipta in pamant. Oricum ar fi, permeabilitatea solului in zona de instalare a unei antene are un rol crucial in influentarea eficientei de radiatie. Lipsa oricarei forme de plan de masa si conectarea unei antene asimetrice de genul GP direct la coaxial presupune ca tresa coaxialului isi va insusi acest rol, eficienta de radiatie fiind insa afectata destul de serios. Ce am vrut sa scot in evidenta cu aceasta polologhie este ca, desi uneori aparent o antena functioneaza fara plan de masa... in realitate rolul acestuia este preluat de "altcineva". Un sistem radiant pur si simplu nu poate fi imaginat altfel dacat ca un capacitor imens, in care un electrod este antena, celalalt electrod este pamantul iar dielectricul fiind aerul dintre ele. Concret, pe motociclete e bine ca masa statiei CB si tresa coaxialului dinspre capatul antenei sa fie conectate la cadru, folosindu'se bucati de platbanda de cupru cat mai scurte posibil. De multe ori insa, cel putin la receptie, nu se percep mari diferente intre cuplarea sau decuplarea la cadru deoarece eficienta antenei este deja cu mult sub compromisul acceptabil. Ride SAfe! Multumesc pentru explicatii! La obiect. Acum o intrebare as avea...de regula antelele vin cu un cablu de 4 m. Se influenteaza negativ emisia/receptia daca se micsoreaza lungimea cablului? Pentru o motocicleta evident e nevoie de un cablu mai scurt. Decat sa spiralez surplusul undeva sub carena, sa creez astfel un fel de bobina care ar induce curenti pe fir, pot sa-l tai la lungimea necesara? Sau din cauza asta s-ar miscora tresa cablului, care dupa cum ne-ai explicat, functioneaza ca cealalta parte a dipolului? Cand te referi la masa statiei, de exemlu la un Alan 42 pe are urmeaza sa-l cumpar, presupun este vorba de masa care este pusa in comun cu polul - al bateriei si cadrul motocicletei. In cazul asta daca suportul antenei, pe care l-am facut, este deja legat la sasiul motociletei, mai este necesara conectarea cu platbanda ce Cu? Cu stima! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.